• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

VIF - Brann

Started by Churchill, August 19, 2018, 23:18:46 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Churchill

...we shall never surrender.

ACHTUNG

Brann møter VIF på verst tenkelig tidspunkt, for nå har de kommet i en lignende sone, som Molde har vært i. Jeg tror uansett at Brann er rustet til minimum ta ett poeng på Tinnitus. Nøkkelen er ballbesittelse, hold ballen ilaget og vær på VIF med en gang ballen er hos dem. Dvs inn med ballspillere, spesielt sentralt på midten.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on August 20, 2018, 08:35:02 AMBrann møter VIF på verst tenkelig tidspunkt, for nå har de kommet i en lignende sone, som Molde har vært i.

Vel, et lag som vinner sin første kamp siden 26. mai bør vel vinne noen flere før man kan snakke om noen sone...
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Quote from: Nixon on August 20, 2018, 09:25:39 AM
Quote from: ACHTUNG on August 20, 2018, 08:35:02 AMBrann møter VIF på verst tenkelig tidspunkt, for nå har de kommet i en lignende sone, som Molde har vært i.

Vel, et lag som vinner sin første kamp siden 26. mai bør vel vinne noen flere før man kan snakke om noen sone...

Jeg har ikke finstudert hva de har gjort resultatmessig i det siste, men det så definitivt ut som et lag som har funnet formen, det jeg så av VIF igår. Finne var ekstrem, han har en dødballfot som faktisk overgår Haugens.

Superjack

Brann må rett og slett vinne på infertilitets-arenaen.
(Infertilitet kan defineres på flere måter, men vanlig er uteblitt graviditet etter 12 måneder med regelmessig samleie (uten bruk av prevensjon) eller annen eksposisjon for sædceller. (sml.snl.no)
Eller; Gutta deres svømmer dårlig.

Brann er mye mer potente. 0-1, 3 poeng og hjem igjen.

Men hvem spiller?

Teniste - Worm - Acosta - Grøg.
       Haugen - RYJ - Barmen
        Koms - Bamba - Gilli

Skålevik får ca 30 minutter
Orry ca 30 minutter
Brannsupporter.

blobby winters

Hvem spiller?

Vi kjenner LAN nå.
De som startet mot S08 får fornyet tillit dersom det ikke er noe skader.

Jose Arrogantio

Quote from: blobby winters on August 20, 2018, 20:57:25 PMHvem spiller?

Vi kjenner LAN nå.
De som startet mot S08 får fornyet tillit dersom det ikke er noe skader.

Tror Skålevik starter men også sannsynlig om Jenssen tar plassen til Orry.

Morkel

Quote from: ACHTUNG on August 20, 2018, 09:59:55 AM
Quote from: Nixon on August 20, 2018, 09:25:39 AM
Quote from: ACHTUNG on August 20, 2018, 08:35:02 AMBrann møter VIF på verst tenkelig tidspunkt, for nå har de kommet i en lignende sone, som Molde har vært i.

Vel, et lag som vinner sin første kamp siden 26. mai bør vel vinne noen flere før man kan snakke om noen sone...

Jeg har ikke finstudert hva de har gjort resultatmessig i det siste, men det så definitivt ut som et lag som har funnet formen, det jeg så av VIF igår. Finne var ekstrem, han har en dødballfot som faktisk overgår Haugens.

De virket ikke fryktinngytende mot Tromsø, de var ok / periodevis bra mot et lag som har slitt like mye som dem selv de siste månedene. Kontrollerte, men kunne også fort sluppet inn et mål i andre. Likevel så er jeg veldig redd VIF. De er et lag som løfter seg 10 knepp når de møter oss uansett hvilken tilstand de er i. Merker meg også at Abu gir laget en ny dimensjon med å dekke enorme områder på midtbanen. De ble kritisert for å ikke hente en spiss før overgangsvinduet stengte, men Abu kan frigjøre mye offensive krefter ved å sikre rommet bakover. Svakheten til VIF tror jeg er på deres høyreside. Ejuke, Fredheim Holm og Nouri er nok noe svakere defensivt en høyresiden deres. Kanskje det er en ide å kaste inn en litt mer offensiv spiller enn Gilli denne kampen og utfordre de der de svakest? Muligens ikke kampen man skal ta store sjanser, men bare en tanke.

Belfort

Perfekt kamp for Bamba å starte. På bortebane vil hjemmelaget ligge høyere og han får mer plass til å kontre. Ikke minst vil han kunne skape mye på egenhånd der resten av laget ligger lavere.

ACHTUNG

Deila er ekstremt offensiv på hjemmebane, det kunne man se mot TIL, der Bakenga fikk mulighet til å løpe alene fra midtbanen på 1-0 til VIF. (Bakenga er for øvrig en spiller med et ekstremt talent, men som pga scoringsskrekk aldri kommer til å gjøre det helt store) TIL hadde heading i tverrliger og en haug med sjanser, som det var smått utrolig at det ikke ble mål av. Endel skal tilskrives VIFs gode keeper, men TIL burde hatt et par-tre mål de også.

Så offensivt bør vi ta VIF på det ytterste alvor, VIFs defensiv er lagets akilles, så Brann kan ikke gjøre noe annet enn å angripe, angripe, angripe!

Eivind

Hvor mange kan vi forvente på bortefeltet? Bikker vi 1000?

Gulløl

Quote from: Eivind on August 21, 2018, 12:49:19 PMHvor mange kan vi forvente på bortefeltet? Bikker vi 1000?
Var vel noe over 2000 i fjor. Fullt bortefelt pluss en del på nabofeltet. Ser ikke noen grunn til at det skal bli mindre i år nå som Brann er på 1 plass og for fullt med i gullkampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Viff er betre offensivt enn defensivt.  Her er det bare å kjøre med full trøkk i angrepet, men samtidig låse igjen for kontringer i mot:

                   Radler

Teniste   Worm   Bis  Grøgaard

Haugen      Barmen      Ruben2

Koomsen   LaBamba    Marengs


Eventuelt Vega for Koomsen, men det blir kanskje for mange bytter.  Full fart forover og pumpe bøttevis med innlegg på LaBamba.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Tren på langskudd

PimpyPete

Er Carvalho ute? Stor fordel for oss i så fall.
Kjør!

huleste

Quote from: PimpyPete on August 22, 2018, 14:32:08 PMEr Carvalho ute? Stor fordel for oss i så fall.

Hvor har du det fra?

blobby winters

Quote from: huleste on August 22, 2018, 18:04:28 PM
Quote from: PimpyPete on August 22, 2018, 14:32:08 PMEr Carvalho ute? Stor fordel for oss i så fall.

Hvor har du det fra?

Han spilte ikke mot TIL:
«Felipe Carvalho fikk seg en trøkk i kneet borte mot Haugesund»

Jeg trodde at både han og Sam Johnson var så godt som kamp klar igjen og sannsynligvis tilbake mot oss.

PimpyPete

Quote from: huleste on August 22, 2018, 18:04:28 PM
Quote from: PimpyPete on August 22, 2018, 14:32:08 PMEr Carvalho ute? Stor fordel for oss i så fall.

Hvor har du det fra?

Har ikke funnet noe sikkert, bare oppdaget på Klanen sitt forum at det antydes at han (og Johnson) kanskje må stå over også denne kampen (slik de gjorde forrige kamp)
Kjør!

Pelle

Quote from: blobby winters on August 22, 2018, 18:38:02 PM
Quote from: huleste on August 22, 2018, 18:04:28 PM
Quote from: PimpyPete on August 22, 2018, 14:32:08 PMEr Carvalho ute? Stor fordel for oss i så fall.

Hvor har du det fra?

Han spilte ikke mot TIL:
«Felipe Carvalho fikk seg en trøkk i kneet borte mot Haugesund»

Jeg trodde at både han og Sam Johnson var så godt som kamp klar igjen og sannsynligvis tilbake mot oss.

Mai pen rai.

Spiller ingen rolle ;-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

ACHTUNG

Jeg mener at LAN etterhvert må ta en avveining når det kommer til laguttak, på hvem som er med videre i 2019. Det er for eksempel ikke noe poeng å plage Ruben mer, der bør Grøgaard prioriteres, i konkurranse med Gilli. Vito, Acosta og Teniste har kontrakter forbi 2018, så der er alt på stell, men når det kommer til Orry, så er det vel åpenbart at han finner seg nye beitemarker etter sesongen, så jeg ser ikke poenget med å ha ham for mye med i førsteelleveren, på bekostning av Yttergaard eller Ordagic. Det eneste argumentet for å bruke Orry og Ruben, måtte være om de er helt uunværlige, som Vito er, og det er med all respekt, ingen av de hyggelige karene. Fremme er det vel ingen som er på utgående, bortsett fra Braaten og der er vel toget gått allerede. Marengo og Vega har vel sutret like mye begge to, så det er vel ikke noe som skal tilsi at den ene skal prioriteres foran den andre.

Lasaron

Jeg er i det store og hele enig. Basert på kontraktsituasjon, skadehistorikk og det de har vist i år, bør Orry, Kristiansen og Braaten være litt bak i køen hvis de ellers vurderes som jevngode. Karadas er det litt annerledes med, for han har en jokerfaktor som er grei å ha på benken.
Tren på langskudd

huleste

Forrige kamp borte mot Vålerengen husker jeg at det var veldig stor spredning i hvor syngende supportere stod. Husker sanger ble startet i alle retninger, spesielt i begynnelsen. Hadde vært knall om BGG hadde vist tydelig hvor de vil ha folk som synger og lager liv til denne kampen. Familiene burde ikke stå midt mellom alle syngende. 

Gulløl

Quote from: huleste on August 23, 2018, 09:36:13 AMForrige kamp borte mot Vålerengen husker jeg at det var veldig stor spredning i hvor syngende supportere stod. Husker sanger ble startet i alle retninger, spesielt i begynnelsen. Hadde vært knall om BGG hadde vist tydelig hvor de vil ha folk som synger og lager liv til denne kampen. Familiene burde ikke stå midt mellom alle syngende. 
BGG stod vel nederst på tribunen den gang. Håper at de står på øverste del av tribunen denne gang, vil gi mye mer volum og trøkk nærmere tribunetaket.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

pidre

August 23, 2018, 10:46:24 AM #23 Last Edit: August 23, 2018, 11:08:31 AM by pidre
Quote from: ACHTUNG on August 23, 2018, 08:23:45 AM... men når det kommer til Orry, så er det vel åpenbart at han finner seg nye beitemarker etter sesongen, så jeg ser ikke poenget med å ha ham for mye med i førsteelleveren, på bekostning av Yttergaard eller Ordagic.

Er det åpenbart? Synes Orry er en god spiller som har hevet seg og presterer bra - vil absolutt ha han med videre.
Saludar a los monos!

PimpyPete

VIF har spilt svakt i år, men kun tapt én hjemmekamp (mot Godset). Blir beintøft å ta tre poeng her.
Kjør!

Gulløl

Quote from: PimpyPete on August 23, 2018, 14:06:01 PMVIF har spilt svakt i år, men kun tapt én hjemmekamp (mot Godset). Blir beintøft å ta tre poeng her.
Tror de fleste Brann supportere er kjempefornøyd om Brann klarer et poeng i denne kampen. Da holder vi skjema til gull.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Norlings Hund 2

De har vært svake i det siste, men var meget gode sist gang vi møtte dem. Uavgjort takker jeg gjerne ja til, med seier ligger vi foran skjema.

Leffen

Håper inderlig Carvalho og Johnson fortsatt er skadet. Da har jeg god tro på seier!

blobby winters

Quote from: Gulløl on August 23, 2018, 14:14:36 PM
Quote from: PimpyPete on August 23, 2018, 14:06:01 PMVIF har spilt svakt i år, men kun tapt én hjemmekamp (mot Godset). Blir beintøft å ta tre poeng her.
Tror de fleste Brann supportere er kjempefornøyd om Brann klarer et poeng i denne kampen. Da holder vi skjema til gull.

Kjempefornøyd? Ikke jeg!

Vi er et topplag som leder tabbelen og jakter på gull. VIF ligger i ingenmannsland mellom nedrykk og medaljer. Jeg blir veldig misfornøyd med uavgjort.

Med uavgjort er det sannsynligvis RBK som er serieleder søndagskveld. Da blir jeg ihvertfall ikke kjempefornøyd.

Lasaron

Jeg blir ok fornøyd med uavgjort.
Tren på langskudd

Lasaron

Kristiansen og Ordagic uaktuell pga skade. Gilli usikker på grunn av lysken, i mine øyne uaktuell. Starter sikkert. Braaten er tilbake fra skade. Jeg foreslår dette laget:

Samuel
Teniste - Wormgoor - Acosta - Grøgaard
Haugen - Barmen - Jenssen
Koomson - Skålevik - Vega

Benken: Pettersen, Karadas, Rismark, Bamba, Orry, Marengo, Braaten
Tren på langskudd

Stril Power

Korleis kan Gilli i dine auge vere uaktuell samstundes som du trur han startar? Verkar litt arrogant å overprøve dei medisinske avgjerdene i Brann og påstå at klubben kjem til å bruke han trass i skade.

Lasaron

Er det arrogant å påstå at Brann kommer til å bruke en skadet spiller?
Tren på langskudd

ACHTUNG

Jeg mener at LAN sender veldig feile signaler til spillergruppen, ved å prioritere spillere som er halskadde og som hadde hatt godt av hvile i noen uker, fremfor skadefri og topp motiverte erstattere. Man kan bare tenke seg hvordan det må føles for Vega og Marengo, at Gilli trener alternativt store deler av uken før kamp, for så å bli foretrukket nok en gang, når kampdag kommer. LAN har klart å gjøre de to ballmagikerne sure og misfornøyde og da blir det også slik at det ikke blir fullgod vare de leverer, når de kommer innpå. Du ser at de ikke slapper av og at de spiller på lånt tid. På personalpolitikk tror jeg faktisk LAN er som en elefant i et glasshus.

krakra

Marengos formsvikt kom da mens han spilte kamp ette kamp. Samme med Koomson.

Nixon

Rød makt på Hansa

Wingfoot

Sitat fra saken:
QuoteRuben Yttergård Jenssen og Christian Eggen Rismark sliter med skade og sykdom

Christian Eggen Rismark er satt ut av sykdom.

- Vi har én Ruben som er lenge ute, og han andre fikk seg en trøkk i kneet på torsdagstreningen, sier Lars Arne Nilsen.

Brann-treneren vet fortsatt ikke om han får de ferske millionkjøpene Yttergård Jenssen og Eggen Rismark med seg på flyet til Oslo.

- Vi får se med Christian, om vi får han frisk i tide. Med Ruben så vet jeg ikke. Vi må bare sjekke ham før vi reiser. Kanskje må vi vente med ham til neste uke. Jeg vet ikke, sier Nilsen.

Så halvparten er klare til dyst  ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Nixon

Nye spillere som kommer skadet eller blir skadet...

Den listen er dessverre ikke særlig eksklusiv i Sportsklubben Brann.
Rød makt på Hansa

Corran

Et par sitater til
Først ang spillergruppen:
- Det er et fantastisk driv i gruppen. Det er mye energi, mye kvalitet. De to siste treningsukene har vært helt fantastisk, sier Nilsen.
- Vi må bare fortsette å bygge videre på det vi gjorde mot Sarpsborg, og ta med oss den energien og selvtilliten inn mot Vålerenga-kampen. Det er alltid kjekt å slå Vålerenga, og det hadde vært enda kjekkere å slå dem på deres egen hjemmebane, sier Nilsen.

Og så ang det som er skrevet om at Bamba og Skåle må trene sammen:
Etter fredagens trening var det nettopp Skålevik og Bamba som ble stående igjen på treningsfeltet, og dundret avslutninger på mål. Og Lars Arne Nilsen fulgte med, samtidig som han ble intervjuet av BA.
- Skaper de hodebry for deg?
- Nei. Det er bare kjekt, dette. Vi har fire gode spisser, og konkurranse om plassene må det være. Det er bare sunt, svarer Brann-treneren.
- Har du bestemt deg for hvem som starter mot Vålerenga?
- Det vet du at jeg ikke kommer til å svare på!
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


opplett

550 av 1150 bortebilletter solgt til kampen så langt
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: ACHTUNG on August 24, 2018, 08:36:51 AMLAN har klart å gjøre de to ballmagikerne sure og misfornøyde og da blir det også slik at det ikke blir fullgod vare de leverer, når de kommer innpå. Du ser at de ikke slapper av og at de spiller på lånt tid. På personalpolitikk tror jeg faktisk LAN er som en elefant i et glasshus.

Hvis de blir så sure av ikke å få starte kamper, at de ikke leverer fullgodt når de kommer innpå, så er det bare å kvitte seg med dem. Vi trenger profesjonelle spillere som ikke setter seg selv foran laget. (At de kan bli kamprustne og få innbytterpuls er en annen sak.)

Og uten å kjenne detaljene i hvordan LAN behandler og kommuniserer med spillerne, drister jeg meg til å gjette på at den sindige strilens personalpolitikk fungerer langt mindre som «elefant i glasshus» enn Torvangers ville ha gjort, om vi hadde fått et plutselig og overraskende rolleskifte mellom de to. ;)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Nixon on August 24, 2018, 13:49:06 PMNye spillere som kommer skadet eller blir skadet...

Den listen er dessverre ikke særlig eksklusiv i Sportsklubben Brann.

Vel, en forkjølelse og en smell i kneet på trening kvalifiserer neppe til listen over store skadeplager ...

Den slags uttalelser må uansett tas med en klype salt. Hvor mange ganger har ikke det der blitt sagt for å holde motstanderne i villrede?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Chrisstah

https://www.instagram.com/p/Bm1onvbhT6k/

Her er det bare å kjøre oss opp alle som skal på kamp!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Ninja-Bob

Fryktar eg kjem til å befinne meg bak rattet under kampen i morgon. Veit nokon om den blir sendt på noko radio eller nettradio? Hadde ikkje BA sendingar i fjor? Finn ingenting om det no i år.

Morkel

Quote from: Ninja-Bob on August 25, 2018, 17:41:25 PMFryktar eg kjem til å befinne meg bak rattet under kampen i morgon. Veit nokon om den blir sendt på noko radio eller nettradio? Hadde ikkje BA sendingar i fjor? Finn ingenting om det no i år.

BAs radiosending fra Brannkamper tror jeg de sluttet med. Har ikke vært noe derfra siden 2016, tror jeg. I de tilfellene jeg er i farta under kamp (som ikke er ofte), pleier jeg bare å ha Eurosportappen på øret og høre på kommentatorene. Hvis du skulle gjøre det, så bare pass på å sette skjermen i svart eller noe, så du ikke kjører av veien når Bamba putter sitt tredje. 

Lasaron

Før i tiden hadde P2 et program som het fotballrunden, eller noe sånt. Ble det scoret et mål mens folk snakket, kom det et pling. Det var spennende.
Tren på langskudd

Corran

Ikkje det 4-4-2 på Nrk radio da
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Het ikke 4-4-2 på den tiden. Er det forresten noen som husker brannkampene på Radio1? Erik Hanøy og han der andre?
Om Brann ledet på slutten av kampen fikk de et innkast til motstanderne på egen banehalvdel til å høres ut som en kjempesjanse. Han der andre var enda "verre" enn Hanøy.
Tren på langskudd

Ninja-Bob

4-4-2 er kanon, men dei gjer seg før kampen klokka 20:00 startar. Då blir det Eurosport sin app med skjermen ned!

Go Up