• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

haak


Norlings Hund 2

Veldig forståelig reaksjon hvis budet var så lavt, men det vil nok bli økt. Greit å gå ut lavt i en forhandlingsprosess, men 300 000 er vel i underkant.

Regner med at vi forventet avslag.

krakra

Tipper han er tiltenkt en rolle som backup for Haugen. Orry er Barmenbackup.

Spelaren

300 000 er ikkje et bud. Det er tull og tøys.
Gå av.

Billy Elliott

Ifølge Adressa var det ikke 300.000 en gang, men «et stykke under 300.000».
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Ninja-Bob

Me har blitt harde forhandlarar. Eg synes det er bra.

osoerli

Slik Adresseavisen forstår.....
Han er jo gratis etter sesongen, men under 300.000 hvis det stemmer, er på grensa til useriøst.
4-500.000 er vel eit meir greit opningsbud, og så kan det heller ende på 6-700.000.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Spørsmålet er om så lave summer er verdt det for Ranheim, selv om han skulle forsvinne gratis etter sesongen. Selger de og det fører til en del plasser dårligere sluttplassering i ligaen vil jo det medføre mye større tap i premiepenger.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

June 19, 2018, 21:47:35 PM #458 Last Edit: June 19, 2018, 21:51:47 PM by Gulløl
Slike budrunder går fint tre fire runder. Derfor skal det første budet være useriøst, eller er en dårlig forhandler. Å begynne første bud på 600k om maksgrensen er f. eks. er 700k er tull. Så Brann sitt første bud er et fornuftig førstebud, og så får en gå nye runder til overgangsvinduet åpner. Blir ikke klubbene enige etter en stund og spilleren ivrer etter å gå til Brann blir den siste brekkstangen at spilleren signerer for spill fra 01.januar og da ordner det seg nok for de siste månedene av 2018 også. Få en god slump penger for en spiller som allerede har hodet i en annen klubb er som oftest riktig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kjell249

Branns budsjett er vel ca 5 ganger høyere enn Ranheim, så 300' er nok litt penger for Ranheim og nok til å lønne en ny halvproff spiller.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Billy Elliott

June 20, 2018, 06:36:41 AM #460 Last Edit: June 20, 2018, 06:49:21 AM by Billy Elliott
Quote from: Kjell249 on June 19, 2018, 23:11:56 PMBranns budsjett er vel ca 5 ganger høyere enn Ranheim, så 300' er nok litt penger for Ranheim og nok til å lønne en ny halvproff spiller.

Men forskjellen på å ende på 2. plass i serien, hvor Ranheim ligger nå, og for eksempel 5. plass er over 9 millioner kroner i premiepenger. Dermed tror jeg Ranheim vil være svært varsom med å selge sin viktigste spiller for bare noen hundretusen. Det vil rett og slett ikke være verdt det, selv om han skulle gå gratis etter sesongen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Ninja-Bob

Det kjem jo heilt an på korleis Ranheim ser på tabellplasseringa dei har no, og om dei trur at ein korreksjon uansett vil kome i løpet av haustsesongen. Sånn Lidahl virkar utad så er dei nok truande til å legge alt i potten, men det kan jo hende at dei har eit styre som er noko meir sobert og Løkberg går til oss for ein halv mill eller noko.

Kagain

Quote from: Ninja-Bob on June 20, 2018, 07:43:42 AMDet kjem jo heilt an på korleis Ranheim ser på tabellplasseringa dei har no, og om dei trur at ein korreksjon uansett vil kome i løpet av haustsesongen. Sånn Lidahl virkar utad så er dei nok truande til å legge alt i potten, men det kan jo hende at dei har eit styre som er noko meir sobert og Løkberg går til oss for ein halv mill eller noko.
>
Jeg vil jo tro at Ranheim på samme måte som f.eks. Brann satser på å komme høyest mulig. Å erklære midtveis at "vi kommer ikke over 8. plass" blir jo det samme som å anse slaget som tapt. Vi som følger Brann peker jo ofte på dette når Brann er i forhandling om salg av egne spillere: mister vi denne spilleren mister vi kanskje et par plasser. Og det ønsker vi ikke å risikere med mindre vi snakker store summer, eksempelvis 20 millioner for Vito. For Ranheim er det jo relativt sett en mye større forskjell på å havne på 7. plass i stedet for 2. plass. Brann har tross alt en ganske solid omsetning, og Ranheim ikke.

Interessant er det i alle fall at Ranheim ser ut til å bruke bergenspressen til å legge trykk på Brann. "Ja, Brann er interessant i Løkberg..." (Brannfans: "yay!") "...men de har bydd altfor lavt" (Brannfans: "Boooo!"). 

Ninja-Bob

Poenget mitt var at Ranheim fort kan ende opp på åttende plass både med og uten Løkberg etter at dei oppgraderar kunstgrasdekket sitt. Dei skal jo egentlig ikkje ende på andre plass, og det er i alle fall ein diskusjon som dei sikkert har innad i klubben og som dei må vege for eller imot om.

ACHTUNG

Jeg kjenner ikke Løkberg godt nok, til å mene noe om han har noe å tilføre laget eller ei. I Ranheim er han en del av en lagmaskin, som etter det jeg forstår har blitt holdt igang av motoren Reginiussen. Han ender nok i RBK i sommer, så da er spørsmålet om Ranheim har mer igjen for å holde Løkberg i laget ut sesongen, selv om han går som Bosman. Det skal ikke underkjennes at Løkberg har 4 mål og noen målgivende, men det er for eksempelt bare marginalt bedre enn Orry, som har spilt langt, langt færre minutter. Samtidig ser nok LAN og Soltvedt noe i Løkberg, som vi ikke ser, jeg stoler på vurderingene til duoen og håper at det slår til, om han signerer.

Eivind

Mellom 2014-2017 (4 sesonger) scoret han tre mål i OBOS. Hørte nylig en podcast hvor han fortalte at det var særs uvanlig med målene hans i år. Så noen spesielt målfarlig midtbanespiller er det nok ikke snakk om.

blobby winters

300K er rettferdig for en 26år gammel Obos spiller som kun har spillt 13 kamper i Eliteserien og snart er Bosman.

Norlings Hund 2

Quote from: blobby winters on June 20, 2018, 18:54:49 PM300K er rettferdig for en 26år gammel spiller som kun har spilt 13 kamper i Eliteserien og snart er Bosman.

Fikset det for deg, han er ikke en OBOS-spiller. 300k er fortsatt et tullebud.

Stril Power

Ikkje at Christian Gauseth er noko orakel, men eg siterer om Løkberg: «Han er ein målskårar, han er ein ekstrem leiar ... Altså, fyren er gal. På å setje krav, til seg sjølv og til medspelarane er han heilt, heilt i toppen.» Høyrest ut som ein LAN-type.

Kagain

Ja, etter den beskrivelsen kan jeg i alle fall forstå at LAN higer etter han. Men om det blir et kjøp så vil det jo være interessant å se hvordan LAN tenker å bruke fyren.

Nixon

Bilde av Grønner på ba.no med overskriften "Kan forlate Brann i sommer".

Noen med tilgang som kan gi litt info? Salg eller utlån?
Rød makt på Hansa

Wingfoot

Ingenting som er avklart.
Men også Brann ser at Grønner trenger å spille kamper på et høyere nivå enn 3.div.

Viking er fremdeles interessert, så muligens et utlån der ut året?

QuoteIngenting er avklart, men det er en pågående diskusjon, sier Brann-trener Lars Arne Nilsen.

- Er det først og fremst snakk om et utlån?

- Det kan jeg ikke svare på. Vi har egentlig ikke diskutert det. Vi får se, svarer Nilsen.

- Vi må ha to tanker i hodet samtidig: Hva som er best for Brann og hva som er best for Jonas. Det er det jeg kan si. Ingenting er skrevet i stein, sier sportssjef Soltvedt.
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Nixon

Et lån til f.eks. Viking ville absolutt vært til det beste for Grønner. Og for Viking. Men ikke for Brann på kort sikt.

Så liker definitivt ikke tanken på at Viking blir styrket, mens vi blir svekket. Ingen internt kan erstatte Grønner, så da må klubben f.eks. selv leie inn en adekvat spiller som kan ta på seg backup-rollen. For klubben kan ikke ta sjansen på at Vito og Acosta skal holde resten av sesongen uten skader eller suspensjoner.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Har ikke Viking allerede masse midtstoppere på lån?

For øvrig mener jeg vi bør legge inn støtet på VIFs Carvalho. Meget lik Acosta, bare med bedre pasningsfot. Kontrakten hans går ut etter sesongen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Jeg tror Løkberg har vært omtrent like viktig som Reginiussen for Ranheim. Sistnevnte var skadet i starten, og Løkberg var med på to seire der han hin var skadet. Og Gulløl har rett. Selvsagt skal Branns første bud være for lavt, fordi det øker sjansen for å få ham for lavest mulig pris.

Grønner, håper det i så tilfelle blir utlån.
Tren på langskudd

Stril Power

Ingen tvil om at Brann bør ha augo på Carvalho. Spørsmålet der er vel om han blir i Noreg i det heile. Om det ikkje er interesse for han i utlandet no, bør europacup i Brann friste han ein del.

Norlings Hund 2

Tror Carvalho er en hylle over det vi er i nærheten av, men håper jeg tar feil. Mannen er et beist, kan forsere et ledd eller to med ballen og har i tillegg god teknikk og en bra skuddfot. Ville ha vært et kupp, men har vanskelig for å se for meg at vi klarer å friste ham da jeg regner med at han har blitt lagt merke til av langt større klubber.

blobby winters

Quote from: Norlings Hund 2 on June 20, 2018, 19:18:36 PM
Quote from: blobby winters on June 20, 2018, 18:54:49 PM300K er rettferdig for en 26år gammel spiller som kun har spilt 13 kamper i Eliteserien og snart er Bosman.

Fikset det for deg, han er ikke en OBOS-spiller. 300k er fortsatt et tullebud.

Fortsatt ikke fikset for meg... Faktaene

2010-2012 Lykkes ikke hos Sheffield Utd. Lånt ut til Ranheim i Obos 2011.
2012-2017 Spiller 6 (SEKS) hele sesonger i Obos
2018 Første gang i ES. Så langt kun 13 kamper i Eliteserien
Kan gå gratis som Bosman etter sesongen

Kagain

Quote from: Lasaron on June 21, 2018, 13:59:49 PMGrønner, håper det i så tilfelle blir utlån.

På forsiden av Papir-BA er det i alle fall utlån som blir nevnt. Så får man jo se da, om det holder stikk.

Norlings Hund 2

Quote from: blobby winters on June 21, 2018, 18:44:06 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on June 20, 2018, 19:18:36 PM
Quote from: blobby winters on June 20, 2018, 18:54:49 PM300K er rettferdig for en 26år gammel spiller som kun har spilt 13 kamper i Eliteserien og snart er Bosman.

Fikset det for deg, han er ikke en OBOS-spiller. 300k er fortsatt et tullebud.

Fortsatt ikke fikset for meg... Faktaene

2010-2012 Lykkes ikke hos Sheffield Utd. Lånt ut til Ranheim i Obos 2011.
2012-2017 Spiller 6 (SEKS) hele sesonger i Obos
2018 Første gang i ES. Så langt kun 13 kamper i Eliteserien
Kan gå gratis som Bosman etter sesongen


Faktaene er uansett at han er en Eliteseriespiller, at han har prestert i år, at serielederen er interessert og at den økonomiske forskjellen mellom 7. og 8. plass i Eliteserien er 137 500 kroner mer enn budet til Brann.

Det er et tullebud, enkelt og greit. Så kan du peke på historie så mye du vil, fortid sier ikke nødvendigvis mye om hvor god en spiller er - bare se på f.eks. Marco Materazzi (en spiller jeg forøvrig alltid har hatet som pesten, men han var ikke akkurat en dårlig spiller den siste halvdelen av karrieren).



 

Norlings Hund 2

Og Ranheim havner neppe lavere enn 7. plass i år, det tror jeg vi kan være ganske sikre på. Hadde rollene vært omvendt, ville du (og alle andre) ha slaktet klubben om de godtok et slikt bud, den saken er ganske grei.

pidre

Tenker at Soltvedt jobber med alternativer. Kanskje kan framstøtet mot Løkberg røyke ut Strand. Vi henter nok bare en av dem...er vel det taktiske itgangspunktet.
Saludar a los monos!


Morkel

Quote from: Norlings Hund 2 on June 21, 2018, 19:09:12 PMOg Ranheim havner neppe lavere enn 7. plass i år, det tror jeg vi kan være ganske sikre på. Hadde rollene vært omvendt, ville du (og alle andre) ha slaktet klubben om de godtok et slikt bud, den saken er ganske grei.

Jeg tviler på at Ranheim spekulerer i premiepenger opp mot verdi på spiller. Det er nok en mye mer kvalitativ vurdering på spillertropp og taktikk, samt den lokale profilen de har.
Men akkurat det gjør nok Løkberg heller dyrere. Det er en spiller som skal være en stamme de bygger laget på, sammen med Reginiussen. 

På en annen side tenker jeg at det er bedre at Brann går lavt inn. Vi skal ikke tilbake til tiden hvor Brann var kjent som laget som var villig til overbetale for alle spillerne vi hentet. Etterhvert skulle Tromsø ha 10 millioner for Morten Moldskred. Ett år senere måtte vi betale 2,5 millioner for Cato Hansen, mens RBK hentet Moldskred for 3,5. Selvfølgelig er Løkberg verdt mer enn 300 000, men jeg tenker at Brann tjener på å fremstå som litt gniene i overganssituasjoner.

Spelaren

En ting er å framstå som gniten. En annen er å fremstå som idiot. Budet er idiotisk.
Gå av.

Norlings Hund 2

Quote from: Morkel on June 21, 2018, 23:14:22 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on June 21, 2018, 19:09:12 PMOg Ranheim havner neppe lavere enn 7. plass i år, det tror jeg vi kan være ganske sikre på. Hadde rollene vært omvendt, ville du (og alle andre) ha slaktet klubben om de godtok et slikt bud, den saken er ganske grei.

Jeg tviler på at Ranheim spekulerer i premiepenger opp mot verdi på spiller. Det er nok en mye mer kvalitativ vurdering på spillertropp og taktikk, samt den lokale profilen de har.
Men akkurat det gjør nok Løkberg heller dyrere. Det er en spiller som skal være en stamme de bygger laget på, sammen med Reginiussen. 

På en annen side tenker jeg at det er bedre at Brann går lavt inn. Vi skal ikke tilbake til tiden hvor Brann var kjent som laget som var villig til overbetale for alle spillerne vi hentet. Etterhvert skulle Tromsø ha 10 millioner for Morten Moldskred. Ett år senere måtte vi betale 2,5 millioner for Cato Hansen, mens RBK hentet Moldskred for 3,5. Selvfølgelig er Løkberg verdt mer enn 300 000, men jeg tenker at Brann tjener på å fremstå som litt gniene i overganssituasjoner.

Det er mange faktorer som må vurderes, og forskjell i premiepenger dersom laget svekkes og man havner lenger nede på tabellen er selvsagt en av dem. En annen er hvor mye man må ut med for å erstatte en slik nøkkelspiller umiddelbart.

ostraume

Quote from: Spelaren on June 22, 2018, 08:01:51 AMEn ting er å framstå som gniten. En annen er å fremstå som idiot. Budet er idiotisk.

Nja....For det første så har budet en funksjon uansett. Løkberg begynner å tenke tanken på å flytte. Sånne ting er greit å få modnet i hodet. Alle skjønner dessuten at Brann kan gå høyere dersom et salg er aktuelt. Ranheim kan dermed ta frem kalkulatoren og regne på hva de trenger for å slippe Løkberg. Budet åpner for en dialog.

For det andre er det snakk om en semi-profesjonell klubb og en spiller på utgående kontrakt. Sånn sett legger Ranheim selv listen for hvilken økonomisk hverdag de opererer i. Løkberg (og resten av Ranheim-spillerne) er grovt underbetalt i forhold til alle andre spillerne i ligaen. Når Ranheim kun bruker knapper og glansbilder på laget sitt er det ikke lov å bli fornærmet når det kommer bud som er knapper og glansbilder.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Hvorfor ikke bare by ti kroner da?

Lasaron

Quote from: Spelaren on June 22, 2018, 08:01:51 AMEn ting er å framstå som gniten. En annen er å fremstå som idiot. Budet er idiotisk.

Uenig.

Godt poeng dette med Petter Strand. Blir overrasket om vi henter begge. Alt er taktikk. Godt at Brann er blitt gode forhandlere. Før var de dårlige.

Godt, Ostraume.

Krakra: Useriøst.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Hva med stopperen til Nest, Steen Sætre, som har scoret 5 mål? 11 mål på 43 kamper for Nest, som stopper, det er brutalt bra. Har spilt spiss helt frem til han kom til de grønne. 25 år, perfekt alder for ham å ta et nytt steg på. Men ønsker han å være back-up for Acosta og Vito?

http://www.osogfusa.no/polopoly_fs/1.1916687.1493722446!/image/885028719.jpg_gen/derivatives/facelift_980/885028719.jpg

Spelaren

Ranheims semiprofesjonelle status er irrelevant når de er skrivende stund er en klubb på 3. plass i øverste divisjon med en midtbanespiller som har levert bra både børs- og målpoengmessig som er på utgående kontrakt. Ranheim trenger ikkje å være helprofesjonell all den tid spillere har både jobb og skule utenom. Skal Brann lokke en av dem ut derfra mens han ennå er under kontrakt må man se på spillerens kvaliteter, og i et risikabelt kjøpsmarked som fotballen er nytter det lite å argumentere med at han har spilt dårligere før. I så fall står en som regel igjen på stasjonen når toget går siden det vanligvis er klubber med større forhandlingsvett som sikrer seg signaturen. 300 000 er et useriøst skambud som kun vekker irritasjon hos mottaker. Det er fortsatt mulig at Ranheim og Brann går i dialog, men en eventuell sommerovergang kommer til å ende på godt over halvmillionen og då ser det budet teit ut.
Gå av.

ACHTUNG

Kjemien mellom Ranheim og Brann er sådar, etter klusset rundt seriestart og senest LANs utblåsning før kampen endelig skulle spilles. Dersom ikke selger liker trynet på kjøper og om det er andre interessenter med i bildet, kan det ofte være utslagsgivende for at andre blir valgt. Jeg vil anslå sjansene for at Løkberg ender i Brann i sommer, som mikroskopiske. Og skambudet gjør ikke kjemien bedre. Men, etter sesongen kan Brann signere ham uten kompensasjon, dersom spilleren ønsker å komme, så det må da være noe.

OmOssSjølOgHansaøl

Hvis en eventuell overgang i sommer kan tenkes å havne på 400-600.000 kr, synes jeg ikke ca. 300.000 som førstebud virker helt urimelig. Alle vet at den som kommer med første bud har mer å gå på, men et sted må man starte, og det er ikke Branns oppgave å sette listen høyt.

Hvis noen mener at Ranheim blir så fornærmet over dette at de setter seg helt på bakbeina i videre forhandlinger, så tror jeg de tilskriver Ranheim mindre profesjonalitet enn de har. For selgende klubb handler nok dette mer om penger, beholde viktige spillere og unngå å styrke konkurrenter (hvis de tror at de kan ta oss igjen), enn om kjemi og hva de anser som et «høflig nok» førstebud.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Hva er det egentlig som tyder på at Brann har blitt så gode forhandlere? Hvilke eksempler har vi på at vi har fåt vesentlig mer for våre eller at selger har gått vesentlig ned på pris etter våre «tøffe» forhandlinger.

Mye støy, men kan noen vise til at vi faktisk har fått noe særlig igjen for det? Realiteten er jo at vi i all hovedsak har hentet lavprofilerte spillere for en rimelig penge, gjerne bosmanspillere. De profilerte vi har hentet har vi vel ikke sluppet billig unna.

Noen mener det er useriøs å by ti kroner. Jeg er enig. Det er også useriøst å by godt under 300k. Jeg tror ikke vi blir oppfattet som tøffe. Jeg tror ikke vi blir oppfattet som harde. Jeg tror vi blir oppfattet som useriøse. Så går det noen uker med støy før vi betaler omtrent det samme som vi ville fått godtatt med en gang. Litt som da vi var «tøffe» med Haugen og Gilli og endte opp med å innfri kravene deres me eller mindre.

Norlings Hund 2

June 22, 2018, 14:09:50 PM #494 Last Edit: June 22, 2018, 14:13:28 PM by Norlings Hund 2
Jeg synes det var godt gjort å få såpass mye for Børven og Skaanes, penger jeg håper vi kan bruke på gode forsterkninger i dette vinduet.  Så noe bedring er det jo.

Det er også bra at vi har blitt mye mer nøkterne som kjøpere. Men ja, det får da også være grenser. Selv med en utgående kontrakt er det helt idioti å la Løkberg slippe for noe særlig under en million, når man har gjort en fantastisk sesong så langt og har en mulighet til å ende på en plass på tabellen som både skaper entusiasme og gir ekstra penger i kassa, både i premiepenger og trolig fra andre hold.

Dessuten, noe mange her ikke tenker på ... la oss si at Løkberg tjener ca. 200k i året på fotball, resten fra jobb utenom. Hvis Ranheim henter en erstatning, er de da begrenset til spillere som godtar omtrent det samme - hvis de henter en proffspiller med litt under gjennomsnittlig Eliteserie-lønn (600k i året), vil et bud på 300k faktisk være det samme som å sitte igjen med 100 000 kroner og en spiller man ikke kan være helt sikre på at vil prestere på samme nivå. Og det er kun hvis de får erstatteren gratis.

Selvsagt er det et tullebud, å påstå noe annet blir bare for dumt. De fleste OBOS-klubber ville ha avslått dette budet på en av nøkkelspillerne sine.


krakra

Børven var vel ikke et resultat av harde krav og tøff forhandling. Det kom det vel et bud vi sa ja til? Det har jo skjedd tidligere. Vi fikk jo nesten ti millioner for Demba, 7-8 millioner for Badji og to millioner for Pedersen.

Fikk vi noe særlig mer for Skaanes enn de opprinnelige budene?

Lasaron

Fjorårets sommervindu var første vindu med ny linje, slik jeg oppfatter det. Med ny linje mener jeg ting som høyere krav for å la spillere gå, og høyere krav til å få hente spillere til lav pris.

Det endte noe magert, bare Marengo ble hentet. Han har vært god. I tillegg sa vi nei til å selge Vega, som var vår beste spiller i fjor høst. Dessuten lærte de andre klubbene at nå stilte ting seg annerledes hos Brann, noe jeg tror er en viktig årsak til at forhandlinger rundt spillere gikk bedre i vinter.

Vinterens vindu var godt. Jeg tror sterkt at den nye linjen førte til at vi fikk mer for de som forlot klubben enn vi hadde gjort med den gamle linjen, og at vi endte opp med mindre lønnsutbetalinger til spillere vi forlenget med. Vi kom dessuten styrket ut av vinduet.
Tren på langskudd

Norlings Hund 2

Demba? Hva har han med denne administrasjonen å gjøre?

Badji og Pedersen var helt i begynnelsen, i en ny stilling for Soltvedt. Noen innledende blemmer må man regne med.

Demba var på en tid der pengene satt løst i skandinavisk fotball, så sammenlikningen blir helt feil. Ti millioner for Demba måtte man ha vært pære dritings for å betale i dag, aldri sett en spiller som går så mye bakover og sinker spillet. Prisen vi betalte tatt i betraktning er han det verste jeg har sett i Branndrakt, men vi fikk heldigvis like mye tilbake.

Pedersen synes jeg vi skulle ha tatt oss bedre betalt for, på sitt beste er han en klassespiller. Han var dog ikke voldsomt god i Brann, og jeg tror denne trangen hans til å «få lov til å være seg selv» gjør ham til et uromoment vi ikke hadde råd til å beholde.

Når det gjelder Skaanes, er min personlige mening at Start kjøpte «rotta i posen», som jeg liker å kalle det. Han var på ingen måte verdt 2,5 millioner. Og 1,8 millioner for Børven var ran på høylys dag, stakkars Odd.

Så jeg synes vi er på bedringens vei, men ingen kan si at noe er perfekt helt enda.

blobby winters

Forhandlinger går begge veier. Alle her inne snakker om hva Ranheim bør selge for. Men, hvor mye verdi får Brann ved å kjøpe han NÅ!?

Går han rett inn på laget og forsterker oss?
Spiller han i en posisjon hvor vi har dårlig dekning og har akutt behov for back-up?
Er det forskjell mellom gull eller sølv/bronse med eller uten han?

Hva bør Brann betale?

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: blobby winters on June 22, 2018, 19:33:38 PMForhandlinger går begge veier. Alle her inne snakker om hva Ranheim bør selge for. Men, hvor mye verdi får Brann ved å kjøpe han NÅ!?

Det er en bedre vinkling. :)

Hvis Ranheim krever mye for ham, synes jeg bare vi signerer ham nå og overtar ham gratis ved sesongslutt. Lønn sparer vi også. SÅ mye haster det ikke å få ham inn.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Go Up