• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2018

Started by Nixon, October 26, 2017, 09:47:00 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Eg sluttet å betale for fotball den gangen TV2 delte opp og fordyret all fotball.
Da begynte eg å gå på pub å se Brann kampene og streamet de få engelske kampen eg følte for å se.
I fjor var jo alt av Bann sine borte kamper på åpne kanaler og i år oppdaget eg at de kampene som er bak betalings-mur er åpne for meg hos Get
Hjemmekamper ser jeg alltid på staddaen.
Så ikke mye mer å boikotte der ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Morkel

September 14, 2018, 00:34:50 AM #901 Last Edit: September 14, 2018, 00:40:43 AM by Morkel
Quote from: blobby winters on September 13, 2018, 17:19:18 PM
Quote from: Corran on September 12, 2018, 22:15:15 PMDet eg lurer på er hvordan en boikott av en hjemmekamp rammer NFF?
Om en skulle boikotte så hadde jo Haugesundskampen vært mer effektiv for å få blest rundt det. Men uansett så mener jeg en boikott kun rammer Brann.
Lag bannere, Sørg for å ha supportere i nærheten av intervju soner som synger Hater NFF og Hater Discovery. Kjør på med fløyter og bråk så en ikke hører intervjuene på TV
Stå utenfor i de sonene det er Ballspark og andre sendinger og syng Hater og vis bannere.
Om mulig så kunne en kommet en gjeng så nært kommentatorene at en kunne ha forstyrret de med hater sanger o.l.
Vet ikke hvor gjennomførbart sånt er, men mye mer effektivt enn en boikott som de driter i og som går utover Brann.

Et annet alternativ er jo å reise på neste landskampene og demonstrert.

Boikott er helt meningsløst
Løsningen er at flere går på Stadion og færre ser kamper på TV - ikke det motsatte.
Si opp abonnement med Eurosport hvis du har lyst til å gjøre noe fornuftig og la dem vite at de fornyer når alle kampene spilles i helgen

Du har absolutt rett. En kordinert oppsigelse av abonnementer er mye mer fruktbart. Vi representerer et kjernepublikum for kanalene og hvis 50 mennesker går sammen og sier at man ønsker å si opp abonnement, og dette kommuniseres til kanalen vil det ha effekt. Det er ikke fordi de 50 i seg selv har verdi, men fordi man markerer at en fortsettelse av den samme linjen vil føre til et større kordinert tiltak. Eurosport er ikke hypp på en kordinert boikott av tjenestene sine, spesielt ikke blant mennesker som har et stort kontaktnett i supportermiljøet. En symbolsk aksjon er greit det, men de vet at det blåser over fort. Vil man såre dem så fjern livsgrunnlaget deres.

ACHTUNG

Om 1000 boikotter Brann - LSK, slik BGG ønsker, så rammer det Brann og ingen andre, selv om man kjøper billett og dropper oppmøte. Branns kiosksalg rammes, tilleggsinntektene forsvinner.

Crispo 2

Quote from: ACHTUNG on September 14, 2018, 16:06:51 PMOm 1000 boikotter Brann - LSK, slik BGG ønsker, så rammer det Brann og ingen andre, selv om man kjøper billett og dropper oppmøte. Branns kiosksalg rammes, tilleggsinntektene forsvinner.

Fra Facebook sidene til BGG så ser det ut til at de har minimal støtte rundt sitt eget idiotiske forslag.
Per Pettersen 1960-1964

Finfin respons

Idiotisk, kanskje det? Men forslaget er født ut av et hellig raseri. En vrede og en forakt og et hat som er ganske sterkt. Uhyrlighetene som skjer i Syria disse dagene når ikke opp mot denne saken akkurat nå. Så jeg skjønner det.

Men la oss alle hjelpe bgg med en aksjon som vises bedre. Subtilt, for discovery gidder ikke filme kritikk mot seg selv. Men de filmer gjerne litt godt gammeldags nff-hat. Alle må med.

Vuvuzuela mot nff?
Plystre gøy på landet i én time sammenhengende?
Kanskje.

Jose Arrogantio

Etter seier i Haugesund skal det mye til for at vi ikke kommer til Europa neste år. Men vi skal vinne mot Rosenborg hjemme før jeg tør håpe på gull med formen trønderne er i...

Lasaron

Ja, nå skal vi rote det skikkelig til for å ikke ta medalje.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on September 15, 2018, 19:36:31 PMJa, nå skal vi rote det skikkelig til for å ikke ta medalje.

Da er det kollaps og nesten tidenes nedtur.
En kamp av gangen.

Tror dagens vri med Gilli på høyre var for å frigi en varisjon på høyre med Gilli / Braaten å bytte å spille på den kanten. Koms blir på venstre.

Morsomste kampen på lenge.
Brannsupporter.

Corran

Quote from: Superjack on September 15, 2018, 19:44:31 PM
Quote from: Lasaron on September 15, 2018, 19:36:31 PMJa, nå skal vi rote det skikkelig til for å ikke ta medalje.

Da er det kollaps og nesten tidenes nedtur.
En kamp av gangen.

Tror dagens vri med Gilli på høyre var for å frigi en varisjon på høyre med Gilli / Braaten å bytte å spille på den kanten. Koms blir på venstre.

Morsomste kampen på lenge.
Dagens vri med Gilli var for å ha en bedre defensiv spiller på den siden hvor Haugesund er best. En taktisk genistrek i etterpåklokskapens navn.
Tror framover så spiller Gilli på den siden hvor motstander er best.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Det er 8 kamper igjen av seaongen, Barmen går for full uttelling og seier i resten.

Det er ikke 100% usannsynlig men viktigst nå er å unngå bananskall, f.eks neste kamp mot Samdefjord.

Brannsupporter.

blobby winters

Quote from: Jose Arrogantio on September 15, 2018, 18:56:59 PMEtter seier i Haugesund skal det mye til for at vi ikke kommer til Europa neste år. Men vi skal vinne mot Rosenborg hjemme før jeg tør håpe på gull med formen trønderne er i...

Ja enig.
Uansett resultatene fra resten av runden blir det 9 poeng ned til 3. plass med 8 kamper (5 hjemme 3 borte) igjen.
Det blir enten sølv eller gull.

Rosenborg har 7 seier og 1 uavgjort fra de siste 8 kampene til tross for kamper i Europa League.
De har 5 borte og 4 hjemme kamper igjen. De skal til VIF i dag, og de må også spille borte mot Molde, LSK og Start i tillegg til oss. De har også kamper i Europa League.
Det er lov å håpe at de ikke greier å ta 2,75 poeng pr kamp i snitt fremover.

Superjack

Quote from: Jose Arrogantio on September 15, 2018, 18:56:59 PMEtter seier i Haugesund skal det mye til for at vi ikke kommer til Europa neste år. Men vi skal vinne mot Rosenborg hjemme før jeg tør håpe på gull med formen trønderne er i...

Lov å håpe på at RBK går på tap mot både VIF, Molde og S08.
Ta gullet hjemme mot RBK, grei skuring.
Brannsupporter.

Gulløl

Får Martin Andressen følelsen av Yttergård Jenssen og Kim Ojo følelsen av Bamba. Eller e de bare meg ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Quote from: Gulløl on September 16, 2018, 14:27:57 PMFår Martin Andressen følelsen av Yttergård Jenssen og Kim Ojo følelsen av Bamba. Eller e de bare meg ?

Bamba kan minne, ja. Håper han har et litt mer avbalansert forhold til Gud. Og sin egen mor. Og Inter. På tide at Finne gjør litt nytte for seg!

SeLyren

Latterlig. Jævla Vif som ikke greier å holde unna....

Tom C

Greit. RBK er et bra lag, for all del. Men er det virkelig nødvendig at de skal vippe så jævla mange kamper til tre poeng, der de like gjerne kunne tapt? Hva er greia??
Aldri mer Obos....

opplett

Altså, hva i f...  HVORFOR IKKE BARE FÅ DEN BALLEN LANGT UNNA BOKSEN?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Belfort

Quote from: Tom C on September 16, 2018, 21:02:42 PMGreit. RBK er et bra lag, for all del. Men er det virkelig nødvendig at de skal vippe så jævla mange kamper til tre poeng, der de like gjerne kunne tapt? Hva er greia??

Vinnerkultur opparbeidet gjennom de siste 25 årene. Er ikke tilfeldig dette

Finfin respons

Finne snytt for mål så og si. De skulle hatt to null. Enormt kampavgjørende, gullavgjørende? Typisk nff.

Men fy søren for noen syke risikoer for brudd vif kjørte på med de siste minuttene. De ba om det.
Kanskje.

Falkman

2006 om igjen, det her. Helvete!

Spelaren

Et seriegull er en barriere som må brytes, og det er utrolig vanskelig i en liga der én klubb kan kjøpe seg til gull og der gode spillere skal utenlands så snart de har tre gode kamper på rad. Rbk snubler ikkje igjen så det må noen mirakler til.
Gå av.

Leffen

Faen heller. Skal ikke være mulig å sette den Jebali scorer på der. Så uuuuuutrolig bittert

Morkel

Quote from: Spelaren on September 16, 2018, 22:24:38 PMRbk snubler ikkje igjen så det må noen mirakler til.

Selvfølgelig kan de snuble. Dette er bare starten på det harde kampprogrammet. Det viktigste nå er at Brann  henger på RBK. Det kommer til å ta på for de å spille kamp hver 3/4 dag i 3 uker nå. Det er 7 kamper før 7.Oktober. Ikke har de spesielt bred tropp heller og de møter lag som er tunge å spille mot. Celtic, RB Leipzig, Sarpsborg, Molde og VIF. Det er mye vonde dueller i de kampene der og skal de få resultater må de holde opp en høy intensitet. Selvom de helt sikkert kommer til å nedprioritere cupkampen mot VIF. Noe annet er galskap.

Brann på sin side har motsatt problem, de må passe på å ikke miste drivet på de 6-7-8 dagene mellom kamp. Sandefjord, Tromsø og LSK virker som lette kamper. Men det er ikke det. Tromsø har prestert, men ikke fått resultatene. Sandefjord og LSK er desperate i bunnen av tabellen.

Vi har heldigvis fått sving på hjemmestatistikken. Nå handler det om å gi alt. Har vi to poeng opp til RBK i Oktober kan alt skje.

Finfin respons

Hver spiller i troppen må gi alt. Morkel har rett.
Det får meg til å tenke på en religiøs tekst om en ung rik mann som måtte gi alt. Det er uhyre vanskelig ifølge den eldgamle historien. Nesten umulig. Hvor mye vanskeligere er det ikke med en hel tropp?
Men vi risikerer alle å gå bedrøvet bort om de ikke gir alt. Svarte altså. Er det ikke noe vi kan gjøre?
Kanskje.

Spelaren

Nå er vel en så god tid som aldri før å sette klubbrekord i antall seire på rad. Men om det blir andreplass så håper eg gullhåpet dør ut i god tid før siste serierunde.
Gå av.

ACHTUNG

September 17, 2018, 09:56:28 AM #925 Last Edit: September 17, 2018, 10:20:45 AM by ACHTUNG
Jeg tror dessverre gulltoget gikk igår. For neste helg møter RBK et 08, som også er med i Europa League og som virker å gi fullstendig blaffen i medaljekampen her hjemme. 08 kommer til å spare langt flere spillere enn det RBK gjør, så det er fare for at RBK kan få enda bedre målforskjell. RBK har allerede overtaket når det kommer til målforskjell, og det overtaket holder seg, uansett hvor mye Brann skulle finne på å vinne over Sandefjord kommende søndag. RBK har et psykologisk overtak på samtlige lag i ES, det ser man på den avgjørende corneren i sluttminuttet på Tinnitus igår, der VIF glemmer alle arbeidsoppgaver, det råder full panikk og en umarkert Jebali kan bare styre ballen enkelt i mål. Dette overtaket, i kombinasjon med flyt, stang inn, samt at RBK udiskutabelt også er et godt lag, litt bedre enn Brann, blir nok tungen på vektskålen. Ønsker de å hente 1 poeng på Stadion, så klarer de garantert det.

Game over.

Mine tips for de 8 gjenstående rundene:

23.09
Brann - Sandefjord Fotball       H


23.09
Rosenborg - Sarpsborg 08         H


30.09   
Molde - Rosenborg                B
Aker stadion
   
01.10
Tromsø - Brann                   B

07.10
Rosenborg - Sandefjord Fotball   H

07.10   
Brann - Lillestrøm               H
   
21.10
Lillestrøm - Rosenborg           U

21.10   
Stabæk - Brann                   B

28.10   
Brann - Rosenborg                U

04.11
Rosenborg - Odd                  H

04.11   
Brann - Strømsgodset             H
   
11.11   
Kristiansund - Brann             B

11.11   
Start - Rosenborg                B

24.11
Brann - Odd                      H

24.11
Rosenborg - Bodø/Glimt           H

Likt på poeng, men RBK godt foran på målforskjell. Braktapene for Molde blir med andre ord skjebnesvangre.

Finfin respons

Ikke hvis de gir alt, Torvanger.
Ikke hvis de bestemmer seg for å vinne alle kamper du har satt opp med fem plussmål i snitt, da går det, kanskje på innbyrdes oppgjør.
Men de er nok ikke der at de tenker at det å gi alt innebærer å lage så mange mål. De vil vel ikke legge et slikt jinksepress på spillerne.
Kanskje.

ACHTUNG

Jeg velger å være pessimist, for målet til Jebali føltes som et endelig knytteneveslag i drømmen om seriegullets solar plexus. Denne fordømte svensken, som burde ha kommet seg til en bedre liga enn både Allsvenskan og ES for lenge siden, måtte selvfølgelig ende opp i triste Trondheim, hvor han får vise for gud og hvermann at han hører hjemme i en av de større ligaene i Europa. Han vinner seriegull for RBK og blir garantert solgt for en klekkelig sum allerede nå i vinter, for så brennhete spillere blir ikke lenge her til lands. Det er rett og slett forjævlig at Bjørnebye skulle treffe blink, med det eneste kjøpet i sommervinduet, som hadde et visst schwung over seg, for RBKs del. Uten Jebali, hadde Brann ledet ES nå, så innforjævlig er det bare. Pokker!

Morkel

Sånn var det med Sapara i 2006 og, RBK har penger nok til å legge over 10 millioner på bordet for en spiller når de må ha det. Men det er ikke Jebali det handler om. Det handler om Brann. For det er fremdeles i LAN og laget sine hender.

Det er ikke rart vi blir litt pessimistiske av sånne ting som i går. Selvfølgelig får de det målet til slutt, selvfølgelig blir Abu skadet og Finne blir avblåst feilaktig igjennom som siste mann. RBK får som regel de marginene med seg. Men på samme måte som vi blir stresset av at RBK lykkes, vil RBK bli stresset over at Brann henger på. De skal igjennom et heftig kampprogram nå de neste 3 ukene, hvis Brann henger på som en klegg vil det også være en psykologisk faktor. RBK må være på tå hev i hver eneste kamp, det tar på for en litt over gjennomsnittet tynn tropp. 

RBK er favoritter fortsatt, det kan de bare få lov å være. De kan gjerne som noen eksperter allerede innkassere gullet nå. Så kan Brann konsentrere seg om å vinne kamper.

Henki

Det som gjør denne innspurten interessant er jo at RBK skal spille Europaliga på torsdagene fremover. Torsdagen før de møter oss på Stadion skal de til Salzburg. Det vil bli mange kamper for dem, og etter hvert lite tid til restitusjon. Hadde det ikke vært for at RBK skal spille så mange kamper i høst, hadde jeg gitt opp for lenge siden. Nå håper jeg fortsatt.
Ballen skal fremover!

Ninja-Bob

Quote from: Morkel on September 17, 2018, 13:39:01 PM(...) selvfølgelig blir Abu skadet (...)

Altså, det var heilt klart ein bevisst taktikk frå RBK å få Abu av bana med skade. Skammelig opplegg, og om det er det som endar opp med å ta gullet frå oss så får dei berre ta det. Me har i allefall eit minstemål av ære i behald.

Gulløl

Skal bli spennende å se om Rosenborg får frikort og null bot fra NFF for to perioder med blussing fra Kjernen i går.
Og er det nå fritt frem å rive av seg drakten om en spiller for selveste Rosenborg, altså null gult kort ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Tror Brann må ha tilnærmet full pott på resterende kamper og seier mot rbk
Det som taler for seier mot rbk er som alle nevner kampprogrammet men også det faktum at rbk har 3 bortekamper på en uke når de møter Brann, mens Brann spiller (selvfølgelig) hjemme etter en ukes hvile etter kamp på østlandet

Lillestrøm (b) 21. okt
Salzburg (b) 25. okt
Brann (b) 28. okt

3 Bortekamper på 7 dager kan slite litt på. Tror det hadde spilt mye mindre rolle om de hadde hatt hjemmekamp i midtuken. Så vi har vært litt heldig med trekningen til rbk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

September 17, 2018, 14:59:41 PM #933 Last Edit: September 17, 2018, 15:04:24 PM by Gulløl
Quote from: Corran on September 17, 2018, 14:51:42 PMTror Brann må ha tilnærmet full pott på resterende kamper og seier mot rbk
Det som taler for seier mot rbk er som alle nevner kampprogrammet men også det faktum at rbk har 3 bortekamper på en uke når de møter Brann, mens Brann spiller (selvfølgelig) hjemme etter en ukes hvile etter kamp på østlandet

Lillestrøm (b) 21. okt
Salzburg (b) 25. okt
Brann (b) 28. okt

3 Bortekamper på 7 dager kan slite litt på. Tror det hadde spilt mye mindre rolle om de hadde hatt hjemmekamp i midtuken. Så vi har vært litt heldig med trekningen til rbk
En skal huske på at Rosenborg har to ukers pause før de spiller de tre bortekampene. Tror den uken er null problem for bartene når de starter helt uthvilt på den uken. All historikk fra min hukommelse fra tidligere år Rosenborg har spilt midtukekamp før de møter Brann har vist at de ikke har vist svakhetstegn eller er slitne. Jeg har håpet på det halmstrået flere ganger før og blitt skuffet.
Men uansett Brann kan vinne utfra sin dyktighet i år, selv om energien i begge lag er omtrent likt ved kampstart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on September 17, 2018, 14:50:03 PMSkal bli spennende å se om Rosenborg får frikort og null bot fra NFF for to perioder med blussing fra Kjernen i går.
Og er det nå fritt frem å rive av seg drakten om en spiller for selveste Rosenborg, altså null gult kort ?

Jebali fikk gult kort.
Gå av.

Lasaron

Men får de bot for bluss? Jeg tipper nei.
Tren på langskudd

Superjack

Fokus til Brann må være en kamp av gangen, å fokusere på RBK kampen eller evt gull nå blir veldig fort feil.

Mener å huske at jeg trodde RBK kunne gå uten å tape poeng ut sesongen for en stund siden, og ble da kontret med at Brann er kapable å gjøre det samme.  Klart de kan, og det er fort nødvendig for å ta årets gull.

Tror også at den magiske 63 poengsgrensen til Anders Pamer blir slått kraftig i årets sesong. 66-67 poeng er nok nødvendig i år, kanskje enda mer.


Brannsupporter.

blobby winters

Hva med Bendtner mål feilaktig annulert for offside mot oss. Har alle glemt det.
Vi fikk 3 poeng fra den kampen og RBK fikk 0
Hadde det målet stått er det sannsynligvis uavgjort og 1 poeng hver.
Da ville RBK vært hele 5 poeng foran oss i dag.
I går var de litt heldig men de har også vært litt uheldig i mellom - akkurat som alle andre lag.

Så mye sutring og grining fordi VIF tapte på overtid.

Tenk som Barmen folkens.
Det spiller ingen rolle hva RBK gjør.
Vinner vi alle våre kamper tar vi gull.

Ha fokus på Brann ikke RBK

Spelaren

Det ligger i alle fall an til å bli en meget god sesong. Til neste år skal partoutkortene selges med Bamba og Ytteren som nye sjarmører, og kanskje en Koomson som har funnet tonen utover hausten lokker litt. En flett ny tribune som lukker Stadion er også kjekt, og kjøper man kort der ser man aldri hyblene  :)  .
Gå av.

Henki

Quote from: Gulløl on September 17, 2018, 14:59:41 PM
Quote from: Corran on September 17, 2018, 14:51:42 PMTror Brann må ha tilnærmet full pott på resterende kamper og seier mot rbk
Det som taler for seier mot rbk er som alle nevner kampprogrammet men også det faktum at rbk har 3 bortekamper på en uke når de møter Brann, mens Brann spiller (selvfølgelig) hjemme etter en ukes hvile etter kamp på østlandet

Lillestrøm (b) 21. okt
Salzburg (b) 25. okt
Brann (b) 28. okt

3 Bortekamper på 7 dager kan slite litt på. Tror det hadde spilt mye mindre rolle om de hadde hatt hjemmekamp i midtuken. Så vi har vært litt heldig med trekningen til rbk
En skal huske på at Rosenborg har to ukers pause før de spiller de tre bortekampene. Tror den uken er null problem for bartene når de starter helt uthvilt på den uken. All historikk fra min hukommelse fra tidligere år Rosenborg har spilt midtukekamp før de møter Brann har vist at de ikke har vist svakhetstegn eller er slitne. Jeg har håpet på det halmstrået flere ganger før og blitt skuffet.
Men uansett Brann kan vinne utfra sin dyktighet i år, selv om energien i begge lag er omtrent likt ved kampstart.

Men i de to ukene er det vel landslagspause? Og de har flere som skal spille der enn oss.
Ballen skal fremover!

Nixon

Quote from: Spelaren on September 17, 2018, 19:13:40 PMDet ligger i alle fall an til å bli en meget god sesong. Til neste år skal partoutkortene selges med Bamba og Ytteren som nye sjarmører, og kanskje en Koomson som har funnet tonen utover hausten lokker litt. En flett ny tribune som lukker Stadion er også kjekt, og kjøper man kort der ser man aldri hyblene  :)  .

Det blir spennende å se om sølvmedaljen i år vil gi en positiv opptur, som den burde, eller folk flest vil sitte igjen med en negativ følelse siden vi tross alt har ledet serien fra april og nesten helt frem til nå. Tror ikke vi skal undervurdere effekten av positivitet som kan gi seg utslag i godt partoutkortsalg.
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Gulløl on September 17, 2018, 14:59:41 PM
Quote from: Corran on September 17, 2018, 14:51:42 PMTror Brann må ha tilnærmet full pott på resterende kamper og seier mot rbk
Det som taler for seier mot rbk er som alle nevner kampprogrammet men også det faktum at rbk har 3 bortekamper på en uke når de møter Brann, mens Brann spiller (selvfølgelig) hjemme etter en ukes hvile etter kamp på østlandet

Lillestrøm (b) 21. okt
Salzburg (b) 25. okt
Brann (b) 28. okt

3 Bortekamper på 7 dager kan slite litt på. Tror det hadde spilt mye mindre rolle om de hadde hatt hjemmekamp i midtuken. Så vi har vært litt heldig med trekningen til rbk
En skal huske på at Rosenborg har to ukers pause før de spiller de tre bortekampene. Tror den uken er null problem for bartene når de starter helt uthvilt på den uken. All historikk fra min hukommelse fra tidligere år Rosenborg har spilt midtukekamp før de møter Brann har vist at de ikke har vist svakhetstegn eller er slitne. Jeg har håpet på det halmstrået flere ganger før og blitt skuffet.
Men uansett Brann kan vinne utfra sin dyktighet i år, selv om energien i begge lag er omtrent likt ved kampstart.
All min logikk sier også at det sikkert ikke blir noe problem for Bartene og all min logikk sier at det ikke blir gull og at Brann ikke vinner resten av kampene.
MEN at de har bortekamper fører til større slitasje da det blir litt mindre tid til restitusjon så alt ligger til rette for at om de skal bli slitne av det kjøret så er det akkurat då. Og all erfaring sier at når alt ligger til rette for Brann så er det noe som går til helvete
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Falkman

Med fare for å trekke sammenligningen for langt, men det er virkelig skummelt mye som minner om 2006. Sesongutviklingen er en ting. I tillegg kommer et par spektakulære overganger, på vinduets siste dag. Og så er det  kamp-oppsettet. Hvis man ser bort fra godset og Kristiansund, som ikke var i eliteserien for 12 år siden,er det kun hjemmekampen mot Lillestrøm som ikke sto på programmet høsten 2006, av de kampene vi har igjen nå. Rekkefølgen er dog stokket om på, men hjemmekampen mot RBK går nesten samtidig, en uke senere denne gangen. Nuvel, nok jinxing.

Nixon

Quote from: Falkman on September 17, 2018, 21:12:28 PMMed fare for å trekke sammenligningen for langt, men det er virkelig skummelt mye som minner om 2006.

Det er helt greit at årets sesong minner om 2006 dersom neste år kommer til å minne om 2007!:)
Rød makt på Hansa

opplett

Lurer på hvor jeg skal gjøre av meg om Brann leder serien med ett poeng inn i landslagspausen før siste serierunde..
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

SeLyren

Da bør du ta deg en gulløl, legge beina på bordet og nyte følelsen av å være på topp.

Billy Elliott

RBK kommer nok til å gå på en smell eller to i løpet av høsten, men det gjør garantert vi også. Virker som en del tror det bare er å reise til Tromsø og Kristiansund og hente 3 poeng. Det er det ikke. Jeg tror vi taper begge de kampene.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kjell249

Heldigvis har Kristiansund og Tromsø lite å spille for. Midt på tabellen uten store sjanser for verken medaljer eller nedrykk.

Tromsø sliter også med å vinne på det nye Mohn-gresset sitt. Så da gjør de nok det mot oss.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Søndag 28 oktober må ballguttene og fotografene på Brann Stadion utstyres med rød sydvest før da kommer den ekle og spyttende Kjernen på besøk. En supporter gruppe som også har elementer som kjører på med ulovlig blussing som blir kastet etter vekterne. https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2018/hevder-rbk-supportere-spyttet-etter-skremte-ballhentere-trist_rbk_sto6935980/story.shtml
Samme helg oppførte 2000 Brann supportere seg helt eksemplarisk i Haugesund og skapte helgens beste tribunestemning noe også media fokuserer på. Haugesund Avis har ikke et negativt oppslag om Brann supporterne, de har til og med lagt ut videoen med Hetle Nilsen sangen fra fergen.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

blobby winters

Quote from: Falkman on September 17, 2018, 21:12:28 PMMed fare for å trekke sammenligningen for langt, men det er virkelig skummelt mye som minner om 2006. Sesongutviklingen er en ting. I tillegg kommer et par spektakulære overganger, på vinduets siste dag. Og så er det  kamp-oppsettet. Hvis man ser bort fra godset og Kristiansund, som ikke var i eliteserien for 12 år siden,er det kun hjemmekampen mot Lillestrøm som ikke sto på programmet høsten 2006, av de kampene vi har igjen nå. Rekkefølgen er dog stokket om på, men hjemmekampen mot RBK går nesten samtidig, en uke senere denne gangen. Nuvel, nok jinxing.

Mener å huske at de jobbet med den andre langsiden i 2006 og SpV åpnet 2007.

Go Up