• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Ranheim 02.09 kl. 18:00

Started by PimpyPete, August 28, 2018, 10:37:21 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Billy Elliott on September 02, 2018, 18:03:28 PMOg...så var Barmen skadet igjen. Så lenge holdt nakken i indreløperposisjonen.
Magesyk

Norlings Hund 2

Quote from: krakra on September 02, 2018, 18:53:39 PM
Quote from: Billy Elliott on September 02, 2018, 18:03:28 PMOg...så var Barmen skadet igjen. Så lenge holdt nakken i indreløperposisjonen.
syk

Var det bare mageproblemer?

Serez

Ja og han har ikke levert i nærheten av hva han gjorde i vår. Mitt innlegg var som et svar på at det så ut som han begynte å slite med nakken igjen, og poenget er at det virker som om det hindrer han i å komme opp igjen på det nivået han var på.

Så jeg håper det ordner seg og han kommer tilbake på det nivået.

krakra

Jeg syns det er en merkelig formulering å si at noen -aldri- har kommet tilbake til nivået de var på når de har vært tilbake fra skade i en måned.

Norlings Hund 2

Quote from: krakra on September 02, 2018, 19:28:33 PMJeg syns det er en merkelig formulering å si at noen -aldri- har kommet tilbake til nivået de var på når de har vært tilbake fra skade i en måned.

Særlig Barmen, som beviselig har tatt store steg hele veien. Og en av de store styrkene hans er vel også spilleforståelse, den forsvinner ikke med det første.

Spelaren

Jenssen var god, utover det ganske grått. Flittig arbeid i midtforsvaret, og en godkjent keeper igjen. Smultring er bra, selv om det var litt harakiri et par ganger.
Gå av.

Norlings Hund 2

Skjønner hva du mener, men harakiri blir helt feil i dette tilfellet, da selvmord er en veldig bevisst handling og Harakiri er selvmord i et forsøk på å gjenopprette ære etter å ha tapt ansikt.

Vi var uansett ikke helt bunnsolide bakover, men Ranheim skapte lite på oss. Det er på bedringens vei, men ikke nok til at det er betryggende med tanke på kamp om seriegull. Løkberg virker for meg som en bedre spiller enn SHN, så neste sesong kan bli staselig - men la oss håpe vi kan kjempe helt inn denne sesongen.

Nixon

Ikke en veldig underholdende kamp. Bortsett fra Koomson (som definitivt kunne trengte seg en pause) var det god jobbing fra alle mann, men som innlegget over sier; det var ganske grått. Men tre viktige poeng!

Og han på forumet som mente at Jenssen aldri kom til å spille defensiv midtbane for Brann fordi han ikke var god i den rollen kan ta seg en bolle!;)
Rød makt på Hansa

Corran

Fult godkjent kamp. Mye dårlig framover men virket litt tryggere bak.
Vil si godkjent til hele forsvaret samt RYJ og Gilli
Haugen synes eg var litt dårlig i dag og minnet meg litt om kroppsspråk som i nedrykksesongen. Unødvendig gult, litt sene taklinger og kjefter litt på medspillere istedenfor å ta litt mer tak.
Koomson la noen meget fine innlegg i dag selv om han også gjorde mye rart
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Quote from: Corran on September 02, 2018, 20:49:55 PMFult godkjent kamp. Mye dårlig framover men virket litt tryggere bak.
Vil si godkjent til hele forsvaret samt RYJ og Gilli
Haugen synes eg var litt dårlig i dag og minnet meg litt om kroppsspråk som i nedrykksesongen. Unødvendig gult, litt sene taklinger og kjefter litt på medspillere istedenfor å ta litt mer tak.
Koomson la noen meget fine innlegg i dag selv om han også gjorde mye rart

Haugen spilte en kanon kamp!
Han løp og presset da Koomson bare stod og så på. Jeg ville vært forbanna om jeg hadde spilt ved siden av Koomson. I tillegg var det en dommer som ga utrolig mange frispark i mot.

Lasaron

Flott med seier. Slår vi Haugesund i neste kamp er vi så godt som sikret medalje, og har meget god sjanse på sølv.

Jenssen med veldig godkjent debut som sentral midt. Gøy med så mange gode pasninger. Tidvis brukbart spill av laget. Seieren var fortjent.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: blobby winters on September 02, 2018, 21:15:49 PM
Quote from: Corran on September 02, 2018, 20:49:55 PMFult godkjent kamp. Mye dårlig framover men virket litt tryggere bak.
Vil si godkjent til hele forsvaret samt RYJ og Gilli
Haugen synes eg var litt dårlig i dag og minnet meg litt om kroppsspråk som i nedrykksesongen. Unødvendig gult, litt sene taklinger og kjefter litt på medspillere istedenfor å ta litt mer tak.
Koomson la noen meget fine innlegg i dag selv om han også gjorde mye rart

Haugen spilte en kanon kamp!
Han løp og presset da Koomson bare stod og så på. Jeg ville vært forbanna om jeg hadde spilt ved siden av Koomson. I tillegg var det en dommer som ga utrolig mange frispark i mot.
Frispark og kort Haugen fikk i mot var full fortjent og noe kanon kamp var det ikke, da har vi helt forskjellig forståelse av hva en kanonkamp er.
Til og med en bak meg som alltid forsvarer Haugen kommenterte at han var svak i dag

Koomson er veldig dårlig i press og har vært det lenge nå. Når resten av lagt starter presset så er ikke han med ofte
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Mange rundt meg snakket dårlig om Koomson.
Tren på langskudd

Spelaren

Tre deilige poeng, men eg ser mange svakhetstegn. For ofte er motstander mer på hugget i 50/50-situasjoner, og det virker som om nedfallsfrukt og klareringer i for stor grad ender hos feil lag. Heldigvis var disiplinen i forsvaret godt, og Ranheims angrep ble lite effektive. Eg lurer på om det bare er prisen å betale for taktikken, forsvarsarbeidet og spillemåten vår, når en tar med våre spilleres evner i betraktning. Haugen er ikkje den som driver framover forbi ledd, serverer lekre stikkere og kommer ofte til skuddhold. Slike midtbanespillere eksisterer enkelt og greit ikkje i dagens Brann, selv om han har vært det i større grad før. Heldigvis har han en lekker dødballfot som også i kveld ble utslagsgivende.

Jenssens baller mot vinger og i bakrom var spennende, og gir håp om en ny angrepsdimensjon i haust. Motstandere må være obs på dette, som gir oss flere strenger å spille på. Koomson kom til flere innlegg i dag, men eg savner mer trykk foran mål samt en våken midtbanespiller som kan plukke returer utenfor 16 og dundre til mot mål. Igjen, det er kanskje prisen å betale for øvrig spilleplan. Som regel virker det bare ikkje slik at det går seg til på den måten, men forhåpentligvis bygges stallen videre slik at også skuddfrekvensen frå utenfor 16 kan økes.
Gå av.

Huff

Tidvis var det bra i dag, men det var ingen som pisket medspillerne da Brann eksempelvis gikk fra gode til daffe i siste halvdel av første omgang. Dette var skremmende, og minnet om Brann før LAN.

Forøvrig var det tilsvarende skremmende å se at Komsoon fikk fullføre kampen, for makan til halvhjertet og daft spill i andre halvdel av andre er det lenge siden jeg har sett. Haugen var ganske skuffende i første, men fortjener Steffen Lie Skåleviks innsatspris for jobben han la ned for å kompensere for Komsoons elendige innsats. Videre fortjener Gilli skryt, mens Orry Larsens innhopp er noe av det beste han har prestert i Branndrakt. Yttergård Jensen var og solid, og viste at han kan tilføre et Brann-lag mye, og tilsvarende positivt var det at motstander skapte intet foruten det de ble forært av en Radlinger som var solid frem til overtiden.


Nixon

Quote from: Norlings Hund 2 on September 02, 2018, 19:47:30 PMLøkberg virker for meg som en bedre spiller enn SHN, så neste sesong kan bli staselig - men la oss håpe vi kan kjempe helt inn denne sesongen.

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/jeg-synger-for-full-hals-neste-sesong/s/5-8-871195

Løkberg gleder seg i alle fall til å komme. Men hvorfor blir han satt opp mot Sønnen? Løkberg skal da ikke erstatte han, så det spiller egentlig liten rolle hvem som er best.

Forøvrig ble jeg bare sånn passe imponert i dag. Han hadde en del gode løp og involveringer, og jobbet hardt, men er redd for at han kommer til å dele samme skjebne som Johansen og Larsen fra de siste par årene. Selv med mange kamper for sine tidligere klubber virker det å være vanskelig å spille seg inn på Brann sin midtbane.
Rød makt på Hansa

Finfin respons

Årets første kamp på stadion for meg, for første gang på nordre langside siden D-feltet i 1999. Herlig opplevelse, som å være rusa på livet, selveste livet.
Myke fine seter og hyggelige folk å prate med på alle kanter. Ypperlig dag!


På pølsevippen hadde jeg kanon koomson-utsikt i andre omgang. Han er en uferdig spiller som gjør mange dårlige posisjoneringsvalg. Han søker ball mye oftere enn nødvendig, når han kunne søkt bakrommet.

La meg nevne:
- går opp i samme hodeduell som HKJ, slik at stussen ble ufarlig, han skjønte ikke at han måtte søke bakrommet

- etter Branns scoring hadde han enormt bakrom, men han startet (nesten) aldri et inviterende løp for å få bakromspasningen.

For meg virker det som om han ikke tenker de nødvendige 10-15 sekundene frem i tid som er nødvendig for god posisjonering.

Konklusjon: han er rask og slår gode innlegg men han er høyst uferdig i spilleforståelsen.

Vibeke ville sagt: Han derre koomson må spille istedetfor Vega og Bråten for han kan vi selge hvis han posisjonerer seg bedre, og da kan vi få siiiiiinsykt gode penger for ham!
Er litt enig med min hypotetiske Vibeke, selv om det er irriterende å se uforløste situasjoner hope seg opp (i hopetall) på enkel posisjoneringssvikt.
Kanskje.

osoerli

Eg såg ikkje kampen, men korleis var denne Løkberg? Nokon som følgte litt ekstra med han?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kabelmann

Jensen var virkelig et friskt pust i dag. Så godt å se konstruktive og presise pasninger fremover, istedenfor de lettere deprimerende støttepasningene bakover som vi har blitt så altfor vant med. Gilli og Grøgaard var også friske, spesielt i første.

Komsoon må begynne å slå inn tidligere og slå fra seg tanken om at han alltid må dra av en mann først - for han slår noen skikkelige bra innlegg til tider. Slå inn og så får det være opp til de andre å ta noen oppofrende løp inn i boksen - for det er for tamt med bare Skålevik der.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

ostraume

Jensen viser at vi får noe ganske annet enn med sønnen. Med Barmen/Orry blir desto viktigere, ci kan ikke ha tre duell»svake» sentralt der.

Ellers er det litt sprøtt at Gille fremstår som vår beste ving. Hælspark, kombinasjonsspill, fart og direkte fotball fra en ivrig venstrekant i går. Blir bare bedre når relasjonene (sorry Lasaron) med Grøgaard blir enda bedre. Dårlig nytt for Marengs og Torvanger.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Romarius

Jensen var meget god i går. Godt å se mange smarte, gode og presise pasninger fremover fra denne posisjonen. Det er mange år siden sist. Vi vinner noe og taper noe med å ha ham der i steden for SHN.
Å legge seg og safe inn 1-0 er definitivt noe vi ikke vil være bedre på. Men vi har helt klart bedre forutsetinger til å styre kamper, og som en bonus bør vi bli hakket mer publikumsvennlige.
Tror dette kan bli riktig bra etter hvert når relasjonene får satt seg litt mer  

Christian

Ingen stor prestasjon i går - må opp noen hakk om dette skal bli gull. Første omgang var tidvis bra, men i andre var det heller svakt. Positivt fra Yttergård Jenssen. Ny dimensjon der.

Synes ikkje det var en dårlig kamp fra Haugen. Han løper og kriger og står på - hadde nok fått litt andre oppgaver med Yttergård-Jensen som anker.

Huff

Quote from: Nixon on September 02, 2018, 22:40:41 PMhttps://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/jeg-synger-for-full-hals-neste-sesong/s/5-8-871195

Løkberg gleder seg i alle fall til å komme. Men hvorfor blir han satt opp mot Sønnen? Løkberg skal da ikke erstatte han, så det spiller egentlig liten rolle hvem som er best.

Forøvrig ble jeg bare sånn passe imponert i dag. Han hadde en del gode løp og involveringer, og jobbet hardt, men er redd for at han kommer til å dele samme skjebne som Johansen og Larsen fra de siste par årene. Selv med mange kamper for sine tidligere klubber virker det å være vanskelig å spille seg inn på Brann sin midtbane.

Det skal bli spennende å se hvordan LAN gjør det med spilletid og rotering neste år, for dersom Brann har tenkt å gjøre et forsøk på å nå Europa, uten at de samtidig -tar en Sarpsborg 08- og bestemmer seg for å gi blaffen i Eliteserien for en periode, så må LAN begynne å rotere neste år, og gjøre det tidlig.

En ting er slitasjen som troppen har båret preg av de siste to somrene, dersom LAN ikke roterer mer vil en med midtukekamper i Europa som supplement være daukjørt, det går ikke. Det går heller ikke bra dersom en sender gode spillere uten kamptrening ut mot europeisk motstand eller Eliteserie-motstand, bare spør de pensjonerte Brann-spillerne som møtte selveste Åtvidaberg.

Så er jeg helt enig angående komparasjonen Løkberg-sønnen. Etter gårsdagen håper jeg forøvrgig virkelig vi satser på RYJ bakerst, og finner en måte der kan kan få glitre i posisjonen på.

Lasaron

Løsningen er ikke verre enn litt flere spillere og litt lavere terskel for å hvile/benke spillere som sliter/ikke presterer.
Tren på langskudd

Go Up