• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

tintin

BT skriver at karadas er agenten, ba skriver at en drevland er agenten... håper brann har kontroll:)

Lasaron

Vega vs Marengo: Vega er yngre, mer målfarlig, bedre defensivt, bedre innlegg. Marengo er raskere og flinkere til å drible.
Tren på langskudd

Churchill

https://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/dette-kan-bli-branns-nye-spiss/s/5-8-858487

Elendige betalingsmur😡. Noen med tilgang som kan avsløre hva de skriver?

Kjenner forresten at jeg blir skuffet om dette går åt skogen.
...we shall never surrender.

Superjack

Bamba omtales som rask spiss i bakrom. Fabelaktig og det jeg har ønsket til Brann.  Regnes som forbundsutviklet, enda bedre. Da regner jeg med Vega enten blir solgt eller må nøye seg med 2. lags fotball ut året om svensken kommer også.

Bt skriver også at Brann har prøvd seg på Søderlund også.

Kan vi gå mot nok et overgangsvindu der Soltvedt & Co startet som komplett idiotforklart, men ender opp som vinnere til slutt? Og igjen understreker mine innlegg
der jeg tror sportslig ledelse på Stadion er bedre skikket enn alle mann her på Bataljonen.no forumet???

Iallfall spennende og lovende.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Churchill on August 14, 2018, 17:44:15 PMhttps://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/dette-kan-bli-branns-nye-spiss/s/5-8-858487

Elendige betalingsmur😡. Noen med tilgang som kan avsløre hva de skriver?

Kjenner forresten at jeg blir skuffet om dette går åt skogen.
Fra artikkelen i ba.no:
KBK-spiss Daouda Bamba er ønsket i Brann. - Ja, de vil signere meg, men avtalen er ikke klar ennå, bekrefter spilleren selv.
Brannsupporter.

tintin

Quote from: Lasaron on August 14, 2018, 17:42:18 PMVega vs Marengo: Vega er yngre, mer målfarlig, bedre defensivt, bedre innlegg. Marengo er raskere og flinkere til å drible.
Eg skjønner ikkje helt dette, Vega spiller jo ikkje, så forstår at han blir ofret, men Vega kan skape, score, tilrettelegge, marengo er rask og finter godt, men det blir jo nesten aldri noe ut av noe av det han gjør... eg er for at marengo må ut, men orgadic ligger jo tynt an med yttergård inn, og løkberg fra nyttår. Får nok spille lite i høst og enda mindre neste år...

StuckedPaaOstlandet

Marengo er vurdert til å være bedre enn Vega av LAN. Helt greit at han forsvinner når han ikke er i planene uansett. Han kan sikkert gjøre det bra et annet sted, men jeg er redd han er noe oppskrytt her på forumet basert på et par gode perioder.

Norlings Hund 2

Det er selvsagt prematurt å begynne å klage flere dager før overgangsvinduet stenger, i hvert fall når det neppe kan bestrides at vi har kommet styrket ut av hvert eneste overgangsvindu under den nåværende ledelsen så langt.

Belfort

Quote from: Norlings Hund 2 on August 14, 2018, 17:47:58 PMDet er selvsagt prematurt å begynne å klage flere dager før overgangsvinduet stenger, i hvert fall når det neppe kan bestrides at vi har kommet styrket ut av hvert eneste overgangsvindu under den nåværende ledelsen så langt.

Ja, Molde skal vel ha nok en erstatter for Bjøro, så de tar vel Bamba og.

Nixon

Quote from: Norlings Hund 2 on August 14, 2018, 17:47:58 PMDet er selvsagt prematurt å begynne å klage flere dager før overgangsvinduet stenger, i hvert fall når det neppe kan bestrides at vi har kommet styrket ut av hvert eneste overgangsvindu under den nåværende ledelsen så langt.

Dette er et typisk POL-vindu. Da han var sportssjef ble han ofte heftig kritisert før han ble genierklært. Tydelig at han trekker i trådene!;)
Rød makt på Hansa

tintin

Quote from: StuckedPaaOstlandet on August 14, 2018, 17:47:50 PMMarengo er vurdert til å være bedre enn Vega av LAN. Helt greit at han forsvinner når han ikke er i planene uansett. Han kan sikkert gjøre det bra et annet sted, men jeg er redd han er noe oppskrytt her på forumet basert på et par gode perioder.
Joda, eg og synes at Vega ut er greit mtp at han ikkje spiller... så har jo lan vist seg til å ha bedre peiling enn de fleste, så eg kjøper den glatt, men de få periodene har han fremdeles vist mer enn marengo i mine øyne, men nok om det:-)
Men orgadic og må jo bli overflødig slik det ser ut PR idag...

Jose Arrogantio

Problemet med Vega har vært stabiliteten. Han har hatt perioder hvor han har vært blant våre beste og perioder hvor han har vært blant våre verste. Tenker LAN foretrekker mer stabile typed.

Belfort

Quote from: Jose Arrogantio on August 14, 2018, 17:52:21 PMProblemet med Vega har vært stabiliteten. Han har hatt perioder hvor han har vært blant våre beste og perioder hvor han har vært blant våre verste. Tenker LAN foretrekker mer stabile typed.

Og ikke minst skadene som kommer ganske ofte

Billy Elliott

Nå som RYJ er signert kan vil vel sende Ordagic vekk i stedet for Vega? Jeg liker egentlig begge godt, men Amer trenger fast spilletid for å bli kjent med norsk fotball. Et utlån til OBOS (helst en av de lokale, slik at han fortsatt kan bli boende i Bergen) bør være mulig. Høstsesongen er uansett ganske kort, og så kan man ta en ny evaluering til vinteren.

Koomson har vært såpass dårlig over lengre tid nå at jeg mener Vega bør starte neste kamp. Ikke sendes bort. Braaten er jo også konstant skadet, så om man selger Vega vil Gilbert stå uten reell konkurranse på høyrekanten.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Norlings Hund 2

Quote from: StuckedPaaOstlandet on August 14, 2018, 17:47:50 PMMarengo er vurdert til å være bedre enn Vega av LAN. Helt greit at han forsvinner når han ikke er i planene uansett. Han kan sikkert gjøre det bra et annet sted, men jeg er redd han er noe oppskrytt her på forumet basert på et par gode perioder.

Selv kan jeg ikke se at Marengo er en mer komplett spiller enn Vega, men hvis LAN foretrekker Marengo så godtar jeg den avgjørelsen.

Churchill

Nå melder også CNN at Bamba er på vei til Brann, så da er det vel trolig sant...
...we shall never surrender.

Norlings Hund 2

Quote from: Billy Elliott on August 14, 2018, 17:53:18 PMNå som RYJ er signert kan vil vel sende Ordagic vekk i stedet for Vega? Jeg liker egentlig begge godt, men Amer trenger fast spilletid for å bli kjent med norsk fotball. Et utlån til OBOS (helst en av de lokale, slik at han fortsatt kan bli boende i Bergen) bør være mulig. Høstsesongen er uansett ganske kort, og så kan man ta en ny evaluering til vinteren.

Koomson har vært såpass dårlig over lengre tid nå at jeg mener Vega bør starte neste kamp. Ikke sendes bort. Braaten er jo også konstant skadet, så om man selger Vega vil Gilbert stå uten reell konkurranse på høyrekanten.

Braaten har vært skadet, men er i bra form akkurat nå. Håper og tror vi får glede av ham utover sesongen, men usikker på om han får eller vurderer kontrakt utover det.

Vi må ha ut en frispiller om vi skal ha plass til Bamba, og vi har mange som kan spille kant.

Billy Elliott

Quote from: Norlings Hund 2 on August 14, 2018, 17:47:58 PMDet er selvsagt prematurt å begynne å klage flere dager før overgangsvinduet stenger, i hvert fall når det neppe kan bestrides at vi har kommet styrket ut av hvert eneste overgangsvindu under den nåværende ledelsen så langt.

Du mener det er prematurt å klage før vinduet er stengt, men jubler og konkluderer selv basert på signeringer som ikke er gjort enda?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Om Bamba signerer så er Brann godt klar, spesielt for 2019 sesongen. Da kommer jo også Løkberg. Om Petter Strand er en reell signering for vinteren, så tror jeg ikke flere kommer inn før neste sesong. Men, hvem blir da skadelidende og får lite spilletid. RYJ, Løkberg, Barmen, Haugen og evt Strand, da blir noen skuffet....
Brannsupporter.

Billy Elliott

Quote from: Norlings Hund 2 on August 14, 2018, 17:58:17 PM
Quote from: Billy Elliott on August 14, 2018, 17:53:18 PMNå som RYJ er signert kan vil vel sende Ordagic vekk i stedet for Vega? Jeg liker egentlig begge godt, men Amer trenger fast spilletid for å bli kjent med norsk fotball. Et utlån til OBOS (helst en av de lokale, slik at han fortsatt kan bli boende i Bergen) bør være mulig. Høstsesongen er uansett ganske kort, og så kan man ta en ny evaluering til vinteren.

Koomson har vært såpass dårlig over lengre tid nå at jeg mener Vega bør starte neste kamp. Ikke sendes bort. Braaten er jo også konstant skadet, så om man selger Vega vil Gilbert stå uten reell konkurranse på høyrekanten.

Braaten har vært skadet, men er i bra form akkurat nå. Håper og tror vi får glede av ham utover sesongen, men usikker på om han får eller vurderer kontrakt utover det.

Vi må ha ut en frispiller om vi skal ha plass til Bamba, og vi har mange som kan spille kant.

Er Braaten plutselig i bra form nå? Var jo skadet på søndag.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Quote from: Churchill on August 14, 2018, 17:54:40 PMNå melder også CNN at Bamba er på vei til Brann, så da er det vel trolig sant...

?
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Norlings Hund 2 on August 14, 2018, 17:58:17 PM
Quote from: Billy Elliott on August 14, 2018, 17:53:18 PMNå som RYJ er signert kan vil vel sende Ordagic vekk i stedet for Vega? Jeg liker egentlig begge godt, men Amer trenger fast spilletid for å bli kjent med norsk fotball. Et utlån til OBOS (helst en av de lokale, slik at han fortsatt kan bli boende i Bergen) bør være mulig. Høstsesongen er uansett ganske kort, og så kan man ta en ny evaluering til vinteren.

Koomson har vært såpass dårlig over lengre tid nå at jeg mener Vega bør starte neste kamp. Ikke sendes bort. Braaten er jo også konstant skadet, så om man selger Vega vil Gilbert stå uten reell konkurranse på høyrekante....

Vi må ha ut en frispiller om vi skal ha plass til Bamba, og vi har mange som kan spille kant.

Bamba er forbundsutviklet. Så trenger ingen ut for han. Det er i forhold til svensken det er nødvendig.
Brannsupporter.

Nixon

Når det gjelder klaging så er det selvsagt ikke optimalt at overgangene skjer så sent i vinduet. De går glipp av kamper de kunne spilt for oss og vi kan risikere tilvenning til langt ut på høsten.
Rød makt på Hansa

Churchill

Quote from: Superjack on August 14, 2018, 17:59:09 PMOm Bamba signerer så er Brann godt klar, spesielt for 2019 sesongen. Da kommer jo også Løkberg. Om Petter Strand er en reell signering for vinteren, så tror jeg ikke flere kommer inn før neste sesong. Men, hvem blir da skadelidende og får lite spilletid. RYJ, Løkberg, Barmen, Haugen og evt Strand, da blir noen skuffet....


Ingen grunn til å hente Strand.
...we shall never surrender.

Jose Arrogantio

Quote from: Churchill on August 14, 2018, 18:03:21 PM
Quote from: Superjack on August 14, 2018, 17:59:09 PMOm Bamba signerer så er Brann godt klar, spesielt for 2019 sesongen. Da kommer jo også Løkberg. Om Petter Strand er en reell signering for vinteren, så tror jeg ikke flere kommer inn før neste sesong. Men, hvem blir da skadelidende og får lite spilletid. RYJ, Løkberg, Barmen, Haugen og evt Strand, da blir noen skuffet....


Ingen grunn til å hente Strand.

Tar gjerne Strand, jeg er for en bred stall. Eneste problemet ville vært LAN som aldri rullerer...

ACHTUNG

August 14, 2018, 18:05:22 PM #1925 Last Edit: August 14, 2018, 18:11:30 PM by ACHTUNG
Quote from: Churchill on August 14, 2018, 17:54:40 PMNå melder også CNN at Bamba er på vei til Brann, så da er det vel trolig sant...


Jeg vil ha hva det Churchill røyker!

Det verste er det at bastarden har fått meg til å lete på CNN.com, hehe!  Syke mann!

Norlings Hund 2

Quote from: Billy Elliott on August 14, 2018, 17:58:29 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on August 14, 2018, 17:47:58 PMDet er selvsagt prematurt å begynne å klage flere dager før overgangsvinduet stenger, i hvert fall når det neppe kan bestrides at vi har kommet styrket ut av hvert eneste overgangsvindu under den nåværende ledelsen så langt.

Du mener det er prematurt å klage før vinduet er stengt, men jubler og konkluderer selv basert på signeringer som ikke er gjort enda?

Å være pessimistisk og klage for flere dager siden, lenge før vinduet er stengt? Ja, absolutt - begrunnelsen min ser du ovenfor.

Flott om vi signerer Bamba, men uansett betyr dette trolig at det har vært jobbet på spreng for å få inn en spiss som duger. Med andre ord kan du ta deg en bolle med uttalelsene om manglende kontroll i idrettsveien. Det er helt vanlig å jobbe med mange alternativer samtidig, der flere ikke materialiserer seg.

Kan dog ikke se hvor jeg har jublet, men du bør spise både boller og hatter dagen lang i morgen hvis dette skjer.

nero

Quote from: Norlings Hund 2 on August 14, 2018, 17:37:37 PMHvis det blir fasiten, er det vel en god del medlemmer i denne tråden som kommer langt skeivere ut enn Soltvedt i dette overgangsvinduet, for å si det mildt.

Nå er det nå engang ikke vi forumhelter som får betalt for å styrke SK Brann da..
Lions led by donkeys.

Norlings Hund 2

Ingen grunn til å ikke hente Strand, men vi kan sikkert klare oss bra uten ham dette vinduet. Spørs om han vil til oss uansett, mye kan tale for at utlandet er neste stopp.

Churchill

Quote from: ACHTUNG on August 14, 2018, 18:05:22 PM
Quote from: Churchill on August 14, 2018, 17:54:40 PMNå melder også CNN at Bamba er på vei til Brann, så da er det vel trolig sant...


Jeg vil ha hva det Churchill røyker!

Jeg vaper faktisk iSmokeKing, Four Elements, Tobacco Storm. 18 MG nikotin.

Røyken for visjonære, da den gir de underligste syner.
...we shall never surrender.

ACHTUNG

Hvis om atte det blir noe av overgangen,  så kan det vel ikke bli noe annet spiller-tilrop enn dette:

https://youtu.be/nLAWPrCUQQ0

Norlings Hund 2

August 14, 2018, 18:12:09 PM #1931 Last Edit: August 14, 2018, 18:14:24 PM by Norlings Hund 2
Quote from: nero on August 14, 2018, 18:09:40 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on August 14, 2018, 17:37:37 PMHvis det blir fasiten, er det vel en god del medlemmer i denne tråden som kommer langt skeivere ut enn Soltvedt i dette overgangsvinduet, for å si det mildt.

Nå er det nå engang ikke vi forumhelter som får betalt for å styrke SK Brann da..

For all del! Men det blir som å klage på at huset ditt ser stygt ut, når det er halvveis bygd. Vinduet stenger i morgen, det stengte ikke for mange dager siden.

Når klaget du sist på en håndverker fordi ting ikke så bra ut (snakker ikke om ute av vater her), lenge før de var ferdig?

Superjack

Quote from: ACHTUNG on August 14, 2018, 18:10:47 PMHvis om atte det blir noe av overgangen,  så kan det vel ikke bli noe annet spiller-tilrop enn dette:

https://youtu.be/nLAWPrCUQQ0

Oh yes.
Brannsupporter.

Belfort

Pamer på twitter

Det gjenstår mye før Bamba blir Brann-spiller. På flere vis ideell for dem, men stiv pris. Veldig dårlig tid og flere klubber om beinet. Sånn bare for å gjøre Deadline Day enda mer spennende.

Spelaren

Det spørs kva Branns ambisjoner for neste år blir. Sommervinduet, om både Löfgren og Bamba kommer inn nå, ser bra ut. Nilsen-tapet var leit, og det er usikkert om Jenssen er en direkte erstatter, men formduppen kom med sonen på banen óg så vanskeligere enn i vår hadde det blitt uansett. De nye spillerne skal integreres i taktikken og miljøet, få relasjoner på plass og sånt, men kanskje er det noe nytt utenfra som trengs?
Gå av.

OmOssSjølOgHansaøl

Hvis Bamba nå signerer, er dette isolert sett et bra og fremtidsrettet vindu som viser at vi har ambisjoner (selv om vi sannsynligvis taper noen poeng på kort sikt på å måtte endre de innarbeidede og - stort sett - veldig velfungerende defensive arbeidsoppgavene).
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Norlings Hund 2

Quote from: Nixon on August 14, 2018, 18:01:16 PMNår det gjelder klaging så er det selvsagt ikke optimalt at overgangene skjer så sent i vinduet. De går glipp av kamper de kunne spilt for oss og vi kan risikere tilvenning til langt ut på høsten.

Det er selvsagt et poeng, men styrking for fremtiden er også bra. RBK er alt annet enn imponerende, og har kjøpt spillere vi trolig ikke hadde noen sjanse til å hente, men det er da langt fra sikkert at de treffer heller. Dessuten tror jeg neppe en kamp fra eller til betyr stort i forhold til hvor raskt de presterer.

Billy Elliott

August 14, 2018, 18:25:32 PM #1937 Last Edit: August 14, 2018, 18:54:33 PM by Billy Elliott
Quote from: Norlings Hund 2 on August 14, 2018, 18:07:38 PM
Quote from: Billy Elliott on August 14, 2018, 17:58:29 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on August 14, 2018, 17:47:58 PMDet er selvsagt prematurt å begynne å klage flere dager før overgangsvinduet stenger, i hvert fall når det neppe kan bestrides at vi har kommet styrket ut av hvert eneste overgangsvindu under den nåværende ledelsen så langt.

Du mener det er prematurt å klage før vinduet er stengt, men jubler og konkluderer selv basert på signeringer som ikke er gjort enda?

Å være pessimistisk og klage for flere dager siden, lenge før vinduet er stengt? Ja, absolutt - begrunnelsen min ser du ovenfor.

Flott om vi signerer Bamba, men uansett betyr dette trolig at det har vært jobbet på spreng for å få inn en spiss som duger. Med andre ord kan du ta deg en bolle med uttalelsene om manglende kontroll i idrettsveien. Det er helt vanlig å jobbe med mange alternativer samtidig, der flere ikke materialiserer seg.

Kan dog ikke se hvor jeg har jublet, men du bør spise både boller og hatter dagen lang i morgen hvis dette skjer.

Så uansett om det ikke kommer en ny spiss, så har man hatt full kontroll fordi man tross har prøvd å kjøpe masse spisser? Den henger jeg ikke helt med på.

Skjønner heller ikke helt hvorfor jeg skal spise boller? Jeg presiserte da i min pessimisme for et par dager siden at jeg ville være misfornøyd OM det ikke kom noen flere inn. Hvis nå de nødvendige forsterkningene kommer inn så vil jeg jo ikke være misfornøyd lenger? Akkurat slik jeg sa.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Norlings Hund 2

Jeg gir gjengen i idrettsveien tommel opp hvis dette faktisk skjer. Fasiten får vi i morgen.

Norlings Hund 2

Quote from: Billy Elliott on August 14, 2018, 18:25:32 PMSå uansett om det ikke kommer en ny spiss, så har man hatt full kontroll fordi man tross har prøvd å kjøpe masse spisser? Den henger jeg ikke helt med på.

Skjønner heller ikke helt hvorfor jeg skal spise boller? Jeg presiserte da i min pessisme for et par dager siden at jeg ville være misfornøyd OM det ikke kom noen flere inn. Hvis nå de nødvendige forsterkningene kommer inn så vil jeg jo ikke være misfornøyd lenger? Akkurat slik jeg sa.

Hvis du ikke synes du har vært i overkant kritisk og negativ lenge før det var nødvendig, så får det stå for din egen regning. Kommentarer om manglende kontroll osv. vil, uansett hvordan man vender og vrir på det, se ganske rare ut hvis vi kommer styrket ut av et overgangsvindu for sjette gang på rad - og om Grøgaard og svensken hentes nå er vi ikke nødvendigvis svekket ... mens vi er styrket nok en gang om det kommer inn en habil spiss i morgen med komlementære ferdigheter.

osoerli

Få inn Løkberg også no, og hiv ut Ordagic
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

SK

Hjelper ikke å bli styrket på lang sikt når vi er svekket på kort sikt. Etter min mening er vi fortsatt (inkl. Bamba inn hvis han kommer) svekket på kort sikt etter salget av Heltne, grunnet den sentrale og perfekte rollen han hadde i taktikken vår som har vært årets suksessoppskrift. Vi får ikke RYJ til å fungere like bra fra første kamp. Og det er på kort sikt vi tar gull - ikke lang.

Billy Elliott

August 14, 2018, 18:53:41 PM #1942 Last Edit: August 14, 2018, 19:45:47 PM by Billy Elliott
Quote from: Norlings Hund 2 on August 14, 2018, 18:32:43 PMHvis du ikke synes du har vært i overkant kritisk og negativ lenge før det var nødvendig, så får det stå for din egen regning. Kommentarer om manglende kontroll osv. vil, uansett hvordan man vender og vrir på det, se ganske rare ut hvis vi kommer styrket ut av et overgangsvindu for sjette gang på rad - og om Grøgaard og svensken hentes nå er vi ikke nødvendigvis svekket ... mens vi er styrket nok en gang om det kommer inn en habil spiss i morgen med komlementære ferdigheter.

Men du mener fortsatt at det ikke har noe å si om man faktisk lander de spillerne man er ute etter, man har full kontroll så lenge man bare byr på nok spillere?

Seriøst. Ta deg en bolle selv. Man må nesten kommentere vinduet etter hvordan det utfolder seg. For et par dager siden så det dårlig ut, nå ser det litt bedre ut, men fremdeles har vi ikke gjort noe særlig mer enn å opprettholde status quo. Det i vinduet hvor man hadde sjansen til å styrke en sjelden gullsjanse.

Signerer vi nå en god spiss vil jeg være godt fornøyd. Akkurat slik jeg skrev jeg ville være. Jeg tok nemlig det forbeholdet, noe du hopper galant over.

Dog er det egentlig litt rart at du er her i tråden i det hele tatt. Er det ikke du som mener vi ikke skal si noe som helst før vinduet er stengt?

Merkelig da at du er her nå for å fortelle alle hvilket fantastisk vindu dette har vært for klubben, OM Bamba signerer. Du tok jammen meg et lite forbehold selv. Tenk om han ikke blir klar nå da. Er det du som vil se rar ut og må spise boller da, eller hvordan var den logikken din igjen?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

OmOssSjølOgHansaøl

Litt skummelt med rykter om konkrete, spennende, men usikre overganger dagen før vinduet stenger. Ikke minst når det også snakkes om utenlandske beilere.

Jeg merker jeg kommer til å bli ganske skuffet hvis det ikke blir noe av Bamba-overgangen og resten av sesongen spilles uten offensive forsterkninger ...
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

August 14, 2018, 19:12:48 PM #1944 Last Edit: August 14, 2018, 19:18:45 PM by osoerli
Quote from: ACHTUNG on August 14, 2018, 18:10:47 PMHvis om atte det blir noe av overgangen,  så kan det vel ikke bli noe annet spiller-tilrop enn dette:

https://youtu.be/nLAWPrCUQQ0

Si claro. Y arriba y arriba.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: Billy Elliott on August 14, 2018, 18:53:41 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on August 14, 2018, 18:32:43 PMHvis du ikke synes du har vært i overkant kritisk og negativ lenge før det var nødvendig, så får det stå for din egen regning. Kommentarer om manglende kontroll osv. vil, uansett hvordan man vender og vrir på det, se ganske rare ut hvis vi kommer styrket ut av et overgangsvindu for sjette gang på rad - og om Grøgaard og svensken hentes nå er vi ikke nødvendigvis svekket ... mens vi er styrket nok en gang om det kommer inn en habil spiss i morgen med komlementære ferdigheter.

Men du mener fortsatt at det ikke har noe å si om man faktisk lander de spillerne man er ute etter, man har full kontroll så lenge man bare byr på nok spillere?

Seriøst. Ta deg en bolle selv. Man må nesten kommentere vinduet etter hvordan det utfolder seg. For et par dager siden så det dårlig ut, nå ser det litt bedre ut, men fremdeles har vi ikke gjort noe særlig mer enn å opprettholde status quo. Det i vinduet hvor man hadde sjansen til å styrke en sjelden gullsjanse.

Signerer vi nå en god spiss vil jeg være godt fornøyd. Akkurat slik jeg skrev jeg ville være. Jeg tok nemlig det forbeholdet, noe du hopper galant over.

Dog er det egentlig litt rart at du er her i tråden i det hele tatt. Er det ikke du som mener vi ikke skal si noe som helst før vinduet er stengt?

Merkelig da at du er her nå for å fortelle alle hvilket fantastisk vindu dette har vært for klubben, OM Bamba signerer. Du tok jammen meg et lite forbehold selv. Tenk om han ikke blir klar nå da. Er det du som vil se rar ut og måtte spiser boller da, eller hvordan var den logikken din igjen?
Jeg syns det er rimelig merkelig at enkelte(nevner ingen navn) fortsatt er veldig ivrige på å idioterklære Soltvedt og slå fast at han har null kontroll. Dette har vi sett i nesten alle vindu siden han tok over. Selv om vi har kommet styrket ut av mer eller mindre samtlige og med overskudd i de fleste. Hvorfor ikke vente å se? Hvorfor ikke la tvilen komme ham til gode? Hvorfor automatisk gå utifra at han har null kontroll? Han har da vitterlig gjort nok til å motbevise at han er en idiot som ikke har kontroll på det han driver med.

1908

Bamba har 7 mål i fjor. 7 mål (like mange som Skålevik) i år.. Noe å juble for?

Jose Arrogantio

Soltvedt virker å ha grei kontroll på logistikken, med unntak av en merkelig Nilsen-overgang så virker spillere ut og inn å følge en klar plan og vi kommer som regel styrket ut av et vindu. At overganger feiler eller kommer sent har nok mer med et stramme økonomiske rammer.

osoerli

Quote from: 1908 on August 14, 2018, 19:24:22 PMBamba har 7 mål i fjor. 7 mål (like mange som Skålevik) i år.. Noe å juble for?
Ein heilt annan fart og fysikk enn krepsefiskaren.  Men veldig ujevn.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Churchill

Quote from: Billy Elliott on August 14, 2018, 18:53:41 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on August 14, 2018, 18:32:43 PMHvis du ikke synes du har vært i overkant kritisk og negativ lenge før det var nødvendig, så får det stå for din egen regning. Kommentarer om manglende kontroll osv. vil, uansett hvordan man vender og vrir på det, se ganske rare ut hvis vi kommer styrket ut av et overgangsvindu for sjette gang på rad - og om Grøgaard og svensken hentes nå er vi ikke nødvendigvis svekket ... mens vi er styrket nok en gang om det kommer inn en habil spiss i morgen med komlementære ferdigheter.

Men du mener fortsatt at det ikke har noe å si om man faktisk lander de spillerne man er ute etter, man har full kontroll så lenge man bare byr på nok spillere?

Seriøst. Ta deg en bolle selv. Man må nesten kommentere vinduet etter hvordan det utfolder seg. For et par dager siden så det dårlig ut, nå ser det litt bedre ut, men fremdeles har vi ikke gjort noe særlig mer enn å opprettholde status quo. Det i vinduet hvor man hadde sjansen til å styrke en sjelden gullsjanse.

Signerer vi nå en god spiss vil jeg være godt fornøyd. Akkurat slik jeg skrev jeg ville være. Jeg tok nemlig det forbeholdet, noe du hopper galant over.

Dog er det egentlig litt rart at du er her i tråden i det hele tatt. Er det ikke du som mener vi ikke skal si noe som helst før vinduet er stengt?

Merkelig da at du er her nå for å fortelle alle hvilket fantastisk vindu dette har vært for klubben, OM Bamba signerer. Du tok jammen meg et lite forbehold selv. Tenk om han ikke blir klar nå da. Er det du som vil se rar ut og måtte spiser boller da, eller hvordan var den logikken din igjen?
Quote from: SK on August 14, 2018, 18:52:18 PMHjelper ikke å bli styrket på lang sikt når vi er svekket på kort sikt. Etter min mening er vi fortsatt (inkl. Bamba inn hvis han kommer) svekket på kort sikt etter salget av Heltne, grunnet den sentrale og perfekte rollen han hadde i taktikken vår som har vært årets suksessoppskrift. Vi får ikke RYJ til å fungere like bra fra første kamp. Og det er på kort sikt vi tar gull - ikke lang.

Veldig uenig. Jeg mener at midtbanen isolert sett er styrket ved å bytte sønnen mot RYJ og at vi er klart styrket bakover. Hvi vi også får Bamba, er vi klart styrket i alle ledd.

Jeg tror ikke vi kunne fortsatt å spille med Sivert på midten på samme måte som i vårsesongen. Modtstanderne har funnet ut hvordan de kan spille rundt de defensive jobben til Sivert og vi måtte uansett ha gjort justeringer der. Dessuten viste han sviktende form før han forsvant til Danmark. I Ruben får vi en langt mer kreativ spiller som også er knallgod defensivt. Nå kan vi faktisk kjempe om gullet, selv om også Molde og kanskje RBK er styrket i vinduet. Hvis en ser på hvilke skadde spillere som er utilgjengelige for de med bart og skinnvest, er jeg faktisk veldig usikker på om de er styrket ift starten av sesongen. Mest sannsynlig ikke etter min mening.  

...we shall never surrender.

Go Up