• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Gulltråden 2018

Started by Norlings Hund 2, May 06, 2018, 21:21:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Norlings Hund 2

Nå snakker selv Kjetil Rekdal om gull eller sølv til Brann. Er det ikke snart på tide å ta av?

Corran

Nei Leder de med 7 poeng når det er 2 serierunder igjen skal jeg ta av Fram til da nyter eg en kamp om gangen og forventer at nå snur det neste kamp.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Rød makt på Hansa

Henki

Her er det bare å fylle opp med alt som er av pessimisme og realisme. Ikke faen om Brann vinner serien i år. Ikke faen.
Ballen skal fremover!

Corran

Her er analytikernes tall hentet/sitert fra en TV2.no artikkel:

Sportsanalytiker i GIG Sports, Runar Endestad, opplyser til TV 2 Sporten at de har kalkulert seg frem til at Brann har 39 prosents sjanse til å stikke av med gullet i Eliteserien denne sesongen.

- Med Brann-seier her, og Rosenborgs poengtap i går, er sjansen for gull til Brann 39 prosent. Det er syv poeng ned til Rosenborg, som regnes som den største utfordreren (38 prosent), og Brann er dermed for første gang denne sesongen favoritt til å ta gullet. Syv poengs luke med 22 kamper igjen, i en sport der mål er viktige og få, der flaks har så stor betydning, er en ganske formidabel ledelse
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Ikke faen om det er gullfeber i denne byen før Hansa har annonsert at bryggingen av Gulløl er i gang. Ikke faen.
Hilsen en standhaftig eier av et nick.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Corran on May 07, 2018, 10:21:46 AMHer er analytikernes tall hentet/sitert fra en TV2.no artikkel:

Sportsanalytiker i GIG Sports, Runar Endestad, opplyser til TV 2 Sporten at de har kalkulert seg frem til at Brann har 39 prosents sjanse til å stikke av med gullet i Eliteserien denne sesongen.

- Med Brann-seier her, og Rosenborgs poengtap i går, er sjansen for gull til Brann 39 prosent. Det er syv poeng ned til Rosenborg, som regnes som den største utfordreren (38 prosent), og Brann er dermed for første gang denne sesongen favoritt til å ta gullet. Syv poengs luke med 22 kamper igjen, i en sport der mål er viktige og få, der flaks har så stor betydning, er en ganske formidabel ledelse

Forsatt 61 % sjanse for at Brann ikke vinner gullet. Fortell det til LAN så kan han fokusere på det i tillegg til de 66 poengene som fremdeles kan tapes i de 22 neste kampene som han snakket om i går   : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel

I 2006 lå vi... 7 poeng foran RBK etter 8 runder. Vi endte 7 poeng bak dem til slutt.

Spelaren

Me har ikkje spilt borte mot Rbk, Molde og VIF, steder me knapt tar poeng i. Slapp av og hold hodet kaldt.
Gå av.

Leffen

Steng tråden! Trenger ikke jinxing

nero

Jinxen er ute av flasken allerede...  Men det har kommet en aldri så liten gullfølelse her også.
Lions led by donkeys.

Superjack

Quote from: Gulløl on May 07, 2018, 11:20:37 AMIkke faen om det er gullfeber i denne byen før Hansa har annonsert at bryggingen av Gulløl er i gang. Ikke faen.
Hilsen en standhaftig eier av et nick.

I riktig Bergensånd bør vel Hansa sette ett Gull-sommerbrygg når Brann slår RBK og har sånn ca 12 poeng ledelse når vi skriver 1. juni? Passer bra det til utepilsen i August. Så kan de sette nytt skikkelig Gulløl i September. ;-)
Brannsupporter.

blobby winters

Jeg har begynt å ta litt av.
30 poeng pleier å være nok for å unngå nedrykk.  Vi har 22 poeng allerede. Jeg tror vi unngår nedrykk igjen i år.

Gulløl

Denne hører vel hjemme i denne tråden : ) . Skal ikke undervurdere når mannskorene mobiliserer for at gullet ska hem. Sjarmerende, dette er vel litt av gjengen som forlot Stadion når gamle sitte ble lagt i grus. Da er det flott å synge i mannskor istedenfor  : )  : )
https://www.youtube.com/watch?v=wMfSM2KXXBA
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Gulløl on May 10, 2018, 12:10:49 PMDenne hører vel hjemme i denne tråden : ) . Skal ikke undervurdere når mannskorene mobiliserer for at gullet ska hem. Sjarmerende, dette er vel litt av gjengen som forlot Stadion når gamle sitte ble lagt i grus. Da er det flott å synge i mannskor istedenfor  : )  : )
https://www.youtube.com/watch?v=wMfSM2KXXBA
Og når eg gikk inn og så den så kommer jeg videre til denne som var et deilig gjennsyn
https://www.youtube.com/watch?v=oeC1EInwzhI
Og da kom jeg til denne hvor det var utrolig at ikke brann scoret flere
https://www.youtube.com/watch?v=R0NTw6O-4OQ

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Norlings Hund 2

Bunnsolide greier LAN har bygd her, konkurrentene våre må virkelig ta seg sammen for å ha noen sjanse hvis vi fortsetter i denne stilen.

Kagain

Ja, men jeg er enda der som jeg tror mange andre er: vi er nervøse for når den første smellen kommer. Det som blir viktig da er at LAN sine menn klarer å nullstille seg og finne frem til de gamle taktene veldig fort. Jeg tror nok at det kommer en smell i løpet av våren/sommeren, men det som avgjør hvordan tabellen ser ut for Brann i november er hvor fort de klarer å hente seg inn igjen. Har ikke råd til å bruke for mange kamper på å komme i gang, for RBK kommer nok snart inn i flytsonen. Kanskje blir Bendtner toppscorer i år også. Han scorte ikke så mye på våren i fjor, men tok saftig igjen senere på året.

Superjack

Nå kommer lagene som ikke nødvendigvis pisser i buksene når de møter Brann. Brann har prestert godt, fått bra betalt og blitt hauset opp i media (ikke av lokalebefolkningen i Bergen.)

Hvor gode er egentlig Strømsgodset, Saprsborg08 skiftet vel ut ca halve 1. 11-en og hadde som mål selv å komme midt på tabellen.
Haugesund neste, så LSK med sin kjente Erlandsen knokkelfotball, før  RBK, etterfulgt av VIF, Odd og Molde.
Spesielt Vif, RBK og Molde tror jeg blir syretesten.

Kommer Brann ut med fortsatt 8-10 poengs ledelse da, bør gullfeberen stige 2-3 grader.

 
Brannsupporter.

Norlings Hund 2

VIF er svake, Molde varierende og Odd ikke gode nok. Så får vi se om de kliner til ekstra mot oss, men i utgangspunktet bør vi ha greie sjanser for poeng om vi fortsetter i samme stilen.

RBK blir den store styrkeprøven, og denne gangen er egentlig kortene snudd - det er trønderne som i utgangspunktet bør jobbe ræva av seg for å dra dette i land, trolig vil oddsen for hjemmeseier være lavere enn noensinne.

Vi stiller opp med lave skuldre, da vi uansett vil være foran dem på tabellen, men samtidig vil vi både gå for og ha trua på seier. Og er det én kamp der hele laget virkelig jobber, er det mot nettopp RBK.

For første gang på år og dag er jeg ikke redd for stortap mot bartene, for det kommer ikke til å skje.

Spelaren

Quote from: Norlings Hund 2 on May 13, 2018, 15:17:23 PM...det er trønderne som i utgangspunktet bør jobbe ræva av seg for å dra dette i land, trolig vil oddsen for hjemmeseier være lavere enn noensinne.

Hmmmm. Eg tror oddsene for heimeseier vil være høyere enn de pleier å være mot oss.  8)
Gå av.

Nixon

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/zLy0Gv/Statistikken-gir-grunn-til-Brann-optimisme

Ifølge den avdøde statistikeren Thomas Bayes, kan Brann ta gull.

Når selv døde folk begynner å snakke om gull...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Nixon on May 16, 2018, 07:55:16 AMNår selv døde folk begynner å snakke om gull...
Ja da begynner virkelig jeg også å tro på Kong Gud  : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Vi kan først begynne å snakke om gull, når det er spilt 20 kamper og om Brann fortsatt har en komfortabel ledelse. Jeg har en følelse av at RBK kommer til å tape flere poeng enn Brann frem til det, blant annet pga at at Mike og Niklas er borte i 4 av RBKs kamper, grunnet VM i Russland.

Nixon

De er tatt ut i bruttotroppen på 35 spillere. Det er slett ikke sikkert at begge får være med til slutt.
Rød makt på Hansa

Falkman

May 16, 2018, 10:29:11 AM #24 Last Edit: May 16, 2018, 10:31:20 AM by Falkman
Quote from: Nixon on May 16, 2018, 10:08:42 AMDe er tatt ut i bruttotroppen på 35 spillere. Det er slett ikke sikkert at begge får være med til slutt.

Basert på det de har vist i år er det vel minst like sannsynlig at ingen av dem kommer med. Danskene har  ingen virkelige stjernespisser lenger, men de har 5,6 stykker i den posisjonen som får greit med,  eller mye spilletid i de største ligaene i Europa. Kan ikke helt forstå at de har bruk for Bendtner da. Egentlig er vel rutinen han besitter hans største pre sammenlignet med de andre.

Jensen spilte 4 minutter i kvalikken. Tviler på at det holder til å bli tatt med.

ostraume

Bendtner blir nok med. Grei supersub for Danmark.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ACHTUNG

Ifølge RBKWEB er sjansene store for at begge kommer med blant de 23. 8 skal bort 4 juni.

Falkman

Quote from: ACHTUNG on May 16, 2018, 12:07:17 PMIfølge RBKWEB er sjansene store for at begge kommer med blant de 23. 8 skal bort 4 juni.

35-8 er da ikke 23? Må være 12 som skal bort, såvidt jeg kan skjønne. Bendtner hadde vært sjanseløs hvis jeg hadde fått bestemme. Men jeg er åpen for at Hareide kan se annerledes på det.

Superjack

Quote from: ACHTUNG on May 16, 2018, 09:57:30 AMVi kan først begynne å snakke om gull, når det er spilt 20 kamper og om Brann fortsatt har en komfortabel ledelse. Jeg har en følelse av at RBK kommer til å tape flere poeng enn Brann frem til det, blant annet pga at at Mike og Niklas er borte i 4 av RBKs kamper, grunnet VM i Russland.

Dette blir nok ordnet ved at NFF omgår regelverk om spillere borte på grunn av spill i mesterskap.
Dette gjøres nok mest smidig at kampene ikke spilles, og at hele Norges Rosenborg tildeles de kampene som 3-0 seier. For det vil være mest rettferdig for norsk fotball. Så slipper jo kanskje RBK unødig press på å prestre både i serie og Europa, når de skal forsvare Norges ære i Europa.
Brannsupporter.

Lasaron

Får ikke Rosenborg utsatt kampene sine hvis de er vekke?
Tren på langskudd

Superjack

Jo, med 2 spillere får de utsatt, med bare en får de det ikke. Slik jeg tolker dette iallefall. Så spørs det da om RBK evt ønsker å utsette de inntil 4 kampene om det skjer, og få enda tettere progrem på høsten, eller spille uten de to nevnte spillere. Der det er vel stor mulighet for at Bendtner forsvinner uansett.
Brannsupporter.

Lasaron

På sikt. Hvis vi skal bli så gode som vi ønsker, må vi tåle mange kamper. Den saken er bare helt inormt grei. Vi må tåle å være så god at vi er med i e-cup, cupen osv. På samme måte som vi må tåle presset det er å lede serien. Vi må like det. Spillerne, trenerne, klubben.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on May 16, 2018, 14:06:16 PMPå sikt. Hvis vi skal bli så gode som vi ønsker, må vi tåle mange kamper. Den saken er bare helt inormt grei. Vi må tåle å være så god at vi er med i e-cup, cupen osv. På samme måte som vi må tåle presset det er å lede serien. Vi må like det. Spillerne, trenerne, klubben.

Spillere som er i PL og LaLiga toppklubber har vel 50 + kamper i en sesong. Så ja mange kamper må tåles, og så må spiller 12, 13, 14 og 15 være gode nok og klare til å spille. Dvs dobbel dekning. Om Brann og LAN virkelig tar sikte på å bli landets beste klubb så skal de også være gode nok til med litt tur komme i EL gruppespill. da blir høstsesongen like travel som våren.
Brannsupporter.

Corran

Quote from: Superjack on May 16, 2018, 13:53:48 PMJo, med 2 spillere får de utsatt, med bare en får de det ikke. Slik jeg tolker dette iallefall. Så spørs det da om RBK evt ønsker å utsette de inntil 4 kampene om det skjer, og få enda tettere progrem på høsten, eller spille uten de to nevnte spillere. Der det er vel stor mulighet for at Bendtner forsvinner uansett.
Spørs om vi ikke skal håpe de ikke kommer med i VM. I alle fall ikke Bendtner.
Så artikler om at det er eksperter som mener litt av problemet til rbk er at de bruker Bendtner og Søderlund samtidig. 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

En ting er sikkert. Dersom vi fortsetter med uavgjort mens bartepakket vinner så kan denne tråden få lov til å synke om ikke så lenge.
Rød makt på Hansa

Corran

Synke kommer den til å gjøre men kjekt så lenge den har litt liv
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Vi kan jo døpe den om til "Europa 2019" og likevel få en OK høst!;)
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: Nixon on May 06, 2018, 21:58:35 PMLa den synke!

Nixon sa det best, allerede i innlegg nr. 3 i denne tråden. Neste søndag kan 7 poeng ha blitt til 0. Og det på bare 11 dager.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Crispo 2

Går det ikkje an å få stengt denne tåpelige tråden?
Per Pettersen 1960-1964

Norlings Hund 2

På grunnlag av at du ikke liker den?

Vi leder serien fortsatt og står med 8-3-0 på 11 kamper, det gjør oss til en gullkandidat enten du liker det eller ei.

Gulløl

La dette være en tråd for ironi krydret med noen ytterst få håpefulle innlegg om gull  : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Crispo 2

Lukter jinxing lang vei😂😂😨
Per Pettersen 1960-1964

Norlings Hund 2

Jinxing er like absurd som ganning. Hva blir det neste, et stadionspøkelse som skremmer spillerne våre når de er i scoringsposisjoner?

Gulløl

Quote from: Norlings Hund 2 on May 22, 2018, 16:47:07 PMJinxing er like absurd som ganning. Hva blir det neste, et stadionspøkelse som skremmer spillerne våre når de er i scoringsposisjoner?
Stadionspøkelse er alvorlige greier, se hvordan det er gått med Fredrikstad. En klubb der det meste har handlet om nedrykksposisjoner etter at "mannen med ljåen" flyttet inn for en del år siden : )
https://www.nrk.no/video/PS*34441
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Artig sak. Det var noen smil på lur der. Enten tuller de, eller så er de bittelitt sprø, eller det er sant.
Tren på langskudd

Norlings Hund 2

May 27, 2018, 20:54:44 PM #45 Last Edit: May 28, 2018, 02:26:50 AM by Norlings Hund 2
Quote from: Crispo 2 on May 22, 2018, 09:01:02 AMGår det ikkje an å få stengt denne tåpelige tråden?

Er det nå vi skal stenge denne tåpelige tråden?

Edit: glemte "tåpelige"

marsboer

Steng tråden - vi sikter mot Champions League-tittelen!

Superjack

Var vel mest fokus på å unngå direkte nedrykk. Mulig vi må ta til takke med kvallik.
Brannsupporter.

chris_henrik

Quote from: Gulløl on May 22, 2018, 17:55:26 PM
Quote from: Norlings Hund 2 on May 22, 2018, 16:47:07 PMJinxing er like absurd som ganning. Hva blir det neste, et stadionspøkelse som skremmer spillerne våre når de er i scoringsposisjoner?
Stadionspøkelse er alvorlige greier, se hvordan det er gått med Fredrikstad. En klubb der det meste har handlet om nedrykksposisjoner etter at "mannen med ljåen" flyttet inn for en del år siden : )
https://www.nrk.no/video/PS*34441


Jeg lanserer herved teorien om at motgangen vi har opplevd, var begravd under den gamle hovedtribunen.

Noen bør sporenstreks lokalisere fyllmassene som er tatt ut og smugle disse til Trondheim, hvor de strøs rundt Lerkendal, slik at det går 44 år før RBK vinner serien igjen. ;)
<BRANN> ..... DKFM

Gulløl

May 28, 2018, 16:19:43 PM #49 Last Edit: May 28, 2018, 16:30:33 PM by Gulløl
feilpost
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up