• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2018

Started by Nixon, October 26, 2017, 09:47:00 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Quote from: Spelaren on November 13, 2018, 00:00:51 AM
Quote from: Ninja-Bob on November 12, 2018, 18:43:51 PMMe har visst aldri tidligare tatt like mange poeng som me har i år. Har ikkje sjekka det sjølv, men det er jo eit paradoks når me berre sitt her og syt.

Ett poeng mer enn i 2007 med tre flere kamper spilt.

Det er vel poengsnittet som er interessant.
Tren på langskudd

Corran

2007 hadde vi vel et snitt på 2,07
I år ligger vi på 1,89 og kan ende på 1,83, 1,86 eller 1,93

Er den beste sesongen poengmessig siden 2007 og er vel ikke mange andre sesonger som har et like godt snitt
Sølvsesongen 2006 ga 1,77 i snitt
Sølvsesongen 2000 ga 1,80 i snitt
Bronsesesongen 1999 ga 1.88 i snitt
Sølvsesongen 1997 ga 1,92 i snitt

Så om Brann vinner mot Odd så er det vår nest beste sesong de siste 30 årene (giddet ikke sjekke lengre tilbake)

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Det er i litt uinteressant å sammenligne poengsummer i forhold til om vi skal være fornøyd eller ikke. Det blir som uavgjortkamper der det er enorm stor forskjell om vi skårer på overtid eller om det andre laget gjør det. Vi hadde alle tatt en tredjeplass med glede før sesongen, men når vi er det laget som har ledet serien i flest runder i år blir slutten av sesongen en nedtur uansett hvor bra det objektivt sett er.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Nixon har helt rett. Og så er det også et moment at Brann står foran et generasjonsskifte, der det er stor sannsynlighet for at flere bærebjelker forsvinner nå i vinter. Haugen sa etter Heltne-avgangen, at ingenting kom til å skje før sesongen var ferdigspilt og det ville overraske om ikke både Gøteborg pluss gjerne større klubber er interessert i Branns poengkonge og langskytter. Haugen har nok også ekstra goodwill hos Soltvedt & co og når de kunne slippe Heltne så enkelt, i sommer, da er det faktisk en skandale om de trenerer en eventuell overgang for Haugen. Det er bare å håpe at interesserte klubber ikke legger budene for lavt, da de kan ha fått med seg at Haugen og Brann kan ha en form for gjensidig forståelse.
MEN, så kan det tenkes at vi får inn en spiller som totalt sett bidrar til at Brann blir bedre, enn hva Haugen har klart, så hvem vet?

Vito er en annen spiller jeg er bortimot overbevist om forsvinner i vinter, det eneste som holder ham igjen er lønnen og at han er avhengig av at en hollandsk klubb kommer på banen. Vito blir ikke lett å erstatte.

Forsvinner begge bærebjelkene, står Brann foran en ny oppbygging og det kan ta mer tid enn vi har tålmodighet til.

2019 er vel som 2018 var etter sesongen 2017, et stort spørsmålstegn, kanskje et større nå enn ifjor.

Gulløl

November 13, 2018, 12:22:52 PM #1104 Last Edit: November 13, 2018, 12:35:01 PM by Gulløl
Quote from: ACHTUNG on November 13, 2018, 11:28:15 AMVito er en annen spiller jeg er bortimot overbevist om forsvinner i vinter, det eneste som holder ham igjen er lønnen og at han er avhengig av at en hollandsk klubb kommer på banen.
Du kan ha rett i at han forsvinner tilbake til Nederland etter denne sesongen. Men er ikke sikker, det var en grunn til at han kom til Aalesund og aksepterte å spille på relativt lav lønn.  Nå spiller han for betraktelig mer lønn i Brann en han var "fornøyd" med når han kom til Aalesund. Attraktiviteten hans i Nederland har neppe økt etter at han har blitt eldre (blir 30 år denne uken) og etter å ha spilt i den den dårlige ligaen eliteserien, spesielt når formkurven hans også har falt gjennom denne sesongen. Før gjorde han få eller ingen feil, nå glipper det for han litt oftere.
Nå har han et valg han må ta, reise tilbake unger og kone i Nederland og tjene betraktelig mindre, eller bli i Brann på høy lønn. Spørs om Brann er så veldig tjent med at han blir i klubben, trivsel for han som er sterkt opptatt av familien er nok viktig for å yte på banen. Er ganske sikker at Brann løser han fra kontrakten om han vil det, overgangssum blir nok 0 kroner om han finner seg en klubb i Nederland.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Du kan ha rett i det, Gulløl.

SKBCPH

- Da tar vi sølvmedaljene uansett. Er de så dumme at de sender over to sett med medaljer, får de tilbake den med dårligst valør.

Digger tiraden til Soltvedt mot NFF!

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/nff-gidder-ikke-dele-ut-medaljene-til-brann/s/5-8-927705
- Vi har den treneren vi har.

Spelaren

Gå av.

Yngve

Quote- Vi har valgt å endre fordi vi har sett at det var kritiske røster om dette. Det er mulig at vår begrunnelse har vært underkommunisert. Det eneste vi har ønsket, er at det skal være en verdig ramme for medaljevinnerne, og hvor man ikke kommer opp i en situasjon hvor et hjemmelag for eksempel står og buer, sier Pedersen til kanalen.

NFF er redde for pipekonsert mot seg sjølv.

Gulløl

Nå blir det party, NFF kommer likevel. Norges Fotballforbund sender kretsleder i Hordaland Knut Berge for å dele ut medaljene. Noen som har hørt om han ? NFF gidder ikke eller våger ikke å sende noen fra kontorene på Ullevål.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Piper ikkje mot en frå lokalkretsen.
Gå av.

Belfort

Hvem gidder å bry seg om en sølv eller bronsemedalje?

Gulløl

November 20, 2018, 14:34:41 PM #1112 Last Edit: November 20, 2018, 15:00:51 PM by Gulløl
Quote from: Belfort on November 20, 2018, 14:13:43 PMHvem gidder å bry seg om en sølv eller bronsemedalje?
Hadde det vært gøyere med nedrykkskamp ??
Selv om det er lite sannsynlig bryr ihverfall jeg meg om Brann kan få drøyt 3,6 millioner kroner ekstra for sølvet. Kan være greie midler å ta med seg inn i det kommende overgangsvinduet. Og så bryr jeg meg om at et sølv kan gi en kortere vei til et gruppespill i Europaligaen. Ikke totalt urealistisk at Molde kan gi poeng mot et lag som ikke har tapt på ni kamper.
Folk som kaller seg supportere må stille på lørdag og støtte Brann helt inn til målstreken.  Folk må TA SEG SAMMEN om de har planer om å sitte hjemme og være sure og grinete og ikke bruke billettene eller partoutkortet sitt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Odd-kampen er for meg en anledning til å:

- Se laget mitt!
- Gratulere et lag som flørtet med nedrykksplass i Obos 2015 med andre medalje på tre sesonger etter opprykket.
- Gratulere LAN og laget med nok en god sesong (sett under ett)!
- Forhåpentligvis brøljuble for et par-tre scoringer og se Fagermo sur og grinete  8)
Gå av.

ACHTUNG

Her er jeg på linje med Belfort. 2018 har blitt en voldsom nedtur og det er spesielt innforjævlig, når Brann er skyld i nedturen selv, da de forrykket hele balansen i laget, ved å selge Heltne. Da salget ble offentliggjort, var det nok mange som i likhet med meg tenkte; "Der røk gullet" og jammen endte det ikke med det forventede mageplasket. Jeg ser ingen grunn til å gratulere Brann, LAN og Soltvedt, for en tabellplassering som er helt latterlig dårlig, når man ser hva 5-8 poeng ekstra hadde betydd for Brann. For hvem vet hva som hadde skjedd i Tromsø, om det hadde endt 1-1, istedenfor 1-2, med Heltne på banen og hadde RBK valset over Brann på Stadion, om Sønnen hadde vært med å holde defensiv kontroll? Hadde LSK klart å krige inn 1-1 på overtid på Stadion, hadde KBK sluppet like lett til i Kristiansund?

Det blir selvsagt hypoteser, men jeg tror at Brann med uendret lag, pluss 2-3 forsterkninger, ville ha fulgt med RBK hele veien inn og i verste fall tapt på målstreken, eller vunnet.


Spelaren

Quote from: ACHTUNG on November 20, 2018, 15:03:01 PMFor hvem vet

Ingen. Det ble formsvikt, selv med Sonen og Den Heilage Ande, på banen i fjor også. De siste kampene med ham på laget bød heller ikkje på noe stort i år, så dette kunne likesågodt ha endt med det samme utfallet.
Gå av.

Corran

Det som forbauser meg mest er de som ikke forventet en dupp og at gullet kom til å ryke selv med SHN på laget.
Eg har ikke et sekund trodd på Branngull i år og har hele tiden håpet det skulle holde til medalje.
Så eg er ikke så skuffet som enkelte andre og i tillegg så er ikke så blasert etter 40+ år som Brann supporter at jeg ikke kan gå på sesongavslutningen og takke laget for i år.
Om en så er skuffet over at det ikke er gull så fortjener spillerne en takk for i år. Og spesielt hvis en velger å legge skylden på at en spiller stakk av midtveis fortjener de som er igjen vår støtte i denne siste kampen.
Såpass  raus mener eg en bør være
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Belfort on November 20, 2018, 14:13:43 PMHvem gidder å bry seg om en sølv eller bronsemedalje?

Jeg.
Tren på langskudd

Lasaron

Før sesongen var målet mitt for Brann sølv, og at vi nærmet oss gullet i antall poeng. Vi fikk bronse og nærmet oss gullet ganske mye. Seks poeng bak. Det er godkjent. Neste år skal vi ta gull!
Tren på langskudd

Danny1

November 25, 2018, 13:48:36 PM #1119 Last Edit: November 25, 2018, 23:32:07 PM by Danny1
Her er en oppsumeringsvideo av 2018 sesongen - 45 mål m.m. på 8 min: https://www.youtube.com/watch?v=JpS5087qeXE&t=2s

(Skal være mindre hakking i år Spelaren!)
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Superjack

Quote from: Lasaron on November 25, 2018, 11:37:12 AMFør sesongen var målet mitt for Brann sølv, og at vi nærmet oss gullet i antall poeng. Vi fikk bronse og nærmet oss gullet ganske mye. Seks poeng bak. Det er godkjent. Neste år skal vi ta gull!

Veldig ening med denne.
Brannsupporter.

Spelaren

Quote from: Danny1 on November 25, 2018, 13:48:36 PMHer er en oppsumeringsvideo av 2018 sesongen - 45 mål m.m. på 8 min: https://www.youtube.com/watch?v=JpS5087qeXE&t=2s

(Skal være mindre hakking i år Spelaren!)

Denne fløt mye bedre! Til neste år, 4k og 60fps? :)
Gå av.

Christian

En skuffende høst, ja. Ingen tvil om det. Spesielt kampene mot Sandefjord og LSK ble gedigne nedturer, sammen med 2xgrisebank fra Molde.

Ut fra forventningene på forhånd, har sesongen derimot vært en opptur for meg. Det var vel ingen som forventet at Brann skulle melde seg på i gullkampen så til de grader.

Her er det bare å bygge videre og satse på at LANs prosjekt blir enda bedre neste år. Det blir krevende, men samtidig har vi fått inn (og venter enda på noen) nye spillere som eg tror vi vil få enda mer glede av neste sesong.

Erifos

Quote from: Danny1 on November 25, 2018, 13:48:36 PMHer er en oppsumeringsvideo av 2018 sesongen - 45 mål m.m. på 8 min: https://www.youtube.com/watch?v=JpS5087qeXE&t=2s

(Skal være mindre hakking i år Spelaren!)

Hyller det! Haugen sitt frisparkmål hjemme mot Start var faktisk bedre enn jeg husket!

osoerli

November 26, 2018, 15:40:41 PM #1124 Last Edit: November 26, 2018, 15:46:00 PM by osoerli
Då enda det altså med bronse.  Gullsjansen vart diverre skusla bort.  Og det må seiast at årsaka delvis er valg LAN og Brann har gjort.

1. For lite rokering på laget særleg i perioden mai-juni med tett kampprogram, som førte til skadar og formsvikt.  Skade på Kristiansen, Marengo, m.fl.  Gradvis formsvikt på Koomson i løpet av sesongen.  Kanskje burde Vega og Koomson spelt anna kvar kamp utover sommaren og hausten?
For lite rokering i mai var vel konklusjonen etter fjorårssesongen også?  Og så gjer ein det same i år.  merkeleg!  LAN skuldar på skadar.  Men mange av skadane har vel kanskje oppstått pga av lite rokering på laget.

2. Salget av Sivert.  Ruben2 er ikkje det rivjernet på midtbanen me treng.

3. Til dels seine bytter.  Karadas har ofte kommt inn etter 85 minutter.  Kor mykje får han gjort då?

4. Feil startelver.  Ruben Kristiansen har vel allereide vore skadefri i fleire kampar.  Men får ikkje spela fordi han ikkje forlenger kontrakten, sjøl om han er fleire hakk betre enn Grøgaard.  Det såg me på laurdag.  Acosta som har vore god i heile år vart benka på slutten av sesongen.  Skålevik frå start mot Rosenborgs Reginiussen og Hovland var lett å forutsjå ville vera rått parti.  Vega har vore mykje betre enn Koomson dei kampane han har kommt inn.  Kvifor sit han på benken?  Hvis Kristiansen var skadefri og kampklar mot RBK burde han spelt.  Bamba, Vega og Acosta burde også spelt frå start i same kampen.

5. Varmekablane.  Det får me sjølsagt aldri veta, men det er kanskje ikkje utenkeleg at frostfri heimebane hadde vore betre for Brann mot RBK.

6. Det må sjølsagt bemerkast at enkelte skadar som har oppstått ikkje skuldast manglande rokering, og dermed ikkje kan lastast Brann og LAN.  Skadane til Radlinger, Teniste, Barmen og Braaten må vel tilskrivast uflaks og tidlegare skadar.  Særleg skadane på dei 2 første har kanskje kosta oss poeng.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Tror skadene på de to sistnevnte har kostet flere poeng enn de to førstnevnte. En skadefri Braaten hadde vært gull verdt, men han har jo vært skadet hele året. Orry har vært god, men Barmen er viktig for spillestilen som oppspillspunkt. Skaden har nok også gjort sitt til at han ikke har vært like bra i høst som i fjor. Teniste ut svekket oss også, og bidro kanskje til Koomsons svikt. Radlinger, nja. Isolert sett har Pettersen vært minst like god, men det kan jo ha påvirket kollektivet og tryggheten bak der.  Særlig i starten, men vi var allerede på vaklende grunn da Radlinger ble skadet.

Men ingen av disse spillerne er så gode at det skal svekke oss så mye at de er ute. Selv om LAN og Brann ikke kan ta skylden for skadene selv kan det jo stilles spørsmålstegn ved noe av avhengigheten vi har til enkelte spillere. At vi svekkes så mye av å ikke ha en høy indreløper å slå langballer på, at vi har en kantspiller som ikke fungerer uten en bestemt høyreback og at forsvaret kollapser uten det rivjernet på defensiv midtbane er jo ganske store svakheter i fundamentet.

Nixon

Quote from: krakra on November 26, 2018, 16:24:47 PMEn skadefri Braaten hadde vært gull verdt, men han har jo vært skadet hele året.

Har han egentlig vært mye skadet i høst? Han har jo selv sagt at han fikk beskjed i sommer fra Nilsen at han ikke kom til å få spille noe særlig mer i år. Så i etterpåklokskapens navn kan man jo spekulere i hvordan laget hadde vært i høst dersom Nilsen hadde holdt Braaten i kampform med jevnlig spilletid. Han ville jo hatt mer å spille på i laguttakene.
Rød makt på Hansa

Danny1

Quote from: Spelaren on November 26, 2018, 08:57:57 AM
Quote from: Danny1 on November 25, 2018, 13:48:36 PMHer er en oppsumeringsvideo av 2018 sesongen - 45 mål m.m. på 8 min: https://www.youtube.com/watch?v=JpS5087qeXE&t=2s

(Skal være mindre hakking i år Spelaren!)

Denne fløt mye bedre! Til neste år, 4k og 60fps? :)

Godt å høre! 4k og 60fps, hehe får se den litt an, om det i hele tatt er mulig. Kommer an på om det blir gull eller ikke;)
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Danny1

Quote from: Erifos on November 26, 2018, 11:57:13 AM
Quote from: Danny1 on November 25, 2018, 13:48:36 PMHer er en oppsumeringsvideo av 2018 sesongen - 45 mål m.m. på 8 min: https://www.youtube.com/watch?v=JpS5087qeXE&t=2s

(Skal være mindre hakking i år Spelaren!)

Hyller det! Haugen sitt frisparkmål hjemme mot Start var faktisk bedre enn jeg husket!

Takker! Haugen sitt frispark var nydelig.

Ellers syns jeg Koomson har vært god i år, sett over ett, selv om han kunne scoret mer. Mange mål han er 3dje sist på f.eks
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

ACHTUNG

Komsoon har vært grusom, det hersker det ingen tvil om. Haugen har vært jevnt over god, men fra sommerpausen av, har han vært ekstremt skuffende på cornere og offensive dødballer. Brann var jo supergiftige på dødballer frem til før Molde-kampen, der blant annet Odd ble senket etter en eminent corner fra Haugen og gode løp i boksen. Tidligere i år var Brann like giftige på cornere, som RBK fortsatt er og mye av ansvaret må legges på en slurvete Haugen. Faktum er at både Vega og Komsoon, Yttergaard for den del, har slått skarpere cornere, i de kampene de har fått mulighet. Akkurat det er noe man også bør laste LAN for, for han bør se at Branns målstatistikk på cornere gikk drastisk ned etter sommerpausen og at det er en åpenbar årsak til det.

Spelaren

Quote from: ACHTUNG on November 27, 2018, 12:37:39 PMKomsoon har vært grusom, det hersker det ingen tvil om.

Koomson har levert godt med assist, kun to har flere. Men i målprotokollen har han ikkje imponert i det hele tatt. Tilogmed Rismark har scoret flere (2).
Gå av.

krakra

Ganske utrolig at man kan sitte å hylle uproduktive Marengo, mens man beskriver Koomsons sesong som grusom. Er det en agenda bak det? Koomson har hatt en svak avslutning på sesongen rent spillemessig, men var strålende i vårsesongen og har produsert jevnt med målpoeng. I motsetning til "drible seg vekk"-Marengo.

ostraume

Komsoon er en frustrerende spiller når han driver og stopper opp istedefor å utfordre med en gang eller bruke Teniste (stakkars mann).

Men han har nå engang plukket jevnt med målpoeng gjennom sesongen, og får minimum godkjent for sin sesong.

Når det gjelder Marengo-onanien til Torvanger så antar jeg du også var en iherdig støtte til Memelli sin tid? Noen spillere vlir jo bare bedre og bedre jo mindre de er på banen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ACHTUNG

November 27, 2018, 13:18:26 PM #1133 Last Edit: November 27, 2018, 13:31:28 PM by ACHTUNG
Quote from: krakra on November 27, 2018, 12:56:19 PMGanske utrolig at man kan sitte å hylle uproduktive Marengo, mens man beskriver Koomsons sesong som grusom. Er det en agenda bak det? Koomson har hatt en svak avslutning på sesongen rent spillemessig, men var strålende i vårsesongen og har produsert jevnt med målpoeng. I motsetning til "drible seg vekk"-Marengo.



Du er fullstendig, komplett på jordet, helt ellevilt, hinsides på jordet. Hadde Marango fått like mye tillit, som klippekort-Gilbert, så hadde han vært poengkonge i Brann. 2 mål og noen assists, på LANGT færre kamper. Marengo er en bedre og langt giftigere spillere enn Komsoon, så får du bare insistere på at Gilbert har hatt en strålende sesong.

126.   Ludcinio Marengo   Brann   3   16   0,19

3 målpoeng på 16 kamper, hvorav ikke alle fra start, er ikke noe å klage på. Ser at Gilbert har 1 mål og 7 assists, noe som gjør at han faktisk ender opp som poengkonge, så akkurat på målpoengfronten, så må jeg faktisk innrømme at jeg har tatt litt feil. MEN, det blir ditto feil av de som av en eller annen grunn har motforestillinger mot underholderen Marengo, å påstå at han er ueffektiv.  For om han hadde fått like mye tillit som Komsoon, så kan man forbanne seg på at han kunne ha vært med å kjempe om poengtronen i Brann. I så måte er det ganske paradoksalt å høre skruen Krakra slengre dritt om Marengo, når han samtidig ønsker seg mer underholdende og offensiv fotball.

For en søppelspiller: (fra 5:30)

https://www.youtube.com/watch?v=pObNMBDjjCQ

Fra 5:05:

https://youtu.be/ziwXjYr4Sco

Men det må uansett være godt for LAN, at det er endel supportere, som heller ønsker å se gode førsteforsvarere, istedenfor entertainere, som kan drible av og leke seg med motstandere.

krakra

Hvorfor sjekker du aldri fakta før du slenger ut slikt? Marengo har ikke noen assist. Han har EN assists. På 12 kamper fra start, og fire som innbytter. Totalt 1064 minutter. Ett målpoeng per 354 minutt.

Koomson har ett mål og sju målgivende. På 2580 minutter. Altså samme snitt. Så er alle enige om at Koomson har hatt en svak høst. Men på vårsesongen var han god. Totalt sett har han vært helt middels, kanskje middels minus.

Det er nada grunnlag for at Marengo er en langt giftigere spiller enn Koomson. Null niks nada. Tvert imot er viser fakta at dine påstander er tull, som de ofte gjør.

Ingen sier at Koomson har hatt en strålende sesong. Det jeg reagerer på er denne hyllingen av Marengo og slaktingen av Koomson. Jeg mistenker sterkt at sistnevnte henger sammen med førstnevnte. Koomson har vist et toppnivå som drible-Marengo aldri har vært i nærheten av i Brann.

Falkman

Quote from: ACHTUNG on November 27, 2018, 12:37:39 PMKomsoon har vært grusom, det hersker det ingen tvil om. Haugen har vært jevnt over god, men fra sommerpausen av, har han vært ekstremt skuffende på cornere og offensive dødballer. Brann var jo supergiftige på dødballer frem til før Molde-kampen, der blant annet Odd ble senket etter en eminent corner fra Haugen og gode løp i boksen. Tidligere i år var Brann like giftige på cornere, som RBK fortsatt er og mye av ansvaret må legges på en slurvete Haugen. Faktum er at både Vega og Komsoon, Yttergaard for den del, har slått skarpere cornere, i de kampene de har fått mulighet. Akkurat det er noe man også bør laste LAN for, for han bør se at Branns målstatistikk på cornere gikk drastisk ned etter sommerpausen og at det er en åpenbar årsak til det.

Ta en kikk på høydepunktene fra vår-sesongen du, og kjenn etter om du synes at det Gilbert leverte der var grusomt. At han,  jevnt over, har levert svake prestasjoner i høst, er hevet over tvil. Men det er han ikke akkurat alene om

ACHTUNG

Quote from: krakra on November 27, 2018, 13:26:25 PMHvorfor sjekker du aldri fakta før du slenger ut slikt? Marengo har ikke noen assist. Han har EN assists. På 12 kamper fra start, og fire som innbytter. Totalt 1064 minutter. Ett målpoeng per 354 minutt.

Koomson har ett mål og sju målgivende. På 2580 minutter. Altså samme snitt. Så er alle enige om at Koomson har hatt en svak høst. Men på vårsesongen var han god. Totalt sett har han vært helt middels, kanskje middels minus.

Det er nada grunnlag for at Marengo er en langt giftigere spiller enn Koomson. Null niks nada. Tvert imot er viser fakta at dine påstander er tull, som de ofte gjør.

Ingen sier at Koomson har hatt en strålende sesong. Det jeg reagerer på er denne hyllingen av Marengo og slaktingen av Koomson. Jeg mistenker sterkt at sistnevnte henger sammen med førstnevnte. Koomson har vist et toppnivå som drible-Marengo aldri har vært i nærheten av i Brann.


De er driblere begge to, med den forskjellen at Marengo har en langt bedre nærteknikk. Mot Start borte var han banens beste, snurret rundt med Startbacken. Brann var på sitt beste da både Gilbert og Marengo spilte på flankene og Gilli var helt eminent på den plassen som passer ham aller best, på venstrebacken. Samspillet mellom ham og Ludcinio fungerte som en kule. Så bestemte LAN seg for å kjøre inn en lyskeplaget Ruben på ny, mens Gilli dyttet bort den kreative Marengo.

Du må ikke tro, Krakra, at jeg er alene om min fascinasjon for hollenderen, dette forumet er på ingen måte representativt for hva den gjengse Brannsupporter mener, det er flere som deler mitt syn på Marengo, enn hva du innbiller deg. Nå blir det uansett adjø til Marengo i vinter og det er ekstremt synd, for det er ikke utenkelig at så lenge LAN sitter ved roret, så vil det ikke være rom spillere som begeistrer. Man får bare håpe at ikke LAN plukker av Bamba alt av "ekstraordinæritet", for han er det eneste håpet jeg har igjen, når det kommer til spillere med X-faktor. Gilbert har mye av det samme i seg, men han må f-en meg begynne å sette sjansene sine!

PS! Det var for øvrig ikke jeg som trakk inn Marengo i denne diskusjonen, det var skruen Krakra, som så rødt da jeg var kritisk mot spilleren han garantert fotfølger på Instagram.

Corran

Quote from: ACHTUNG on November 27, 2018, 12:37:39 PMKomsoon har vært grusom, det hersker det ingen tvil om. Haugen har vært jevnt over god, men fra sommerpausen av, har han vært ekstremt skuffende på cornere og offensive dødballer. Brann var jo supergiftige på dødballer frem til før Molde-kampen, der blant annet Odd ble senket etter en eminent corner fra Haugen og gode løp i boksen. Tidligere i år var Brann like giftige på cornere, som RBK fortsatt er og mye av ansvaret må legges på en slurvete Haugen. Faktum er at både Vega og Komsoon, Yttergaard for den del, har slått skarpere cornere, i de kampene de har fått mulighet. Akkurat det er noe man også bør laste LAN for, for han bør se at Branns målstatistikk på cornere gikk drastisk ned etter sommerpausen og at det er en åpenbar årsak til det.
Jeg må være enig i at jeg ikke er fornøyd med Komsoon, men han har levert bra med assist og vært 3 sist en del. Er altfor lite målfarlig, men å si han har vært grusom er å ta litt hardt i. Fra sommeren og ut har han skuffet for meg.

Når det gjelder dødballer så må du ikke blande corner og frispark. Brann og Haugen har hatt gode frispark og Teiste har hatt målfarlige innkast.
Corner derimot mener jeg det ikke kom noe særlig flere mål ut av i første halvdel kontra andre halvdel. Burde strengt tatt undersøkt litt men velger å konstatere dette ved synsing og ikke fakta slik du gjør ;-D
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Det er jo litt typisk din "vurdering" av spillere at du setter opp din favoritts sterkeste egenskap mot spilleren han konkurrerer med. Ja, Marengo har nok bedre nærteknikk enn Koomson. Samtidig har Koomson mye større fart og en langt bedre innleggsfot enn Marengo. To egenskaper som gjør ham farligere. Fordi Marengo ofte ikke slutter å drible før han enten har driblet seg fast eller mistet ballen. Det blir for sjeldent noe farlig utav det. Dette var også tilfellet i de perioden hvor du hyllet Marengo. Han leverte ikke i form av mål, målgivende eller målsjanser.
Koomsons utfordringer har ingenting med nærteknikk eller noe annet ferdighetsmessig. Problemet i høst har ligget på det mentale. Han har vært ubesluttsom og preget av det som virker som en knekk i selvtiliten. I vår var han besluttsom og spilte med høy selvtilitt. Da leverte han på et nivå som Marengo ikke har vært i nærheten av i Brann.

Og jeg syns det er gøy at du skal vri dette til at er en fanboy av Koomson i nærheten av ditt usunne forhold til Marengo. Jeg har sagt at Koomson har vært middels til under middels i år. Jeg har sagt at han har vært svak i høst. Så har jeg sagt at han var strålende i vår. Det syns jeg er en ganske nøktern beskrivelse av Koomson. I motsetning til dine beskrivelser av Marengo og alle andre spillere du får sansen for. Det ser man jo hele tiden. F.eks. sjuendeplassen på toppscorerlisten i OBOS-ligaen, som man nesten skulle tro var den mest målfarlige spillerne i norsk fotball utifra dine beskrivelser.

Det jeg reagerte på her er at du hyller en spiller, mens du slakter en spiller som har vært bedre. Jeg sier ikke at Koomson har vært strålende. Jeg sier at han totalt sett denne sesongen har fremstått som en bedre spiller enn Marengo.  Det er fair nok å være uenig, men at Koomson er grusom og Marengo er fantastisk er faktisk en vurdering som er helt absurd og umulig kan være basert på de faktiske prestasjonene.

Danny1

November 27, 2018, 14:45:47 PM #1139 Last Edit: November 27, 2018, 14:51:10 PM by Danny1
Quote from: ACHTUNG on November 27, 2018, 12:37:39 PMKomsoon har vært grusom, det hersker det ingen tvil om.

Klart Komsoon har forbedringspotensial, men hvis Komsoon har vært grusom, hvem har da ikke vært det?

Men jeg har også sansen for Marengo. Spesielt mot RBK syns jeg motstanderen virket veldig hemmet på hans side, det så ut til at de tok hensyn til han. I dette angrepet (Brann på sitt beste i 2018??) fungerer han greit som lagkamerat også! https://streamable.com/fqsjf
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

ACHTUNG

VG-børsen ga Marengo høy score og han var BB hos dem i flere kamper. Var inne på topp 15, inntil LAN gjorde sjakktrekket med å klippe ham ut, da Ruben var tilbake.

krakra

Marengo hadde 5,6 i snitt i kampene han spilte. På de samme kampene hadde Koomson 5,7

Tom C

Jeg støtter Torvanger når det gjelder diskusjonen om Komsoon vs Marengo. Ikke nødvendigvis fordi jeg kan vise til tall som sier at Marengo er bedre, men på intuisjon om at det er mer fotballforståelse og potensiale i Marengo. Greit, jeg skal innrømme at jeg har glemt at Komsoon faktisk hadde en grei vårsesong. Men jeg har vært så forbanna på Komsoon så mange ganger i løpet av høsten at jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor han har fått spille alt som er. Fyren skjønner jo ikke at han ødelegger angrep etter angrep med valgene sine. Og som krakra og flere nevner, er jo farten og evnen til å forsere styrken hans, hvorfor i all verden har han sluttet helt med å prøve på det?? Minner meg om sånn som Bentley holdt på i en periode på kanten for brann...
Aldri mer Obos....

ACHTUNG

BA-børsen, endelig:

Taijo Teniste 5,4

Vito Wormgoor 5,2

Fredrik Haugen 5,2

Bismar Acosta 5,2

Kristoffer Barmen 5,0

Gilli Rólantsson 4,9

Steffen Lie Skålevi k4,7

Gilbert Koomson 4,5

Samuel Sahin-Radlinge r4,5

Christian Eggen Rismark 5,7,

Ludcinio Marengo 5,3,

Deyver Vega 5,3,

Sivert Heltne Nilsen 5,2,

Peter Orry Larsen 5,2,

Daouda Bamba 5,1,


BA har straffet Komsoon mer enn andre sports-børser og man ser at Marengo og Vega har prestert bra når de har vært med. Men så har du denne stabeisen LAN, som bare skal ha gode førsteforsvarere med offensivt... (paradoksalt da at Gilbert, som er en dårligere førsteforsvarer enn Vega og ikke noe bedre defensivt enn Marengo, har klippekort)

Lasaron

Har dere lest saken om målforskjell pr spiller pr spilletid? Der er det ganske stor forskjell på spillere som har spilt ganske mye.

Gilli troner øverst med +18, Teniste på andreplass med +16. Så er det fire på delt tredjelplass med +14, der er Radlinger, Acosta, Wormgoor og Koomson.

På andre siden av skalaen, blant dem som har spilt en del, finner vi Grøgaard +3, Orry +3, Jenssen +2, Kristiansen +2, og Skålevik +2.

Ekstra interessant er det kanskje å se på Skålevik og Kristiansen, som hadde klippekort da vi var gode i vår, som likevel er så lavt nede.
Tren på langskudd

Gulløl

November 28, 2018, 19:14:26 PM #1145 Last Edit: November 28, 2018, 19:18:34 PM by Gulløl
Er enig med LAN at dette er et nyttig statistikk som er litt interessant, hvem som er best når Brann vinner. At LAN ser på hvem som spiller når Brann vinner kamper er ikke feil.

Et klipp fra BA artikkel det henviser til i forrige innlegg:

Brann-spillernes pluss/minus-statistikk. Ett plusspoeng per mål Brann har scoret mens de er på banen, og ett minuspoeng per mål Brann har sluppet inn mens de er på banen (kamper i parentes):

Gilli Rólantsson (28) +18

Taijo Teniste (23) +16

Bismar Acosta (27) +14

Vito Wormgoor (29) +14

Gilbert Koomson (30) + 14

Samuel Sahin-Radlinger (22) + 14

Sivert Heltne Nilsen(15) + 12

Kristoffer Barmen (23) + 11

Fredrik Haugen (27) + 10

Ludcinio Marengo (16) + 7

Daouda Bamba(11) + 6

Thomas Grøgaard (12) + 3

Deyver Vega(12) + 3

Henrik Kjelsrud Johansen (18) + 3

Peter Orry Larsen (22) + 3

Amer Ordagic( 8 ) + 2

Ruben Yttergård Jenssen(12) + 2

Ruben Kristiansen (13) + 2

Steffen Lie Skålevik (28) + 2

Azar Karadas (15) + 1

Christian Eggen Rismark(6) 0

Marius Bildøy(1) 0

Markus Olsen Pettersen( 8 ) - 1

Daniel Braaten (11) - 4
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up