• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

August 02, 2018, 13:01:32 PM #1300 Last Edit: August 02, 2018, 13:04:05 PM by krakra
Det er ikke flaks når de gjør det igjen og igjen og igjen. 100 millioner er naturligvis ekstremt og ikke noe Brann bør sikte på, men det meste vi har fått for en spiller de siste 10-15 årene er vel 16 millioner. En sum Molde overgår nesten årlig.

Det er lønnsomt å være god på utvikling av unge spillere med offensive ferdigheter. Som vi ser med Heltne Nilsen er ikke defensensive, begrensede spillere i slutten av 20-årene like attraktive. Slike vi satser på.

Ett talent som slår skikkelig igjennom så har vi plutselig til å både hente etablerte kvalitetsspillere, et stort talent og fortsatt ha litt til overs

haak

Nei det er ikke bare flaks men forholdet til agent Jim Solbakken er også en del av historien om kjøp og salg i Molde FK

Superjack

Quote from: haak on August 02, 2018, 13:15:08 PMNei det er ikke bare flaks men forholdet til agent Jim Solbakken er også en del av historien om kjøp og salg i Molde FK

Og Solskjær, han har et navn og kontakter. Brann har ingen slike. Er ikke bare at Brann ikke satser på talenter. Igjen, Brann rykket ned med en røys talenter og kanskje Skandinavias beste trener...
Brannsupporter.

ACHTUNG

Quote from: Superjack on August 02, 2018, 12:45:54 PM
Quote from: ACHTUNG on August 02, 2018, 12:34:44 PMSe og lær Brann:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/BJXyow/zlatans-superagent-inn-i-spillet-rundt-erling-braut-haaland

Molde får igjen for å huke fatt i det beste av det beste på juniorfronten. Haaland ble hentet som 16-åring fra Bryne til Molde ifjor og åpenbart vet Solskjær hvordan man skal få det beste ut av unge spillere med supertalent, for det er ingen selvfølge at Braut er der han er pr idag. Molde kjører en litt annen linje enn Brann her, for Brann er i utgangspunktet ute etter ferdig vare, spillere som har et udiskutabelt talent og som etter alle solemerker vil slå gjennom om få år, har man ikke fokus på.

Se og lær, eller ha råd til både gode etablerte og sjangse på talenter på 16. Dette er det jeg kaller å ha flaks, griseflaks.


Griseflaks? Å scoute en 16-åring, som helt åpenbart har fysiske forutsetninger ingen andre har på samme alder, et regulært dyr? Solskjær er også en medvirkende årsak til at Håland har endt opp som et spissmonster, det er ikke sikkert noen andre trenere i ES hadde klart å få ut potensialet på samme måte.

Lasaron

Quote from: Superjack on August 02, 2018, 13:21:30 PM
Quote from: haak on August 02, 2018, 13:15:08 PMNei det er ikke bare flaks men forholdet til agent Jim Solbakken er også en del av historien om kjøp og salg i Molde FK

Og Solskjær, han har et navn og kontakter. Brann har ingen slike. Er ikke bare at Brann ikke satser på talenter. Igjen, Brann rykket ned med en røys talenter og kanskje Skandinavias beste trener...

Der har vi den igjen. Så jeg spør deg rett ut, Superjack, av nysjerrighet: Mener du det var talentbruken som gjorde at Brann rykket ned?

Du kan få rangere disse faktorene etter viktighet for nedrykket:

- Forferdelig jobb av en ellers god trener
- Elendige prestasjoner av de etablerte
- Talentbruken
Tren på langskudd

Lasaron

Når Brann nå er i den situasjonen som er, syns jeg vi skal satse på Barmen som anker ut sesongen. Så henter vi Petter Strand. Da blir midtbanetrioen Haugen - Barmen - Strand. Det tror jeg blir bra. Så setter vi resten inn på å hente Ohi. Dette mener jeg er riktige prioriteringer. Så får stopperplassen være. Jeg er ikke tilhenger av å hente inn en backup der, og posisjonen er heller ikke blant de fremste der vi trenger å forsterke førsteelleveren.
Tren på langskudd

Crispo 2

Quote from: Lasaron on August 02, 2018, 13:27:34 PM
Quote from: Superjack on August 02, 2018, 13:21:30 PM
Quote from: haak on August 02, 2018, 13:15:08 PMNei det er ikke bare flaks men forholdet til agent Jim Solbakken er også en del av historien om kjøp og salg i Molde FK

Og Solskjær, han har et navn og kontakter. Brann har ingen slike. Er ikke bare at Brann ikke satser på talenter. Igjen, Brann rykket ned med en røys talenter og kanskje Skandinavias beste trener...

Der har vi den igjen. Så jeg spør deg rett ut, Superjack, av nysjerrighet: Mener du det var talentbruken som gjorde at Brann rykket ned?

Du kan få rangere disse faktorene etter viktighet for nedrykket:

- Forferdelig jobb av en ellers god trener
- Elendige prestasjoner av de etablerte
- Talentbruken

Det eksterne firmaet som vurderte Brann sitt nedrykk mente vel at det var for få spillere i det de kaller en fotballspillers idealalder - mellom 22 og 27 år
Per Pettersen 1960-1964

ACHTUNG

Quote from: Lasaron on August 02, 2018, 13:30:00 PMNår Brann nå er i den situasjonen som er, syns jeg vi skal satse på Barmen som anker ut sesongen. Så henter vi Petter Strand. Da blir midtbanetrioen Haugen - Barmen - Strand. Det tror jeg blir bra. Så setter vi resten inn på å hente Ohi. Dette mener jeg er riktige prioriteringer. Så får stopperplassen være. Jeg er ikke tilhenger av å hente inn en backup der, og posisjonen er heller ikke blant de fremste der vi trenger å forsterke førsteelleveren.

Jeg er ikke uenig med deg, men jeg er heller ikke uenig med Huseklepp, som mener at den eneste måten Brann kan spille fotballen de til nå i år har hatt suksess med, er at Orry overtar Barmens oppspillsrolle, grunnet sin tilnærmede like gode hodestyrke. Med Strand inn, må angrepsspillet legges fullstendig om. Har vi tid og anledning til det?

Når det gjelder stopper, tror jeg det kan være mer å hente på å ikke hente en back up til Vito og Acosta, men en som er bedre og raskere enn Acosta.

krakra

August 02, 2018, 13:36:46 PM #1308 Last Edit: August 02, 2018, 13:41:12 PM by krakra
Quote from: Superjack on August 02, 2018, 13:21:30 PM
Quote from: haak on August 02, 2018, 13:15:08 PMNei det er ikke bare flaks men forholdet til agent Jim Solbakken er også en del av historien om kjøp og salg i Molde FK

Og Solskjær, han har et navn og kontakter. Brann har ingen slike. Er ikke bare at Brann ikke satser på talenter. Igjen, Brann rykket ned med en røys talenter og kanskje Skandinavias beste trener...
Molde tjente fett på spillersalg før Solskjær kom også. Vi rykket også ned med en røys av spillere med landskamper for Norge, Sverige og Island. Huseklepp, Karadas, Fakiri, Demidov, Pedersen, Hanstveit, Sævarsson, Demir og Jonsson Så dette er kanskje også noe vi bør styre unna?

krakra

Quote from: Crispo 2 on August 02, 2018, 13:32:58 PM
Quote from: Lasaron on August 02, 2018, 13:27:34 PM
Quote from: Superjack on August 02, 2018, 13:21:30 PM
Quote from: haak on August 02, 2018, 13:15:08 PMNei det er ikke bare flaks men forholdet til agent Jim Solbakken er også en del av historien om kjøp og salg i Molde FK

Og Solskjær, han har et navn og kontakter. Brann har ingen slike. Er ikke bare at Brann ikke satser på talenter. Igjen, Brann rykket ned med en røys talenter og kanskje Skandinavias beste trener...

Der har vi den igjen. Så jeg spør deg rett ut, Superjack, av nysjerrighet: Mener du det var talentbruken som gjorde at Brann rykket ned?

Du kan få rangere disse faktorene etter viktighet for nedrykket:

- Forferdelig jobb av en ellers god trener
- Elendige prestasjoner av de etablerte
- Talentbruken

Det eksterne firmaet som vurderte Brann sitt nedrykk mente vel at det var for få spillere i det de kaller en fotballspillers idealalder - mellom 22 og 27 år
er ikke et problem nå lenger, så da bør det vel være mulig å finne litt plass til noen talenter?

Det var mange hull i både stall og ikke minst kunnskapen og forståelsen for norsk fotball hos treneren den sesongen. At det brukes som skremsespropaganda mot å satse på talenter er derimot helt useriøst.

Crispo 2

Det eksterne firmaet som vurderte Brann sitt nedrykk mente vel at det var for få spillere i det de kaller en fotballspillers idealalder - mellom 22 og 27 år
[/quote]Det er ikke et problem nå lenger, så da bør det vel være mulig å finne litt plass til noen talenter?

Det var mange hull i både stall og ikke minst kunnskapen og forståelsen for norsk fotball hos treneren den sesongen. At det brukes som skremsespropaganda mot å satse på talenter er derimot helt useriøst.
[/quote]

nja... Alle talenter med semi-oppegående agenter vet vel at ikkje LAN slepper til unge spillere. Eg hadde hvertfall aldri gått til Brann som ungt talent med dagens filosofi....
Per Pettersen 1960-1964

krakra

En start må jo være å vise med egne talenter at vi er et bra sted for unge lovende. Bildøy hadde en god treningskamp mot Haugesund og har vært bra for Brann 2 i det siste. Kanskje gi han en sjanse i et innhopp mot start. Selv om vi ikke leder med mange mål. Gjør han det bra i innhopp kan det bli flere og lengre innhopp. Leverer han i høst kan det ryddes plass til han i stallen ved å kvitte oss med en eller to av de utenlandske vingene.

Lasaron

Quote from: ACHTUNG on August 02, 2018, 13:34:20 PM
Quote from: Lasaron on August 02, 2018, 13:30:00 PMNår Brann nå er i den situasjonen som er, syns jeg vi skal satse på Barmen som anker ut sesongen. Så henter vi Petter Strand. Da blir midtbanetrioen Haugen - Barmen - Strand. Det tror jeg blir bra. Så setter vi resten inn på å hente Ohi. Dette mener jeg er riktige prioriteringer. Så får stopperplassen være. Jeg er ikke tilhenger av å hente inn en backup der, og posisjonen er heller ikke blant de fremste der vi trenger å forsterke førsteelleveren.

Jeg er ikke uenig med deg, men jeg er heller ikke uenig med Huseklepp, som mener at den eneste måten Brann kan spille fotballen de til nå i år har hatt suksess med, er at Orry overtar Barmens oppspillsrolle, grunnet sin tilnærmede like gode hodestyrke. Med Strand inn, må angrepsspillet legges fullstendig om. Har vi tid og anledning til det?

Når det gjelder stopper, tror jeg det kan være mer å hente på å ikke hente en back up til Vito og Acosta, men en som er bedre og raskere enn Acosta.

Vi har hatt et indreløperproblem siden Barmen ble skadet. Hvis han nå som frisk skal spille anker mener jeg vi bør forsterke oss på indreløperplassen_før_vi bytter ut Acosta. Vi må iallfall prioritere spiss før stopper. Men kjenner jeg regimet rett er nok ny stopper det første som kommer inn.
Tren på langskudd

Spelaren

Det er bare å slutte å si at me rykket ned pga talenter, eller i det hele tatt at det var noe som helst medvirkende faktor av betydning. Norling var problemet. En komplett tulling den tiden han var her og som skulle fått i ræven allerede midtsommers.
Gå av.

Superjack

Quote from: Lasaron on August 02, 2018, 13:27:34 PM
Quote from: Superjack on August 02, 2018, 13:21:30 PM
Quote from: haak on August 02, 2018, 13:15:08 PMNei det er ikke bare flaks men forholdet til agent Jim Solbakken er også en del av historien om kjøp og salg i Molde FK

Og Solskjær, han har et navn og kontakter. Brann har ingen slike. Er ikke bare at Brann ikke satser på talenter. Igjen, Brann rykket ned med en røys talenter og kanskje Skandinavias beste trener...

Der har vi den igjen. Så jeg spør deg rett ut, Superjack, av nysjerrighet: Mener du det var talentbruken som gjorde at Brann rykket ned?

Du kan få rangere disse faktorene etter viktighet for nedrykket:

- Forferdelig jobb av en ellers god trener
- Elendige prestasjoner av de etablerte
- Talentbruken

Jeg mener talentbruken var en av flere direkte årsaker.

Men i rekkefølge i forhold til det du setter opp:

- Bruk av for mange urutinerte spillere
- For få etablerte og ingen ledertyper (Demidov var eneste som muligens hadde egenskapene ,han var skadet)
- Trener som var naiv i bruken av talentene

For å avklare dette, siden alle mener jeg skylder på talentene, nei det er ikke talentene som hverken satt de på banen eller satt sammen stallen. Var tidenes klovnestyre på Stadion som gjorde det.

Det som er viktig er en sammensetning av stall og lag som er riktig, i forhold til fotballen som skal spilles.
Brann har på 3 sesonger gått fra å ha en tropp som fortsatt var ubalansert med mange unge og noen få erfarne spillere, til en mer balansert tropp. Stabilisert seg i toppen i ES, og prestert bra over tid. Når man er i medaljekamp 3 sesonger på rad er man i toppen.

I tillegg har Brann hatt en særdeles anstrengt økonomi, på grunn av klovnen RBH fra 2006-2013.
Hele klubben har måttet bygges opp. Og i motsetning til stein på stein filosofien til Mjelde der det ble bygget på kvikksand så har man prøvd med fundamentet først. Og kommet ganske langt.

Jeg tror også at Brann kan tenke seg å hente talenter ala Braut Håland, de største talentene i Norge. Men de har ikke vært i posisjon til å bruke penger på annet enn det som stort sett har kunnet gå rett inn og gevinst hver gang spillere.
Vi får se neste sesong. Skal ikke bli helt overrasket om Stenevik f.eks får kontrakt og en del spilletid neste sesong.
Bildøy også tror jeg får spilletid.

Og ikke undervurder kontakter og navn som Solskjør eller Rosenborg når det gjelder posisjon til å selge spillere til høyere gevinst enn fra så og si ukjente Brann.

 








Brannsupporter.

krakra

August 02, 2018, 15:54:18 PM #1315 Last Edit: August 02, 2018, 16:00:36 PM by krakra
Man må nesten ha en agenda for å framstille talenter som farlige for å mene at det var den største årsaken til nedrykket. Det var en haug av rutinerte spillere i den stallen. Nok til å sette sammen en førsteelver. Disse spilte stort sett dårlig. De yngste spillerne var blant de beste. Grønner, Barmen, Skaanes og Vindheim var alle gode denne sesongen, mens de mer rutinerte med landslagserfaring underpresterte.

Vi hadde ikke "noen få erfarne spillere". Vi hadde elleve spillere fra 28 år og oppover. Vi hadde seks spillere over 30 år. Ni spillere med landskamper for Norge, Sverige eller Island. Gjennomsnittsladeren på 2014-stallen var

Den største årsaken var imidlertid treneren, som verken hadde kunnskap om norsk fotball eller var interessert i å innhente den, som ikke klarte å organisere forsvaret, som valgte Huseklepp som kaptein, som mente at vi knapt trengte å trene.

Superjack

Quote from: krakra on August 02, 2018, 15:54:18 PMMan må nesten ha en agenda for å framstille talenter som farlige for å mene at det var den største årsaken til nedrykket. Det var en haug av rutinerte spillere i den stallen. Nok til å sette sammen en førsteelver. Disse spilte stort sett dårlig. De yngste spillerne var blant de beste. Grønner, Barmen, Skaanes og Vindheim var alle gode denne sesongen, mens de mer rutinerte med landslagserfaring underpresterte.

Vi hadde ikke "noen få erfarne spillere". Vi hadde elleve spillere fra 28 år og oppover. Vi hadde seks spillere over 30 år. Ni spillere med landskamper for Norge, Sverige eller Island. Gjennomsnittsladeren på 2014-stallen var

Den største årsaken var imidlertid treneren, som verken hadde kunnskap om norsk fotball eller var interessert i å innhente den, som ikke klarte å organisere forsvaret, som valgte Huseklepp som kaptein, som mente at vi knapt trengte å trene.

Jeg mener det jeg mener, du mener det du mener krakra. Så kan du være så uenig du bare vil i hva jeg mener. Det er min mening.
Har heller ikke indikert at talenter er farlige. Men jeg synest det er naivt å tro at alle som er "talenter" blir gode nok med bare riktig trener og nok spilletid. Hadde Brann talentene vært så fabelaktige så skulle de vel også blitt hentet av bedre klubber når de rykket ned? Er vanlig med andre store talenter.

I Bergen har vi en tendens å hause opp talenter, bare de får spilletid på A-laget til Brann.
Gidd ikke nevne alle, det er MANGE.

Barmen er vel eneste som har tatt alle stegene.

Tror vi kan diskutere i det evige og være grunnleggende uenige. Men jeg legger ikke skylden på talentene at de ikke var gode nok til å spille. Var Norling sitt ansvar å ta ut laget. Mitt poeng er at vi har sett hva som kan skje når Brann gjør som jeg får inntrykk at du forfekter, gi talentene spilletid, uansett.



Brannsupporter.

OmOssSjølOgHansaøl

Den solide og «balanserte» troppen vår ser ikke mye solid og balansert ut hvis man ser på troppen slik den er listet opp på brann.no.

Vi har:
- fem forsvarsspillere på fire plasser
- fire midtbanespillere på tre plasser
- syv angrepsspillere på tre plasser

Da kan riktignok to av angrepsspillerne (Braaten og Vega) være aktuelle på midtbanen - i tillegg til at Braaten kan spille back og forsvarsspiller Gilli like gjerne kan spille i angrepet. Og så har vi jo femmerlisten. Men bredden og balansen mellom lagdelene er så som så.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Superjack

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 02, 2018, 16:29:53 PMDen solide og «balanserte» troppen vår ser ikke mye solid og balansert ut hvis man ser på troppen slik den er listet opp på brann.no.

Vi har:
- fem forsvarsspillere på fire plasser
- fire midtbanespillere på tre plasser
- syv angrepsspillere på tre plasser

Da kan riktignok to av angrepsspillerne (Braaten og Vega) være aktuelle på midtbanen - i tillegg til at Braaten kan spille back og forsvarsspiller Gilli like gjerne kan spille i angrepet. Og så har vi jo femmerlisten. Men bredden og balansen mellom lagdelene er så som så.

Nå er den vel ikke balansert lenger. Men ved sesongstart var den ikke helt krise. Men med Grønner og Heltne ute så er det tynne greier. Jeg har heller ikke problemer med å se at alderssammensetningen begynner å gå opp. Greit å komme inn flere i alderen 22-25. Jeg ønsker også inn spillere som er 19-20, om de er gode nok.
Brannsupporter.

krakra

Du må gjerne mene hva du vil, men når du kommer med påstander som ikke stemmer så blir du irettesatt, som at vi hadde "noen få erfarne spillere". Det er jo direkte feil. Vi hadde en hel haug av rutinerte spillere. Vindheim ble solgt til en bedre klubb, Haugen og Barmen er nå blant ligaens beste spillere.

Dette var spilletiden i 2014 fordelt på aldersgrupper.

Antall kamper spilt - antall kamper startet - Minutter spilt

Over 30 år:
105 - 92 - 8297

Under 20 år
64 - 47 - 4308

28-29 år
89 -75 - 6866

20-23 år
93 - 70 - 6080


Så må du gjerne "mene" at det var en overvekt av talenter som spilte i 2014. Fakta er imidlertid at spillerne i aldersgruppen 28++ spilte tilsammen 194 kamper og 15.163 minutter, mens spillerne fra 23 år og nedover spilte tilsammen 157 kamper og 10388 minutter. Det var klart mest spilletid til de over 30 år, både i antall kamper, starter og minutter. Problemet var overhodet ikke for mange talenter, eller for få med erfaring. I forhold til stallsammensetting var det største problemet at det knapt var spillere mellom 24-27 år.

Men hovedårsaken til nedrykket var treneren, etter dette kom skadeproblemene(vi byttet jo halve backrekken annenhver kamp), så svikten fra de antatte nøkkelspillerne og sist manglende effektivitet. De talentene som spilte regelmessig bidro først og fremst til at vi ikke rykket direkte ned.

Ser man på spillerbørsen til de 13 som spilte mest:

Stephane Badji 5,10
Piotr Leciejewski - 4,93
Jonas Grønner 4,79
Jacob Orlov - 4,67
Fredrik Haugen - 4,63
Kasper Skaanes - 4,62
Andreas Vindheim 4,62
Amin Askar - 4,48
Erik Huseklepp - 4,44
Krisoffer Barmen 4,43
Erlend Hanstveit 4,38
Birkir Sævarsson - 4,36
Erdin Demir - 4,36
Daniel Mojsov - 4,29


To spillere under 19 blant de som spilte mest. Begge på øvre halvdel. Tre over 30. Alle på nedre halvdel. Fakiri var én kamp unna å komme inn på listen. Da hadde han ligget suverent nederst, med 4,09.


StuckedPaaOstlandet

Kan Fredrik Oldrup Jensen være aktuell? På eliteseriepodcasten til Eurosport blir han nevnt som en Brann burde hete. Sitter på benken i Belgia, 433 spiller som er vant med å være i den dype rollen.
Jeg tror Løkberg blir klar neste uke, jeg tipper avtalen er klar, men at det blir ventet til etter Ranheims kamp mot RBK. Hadde de klart å få tak i Løkberg nå, i tilegg til Oldrup Jensen permanent eller på lån kunne midtbanen sett forsterket ut.

Chrisstah

Det er stille fra Idrettsveien. Forventer snart at det smeller en bombe til i positiv forstand.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Lasaron

August 02, 2018, 20:40:38 PM #1322 Last Edit: August 02, 2018, 20:46:15 PM by Lasaron
I eliteserien leverte Ohi 4 mål i 2016, 16 i fjor og 6 sålangt i år. Han er fast på laget, og har vært det lenge. Jeg vil ha en som går rett inn, og som vi "vet" vil levere fra start. Jeg vil ha Oji. Ikke Oldrup eller Nielsen. 4,5 årskontrakt.

Edit: Og dette på et ganske dårlig lag.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on August 02, 2018, 20:40:38 PMI eliteserien leverte Ohi 4 mål i 2016, 16 i fjor og 6 sålangt i år. Han er fast på laget, og har vært det lenge. Jeg vil ha en som går rett inn, og som vi "vet" vil levere fra start. Jeg vil ha Oji. Ikke Oldrup eller Nielsen. 4,5 årskontrakt.

Edit: Og dette på et ganske dårlig lag.

100% enig. Hvor mye må Mohn betale?
Brannsupporter.

Belfort

Quote from: Chrisstah on August 02, 2018, 19:36:47 PMDet er stille fra Idrettsveien. Forventer snart at det smeller en bombe til i positiv forstand.

I følge en forumdeltaker skal det smelle i løpet av uken.

gladiporno

Quote from: Lasaron on August 02, 2018, 20:40:38 PMI eliteserien leverte Ohi 4 mål i 2016, 16 i fjor og 6 sålangt i år. Han er fast på laget, og har vært det lenge. Jeg vil ha en som går rett inn, og som vi "vet" vil levere fra start. Jeg vil ha Oji. Ikke Oldrup eller Nielsen. 4,5 årskontrakt.

Hvorfor ikke Oldrup? Finnes det bedre forbundsutviklede ankere som er realistisk for Brann å hente?

gladiporno

Quote from: Belfort on August 02, 2018, 20:51:43 PM
Quote from: Chrisstah on August 02, 2018, 19:36:47 PMDet er stille fra Idrettsveien. Forventer snart at det smeller en bombe til i positiv forstand.

I følge en forumdeltaker skal det smelle i løpet av uken.

Tviler på at det skjer noe så tett opp mot kamp.

Belfort

Quote from: gladiporno on August 02, 2018, 20:53:30 PM
Quote from: Belfort on August 02, 2018, 20:51:43 PM
Quote from: Chrisstah on August 02, 2018, 19:36:47 PMDet er stille fra Idrettsveien. Forventer snart at det smeller en bombe til i positiv forstand.

I følge en forumdeltaker skal det smelle i løpet av uken.

Tviler på at det skjer noe så tett opp mot kamp.

Fordi?

Superjack

Quote from: Belfort on August 02, 2018, 20:51:43 PM
Quote from: Chrisstah on August 02, 2018, 19:36:47 PMDet er stille fra Idrettsveien. Forventer snart at det smeller en bombe til i positiv forstand.

I følge en forumdeltaker skal det smelle i løpet av uken.

Noen som skal skyte salutt i forbindelse med båtfesten i helgen sikkert.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: gladiporno on August 02, 2018, 20:52:19 PM
Quote from: Lasaron on August 02, 2018, 20:40:38 PMI eliteserien leverte Ohi 4 mål i 2016, 16 i fjor og 6 sålangt i år. Han er fast på laget, og har vært det lenge. Jeg vil ha en som går rett inn, og som vi "vet" vil levere fra start. Jeg vil ha Oji. Ikke Oldrup eller Nielsen. 4,5 årskontrakt.

Hvorfor ikke Oldrup? Finnes det bedre forbundsutviklede ankere som er realistisk for Brann å hente?

Barmen er vårt nye anker. Løken kommer og vi trenger en spiss.
Brannsupporter.

gladiporno

Quote from: Superjack on August 02, 2018, 20:58:44 PM
Quote from: gladiporno on August 02, 2018, 20:52:19 PM
Quote from: Lasaron on August 02, 2018, 20:40:38 PMI eliteserien leverte Ohi 4 mål i 2016, 16 i fjor og 6 sålangt i år. Han er fast på laget, og har vært det lenge. Jeg vil ha en som går rett inn, og som vi "vet" vil levere fra start. Jeg vil ha Oji. Ikke Oldrup eller Nielsen. 4,5 årskontrakt.

Hvorfor ikke Oldrup? Finnes det bedre forbundsutviklede ankere som er realistisk for Brann å hente?

Barmen er vårt nye anker. Løken kommer og vi trenger en spiss.

Oldrup har langt mer erfaring som anker enn det Barmen har. Et tryggere (og mindre skadeutsatt) valg på kort sikt. I tillegg får Barmen være indreløper.

Det er langt fra gitt at Løkberg kommer før sesongslutt.

gladiporno

Quote from: Belfort on August 02, 2018, 20:57:14 PM
Quote from: gladiporno on August 02, 2018, 20:53:30 PM
Quote from: Belfort on August 02, 2018, 20:51:43 PM
Quote from: Chrisstah on August 02, 2018, 19:36:47 PMDet er stille fra Idrettsveien. Forventer snart at det smeller en bombe til i positiv forstand.

I følge en forumdeltaker skal det smelle i løpet av uken.

Tviler på at det skjer noe så tett opp mot kamp.

Fordi?

Fordi ledelsen sannsynligvis er redde for at det kan forstyrre oppladningen før kampen.

Chrisstah

Quote from: gladiporno on August 02, 2018, 21:05:15 PM
Quote from: Superjack on August 02, 2018, 20:58:44 PM
Quote from: gladiporno on August 02, 2018, 20:52:19 PM
Quote from: Lasaron on August 02, 2018, 20:40:38 PMI eliteserien leverte Ohi 4 mål i 2016, 16 i fjor og 6 sålangt i år. Han er fast på laget, og har vært det lenge. Jeg vil ha en som går rett inn, og som vi "vet" vil levere fra start. Jeg vil ha Oji. Ikke Oldrup eller Nielsen. 4,5 årskontrakt.

Hvorfor ikke Oldrup? Finnes det bedre forbundsutviklede ankere som er realistisk for Brann å hente?

Barmen er vårt nye anker. Løken kommer og vi trenger en spiss.

Oldrup har langt mer erfaring som anker enn det Barmen har. Et tryggere (og mindre skadeutsatt) valg på kort sikt. I tillegg får Barmen være indreløper.

Det er langt fra gitt at Løkberg kommer før sesongslutt.

Virker å være en mann for sitt ord. Han har lovet å herje for Ranheim i høst!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

gladiporno

Quote from: Chrisstah on August 02, 2018, 21:10:32 PMVirker å være en mann for sitt ord. Han har lovet å herje for Ranheim i høst!

- Det er ingenting som får meg ut av Brann-boblen nå, sier Sivert Heltne Nilsen.

Lasaron

Oldrup? Er han anker? Jeg vil ikke prioritere å hente noe anker. Jeg vil ha en klart bedre spiss i stedet. Barmen er anker nå.
Tren på langskudd

gladiporno

Quote from: Lasaron on August 02, 2018, 21:17:39 PMOldrup? Er han anker? Jeg vil ikke prioritere å hente noe anker. Jeg vil ha en klart bedre spiss i stedet. Barmen er anker nå.

Oldrup er anker, ja. Var svært god i ankerrollen i 4-3-3 under hele Odds "storhetsperiode".

haak

Et evt lån av Olderup trenger ikke bli så dyrt og Barmen sliter med helsen. Så kan pengene brukes til kjøp av spiss. Tror ikke Strand eller Løkberg kommer i dette vinduet. Løkberg for lojal og Strand har mulighet for ecup i høst.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

gladiporno

Oldrup er et klart steg opp på teknikk og pasning i forhold til Sviker Heltne.

Men han er visstnok på blokken til IFK Gøteborg.

dr_cyanid

August 02, 2018, 22:58:52 PM #1339 Last Edit: August 02, 2018, 23:16:00 PM by dr_cyanid
Quote from: krakra on August 02, 2018, 13:01:32 PMEtt talent som slår skikkelig igjennom så har vi plutselig til å både hente etablerte kvalitetsspillere, et stort talent og fortsatt ha litt til overs

Det litt triste er jo at Brann nylig har "sluppet" Sander Christiansen. Altså de har ikke klart å tilby spilleren proffkontrakt før Borussia Mönchengladbach gjorde det. Vi snakker om en dominerende kraft på U17 landslaget ifølge kjennere. Kjenner ikke til spilleren selv, men med en høyde på 185 cm kunne han sikkert også vært en ok hodespiller på midtbanen. Visstnok er han også treningsvillig, oppegående og seriøs. Kunne nok vært en fin Barmen-reserve/utfordrer i ankerrollen.

Så om vi i det hele tatt evner å få et talent som skal slå skikkelig igjennom må vi jo klare å spotte dem i vår egen klubb, samt gi dem sjansen.

Vi fikk jo nærmere halvannen million i utdanningskompensasjon for SC. Halvparten av SHN - hvis prisen på tre millioner er korrekt. Si at SC hadde slått til i Brann og fortsatt gjort det bra på aldersbestemte landslag, så tror jeg at vi kanskje kunne nærmet oss RBK, S08, SIF og Molde hva angår gode spillersalg. Kunne lett fått 15 Mill og mer om han hadde levert på stabilt eliteserienivå, selv som innbytter. Toppklubber i Europa ligger jo langflate etter unge spillere på u-landslagsnivå, særlig med toppserieerfaring, som de kan hente og forme tidlig, ref. Fossum, Ødegaard og denne Haaland på Molde da. For å nevne noen.




Lasaron

Han ble tilbudt proffkontrakt, riktignok etter at tyskerne kom på banen. Gutten valgte utlandet.
Tren på langskudd

Finfin respons

Såg han spille i nordre sunnmøre da Brattvåg slo Brann 2 så det sang i fjor. Sander kom innpå uti den andre omgang. Jeg likte spillestilen hans, den var både slepen og effen, selv om jeg ble forstyrret i stilstudiet av det enorme kakebordet i kiosken i Brattvåg.

Så han må ha tatt store steg på et knapt år. Det skal være sikkert. Men han var vel ikke den eneste som har tatt store steg fra 2017-midtbanen til Brann2, Andreas Fantoft gikk jo til Åsane. Det er heller ikke dårlig.
Kanskje.

dr_cyanid

August 02, 2018, 23:59:20 PM #1342 Last Edit: August 03, 2018, 00:21:06 AM by dr_cyanid
Quote from: Lasaron on August 02, 2018, 23:12:30 PMHan ble tilbudt proffkontrakt, riktignok etter at tyskerne kom på banen. Gutten valgte utlandet.
Poenget er at Brann sover i timen. Kontrakt skulle vært tilbudt lenge før. Når han har valget er jo det jo et soleklart valg. Skjønner gutten godt jeg.

Forøvrig burde Brann ha god oversikt på alle tilgjengelige spillere, både internt i akademi, og på transfermarkedet  i hver enkelt rolle de har i sitt 433. Dette for å ha klare alternativ når/hvis slike ting som med SHN skjer. Det kan også være langtidsskader og andre forhold som gjør det elementært å ha god oversikt i spillermarkedet på type roller og mulige erstattere, altså oppdaterte lister eller databaser med spillere både i inn og utland. Føler ikke Brann har kontroll nå. Famling i blinde med prøvespillere og nigeriabrev. Håper Brann og Peddilusken vil overraske og komme travende på oppløpet før vinduet lukker, men har jo mine tvil. Blir nok Østli og Strand inn. Ikke mer. I så fall syltynt. Trenger minimum def.midtbane, spiss og midtstopper, alle av høy kvalitet. De to første av typen rett inn på laget.

Supertzar

Quote from: ACHTUNG on August 02, 2018, 10:55:28 AM7 mål på Bamba er godkjent, han er også en vrien spiller å få has på, mye mer uforutsigbar enn dem vi har nå. Akintola på FKH er også interessant, litt samme spilertype, men FKH er neppe interessert i å selge.


Akintola er berre på lån i FKH, frå FC Midtjylland. Har kontrakt med FCM ut 2019.
Har uttalt at det ikkje er aktuelt for han å bli i FKH etter at låneavtalen går ut.

Billy Elliott

Har tenkt tanken selv, at Sander Christiansen hadde vært gull å ha nå, men ikke helt turt å si det høyt. Er jo tross alt ganske absurd å tenke på at noen under 20 skulle få spilletid på Brann.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

Mitt drømmeanker:

En Rudolph Austin-type, et dyr, en masking. Alternativt en av Paul Scharners støpning.

Nixon

Quote from: Billy Elliott on August 03, 2018, 00:48:08 AMHar tenkt tanken selv, at Sander Christiansen hadde vært gull å ha nå,

Er ikke dette fantasier? Er det noe som tilsier at han er god nok til kunne gjort en forskjell allerede i høst? Noen som har sett han spille jevnlig som kan bekrefte eller avkrefte?
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Supertalent faktisk. Noen som har sett han spille/vet litt mer om han?
- Vi har den treneren vi har.


Go Up