• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2019

Started by Churchill, August 15, 2018, 23:44:44 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Leffen

Disse tror jeg drar i vinter. Blanding av håp og tro:
Acosta (tror)
Vega (tror)
Vormgoor (tror)
Orry (tror)
Ruben (tror)
Kjelsrud (håper)
Radlinger (håper)

Inn:
Løvgren
Løkberg
Glesnes (håper)
Zachariassen (drømmer)
Ny ving
Backup venstreback

Pluss noen til inn sikkert

Gulløl

Blir det noe bosman overgang for Petter Strand til Brann ? Er det avhengig av at Orry Larsen ikke blir enig med Brann (har fått tilbud) ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Er vel mest avhengig av om Strand får tilbud fra andre steder
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gepard

Synes egentlig skålevik\bamba\Azar er en fin kombo, trenger vi egentlig mer ?


Superjack

Quote from: Gepard on November 07, 2018, 16:40:11 PMSynes egentlig skålevik\bamba\Azar er en fin kombo, trenger vi egentlig mer ?



Ja, for Skålevik er ikke god nok. Han er heller ikke spilleren som kan endre noe som helst kampbilde.

Brannsupporter.

krakra

Skålevik er god nok som backup. Karadas er over toppen og burde byttes ut.

Nixon

Vi kan jo spørre oss: Hadde Molde eller Rosenborg gått for en Skålevik som første backup på spissplassen?
Rød makt på Hansa

krakra

Molde og Rosenborg hadde ikke gått for Orry Larsen eller Ordagic som backup på midtbane, Eggen som backup på stopper eller Braaten og Marengo som backup på kant. Heller. Hadde de måtte velge mellom disse backupene tror jeg Skålevik hadde stått høyt på lista. Det er mange posisjoner som må forsterkes både på første og andrevalg før man går etter Skålevik.

Men han er jo lokal og et enklere mål.

Kagain

Quote from: ACHTUNG on November 07, 2018, 12:55:44 PMMed all respekt, så er det noe stort tull å gi Karadas 1 år til. Står han ikke i veien for noen, sier du Nixon? Han er jo med i midtspissteamet og opptar en av plassene der. Der kunne man fått inn en ny man og brukt lønnen på et fremtidsprosjekt istedenfor.

Det som er interessant er om han vurderes som backup for stopper eller spiss eller begge deler. Det var jo etter han herjet som stopper for Sogndal at Brann kastet en million på han. Forstår det også slik at han er tiltenkt noe form for rolle i trenerteamet til Brann etterhvert.

Om Brann velger å gå for bortimot pensjonerte (men rimelige) backupspillere med høy grad av fleksibilitet så er det vel også sjanse for at Omotoya Braaten blir værende. Han kan jo spille ving, indreløper, høyreback og spiss.

Er det noen som har fulgt med Dang og Furdal denne sesongen? Har de innfridd? Om Brann skal gjøre noe veldig utypisk dagens Brann så kan de jo prøve å kibbe ut HKJ og ta inn noe spissgreier som har gjort det godt å de lavere divisjonene. Siden Ranheim ser ut til å ha veldig god teft på spillere som LAN like kan det jo være interessant å vurdere Sondre Hopmark Stokke fra Stjørdals Blink. Han har jo dunket inn mål i en årrekke nå. Kan jo være en backup.

Nixon

Quote from: krakra on November 07, 2018, 18:56:19 PMMen han er jo lokal og et enklere mål.

Jada, han blir ansett som dårlig bare fordi han er lokal. Og du er hans skinnende ridder.
Gammelt nytt.
Rød makt på Hansa

krakra

Når han er en såpass stor hakkekylling blant enkelte at det virker som det nærmest går prestisje for dem i å poengtere hvor dårlig han er, til tross for at han er god for ti mål og er backup så må en nesten lure. Argumentet ditt er jo svakt i og med at ingen av våre backupspillere hadde vært backup på RBK eller Molde. Det er klubber med veldig mye større ressurser enn oss og dermed langt bedre enkeltspillere enn oss. Det er ikke der vår styrke ligger. Det ligger i et kollektiv der spillere som Skålevik har stor verdi.

Det er verre med individualistene som ikke holder mål.

Larsendos

Sondre Tronstad har hatt en veldig god sesong på midtbanen til FKH. Økonomien står ikke bra til der nede. 95-modell, som ble hentet av Huddersfield tidligere.

En midtbane med Jenssen, Haugen, Løkberg, Barmen og Tronstad kan bli bra. Orry ut.

Nixon

Quote from: krakra on November 07, 2018, 21:11:12 PMNår han er en såpass stor hakkekylling blant enkelte at det virker som det nærmest går prestisje for dem i å poengtere hvor dårlig han er, til tross for at han er god for ti mål og er backup så må en nesten lure. Argumentet ditt er jo svakt i og med at ingen av våre backupspillere hadde vært backup på RBK eller Molde. Det er klubber med veldig mye større ressurser enn oss og dermed langt bedre enkeltspillere enn oss. Det er ikke der vår styrke ligger. Det ligger i et kollektiv der spillere som Skålevik har stor verdi.

Det er verre med individualistene som ikke holder mål.

Nå har jeg aldri påstått at Skålevik er i en unik situasjon her i forhold til å kunne være backup i andre klubber. Så poenget står. For det var spissplassen som ble snakket om her, og den er i så måte litt spesiell i forhold til andre lagdeler der Brann har flere valgmuligheter. For når det ble sagt at en trio med Bamba, Skålevik og Karadas var godt nok, så blir det enda tydeligere at backupen etter min mening burde holdt et høyere nivå. At det såkalte førstevalget heller ikke har levd opp til forventningene gjør det ikke bedre for å si det sånn.

Når det kommer til at Skålevik er en så stor hakkekylling så er det en sannhet med modifikasjoner. Mange spillere får kritikk, men siden Skålevik er lokal kommer forsvaret ridende fra flere hold, og det blir en diskusjon ut av det. Noe som har vært tilfelle med mange lokale spillere opp gjennom årene. Men ikke dermed sagt at de får mye mer kritikk enn andre. Det blir bare med støy.
Rød makt på Hansa

Gulløl

November 08, 2018, 00:26:31 AM #163 Last Edit: November 08, 2018, 00:36:25 AM by Gulløl
Gigantunderskudd og tøffe økonomiske tider for Tromsø. Når kontraktstilbud blir trukket tilbake blant annet til en av årets beste spillere (Wangberg) spørs det vel om Ruben Kristiansen blir tilbudt kontrakt.
Det er lov å snu om Brann fremdeles er interessert. Et år til i Brann er bedre enn arbeidsledig fotballspiller i Tromsø.
Klipp:
Gjermund Åsen skal være salgsobjekt nummer én, samtidig skal både kaptein Simen Wangberg, og Magnar Ødegaard ha fått sine kontraktforslag trukket tilbake. En annen spiller som linkes vekk er den skadde spissen Runar Espejord.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/J18Vrm/gigantunderskudd-for-tromsoe-maa-selge-spillere
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

For å utdype hvorfor jeg mener Steffen Lie Skålevik ikke passer: Steffen sin spisskompetanse er at han er flink å være på rett sted i boks og scorer vel stort sett alle målene fra inne i 16 meteren. Han vet hvor målet står. Det skal jeg ikke prøve å benekte. Når Brann får til en fotball der de klarer å holde høyt press og får ballen inn i boks, langs bakken så er Skålevik god.
Men, og det store men-et er at han ikke har fart til å være bakromsspiss, tror selv Eggen Rismark med letthet hadde løpt han opp, han har ikke hodestyrke slik at han kan fungere som oppspillspunkt eller innleggsmål i boks. Ikke klarer han gå forbi noen og utfordre i dueller.
I 2019 sesongen så ser jeg det som meget sannsynlig at Bamba blir klart 1 valg på spissplassen.
Skålevik har ikke ekstremferdigheter som jeg mener er skapt for å kunne endre et kampbilde der dette behøves. Derfor bør Skålevik ut, og erstattes. Kanskje med en som er enda bedre enn Bamba og kan gå inn som 1 valg, men det ser jeg som usannsynlig at Brann gjør. Med mindre noe overraskende skjer. Det er min mening. Jeg tror forresten også at LAN vet hva han gjør, om Skålevik blir sluppet, blir førstevalg neste sesong eller blir backup.
Brannsupporter.

Lasaron

Rart at Tromsø sliter økonomisk. Trodde Trond Mohn sine bidrag, kombinert med at han liker å hjelpe de som driver sunt, skulle gi en annerledes situasjon enn dette.
Tren på langskudd

SKBCPH

Espejord kunne vel vært interessant? stor og røslig kar, og kun 22 år gammel...
- Vi har den treneren vi har.

pidre

Quote from: SKBCPH on November 08, 2018, 08:29:35 AMEspejord kunne vel vært interessant? stor og røslig kar, og kun 22 år gammel...

Og Gjermund Åsen.
Saludar a los monos!

pidre

Spørs om alle vil bli med Sandefjord ned.

Keeper Erik Johansen ble tatt ut på landslaget tidligere i høst. 26 år gammel, 201 høy og med fortid i Man City akademi og USA-fotball.

Så er det denne spanjolen da, Rufo. Fra start 8 kamper, og 2 som innbytter. Har puttet imponerende 7 mål.
Saludar a los monos!

pidre

November 08, 2018, 09:36:27 AM #169 Last Edit: November 08, 2018, 09:43:32 AM by pidre
Karadas har spilt 78 minutter, og mestaparten av denne tiden har han brukt til lage frispark og kjefte på dommere.

Forstår ingenting av at han får ny kontrakt. Måtte vært mye mye bedre å heller prøvd å hente en ung lovende (for eksempel Liseth) til rollen som kraftspiss.

Saludar a los monos!

krakra

Ser man på lønns- og prisnivået til spillerne Rosenborg og Molde har på benken så er det ikke realistisk at Brann skal kunne konkurrere med det rent nivåmessig. Av de andre klubbene i Eliteserien tror jeg samtlige hadde takket ja til å ha en Skålevik som backup og at flere av dem, også av de andre i toppen, gjerne kunne hatt ham som førstevalg. Vi kunne hentet et talent av et eller annet slag, som kan utvikle seg til å bli veldig god. Man da rykker vi jo visstnok ned.

Og måten Branns spill er bygd opp gjør at det er andre ting enn de rene individuelle ferdighetene som teller. Områder der Skålevik scorer høyt, som løpskapasitet, aggressivitet og arbeidskapasitet. I tillegg til at han er en effektiv målscorer. Vi har ikke blitt bedre av å hente inn en "bedre" spiss for 8 millioner, tvert imot. Og vi blir neppe bedre av å bytte Skålevik med en individuelt bedre spiss som ikke kjenner systemet og ikke har verken arbeidsmoralen, arbeidskapasiteten eller aggressiviteten til Skålevik. Han var en viktig årsak til at vi gjorde det så bra i vår. Også i de kampene han ikke scoret. En viktig spiller, som vi defintivt bør beholde hvis han ønsker å fortsette.

krakra

Quote from: Nixon on November 07, 2018, 23:44:23 PM
Quote from: krakra on November 07, 2018, 21:11:12 PMNår han er en såpass stor hakkekylling blant enkelte at det virker som det nærmest går prestisje for dem i å poengtere hvor dårlig han er, til tross for at han er god for ti mål og er backup så må en nesten lure. Argumentet ditt er jo svakt i og med at ingen av våre backupspillere hadde vært backup på RBK eller Molde. Det er klubber med veldig mye større ressurser enn oss og dermed langt bedre enkeltspillere enn oss. Det er ikke der vår styrke ligger. Det ligger i et kollektiv der spillere som Skålevik har stor verdi.

Det er verre med individualistene som ikke holder mål.

Nå har jeg aldri påstått at Skålevik er i en unik situasjon her i forhold til å kunne være backup i andre klubber. Så poenget står. For det var spissplassen som ble snakket om her, og den er i så måte litt spesiell i forhold til andre lagdeler der Brann har flere valgmuligheter. For når det ble sagt at en trio med Bamba, Skålevik og Karadas var godt nok, så blir det enda tydeligere at backupen etter min mening burde holdt et høyere nivå. At det såkalte førstevalget heller ikke har levd opp til forventningene gjør det ikke bedre for å si det sånn.

Når det kommer til at Skålevik er en så stor hakkekylling så er det en sannhet med modifikasjoner. Mange spillere får kritikk, men siden Skålevik er lokal kommer forsvaret ridende fra flere hold, og det blir en diskusjon ut av det. Noe som har vært tilfelle med mange lokale spillere opp gjennom årene. Men ikke dermed sagt at de får mye mer kritikk enn andre. Det blir bare med støy.
Skålevik spiller gode kamper, scorer mål og gjør den jobben en Brannspiss skal gjøre, altså være en sterk førsteforsvarer, stresse forsvaret og løpe mye(enkelte har kanskje ikke ennå erkjent at dette er viktigere for en Brannspiss enn mange mål og fine driblinger) og kommentarene fra "noen" er "flott at han scoret, men han er for dårlig på ditt og datt" så er han selvfølgelig en hakkekylling. "Noen" klarer rett og slett ikke gi Skålevik anerkjennelse etter gode kamper uten å legge inn forbehold på hva han er for dårlig på. Og det ser man ikke hos noen andre Brannspillere. Spesielt ikke de innkjøpte. Om det er en personlig vandetta eller at han er lokal skal jeg ikke si skråsikkert, men det er jo en mønster at lokale spillere dømmes hardere enn de ikke-lokale. Feil og mangler blåses opp og gode prestasjoner snakkes gjerne ned eller glemmes så fort det kommer en middels kamp.

Samme ser man med Pettersen. Er ganske sikker på at man hadde vært langt mer positiv innstilt til ham hvis han hadde vært 26 år fra utlandet og kostet 5 millioner. For han har levert noen strålende prestasjoner, og endel glipper. Som er vanlig for en keeper som prøver seg på nivået for første kamp. Vi så det med Piotr og vi har så defintivt sett det med Radlinger, som har vært hjelpesløs i feltet, vært på flere bærturer når han har rust og hatt flere grove tabber. Likevel er det ingen konklusjon om at han ikke er god nok eller trenger et år i OBOS-ligaen før han kan være vårt førstevalg. Det strekker seg til å diskutere om han er verdt fem millioner.

Toppnivået på å stoppe skudd har vært betydelig høyere hos Pettersen enn hos Radlinger.

Corran

Pettersen har godt av et år på utlån for å utvikle seg videre og få god følelsen og erfaring
Han er på et punkt i utviklingen der han gjerne kan satses på som første keeper, men Brann har råd til å la ham ta det stegvis og på den måten gjerne utvikle en enda bedre keeper.

Når det gjelder Skålevik så har ikke han vært noe mer hakkekylling enn andre har vært. Grøgård er da blitt en større hakkekylling i det siste så ikke bare lokal det skjer med. Forskjellen er at med en gang en lokal får litt kritikk så kommer Kråken som den hvite ridder og blåser alt ut av proporsjoner og lager mye støy rundt saken.

En har i de siste kampene sett at Bamba har en del egenskaper som ikke Skålevik har samtidig som Bamba viser evnen til å jobbe som førsteforsvarer.
Ellers et fint intervju med Bamba i BA i dag der han som enhver spiss fra Afrika lover en Crazy sesong neste år :-)

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

November 08, 2018, 13:45:59 PM #173 Last Edit: November 08, 2018, 13:49:36 PM by krakra
Har ikke sett det blitt tatt til ordet for å kvitte seg med Grøgaard. Kan du vise til det? Han ble kritisert for dårlig spill når han spiller dårlig og det blir sagt at vi bør ha et annet førstevalg. Det er ikke hakking. Det gjør ham ikke til en hakkekylling. Hakkekylling er man når noen ikke klarer å gi en spiller kred for en god kamp, uten å legge inn noe han ikke er god nok på, og som er der med en gang en spiller ikke scorer eller spiller en under middels kamp for å slå fast at vedkommende ikke er god nok.
Så vil jeg anbefale Corran om å prøve å være litt mer original hvis han skal fortsette å bruke hersketeknikker, istedenfor å bare kopiere det som har blitt brukt to ganger på rad før ham.

Selvfølgelig har Bamba egenskaper som Skålevik ikke har. Samtidig som Skålevik har egenskaper Bamba ikke har. Bamba har større individuelle ferdigheter og er isolert sett en bedre spiller. Uten at det betyr at han er bedre på et lag der kollektivet er det viktigste. Vi har iallefall ikke blitt noe bedre etter at han kom inn og han har ikke spilt seg til en fast plass på laget. Han kan jobbe som førsteforsvarer? Hva betyr det? Er det noen som ikke klarer det? Det kan jo alle som klarer å bevege seg. Men noen er bedre enn andre. Og så langt har ikke Bamba vært på samme nivå som Skålevik.
Det samme ser man jo lengre ned. Yttergård Jensen er en bedre spiller enn Heltne Nilsen. Uten at det byttet har styrket oss. Heltne Nilsen hadde jo heller ikke fått være backup på RBK eller Molde(som visstnok var et viktig poeng), men klarte likevel å være viktig for oss


Corran

Hersketeknikk???
Hvorfor går du alltid til den når du vel er den som bruker det mest her inne?


Og veldig greit å vite at for å være hakkekylling så må det fylle dine kriterier for å være hakkekylling.

Eg mener slik Bamba spilte siste kampen så er han bedre for den videre utviklingen av laget enn Skålevik er. Men eg har no forsvart Skålevik tidligere og ment han kom til å nå 10 scoringer i år mens andre mente at det aldri kom til å skje.
Men eg mener også at Brann kan ikke ta nye steg med Skålevik som første valg. Men jeg tror heller ikke at Brann kunne videreutvikle seg med SHN i sin roll. Om RYJ er rett mann i den rollen er jeg også litt usikker på, men har større tro på ham en SHN for utviklingen videre.
For Brann trenger å utvikle spillet sitt videre om de skal bli bedre.

Og til slutt må jeg bare beklage om jeg gjentok det andre hadde sagt før meg, skal prøve å ikke la det skje igjen før neste gang
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Istedenfor å hisse deg opp og bruke krefter på «kreative» hersketeknikker kan heller dette deg inn i hva som diskuteres. Som altså ikke er om Skålevik bør være førstevalg eller ikke. Men om han er god nok til å være i stallen i det hele tatt.

Er du uenig i min definisjon på hakkekylling kan du gjerne synliggjøre hvorfor du mener Grøgaard er en hakkekylling

Nixon

November 08, 2018, 17:34:44 PM #176 Last Edit: November 08, 2018, 17:36:53 PM by Nixon
Quote from: krakra on November 08, 2018, 16:41:24 PMMen om han er god nok til å være i stallen i det hele tatt.

Kanskje det var uklart i mine innlegg, men mitt poeng var i alle fall ikke at han ikke er god nok til å være i stallen i det hele tatt. Når jeg skrev "backup" var det utelukkende ment som nummer to i spissrekkefølgen.
Rød makt på Hansa

krakra

Men da er det en naturlig konsekvens at han ikke er i stallen, for at en av Eliteseriens mest målfarlige spillere i en alders av 26 år skal være et tredje- eller fjerdevalg og dermed spille 180-270 minutter per sesong er jo ikke en realistisk eller rimelig tanke.

Kagain

Quote from: krakra on November 08, 2018, 16:41:24 PMIstedenfor å hisse deg opp og bruke krefter på «kreative» hersketeknikker kan heller dette deg inn i hva som diskuteres. Som altså ikke er om Skålevik bør være førstevalg eller ikke. Men om han er god nok til å være i stallen i det hele tatt.

Er du uenig i min definisjon på hakkekylling kan du gjerne synliggjøre hvorfor du mener Grøgaard er en hakkekylling

Krakra: Jeg vil deg alt vel i hele verden, og jeg gir deg kred for din tiltro til de lokale (Du støttet Haugen mens andre hadde avskrevet han fullstendig. Så havnet Brann i OBOS og Haugen fikk endelig til å skinne), men det at du støtt og stadig beskylder andre for hersketeknikker er en hersketeknikk i seg selv. Hva kan man si mot det liksom?

Grøgaard har kanskje ikke vært lenge nok i klubben til å oppfylle din definisjon av hakkekylling, men det virker som de kritiske røstene skriker høyest i denne diskusjonen, og om du gir Grøgaard et år til så vil det han blir utsatt for antageligvis sammenlignbart med det du anser som Skålevik blir utsatt for. Her kunne jeg brukt en hersketeknikk av typen latterliggjøring av det du sier med at "Men det er vel kanskje ikke så viktig med Grøgaard, han er tross alt ikke lokal...". Det gjør jeg ikke, men jeg vil sammenligne kritikken som Grøgaard blir utsatt for som lignende den Jónsson har fått høre. Eller i mindre grad av den sorten Gilli får (trefot, uten spilleforståelse, ubrukelig) selv om han dunker inn mål dann og vann.

krakra

November 08, 2018, 18:20:17 PM #179 Last Edit: November 08, 2018, 18:24:09 PM by krakra
Kritiserte bare manglende orginalitet når man serverer den samme hersketeknikkens om andre har servert to ganger på rad ;) Selvfølgelig er det en hersketeknikk når man avfeier at lokale utsettes for mer kritikk enn andre med at "krakra rider inn på sin hvite hest"... Det er vel ikke så mye å si imot det

Jonsson har ikke fått den samme kritikken som Skålevik han heller, selv om han har vært langt ifra å levere like gode prestasjoner. Hvem er det som kommer med disse karakteristikkene mot Gilli utenom han som forguder Marengo, som er henvist til benken til fordel for GillI?

Nixon

November 08, 2018, 19:07:02 PM #180 Last Edit: November 08, 2018, 19:13:12 PM by Nixon
Quote from: krakra on November 08, 2018, 17:52:46 PMMen da er det en naturlig konsekvens at han ikke er i stallen, for at en av Eliteseriens mest målfarlige spillere i en alders av 26 år skal være et tredje- eller fjerdevalg og dermed spille 180-270 minutter per sesong er jo ikke en realistisk eller rimelig tanke.

Hvis det er en naturlig konsekvens er dette et valg som Skålevik selv må ta. Og klart, det ville ikke vært unaturlig. Men igjen. Jeg sammenligner med klubber vi liker å sammenligne oss med. Han hadde ikke engang fått mulighet til å ta det valget der.
Rød makt på Hansa

krakra

Da er jo ikke Bamba god nok til å være førstevalg på spiss, Gilli god nok til å være førstevalg på kant, Koomson til å være førstevalg på den andre kanten, Barmen god nok til å være indreløper, RYJ god nok til å være DM, Grøgaard god nok til å være førstevalg på venstreback, Eggen/Acosta god nok til å være førstevalg på stopper, Radlinger god nok til å være førstevalg på keeper, Skålevik god nok til å være andrevalg på topp, Braaten/Marengo/Vega gode nok til å være andrevalg på kant, Orry god nok til å være andrevalg på indreløper


Blir litt av et vindu hvis man skal legge til grunn at vi må forsterke på posisjoner med spillere som ikke er gode nok til å ha tilsvarende roller på RBK og Molde.

Nixon

Igjen. Nok en gang. Siden du tilsynelatende har litt vanskelig for det. Utganspunktet her var en spissdiskusjon ("Synes egentlig skålevik\bamba\Azar er en fin kombo"), og ikke alle andre posisjoner. Det ene utelukker ikke det andre, men det var altså ikke denne diskusjonen. Det må da være greit å diskutere Skålevik eksklusivt uten å trekke inn alle andre som heller ikke ville forsterket topplagene. Eller?
Rød makt på Hansa

krakra

November 08, 2018, 20:22:32 PM #183 Last Edit: November 08, 2018, 20:25:26 PM by krakra
Det var for å understreke hvor håpløst ditt premiss var at jeg viste til at samme premisset for hele laget betyr at 99% av spillerne våre ikke er gode nok. At du reagerer på at dette påpekes får meg til å mistenke at det var en slags bevisst uredelighet fra din side. At du skulle gjøre et stort poeng av at vårt andrevalg på topp ikke hadde vært andrevalget for Molde og RBK og at du ikke likte at det blir påpekt at nesten ingen av spillerne våre er gode med det premisset.

Da skjønner jeg at det er mer behagelig for deg å diskutere Skålevik isolert sett. Når du prøver deg med slike triks.

Jeg syns det er helt greit å stille spørsmålet: Skal vi legge lista mye høyere for Skålevik enn alle andre spillere i Brann? Hvis ikke, hva blir da konsekvensen når du legger lista på om Molde eller RBK ville hatt spilleren i samme rolle for resten av våre spillere? Poenget var ikke å diskutere alle andre spillerne, men å synliggjøre hvor urimelig premisset ditt var.

hjortland

Gaute Vetti briljerer for S08 mot Malmø...

Corran

Quote from: krakra on November 08, 2018, 16:41:24 PMIstedenfor å hisse deg opp og bruke krefter på «kreative» hersketeknikker kan heller dette deg inn i hva som diskuteres. Som altså ikke er om Skålevik bør være førstevalg eller ikke. Men om han er god nok til å være i stallen i det hele tatt.
Har ikke hisset meg opp i det hele tatt. Men som vanlig kommer du med konklusjoner som ikke har rot i virkeligheten ;-)
Som du sikkert etterhvert har oppfattet er det mange som mener Skålevik er en grei nummer to. Jeg i mitt innlegg tok egentlig ikke standpunkt til om Skålevik bør være andre valg eller ikke i stallen i det hele tatt.

Quote from: krakra on November 08, 2018, 18:20:17 PMKritiserte bare manglende orginalitet når man serverer den samme hersketeknikkens om andre har servert to ganger på rad ;) Selvfølgelig er det en hersketeknikk når man avfeier at lokale utsettes for mer kritikk enn andre med at "krakra rider inn på sin hvite hest"... Det er vel ikke så mye å si imot det

Skal du sitere så må du sitere korrekt. Sa aldri hvite hest. Kommer som den hvite ridder sa jeg ;-) Dessuten var det ikke samme hersketeknikk andre hadde brukt. Jeg var den eneste som kalte deg en hvit ridder og det bør jo telle litt for originalitet?

Og når det gjelder spillere som hadde gått rett inn på f.eks rbk så hadde nok alle våre 3 midtstoppere blitt ønsket velkommen for forsvaret til rbk var ikke bra i dag.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: krakra on November 08, 2018, 20:22:32 PMAt du reagerer på at dette påpekes får meg til å mistenke at det var en slags bevisst uredelighet fra din side.

Dette blir for dumt. Det må da være mulig å diskutere en spiller i Brann uten at man må trekke inn hele resten av laget. Og i alle fall uten å bli beskyldt for å være uredelig. Det er kanskje på tide å innse at ikke alle er like opptatt av lokal/ikke lokal som det du er. Jeg innrømmer gjerne at det ikke står øverst på min liste i forhold til hvordan jeg ser på laget.

Når jeg følger opp et innlegg om spissene i Brann så er jeg opptatt av spissene i Brann. Det har ingenting å gjøre med hverken lokal eller behagelig, men fordi det er det som var saken. At flere lagdeler må styrkes skal Brann kjempe i toppen hvert år fremover (jeg er redd for at enten RBK eller Molde kommer til å ha en mye jevnere sesong neste år), er klart. Og argumentene mot Skålevik kan selvsagt brukes mot flere. Jeg har da aldri nektet på det, det ville vært som du sier vært urimelig, men det var altså ikke hensikten. Men det blir etter min mening litt slitsomt dersom man hele tiden må balansere kritikk av en spiller opp mot resten av laget. Jeg kan egentlig ikke huske at det har vært et "krav" tidligere. Men ikke uventet at det kom med en lokal spiller for å si det sånn...
Rød makt på Hansa

ostraume

Men om dere er ferdige med metadiskusjonen om diskusjonen: Kan noen forklare meg hvorfor Skålevik er for dårlig til å være backup på topp for Brann? Jeg ser at han ikke har ekstremferdigheter som kan slenges innpå for å endre et kampbilde, slikt har vi jo Azar for, men som backup for Bamba er han da ypperlig?

Nixon, du har jo lenge hevdet at Skålevik ikke holder mål, og jeg er forsåvidt enig i at han mangler mye som gjerne vil se hos en spiss (som fart og stykre....). Men vil du ikke si at han denne sesongen har bevist at han har noe på dette nivået å gjøre? Han er kanskje ikke noen gullspiss, men som backup? For dårlig? Jeg stusser på det.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Romarius

Jeg ønsker meg Runar Espejord. Ikke fordi Skålevik er dårlig, men fordi Espejord er bedre. Trolig en bedre spiller enn Bamba også. Det må det være lov å si

Nixon

Quote from: ostraume on November 09, 2018, 09:45:24 AMMen vil du ikke si at han denne sesongen har bevist at han har noe på dette nivået å gjøre?

Nei, jeg er redd for at årets sesong har styrket innsigelsene jeg hadde før sesongen startet. Skålevik er en meget begrenset fotballspiller som ikke bør være andre mann i rekken på spissplassen hos Brann etter min mening.
Rød makt på Hansa

Superjack

Petter Strand inn som venstre kant, Åsen inn som erstatter for Haugen om han skulle ha planer om å forsvinne i vinter og Espejord inn for Skålevik som alternativ til Bamba. Orry på ny kontrakt all den tid at Barmen er tvilsom å holde en hel sesong. Mye nakkeproblemer. Så er Brann i rute for å kjempe om gull neste sesong også.
Brannsupporter.

Corran

Med spillestilen til Brann og summen av de begrensningene Skålevik har på hodet, evnen til å drible av en mann eller to, fart og å holde i ballen så mener jeg han ikke er god nok for Brann.
Klart om måten Brann spiller på utvikler seg på en måte hvor begrensningene til Skålevik ikke er så nødvendige og det spilles mer på styrkene hans så kan han være en ok/god backup.
Problemet hans er også at han ikke har noen ekstremferdigheter som en kan legge opp spillet etter og som utligner svakhetene hans.
Spør en meg så synes jeg det er litt synd for jeg ville veldig gjerne at han lyktes og ble en suksess i Brann.

 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

På generelt grunnlag vil jeg si det er greit i en diskusjon å angripe premisset hvis man mener det er galt.
Tren på langskudd

Henki

Quote from: krakra on November 08, 2018, 16:41:24 PMIstedenfor å hisse deg opp og bruke krefter på «kreative» hersketeknikker

Bataljonsforumets lokale vri på Godwins lov: Jo lenger en diskusjon om lokale spillere pågår, jo større blir sjansen for at Krakra vil beskylde noen for å være sint, sur, opphisset, eller flere av disse kombinert.
Ballen skal fremover!

Kagain

Quote from: ostraume on November 09, 2018, 09:45:24 AMMen om dere er ferdige med metadiskusjonen om diskusjonen: Kan noen forklare meg hvorfor Skålevik er for dårlig til å være backup på topp for Brann? Jeg ser at han ikke har ekstremferdigheter som kan slenges innpå for å endre et kampbilde, slikt har vi jo Azar for, men som backup for Bamba er han da ypperlig?

Det gjør ikke meg noe å ha Skålevik som backup. Det kan jo hende at LAN plutselig legger opp spillet på en måte som treffer hans ferdigheter bedre. Er enig med andre i at deler av Skålevik sine ferdigheter er etter LAN sitt hjerte, men jeg oppfatter det først og fremst som de defensive ferdighetene. Og det er viktig, bevares, men det fordrer da at vinger og indreløpere dunker inn en del mål ELLER legger innlegg som Krepsefiskeren kan få ekspedert. Når de da ikke gjør det så blir Skålevik løpende mye i mellom og ikke får gjort så mye. Og det er trist. Både for Skålevik og for Brann. Han er en utpreget lagspiller, og får ikke gjort så mye genialt på egenhånd.

For, vi må ikke glemme at Skålevik har vist prov på nese for mål, og da spesielt på nivået under Brann. Jeg tror også at om spillet hadde blitt lagt opp slik at enten Skålevik får litt mindre defensiv jobbing (altså om man snur 3'eren på midten) eller får muligheten til å spille sammen med en annen type spiss (Winters - Helstad kombinasjon f.eks.) så vil han nok kunne dytte inn noen flere mål. Han har scoret greit i år, spesielt om Brann hadde rotet rundt på midten av tabellen, men for et topplag trengs det enda flere mål.

Så kan man også spørre seg om det er rettferdig ovenfor Skålevik at han blir tråkkende på Brann som en "evig nr 2" av spissalternativene.

Larsendos

Sivert benket i Danmark. Hjem til jul?

Kagain

Om han kommer hjem til jul, hvordan tror du Brann-fansen vil reagere? For min del håper jeg at LAN kan bruk SHN sitt fravær til å bygge en annen og mer robust spillestil som ikke er så avhengig av bidragene til en spiller. Men om SHN kommer tilbake så er det greit det også for min del. Jeg er selvsagt litt muggen på at han stakk midt i sesongen, spesielt siden Brann lå så godt an og at den satte spillestilen var så avhengig av hans bidrag, men ok, han kan få en sjanse til.

pidre

Quote from: Larsendos on November 10, 2018, 21:57:57 PMSivert benket i Danmark. Hjem til jul?

Benket i siste kamp, og byttet ut etter pause og tidlig i 2.omg i de foregående. På vei ut av laget?
Saludar a los monos!

Lasaron

Jeg merker jeg begynner å bli litt "forsynt" med Wormgoor. Han har for mange svake kamper, i tillegg til at han koster mye.

Vega er en jeg håper fornyer og får tillitt. En spillertype jeg liker.

Tren på langskudd

ACHTUNG

SHN skal ALDRI tilbake til Brann.

Go Up