• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2018

Started by Nixon, October 26, 2017, 09:47:00 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

October 09, 2018, 08:48:44 AM #1000 Last Edit: October 09, 2018, 13:41:20 PM by ACHTUNG
Er spillere og trener mer redd for evt bonustap, enn å ikke sikre gull eller e-cup? Det er vel etter alle solemerker forskjellige bonusnivåer for gull, sølv, bronse eller verre. Kan bonusjaget virke negativt inn på prestasjonene, sammen med alle de øvrige faktorene? I og med at basislønnen skal befinne seg innenfor 900.000, så bør man kunne gå ut fra at det er betydelig bonusutbetalinger, ved oppnåelse av forskjellige mål. I medgang er lønnsbonus positivt, i motgang ikke.

Noen med tanker rundt dette?

Lasaron

Jeg vil relansere mitt forslag om bonuser. At det er direkte knyttet opp mot billettinntekter, og bare det.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on October 09, 2018, 11:04:41 AMJeg vil relansere mitt forslag om bonuser. At det er direkte knyttet opp mot billettinntekter, og bare det.

Tja, er det så rettferdig? Jeg skjønner jo tanken om at dersom laget underholder vil det bli bonuser fordi folk vil komme på kamp.

Men nå er det jo slik at spillerne i mange tilfeller ikke helt kan bestemme underholdningsverdien. Det er treneren som legger taktikken, og dersom spillerne skal være lojale kan det bli slik at det ikke blir veldig underholdende uansett hvor mye sjel og innsats de legger ned ute på gresset. Et lag kan vinne og ligge høyt på tabellen, men folk kommer likevel ikke tilbake fra sofaen. Og noe av dette kan tilskrives disposisjoner og taktikk fra treneren.

Som Brann de siste par årene.
Rød makt på Hansa

Finfin respons

Prispolicy, billigbillettkampanje vs bonusutgift, tribuneutbygging. Et cetera.
Liker tanken men det er noen skjær i sjøen. F.eks er nedrykkskamp ganske mye mer spennende enn midt på tabellenkamper, og trekker flere folk. Det må være fair med lønn og sånn, ellers blir folk eitrande.
Kanskje.

Lasaron

Quote from: Nixon on October 09, 2018, 11:44:41 AM
Quote from: Lasaron on October 09, 2018, 11:04:41 AMJeg vil relansere mitt forslag om bonuser. At det er direkte knyttet opp mot billettinntekter, og bare det.

Tja, er det så rettferdig? Jeg skjønner jo tanken om at dersom laget underholder vil det bli bonuser fordi folk vil komme på kamp.

Men nå er det jo slik at spillerne i mange tilfeller ikke helt kan bestemme underholdningsverdien. Det er treneren som legger taktikken, og dersom spillerne skal være lojale kan det bli slik at det ikke blir veldig underholdende uansett hvor mye sjel og innsats de legger ned ute på gresset. Et lag kan vinne og ligge høyt på tabellen, men folk kommer likevel ikke tilbake fra sofaen. Og noe av dette kan tilskrives disposisjoner og taktikk fra treneren.

Som Brann de siste par årene.

Treneren(e) må med i en slik bonusordning.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on October 09, 2018, 16:32:42 PMTreneren(e) må med i en slik bonusordning.

Så du tror at Nilsen vil endre taktikk og spille mer publikumsvennlig fotball når det eventuelt skal ligge penger til han et sted der fremme?

I tillegg har jo respons-mannen selvsagt en helt innlysende motforestilling mot publikums-bonusen at det kan komme til å lønne seg å være i nedrykksstrid enn å vinne noen flere kamper og befinne seg trygt midt på tabellen. Det kan umulig være greit.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det siste_kan_være et poeng.
Tren på langskudd

ostraume

Det _kan_ være et poeng?

Det er et fullstendig idiotisk forslag.

Det er en hel masse faktorer angående publikumsoppmøte som spillere/trener ikke kan ha kontroll over. Å knytte lønnsutbetaling til noe sånt er hinsides.

"Mandagskamper denne måneden?" - Sorry, gutter. Trekk i lønn.
"United-Liverpool samtidig som Brann" - Sorry gutter. Trekk i lønn.
"Midt på tabellen" - Synd, gutter. Tap litt mer sånn at det blir "gøy" nedrykksstrid og mer i lønn.
"Fotball-VM" - Folk får nok fotball hjemme. Sorry, gutter. Trekk i lønn.
"Klimakrise med regn, regn, storm og atter regn" - Jaja, dere må finne dere i at oktoberlønnen blir slunken!
"TV2 tar over og viser alt gratis" - Ingen kommer. Vi tar trekk i lønn.
"Ablegøy er tilbake i jobben og setter opp alle billettprisene." -Produktet er kanskje defekt. Dere får mindre lønn.
 
 
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Finfin respons

Haha! Forslaget ryker på grunn av klimaendringene! Herlig.
Kanskje.

Finfin respons

Men Pamer og Bergersen ville likt bonus pr tilskuer. Spillerne måtte virkelig solgt inn saker for å mate mediene med stoff.

Synd samtlige spillere ikke er mer interessante på fritiden enn at hjemme-hos-intervjuene bare ville handle om xbox og commodore.

Men,
Hvis støtteapparatet skulle inn i ordningen, derimot, ville vi fått mye fint lesestoff:

Hjemme hos Helge Haugen: bergens største kompasssamling. Den er grei.

Hjemme hos Robert: Hordalands største vhs-samling av fotball-i-opptak, kanskje?

Hjemme hos Sanden: bergens største hagekjegle (??? - Sorry, mannen er et mysterium!)
Kanskje.

ACHTUNG

Er det bare jeg som har gått litt lei av Brann og seeiefotball anno 2018? Ser frem til vinterpause og nye ark og fargestifter. Brann skal virkelig jobbe hardt for å vekke oss opp igjen nå, en ny kjedelig uavgjort eller tap på Nadderud, da er det god natt.

Optimist

Quote from: ACHTUNG on October 17, 2018, 16:50:13 PMEr det bare jeg som har gått litt lei av Brann og seeiefotball anno 2018? Ser frem til vinterpause og nye ark og fargestifter. Brann skal virkelig jobbe hardt for å vekke oss opp igjen nå, en ny kjedelig uavgjort eller tap på Nadderud, da er det god natt.

Ja tror det. Jeg blir ikke lei før Brann - Rosenborg er spilt og det er ingen håp. Men hvis Brann vinner mot Stabæk og Rosenborg går på poengtap i Lillestrøm, er det full spenning!
Så jeg er ikke lei nei ;)
Kokende idiot

Corran

Er ikke lei nei.
Men gruer meg til Brann-rbk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Xminator

Der var vi tilbake i gullkampen for alvor. Og det blir alvor. Det blir gøy. For selv om kampen er viktig, så føler jeg ikke det er Brann som har presset på seg. Jeg mener Brann har overprestert over tid. At vi nå er i en situasjon der det å slå RBK hjemme setter oss i en førerposisjon i gullkampen med 4 kamper igjen er jo som en liten drøm.

Det blir de siste 4 kampene som vil være det vi kan grue oss til om vi faktisk slår RBK...

Elfakiri

Quote from: Xminator on October 22, 2018, 04:12:34 AMDer var vi tilbake i gullkampen for alvor. Og det blir alvor. Det blir gøy. For selv om kampen er viktig, så føler jeg ikke det er Brann som har presset på seg. Jeg mener Brann har overprestert over tid. At vi nå er i en situasjon der det å slå RBK hjemme setter oss i en førerposisjon i gullkampen med 4 kamper igjen er jo som en liten drøm.

Det blir de siste 4 kampene som vil være det vi kan grue oss til om vi faktisk slår RBK...

Kun 3 kamper igjen etter Rosenborg kampen. Godset,Kristiansund og Odd er de gjenstående kampene før det er slutt for i år.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Gud

Quote from: Elfakiri on October 22, 2018, 04:39:39 AM
Quote from: Xminator on October 22, 2018, 04:12:34 AMDer var vi tilbake i gullkampen for alvor. Og det blir alvor. Det blir gøy. For selv om kampen er viktig, så føler jeg ikke det er Brann som har presset på seg. Jeg mener Brann har overprestert over tid. At vi nå er i en situasjon der det å slå RBK hjemme setter oss i en førerposisjon i gullkampen med 4 kamper igjen er jo som en liten drøm.

Det blir de siste 4 kampene som vil være det vi kan grue oss til om vi faktisk slår RBK...

Kun 3 kamper igjen etter Rosenborg kampen. Godset,Kristiansund og Odd er de gjenstående kampene før det er slutt for i år.

Lukter at vi går på en smell i Kristiansund. Bortekamper på Nordvestlandet har sjelden vært en suksess for vår del.

Nixon

Tre av fire på hjemmebane er en gave. Men vi er jo ikke alltid like gode med gavepakker.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Trønderne har tråkket i sirup ene kampen etter den andre nå, så gavepakker blir gjerne liggende med papiret på.
Gå av.

Tom C

Vil gjerne gi honnør til den eksilbergenseren som klarte å lure kaffe-dama på brakka til å tro at tørket bais faktisk var kaffepulver. Norovirus og mannefall på brakka er hysterisk morsomt... :D
Aldri mer Obos....

Gulløl

October 22, 2018, 15:13:02 PM #1019 Last Edit: October 22, 2018, 15:38:04 PM by Gulløl
Banneret gir seg selv til søndag:
"RenneRævBK får ikke gull"
Om ikke Helland eller noen andre barter vil føle seg krenket : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Helland har da sans for humor.
Tren på langskudd

pidre

October 22, 2018, 19:42:11 PM #1021 Last Edit: October 23, 2018, 06:59:25 AM by pidre
Quote from: ACHTUNG on October 17, 2018, 16:50:13 PMEr det bare jeg som har gått litt lei av Brann og seeiefotball anno 2018? Ser frem til vinterpause og nye ark og fargestifter.

Sov godt - vi hører vel fra deg i 2019 sesongen. I mellomtiden grugleder vi andre oss til gullkampen.

Etter kampen mot RBK har vi ganske likt kamp-program.

Begge har Odd hjemme.

Begge har to nedrykkskandidater hjemme. Vi Strømsgodset, rbk har bodø glimt.

Begge har kinkige bortekamper. Vi KFK, rbk har start.



Saludar a los monos!

pidre

October 22, 2018, 19:43:18 PM #1022 Last Edit: October 23, 2018, 06:58:30 AM by pidre
Feil
Saludar a los monos!

Nixon

Jeg lurer litt på hva som vil skje dersom vi vinner gullet på hjemmebane i siste kamp. Stor stemning på Stadion vil det sikkert bli. Men vil det bli i nærheten av den folkefesten i sentrum etterpå som i 2007?
Rød makt på Hansa

nero

Quote from: Nixon on October 22, 2018, 20:48:03 PMJeg lurer litt på hva som vil skje dersom vi vinner gullet på hjemmebane i siste kamp. Stor stemning på Stadion vil det sikkert bli. Men vil det bli i nærheten av den folkefesten i sentrum etterpå som i 2007?
Neppe.
Lions led by donkeys.

ACHTUNG

Det tror ikke jeg heller. Det kommer ikke til å være i nærheten. Bergen har blitt for stor og blasert til at denslags blir allemannseie lenger.

Gulløl

October 23, 2018, 10:53:14 AM #1026 Last Edit: October 23, 2018, 10:54:53 AM by Gulløl
Blir et dilemma om Bergen by sin befolkning i dagene før kampen vet at Odd seier gir gull. Sette opp scene på Festplassen, gjøre klar festfyrverkeri og diverse førebuinger eller la det være. Forhindrer Fagermo at Brann tar gullet vil gliset gå helt rundt og han vil gni det inn jevnlig de neste 10 årene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Jeg er mer for at man lar det spontane rå, om det skulle koke ned til at siste runde ble avgjørende.

pidre

Quote from: ACHTUNG on October 23, 2018, 09:41:36 AMDet tror ikke jeg heller. Det kommer ikke til å være i nærheten. Bergen har blitt for stor og blasert til at denslags blir allemannseie lenger.

Bergen er ikke for stor. Derimot tror jeg folk er vanskeligere å please for tiden.

Ikke mer enn en uke eller to siden det her på forumet skråsikkert ble hevdet at Molde tar gull, og at Brann ikke engang ville få medalje.

Det kan selvsagt skje, men krisemaksimering, syting, klaging, surmulig, kos med misnøye, osv. hjelper lite.
Saludar a los monos!

Belfort

Folk er nok mette. Er kun 11 år siden sist vi vant. Tross alt er var det 44 år siden i 2007

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on October 23, 2018, 10:53:14 AMBlir et dilemma om Bergen by sin befolkning i dagene før kampen vet at Odd seier gir gull. Sette opp scene på Festplassen, gjøre klar festfyrverkeri og diverse førebuinger eller la det være. Forhindrer Fagermo at Brann tar gullet vil gliset gå helt rundt og han vil gni det inn jevnlig de neste 10 årene.

Ifølge den siste Heia Brann-podkasten er det noe Lysfest-greier planlagt samme dag. Pleier ikke det å foregå på Festplassen?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Falkman

Quote from: Billy Elliott on October 23, 2018, 12:24:37 PM
Quote from: Gulløl on October 23, 2018, 10:53:14 AMBlir et dilemma om Bergen by sin befolkning i dagene før kampen vet at Odd seier gir gull. Sette opp scene på Festplassen, gjøre klar festfyrverkeri og diverse førebuinger eller la det være. Forhindrer Fagermo at Brann tar gullet vil gliset gå helt rundt og han vil gni det inn jevnlig de neste 10 årene.

Ifølge den siste Heia Brann-podkasten er det noe Lysfest-greier planlagt samme dag. Pleier ikke det å foregå på Festplassen?

Stemmer det. Det arrangementet er riktignok ferdig lenge før det er ferdigspilt på stadion, men det spørs om det er kompatibelt med noen feiring senere på kvelden, likevel. Men slik stemningen er nå tyder lite på at det blir noe særlig til feiring, uansett.

ACHTUNG

Sesongen har vært lang, folk er litt lei, men det tar nok av om det blir gull og spontan feiring er nok det beste. Til dess, så er det neste kamp som gjelder.

Lasaron

Lysfest litt før? Da koster det lite å la scenen stå i tilfelle det blir Branngull.

Det er jo dette jeg "frykter," at et gull skal bli mye mindre gøy enn i 2007. Jeg frykter det. Jeg frykter det. Jeg frykter det.
Tren på langskudd

Nixon

Lysfest er jo det beste som kunne skjedd! Da kan jo Torvanger få den spontane festen sin på en scene som tilfeldigvis står der!;)
Rød makt på Hansa

Finfin respons

Jeg håper Hermann og Trude og Politimesteren og Thue rydder kalenderen! Da Capo!
Kanskje.

Superjack

Quote from: Nixon on October 22, 2018, 20:48:03 PMJeg lurer litt på hva som vil skje dersom vi vinner gullet på hjemmebane i siste kamp. Stor stemning på Stadion vil det sikkert bli. Men vil det bli i nærheten av den folkefesten i sentrum etterpå som i 2007?

Blir bare at folk får det mer travelt med å komme seg hjem for å se om kampen blir nevnt i nyhetene kl 21 i tillegg til i sporten.
Brannsupporter.

Leffen

Quote from: Nixon on October 22, 2018, 20:48:03 PMJeg lurer litt på hva som vil skje dersom vi vinner gullet på hjemmebane i siste kamp. Stor stemning på Stadion vil det sikkert bli. Men vil det bli i nærheten av den folkefesten i sentrum etterpå som i 2007?

Det tror jeg! Forskjellen er vel at gullstemningen den sesongen var der i lang tid. Folk trodde på det. Nå tror jeg egentlig aldri bergenserne har trodd, eller tror, på gull. Skulle det skje, kommer det til å eksplodere!

Falkman

Quote from: Leffen on October 24, 2018, 11:14:51 AM
Quote from: Nixon on October 22, 2018, 20:48:03 PMJeg lurer litt på hva som vil skje dersom vi vinner gullet på hjemmebane i siste kamp. Stor stemning på Stadion vil det sikkert bli. Men vil det bli i nærheten av den folkefesten i sentrum etterpå som i 2007?

Det tror jeg! Forskjellen er vel at gullstemningen den sesongen var der i lang tid. Folk trodde på det. Nå tror jeg egentlig aldri bergenserne har trodd, eller tror, på gull. Skulle det skje, kommer det til å eksplodere!

Jeg håper du har rett, men jeg er sannelig ikke sikker. Får en grei pekepinn på hvor landet ligger i den to uker ( eller 13 dager) lange pausen før hjemmekampen mot Odd, gitt at vi er gullposisjon før den spilles

SKBCPH

https://www.vg.no/sport/fotball/i/VRvdW1/pedersen-ute-resten-av-sesongen-det-er-tungt

Strømsgodset er uten Marcus Pedersen på Brann stadion, så da slipper vi hvert fall den ydmykelsen av at han ødelegger gullsjansene våre med hatrick på stadda...
- Vi har den treneren vi har.

Kagain

Quote from: pidre on October 23, 2018, 12:06:35 PMIkke mer enn en uke eller to siden det her på forumet skråsikkert ble hevdet at Molde tar gull, og at Brann ikke engang ville få medalje.

Jeg tror fremdeles ikke Brann tar gull. De har et voldsomt press nå. De MÅ snuble. Men om det er Moille eller Troillongan som får gullet skal jeg ikke tippe på.

pidre

October 24, 2018, 20:44:16 PM #1041 Last Edit: October 25, 2018, 14:49:59 PM by pidre
Quote from: Kagain on October 24, 2018, 17:16:10 PM
Quote from: pidre on October 23, 2018, 12:06:35 PMIkke mer enn en uke eller to siden det her på forumet skråsikkert ble hevdet at Molde tar gull, og at Brann ikke engang ville få medalje.

Jeg tror fremdeles ikke Brann tar gull. De har et voldsomt press nå. De MÅ snuble. Men om det er Moille eller Troillongan som får gullet skal jeg ikke tippe på.

Molde greier ikke noe gull, men sølv er mulig. Så er jeg ganske sikker på at vi får medalje. Vinner vi siste 4 blir det gull, så det er opp til oss selv...

Om vi slår RBK, og Molde vinner borte mot Start må de ta 5 poeng på oss på 3 kamper, og 4 poeng på RBK.

Om det blir uavgjort mot RBK, og Molde vinner borte mot Start må de ta 3 poeng på oss på 3 kamper, og 5 poeng på RBK.

Om vi taper mot RBK, og Molde vinner borte mot Start må de ta 2 poeng på oss på 3 kamper, og 7 poeng på RBK.

Molde har også igjen Haugesund, og der kan ett av lagene bli hektet av medaljekampen.





Saludar a los monos!

ACHTUNG

Etter Molde uavgjort hjemme mot 08, er de definitivt ute av gullkampen. Helt meningsløst å trekke inn dem igjen.

pidre

October 25, 2018, 14:48:19 PM #1043 Last Edit: October 25, 2018, 14:52:05 PM by pidre
Quote from: ACHTUNG on October 25, 2018, 09:47:54 AMEtter Molde uavgjort hjemme mot 08, er de definitivt ute av gullkampen. Helt meningsløst å trekke inn dem igjen.

Har de noengang vært inne, annet enn i teorien?

Mulig de kan passere enten oss eller RBK, men ikke begge.
Saludar a los monos!

Spelaren

October 30, 2018, 16:46:22 PM #1044 Last Edit: October 30, 2018, 18:33:41 PM by Spelaren


Me klarer nok å holde Haugesund bak oss, men Molde er garantert forbi oss ved 30 spilte kamper.
Gå av.

SKBCPH

Er redd for at Molde tar oss igjen, men Haugesund er ferdig for sesongen.
- Vi har den treneren vi har.

Falkman

Quote from: SKBCPH on October 30, 2018, 16:51:06 PMEr redd for at Molde tar oss igjen, men Haugesund er ferdig for sesongen.

Blir ikke overrasket hvis holder Haugesund bak oss uten å ta ett eneste poeng til.  For å holde Molde bak oss tror jeg derimot vi fort må ta full pott.

SK

Det som bør være normal uttelling (d.v.s. 6 poeng) på de tre siste, skulle være nok til å holde Molde bak oss. De har et vanskeligere kampprogram igjen med bl.a. Haugesund. Det som gjør at man ikke kan føle seg trygg, er at det er veldig tvil om våre egne evner, med noen unntak har vi vært svake lenge og kan fort rote det til.
Har ingen tro på at Molde tar de tre siste, de har vært ustabile i hele år.

Gudbrandsdøl

Var på stadion søndag .Hadde ståplass bataljonen.
Bur 40 mil unna ca så er ikkje så godt kjend på tribune.
Opplevde ubehagelege ting da vi prøvde finne ein plass.
Til og med vakt «crew» kunne ikkje vera med å vise oss kvar vi
«lovleg «. kunne stå..  
Dette satte meg litt ut, og vart ein nedtur etter som vi fyrst var
På pøbben og hadde det topp,  og elles eit nydeleg opphald
i Bergen 🤩
Håper at arrangør gir betre info om billett og kvar ein  skal gå !!

Gulløl

October 30, 2018, 20:27:43 PM #1049 Last Edit: October 30, 2018, 20:39:26 PM by Gulløl
Quote from: Gudbrandsdøl on October 30, 2018, 19:28:51 PMVar på stadion søndag .Hadde ståplass bataljonen.
Bur 40 mil unna ca så er ikkje så godt kjend på tribune.
Opplevde ubehagelege ting da vi prøvde finne ein plass.
Til og med vakt «crew» kunne ikkje vera med å vise oss kvar vi
«lovleg «. kunne stå..  
Dette satte meg litt ut, og vart ein nedtur etter som vi fyrst var
På pøbben og hadde det topp,  og elles eit nydeleg opphald
i Bergen 🤩
Håper at arrangør gir betre info om billett og kvar ein  skal gå !!
Er ganske sikker på at dere fikk beskjed om hvor ståtribunen var om dere spurte Helge Karlsen og de andre serviceinnstilte vaktene som står der. Det nytter ikke å stå i gangbanen å bli sur om en blir tilsnakket for det. Der er det ikke lov å stå, skal fungere som gangvei og rømningsvei. Var det dere som gikk i kamuflasjeklær ? Har en billett til et utsolgt Store Stå er det lurt å være tidlig ute og finne seg plass noe Brann.no også oppmodet sterkt om før kampen. Lykke til neste gang og velkommen tilbake.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up