• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Lillestrøm - Brann, onsdag 30.05 kl 20.00 (NM-4 runde)

Started by Gulløl, May 27, 2018, 14:34:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Kun tre dager igjen til det tredje siste hinderet for at Brann kan komme til en cupfinale igjen. Ny knokkelkamp mot Lillestrøm. Vinner Brann denne kan en vel håpe for en gang skyld på heldige trekninger i kvartfinale og semifinale med hjemmekamper. Tidspunktene for resten av cupen er som følger:
Kvartfinaler: 27-28. juni
Semifinaler: 26-27. september
Finale: 2. desember

Registrer følgende om Lillestrøm foreløpig. De fikk et bittert tap i går borte mot erkefienden Vålerengen. Erling Knudzon spilte heller ikke denne kampen, men godt mulig at han er klar mot Brann. Ellers er det stor fordel for Lillestrøm at de får en hviledag ekstra før denne kampen. Brann kommer nok til å ta ut mye krefter på Lerkendal i kveld men en får håpe på at det ikke blir nye skader.

Billetter til bortefeltet kan kjøpes her:
https://www.ticketmaster.no/event/lillestrom-brann-nm-4runde-billetter/557327
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

marsboer

Først var jeg - "meh, snakker vi fortsatt om Lillestrøm-kampen igjen?" - men så glemte jeg at vi skal spille mot dem igjen. Ja. litt rart å spille borte mot dem på nytt etter 1 og halv uke.

Men ja, sure Lillestrøm som har nettopp tapt på overtid vil nok gjøre alt for å vinne denne kampen. Og hva med oss? Spørs hvordan vi er mot Rosenborg og hva skjer under kampen - for jeg frykter flere skader.

Superjack

Hvem stiller i den krigen? Basery på at både Orry, Sønnen og Skålevik gikk ut, samt at Barmen ikke var tilgjengelig i Trondheim?
Kjellsrud, Braaten, Grønner og Azar tror jeg alle spiller fra start. Men hvordan lag blir det?
Brannsupporter.

Spelaren

Her ryker me nok ut, og eg er ikkje kjempelei meg om så skjer.
Gå av.

Superjack

Blir faktisk lei meg om det skjer. En cupfinale er noe eget, og med siste finale fortsatt i minnet, er det på tide å få en ny.
Er ikke mye som vekker fotballinteressen i Bergen som en cupfinale heller.

Brannsupporter.

Superjack

Bommet på at det er spillefri til helgen.

Da har jeg mer tro på at LAN topper mer laget til denne kampen, med 1 1/2 uke til kampen etter.


Om Sønnen bare ble tatt av krampe på slutten så tipper jeg han starter sentralt. Stiller ikke med Orda sentralt en gang til mot LSK.

Resten orker jeg ikke tippe på en gang. Usikker på hvor mye LAN ønsker vinne cupen. Er ønsket stort ser jeg for meg at både Komsen, Gilli, Haugen, Vito og Acosta stiller til start.

Brannsupporter.

Kjell249

LAN hater å tape. Punktum. Tipper samme lag som mot RBK.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Spill uten Nilsen, Kristiansen, Orry, Barmen og Skålevik.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Billy Elliott on May 28, 2018, 05:55:10 AMVega må vel få starte snart?

Huff, helt glemt Vega. Vega inn for Marengo, Braaten inn på Høyreback og Gilli tilbake på venstreback.

Kjellsrud på topp.
Brannsupporter.

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

ostraume

Quote from: Lasaron on May 28, 2018, 06:28:07 AMSpill uten Nilsen, Kristiansen, Orry, Barmen og Skålevik.

Seriøst? Hvilket lag ser du for deg?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Det blir jo en vurdering opp mot å la benkeslitere få litt spilletid og å spare spillere som sliter med smårusk. Men all historie de siste par årene viser at med nye relasjoner som ikke har spilt mye sammen så synker kvaliteten. Så det må med i vurderingen. Men klart at spillere som Grønner, Vega og til en viss grad Johansen fortjener å få starte en kamp snart.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: ostraume on May 28, 2018, 07:44:30 AM
Quote from: Lasaron on May 28, 2018, 06:28:07 AMSpill uten Nilsen, Kristiansen, Orry, Barmen og Skålevik.

Seriøst? Hvilket lag ser du for deg?

Grunnen er at de er mer eller mindre skadet. Bør bli helt skadefri. Har troen på det.

Forslag til startoppstilling:

Samuel
Grønner - Acosta - Vito - Gilli
Haugen - Braaten - Ordagic
Koomson - Johansen - Marengo

Koomson bør kanskje få hvile, samtidig som Vega bør få starte.
Tren på langskudd

Erifos

Hva skjer med billettprisene for bortesupporterene på Åråsen i cupen? NOK 220 kroner sammenlignet med NOK 100 som RBK tar mot Odd? Priser LSK virkelig inn at de møter norges beste lag??!

Falkman

Quote from: Lasaron on May 28, 2018, 08:45:55 AM
Quote from: ostraume on May 28, 2018, 07:44:30 AM
Quote from: Lasaron on May 28, 2018, 06:28:07 AMSpill uten Nilsen, Kristiansen, Orry, Barmen og Skålevik.

Seriøst? Hvilket lag ser du for deg?

Grunnen er at de er mer eller mindre skadet. Bør bli helt skadefri. Har troen på det.

Forslag til startoppstilling:

Samuel
Grønner - Acosta - Vito - Gilli
Haugen - Braaten - Ordagic
Koomson - Johansen - Marengo

Koomson bør kanskje få hvile, samtidig som Vega bør få starte.

Hvis det skal være et poeng med at Grønner starter, og det er det jo absolutt, han fortjener det, må det iallefall være som midtstopper, alt annet blir veldig merkelig.

Lasaron

Nja. Hvis Kristiansen bør hvile, og Teniste er ute, har vi bare en back. Jeg tror Grønner er en bedre back enn Braaten, og at Braaten er en bedre DM enn Grønner. Jeg står for den.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: Lasaron on May 28, 2018, 11:32:46 AMJeg tror Grønner er en bedre back enn Braaten

På noe områder. Men totalt sett med de offensive bidragene er jeg ikke så sikker på det. Og Nilsen virker jo å være av samme oppfatning siden det var Braaten og ikke Grønner som vikarierte da både Teniste og Kristiansen var ute. Det vil etter min mening nesten være litt urettferdig i forhold til Grønner å sette han ut på backen. Enig at han bør få sjansen som midtstopper dersom han skal spille fra start.
Rød makt på Hansa

krakra

                         Radlinger
Martiniussen - Wormgoor - Grønner - Gilli
           Ordagic - Haugen - Orry
          Vega - Kjelsrud - Marengo

marsboer

Quote from: krakra on May 28, 2018, 11:57:20 AMRadlinger
Martiniussen - Wormgoor - Grønner - Gilli
           Ordagic - Haugen - Orry
          Vega - Kjelsrud - Marengo

Ser ikke så ille ut. Men mulig Orry i midten (Siverts rolle)?

edit:
Vent nå litt, fikk ikke Martiniussen rødt kort sist? eller var det kampen før det?

Lasaron

Kampen før det. Orry bør hviles, han hanglet mot Rosenborg.
Tren på langskudd

pidre

Vi er 3 kamper fra cupfinale og har ingen europakamper. LAN prioriterer nok cup, og vil stille det best tilgjengelige laget. Det er halvannen uke til neste seriekamp. Orry småskadet og benkes, da blir laget:

Rablinger
Gilli Vito Acosta Ruben
Haugen Sønnen Barmen
Koomson Skåle Marengo

Saludar a los monos!

krakra

Orry småskadet?

Barmen sto over grunnet skadet
Skålevik haltet av banen
Kristiansen haltet rundt på banen
Heltne Nilsen haltet av banen.

De er jo småskadet hele gjengen og jeg tviler på at de kommer seg i løpet av tre dager. Da er det bedre å stille med noen som har energi. Får vurdere Barmen eller Orry, men Kristiansen, Heltne Nilsen og Skålevik bør hviles.

Lasaron

Orry ble jo byttet ut i 75. minutt. Mener å huske at han slet med noe da.
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: Kjell249 on May 28, 2018, 07:38:37 AM
Quote from: Billy Elliott on May 28, 2018, 05:55:10 AMVega må vel få starte snart?
Hvorfor det?

Fordi han er god. Veldig god. Egentlig altfor god til å sitte på benken, men jeg forstår at Koomson og Marengo slik de har prestert, blir prioritert foran akkurat nå. Men han bør i alle fall få sjansen i cupen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

pidre

Quote from: krakra on May 28, 2018, 13:04:22 PMOrry småskadet?

Barmen sto over grunnet skadet
Skålevik haltet av banen
Kristiansen haltet rundt på banen
Heltne Nilsen haltet av banen.

De er jo småskadet hele gjengen og jeg tviler på at de kommer seg i løpet av tre dager. Da er det bedre å stille med noen som har energi. Får vurdere Barmen eller Orry, men Kristiansen, Heltne Nilsen og Skålevik bør hviles.

Sønnen hadde krampe. Skålevik skadet? Han dro vel mest ut tiden, Kristiansen - altså han som hadde det crazy pressløpet der på overtid, så ikke mye skadet ut da. Barmen tenker jeg er klar igjen. Tror nok laget blir som jeg anydet, så får vi se.
Saludar a los monos!

krakra

Orry hadde jo også krampe, og Skålevik haltet mot slutten, mens Kristiansen holdt seg til lysken flere ganger

Nixon

Rød makt på Hansa

Lasaron

Brann 2 stiller med toppet juniorlag fra start borte mot Brodd i kveld. Det kan tyde på at ingen av dem skal starte mot Lillestrøm.
Tren på langskudd

osoerli

                  Radler

Braaten   Worm   Bis   Gilli

Ordagic      Sivert    Barmen

Vega           Kjell      Ludde
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Pelle

Veien til ullevaal ?

Kong Gud Sønnen og den hellige ånd !
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

ACHTUNG

Jeg kan ikke forstå hvordan Barmen skal være klar til cupmøtet med LSK imorgen, når han ikke en gang var med troppen mot RBK.

Gulløl

Å starte med halvskadete spillere i morgen er lite smart, det tror jeg LAN forstår. Sjansen for at det kan bli spilletid på 120 min er absolutt tilstede, og da er Brann sårbare om f.eks. to bytter av haltende spillere må gjøres mellom 45 og 65 minutter. Still heller med kun friske spillere fra start som en er rimelig sikker kan fullføre kampen. Da er det muligheter å bruke bytter som et verktøy til å snu kambildet på slutten av kampen og inn mot eventuelle ekstraomganger. Krise om det blir mannefall underveis i kampen og Brann ikke har flere bytter igjen, noe Brann kan tape kampen på.
For Brann 2 har Bildøy vist god form i de to siste kampene og bør komme inn i troppen. Også spillere i B-gruppen bør være aktuelle istedenfor halvskadete A-lags spillere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Kalsaas har jo også vært bra, og vi har et backproblem for tiden. Er vel ikke usannsynlig at han også går inn i troppen?

Tipper vi starter ca slik:

Radlinger
Braaten - Vito - Grønner - Gilli
SHN
Haugen - Ordagic
Koomson - HKJ - Vega

Benk:
Acosta
Karadas
Skålevik
Pettersen
Kalsaas
Bildøy
Marengo

Barmen inn på benk for en av juniorene om han er klar. Marthinussen kan også fort bli foretrukket foran Kalsaas i stallen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ostraume

Enten Barmen eller Orry starter vel nærmest garantert?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Churchill

Quote from: Pelle on May 29, 2018, 03:50:10 AMVeien til ullevaal ?

Kong Gud Sønnen og den hellige ånd !
Eller kanskje Gud, sønnen og den heldige hånd (Komsoon)?
...we shall never surrender.

Lasaron

Alle med smårusk må spares. Dette for å vinne serien. Utfra de som er friske og raske bør vi toppe laget. Kampplanen må være som i de andre bortekampene, smelle til. Måke på. Vinne.
Tren på langskudd

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Quote from: ostraume on May 29, 2018, 14:05:01 PMEnten Barmen eller Orry starter vel nærmest garantert?

Orry er for skadet, ifølge BA. Barmen var jo ikke med i troppen mot RBK en gang, så han er vel neppe klar til å starte.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

https://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/mannefall-for-brann-dagen-for-ny-arasen-batalje/s/5-8-807700

Jeg får ikke lest saken, så vet ikke hvem som definitivt er ute. Men sikkert en del siden de lager en sak på det og legger den øverst på ba.no.

Det betyr at vi blir svekket, og enda mer svekket blir vi dersom vi skal spare alle med litt smårusk. Skal vi ha håp om å vinne i morgen må vi nok stable noen spillere på beina. Det er lenge til neste kamp igjen og smårusk er vel de fleste spillere vant til å spille med.
Rød makt på Hansa

pidre

Uheldig den skaden til Teniste, noen som vet når han forventes tilbake?
Saludar a los monos!

Corran

Fra artikkel
Peter Orry Larsen, Sivert Heltne Nilsen, Taijo Teniste, Kristoffer Barmen og Vito Wormgoor var ikke å se i solskinnet på Stadion tirsdag. Samtidig trente Ruben Kristiansen alternativt langs sidelinjen, mens en sprudlende, men fåtallig Brann-gjeng koste seg i solskinnet.

Så disse står nok over cup kampen. Står også at LAN funderer på lag og taktikk og vil vinne kampen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Verken Orry, Barmen eller Sivert på midten då blir det tynt.

                   Radlinger

Braaten    Grønner   Bis   Gilli

  Ordagic     Haugen     Kjell

  Vega        Karadas    Ludde

     

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

marsboer

Huff, det høres ikke bra ut når mange er ute med skader. Vårt første tap idag?

pidre

Quote from: Corran on May 29, 2018, 20:08:39 PMFra artikkel
Peter Orry Larsen, Sivert Heltne Nilsen, Taijo Teniste, Kristoffer Barmen og Vito Wormgoor var ikke å se i solskinnet på Stadion tirsdag. Samtidig trente Ruben Kristiansen alternativt langs sidelinjen, mens en sprudlende, men fåtallig Brann-gjeng koste seg i solskinnet.

Så disse står nok over cup kampen. Står også at LAN funderer på lag og taktikk og vil vinne kampen
Tviler på alle disse står over, er nok mer snakk om hvile.
Saludar a los monos!

pidre

Tom Harald Hagen dømmer. Vi må regne med at LSK kompenseres endel for Koomson-handsen.
Saludar a los monos!

Billy Elliott

Quote from: pidre on May 30, 2018, 08:16:05 AMTom Harald Hagen dømmer. Vi må regne med at LSK kompenseres endel for Koomson-handsen.

Vi burde bli kompensert for prestasjonen han leverte mot oss, for RBK, på Stadion i fjor.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

Ikveld ønsker jeg å se Radlinger ta mer for seg på LSK-cornere. Dersom vi på ny får se en hjelpeløs østerriker, som bommer på utrusinger og utboksinger, så vil jeg påstå at vi har et keeperproblem i emning. Han er så djevelsk god på absolutt alle andre områder, men dersom han ikke skjerpe seg på dødball imot, da vet motstanderne hvilken knapp de skal trykke på, om det er vanskelig å score på Brann i spill. Det var trist å se hvor elendig Radlinger var i feltet både mot LSK og RBK borte, det var nærmest et under at det ikke ble flere mål imot, spesielt på Åråsen.

Erifos

Quote from: osoerli on May 29, 2018, 21:42:03 PMVerken Orry, Barmen eller Sivert på midten då blir det tynt.

                   Radlinger

Braaten    Grønner   Bis   Gilli

  Ordagic     Haugen     Kjell

  Vega        Karadas    Ludde

     


Sivert er hvertfall med troppen til Oslo..

Tom C

Quote from: ACHTUNG on May 30, 2018, 09:44:34 AMIkveld ønsker jeg å se Radlinger ta mer for seg på LSK-cornere. Dersom vi på ny får se en hjelpeløs østerriker, som bommer på utrusinger og utboksinger, så vil jeg påstå at vi har et keeperproblem i emning. Han er så djevelsk god på absolutt alle andre områder, men dersom han ikke skjerpe seg på dødball imot, da vet motstanderne hvilken knapp de skal trykke på, om det er vanskelig å score på Brann i spill. Det var trist å se hvor elendig Radlinger var i feltet både mot LSK og RBK borte, det var nærmest et under at det ikke ble flere mål imot, spesielt på Åråsen.

Han uttalte jo nylig i et intervju at han ble tatt litt på senga over hvor mye angriperne fikk forstyrre keeperen i Norge sammenliknet med der han spilte før. Og at han skulle ta til seg dette og legge om til en tøffere opptreden i feltet. Får håpe han ikke bruker for lang tid på det da...
Aldri mer Obos....

Go Up