• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2019

Started by Churchill, August 15, 2018, 23:44:44 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Quote from: Spelaren on October 31, 2018, 11:12:55 AMNy venstreback, et rivjern på midtbanen og en ny ving hjelper på.

Jeg glemte Komsånnen i min liste, men ja, en ny rask venstrekant, med innleggsfot er kanskje øverst på listen min.
Brannsupporter.

Gepard

Brann må ha fokuset på en plass, def midt. Dersom man ønsker å være i ny gullkamp også neste år.

På en eller annen måte få erstattet Heltne Nilsen. Som spiller og ikke minst som type, verken Ruben eller Barmen er i nærheten å oppfylle kravene som ligger i erstatte Nilsen.

Sivert var hovedgrunnen til at brann leverte en vårsesong man knapt har sett maken til, strukturen i laget var potte tett, og han holdt de andre spilellerne på tå hev mentalt. Kun Martin Andresen har levert noe lignende.

Men gud bedre meg det blir ikke lett å finne liknende type. At de kunne selge han, og til Horsens, kommer jeg aldri noensinne til forstå


Superjack

Quote from: Gepard on October 31, 2018, 16:06:26 PMBrann må ha fokuset på en plass, def midt. Dersom man ønsker å være i ny gullkamp også neste år.

På en eller annen måte få erstattet Heltne Nilsen. Som spiller og ikke minst som type, verken Ruben eller Barmen er i nærheten å oppfylle kravene som ligger i erstatte Nilsen.

Sivert var hovedgrunnen til at brann leverte en vårsesong man knapt har sett maken til, strukturen i laget var potte tett, og han holdt de andre spilellerne på tå hev mentalt. Kun Martin Andresen har levert noe lignende.

Men gud bedre meg det blir ikke lett å finne liknende type. At de kunne selge han, og til Horsens, kommer jeg aldri noensinne til forstå



Har en følelse av at Løkberg er lignende type, med store krav til seg selv og omgivelsene, på og av banen.
Brannsupporter.

Giles

Viktig med karakterfaste spillere og SHN gjorde en god vårsesong. Men SHN var med mot Molde hjemme og alt ellers likner på 2017 og da var nedturen enda verre med SHN på laget.
Så det er andre grunner enn SHN og de er nærmere beslektet enn hva godt er. LAN er hovedgrunnen. Spillemønsteret er alt for forutsigbart og er avhengig av full steam og motstandere som ikke har tatt signalet.
Når en drager fra egen 16 meter for stuss fra Barmen og en håpefull annenball er viktigste angrepsvåpen så må det gå galt.
Spillermaterialet er for en gangs skyld bra nok men treneren dreper spillelyst og all offensiv kraft.

Norlings Hund 2

Vi har da til tider spilt langt bedre offensiv fotball enn vi noensinne har gjort under de fleste trenere vi har hatt på denne siden av 2000. Og LAN er ikke problemet som sådan, det er spillerne som ikke tør i perioder.

Vi varter tidvis opp med glimrende fotball, og de eneste gangene LANs strategi er å pole baller opp og satse på en stuss fra Barmen eller Karadas er når vi har liten tid igjen og jager en utlikning = vi har lite å tape.


Spelaren

Eg vil ikkje overdrive betydningen av sonen, for det gikk jammen trått når han var her også.
Gå av.

SK

Da får man la være å underdrive også. Defensivt har vi vært klart svakere uten Heltne. Vi har ikke vært oss selv i det defensive siden vi enda ikke har funnet en like effektiv måte å spille på i denne delen av spillet, og svakhetene til forsvaret har blitt avslørt og utnyttet på en helt annen måte. Den største årsaken til at gullet glapp, var salget av han.

Spelaren

Quote from: SK on October 31, 2018, 20:25:24 PMDa får man la være å underdrive også. Defensivt har vi vært klart svakere uten Heltne. Vi har ikke vært oss selv i det defensive siden vi enda ikke har funnet en like effektiv måte å spille på i denne delen av spillet, og svakhetene til forsvaret har blitt avslørt og utnyttet på en helt annen måte. Den største årsaken til at gullet glapp, var salget av han.

Me hadde en tilsvarende dupp i formen, med Nilsen, i fjor. Det er vel så stor grunn til å sjå på formduppene til Wormgoor og Acosta, skaden til Teniste, råkjøret på en hanglende Kristiansen og andre som et salg av en spiller som laget brukte flittig når me gjekk inn i den formsvake perioden i mai - som har fortsatt til nå. Den største grunnen til at gullet glipper er at Nilsen ikkje kan korrigere taktikk godt nok.
Gå av.

Kjell249

Den største grunnen til at gullet glipper er at vi ikke er det beste laget.

Det er begrenset hvor lenge vi kan ha flyt som vi hadde i vår.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Ninja-Bob

Grunnen til at me i det heile tatt kjempa om gull er LAN. Me ser konturane av eit mykje bedre og meir dynamisk angrepsspel med RYJ heller enn SHN, jamfør for eksempel 2-1 mot Stabæk, og det er jo det folk vil ha, er det ikkje? Enten klagar ein på det eine, eller så klagar ein på det andre.

Defensivt må me finne ein arbeidsfordeling der me klarar å demme bedre opp no når SHN er borte. Det brukar me vinteren til.

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on October 31, 2018, 22:08:20 PMAcosta vil bort:
https://www.bt.no/100Sport/fotball/Acosta-vurderer-a-dra-fra-Brann-etter-vrakingen-263789b.html
Går Acosta sur og går ut i media og truer med å reise etter å ikke fått spilt kun to kamper, da får han bare reise mener jeg. Saken var at til kampen Acosta ble syk spilte Eggen veldig bra og spilte seg inn på laget og det var ikke så veldig diskutabelt at han fikk spille neste kamp også.
Det kan selvfølgelig diskuteres om det var riktig valg at Acosta ikke fikk spille mot Rosenborg nå i etterkant når en vet utfallet. Men uansett Acosta skal ikke sette seg selv foran laget.



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SK

Quote from: Spelaren on October 31, 2018, 20:40:20 PM
Quote from: SK on October 31, 2018, 20:25:24 PMDa får man la være å underdrive også. Defensivt har vi vært klart svakere uten Heltne. Vi har ikke vært oss selv i det defensive siden vi enda ikke har funnet en like effektiv måte å spille på i denne delen av spillet, og svakhetene til forsvaret har blitt avslørt og utnyttet på en helt annen måte. Den største årsaken til at gullet glapp, var salget av han.

Me hadde en tilsvarende dupp i formen, med Nilsen, i fjor. Det er vel så stor grunn til å sjå på formduppene til Wormgoor og Acosta, skaden til Teniste, råkjøret på en hanglende Kristiansen og andre som et salg av en spiller som laget brukte flittig når me gjekk inn i den formsvake perioden i mai - som har fortsatt til nå. Den største grunnen til at gullet glipper er at Nilsen ikkje kan korrigere taktikk godt nok.

Jeg sa ikke at det var den eneste grunnen, for det er det ikke. Men vi har blitt klart dårligere defensivt etter at sønnen dro. I fjor var Heltne for det første ikke like god som han var i år, verken i den gode perioden eller på høsten da han var svak. Noe som var en medvirkende årsak til at vi var så svake på høsten. Det er ikke gitt at det samme hadde skjedd i år.

Som andre har sagt, er det LAN sin fortjeneste at vi i det hele tatt kjempet om gull så lenge. Han ble fratatt det viktigste elementet i suksessoppskriften sin da Heltne forsvant, noe som ødela.
Det har ikke vært like tydelig i alle kamper, men f.eks. mot Rosenborg nå var han dypt savnet. Det som skjedde på midtbanen i den kampen, særlig 1.omgang, hadde fortont seg annerledes med Heltne på laget.

Spelaren

Quote from: Ninja-Bob on October 31, 2018, 22:11:01 PMGrunnen til at me i det heile tatt kjempa om gull er LAN. Me ser konturane av eit mykje bedre og meir dynamisk angrepsspel med RYJ heller enn SHN, jamfør for eksempel 2-1 mot Stabæk, og det er jo det folk vil ha, er det ikkje? Enten klagar ein på det eine, eller så klagar ein på det andre.

Stabæk er et bunnlag en gullkandidat bør slå 4 av 5 ganger. Problemet med Lars Arne Nesten er at han ikkje kan korrigere kursen undervegs i sesongen når ting går trått. Triksene våre ble avslørt, formen datt og me har nå surra rundt med de samme grepene i månedsvis. Forspranget var stort og derfor holdt serieledelsen såpass lenge.
Gå av.

Spelaren

Acostas situasjon er uholdbar uansett. Spillere må ha familien her skal de fungere optimalt.
Gå av.

ostraume

Quote from: Spelaren on October 31, 2018, 20:40:20 PMDen største grunnen til at gullet glipper er at Nilsen ikkje kan korrigere taktikk godt nok.

H
Quote from: Kjell249 on October 31, 2018, 21:23:07 PMDen største grunnen til at gullet glipper er at vi ikke er det beste laget.

Det er begrenset hvor lenge vi kan ha flyt som vi hadde i vår.

Jeg synes kanskje dette bør hamres inn i hodet på enkelte her.

Der RBK hadde Søderlund og Bendtner hadde vi Skålevik og Kjelstud Johansen. Det er nærmest naturstridig om RBK sin overlegne tropp ikke vinner serien.

Så kan du gjerne si at vi har hatt griseflaks i år i og med at både RBK, Molde og VIF har underprestert i forhold til sin spillerstall. Uansett: Gitt spillerstallen og utgangspunktet vårt: Dersom vi blir topp3 er denne sesongen en god prestasjon av treneren og spillerne. Og så kan du selvsagt gå ballistic i Torvanger-style over at enkeltbytter her og der som ikke virker eller en Vega som LAN ikke har fått til å fungere. Det er helt fair kritikk det. Men i det store bildet er det nok en god sesong. Og var det ikke første gang siden Elliot vi har 3 ganger på rad topp5? Det sier da og noe.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

November 01, 2018, 13:22:40 PM #116 Last Edit: November 01, 2018, 13:27:10 PM by Gulløl
Vil Acosta ikke ta opp konkurransen og velger å forlate Brann er det greit at det finnes fullgode alternativer der Brann heller ikke trenger å bruke av den begrensede utlendingskvoten.
https://www.sportsbibelen.com/no/fotball/snart-kontraktslos-eliteserie-spiller-reagerer-pa-behandlingen-fra-egen-klubb/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Spennende spiller, men såvidt jeg kan se på nettet er det usikkert når han er tilbake fra skade. I verste fall kan han miste store deler av oppkjøringen neste sesong. Og da har han vært ute siden mai. Så her må Brann eventuelt sjekke han grundig.
Rød makt på Hansa

Superjack

Acosta sutrer seg ut virker det som. 2 kamper på benken og så BT for å klage. Det funker dårlig om det er reell situasjon.

Og som nevnt, da frigis en plass i utlendingskvoten.
Semb Berge er nok ikke overbetalt og i tillegg Bosman. Om Vito tenker seg bort, som jeg tror, så kan han vær en flott erstatter.
Da har vi Semb Berge, Eggen Rismark og en ung talentfull svenske på stopperplass.

Funker bra.

Brannsupporter.

Kagain

Sånn sett kan det jo kanskje være en velsignelse i forkledning om Acosta har syrnet. Han har jo nådd en alder der det for mange spillere går nedover, og om det er rett det andre her inne skrivet om at han ikke har familien sin her, så vil det nok distrahere han. Jeg vet ikke om han er bedre i engelsk nå enn da han ble kjøpt, men da var jo en av grunnene til at Castro ble hentet at han var bedre i engelsk enn Acosta og kunne hjelpe han. Om Vega også farter sin vei så er det vel få spansktalende igjen i Brann, og det kan jo hende at det er noe som vil påvirke Acosta...

Spelaren

Ja, all ære til Acosta for arbeidet han har lagt ned. En real kar, men psykososialt tar det på å være lenge borte frå familien. Eg vil ha spillere som har alt på stell i heimen, som kan koble av med bedre halvdeler. Rismark virker som en god erstatter, og en ny en for Wormgoor blir kanskje også nødvendig. Hans familie er jo heller ikkje lengre i Bergen.
Gå av.

Nixon

Quote from: Kagain on November 01, 2018, 18:34:01 PMmen da var jo en av grunnene til at Castro ble hentet at han var bedre i engelsk enn Acosta og kunne hjelpe han.

Var det en faktor? Jeg trodde det utelukkende var Start som så sitt snitt til å kvitte seg med et problem og kjørte en beinhard to eller ingen-taktikk når Brann ønsket å hente Acosta.
Rød makt på Hansa

Kagain

Quote from: Nixon on November 01, 2018, 22:34:49 PMVar det en faktor? Jeg trodde det utelukkende var Start som så sitt snitt til å kvitte seg med et problem og kjørte en beinhard to eller ingen-taktikk når Brann ønsket å hente Acosta.

Jeg skal ikke banne på det (fordi mamma sier at banning er stygt), men jeg syns å huske at dette var en del av kjernen i artiklene rundt Acosta den gang da. Og for Start var det jo en nydelig anledning til å ditche fyren. Eksempel på artikler som jeg tenker på er denne

https://www.ba.no/sk-brann/na-er-start-spillerne-pa-plass/s/5-8-46000

Hvor BA skriver rett ut "Alejandro Castro (24) er den av de to costaricanerne som behersker engelsk, og han var vennligheten selv da han hilste på BA. "

Giles

Semb Berge har vært mye skadet og har ikke særlig tempo. Pilen har pekt nedover lenge. Vil være skivebom.

Billy Elliott

Sondre Liseth bør sterkt vurderes.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Giles

Quote from: Billy Elliott on November 04, 2018, 15:29:11 PMSondre Liseth bør sterkt vurderes.
Denne støtter jeg, men tipper S 08.

Lasaron

Hva skal man si om Markus Pettersen sålangt da? Jeg mener han har vist en bra utvikling de kampene han har spilt. Er det nok til at vi kan slå oss til ro med Pettersen og Opdal neste år? Skal vi bruke penger på Radlinger eller en annen keeper?

I går var Pettersen trygg i alt han foretok seg, og hadde en meget god redning. Jeg mener Brann skal satse på ham og Opdal, og da ha mer penger til andre formål.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Såfremt Radlinger er keen på å bli heller jeg mot at vi bør prøve og kjøpe han (prisen bør dog forhandles ned fra opsjonen som ligger i lånekontrakten). Pettersen bør så lånes ut.

Radlinger etter intensiv drilling på feltarbeid i norsk fotball tror jeg kan bli meget bra, og ikke minst et hett salgsobjekt for Brann om et par år. Da kan Pettersen ta over.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Quote from: osoerli on November 06, 2018, 00:46:37 AM
Quote from: Billy Elliott on November 04, 2018, 15:29:11 PMSondre Liseth bør sterkt vurderes.

Bytte han i Skålevik?

Liseth er vel mer den store og duellsterke typen, så ser det som mer naturlig at han tar HKJs plass i troppen. Dog usikker på om Nest er interessert i han.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Hvorfor skulle ikke Nest være interessert i ham?

Nixon

Quote from: Lasaron on November 05, 2018, 20:55:00 PMHva skal man si om Markus Pettersen sålangt da? Jeg mener han har vist en bra utvikling de kampene han har spilt. Er det nok til at vi kan slå oss til ro med Pettersen og Opdal neste år? Skal vi bruke penger på Radlinger eller en annen keeper?

I går var Pettersen trygg i alt han foretok seg, og hadde en meget god redning. Jeg mener Brann skal satse på ham og Opdal, og da ha mer penger til andre formål.

Planen til Brann er jo utlån slik at Pettersen får bedre kamptrening på et høyere nivå enn Brann 2. I år har han vært avhengig av skader for å få spille. Det kan like gjerne bli utfallet neste år også dersom klubben satser på Opdal/Pettersen. Noe som i verste fall (for Pettersen) kan bety bare noen minutter i cupen. Kan Brann og Pettersen ta sjansen på dette, eller skal de gå for den opprinnelige planen med utlån for best mulig utvikling?
Rød makt på Hansa

brannl

Ser at kontrakten til Mcdermott går ut etter sesongen, kunne kanskje vært noe å hentet for oss? Ellers syns jeg Lehne Olsen kunne vært noe å hentet, gjort det bra for dårlige lag over flere år nå, og kan spille både ving og spiss. Dersom vi får akutt manko på stoppere, ser jeg Semb Berge og Bjørnbakk som gode alternativ. Demidov kunne også vært noe dersom Bærumsgutta rykker ned.

osoerli

UT (7):
Kjelsrud: (hjelpeslaust, har ikkje nivået, hvis nokon vil kjøpa han, har vel greit obos-nivå)
Skålevik: (har rett og slett ikkje nivået for eit topplag i ES, kan til nød gjera jobb som innbytter mot dei svakare laga.  Selg til obos eller lågare halvdel ES)
Karadas: (på tide å gi seg no, kontrakten blir vel ikkje forlenga)
Ordagic: (Tar opp utenlandskvote utan å heilt ha nivået)
Harloff: (forsvinner nok når Opdal kjem)
Stenevik: (Forsvinn etter sesongen til Godset, som sikkert blir i obos i 2019)
Kristiansen: (forsvinn til Trømsø)

INN (7):
Løkberg, frå Ranheim
Opdal, frå Start
Løfgren, frå Mjällby AIF
Jonsson, tilbake frå lån
Ny tankspiss, Som erstatning for Kjelsrud/Karadas
Ny bevegeleg spiss, om også Skålevik blir solgt
Ny venstreback, Som erstaning for Ruben som forsvinn, og Grøgaard som ikkje har nivået til ein toppklubb.

Hvis me beholder Orry, Marengo, Vega, Radlinger, Braaten, Acosta og Vito er det neppe behov for fleire nye inn enn dette.  Utfordringa er som vanleg antal utlendingar. I mitt oppsett går berre Ordagic ut, mens både Jonsson og Løfgren kjem inn.  Det betyr jo at minst ein utlending til ryker ut porten.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Både Vega og Marengo forsvinner, og Jonsson kommer ikke tilbake, så utenlandskvoten vil gi rom for opptil flere nye spillere med solid løpskraft og gode holdninger!;)
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: Nixon on November 06, 2018, 14:08:38 PMBåde Vega og Marengo forsvinner, og Jonsson kommer ikke tilbake, så utenlandskvoten vil gi rom for opptil flere nye spillere med solid løpskraft og gode holdninger!;)

Jonsson har då både løpskraft og gode holdningar.  Om gode holdningar er kriteriet ryker nok Acosta også.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Quote from: osoerli on November 06, 2018, 13:56:43 PMU
Ny venstreback, Som erstaning for Ruben som forsvinn, og Grøgaard som ikkje har nivået til ein toppklubb.

Hva med Gilli, og så heller ny venstrekant?

Gepard

Ser det har klikket fullstendig for Pamer, hevder brann ikke bør kjøpe Radlinger og satse på Opdal\Pettersen


Opdal er en strålende fyr,. og har tidligere tidvis levert bra spill for Brann og start (for noen sesonger siden) , men etter min mening holder han ikke mål som førstekeeper for et potensielt medaljelag. Spesielt på langskudd er han til tider helt sjanseløs, slipper inn det utroligste. Mangler fullstendig rekkevidde, selv Radlinger er som en gepard i forhold.

Pettersen har gjort det ok som radlinger vikar, men han trenger fast spill i obos en sesong, spesielt for å utvikle seg i feltet og spille på seg en viss rutine. Helt idiotisk om han sitter på benken i tl neste år, spesielt som backup for Opdal.

Nei, Raldinger må signeres, gjerne for en lavere pris en 4 mill, og hvis han ikke hentes (har egentlig ikke tro på at han og sila ikke vil hjem til tyskland med den nyfødte, Berlin er en helt ok by... kanskje Union kunne trengt hans tjenester)

Blir ikke Radlinger, MÅ man ut å hente keeper, ville sjekket ut Sandefjords beist, liker keepere med rekkevidde

pidre

Quote from: Gepard on November 06, 2018, 16:06:47 PMBlir ikke Radlinger, MÅ man ut å hente keeper, ville sjekket ut Sandefjords beist, liker keepere med rekkevidde

2,01 høy og ruver godt i feltet. Ble også tatt ut landslagstroppen tidligere i høst.
Saludar a los monos!

Kagain

Quote from: Gepard on November 06, 2018, 16:06:47 PMNei, Raldinger må signeres, gjerne for en lavere pris en 4 mill, og hvis han ikke hentes (har egentlig ikke tro på at han og sila ikke vil hjem til tyskland med den nyfødte, Berlin er en helt ok by... kanskje Union kunne trengt hans tjenester)

Blir ikke Radlinger, MÅ man ut å hente keeper, ville sjekket ut Sandefjords beist, liker keepere med rekkevidde

Jeg kjenner på litt blandede følelser ovenfor Radlinger. Jeg tror at om han tar tak og trener intenst på det han er svak på kan han bli en solid keeper. Men for 4 millioner blir dette en investering som kan være risikabel. Om Brann tenker på å hente inn noen beist kan de heller vurdere å få Duwayne Kerr tilbake til Norge. Han kjenner jo ligaen og så videre.

Jeg tror også at om Pettersen får sjanse til å utfolde seg på et noe høyere nivå enn der han er med Brann 2 kan han ta noen fine steg. Om han hadde fått sjansen som førstekeeper i eliteserien hadde han sikkert tjent godt på dette, men det ville vært noen ustabile måneder for Brann. Litt slik som med Opdal. Om jeg husker rett så slapp vel han inn 6 mål etter at han hadde fått beskjed om at han var førstekeeperen fremover. For Brann vil dette nok bety poengtap i neste sesong, men i sesongen etter kan det hende at det går mye bedre.

SK

Hvis det ikke er planen å låne ut Pettersen til OBOS eller lignende neste år, fremstår hentingen av Opdal som meningsløs. For det har vel aldri vært tanken at Opdal skal inn som førstekeeper ?

Selv ønsker jeg Radlinger med videre, men ikke til enhver pris. Og Pettersen skal IKKE bruke en sesong på Branns førstelag til å spille seg opp på tilstrekkelig nivå, slik Opdal gjorde i sin tid. Det har vi ikke råd til poengmessig. Men det skjer ikke heller, LAN vil ikke gå med på det.

vivamusica

Så ikke helt den komme: Azar Karadas (37) har forlenget kontrakten med Brann med ytterligere ett år.
Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

Superjack

Quote from: vivamusica on November 07, 2018, 11:53:45 AMSå ikke helt den komme: Azar Karadas (37) har forlenget kontrakten med Brann med ytterligere ett år.

Lojal, godt trent, kan endre litt et kampbilde og klager ikke over manglende spilletid.
Lurer på om Braaten blir med en sesong til også.
Brannsupporter.

Nixon

Har han spilt tilsammen 90 minutter i år? Jeg trodde faktisk at dette var slutten, men greit nok. Han står ikke i veien for noen, og er sikkert bra å ha i stallen, dog ikke på banen, for Nilsen.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Med all respekt, så er det noe stort tull å gi Karadas 1 år til. Står han ikke i veien for noen, sier du Nixon? Han er jo med i midtspissteamet og opptar en av plassene der. Der kunne man fått inn en ny man og brukt lønnen på et fremtidsprosjekt istedenfor.

Superjack

Med Azar på ett år til, så lukter det vel ut med både Skålevik og Kjellsrud i vinter. Kan ikke ha 4 mann som sloss om 1 plass. Bamba bør bli absolutt nr 1, og da trenger man ikke 3 stk backup.
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: Superjack on November 07, 2018, 13:07:50 PMMed Azar på ett år til, så lukter det vel ut med både Skålevik og Kjellsrud i vinter. Kan ikke ha 4 mann som sloss om 1 plass. Bamba bør bli absolutt nr 1, og da trenger man ikke 3 stk backup.

Azar sloss ikke om noen spissplass. Han virker å være i stallen av helt andre grunner. Så vi kan like gjerne ha fire spisser i stallen neste år som i år. Men nummer to og tre bør være bedre enn Skålevik og Johansen.
Rød makt på Hansa

Gulløl

November 07, 2018, 13:28:21 PM #147 Last Edit: November 07, 2018, 13:33:00 PM by Gulløl
Quote from: Superjack on November 07, 2018, 13:07:50 PMMed Azar på ett år til, så lukter det vel ut med både Skålevik og Kjellsrud i vinter. Kan ikke ha 4 mann som sloss om 1 plass. Bamba bør bli absolutt nr 1, og da trenger man ikke 3 stk backup.
Kjelsrud går nok ut. En 25 åring må spille jevnlig for å oppretteholde fotballkarieren sin, i Brann kommer han aldri til å gjøre det. Noe annet med Azar i sin alder, han er 100 % lojal og sutrer ikke over manglende spilletid. Et tredjevalg i en posisjon vil ikke spille så ofte, perfekt med Azar da.
Mulig Skålevik bør skiftes ut som andrevalg. Skal Brann nærme seg Rosenborg sin dekning og kvaliteter på spissplass bør han vel det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

2 gode spisser, og Azar som backup høres ut som en bra plan. Men hvem er kandidat å komme inn?
Brannsupporter.

Gulløl

I forhold til aktuelle spisser kan nevnes at toppscorer Franck Boli forlenget kontrakten med Stabæk i går. At det skjer før han vet om det blir nedrykk er overraskende.

Noen gode spisser som blir bosman og som er realistiske for Brann ? En med litt andre egenskaper en Bamba. Og samtidig en totalt sett bedre en Skålevik, men likevel løper like mye som han. Løpskraften betyr nok mye for LAN om en ny spiss skal inn.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up