• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Brannfan23

Spillere som jeg tipper forsvinner fra Brann i sommeren:

Deyvar Vega
Amer Ordagic
Perry Orry Larsen
Henrik Kjelsrud Johansen
Karadas?

Serez

Hmm, Vega og Ordagic stikker kanskje, men tviler sterkt på at Johansen og Karadas drar. Orry Larsen hadde en kjempekamp i dag og fortjener definitivt å spille fast i TL, men jeg tror han har lyst å vinne gull og blir han og.


krakra

Ordagic er en spillertype vi trenger. En kvikk indreløper som kan bevege seg med ball. Syns han var ok i kveld. Han trenger tid, og da kvittet man seg ikke med han i første vindu.

Kanskje et utlån er aktuelt, men salg bør være uaktuelt.

Vega bør nok selges. God spiller, men Koomson er bedre og jeg tror ikke det vil endre seg. Utenlandskvoten bør ikke bindes med 26 år gamle benkespillere.


Brannfan23

Helt siden Kjelsrud kom, så har han ikke vist så mye. Han må selges. Ordagic er dårlig, og bare fordi han hadde en god dag i går, betyr ikke at vi må ha han.
Er synd at Vega ikke passer inn i Brann, fordi han har et stort potensial. Men sånn er det i fotballen.

krakra

May 28, 2018, 01:09:58 AM #254 Last Edit: May 28, 2018, 01:12:12 AM by krakra
Er du den samme som slo bastant fast at Skålevik aldri ville runde ti mål?

Ordagic har vært her i seks måneder etter at han kom fra bosnisk liga. En langt mindre fysisk liga. Det er null grunnlag for å slå fast at han er dårlig. Kjelsrud har heller ikke hatt tid på seg og han løser rollen som innbytter greit

Brannfan23

Quote from: krakra on May 28, 2018, 01:09:58 AMEr du den samme som slo bastant fast at Skålevik aldri ville runde ti mål?

Ja, og jeg tok feil. Men synes han er fortsatt ikke god nok for Brann.  Vi får se til høsten om han klarer å holde nivået han har nå.

krakra

Men det hindrer deg ikke i å trekke forhastede slutninger om andre spillere?

Kjell249

Vi må ha spillere som kan komme inn og gjøre en forskjell. Vi har ikke så mange alternativer på kantene etter Gilli er flyttet ned som back. Så vi trenger Vega, eventuelt en erstatter.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator


ostraume

Quote from: krakra on May 27, 2018, 18:12:21 PMPose og sekk er vel og bra, men når treneren analyserer hva stallen mangler og trenger inn mot neste vindu er det litt skuffende at han tilsynelatende nok en gang har falt på "løpskraft" som første svar.

Nå er jo Gilbert og Marengo hentet nettopp i de to siste vinduene. Så da er vel nettopp andre ting enn løpskraft prioritert? (selv om Gilbert fremstår som en pose-og-sekk-spiller). Jeg er glad vi har entrener med en visjon om at vi skal kjøre over de og løpe de i senk som utgangspunkt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

May 28, 2018, 07:47:10 AM #260 Last Edit: May 28, 2018, 09:13:23 AM by Nixon
Quote from: Brannfan23 on May 28, 2018, 00:39:02 AMSpillere som jeg tipper forsvinner fra Brann i sommeren:

Deyvar Vega
Amer Ordagic
Perry Orry Larsen
Henrik Kjelsrud Johansen
Karadas?


Denne listen mangler jo totalt bakkekontakt. Bare det at Karadas er med vitner om det. Vega kan være et spiller som ikke vil sitte mer på benken, men resten blir garantert.
Rød makt på Hansa

Xminator

Vel, jeg vil ikke begynne å spå hvem som reiser og hvem som blir. Jeg vil tro en del spillere som er fast i laget kan være på vie opp hype-skalaen og gjøre seg til salgsobjekt. De som ikke spiller og eller ikke starter er også spillere som selv kan ønske seg bort eller blir "presset" ut for å gjøre plass til andre spillere.

Det er tidlig enda, men Brann kan måtte sikte mot en bredere spillerstall i 2019.

marsboer

Hvis vi får inn Petter Strand, vil jeg ha Ordagic ut (kanskje på lån). Vi trenger ikke altfor mange på midtbanen. Men vi trenger noen backup på backplassene. Braaten kunne heldigvis vikarere litt, men han passer egentlig ikke der.

Vega er jeg usikker på - han har vært god i høsten ifjor da resten av Brann kollapset. Det kan skje igjen. Men kommer det noen som ønsker å kjøpe/hente Vega, er de hjertelig velkommen.

Håper ellers at vi klarer å beholde mesteparten av stallen i sommervinduet. Håper at de andre klubbene ser mer på VM-spillerne og "glemmer" oss :)

Jose Arrogantio

Quote from: marsboer on May 28, 2018, 10:07:02 AMHvis vi får inn Petter Strand, vil jeg ha Ordagic ut (kanskje på lån). Vi trenger ikke altfor mange på midtbanen. Men vi trenger noen backup på backplasse everything. Braaten kunne heldigvis vikarere litt, men han passer egentlig ikke der.

Vega er jeg usikker på - han har vært god i høsten ifjor da resten av Brann kollapset. Det kan skje igjen. Men kommer det noen som ønsker å kjøpe/hente Vega, er de hjertelig velkommen.

Håper ellers at vi klarer å beholde mesteparten av stallen i sommervinduet. Håper at de andre klubbene ser mer på VM-spillerne og "glemmer" oss :)

Jo vi trenger virkelig mange på midtbanen. Med Barmen, Orry og Nilsen alle småskadet ser det allerede tynt it, hvorfor skulle vi kvitte oss med noen der?

marsboer

Quote from: Jose Arrogantio on May 28, 2018, 11:42:12 AMJo vi trenger virkelig mange på midtbanen. Med Barmen, Orry og Nilsen alle småskadet ser det allerede tynt it, hvorfor skulle vi kvitte oss med noen der?

Hvis vi får inn Petter Strand, så har vi ham, Haugen og Braaten som kan spille der. Hvis vi blir kvitt med Ordagic eller Vega, da har vi en plass til en utlending til backplassen eller offensivspiller (kant/spiss).

pidre

Quote from: Nixon on May 28, 2018, 07:47:10 AM
Quote from: Brannfan23 on May 28, 2018, 00:39:02 AMSpillere som jeg tipper forsvinner fra Brann i sommeren:

Deyvar Vega
Amer Ordagic
Perry Orry Larsen
Henrik Kjelsrud Johansen
Karadas?


Denne listen mangler jo totalt bakkekontakt. Bare det at Karadas er med vitner om det. Vega kan være et spiller som ikke vil sitte mer på benken, men resten blir garantert.

Enig, dette virker mildt sagt lite gjennomtenkt.

Mulig Vega forsvinner, han bør være attraktiv for mange klubber i skandinavia. Det vil også løse utfordringen mht utlendingekvoten.
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: marsboer on May 28, 2018, 10:07:02 AMHvis vi får inn Petter Strand, vil jeg ha Ordagic ut (kanskje på lån). Vi trenger ikke altfor mange på midtbanen. Men vi trenger noen backup på backplassene. Braaten kunne heldigvis vikarere litt, men han passer egentlig ikke der.

Passer Strand inn? Han måtte vel da bli brukt som indreløper. Som oppspillspunkt på venstre stiller han bak både Barmen og Orry, og på andre siden må han kjempe om plassen mot Haugen og Ordagic. Mulig han kan fungere som anker, men sønnen er bedre.

Vi har vel grei dekning på de 3 på midten - 5 spillere pluss Braathen. 

Saludar a los monos!

pidre

May 28, 2018, 13:17:05 PM #267 Last Edit: May 28, 2018, 13:25:19 PM by pidre
Quote from: Belfort on May 27, 2018, 22:36:32 PM
Quote from: pidre on May 27, 2018, 21:50:27 PMBamba med kontrakt ut 2020.

Bamba ville vært en meget solid forsterkning. Må da være investorer som er villig til å betale nå.

Kristiansund la seg vel ganske høgt ift Stokke, og ikkje utenkelig at det samme skjer her. Det avhenger selvfølgelig av klausuler etc men 5 mill bør vel rekke.

En sånn type spiss trenger vi - da ville vi virkelig kunnet utnyttet overgangene våre.

Trioen på topp Marengo-Bamba-Koomson, ja de kunne blitt vår a-la Neymar-Messi-Suarez-rekke.

Saludar a los monos!

Jose Arrogantio

Quote from: marsboer on May 28, 2018, 12:40:00 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 28, 2018, 11:42:12 AMJo vi trenger virkelig mange på midtbanen. Med Barmen, Orry og Nilsen alle småskadet ser det allerede tynt it, hvorfor skulle vi kvitte oss med noen der?

Hvis vi får inn Petter Strand, så har vi ham, Haugen og Braaten som kan spille der. Hvis vi blir kvitt med Ordagic eller Vega, da har vi en plass til en utlending til backplassen eller offensivspiller (kant/spiss).
te author=pidre link=msg=529871 date=1527509308]
Quote from: marsboer on May 28, 2018, 10:07:02 AMHvis vi får inn Petter Strand, vil jeg ha Ordagic ut (kanskje på lån). Vi trenger ikke altfor mange på midtbanen. Men vi trenger noen backup på backplassene. Braaten kunne heldigvis vikarere litt, men han passer egentlig ikke der.

Passer Strand inn? Han måtte vel da bli brukt som indreløper. Som oppspillspunkt på venstre stiller han bak både Barmen og Orry, og på andre siden må han kjempe om plassen mot Haugen og Ordagic. Mulig han kan fungere som anker, men sønnen er bedre.

Vi har vel grei dekning på de 3 på midten - 5 spillere pluss Braathen. 


[/quote]


Slik vi spiller trenger vi bred dekning på midtbanen, det ser vi allerede nå. Petter Strand er velkommen.

Finfin respons

Vi er sårbare i ankerposisjonen. Vebjørn Hoff ville vært et bra navn i vinter da Ålesund rykket ned, selv om han nok ikke ville være interessert i benketilværelsen. God og viktig i Odd nå i alle fall. Ung, veldig lik SHN i stilen.

Men Vito forsvinner nå i sommer. Sann ordene. Så vi må ha inn minst en stopper i tillegg til en back og evt. en spisstype og et anker.
Kanskje.

pidre

Quote from: Jose Arrogantio on May 28, 2018, 13:52:26 PM
Quote from: marsboer on May 28, 2018, 12:40:00 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 28, 2018, 11:42:12 AMJo vi trenger virkelig mange på midtbanen. Med Barmen, Orry og Nilsen alle småskadet ser det allerede tynt it, hvorfor skulle vi kvitte oss med noen der?

Hvis vi får inn Petter Strand, så har vi ham, Haugen og Braaten som kan spille der. Hvis vi blir kvitt med Ordagic eller Vega, da har vi en plass til en utlending til backplassen eller offensivspiller (kant/spiss).
Quote from: pidre on May 28, 2018, 13:08:28 PM
Quote from: marsboer on May 28, 2018, 10:07:02 AMHvis vi får inn Petter Strand, vil jeg ha Ordagic ut (kanskje på lån). Vi trenger ikke altfor mange på midtbanen. Men vi trenger noen backup på backplassene. Braaten kunne heldigvis vikarere litt, men han passer egentlig ikke der.

Passer Strand inn? Han måtte vel da bli brukt som indreløper. Som oppspillspunkt på venstre stiller han bak både Barmen og Orry, og på andre siden må han kjempe om plassen mot Haugen og Ordagic. Mulig han kan fungere som anker, men sønnen er bedre.

Vi har vel grei dekning på de 3 på midten - 5 spillere pluss Braathen.  




Slik vi spiller trenger vi bred dekning på midtbanen, det ser vi allerede nå. Petter Strand er velkommen.

Det er mange som er velkommen, men det blir en litt olebrummish tilnærming. Rette typer, behov og prioriteringer må ligge til grunn.
Saludar a los monos!

Spelaren

Hva er greien med at Vito forsvinner i sommer, egentlig?
Gå av.

Finfin respons

Quote from: Spelaren on May 28, 2018, 16:13:31 PMHva er greien med at Vito forsvinner i sommer, egentlig?

Penger. Masse penger tipper jeg.
Kanskje.

pidre

Quote from: Finfin respons on May 28, 2018, 16:16:13 PM
Quote from: Spelaren on May 28, 2018, 16:13:31 PMHva er greien med at Vito forsvinner i sommer, egentlig?

Penger. Masse penger tipper jeg.

Er han så god at noen vil betale masse penger for han? Har han klausul i kontrakten?

Tviler på at han forsvinner nå i sommer. I så fall er det vel endelig duket for Grønner.
Saludar a los monos!

Churchill

Quote from: pidre on May 28, 2018, 13:17:05 PM
Quote from: Belfort on May 27, 2018, 22:36:32 PM
Quote from: pidre on May 27, 2018, 21:50:27 PMBamba med kontrakt ut 2020.

Bamba ville vært en meget solid forsterkning. Må da være investorer som er villig til å betale nå.

Trioen på topp Marengo-Bamba-Koomson, ja de kunne blitt vår a-la Neymar-Messi-Suarez-rekke.


Da burde vi heller gått for orginalen med Neymar - Messi - Suarez. Skjønner imidlertid at det er litt urealistisk med tanke på utenlandskvoten.
...we shall never surrender.

Jose Arrogantio

Quote from: pidre on May 28, 2018, 16:11:30 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 28, 2018, 13:52:26 PM
Quote from: marsboer on May 28, 2018, 12:40:00 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 28, 2018, 11:42:12 AMJo vi trenger virkelig mange på midtbanen. Med Barmen, Orry og Nilsen alle småskadet ser det allerede tynt it, hvorfor skulle vi kvitte oss med noen der?

Hvis vi får inn Petter Strand, så har vi ham, Haugen og Braaten som kan spille der. Hvis vi blir kvitt med Ordagic eller Vega, da har vi en plass til en utlending til backplassen eller offensivspiller (kant/spiss).
Quote from: pidre on May 28, 2018, 13:08:28 PM
Quote from: marsboer on May 28, 2018, 10:07:02 AMHvis vi får inn Petter Strand, vil jeg ha Ordagic ut (kanskje på lån). Vi trenger ikke altfor mange på midtbanen. Men vi trenger noen backup på backplassene. Braaten kunne heldigvis vikarere litt, men han passer egentlig ikke der.

Passer Strand inn? Han måtte vel da bli brukt som indreløper. Som oppspillspunkt på venstre stiller han bak både Barmen og Orry, og på andre siden må han kjempe om plassen mot Haugen og Ordagic. Mulig han kan fungere som anker, men sønnen er bedre.

Vi har vel grei dekning på de 3 på midten - 5 spillere pluss Braathen. 




Slik vi spiller trenger vi bred dekning på midtbanen, det ser vi allerede nå. Petter Strand er velkommen.

Det er mange som er velkommen, men det blir en litt olebrummish tilnærming. Rette typer, behov og prioriteringer må ligge til grunn.

Jeg synes første 11 er god nok til at vi må prioritere bredde, og da er det back og midtbane som er viktigst. Om Petter Strand virkelig kan brukes både på midtbane og back vil han hjelpe veldig på dekningen i laget.

Lasaron

Jeg hilser en 3,5-årskontrakt med Petter Strand velkommen. Tror han dårligst blir en nyttig squadspiller.
Tren på langskudd

Huff

Petter Strand kan vel og fungere i en Gilli-liknende kantrolle, der han er bedre på det meste foruten hurtigheten?

Jeg ser for meg han som en stallspiller som bedrer bredden på back, midtbane og kant. En ideell spiller for en klubb der en ikke akkurat har en fetisj for å bruke flest mulig i ellveren.

Ellers vitner vel forsøkene på Søderlund på at LAN vil ha inn en svær spiss med arbeidskapasitet, og da må vi vel utenlands?

osoerli

Quote from: Finfin respons on May 28, 2018, 16:16:13 PM
Quote from: Spelaren on May 28, 2018, 16:13:31 PMHva er greien med at Vito forsvinner i sommer, egentlig?

Penger. Masse penger tipper jeg.

Det må då vera mykje betre å ha det kjekt i Brann.
Men seriøst er eg redd det kjem bud på både Vito og Koomson i sommar.  Kanskje fleire.  Vanskeleg å seia nei om det kjem bud på 20 mill.  Men eg håpar Soltvedt har is i magen a'la Midtgylland då dei selte Sørloth.
Om Vito eller koomson forsvinner, ryker nok gullet.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Brannfan23

Hvor mye kan vi få for Vega? 5-10 millioner?

Spelaren

Quote from: Brannfan23 on May 28, 2018, 22:12:31 PMHvor mye kan vi få for Vega? 5-10 millioner?

Han har kontrakt til neste sommer, sliter benken og har vært plaget av skader. 500 - 750 000 kanskje?
Gå av.

Brannfan23

Quote from: Spelaren on May 28, 2018, 22:39:50 PM
Quote from: Brannfan23 on May 28, 2018, 22:12:31 PMHvor mye kan vi få for Vega? 5-10 millioner?

Han har kontrakt til neste sommer, sliter benken og har vært plaget av skader. 500 - 750 000 kanskje?

750 000 er en vits. Bør selge han for minst 1.5 millioner. Ellers håper jeg Brånn får litt hjelp fra Mohn eller de gjenværende Hardball investorer. Trenger kanskje 10 millioner til spillerkjøp. Helst 15 for å sikre gullet.

krakra

Koomson tror jeg ikke selges. Han var like god i sogndal uten at det var noen voldsom interesse og han får ingen anledning til å vise seg fram i Europa. Vito tror jeg også blir minst ut sesongen. Har vel ikke vært rapportert om noen konkret interesse rundt ham og det har vel blitt sagt at Brann krever 20 mill for han?(mulig han sa det selv). Slike bud tviler jeg på vi får.

Tipper Vito er innstilt på å fullføre det som så langt er en strålende sesong for Brann, så han vil neppe presse på for at Brann skal selge med mindre det kommer en skikkelig klubb på banen med mye penger.

osoerli

Quote from: krakra on May 28, 2018, 23:30:12 PMKoomson tror jeg ikke selges. Han var like god i sogndal uten at det var noen voldsom interesse og han får ingen anledning til å vise seg fram i Europa. Vito tror jeg også blir minst ut sesongen. Har vel ikke vært rapportert om noen konkret interesse rundt ham og det har vel blitt sagt at Brann krever 20 mill for han?(mulig han sa det selv). Slike bud tviler jeg på vi får.

Tipper Vito er innstilt på å fullføre det som så langt er en strålende sesong for Brann, så han vil neppe presse på for at Brann skal selge med mindre det kommer en skikkelig klubb på banen med mye penger.

Litt forskjell på å spela bra på botnlaget Sogndal i høve serieleiar Brann.  I tillegg har han prestert vesentleg betre i Brann.
20 mill er sjølsagt altfor lite for for kvar av dei om det medfører risiko for at gullet glipper.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Superjack

Brann spiller ikke i Europa og klubben har ikke strålende enkeltspillere. Klubben trenger heller ikke selge.
Håper Soltvedt er like tøff i forhandlingene når det kommer eventuelle bud fra utlandet på våre beste spillere, som han var mot f.eks Start og Sarpsborg når de har prøvd seg på våre benkeslitere. Når de fikk 2 mill for Skaanes til Start, så bør f.eks Vito ut av landet være 20+. Og da blir det ikke salg. Iallefall ikke billigsalg.

Tror ikke det blir store endringene i sommer, en eller 2 endringer kanskje, that's it.
Tror spissplass + en som kan spille back er øverst på listen til LAN.

Brannsupporter.

marsboer

Brann skal ha en plan for sommervinduet (har ikke abonnement):
https://www.bt.no/100Sport/fotball/Branns-sportssjef-har-en-plan-om-a-styrke-laget-i-sommer--men-ikke-for-enhver-pris-255825b.html

Håper at disse vi henter i sommervinduet kan bidra allerede i høsten, ikke at vi må vente neste år. Ifjor hentet vi kun Marengo som nesten ikke bidro noe i høsten. Men heldigvis var det ikke et bomkjøp - for i år var han gullverdt for oss.

Crispo 2

Quote from: krakra on May 28, 2018, 01:09:58 AMEr du den samme som slo bastant fast at Skålevik aldri ville runde ti mål?

Ordagic har vært her i seks måneder etter at han kom fra bosnisk liga. En langt mindre fysisk liga. Det er null grunnlag for å slå fast at han er dårlig. Kjelsrud har heller ikke hatt tid på seg og han løser rollen som innbytter greit

Tror du skrev feil Krakra. Du mente nok noe i denne duren:

Det er null grunnlag så langt for å se at Ordagic fortjener en plass i stallen.

Han innhar 0 ferdigheter når det kommer til press og duellstyrke. Ting som LAN er mildt opptatt av.
Per Pettersen 1960-1964

pidre

May 29, 2018, 08:11:12 AM #287 Last Edit: May 29, 2018, 08:18:08 AM by pidre
Quote from: Huff on May 28, 2018, 21:53:18 PMPetter Strand kan vel og fungere i en Gilli-liknende kantrolle, der han er bedre på det meste foruten hurtigheten?

Ser han sitter endel på benken i et middels TL-lag, så bør ikke være spesielt dyr å hente. Er en indreløper type, men tildels kan det jo fungere med en ikke-kant på kant.

Vil nok tilbringe mest tid på benken hos oss, men kan være en ok back-up. Bør være et stykke ned på prioriteringslisten.

Gilli er forresten bedre enn Strand som back og ving både på høyre og venstre side. 
 
Saludar a los monos!

pidre

May 29, 2018, 08:15:30 AM #288 Last Edit: May 29, 2018, 08:18:22 AM by pidre
Quote from: Huff on May 28, 2018, 21:53:18 PMEllers vitner vel forsøkene på Søderlund på at LAN vil ha inn en svær spiss med arbeidskapasitet, og da må vi vel utenlands?

Vi har jo hentet Kjelsrud Johansen - er ikke det den svære spissen med arbeidskapsitet?

Spissen vi mangler er en type (a la Bamba) som kan omsette overgangene i mål, jf. det LAN snakket om i pausen mot RBK - der har både KJ og Skåle sine klare begrensninger.
Saludar a los monos!

Spelaren

Quote from: Brannfan23 on May 28, 2018, 23:15:22 PM750 000 er en vits. Bør selge han for minst 1.5 millioner. Ellers håper jeg Brånn får litt hjelp fra Mohn eller de gjenværende Hardball investorer. Trenger kanskje 10 millioner til spillerkjøp. Helst 15 for å sikre gullet.

Noen skal gidde å betale for ham.
Gå av.

Billy Elliott

Skjønner ikke denne enorme trangen visse har til å kvitte seg med Vega. Eneste vingen vi har som beviselig leverer mål.

For øvrig, Strand er nok superkeen på å komme til oss med alle disse flotte lovnadene om benkplass og squad player-status.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

May 29, 2018, 10:44:58 AM #291 Last Edit: May 29, 2018, 10:49:22 AM by osoerli
Forsterkning trengs på spissplass.  Sjøl om spissens hovedoppgåve visstnok er å vera førsteforsvarer og tvinga motstanderen til å slå langt under press, eller feilpasning, hadde det vore kjekt med ein som også scorte mål mot dei beste laga.

Backup/utfordrer for Sivert på DM.  Blir nok vanskeleg å finne ein som kan danka ut Sivert i den forma han er i no.  Barmen gjer det greit, men han er skadeutsatt og karanteneutsatt.  I tillegg trengs han som indreløper.

Indreløper om Ordagic forsvinn for å gjera plass til utanlandsk spelar på spissplass.

På backplass har me 3 gode backar, i tillegg kan Braaten til nød ta rolla.  Om Jonsson skulle returnera, er det neppe behov for forsterkning her.  Sidan Teniste er tilbake til overgangsvinduet opnar.

På kant, stopper og keeperplass er me greit forspent.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

May 29, 2018, 11:07:32 AM #292 Last Edit: May 29, 2018, 14:33:20 PM by osoerli
Av aktuelle norske spissar er det neppe mange kandidatar:

Daouda Karamoko Bamba - Norskutvikla ivorianer. Svært rask og sterk.  Skyter godt.  Om LAN kan få han til å springa mykje som førstevorsvarer må han vera drømmesigneringa.  Kun 23 år. Voldsomt potensiale.

Erling Knudzon - Bosmann etter sesongen.  Scorar for lite, men har veldig mange assist.  Løper fort og mykje.  Ikkje noko hodespelar.

Torbjørn Agdestein - Kanskje ikkje ein topp eliteseriespiss.  Men stor og strek og god på hovudet, flink å plassera seg.  bevegeleg.  grei førsteforsvarer.

Ohi Omoijuanfo - Ikkje fullt så hot og neppe så høgt prisa heller i år som i fjor.  Scorer bra med mål på eit svakt lag.  Bra på hovedet og med beina.  Bra fart.  Jobbar neppe like hardt som Skålevik.

Erik Huseklepp - Har vel ein sesong til inne på greit nivå.  Vil nok måtte ta til takke med superinnbytter rolla.  Ville ikkje ha den sist han var her.  Ikkje noko hodespelar.  heller ingen takler.  Men løper ganske fort, kan også løpe mykje om han må.  Bra teknikk.  Også eit alternativ på kant.

Martin Ramsland - Livredd for at namnet hans finns på blokka til POL.  Sterk og bevegeleg, jobbar knallhardt.  Heilt sikkert ein spiss etter LAN's smak.  Men norsk fotballs største klyse.

Runar Espejord - Ung og spennande.  Bra fart og teknikk.  Vil nok neppe bli førstevalget denne sesongen.  men absolutt ein mann for framtida.

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Quote from: Billy Elliott on May 29, 2018, 09:29:36 AMSkjønner ikke denne enorme trangen visse har til å kvitte seg med Vega. Eneste vingen vi har som beviselig leverer mål.

Eneste vingen som beviselig leverer mål????

Både Braathen, Gilli og Marengo leverer da mål, og Koomson er jeg ikke så veldig bekymret for.

Vega har jo ferdighetene, det er vi vel alle enige om. MEN, han mangler fotballforståelse og gjør mange feile valg. Han bruker også for lang tid med ball, senker tempo og bevegelsene stopper. Defensivt er han sporadisk veldig bra, men han jukser også innimellom. Han er for veik i duellspillet, og har heller ikke forbedret seg nevneverdig siden han kom hit.

Mener han bør selges i sommervinduet, slik at vi kan bruke Jønsson, eller hente en annen utlending (Bamba). Bør kunne få 1-2 mill for Vega i det norsk markedet.   

 
Saludar a los monos!

osoerli

Tull å selge Vega.  Han har eit beviseleg høgt nivå inne, og er den beste avsluttaren av kantspelarane.  Han var god i haust då han fekk speletid over tid.  Feile valg er typisk om ein får nokre minuttar ein sjeldan gong som innbyttar. 
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Superjack

Quote from: marsboer on May 29, 2018, 07:21:02 AMBrann skal ha en plan for sommervinduet (har ikke abonnement):
https://www.bt.no/100Sport/fotball/Branns-sportssjef-har-en-plan-om-a-styrke-laget-i-sommer--men-ikke-for-enhver-pris-255825b.html

Håper at disse vi henter i sommervinduet kan bidra allerede i høsten, ikke at vi må vente neste år. Ifjor hentet vi kun Marengo som nesten ikke bidro noe i høsten. Men heldigvis var det ikke et bomkjøp - for i år var han gullverdt for oss.

Artikkelen sier at Brann alltid må utvikle seg og at mange lag har gått i fellen med å si seg for fornøyde med det de har. Samtidig blir det ikke kjøpebonansa fordi de er veldig fornøyd med gruppen de har nå.

De er ellers på jakt etter forsterking på backplass, selv om Ari er tenkt å komme tilbake i sommer.
Og det er stort ønske å gå hele veien i cupen i år. Som også kan tyde på at det ikke blir benking av f.eks sønnen mot LSK.
Brannsupporter.

Billy Elliott

Quote from: pidre on May 29, 2018, 11:11:41 AM
Quote from: Billy Elliott on May 29, 2018, 09:29:36 AMSkjønner ikke denne enorme trangen visse har til å kvitte seg med Vega. Eneste vingen vi har som beviselig leverer mål.

Eneste vingen som beviselig leverer mål????

Både Braathen, Gilli og Marengo leverer da mål, og Koomson er jeg ikke så veldig bekymret for.

2 mål så langt i år tilsammen av Gilli, Marengo og Braaten. Sistnevnte har riktignok ikke spilt spesielt mye, men fryktinngytende er det uansett ikke.

Vega hadde 6 mål på bare 12 starter i fjor.

Fyren vet beviselig hvor målet står, men det er vanskelig å levere noe særlig når man kun blir avspist med 5 minutters innhopp her og der. Så langt i år har han kun 45 minutter med ES-fotball.

I cupen derimot, hvor han har spilt betraktelig mer, har han ikke uventet gjort seg bemerket med 4 mål på 3 starter.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Billy Elliott

Quote from: osoerli on May 29, 2018, 11:16:01 AMTull å selge Vega.  Han har eit beviseleg høgt nivå inne, og er den beste avsluttaren av kantspelarane.  Han var god i haust då han fekk speletid over tid.  Feile valg er typisk om ein får nokre minuttar ein sjeldan gong som innbyttar. 

Dette.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Morkel

Regnes Bamba som norskutviklet? Han kom til Kongsvinger som 17-åring og har spilt i Norge siden det. For det pleide vel i hvert fall å være 3 år i mellom 15 og 21 som var gjeldende. Chukwu kom vel også som 17-18-åring til Lyn og regnes som norsk. Er det fremdeles de samme reglene som gjelder?

Go Up