• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2019

Started by Gulløl, October 09, 2018, 14:50:39 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: Ninja-Bob on February 17, 2019, 13:38:06 PM...men me er i det minste hundre gangar meir spiselige enn RBK. Det må jo vere verdt noko det også.

Når medaljene deles ut er det ikke verdt noe som helst. Null og niks!
Rød makt på Hansa

Superjack

Horneland sin største utfordring heter Helland og Bendtner. Usikker på om de er så glade i å trene mye, og å gjøre jobben sin.

Om Horneland benker sine to største stjerner så kan det jo bli bra. Usikker på om det er greit om han utelater de to karene der. Sitter en Koteng på tribunen som skal ha siste ordet.

Brann må fokusere på seg selv, slik det har blitt ganske gode på under LAN. Eller enig med Spelaren sin betraktning, at Akintola og Gjermund Åsen til RBK har styrket sistnevnte mot Brann.

Brannsupporter.

pidre

Quote from: ACHTUNG on February 17, 2019, 11:14:36 AM
Quote from: pidre on February 17, 2019, 10:52:58 AMTenker RBK blir suverene i år. De skal nå spille høytrykks-LAN-fotball, noe de sammen med riksmedia kaller Horneland-fotball.

Horneland-fotball altså, det er det nye store som skal løfte norsk fotball og få RBK tilbake til Europa. Bare å hylle.


Og det baserer du på en tilfeldig treningskamp i Abrhallen, mot GIF Sundsvall?

Nei, det er ikke basert på en treningskamp. Er tildels overrasket over at du drar et såpass enkelt  resonnement.

Forresten er jeg fornøyd om vi når europa - og det har jeg tro på at vi greier. Seriegullet vil LAN fikse, men for tidlig neste år.
Saludar a los monos!

Ninja-Bob

Quote from: Nixon on February 17, 2019, 17:54:55 PM
Quote from: Ninja-Bob on February 17, 2019, 13:38:06 PM...men me er i det minste hundre gangar meir spiselige enn RBK. Det må jo vere verdt noko det også.

Når medaljene deles ut er det ikke verdt noe som helst. Null og niks!

Haha, ein må jo trøste seg med det ein kan!

Nixon

Quote from: pidre on February 17, 2019, 21:37:49 PMSeriegullet vil LAN fikse, men for tidlig neste år.

Jeg har en gnagende følelse om det motsatte. At Brann og Nilsen hadde sjansen de to siste årene, og at klubben ikke kommer i den posisjonen igjen på noen år.
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on February 17, 2019, 22:58:56 PM
Quote from: pidre on February 17, 2019, 21:37:49 PMSeriegullet vil LAN fikse, men for tidlig neste år.

Jeg har en gnagende følelse om det motsatte. At Brann og Nilsen hadde sjansen de to siste årene, og at klubben ikke kommer i den posisjonen igjen på noen år.

Man skal aldri si aldri, men har samme følelsen. At Brann ikke grep den når de hadde alle muligheter

pidre

Quote from: Nixon on February 17, 2019, 22:58:56 PM
Quote from: pidre on February 17, 2019, 21:37:49 PMSeriegullet vil LAN fikse, men for tidlig neste år.

Jeg har en gnagende følelse om det motsatte. At Brann og Nilsen hadde sjansen de to siste årene, og at klubben ikke kommer i den posisjonen igjen på noen år.

Tror da at vi da er enige, selv om du har en "gnagende følelse av det motsatte"....For det ville jo da vært gull i år, eller?
Saludar a los monos!

Nixon

Quote from: pidre on February 18, 2019, 08:43:29 AM
Quote from: Nixon on February 17, 2019, 22:58:56 PM
Quote from: pidre on February 17, 2019, 21:37:49 PMSeriegullet vil LAN fikse, men for tidlig neste år.

Jeg har en gnagende følelse om det motsatte. At Brann og Nilsen hadde sjansen de to siste årene, og at klubben ikke kommer i den posisjonen igjen på noen år.

Tror da at vi da er enige, selv om du har en "gnagende følelse av det motsatte"....For det ville jo da vært gull i år, eller?

He he, tror likevel du håper på gull i nær fremtid. Jeg tror toget har gått for en stund. Og at det ikke blir Nilsen.
Rød makt på Hansa

pidre

Quote from: Nixon on February 18, 2019, 09:33:00 AM
Quote from: pidre on February 18, 2019, 08:43:29 AM
Quote from: Nixon on February 17, 2019, 22:58:56 PM
Quote from: pidre on February 17, 2019, 21:37:49 PMSeriegullet vil LAN fikse, men for tidlig neste år.

Jeg har en gnagende følelse om det motsatte. At Brann og Nilsen hadde sjansen de to siste årene, og at klubben ikke kommer i den posisjonen igjen på noen år.

Tror da at vi da er enige, selv om du har en "gnagende følelse av det motsatte"....For det ville jo da vært gull i år, eller?

He he, tror likevel du håper på gull i nær fremtid. Jeg tror toget har gått for en stund. Og at det ikke blir Nilsen.

Håper på gull hver sesong - og det gjør vi vel alle (?), men her er ikke hjerte og hjerne alltid enige.

Tror du virkelig ikke at Nilsen fikser gull? Ser for meg at han blir sittende i minst 10 år til...føler meg ganske sikker på at han greier det.



Saludar a los monos!

ACHTUNG

Dersom Brann dominerer og rykker fra etter 10-15 kamper, som ifjor, vil jeg bli mer bekymret, enn om de ligger ok til, uten å helt ha funnet melodien. Det er mer å foretrekke at Brann kommer sakte men sikkert og at de finner toppformen når vi kommer til august måned, enn at alt kruttet er svidd av før den tid. Det er jo det som kjennetegner Molde og RBK, at de ikke leverer før man kommer til andre halvdel av sesongen. Så får vi se om LAN og stallen takler EL-kampbelastning i tillegg til seriespill.

Lasaron

De kan jo ikke gå i samme grøft tre år på rad, kan de vel?
Tren på langskudd

SKBCPH

Hehe, det er Brann vi snakker om her, selvsagt kan de det. Og mine forventinger til sesongen er først og fremst basert på at det kommer en knekk i sommer. All suksess og sambafotball som måtte komme før det, tar jeg med en stor klype salt.
- Vi har den treneren vi har.

Lasaron

All suksess og sambafotball som kommer før sprekken skal jeg prøve å nyte :)
Tren på langskudd

pidre

Quote from: ACHTUNG on February 18, 2019, 13:00:31 PMDersom Brann dominerer og rykker fra etter 10-15 kamper, som ifjor, vil jeg bli mer bekymret, enn om de ligger ok til, uten å helt ha funnet melodien. Det er mer å foretrekke at Brann kommer sakte men sikkert og at de finner toppformen når vi kommer til august måned, enn at alt kruttet er svidd av før den tid. Det er jo det som kjennetegner Molde og RBK, at de ikke leverer før man kommer til andre halvdel av sesongen. Så får vi se om LAN og stallen takler EL-kampbelastning i tillegg til seriespill.

Ja for all del, får virkelig håpe vi ikke vinner alt frem til sommeren. Krise med 45 poeng etter halvspilt!
Saludar a los monos!

Corran

Håper på tidlig form og forsprang som de siste sesongene. Da har vi et overtak til sommeren og i år tror jeg de holder bedre da det er bedre bredde si stallen på de mest sentrale plassene.
Er evig optimist på denne tiden av året;-)
Men når tippingen begynner og sesongen nærmer seg så tipper jeg sikkert 3-7 plass
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Foretrukket elever, med runners up:

Holmen (Opdal)

Teniste (Kalsaas)

Vito (Rismark)

Løfgren (Acosta)

Ruben (Grøgaard)

Løkberg (Haugen)

Yttergaard (Barmen)

Ordagic (Strand)

Gilli (Komsoon)

Bamba (Mehnert, Kjelsrud)

Strand (Marengo)





ACHTUNG

February 23, 2019, 21:11:17 PM #116 Last Edit: February 23, 2019, 21:14:52 PM by ACHTUNG
Foretrukket ellever, med runners up:

Holmen (Opdal)

Teniste (Kalsaas)

Vito (Rismark)

Løfgren (Acosta)

Ruben (Grøgaard)

Løkberg (Strand)

Yttergaard (Barmen)

Ordagic (Haugen)

Gilli (Komsoon)

Bamba (Mehnert, Kjelsrud)

Strand (Marengo)


Ja, jeg har skiftet mening om Ytter vs Barmen, akkurat nå, men det kan endre seg. Komsoon kan blomstre som superfin bytter, om han finner seg i det.


Lasaron

Jeg har noen sprø forslag. Det går noe slikt som dette. Jenssen er ikke så god på det defensive, men han har en veldig god pasningsfot og bra rutine. For å utnytte styrkene, og skjule svakhetene mest mulig, bør Strand og Løkberg være indreløpere. Løkberg bør være til høyre, slik at han kan kjefte på Koomson. Haugen kan være venstrekant. Han er rask, har bra teknikk, vil være god på kombinasjoner, kan skjære inn og skyte, og har en venstrefot som presterer brukbare innlegg. Til slutt tør jeg kanskje påstå at Gilli kanskje er vår nest beste spiss. Han er beviselig ganske målfarlig. Han er typen som kommer alene gjennom med keeper og scorer. Han vil også fikse førsteforsvarerjobben utmerket.
Tren på langskudd

Gulløl

February 25, 2019, 11:31:50 AM #118 Last Edit: February 25, 2019, 11:43:35 AM by Gulløl
Har stor tro på denne høyresiden.
- Teniste (høyreback)
- Løkberg (høyre indreløper)
- Gilli (høyrekant)

Enorm løpsstyrke, ikke mange som vil bryte gjennom på den siden når den er innspilt. Med den trioen kan Brann ofte stå høyt og løpe opp igjen de fleste brudd på den siden. Spesielt mot de sterkeste motstanderne som Molde og Rosenborg vil den være verdifull og stenge godt igjen.
Offensivt er den absolutt godkjent også. Løkberg hadde seks assist og seks mål i fjor, kan klare noe i nærheten for Brann også. Teniste og Gilli er også bra produktive offensivt. Gilli er ihvertfall mer målfarlig enn Koomson og bedre defensivt.
Men mot svakere motstand der Brann styrer mer kampene spesielt på hjemmebane kan Teniste, Haugen og Koomson være den rette trioen. Men Koomson lever farlig, Gilli kan parkere han mye på benken og bli den som får mest spilletid av de to i år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Norlings Hund 2

Enig der.

ACHTUNG / Hepp: Du har gått fra å kalle Gilli en trestokk som ikke hører hjemme i en startoppstilling, til å kalle ham favorittspilleren din - hva skjer?

Ikke at jeg er uenig, jeg mener Gilli er en av de beste spillerne vi har hatt på lenge, men selve forandringen er noe besynderlig.

Finfin respons

Alle indreløpere skal med:

     Holmen johansen
Barmen vito eggen Gilli
Løkberg jenssen strand
Amer Gilli Haugen

Gilli 2 som faktisk falsk nr 9.
Én må inn. Og Ingen rullering i årets sesong. Alle kan løpe likevel.
Kanskje.

Corran

Quote from: Norlings Hund 2 on February 25, 2019, 16:54:09 PMEnig der.

ACHTUNG / Hepp: Du har gått fra å kalle Gilli en trestokk som ikke hører hjemme i en startoppstilling, til å kalle ham favorittspilleren din - hva skjer?

Ikke at jeg er uenig, jeg mener Gilli er en av de beste spillerne vi har hatt på lenge, men selve forandringen er noe besynderlig.
Føler (sier føler ikke at det er tilfelle) det var en periode eg var eneste mennesket på kloden som mente det var noe med Gilli.
Kjekt å se jeg ikke tok helt feil
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Gilli er fremdeles en helt OK potet, som gjør en god jobb i flere posisjoner, men det sier jo litt om hvor lite offensivt krydder vi har i stallen når han plutselig opphøyes som den nye Ronaldo fordi han klarte å pirke inn et innlegg i en treningskamp mot Kristiansund.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Falkman

Quote from: Billy Elliott on February 26, 2019, 09:12:56 AMGilli er fremdeles en helt OK potet, som gjør en god jobb i flere posisjoner, men det sier jo litt om hvor lite offensivt krydder vi har i stallen når han plutselig opphøyes som den nye Ronaldo fordi han klarte å pirke inn et innlegg i en treningskamp mot Kristiansund.

Greit å sette ting litt på spissen en gang i blant, men dette er jo bare fordummende.

Billy Elliott

Quote from: Falkman on February 26, 2019, 10:35:08 AM
Quote from: Billy Elliott on February 26, 2019, 09:12:56 AMGilli er fremdeles en helt OK potet, som gjør en god jobb i flere posisjoner, men det sier jo litt om hvor lite offensivt krydder vi har i stallen når han plutselig opphøyes som den nye Ronaldo fordi han klarte å pirke inn et innlegg i en treningskamp mot Kristiansund.

Greit å sette ting litt på spissen en gang i blant, men dette er jo bare fordummende.

Hva er det han har gjort i løpet av denne forsesongen som plutselig gjør at halve forumet er blitt fra seg av begeistring?

Det ble skrevet i et innlegg like over her at "jeg mener Gilli er en av de beste spillerne vi har hatt på lenge". Altså...
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Norlings Hund 2

Hva er det som får deg til å tro at det er basert på forsesongen og ikke fjorårssesongen? Gilli var blant de soleklart beste spillerne våre i fjor.

Billy Elliott

Quote from: Norlings Hund 2 on February 26, 2019, 11:25:45 AMHva er det som får deg til å tro at det er basert på forsesongen og ikke fjorårssesongen? Gilli var blant de soleklart beste spillerne våre i fjor.

Siden det kom nå, tenkte jeg det. Med sine 3 mål og 2 målgivende vil jeg påstå han hadde en helt OK minus forrige sesong, men en ving i Brann bør produsere mer enn det. Og det er i alle fall langt unna å fortjene betegnelsen "en av de beste spillerne vi har hatt på lenge".
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Finfin respons

Uten å involvere meg i debatt vil jeg kommentere at Gilli har vist noen fine sider på raske kontringer.

I tillegg til gode skudd, innlegg og arbeidsinnsats og tæl.

Jeg vil fremdeles ha ham som back.
Kanskje.

Churchill

Holmen
Teneste-Vito-Löfgren-Ruben 1
Haugen-Ruben2-Løkberg
Komsoon-Bamba-Gilli

Skulle gjerne hatt plass til Amer, Barmen, Eggen og Strand, men de får komme innpå i andre.

Spissplassen blir vår akilleshæl.
...we shall never surrender.

Gepard

Tipper en 6-7 plass per nå. Utrolig konkurranse om indreløperrollen (men kanskje FOR sterk konkurranse, noen kommer til å bli sure) bra dekning i forsvar, om Acosta blir. Ekstremt usikkert på topp, Bamba eller ingenting, og Bamba ser ikke særlig lovende ut

Heldigvis har vi norges beste trener, så det er selvsagt lov å drømme om medaljekamp sånn sett

Norlings Hund 2

February 26, 2019, 16:11:53 PM #130 Last Edit: February 26, 2019, 16:50:16 PM by Norlings Hund 2
Quote from: Billy Elliott on February 26, 2019, 11:55:01 AM
Quote from: Norlings Hund 2 on February 26, 2019, 11:25:45 AMHva er det som får deg til å tro at det er basert på forsesongen og ikke fjorårssesongen? Gilli var blant de soleklart beste spillerne våre i fjor.

Siden det kom nå, tenkte jeg det. Med sine 3 mål og 2 målgivende vil jeg påstå han hadde en helt OK minus forrige sesong, men en ving i Brann bør produsere mer enn det. Og det er i alle fall langt unna å fortjene betegnelsen "en av de beste spillerne vi har hatt på lenge".

Du har et poeng hvis man ser seg blind på målpoeng i et lag der mer eller mindre alle spillere i troppen scoret.

Vel, stallen - ikke troppen.

ACHTUNG

Stoda i ES anno 2019 vs 2018 er nokså uendret, så det vil overraske meg stort om Brann ikke ender på topp 3 i år også.

Gulløl

Fra 3 plass til 7 plass kan det blir såpass jevnt at Brann med en del skader, uflaks og ikke får spillestilen å sitte, at hele intervallet er aktuelt plasseringsmessig. Men uansett skal det vesle gullhåpet leve da det meste klaffer og flyter samtidig som RBK og Molde sliter på forskjellige områder.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Jeg var skeptisk før 2019, pga at jeg fryktet et mannefall, med Vito, Haugen m.fl avgårde, men så har ikke skjedd, Brann har beholdt den samme gjengen og har sågar styrket seg på noen plasser. Holmen er selvsagt et spørsmålstegn, men han virker å være like god som Radlinger med bena, så akkurat på det området er jeg trygg. Spørsmålet er om han er på samme nivå som østerrikeren på skudd og i feltarbeidet, to områder Radlinger ikke var god på i det hele tatt. Er Holmen verre på disse, kan han koste oss poeng og da MÅ det skje noe nytt på keeperfronten til sommeren, med innkjøp av en ny keeper som kan skyve Holmen og Opdal bakover i køen. Dersom Holmen motbeviser skepsisen og leverer like bra eller bedre enn Radlinger når alvore starter, kan Brann gå mot en interessant sesong.

Billy Elliott

Har ikke tro på noe særlig mer enn en femte plass. Vi mangler rett og slett for mye offensiv kraft. Fra fjoråret er både Skålevik, Vega og Marengo borte/på vei bort. Dette var spillere som leverte målpoeng, eller hadde evnen til å komme fra benken for å skape ubalanse om ting gikk i stampe. Den muligheten har vi ikke nå lenger. Nå er vi såre avhengig av at starterne leverer og holder seg skadefrie, for på benken finnes det få om noen offensive kvaliteter som kan åpne et forsvar. Med mindre man gjør noen gode offensive signeringer (ving/backup til Bamba) før vinduet stenger er jeg redd dette kan bli en skuffende sesong.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

February 27, 2019, 12:11:20 PM #135 Last Edit: February 27, 2019, 12:13:05 PM by Gulløl
Nekter å tro at Brann for tiden er så veldig opptatt med å få Hustad klar i neste uke som BA fokuserer på i en hel artikkel. Ihvertfall ikke prioritere det høyt. Når Molde skal ha en solid videresalgsprosent som BA antyder blir det nok en god økning på de 180k som Notodden får til sommeren. Og da er det neppe verdt det. Bør være problemfritt at en spiller som trolig blir utelatt fra mange 18 manns tropper i vårsesongen kommer til sommeren. Det som må prioriteres 100 % er venstrekanten som også kan være en solid backup til Bamba og som kan komme rett inn og prestere det en spiss skal gjøre for et medaljejagende Brann. Pr. i dag har ikke Brann en backupspiss som er bra nok om medalje skal være målet.

Klipp fra BA:
Den eneste «x-faktoren» som kan klusse til en overgang nå, er avtalen Notodden gjorde med Molde da Hustad ble hentet til Telemark. Der ligger det etter alt å dømme en avtale om at romsdalingene skal ha en del overgangssummen ved videresalg. Den prosentandelen kan være høy, og da blir det et regnestykke for Notodden om vinningen går opp i spinningen med tanke på hvilken verdi Hustad kan ha for dem i vår.
Jeg blir likevel ikke overrasket om Hustad ikke reiser hjem fra Marbella lørdag 9. mars sammen med resten av Notodden-laget, men slutter seg til Brann-troppen i stedet. Etter at klubbene har spilt litt mer kostbare overfor hverandre, selvsagt.
Akkurat nå virker det også som om Hustad og enda en ving/spiss er det som preger Branns spillerjakt. Så fremt ikke en stjernesignering kommer «rekende på en fjøl», tror jeg ikke midtbaneanker er det som blir prioritert i dette vinduet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann




ACHTUNG

Ok vurdering av Johnson, bortsett fra at forsvaret bør få en femmer.

haak

Vinterball (Nettavisen) mener at Brann spiller et høyt spill ved å ikke ha en angriper
som kan utfordre Bamba. Johnsen er vell inne på det samme og jeg håper at Soltvedt
jobber overtid for å få på plass en ny angriper.

Lasaron

I går kveld kom vel Brann enda et lite skritt nærmere seriegull i år. Lite tyder på at Solskjær kommer tilbake til Molde i løpet av sesongen. Jeg tror det vil være en svekkelse, og at den de har nå fort kan vise seg å feile.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Det som taler imot nytt RBK-gull:

Nøkkelspillere som Mike og Reginiussen begynner å trekke på årene.

Andrè Hansen KAN forsvinne.

Fortsatt mye skader på viktige spillere.

Ny trener inn, med ny filosofi, det vil naturlig nok gå litt tid før det sitter.

Bortsett fra det tror jeg ikke utofrdrene er sterke nok til å utfordre RBK uansett, for hver enkelt av disse har også sine utfordringer.

Henki

Jeg tror vi havner på 4. eller 5. plass.
Ballen skal fremover!

ACHTUNG

Brann.no, jeg blir blanke f i hvem som er med på Branns E-sportlag, fortell oss heller hvem som er med til Marbella, i troppen som reiste igår +,+. Det er mulig E-sportopplegget fenger fjortissene og at det kan ha noe for seg å fronte nyvinningen, men for meg og mange andre er det KOMPLETT uinteressant. Kom med nyheter om laget!

Lasaron

Quote from: ACHTUNG on March 07, 2019, 13:04:49 PMBrann.no, jeg blir blanke f i hvem som er med på Branns E-sportlag, fortell oss heller hvem som er med til Marbella, i troppen som reiste igår +,+. Det er mulig E-sportopplegget fenger fjortissene og at det kan ha noe for seg å fronte nyvinningen, men for meg og mange andre er det KOMPLETT uinteressant. Kom med nyheter om laget!

Det er sikkert bra for "produktet."
Tren på langskudd

ACHTUNG

Den oppvoksende slekten er mer enn nok naglet til skjermer fra før, Brann bør heller ha fokus på at podene skal sanse det fysiske ved å oppleve idrett i levende live, fremfor via en steril dataverden.

Jose Arrogantio

Brann.no har vel plass til saker om begge så noen enten eller diskusjon ser jeg ikke helt meningen i. Men at de burde poste mer om oppkjøringen er jeg enig i.

ACHTUNG

Absolutt! Når man ser på hjemmesidene til andre ES-klubber, så er det mye mer mat på mange. Greit nok med selvros om at det er kontroll på økonomi og at det er pen økning i salg av p-kort, men vi vil ha mer om laget!

Norlings Hund 2

Vi har absolutt en jobb å gjøre der.

Go Up