• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treneren etter LAN

Started by Torvanger, February 20, 2017, 09:17:46 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Brannfan23

Skal Brann erstatte LAN, så ville jeg heller gått for en Ståle Solbakken eller Trond Soltvedt. Ikke flere norske middelmådige trenere. Ser at noen her vil hente Steffen Lando. LOL det måre være årets spøk!

Gulløl

Quote from: Brannfan23 on October 29, 2018, 17:40:09 PMSkal Brann erstatte LAN, så ville jeg heller gått for en Ståle Solbakken eller Trond Soltvedt. Ikke flere norske middelmådige trenere. Ser at noen her vil hente Steffen Lando. LOL det måre være årets spøk!
Er det deg Trond ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Jeg ser at Trond Sollied ble signert av Lokeren i går. Trist. Kan hende han hadde fått noe ut av Brann-laget. Men vi får satse på at LAN fortsetter videre i stedet, og at han forbedrer seg. Kan hende det blir "bedre" til neste år om han får en sesongoppkjøring der han får satt laget, og samtidig får beholde de viktigste spillerne i systemet hans. At vi ikke før en ny "Sønnen-affære" til neste år. At laget klarer å holde sammen som en helhet hele veien, og ikke har en så lang formdupp...

Belfort

Quote from: Kagain on October 31, 2018, 20:46:10 PMJeg ser at Trond Sollied ble signert av Lokeren i går. Trist. Kan hende han hadde fått noe ut av Brann-laget. Men vi får satse på at LAN fortsetter videre i stedet, og at han forbedrer seg. Kan hende det blir "bedre" til neste år om han får en sesongoppkjøring der han får satt laget, og samtidig får beholde de viktigste spillerne i systemet hans. At vi ikke før en ny "Sønnen-affære" til neste år. At laget klarer å holde sammen som en helhet hele veien, og ikke har en så lang formdupp...

Ja, det kommer alltid et nytt år og ny oppkjøring. Men vil spillere og omgivelser tvile på LAN når han uansett forsprang ikke klarer å holde inn til slutt??

Superjack

Gud bedre. I mangel av andre ord.

Hvor mange trodde før sesongen at Brann skulle kjempe om seriegull 3 runder før slutt?
De fleste mente vel at RBK skulle vinne overlegent, helst allerede i mai....

Det har vært variabelt spillemessig ganske lenge, men gi LAN vinteren å samkjøre laget, så kommer det en solid maskin på banen våren 2019. Det er jeg HELT sikker på.

Troppens bredde vil også være mye bedre enn den har vært frem til i sommer.
LAN sitter.

Brannsupporter.

Kagain

Quote from: Belfort on November 01, 2018, 08:45:29 AMJa, det kommer alltid et nytt år og ny oppkjøring. Men vil spillere og omgivelser tvile på LAN når han uansett forsprang ikke klarer å holde inn til slutt??

Det er det store spørsmålet. Jeg har lyst å håpe at spillerne endelig fatter greien neste sesong og ikke går på en sånn svimedupp som de har gjort de to siste sesongene. De må etterhvert klare å holde løpet ut. Jeg har det ikke helt klart for meg, men sånn som jeg husker det så var det slik i fjor at de fikk beholde nøkkelspillerne, men de gikk på en dupp og sank sammen. I år så gikk de på en dupp og mistet nøkkelspiller (i systemet til LAN) på grunn av dette. Til neste år kan vi håpe at de får beholde nøkkelspillere og ikke går på den duppen.

Spelaren

Men til tross for Nilsen ut kom det god eliteserie-kvalitet inn i alle ledd utenom keeperplassen. Det har vært en enorm skuffelse å sjå alt gå til helsike i sommer og haust. Sølv schmølv eller bronse bronsche. Ingen teller sånne ting.
Gå av.

pidre

Vi ledet lenge, men tenker at laget overpresterte i vår/sommer. Det er fremdeles mulig med gull, men annet edelt metall er bare veldig veldig bra. Det gir bra med premiepenger og europacup.

Målsettingen bør være å stabilisere oss i toppen, spille e-cup jevnlig, så kommer gullet etterhvert.

Prosjekt LAN har så langt vært en suksess - håper han fortsetter i mange år. Kan bli vår Eggen.
Saludar a los monos!

Corran

Ser at enkelte så seg blind på tabell i en kort periode før sommeren og derfor er enormt skuffet.
Personlig var jeg skuffet under og etter kampen mor rbk men er ikke skuffet om det blir medalje i år. Nei vi teller ikke sølv og bronsje men det er jaggu ikke så mange vi har av dem.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg teller sølv og bronse.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Jeg ønsker LAN bort, når han sender avgårde feile førsteellevere i kamp etter kamp, men jeg kan likevel ikke hente inn noen alternativer som kan gjøre Brann bedre, derfor må vi bare "finne oss i" at han er trener i flere år fremover. Men det er fryktelig trist at han etter signeringen av ny kontrakt, har mistet et helt og avdekker klare svakheter på flere fronter.

ACHTUNG

DrømmeBranntreneren for dem som ønsker en trener som er villig til å gi tillit til unge spillere:

Magni Fannberg

Corran

Du ønsker Lan bort, men har ingen alternativer som kan gjøre Brann bedre?
Da kan jo du ikke mene at Lan er så ille da?
Lan har fått mye ut av middelmådige spillere.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Måtte sjekke hvem som startet denne tråden. Det var jo helt unødvendig.
Da: MiM.
Nå: Magni.
Cool type i Trondheim snuser nok etter ny jobb snart, der har du en med resultater.
Kanskje.

Norlings Hund 2

Og folk mente at Gulltråden min var latterlig? Historieløst å ønske LAN bort.

pidre

De som ønsker LAN bort kan ikke bare være historieløse, men må i tillegg ha en spesiell form for virkelighetsoppfatning.

Noen av disse ønsker faktisk seriøst å hente MIM tilbake?! For tiden holder han forresten på, i samrøre med Geniet riktignok, å kjøre Åsane i grøften.
Saludar a los monos!

ACHTUNG

Brann får ikke en bedre trener enn LAN, det er ingen andre i ES jeg tror ville prestert bedre, alle trener som har endt opp på ES-nivå, har en og annen mangel vi kan irritere oss over, man får bare leve med at LAN choker innimellom. Jevnt over leverer han uansett varene.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on November 04, 2018, 17:52:53 PMman får bare leve med at LAN choker innimellom.

Vel, du virker ikke til å leve nok med det til å gå på Stadion resten av sesongen...
Rød makt på Hansa

Pelle

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Lasaron

Stril eller bergenser. Landro, Knutsen, Hauge. Fakiri har bodd her såpass lenge, så kanskje. Hva gjør egentlig Arne Sandstø på for tiden? Eller Knut Tørum?
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: Pelle on November 15, 2018, 12:05:19 PMHva med Rikard Norling han har teften på Gull har det vist seg ?
Lurer på om han var konstant forkjølt når han var i Bergen. At luktesansen og teften av gull var helt borte. Eller ble han midlertidig røykforgiftet ?
https://www.youtube.com/watch?v=V1FhYmdYZ94
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Seansen på Stadion, da Norling ble ansatt, både med blussingen, selve pressekonferansen og den pinlige og kleine messingen til Trude Drevland, går ned i historien som et av mange pinlige øyeblikk, i SK Branns historie. All gullonanien som pågikk i år, bør også være et forbigått kapittel. Jeg orker bare ikke mer gullmas, før det er bortimot sikkert at Brann tar det hjem, om det noensinne kommer til å skje igjen. Jeg orker bare ikke at spillere som knapt har spilt en kamp for RBK i år, og som egentlig ikke er god nok for hverken dem eller Brann, skal få harselere med fliret sitt på twitter  i etterkant > Helland.

Nixon

He he, Torvanger, du er jo prototypen på den klassiske bipolare tilnærmingen til det å være Brannsupporter. Trodde du likte de høye toppene underveis også!;) Jeg er dog ikke uenig at det kan bli for mye gullmas, men slikt er jo alltid vanskelig å balansere. For mye er ikke bra, men for lite kan jo strupe all potensiell entusiasme. Gudene skal jo vite at Brann ofte har fått kritikk for å ikke utnytte entusiasme underveis i en sesong.

Når det gjelder pressekonferansen for fem år siden er jeg helt uenig at det var pinlig. Der og da føltes det helt rett. Hva som skjer etterpå endrer ikke på det slik jeg ser det.
Rød makt på Hansa

Kagain

Tror det var flere som syns Norling-seansen var flaut. Det ble liksom så mye hype for en trener. Jeg mener så bestemt at jeg flere ganger prøvde å få folk til å roe seg ned, og at Norling ikke var for en Messias å regne. Men det er jo samtidig noe eget med at folk kunne la seg engasjere i så stor grad av noe så "rutinemessig" som en treneransettelse.

Corran

Quote from: ACHTUNG on November 15, 2018, 14:40:28 PMSeansen på Stadion, da Norling ble ansatt, både med blussingen, selve pressekonferansen og den pinlige og kleine messingen til Trude Drevland, går ned i historien som et av mange pinlige øyeblikk, i SK Branns historie. All gullonanien som pågikk i år, bør også være et forbigått kapittel. Jeg orker bare ikke mer gullmas, før det er bortimot sikkert at Brann tar det hjem, om det noensinne kommer til å skje igjen. Jeg orker bare ikke at spillere som knapt har spilt en kamp for RBK i år, og som egentlig ikke er god nok for hverken dem eller Brann, skal få harselere med fliret sitt på twitter  i etterkant > Helland.
hehehehe
Gullonanien som pågikk i år var vel du en av de største pådriverne til her inne.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Pelle

Quote from: Corran on November 15, 2018, 21:00:02 PM
Quote from: ACHTUNG on November 15, 2018, 14:40:28 PMSeansen på Stadion, da Norling ble ansatt, både med blussingen, selve pressekonferansen og den pinlige og kleine messingen til Trude Drevland, går ned i historien som et av mange pinlige øyeblikk, i SK Branns historie. All gullonanien som pågikk i år, bør også være et forbigått kapittel. Jeg orker bare ikke mer gullmas, før det er bortimot sikkert at Brann tar det hjem, om det noensinne kommer til å skje igjen. Jeg orker bare ikke at spillere som knapt har spilt en kamp for RBK i år, og som egentlig ikke er god nok for hverken dem eller Brann, skal få harselere med fliret sitt på twitter  i etterkant > Helland.
hehehehe
Gullonanien som pågikk i år var vel du en av de største pådriverne til her inne.


Hehhhehehehe :-)

De sier det er sundt å onanere ;-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

ACHTUNG

Joda, jeg skal innrømme at jeg lot meg rive med i denne kollektive gullmasturberingen. Men det ble blue balls da tapene for Molde kom og ikke minst det idiotiske salget av Heltne ble gjennomført. Fra tidlig august skjønte jeg at håndtrallingen var til ingen nytte og derfra og ut, var det bare irriterende med alt gullmaset, for alle og enhver kunne se at både Molde og RBK var langt sterkere enn Brann, noe som ikke var tilfellet før dess, da Brann var enestående sterke og nådeløse fra første serierunde av, de totaltdominerte så til de grader, at man fikk assosiasjoner til City, Barca, PSG, uten sammenligning for øvrig. Til og med trønderne var slått ut av Branns "manhandling" av motstanderne. Problemet i denne perioden, var vel at Brann knapt scorte mål, noe de fikk svi for nå i høst, da motstanderne knakk koden, nøkkelmannen Heltne forsvarnt og alt annet mulig jævelskap inntraff, et ragnarokk av Murphys lov x 100.

Kyskhetsbeltet er på nå, frem til seriestart 2019 og det blir værende på, etter all sannsynlighet gjennom hele sesongen.

Gulløl

Quote from: ACHTUNG on November 20, 2018, 09:34:10 AMKyskhetsbeltet er på nå, frem til seriestart 2019 og det blir værende på, etter all sannsynlighet gjennom hele sesongen.
Har mine tvil, vi får se hva som skjer allerede i februar når Sogndal kommer på besøk i Vestlandshallen og Brann har hentet Dang som spiss ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Kan hende de henter Furdal også, siden han har fått prøvd seg en sesong på et høyere nivå igjen :) Da sprenges vel hele kyskhetsbeltet....

ACHTUNG

Quote from: Gulløl on November 20, 2018, 12:59:40 PM
Quote from: ACHTUNG on November 20, 2018, 09:34:10 AMKyskhetsbeltet er på nå, frem til seriestart 2019 og det blir værende på, etter all sannsynlighet gjennom hele sesongen.
Har mine tvil, vi får se hva som skjer allerede i februar når Sogndal kommer på besøk i Vestlandshallen og Brann har hentet Dang som spiss ; )


Hehehe!!!

ACHTUNG

Vi får se, vi får se....


Corran

Quote from: Kagain on November 20, 2018, 13:42:47 PMKan hende de henter Furdal også, siden han har fått prøvd seg en sesong på et høyere nivå igjen :) Da sprenges vel hele kyskhetsbeltet....
Spilte han ikke på viking som er på samme nivå som Nest hvor han kom fra?
Da har han vel ikke prøvd seg på et høyere nivå?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Nuhvel. Viging har jo hatt en litt sterkere stall da. De rykket jo ned fra tippeligaen. Husker ikke sist Nest-Sotra rykket ned i 2. divisjoner, men de har en svakere stall.

Corran

Det er ikke å gå opp et nivå men å gå til en bedre klubb. Og det å spille seg til fast plass der og nomineres til årets spille i divisjonen skal en ikke kimse av. Men dog på samme nivå som han har vist seg godt fram på før.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Topp OBOS holder samme nivå som nedre del ES, Furdal blir neppe skremt av overgangen fra OBOS til ES, bortsett fra at det nok går noe fortere i kampene mot de beste lagene.

Superjack

Men hvem er treneren etter LAN?

Om LAN hadde gitt seg i dag, eller blitt tatt med hendene i kakeboksen til Vibeken og det ble en #Metoo sak og han måtte gått....


Hvem kunne tatt over SKBrann pr i dag?
Brannsupporter.

Lasaron

Steffen Landro, Kjetil Knudsen, Arne Sandstø, Robert Hauge, Hassan El Fakiri. En av de fem. Kanskje Rikard Norling. Fem og en halv.
Tren på langskudd

Yngve

Quote from: Lasaron on November 22, 2018, 18:59:22 PMSteffen Landro, Kjetil Knudsen, Arne Sandstø, Robert Hauge, Hassan El Fakiri. En av de fem. Kanskje Rikard Norling. Fem og en halv.

Om det er dette me har å velga blant, trur eg me skal halda på LAN ei god stund til..

Nixon

Quote from: Yngve on November 22, 2018, 19:04:54 PM
Quote from: Lasaron on November 22, 2018, 18:59:22 PMSteffen Landro, Kjetil Knudsen, Arne Sandstø, Robert Hauge, Hassan El Fakiri. En av de fem. Kanskje Rikard Norling. Fem og en halv.

Om det er dette me har å velga blant, trur eg me skal halda på LAN ei god stund til..

Ja, Lasarons litt maniske lokale fokus kan til tider tippe litt over...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg har en magefølelse av at treneren i Brann må forstå bergenslynnet godt for å mestre jobben. Mjelde og Nilsen er det tynne grunnlaget jeg har. Jeg har bestemt meg for å mene det er en sammenheng :)
Tren på langskudd

Nixon

Men er det en noe som helst annen fellesnevner enn det lokale? Hva med foretrukket spillestil? Vi kan jo ikke ha en liste med hummer og kanari på et sånt viktig punkt bare fordi de er lokale.
Rød makt på Hansa

pidre

Saludar a los monos!

ACHTUNG

Dypt imponert av Steffen Landro.

1908


Henki

Quote from: 1908 on May 05, 2019, 21:07:47 PMAlternativer?

Kåre Ingebrigtsen eller Kjetil Knutsen.
Ballen skal fremover!

Gulløl

Blir nok Kjetil Knutsen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Hadde gjerne tatt en sjans på Landro. En stril han og, men beviselig suksess. En vinnerskalle, med litt mer baller og offensiv mentalitet enn LAN.

Henki

Quote from: krakra on May 05, 2019, 21:16:43 PMHadde gjerne tatt en sjans på Landro. En stril han og, men beviselig suksess. En vinnerskalle, med litt mer baller og offensiv mentalitet enn LAN.

Er han 433-mann? I så fall bør jo også han være åpenbar på listen.
Ballen skal fremover!

krakra

Tror Nest spiller i en 3-4-3-variant.

1908

LAN må uansett vekk.. Han jager folk vekk fra stadion. Klubben taper millioner... Han har nådd toppen...

Go Up