• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2018

Started by Nixon, October 26, 2017, 09:47:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Pelle

Quote from: ACHTUNG on August 22, 2018, 09:14:19 AMEkspert og ekspert, mer synser.

Hva er det som plager Askar? Ligger Brann lavt?

Nei

Virker på meg som de spiller 1-9 ;-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

ACHTUNG

Min vurdering:

Skålevik følger LANs plan til punkt og prikke og vet nøyaktig hvor han skal løpe, når for eksempel innlegg blir stusset videre fra innkast. Vi husker jo alle hvor djevelsk mange mål Island scorte i EM, på innkast, der Lagerbäck hadde prentet inn løp og bevegelser, som etter en stuss kuliminerte i mål, Brann er også der, både på innkast og corner. I denne fasen av spillet er Skålevik et førstevalg.

Bamba kan etterhvert også komme inn i denne angrepsrutinen på dødball, men det vil nok ta tid før det sitter. Samtidig er han ekstremt mye sterke enn Skålevik, han blir ikke dyttet like lett unna, selv av storvokste stoppere, han er rask og han har en ekstrem evne til å skape ting på egenhånd.

Bamba er det klare førstevalget, men jeg tror uansett at Skålevik vil få flere innhopp på rundt 30 minutter pr kamp, samt at han også vil starte enkelt kamper innimellom. Blir han i Brann, vil dette blir fremtiden, inntil eventuelt Bamba forsvinner og om klubber vil kjøpe ham i vinter, får de en ganske annen pris å forholde seg til, enn den Heltne gikk.

Tom C

Forøvrig interessant at Askar var så begeistret for Skåleviks evne til å "plage" motstanderne i forkant av oppspill. Og også interessant at han påpekte at vi har norges beste angrepsvåpen å slenge inn på slutten av kamper i form av beistet Karadas. "Norges beste hodespiller" kalte han ham.
Aldri mer Obos....

osoerli

August 22, 2018, 11:08:35 AM #753 Last Edit: August 22, 2018, 11:10:43 AM by osoerli
Eg har sett litt på høgdepunkter frå kampane til KBK i år, og eg tvilar på om Bamba kjem til å bøtta innpå mål.  Han er betre enn Skålevik på mykje, men har også store manglar.  Han har bra fart, bra fysikk, eit ganske hardt skot, bra på hovudet og jobbar og beveger seg bra.  Men han har ein litt svak touch, og ikkje eit veldig presist skot.  Me kjem til å riva oss i håret av brente sjansar.  Han kjem ikkje sjeldan åleine med keeper, men scorar aldri på slike.  Det som me kanskje kjem til å få størst glede av, er at han skapar rom for andre i angrepet, fordi han fort drar på seg 2-3 forsvararar.  Alt i alt verkar 8-9 millionar i overkant stivt, men det var viktig å få inn ein spiss, for å få trua tilbake.  Og av "norske" tilgjengelege spissar var han nok ein av dei betre me kunne få.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: osoerli on August 22, 2018, 11:08:35 AMMe kjem til å riva oss i håret av brente sjansar.  Han kjem ikkje sjeldan åleine med keeper, men scorar aldri på slike. 
Slik som Koomson altså. Finner de to moroguttene ut at de kan sentre til hverandre når den andre er i bedre skuddposisjon kan det bli en del mål på begge. Men kommer det til å skje i noe særlig grad ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

August 22, 2018, 11:20:47 AM #755 Last Edit: August 22, 2018, 11:22:53 AM by osoerli
Bamba er jo framleis ganske ung, og har eigentleg eit stort potensial.  Om ein i trenarapparatet hadde kjørt litt ekstra oppfølgjing og spesialtrening, ein spisstrenar rett og slett, kunne det antageleg blitt veldig bra.
Helstad inn som spisstrenar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ACHTUNG

8-9 mill er alt for mye, men ok, så lenge Mohn står for regningen, da er det ikke noe mer å snakke om.

Tom C

Quote from: osoerli on August 22, 2018, 11:20:47 AMBamba er jo framleis ganske ung, og har eigentleg eit stort potensial.  Om ein i trenarapparatet hadde kjørt litt ekstra oppfølgjing og spesialtrening, ein spisstrenar rett og slett, kunne det antageleg blitt veldig bra.
Helstad inn som spisstrenar.

Sett Skålevik som hjelpetrener for Bamba på avslutningsteknikk. Skålevik vet jo hva som trengs for å bli god på avslutninger, og han setter jo klubben foran seg selv. Lønnen til Skålevik kan være 20% av målbonusen til Bamba.
Aldri mer Obos....

osoerli

Quote from: ACHTUNG on August 22, 2018, 11:52:39 AM8-9 mill er alt for mye, men ok, så lenge Mohn står for regningen, da er det ikke noe mer å snakke om.
Det er klart, men folk trur kanskje Brann har skaffa seg ein 8-9 millioners spiss.  Det har dei altså ikkje gjort, men skaffa seg ein 4-5 millioners spiss, som Mohn har betalt 8-9 millioner for.

Men han kan kanskje bli ein 8-9 millioners spiss.  Sidan han fortsatt er ung.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Tom C on August 22, 2018, 12:35:03 PM
Quote from: osoerli on August 22, 2018, 11:20:47 AMBamba er jo framleis ganske ung, og har eigentleg eit stort potensial.  Om ein i trenarapparatet hadde kjørt litt ekstra oppfølgjing og spesialtrening, ein spisstrenar rett og slett, kunne det antageleg blitt veldig bra.
Helstad inn som spisstrenar.

Sett Skålevik som hjelpetrener for Bamba på avslutningsteknikk. Skålevik vet jo hva som trengs for å bli god på avslutninger, og han setter jo klubben foran seg selv. Lønnen til Skålevik kan være 20% av målbonusen til Bamba.

Neppe mykje Skålevik kan læra bort til Bamba.  Bamba har grei avslutterteknikk, men det er noko med touchen, valg med ball, og presisjonen.  Alt kjem sjølsagt med erfaring.  Om ein kjem ofte nok i dei avgjerande situasjonane, og blir hakket meir roleg i skotaugneblinken, så kjem presisjonen opp.  Det er nok mykje snakk om terping på touch og skot frå alle tenkelege posisjonar og situasjonar.  Men som treningskompis kan nok Skålevik bidra.  Dei må stå igjen i lag etter kvar trening og fyra i veg 20-30 skot kvar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Norlings Hund 2

Quote from: osoerli on August 22, 2018, 11:20:47 AMNeppe mykje Skålevik kan læra bort til Bamba.  Bamba har grei avslutterteknikk, men det er noko med touchen, valg med ball, og presisjonen.  Alt kjem sjølsagt med erfaring.  Om ein kjem ofte nok i dei avgjerande situasjonane, og blir hakket meir roleg i skotaugneblinken, så kjem presisjonen opp.  Det er nok mykje snakk om terping på touch og skot frå alle tenkelege posisjonar og situasjonar.  Men som treningskompis kan nok Skålevik bidra.  Dei må stå igjen i lag etter kvar trening og fyra i veg 20-30 skot kvar.

Det bør alle seriøse spillere gjøre, men det går ikke nødvendigvis automatikk i det at man klarer å gjøre det samme i en presset situasjon. Tror ellers Bamba selges for langt mer enn 8-9 mill om han slår til og vi gjør det greit i Europa neste år.

Superjack

Quote from: Norlings Hund 2 on August 22, 2018, 18:16:31 PM
Quote from: osoerli on August 22, 2018, 11:20:47 AMNeppe mykje Skålevik kan læra bort til Bamba.  Bamba har grei avslutterteknikk, men det er noko med touchen, valg med ball, og presisjonen.  Alt kjem sjølsagt med erfaring.  Om ein kjem ofte nok i dei avgjerande situasjonane, og blir hakket meir roleg i skotaugneblinken, så kjem presisjonen opp.  Det er nok mykje snakk om terping på touch og skot frå alle tenkelege posisjonar og situasjonar.  Men som treningskompis kan nok Skålevik bidra.  Dei må stå igjen i lag etter kvar trening og fyra i veg 20-30 skot kvar.

Det bør alle seriøse spillere gjøre, men det går ikke nødvendigvis automatikk i det at man klarer å gjøre det samme i en presset situasjon. Tror ellers Bamba selges for langt mer enn 8-9 mill om han slår til og vi gjør det greit i Europa neste år.

Når det gjelder avslutningsferdigheter og terping på detaljer i avslutninger tror jeg det er ganske mange ES spisser som har noe å lære av Skålevik.
Tror Bamba også er en av dem. Hadde Skålevik hatt litt mer fart eller litt mer medføtt fysikk hadde han vært utenlands.
Brannsupporter.

Lasaron

La oss huske på at etter 19 runder ligger Skålevik på (delt) tredjeplass på toppscorerlisten i hele eliteserien. Tror mange ville takket ja til det i februar.
Tren på langskudd

Pelle

Quote from: Lasaron on August 22, 2018, 21:44:19 PMLa oss huske på at etter 19 runder ligger Skålevik på (delt) tredjeplass på toppscorerlisten i hele eliteserien. Tror mange ville takket ja til det i februar.

Skal ikke se bort i fra at både Bamba og Skåreviken "topper" til slutt ?
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

pidre

Fiffig tabellkalkulator i BT: https://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-tar-gull-Sjekk-tabellkalkulatoren-260006b.html

Etter mine tips blir det:

Rbk 65
Brann 62
Molde 56
Haugesund 52

Saludar a los monos!

ACHTUNG

Godsets sjanser til å ta med seg noe fra Lerkendal, synker betraktelig, nå som Marcus Pedersen er ute med avrevne muskelfibre i hoften. Ulland er også usikker, så jeg tror vi bør regne med at RBK tar full pott kommende søndag.

Norlings Hund 2

Samtidig er det en overveiende sannsynlighet for at Molde tar alle tre poengene på hjemmebane.

ACHTUNG

Molde er ute av dansen. De har utført oppgaven for 2018, stikke kjepper i hjulene for Brann.

Norlings Hund 2

De vil da aller helst stikke kjepper i hjulene for hatlaget nummer 1.

Finfin respons

Quote from: pidre on August 23, 2018, 10:26:03 AMFiffig tabellkalkulator i BT: https://www.bt.no/100Sport/fotball/Brann-tar-gull-Sjekk-tabellkalkulatoren-260006b.html

Etter mine tips blir det:

Rbk 65
Brann 62
Molde 56
Haugesund 52

Å nei! Sølv på innbyrdes eller målforskjell eller noe?
Molde 64
Brann 64
Rosenborg 64
Haugesund 54
Kanskje.

Morkel

Quote from: Norlings Hund 2 on August 23, 2018, 16:19:51 PMSamtidig er det en overveiende sannsynlighet for at Molde tar alle tre poengene på hjemmebane.

Men Ranheim kan passere Molde med seier, det bør motivere litt.

ACHTUNG

RBK fikk seg et leit baklengsmål i hjemmemøtet med Shkëndija. Det snakkes blant RBK-fansen på VGD om at spillerne virker fryktelig slitne og at flere må hviles mot Godset søndag. Dessverre tror jeg trønderne tar Drammenslaget okke som, i og med at MP er borte og mest sannsynlig også Ulland.

Vi får heller håpe at RBK må ta ut absolutt alt, nede i Makedonia, slik at de er gjennomtrøtte til møtet med FKH 2 september. NFF har uansett forfordelt RBK med oppsett nå i august/september, med 2 hjemmekamper på rad i ES, i den avsluttende fasen før gruppespilll.

Spelaren

Forfordele - sikker på at det var ordet du var ute etter?
Gå av.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on August 24, 2018, 08:17:58 AMforfordelt

En stund siden vi har sett noen bruke dette ordet helt feil på forumet. Husker vi hadde en oppklarende debatt for noen år siden!:)

Vi får jo håpe at disse midtukekampene vil ha innvirkning på serien. Men min inneboende skepsis sier at det dessverre ikke vil hjelpe oss helt inn.
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Nixon on August 24, 2018, 08:42:28 AM
Quote from: ACHTUNG on August 24, 2018, 08:17:58 AMforfordelt

En stund siden vi har sett noen bruke dette ordet helt feil på forumet. Husker vi hadde en oppklarende debatt for noen år siden!:)

Vi får jo håpe at disse midtukekampene vil ha innvirkning på serien. Men min inneboende skepsis sier at det dessverre ikke vil hjelpe oss helt inn.

"Forfordele" er eit ord det faktisk har vore ein del blest om dei siste åra, fordi fleire og fleire nyttar det til å skildre at nokon får meir enn dei har krav på, og ikkje omvendt. Denne tydinga har nyleg kome inn i ordbøkene. Språkrådet konkluderer likevel med at den opphavelege tolkinga av ordet er den mest korrekte. 

http://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/forfordele/
Ballen skal fremover!

ACHTUNG

Pleier å ha god koll på grammatikken, men her ser jeg at jeg ikke har spåkrådet med meg. Har nok sneket seg inn noe fra dagligtalen, der andre har brukt ordet feil og jeg har hørt mange bruke forfordel, som det å gi noen fordeler. Greit å ha klarnet opp i den, men jeg trodde virkelig ikke at dette forumet var like strengt som Språkspalte på Facebook, hehe. Det er vel kanskje noen lærere blant oss?

Henki

Quote from: ACHTUNG on August 24, 2018, 09:19:15 AMPleier å ha god koll på grammatikken, men her ser jeg at jeg ikke har spåkrådet med meg. Har nok sneket seg inn noe fra dagligtalen, der andre har brukt ordet feil og jeg har hørt mange bruke forfordel, som det å gi noen fordeler. Greit å ha klarnet opp i den, men jeg trodde virkelig ikke at dette forumet var like strengt som Språkspalte på Facebook, hehe. Det er vel kanskje noen lærere blant oss?

Om ein tek utgangspunkt i den tradisjonelle tolkinga av kva grammatikk er, kan ein ikkje seie at diskusjonen om kva "forfordele" tyder har med grammatikk å gjere. Den delen av språkvitenskapen som tek for seg kva ord tyder, kallast for semantikk.

Men, no skal det også seiast at i moderne grammatikk reknast mellom anna semantikk som ein del av grammatikken.

Det er godt det snart er helg :D
Ballen skal fremover!

ACHTUNG

Nok pirk, det får da være grenser!

Lasaron

Semantikk må ikke forveksles med etymologi.
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Lasaron on August 24, 2018, 19:12:09 PMSemantikk må ikke forveksles med etymologi.

Men da er vi vel inne på opphavet til ordet, med andre ord hvordan det har blitt til og hvor det kommer fra. I forbindelse med den endringen i betydning som "forfordele" (og en rekke andre ord for den saks skyld) er i ferd med å gå, eller har gått gjennom, må man vel kunne snakke om semantikk?
Ballen skal fremover!

Lasaron

Ja. Det var ikke ment som en påpekelse, men en tilleggsinformasjon.
Tren på langskudd

Spelaren

Eg kommer til å stå på barrikadene for riktig bruk av "forfordele" til Dovre faller. Tross alt er det den norske fotballens skyld at eg i det hele tatt lærte meg det i utgangspunktet.
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg er stolt av dere.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Kagain

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 24, 2018, 22:01:16 PMJeg er stolt av dere.

Ja, som en person som blant annet har jobbet i skole-Norge en stund kjenner jeg at det presser seg en liten tåre på. En tåre av stolthet. Grammatikk kan frembringe mange følelser, og røre selv de koldeste hjerter...

Churchill

Det spesielle med begrepet forfordele er at ordboken åpner for at det kan brukes med to helt motsatte betydninger. Opprinnelig betyr det å fordele til ulempe for noen. Dagligtale over lang tid har imidlertid åpnet for betydningen «å gi noen en fordel». Selv bruker jeg det i den opprinnelige betydningen. Jeg synes forøvrig det er nesten uakseptabelt å akseptere noen annen betydning, særlig ettersom denne er den motsatte betydningen.
...we shall never surrender.

Lasaron

Statsmannen har rett.
Tren på langskudd

Ninja-Bob

August 25, 2018, 17:05:22 PM #786 Last Edit: August 25, 2018, 17:06:55 PM by Ninja-Bob
Vestlandsvenen Ludwig Wittgenstein slo fast i Filosofiske undersøkelser, gitt ut i 1953 etter hans død, at det eit ord tyder kjem frå korleis det blir brukt i språket. Med andre ord blir meininga til eit ord til når ein ytrar det, ikkje når det blir skrive ned som ein uforanderleg definisjon i ei støvete ordbok.

Norlings Hund 2

August 25, 2018, 17:26:36 PM #787 Last Edit: August 25, 2018, 17:33:21 PM by Norlings Hund 2
Quote from: Ninja-Bob on August 25, 2018, 17:05:22 PMVestlandsvenen Ludwig Wittgenstein slo fast i Filosofiske undersøkelser, gitt ut i 1953 etter hans død, at det eit ord tyder kjem frå korleis det blir brukt i språket. Med andre ord blir meininga til eit ord til når ein ytrar det, ikkje når det blir skrive ned som ein uforanderleg definisjon i ei støvete ordbok.

Språk er levende, for all del - men skal da betydningen av f.eks. «sklie» (en svært promiskuøs jente) legges inn i ordboken? Det er forskjell på dagligtale og skriftspråk.

Pelle

Quote from: Ninja-Bob on August 25, 2018, 17:05:22 PMVestlandsvenen Ludwig Wittgenstein slo fast i Filosofiske undersøkelser, gitt ut i 1953 etter hans død, at det eit ord tyder kjem frå korleis det blir brukt i språket. Med andre ord blir meininga til eit ord til når ein ytrar det, ikkje når det blir skrive ned som ein uforanderleg definisjon i ei støvete ordbok.

Det tror eg er helt riktig !

Men det er nok heller tvilsomt om de "lærde" forstår det ;-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Morkel

Quote from: Ninja-Bob on August 25, 2018, 17:05:22 PMVestlandsvenen Ludwig Wittgenstein slo fast i Filosofiske undersøkelser, gitt ut i 1953 etter hans død, at det eit ord tyder kjem frå korleis det blir brukt i språket. Med andre ord blir meininga til eit ord til når ein ytrar det, ikkje når det blir skrive ned som ein uforanderleg definisjon i ei støvete ordbok.

Liker at dette utviklet seg til en samtale om lingvistikk.

Men jeg må si meg enig. I denne sammenhengen er språk organisk og forandrer seg hele tiden. Og det skal det, fordi verden og mennesker forandrer seg. Det betyr ikke at man skal slippe tømmene helt og ikke bry seg om visse regler. Men at man må tilpasse semantikk og grammatikk kontinuerlig for at språket skal kunne brukes.

Norlings Hund 2

Hva språk , dagligtale og skriftspråk angår, er det interessant at tankestreken i innlegget mitt automatisk gjøres om til en bindestrek.

Det er dog lite overraskende, da Bataljonen har gitt fullstendig faen i dette forumet lenge nå.

Morkel

Quote from: Norlings Hund 2 on August 25, 2018, 17:26:36 PM
Quote from: Ninja-Bob on August 25, 2018, 17:05:22 PMVestlandsvenen Ludwig Wittgenstein slo fast i Filosofiske undersøkelser, gitt ut i 1953 etter hans død, at det eit ord tyder kjem frå korleis det blir brukt i språket. Med andre ord blir meininga til eit ord til når ein ytrar det, ikkje når det blir skrive ned som ein uforanderleg definisjon i ei støvete ordbok.

Språk er levende, for all del - men skal da betydningen av f.eks. «sklie» (en svært promiskuøs jente) legges inn i ordboken?

Hvis betydningen er utbredt og etablert i språket, så synes jeg det. En større engelsk ordbok tar som regel med idiomer og slang som er langt mer obskure enn "sklie". Men hvis begrepet er fordomsfullt eller nedsettende bør dette påpekes, såklart.  

Norlings Hund 2

Quote from: Pelle on August 25, 2018, 17:27:24 PM
Quote from: Ninja-Bob on August 25, 2018, 17:05:22 PMVestlandsvenen Ludwig Wittgenstein slo fast i Filosofiske undersøkelser, gitt ut i 1953 etter hans død, at det eit ord tyder kjem frå korleis det blir brukt i språket. Med andre ord blir meininga til eit ord til når ein ytrar det, ikkje når det blir skrive ned som ein uforanderleg definisjon i ei støvete ordbok.

Det tror eg er helt riktig !

Men det er nok heller tvilsomt om de "lærde" forstår det ;-)

Du er blant de med flest særskrivingsfeil på dette forumet, om observasjonene mine stemmer. Spesielt der synes jeg det norske språk forringes, så å snakke om «lærde» og «ikke lærde», og synspunktene deres, blir helt feil i denne sammenhengen, slik jeg ser det.

Norlings Hund 2

Quote from: Morkel on August 25, 2018, 17:40:03 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on August 25, 2018, 17:26:36 PM
Quote from: Ninja-Bob on August 25, 2018, 17:05:22 PMVestlandsvenen Ludwig Wittgenstein slo fast i Filosofiske undersøkelser, gitt ut i 1953 etter hans død, at det eit ord tyder kjem frå korleis det blir brukt i språket. Med andre ord blir meininga til eit ord til når ein ytrar det, ikkje når det blir skrive ned som ein uforanderleg definisjon i ei støvete ordbok.

Språk er levende, for all del - men skal da betydningen av f.eks. «sklie» (en svært promiskuøs jente) legges inn i ordboken?

Hvis betydningen er utbredt og etablert i språket, så synes jeg det. En større engelsk ordbok tar som regel med idiomer og slang som er langt mer obskure enn "sklie". Men hvis begrepet er fordomsfullt eller nedsettende bør dette påpekes, såklart. 


Ser det poenget. Idiomer er et godt eksempel på at språk er levende.

Pelle

Quote from: Norlings Hund 2 on August 25, 2018, 17:43:37 PM
Quote from: Pelle on August 25, 2018, 17:27:24 PM
Quote from: Ninja-Bob on August 25, 2018, 17:05:22 PMVestlandsvenen Ludwig Wittgenstein slo fast i Filosofiske undersøkelser, gitt ut i 1953 etter hans død, at det eit ord tyder kjem frå korleis det blir brukt i språket. Med andre ord blir meininga til eit ord til når ein ytrar det, ikkje når det blir skrive ned som ein uforanderleg definisjon i ei støvete ordbok.

Det tror eg er helt riktig !

Men det er nok heller tvilsomt om de "lærde" forstår det ;-)

Du er blant de med flest særskrivingsfeil på dette forumet, om observasjonene mine stemmer. Spesielt der synes jeg det norske språk forringes, så å snakke om «lærde» og «ikke lærde», og synspunktene deres, blir helt feil i denne sammenhengen, slik jeg ser det.

Tror nok observasjonene dine stemmer angående "særskrivingsfeilene" mine.

Det norske språk har vel forandret seg mye de siste hundre årene, om det har blitt dårligere eller bedre kommer vel an på øynene som ser (eller ørene som hører)

Dessverre var eg en snottagutt som måtte flytte til andre landsdeler og ble vel ikke så godt mottatt av de "lærde" der.

Det er vel en av grunnene til de store særskrivingsfeilene, men eg tar ikke på meg hele skylden for at det norske språk blir gjort dårligere ;-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

SeLyren

Eg er så imponert. Visst dere kan så mye om språk, kan eg ikke forestille meg hva dere kan om andre emner, historie, litteratur, naturvitenskap ol. *klapp klapp klapp* (rolig respektfull applaus)

Lasaron

Sklie, er ikke det østlandsk for seilebane?

Ordet "patetisk" er jo et klassisk eksempel på et ord som er i ferd med å endre betydning.
Tren på langskudd

Pelle


Besøkte smauene i sommer etter 50 år, var ikke så mye bergensk språk der lengre å høre.

Når det er "sagt" var det vel allerede forskjellig "språk" i smauene, som i finere lag i "fana" for 50 år siden også.
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

gladiporno

Quote from: Spelaren on August 24, 2018, 21:17:56 PMEg kommer til å stå på barrikadene for riktig bruk av "forfordele" til Dovre faller. Tross alt er det den norske fotballens skyld at eg i det hele tatt lærte meg det i utgangspunktet.

Samme her. Var det ikke Bjørn Hansen som tok en "Torvanger" i cupfinalen 95?

Lasaron

Quote from: gladiporno on August 25, 2018, 20:11:54 PMVar det ikke Bjørn Hansen som tok en "Torvanger" i cupfinalen 95?

???
Tren på langskudd

Go Up