• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2019

Started by Churchill, August 15, 2018, 23:44:44 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

Mulig at noen kan oppfatte det som plumpt av LAN å si at Brann ikke har blitt forsterket, men her er jeg helt på linje med mannen, for Brann har ikke blitt styrket. Og etter all sannsynlighet kan klubben bli ytterligere svekket, om det går slik jeg antar, at Vito forsvinner og muligens også Haugen finner seg ny arbeidsgiver.

Kagain

Quote from: ACHTUNG on January 24, 2019, 13:32:13 PMMulig at noen kan oppfatte det som plumpt av LAN å si at Brann ikke har blitt forsterket, men her er jeg helt på linje med mannen, for Brann har ikke blitt styrket. Og etter all sannsynlighet kan klubben bli ytterligere svekket, om det går slik jeg antar, at Vito forsvinner og muligens også Haugen finner seg ny arbeidsgiver.

Jeg har ikke tilgang til Bergens Tidende sitt betalte Brann-stoff. Er det noen som vet hva LAN tenker på med at Brann ikke er styrket? Det er blitt mer folksomt på midtbanen i alle fall, og man får jo håpe at denne har blitt styrket av innkjøpene. Hvis ikke er jo de ganske meningsløse...

SK

På topp er vi i hvert fall svekket.

Lasaron

Foreløpig:

Keeper: Styrket

Stopperplass: Styrket i bredden

Backer: Som før

Midtbane: Styrket i kvalitet og kvantitet

Vinger: Svekket

Spiss: Svekket (iallfall i bredden, får se om Bamba forløser seg)
Tren på langskudd

Morkel

Quote from: Kagain on January 24, 2019, 14:03:35 PM
Quote from: ACHTUNG on January 24, 2019, 13:32:13 PMMulig at noen kan oppfatte det som plumpt av LAN å si at Brann ikke har blitt forsterket, men her er jeg helt på linje med mannen, for Brann har ikke blitt styrket. Og etter all sannsynlighet kan klubben bli ytterligere svekket, om det går slik jeg antar, at Vito forsvinner og muligens også Haugen finner seg ny arbeidsgiver.

Jeg har ikke tilgang til Bergens Tidende sitt betalte Brann-stoff. Er det noen som vet hva LAN tenker på med at Brann ikke er styrket? Det er blitt mer folksomt på midtbanen i alle fall, og man får jo håpe at denne har blitt styrket av innkjøpene. Hvis ikke er jo de ganske meningsløse...

Det handler først og fremst om hvem som har forsvunnet ut. Spesielt vingene med Vega, Braaten og en skadet Marengo. Det virker ikke som at han føler at Brann er betydelig svekket, men at kanskje balansen i laget er litt dårlig og at man summa summarum ikke har blitt bedre. Dette er også opp mot et mål å komme styrket ut av alle overgangsvinduer.

ACHTUNG

Bamba med forløsning? Han leverte varene etter min mening, ifjor. Klassespiss.

Falkman

Quote from: ACHTUNG on January 24, 2019, 16:07:12 PMBamba med forløsning? Han leverte varene etter min mening, ifjor. Klassespiss.

Han leverte vel strengt tatt ikke mer enn det må være lov og forvente, med den prislappen. Ett mål pr. 155 spilte min er bra, faktisk veldig bra i Brann-sammenheng, men han er også vår dyreste spiller siden Demba  Nyren.

Jeg har stor tro på Bamba, holder han seg skadefri bør han bli den første spilleren vår som når 2sifret siden Ojo, noe annet vil være skuffende, slik jeg ser det.  Bamba er ingen klinisk avslutter riktignok, men det var ikke Helstad heller, de første sesongene han var her!

Morkel

Quote from: Falkman on January 24, 2019, 16:47:17 PM...men han er også vår dyreste spiller siden Demba  Nyren.

Dyreste siden Austin tror jeg. Han kosta vel 10 mill. (Som jeg nå ser at vi solgte for 2,5 mill igjen. Herregud er det rart det gikk som det gikk).

Falkman

Quote from: Morkel on January 25, 2019, 00:01:37 AM
Quote from: Falkman on January 24, 2019, 16:47:17 PM...men han er også vår dyreste spiller siden Demba  Nyren.

Dyreste siden Austin tror jeg. Han kosta vel 10 mill. (Som jeg nå ser at vi solgte for 2,5 mill igjen. Herregud er det rart det gikk som det gikk).

Du har rett, glemte Austin, han kom jo inn noen måneder senere enn Demba.

ACHTUNG

January 25, 2019, 11:54:08 AM #859 Last Edit: January 25, 2019, 11:57:03 AM by ACHTUNG
Dyreste spiller Brann har kjøpt i historien er vel Martin Andresen, som Brann unødig la 15 millioner i bordet for. (kunne har vært prutet radikalt ned, i og med at Stabæk hadde rykket ned og Andresen hadde 1 år igjen?)

Ifølge VG.no fra 2004, var summen 10 mill, men det endte vel på 15 etter det jeg husker:

"TV2-sporten melder i kveld om en overgangssum på over 10 millioner kroner, mens skbrann.org priser overgangen til 8 millioner kroner."

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Eo4VOj/landslagskapteinen-solgt-martin-andresen-valgte-brann

SKBCPH

For en nostalgi det er å lese den VG-artikkelen. Synes Hansa bør komme på banen igjen oftere å love gratis drikke til nyinnkjøpene.
- Vi har den treneren vi har.

ZsoltKorcsmar

Quote from: ACHTUNG on January 25, 2019, 11:54:08 AMDyreste spiller Brann har kjøpt i historien er vel Martin Andresen, som Brann unødig la 15 millioner i bordet for. (kunne har vært prutet radikalt ned, i og med at Stabæk hadde rykket ned og Andresen hadde 1 år igjen?)

Ifølge VG.no fra 2004, var summen 10 mill, men det endte vel på 15 etter det jeg husker:

"TV2-sporten melder i kveld om en overgangssum på over 10 millioner kroner, mens skbrann.org priser overgangen til 8 millioner kroner."

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Eo4VOj/landslagskapteinen-solgt-martin-andresen-valgte-brann

Her holdt vi jo på å smadre denne rekorden: https://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-betaler-17_5-millioner-for-Ighalo-79647b.html

Tenk at vi i løpet av få ord skuslet bort både Ighalo og Niasse. Var riktignok noen få år mellom de, men tenk å hatt de i tospann på topp. Noe annet enn Orlov og Skålevik (med all respekt).

Niasse er jeg fortsatt bitter over. Han hadde vi jo på kontrakt i det minste, og jeg husker jeg så han i treningskamp i Vestlandshallen. Rask, sterk, direkte og trøkk i spillet. Man så lett at han hadde noe. Men var vel Skarsfjord som brukte han som kant med mye deffensivt ansvar og sendte han ned på andrelaget.

Så snart vi sendte han på dør og han ble brukt som spiss i ny klubb var jo situasjonen snudd på hodet. Banket inn mål i hytt og pine, året spiller i russisk liga og solgt for 165 mill til Everton.

Får håpe vi snart finner gull og forvalter det slik som for eksempel Sarprsborg gjør. Skammelig at det største salget vår gjennom tidene er Helstad for "skarve" 16 millioner...

Falkman

Quote from: ZsoltKorcsmar on January 25, 2019, 13:44:08 PM
Quote from: ACHTUNG on January 25, 2019, 11:54:08 AMDyreste spiller Brann har kjøpt i historien er vel Martin Andresen, som Brann unødig la 15 millioner i bordet for. (kunne har vært prutet radikalt ned, i og med at Stabæk hadde rykket ned og Andresen hadde 1 år igjen?)

Ifølge VG.no fra 2004, var summen 10 mill, men det endte vel på 15 etter det jeg husker:

"TV2-sporten melder i kveld om en overgangssum på over 10 millioner kroner, mens skbrann.org priser overgangen til 8 millioner kroner."

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Eo4VOj/landslagskapteinen-solgt-martin-andresen-valgte-brann

Her holdt vi jo på å smadre denne rekorden: https://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-betaler-17_5-millioner-for-Ighalo-79647b.html

Tenk at vi i løpet av få ord skuslet bort både Ighalo og Niasse. Var riktignok noen få år mellom de, men tenk å hatt de i tospann på topp. Noe annet enn Orlov og Skålevik (med all respekt).

Niasse er jeg fortsatt bitter over. Han hadde vi jo på kontrakt i det minste, og jeg husker jeg så han i treningskamp i Vestlandshallen. Rask, sterk, direkte og trøkk i spillet. Man så lett at han hadde noe. Men var vel Skarsfjord som brukte han som kant med mye deffensivt ansvar og sendte han ned på andrelaget.

Så snart vi sendte han på dør og han ble brukt som spiss i ny klubb var jo situasjonen snudd på hodet. Banket inn mål i hytt og pine, året spiller i russisk liga og solgt for 165 mill til Everton.

Får håpe vi snart finner gull og forvalter det slik som for eksempel Sarprsborg gjør. Skammelig at det største salget vår gjennom tidene er Helstad for "skarve" 16 millioner...

Det er jo ikke, heller. Scharner gikk vel for rundt 30 mill, og Olofinjana for godt over 20.

Churchill

Er dette venstrekanten vår?

25.januar: Berget ferdig i USA! Jo Inge Berget og New York City har blitt enige om å terminere hadelendingens kontrakt. Det bekrefter klubben selv. Berget har vært linket til Rosenborg av flere den siste tiden. Han har også en samboer fra Trondheim som kan gjøre overgangen enda mer aktuell.
...we shall never surrender.

ZsoltKorcsmar

Quote from: Falkman on January 25, 2019, 13:50:37 PM
Quote from: ZsoltKorcsmar on January 25, 2019, 13:44:08 PM
Quote from: ACHTUNG on January 25, 2019, 11:54:08 AMDyreste spiller Brann har kjøpt i historien er vel Martin Andresen, som Brann unødig la 15 millioner i bordet for. (kunne har vært prutet radikalt ned, i og med at Stabæk hadde rykket ned og Andresen hadde 1 år igjen?)

Ifølge VG.no fra 2004, var summen 10 mill, men det endte vel på 15 etter det jeg husker:

"TV2-sporten melder i kveld om en overgangssum på over 10 millioner kroner, mens skbrann.org priser overgangen til 8 millioner kroner."

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Eo4VOj/landslagskapteinen-solgt-martin-andresen-valgte-brann

Her holdt vi jo på å smadre denne rekorden: https://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-betaler-17_5-millioner-for-Ighalo-79647b.html

Tenk at vi i løpet av få ord skuslet bort både Ighalo og Niasse. Var riktignok noen få år mellom de, men tenk å hatt de i tospann på topp. Noe annet enn Orlov og Skålevik (med all respekt).

Niasse er jeg fortsatt bitter over. Han hadde vi jo på kontrakt i det minste, og jeg husker jeg så han i treningskamp i Vestlandshallen. Rask, sterk, direkte og trøkk i spillet. Man så lett at han hadde noe. Men var vel Skarsfjord som brukte han som kant med mye deffensivt ansvar og sendte han ned på andrelaget.

Så snart vi sendte han på dør og han ble brukt som spiss i ny klubb var jo situasjonen snudd på hodet. Banket inn mål i hytt og pine, året spiller i russisk liga og solgt for 165 mill til Everton.

Får håpe vi snart finner gull og forvalter det slik som for eksempel Sarprsborg gjør. Skammelig at det største salget vår gjennom tidene er Helstad for "skarve" 16 millioner...

Det er jo ikke, heller. Scharner gikk vel for rundt 30 mill, og Olofinjana for godt over 20.

Glemte i farten. Godt du er våken!

ZsoltKorcsmar

Quote from: Churchill on January 26, 2019, 00:09:45 AMEr dette venstrekanten vår?

25.januar: Berget ferdig i USA! Jo Inge Berget og New York City har blitt enige om å terminere hadelendingens kontrakt. Det bekrefter klubben selv. Berget har vært linket til Rosenborg av flere den siste tiden. Han har også en samboer fra Trondheim som kan gjøre overgangen enda mer aktuell.

Ikke negativ til Berger, men hva med denne karen: https://www.transfermarkt.com/martin-samuelsen/leistungsdaten/spieler/234807

Snart 22 år, så bør snart etablere seg. Dalende kurve siste tiden etter perioden med landslagsspill osv. Er nå benkesliter for 7. Plassen i Nederland. Startet 5 kamper i år, byttet inn i 5, og ubenyttet reserve i 8. Så vidt jeg ser går kontrakten ut til sommeren. Altså kan man prate med han allerede nå?

Åpenbart kvaliteter, og tror ikke Eliteserien trenger å være så dumt for han. 1-2 år med godt spill her så åpner det seg en annen dør en benketilværelse for en middels klubb i nederland. Men så spørst det om han vil spille «arbeids-kant» i vårt system, eller om en mer skreddersydd rolle i Molde/RBK/Godset/Enga frister mer.

Garantert flere som følger med.

Lasaron

Gøyal spillertype, jeg hadde likt det. Er nok uaktuelt for LAN.
Tren på langskudd

haak

Hva vil Bård Finne koste om vi prøvde oss på han? 5 mill?
Acosta er vel interessant for Vif og kan inngå i byttehandel.

krakra


Churchill

Finne vil jeg ikke ha. Liker ikke typen og han er ikke god nok.
...we shall never surrender.

krakra


Spelaren

Finne scorte to lekre mål i VIFs treningskamp mot Strømmen i går, og ser ut til å være i gang til nok en god sesong i engen. Det er kun snakk om tid før han scorer mot oss... Hadde gjerne sett ham i Brann-drakt igjen, for spillerne er nå en gang kun arbeidstakere med fokus på egen karriere og lommebok. Men det toget forlot perrongen for lenge siden, og dessuten er det kun dyre billetter igjen.
Gå av.

Giles

Samuelsen hadde vært perfekt. Meget talentfull og evne til å bryte opp fastlåste situasjoner.
Finne er målfarlig men som ving er han begrenset.

Nixon

Quote from: Spelaren on January 26, 2019, 13:55:48 PMFinne scorte to lekre mål i VIFs treningskamp mot Strømmen i går,

Ja, to fine mål. Selv om det første raskt hadde ført til emneknagger som "skuddstopper" og "rekkevidde" hadde det være serie og Radlinger...;)

Jeg kan godt tenke meg Finne tilbake. Det som har skjedd har skjedd, og laget er viktigst. Men det kommer nok ikke til å skje. Brann stoppet etter sigende på to millioner for Åsen, og VIF hadde sannsynligvis ikke solgt han noe billigere til oss enn et trønderne måtte gi Tromsø.

Rød makt på Hansa

Crispo 2

Martin Samuelsen hadde vært en drøm!!

Mest sannsynlig veldig usannsynlig😥
Per Pettersen 1960-1964

krakra

Quote from: Nixon on January 26, 2019, 14:45:29 PM
Quote from: Spelaren on January 26, 2019, 13:55:48 PMFinne scorte to lekre mål i VIFs treningskamp mot Strømmen i går,

Ja, to fine mål. Selv om det første raskt hadde ført til emneknagger som "skuddstopper" og "rekkevidde" hadde det være serie og Radlinger...;)

Jeg kan godt tenke meg Finne tilbake. Det som har skjedd har skjedd, og laget er viktigst. Men det kommer nok ikke til å skje. Brann stoppet etter sigende på to millioner for Åsen, og VIF hadde sannsynligvis ikke solgt han noe billigere til oss enn et trønderne måtte gi Tromsø.


Brann har fem indreløpere. Vi har derimot to kantspillere, og et reellt alternativ på spissplass. (Kanskje Mehnert blir aktuell, men han er nok for ung ennå). Så jeg tenker det er naturlig at man strekker seg lengre for en kant/spiss enn for enda en indreløper.

haak

Historien med Åsen gjør vell at det er grunn til å tro at 5-7 mill overganger ikke kommer.
Vår styreformann sa vell også at Bamba overgangen satt langt inne. Da blir det nok ingen
Glesnes/Akintola/Søderlund m.fl. Hva får vi for 2 mill?

Crispo 2

Quote from: haak on January 26, 2019, 16:32:22 PMHistorien med Åsen gjør vell at det er grunn til å tro at 5-7 mill overganger ikke kommer.
Vår styreformann sa vell også at Bamba overgangen satt langt inne. Da blir det nok ingen
Glesnes/Akintola/Søderlund m.fl. Hva får vi for 2 mill?

Historien om Aasen viser bare at de ikkje vil betale 5+ mill for enda en midtbanespiller.

Per Pettersen 1960-1964

haak

Og vurderingen vedr Åsen var riktig, men bekymret for at vi ikke har muligheter der andre
bruker mye penger. MFK brukte 15 mill på to inn. Vi er svekket i forhold til RBK og Molde. De er heller ikke ferdige med å handle. Vi trenger to kanonsigneringer for å holde følge.

Spelaren

Brann har neppe noen store ambisjoner om å følge Molde og Rbk uansett. Å etablere seg i medaljekampen også i år blir nok målsetningen, samtidig som man ser an utviklingen, medieinteressen, publikumsinteressen etter ny tribune og situasjonen i sommer. Er me reellt med i gullkampen kan det jo være at man faktisk prøver å forsterke igjen.
Gå av.

haak

Men når de er ute med følere etter Åsen og Glesnes m.fl så skrus jo forventningene opp om at det å følge MFK/RBK er akkurat det de vil.

Belfort

Tror nok Brann innser at gullet kan de glemme mtp noen helt andre ressurser hos RBK og Molde

karkarkar

Quote from: karkarkar on November 25, 2018, 22:25:44 PMJeg har gjort et veldig lite vitenskaplig søk på målfarlige, unge spillere i ligaer vi ikke liker å sammenligne oss med.

Andreas Skov Olsen (18, DNK), ving, Nordsjælland (DNK): 152 min/mål             1,87 m, venstrebeint
Tristan Koskor (22, EST), spiss/ving, JK Tammeka (EST): 146 min/mål                  1,91 m, bruker begge bein
Rasmus Karjalainen (22, FIN), spiss/ving, KuPS (FIN): 129 min/mål                      1,85 m, høyrebeint
Adrian Justinussen (20, FRO), spiss/ving, HB Tórshavn (FRO): 113 min/mål         høyrebeint
Ásgeir Sigurgeirsson (21, ISL), spiss/ving, KA Akureyri (ISL): 147 min/mål            høyrebeint
Robert Bozenik (19, SVK), spiss, Zilina (SVK): 131 min/mål                                     1,88 m, høyrebeint
Brayan Rojas (20, CRI), midtbane/spiss, AD Carmelita (CRI): 134 min/mål          1,82 m

Hjemlige ligaer, mer kjente navn, litt mindre streng på alder:
Sigurd Haugen (21, NOR), spiss, Sogndal: 131 min/mål                                                           høyrebeint
Sindre Mauritz-Hansen (24, NOR), spiss, Strømmen (lån fra Stabæk): 124 min/mål          1,82 m
Kristoffer Normann Hansen (24, NOR), ving, Ull/Kisa: 185 min/mål                                      1,80 m, høyrebeint
Hólmbert Aron Friðjónsson (25, ISL), midtbane/spiss, Aalesund: 133 min/mål                  1,95 m, venstrebeint
Walid Chafouk Idrissi (23, NOR), spiss, Kjelsås (2. div): 99 min/mål
Håkon Bjørdal Leine (20, NOR), spiss, Brattvåg (2. div): 113 min/mål                                   1,90 m, bruker begge bein
Marcus Johnson Mehnert (21, NOR), spiss, Asker (2. div): 139 min/mål

Noen av disse er kanskje fra et for lavt nivå, andre har vi kanskje ikke sjangs på. Noen kunne vurderes som utfordrere, talenter, eller kanskje klare for å gå inn på laget.

Brann har altså hentet Mehnert fra de på listen min og nå signerer TIL Rojas. Men det er flere å ta av. Målfarlige spillere, løp og kjøp!

Kagain

Koskor har jo en fin høyde da i et Brann-lag som er noe mer kortvokste. Og når han kan bruke begge føtter blir han langt mer fleksibel. Jeg ser at transfermarkt beskriver han som en trequartista, og det er vel en klassisk nr. 10 egentlig. En kreativ type. Om Haugen blir solgt så er jo det en type som kan dekke flere behov (kreativitet og høyde). Kunne vært interessant å få vite hvor fotrapp han er også.

Falkman

Quote from: Kagain on January 27, 2019, 13:09:43 PMKoskor har jo en fin høyde da i et Brann-lag som er noe mer kortvokste. Og når han kan bruke begge føtter blir han langt mer fleksibel. Jeg ser at transfermarkt beskriver han som en trequartista, og det er vel en klassisk nr. 10 egentlig. En kreativ type. Om Haugen blir solgt så er jo det en type som kan dekke flere behov (kreativitet og høyde). Kunne vært interessant å få vite hvor fotrapp han er også.
>
Hva er egentlig greien med disse spekulasjonene om at Haugen skal selges? Det nevnes jo til stadighet av flere. Såvidt jeg har fått meg er det ikke noe som tyder på at det skal skje.

Spelaren

Haugen har en gæntlmæns agreement om å kunne gå hvis riktig klubb kommer på banen. Problemet er jo at det er ganske lite interesse for spillere av hans type og alder.
Gå av.

Crispo 2

Det e dårlig med rykter for tiden :(
Per Pettersen 1960-1964

Brynjulf

Quote from: Spelaren on January 27, 2019, 20:24:19 PMHaugen har en gæntlmæns agreement om å kunne gå hvis riktig klubb kommer på banen. Problemet er jo at det er ganske lite interesse for spillere av hans type og alder.


Tror både Haugen og Brann har godt av å skille lag etterhvert.
Men hvem trenger en spiller som slår elendige hjørnespark,
og som har "Charlie Chaplin-føtter" (dvs ikke husker at han skal skyte med strak vrist foran mål...HVER GANG!
...og ikke en gang hvert skuddår. Han har jo en god skuddfot, så hvorfor jåle det til?

Ifjor prøvde jeg å spille han inn for Lars Lagerbäck.
Jeg ringte og spurte om han hadde hørt om Fredrik Haugen, og han svarte:
"Joda! Honom har jag hört talas om. Är inte han ledare för Bellona? Just det! Exakt!"

En annen ting er at Haugen alltid er best i sitt siste kontraktsår, og det er ikke før til neste år.
Så ingen grunn til å forvente noe denne seongen. Kjør heller på med Løkberg, sier jeg.


krakra


ACHTUNG

January 28, 2019, 10:50:27 AM #889 Last Edit: January 28, 2019, 10:58:35 AM by ACHTUNG
Bare for å kikke litt på et lag som pr idag er bedre enn Brann, men som brått har fått seg en nesestyver og som står i fare for å en ytterligere nesestyver, akkompagnert med et tupp i pungen:

Jebali er så og si klar for en ny klubb i Saudi Arabia, samt at Everton og noen tyske toppklubber sirkler rundt Andrè Hansen, med 5 dager igjen til vinduet stenger. Dersom Hansen forsvinner, DA er RBK betydelig svekket.

Samtidig ligger Molde an til å forsterke troppen og elleveren vesentlig, med Ohi på vei inn.

Så er spørsmålet om noe kommer til å skje med noen av våre, før vinduet stenger. Har andre klubber vist interesse for Barmen, nå som han har 1 år igjen, vil Haugen få muligheten til å benytte seg av den antatt muntlige overenskomsten med sportslig ledelse og kommer det en nederlandsk klubb på banen og signerer Vito, før vinduet stenger? Bortsett fra det er det neppe far for at andre kan forsvinne?


Gulløl

January 28, 2019, 11:12:02 AM #890 Last Edit: January 28, 2019, 11:15:29 AM by Gulløl
Har et sterkt ønske at RBK mister keeper Hansen, eliteseriens klart beste keeper. Thomas Myhre mente at RBK i fjor tok ti "ekstra poeng" fordi de hadde en så god keeper. Andre mente at om RBK og Brann hadde byttet keepere i fjor hadde Brann tatt gullet. Tenk om RBK og Brann i 2019 kan ha to jevngode keepere. Kommer neppe til å skje siden RBK sitter på pengebingen og kan finne en ny knallgod keeper, men det er lov å håpe de bommer om Hansen må erstattes.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

RBK kommer aldri til å klare å få noe som er i nærheten av Hansen med det første.

SKBCPH

Sten Grytebust er vel en keeper RBK kunne funnet på å hente som erstatter for Hansen. Vært solid i Superligaen i flere sesonger, og hadde ikke svekket RBK voldsomt...
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

January 28, 2019, 11:39:01 AM #893 Last Edit: January 28, 2019, 11:43:17 AM by Gulløl
Rosenborg og Molde forsterker nok frem mot seriestart og foreløpig ser det ikke ut til at Rune Soltvedt og Brann henger med i svingene. Er det bronsen vi må kjempe om i 2019 er det ikke noe som fyller tribunene på Stadion, da ender vi nok opp med rundt trauste 10 000 i snitt.

Et eksempel. Henter Molde spissen til Stabæk har de denne denne spissrekken:
- Ohi Omoijuanfo
- Leke James
- Daniel Chima Chukwu
- Thomas Amang


Brann sin spissrekke pr. i dag:
- Daouda Bamba
- Henrik Kjelsrud Johansen
- Azar Karadas
- Marcus Mehnert


Skal Brann spille over 40 kamper i år og være med i toppen av eliteserien, komme langt i cupen og komme seg litt videre i Europa holder det definitivt ikke med kun en god spiss.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Etter den deadline-dayen til Rune i fjor sommer er jeg ikke så alt for bekymret, jeg tror det er jobbes med både spiss og ving på staddaen. Jo Inge Berget hadde vært nice, han kan bekle begge posisjonene!
- Vi har den treneren vi har.

brannl

Ser Shala er uten kotrakt og skal på treningsleir med Stabæk. Tenker at han kunne vært en glimrende signering og en meget bra ving for en toppklubb i eliterien.

ACHTUNG

RBK er ute etter Boli og Jo Inge Berget, så Shala er nok erstatteren til Boli, tenker jeg og Stabæk får nok godt betalt av RBK.

Huff

Det forundrer meg at folk tror at Brann skal holde følge med RBK og Molde på overgangsfronten. Trønderne tjente vel langt over 50 mill på europacupfiaskoen sin i høst, mens MFK solgte Haaland for et tonn med Euro, samtidig som de tjente flesk på videresalgsmillioner for andre spillere.

Brann er ikke i nærheten av å ha sjanse mot disse klubbene rent økonomisk, og den eneste muligheten vi har til å ta igjen litt av forspranget er gruppespill i E-cup, noe som er lite sannsynlig at en klarer.


SKBCPH

Leser for øvrig at Jim Solbakken sier halve Eliteserien, halve Allsvenskan og halve Superligaen er interessert i Berget, deriblant Malmö, så tviler på at han er særlig realistisk...
- Vi har den treneren vi har.

Corran

Quote from: Huff on January 28, 2019, 12:38:48 PMDet forundrer meg at folk tror at Brann skal holde følge med RBK og Molde på overgangsfronten. Trønderne tjente vel langt over 50 mill på europacupfiaskoen sin i høst, mens MFK solgte Haaland for et tonn med Euro, samtidig som de tjente flesk på videresalgsmillioner for andre spillere.

Brann er ikke i nærheten av å ha sjanse mot disse klubbene rent økonomisk, og den eneste muligheten vi har til å ta igjen litt av forspranget er gruppespill i E-cup, noe som er lite sannsynlig at en klarer.


Ikke glem Molde sine millioner fra Solskjær utleien

Er enig i at når jeg leser her inne så føler jeg at folk er litt urealistiske når det kommer til forsterkninger.
Men Brann har overasket før så..............
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up