• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann – Strømsgodset , søndag 04 november kl 20.00 (runde 28)

Started by Gulløl, October 29, 2018, 12:40:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Seier, men mye rusk. Spesielt i 1. Omgang.

Det mest positive, nå tror jeg det blir e-cup neste år.

Og, neste sesong blir laget bygget opp rundt to stk bunnseriøse trøndere, Eggen Rismark og Løkberg. Siste tror jeg blir mannen som får strammer opp Ruben YJ når han ramler ut, slik som i dag.
Brannsupporter.

Nixon

Skrekkelig i første, mye bedre i andre. Morsomt å se Haugen, Vega og Jenssen spille ball etter pause. Og det var heldigvis ikke like kaldt som sist. Tror det blir min oppsummering!:)
Rød makt på Hansa

Corran

Deilig seier.
Startet bra men så dabbet det av i første, men andre omgang var mye bedre. Ser også at når de presser og stresser motstander så får de mange farlige brudd.
Godset skaper ingenting alene alt de skaper er resultat av slurv hos Brann.

Men en deilig sier
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Quote from: Nixon on November 04, 2018, 22:50:21 PMSkrekkelig i første, mye bedre i andre. Morsomt å se Haugen, Vega og Jenssen spille ball etter pause. Og det var heldigvis ikke like kaldt som sist. Tror det blir min oppsummering!:)

Tja. Jeg synes det var litt trist i dag.

Førsteomgangen, som startet så bra og som stoppet fullstendig opp etter rundt kvarteret var forbannet irriterende, men ikke trist. Andreomgangen derimot var trist. Omgangen var kjempe, men den bevegelsen og spillegleden som en god del av spillerne fremviste i denne omgangen gjorde i alle fall undertegnede ganske sikker på at det i stor grad var nervene, ikke ferdighetene som felte Branns gullhåp. Var ikke spillerne utrolig mye mer forknytte, redde og statiske mot Sandefjord, TIL og LSK?

Skal en være positiv må en vel si at Haugen var fremragende i dag, og at ikke minst Bamba viste at han kan bli en enorm spiller dersom han blir bedre på en del småting foran neste sesong. Grøgaard derimot er det like før jeg avskriver allerede, jeg kan ikke se noe annet enn middelmådighet i den spilleren der. Men, det ser ut som vi går inn i neste sesong med en ganske så slagkraftig tropp. Treffer Brann på overgangsmarkedet denne gangen også så er det slett ikke umulig at gullet også er innen rekkevidde neste sesnogn.

David

Skal ikke ta noe fra denne seieren, men på stående fot sliter jeg med å komme på en mer hjelpeløs motstander enn det Strømsgodset var i dag. Det er det verste jeg har sett på veldig lenge. Tokmac var jo like ved å ta med seg ballen og gå hjem.

Synes også at Vega var frisk.

Nixon

Quote from: Huff on November 05, 2018, 00:01:13 AMOmgangen var kjempe, men den bevegelsen og spillegleden som en god del av spillerne fremviste i denne omgangen gjorde i alle fall undertegnede ganske sikker på at det i stor grad var nervene, ikke ferdighetene som felte Branns gullhåp. Var ikke spillerne utrolig mye mer forknytte, redde og statiske mot Sandefjord, TIL og LSK?

Det er ikke tvil om at det er spesielt de to hjemmekampene her som i stor grad ødelegger at vi ikke fortsatt er med i gullkampen. Men hvor mye har et usedvanlig svakt Strømsgodset-lag å si her? Kanskje Brann spilte som Barcelona (som Nilsen mente) nærmest kun fordi Strømsgodset lot oss få lov til til, og ikke fordi Brann nødvendigvis i utgangspunktet var så veldig gode.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Brann var veldig dårlige i første omgang, likevel var Godset helt ufarlige. Så det var et relativt lett lag å spille god fotball mot.

Når det er sagt, så er det slettes ikke alltid vi får se så god fotball som i andre omgang, selv om det ene laget er mye bedre enn det andre. Jeg tar i mot all god fotball med takk, og finner lite glede i å relativisere det.
Tren på langskudd

ostraume

Jeg synes også Godset så forferdelig svake ut. Men nå er det alltid en diskusjon om hvorvidt et lag blir spillt dårlig eller om de bare er dårlig. Som oftest er vel sannheten litt av begge deler. Brann var i alle fall overlegent best, og det er jo slett ikke ofte vi kan si.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Quote from: Nixon on November 05, 2018, 07:46:17 AM
Quote from: Huff on November 05, 2018, 00:01:13 AMOmgangen var kjempe, men den bevegelsen og spillegleden som en god del av spillerne fremviste i denne omgangen gjorde i alle fall undertegnede ganske sikker på at det i stor grad var nervene, ikke ferdighetene som felte Branns gullhåp. Var ikke spillerne utrolig mye mer forknytte, redde og statiske mot Sandefjord, TIL og LSK?

Det er ikke tvil om at det er spesielt de to hjemmekampene her som i stor grad ødelegger at vi ikke fortsatt er med i gullkampen. Men hvor mye har et usedvanlig svakt Strømsgodset-lag å si her? Kanskje Brann spilte som Barcelona (som Nilsen mente) nærmest kun fordi Strømsgodset lot oss få lov til til, og ikke fordi Brann nødvendigvis i utgangspunktet var så veldig gode.

Selvsagt et poeng, men det var også en grunn til at jeg ikke tok med Branns siste motstander her. For selv om Sandefjord var bedre enn forventet var det ikke gode, og LSK er ikke akkurat Molde.

Godset var dårlige, men jeg er langt fra sikker på om de var dårligere i andre enn i første omgang - for å si det slik. Brann var betydelig mer direkte og besluttsomme i 2.omgang enn de har vært siden vi møtte Haugesund borte.

ACHTUNG

Quote from: Nixon on November 04, 2018, 22:50:21 PMSkrekkelig i første, mye bedre i andre. Morsomt å se Haugen, Vega og Jenssen spille ball etter pause. Og det var heldigvis ikke like kaldt som sist. Tror det blir min oppsummering!:)

Du har ikke vært snill med meg i det siste (hehe), Nixon og jeg skal ikke trekke frem hovedgrunnen til at kampen ble forbigått igår, som var at min hulde viv kjørte på nattevakt kl 21 igår, noe som hadde medført at jeg måtte ha mast på mine foreldre, om å sitte barnevakt inntil jeg hadde kommet hjem, 2210-2215, som er alt for sen leggetid før juniorene skal avgårde på skole og barnehage dagen etter. MEN du oppsummerer det veldig bra, samspillet mellom Vega, Yttergaard og Haugen var en fryd og en hovedårsak til at Brann kjørte over Godset. (hadde det stått om gull, hadde jeg nok fått gamlingene til å sitte barnevakt, mot at jeg hadde forlatt Statdion 10 minutter før slutt, så helt låst hadde det ikke vært)

Nixon

Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Hehe, og ikke vær i tvil om at jeg tåler det. Men samtidig må det være rom for at selv trofaste kan ta seg en time out innimellom. Det blir ikke delt ut sort belte i supporteri, permanente sofasupportere fortjener all mulig pepper, de som er normalt sett dedikerte og som tar seg en liten sabbat innimellom, bør få amnesti. Jeg kunne selvsagt holdt godt kjeft om at jeg ikke var på Godset, men sånn ble det ikke denn gangen, hehe!

Gulløl

Quote from: ACHTUNG on November 02, 2018, 16:43:57 PMTre seter er betalt, både mot Godset og Odd, men de blir stående tomme, med mindre RBK totalkollapser og Brann kan ta gull i siste runde mot Odd. Sofasupporter ut året.
Men mot Odd kommer du ? Turnusen i forhold til nattevakter er vel sjekket ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Pelle

Oppsumert :

Så var det vel omtrent som kattens lek med musa ;-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Nixon

Men det store spørsmålet må jo bli: Gir gårsdagens "lek" større håp inn mot den vanskelige kampen oppe på Nordmøre neste helg?
Rød makt på Hansa

nero

Godset må da ha vært noe av det svakeste man har sett på Stadda på en stund? LSK var langt sterkere. Godset lå et par-tre meter unna og latet som de presset ballfører, mens Brann kunne trille ballen seg i mellom. Forsvaret deres var jo krise hele veien. Nå må det vel også sies at i slutten av første var det vanskelig å se hvilket lag som var mest ute..
Lions led by donkeys.

Gulløl

Quote from: Nixon on November 05, 2018, 12:55:06 PMMen det store spørsmålet må jo bli: Gir gårsdagens "lek" større håp inn mot den vanskelige kampen oppe på Nordmøre neste helg?
Nei. Strømsgodset sin spillestil passer Brann veldig godt. Kristiansund spiller på en helt annen måte som ikke passer Brann så godt. Kampen mot Kristiansund må rett og slett kjempes i havn med en vanvittig innsats, kan ikke bare basere det på "lek".
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: nero on November 05, 2018, 13:04:33 PMGodset må da ha vært noe av det svakeste man har sett på Stadda på en stund? LSK var langt sterkere.
Og dette Strømsgodset laget slo Vålerenga 2-0 og Lillestrøm 3-0 forrige lørdag og onsdag. Eliteserien er litt merkelig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Godset har vel hatt en ok form siste uken hvor de har slått lsk 3-0 og vif 2-0.
Det som slo meg med Brann i går og som en ikke har sett på en stund var at de var flinkere i presset og gjenvinning. Ikke like bra som i starten på sesongen men bedre enn på lenge.

Ser at det igjen er noen som gir helt opp Grøgård. Og igjen må jeg være uenig. Ja han hadde en tabbe i går som førte til mål, men samtidig så turte han litt mer med ballen i går og hadde et par fine driblinger. Eg holder døren åpen for at han kan bli meget god til neste år. I alle fall om han begynner å tørre litt mer framover
Og synes ikke han er noe dårligere en Ruben Kristiansen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Quote from: Gulløl on November 05, 2018, 12:11:22 PM
Quote from: ACHTUNG on November 02, 2018, 16:43:57 PMTre seter er betalt, både mot Godset og Odd, men de blir stående tomme, med mindre RBK totalkollapser og Brann kan ta gull i siste runde mot Odd. Sofasupporter ut året.
Men mot Odd kommer du ? Turnusen i forhold til nattevakter er vel sjekket ; )

Da kommer jeg, hehe!

Og jo, KBK blir en helt annen skål og det tror jeg både LAN og laget er fullstendig klar over. Brann må uansett vinne mot KBK, for med uavgjort og Molde-seier samme runde, så er Brann bak på målforskjellen. Molde har pr nå 8 mål bedre og det er nøyaktig den måldifferansen de opparbeidet, i de famøse oppgjørene mot Brann. Med Moldeseier og Brann-U, vil det bli 9 mål eller mer i forskjell, så her er det angrep, angrep, angrep.

Kagain

Er nok enig med de som mener at den kvaliteten Godset fremviste var laber, og de fikk Brann til å se gode ut. Jeg syns det som var betegnende for kampen var to situasjoner med nr 17 hos strømsgodset. Første situasjon fartet han nedover kanten, og helt klistret inn til sidelinjen. Hadde han hatt en litt mer stabil fot der (og ikke sklidd) så kunne det blitt ha et meget interessant innlegg. Den andre situasjonen klarte han også å komme seg inn mot en posisjon som kunne blitt farlig, men han presterer å klinke ballen ut over stadiontaket.

Når det er sagt var det jo koselig med de improviserte ropene som av og til dukket. Som "Bismar, Bismar gi han en kos" etter at Tokmac hadde fått seg en klikkebyge...

Go Up