• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: krakra on May 14, 2018, 13:08:47 PMNår det gjelder spiss så bør det være en som er i stand til å gi Skålevik konkurranse. Absolutt. Men det må samtidig være en som tåler å tape den konkurransen. Hvor lenge tror folk at Ohi vil akseptere å sitte på benken i Brann? En måned? Kanskje to? Og slik Skålevik presterer for tiden er det rett og slett ikke gitt at Ohi tar plassen hans. Ohi er større og bedre teknisk, men han scorer færre mål og jeg er veldig usikker på om han er villig til å legge ned den samme innsatsen i press som Skålevik. Noe som er viktig for et lag som har presspillet som sin største styrke.

Jeg tenker at Brann godt kan være litt kyniske her. Dersom Skålevik fortsetter å levere så vil en ny spiss slite mye benk og kanskje ønske seg vekk etter sesongen. Greit nok, men da har vi hatt en bedre erstatter denne viktige sesongen enn det vi har i stallen per dags dato. Ikke alt trenger å være fremtidsrettet slik situasjonen er nå.

Og jeg er heller ikke veldig redd for at en slik spiller vil forsure miljøet. Jeg tror kollektivet er alt for sterkt til at det vil gi negative utslag.
Rød makt på Hansa

Norlings Hund 2

Vi har allerede hentet en utfordrer til Skålevik, så jeg tviler på om vi skal hente enda en. Da må det i så fall være en klassespiller, som er ment å danke ham ut, noe som på ingen måte er på sin plass akkurat nå.

osoerli

Det er då ingen poeng å henta benkeslitarar.  Alle som skal hentast skal sjølsagt forsterka førsteelveren.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Vanskelig å forsterke førsteelveren når vi har det som Eliteseriens beste spiss for tiden. Det gjelder jo alle posisjoner. Det er ingen steder vi trenger å hente noen som «går rett inn». Faren er større for at det svekker oss.

Men vi bør jo ha konkurranse på plassene. Selv om det er vanskelig med LAN.

Xminator

"faren", for noe tull. Vanskelig med LAN? Om noe så må jo LAN være av de som gir en generell pokker i hvem og plukker de som til enhver tid skal prestere best.

Serieleder Brann trenger spillere som kan prestere når skader og karantener begynner å gjøre seg gjeldende.

Brann skal beholde de som spiller fast og gjøre endringer i den delen av troppen som ikke tåler å være i konkurransesituasjon, eller som støyuer over å være i den. Orry Larsen er jo den som omtrent 2 ganger i uken flagger misnøyue i media, så kanskje det er ett naturlig sted å starte? Teniste med skaden sin. Karadas og Brathen med alder?

Det handler også om hva Brann har råd til og hva som er tilgjengelig. Jeg tviler på at noen får klippekort i dagens regime, så om noen hentes så kommer de på laget om de er gode nok. Ingen på førstelaget skal være hellige.

Med den litt labre interessen rundt klubben om dagen i Byen, så er også overgangsvinduet en mulighet til å skape litt positit støy rundt Brann.

Lasaron

Quote from: Xminator on May 15, 2018, 05:04:14 AMJeg tviler på at noen får klippekort i dagens regime, så om noen hentes så kommer de på laget om de er gode nok.


Nåja.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Av kortreist, er det verdt å se at Antwi nå står med 6 mål på 8 kamper og av det man har sett fra høydepunkter, blant annet mot Sogndal 16 mai, så er dette en dukk opp-spiller, med nese for mål a`la Skålevik. Husekleppe har 3 mål og målet hans på Fosshaugane var en perle, en suser i krysset fra noen og tjue meter. Dang står med 3 mål, han siste mot Florø, der han løper fra forsvaret og putter iskaldt alene med keeper. Ståle Steen Sethre forsvarsspiller på Nest med 3 mål, 25 år gammel, kan være interessant.

osoerli

-Ny spiss.  Skålevik fungerer kun mot veldig svake forsvarsspelarar.
-Ny midtbanespelar som kan utfordre eller vera backup for Sivert.
-Ny indreløper til å erstatte Ordagic som sendes vidare til Start eller Sandefjord.
-Ny høgreback eller Jonsson tilbake.

4 nye spelarar altså.  Spissen er viktigast.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

For tidlig å gi opp Ordagic. Han må få litt tid på seg mener jeg. Er litt annen spillestil under LAN enn i Bosnia
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

Quote from: osoerli on May 21, 2018, 21:25:07 PM-Ny spiss.  Skålevik fungerer kun mot veldig svake forsvarsspelarar.
-Ny midtbanespelar som kan utfordre eller vera backup for Sivert.
-Ny indreløper til å erstatte Ordagic som sendes vidare til Start eller Sandefjord.
-Ny høgreback eller Jonsson tilbake.

4 nye spelarar altså.  Spissen er viktigast.


Tror ikke vi bør ha for mange spillere i troppen slik LAN rullerer. Strand hadde vært perfekt, ettersom han kan spile kant, høyreback og indreløper, så kan heller Barmen ta DM rollen. Ellers er vel alle enige om at vi trenger en ekstra spiss, men hvem i all videste verden skulle dette være, fyren må jo være både utviklet i Norge og et realistisk alternativ?

osoerli

Quote from: Corran on May 21, 2018, 21:31:36 PMFor tidlig å gi opp Ordagic. Han må få litt tid på seg mener jeg. Er litt annen spillestil under LAN enn i Bosnia

Joda, det kan vera eit poeng.  Men sidan han opptar knapp utanlandskvote meiner eg han bør selgjast eller leigast ut i sommarvinduet.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Huff on May 21, 2018, 22:11:40 PM
Quote from: osoerli on May 21, 2018, 21:25:07 PM-Ny spiss.  Skålevik fungerer kun mot veldig svake forsvarsspelarar.
-Ny midtbanespelar som kan utfordre eller vera backup for Sivert.
-Ny indreløper til å erstatte Ordagic som sendes vidare til Start eller Sandefjord.
-Ny høgreback eller Jonsson tilbake.

4 nye spelarar altså.  Spissen er viktigast.


Tror ikke vi bør ha for mange spillere i troppen slik LAN rullerer. Strand hadde vært perfekt, ettersom han kan spile kant, høyreback og indreløper, så kan heller Barmen ta DM rollen. Ellers er vel alle enige om at vi trenger en ekstra spiss, men hvem i all videste verden skulle dette være, fyren må jo være både utviklet i Norge og et realistisk alternativ?

Eg tenker vi både kvitter oss med Ordagic og fortsetter utlånet av Jonsson, henter utanlandsk spiss, norsk back og norsk midtbane.  Ryerson kan f.eks både bekle høgra back, DM og indreløper og er norsk.  Andre alternativ er Strand og Aursnes.  Huseklepp som spiss trur eg hadde vore betre enn Skålevik faktisk, bortsett frå at han ikkje jobbar nok i førsteforsvarerrolla.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Da var Skålevik-kritikken i gang igjen, ja. Hvem er det folk heller vil ha? Ohi? Søderlund? Bendtner, kanskje? Ingen av dem har scoret like mange mål som krepsen så langt.

For øvrig litt rart å si at han ikke scorer mot de gode lagene, når det var nettopp han (med 2 mål) som avgjorde mot det beste laget vi har møtt så langt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Hvorfor skulle Ryerson gå til Brann?

osoerli

Quote from: krakra on May 21, 2018, 22:49:59 PMHvorfor skulle Ryerson gå til Brann?

Det kan no tenkast det fins spelarar som ønskjer å spela på eit lag som har sjans på gull i eliteserien.  Kanskje Ryerson, kanskje ikkje, aller kanskje ein annan.  Kven veit?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Billy Elliott on May 21, 2018, 22:39:42 PMDa var Skålevik-kritikken i gang igjen, ja. Hvem er det folk heller vil ha? Ohi? Søderlund? Bendtner, kanskje? Ingen av dem har scoret like mange mål som krepsen så langt.

For øvrig litt rart å si at han ikke scorer mot de gode lagene, når det var nettopp han (med 2 mål) som avgjorde mot det beste laget vi har møtt så langt.

Sarpsborg og Haugesund er dei 2 beste laga me har møtt hittil. Han scorte ikkje i dei så vidt eg hugsar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Quote from: osoerli on May 22, 2018, 01:09:47 AM
Quote from: Billy Elliott on May 21, 2018, 22:39:42 PMDa var Skålevik-kritikken i gang igjen, ja. Hvem er det folk heller vil ha? Ohi? Søderlund? Bendtner, kanskje? Ingen av dem har scoret like mange mål som krepsen så langt.

For øvrig litt rart å si at han ikke scorer mot de gode lagene, når det var nettopp han (med 2 mål) som avgjorde mot det beste laget vi har møtt så langt.

Sarpsborg og Haugesund er dei 2 beste laga me har møtt hittil. Han scorte ikkje i dei så vidt eg hugsar.

Merkelig, for Ranheim ligger behagelig foran dem begge på tabellen.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

marsboer

May 22, 2018, 07:27:30 AM #217 Last Edit: May 22, 2018, 07:36:01 AM by marsboer
Jeg vil forøvrig ha Ordagic ut. Jeg synes ikke at han holder nivået til Eliteserien - og da er han en bortkastet plass på utenlandskvoten. Når han er bak Barmen, Sivert, Haugen og Orry - trenger vi ham egentlig? Bedre å satse på en midtbanetalent eller hente inn Petter Strand.

Quote from: krakra on May 21, 2018, 22:49:59 PMHvorfor skulle Ryerson gå til Brann?

Bedre enn 1.divisjon, antar jeg? Og vi trenger norsk back pga utenlandskvoten.

Spelaren

Ryersons prislapp burde ikkje skremme, og Viking har forberedt seg på salg i sommer. Men han ville til Tyskland i vinter, Bergen er kanskje ikkje tysk nok?
Gå av.

Morkel

Ryerson har uttalt at det kun er utlandet eller Viking som er aktuelt.

marsboer

Quote from: Spelaren on May 22, 2018, 08:09:01 AMBergen er kanskje ikkje tysk nok?

Av hele Norge er Brann mest tysk med Hansa og Bryggen. Men ja, hvis han vil ha mer tysk enn dette må han nok til Tyskland.

Quote from: Morkel on May 22, 2018, 09:42:12 AMRyerson har uttalt at det kun er utlandet eller Viking som er aktuelt.

Trodde at republikken Bergen regnes som et utland.

osoerli

May 22, 2018, 09:57:16 AM #221 Last Edit: May 22, 2018, 09:58:53 AM by osoerli
Quote from: Billy Elliott on May 22, 2018, 06:36:27 AM
Quote from: osoerli on May 22, 2018, 01:09:47 AM
Quote from: Billy Elliott on May 21, 2018, 22:39:42 PMDa var Skålevik-kritikken i gang igjen, ja. Hvem er det folk heller vil ha? Ohi? Søderlund? Bendtner, kanskje? Ingen av dem har scoret like mange mål som krepsen så langt.

For øvrig litt rart å si at han ikke scorer mot de gode lagene, når det var nettopp han (med 2 mål) som avgjorde mot det beste laget vi har møtt så langt.

Sarpsborg og Haugesund er dei 2 beste laga me har møtt hittil. Han scorte ikkje i dei så vidt eg hugsar.

Merkelig, for Ranheim ligger behagelig foran dem begge på tabellen.

I enkeltkampane mot Sarpsborg og Haugesund møtte me dei 2 beste laga.  I enkeltkampen mot Ranheim hadde me full kontroll.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Marengo er jo en som på en måte har spilt seg inn. Men LAN rullerer noe for lite, ja.

Når det gjelder Petter Strand, som er saken her, så hører jeg snakk om at han faktisk har lyst å gå til Brann. Ryktete rykter? Nja, kanskje litt mer enn det.
Tren på langskudd

Brannfan23

To spisser, en midtbanespiller og back må inn. Vega må desverre selges, fordi han fungerer ikke for dette Brannlaget. Skålevik har ikke mer å utrette, selv om han har vært OK i det siste. Han og Helte Nilsen må erstattes med noe bedre.

Pelle

Eg stoler på POL ;-)

Så eg legger meg ikke opp i det ;-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Corran

Quote from: Brannfan23 on May 22, 2018, 22:44:25 PMTo spisser, en midtbanespiller og back må inn. Vega må desverre selges, fordi han fungerer ikke for dette Brannlaget. Skålevik har ikke mer å utrette, selv om han har vært OK i det siste. Han og Helte Nilsen må erstattes med noe bedre.
en må ikke erstatte de to spillerne som har hatt best utvikling og hvor en er en av de viktigste i laget.
At de kan trenge bedre konkurrenter er en annen sak, men de må ikke erstattes
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SKBCPH

https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Soderlund-ville-vurdert-Brann-om-ikke-RBK-kom-pa-banen-255605b.html

Så Søderlund hadde trolig vært Brann-spiller om Brann hadde lagt pengene på bordet, tanker?

Når man ser hva han har prestert for RBK de siste kampene er jeg ikke i tvil om at han hadde vært en forsterkning.
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

Quote from: SKBCPH on May 24, 2018, 14:31:19 PMhttps://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Soderlund-ville-vurdert-Brann-om-ikke-RBK-kom-pa-banen-255605b.html

Så Søderlund hadde trolig vært Brann-spiller om Brann hadde lagt pengene på bordet, tanker?

Når man ser hva han har prestert for RBK de siste kampene er jeg ikke i tvil om at han hadde vært en forsterkning.

Brann konkluderte med at det ikke var råd, da holder man seg til det. Er Søderlund like aktiv i rollen som Skålevik?
Brannsupporter.

Gulløl

May 27, 2018, 15:24:09 PM #229 Last Edit: May 27, 2018, 15:29:30 PM by Gulløl
Tar et par klipp fra BA artikkelen for et par dager siden. Dette gir gode signaler om hvilke type spillere som blir hentet i de neste overgangsvinduene til LAN sitt byggverk. Så spekulasjoner i denne tråden om overgang til Brann for spillere som ikke er veldig løpssterke har nok lite for seg. Gir også signaler om hvilke typer spillere som kan bli skiftet ut. LAN ønsker rett og slett enda flere løpssterke spillere i stallen og vil ha en tropp der ALLE kan spille høytrykksfotball (gegenpressing).

Klipp 1:
- Vi gjør dette fordi vi nå har mannskap til det. Det har veldig mye med løpskraft å gjøre, og vi har ennå ikke mange nok løpssterke spillere i stallen til å gjennomføre dette når vi får noen skader og fravær. Det har vi sett i de siste kampene. Men i begynnelsen av årets sesong fikk vi til akkurat det vi prøvde på og det dere påpeker: Vi presset motstanderen i senk. De 3-4 første bortekampene var «outstanding», sier Nilsen.


Klipp 2:
- Nei, de par-tre første bortekampene var som sagt strålende. Akkurat slik vi ønsket. Og som sagt så er dette en utvikling vi har etterstrebet. Angrep er ofte det beste forsvar, men en slik stil er kraftkrevende.
- De siste kampene har vi ikke helt klart det. Nå får vi se hvem som blir klare før vi bestemmer oss for hva vi gjør på Lerkendal, sier han.
- Men kom tilbake om et år eller to! Når vi har en tropp der alle kan spille denne type fotball, ja da skal absolutt alle motstandere få «kjenne på det», lover Brann-treneren.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Norlings Hund 2

Flott, kjør på med høytrykksfotball!

Superjack

Med LAN sin fotballfilosofi og ønske til spillere, hvem vil da være nærliggende å tro kunne være mulige overganger?
Samtidig er han ikke 100% til at det skal være superløpssterke spillere, boks til boks.

Både Helland i Hødd og nå Marengo på kanten i Brann får lov å "jukse" litt, på grunn av egenskapene de har i det angripende spillet.

Hvem vil da være aktuelle å hente, uavhengig av posisjon på banen? Ser ikke for seg LAN hente 27-28 åringer som må bruke 1 sesong på å trene seg opp til så høyt press.



Brannsupporter.

Norlings Hund 2

Petter Strand er vel en hardtarbeidende spiiller som er høyaktuell?

Gulløl

May 27, 2018, 16:53:25 PM #233 Last Edit: May 27, 2018, 17:00:12 PM by Gulløl
I kategorien løpssterke og gode midtbanespillere og spiss er vel dette ganske attraktive spillere i eliteserien for tiden, de to siste også fordi de er på utgående kontrakt:
- Gjermund Åsen(27 år). Kontrakt med Tromsø ut 2019.
- Mads Reginiussen(30 år). Kontrakt med Ranheim ut 2019.
- Kristoffer Løkberg(26 år). Utgående kontrakt med Ranheim, kan signere for ny klubb i juli.
- Michael Karlsen(28 år). Utgående kontrakt med Ranheim, kan signere for ny klubb i juli

Klipp 1:
Mens Løkberg har vært Ranheim-spiller siden han kom tilbake fra England sommeren 2011, er Michael Karlsen inne i sin andre periode i klubben. Begge har spilt viktige roller for at Ranheim er blitt eliteseriens store askeladd, «Løken» som indreløper, Karlsen som midtspiss. Syv måneder før kontraktene deres går ut har det ikke vært konkrete forhandlinger mellom Ranheim og duoen.
- Jeg hadde en løs prat med Frank (Lidahl, daglig leder) før sesongen. Men det har ikke vært noe konkret. Lidahl vet at jeg fortjener mer enn i dag. Så han får snekre sammen en god pakke for å få til en deal også utover 2018, smiler Løkberg.


Klipp 2:
Ranheim har som policy at ingen skal være heltidsspillere. Klubben har et lønnstak på 25 000 kroner i måneden før skatt. Verken Løkberg eller Karlsen passerer 15 000 kr i måneden, og jobber 70 prosent ved siden av. Løkberg er tydelig på at Ranheim må fortsette denne modellen, selv om det går an å justere tallene noe, særlig for dem som tilhører de lavere sjiktene i denne stigen.


https://www.bt.no/100Sport/fotball/Profilene-kan-snakke-fritt-med-klubber-i-juli-Apner-for-a-bli-heltidsproffe--utenfor-Ranheim-255510b.html

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Hvordan er han barnebarn Eggen? LAN skrøt vel av han tidligere. Han er vel midtstopper, men vi er fortsatt sårbare der, spesielt kanskje for neste sesong, om det blir flere kamper med f.eks europa kvallik?
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: Gulløl on May 27, 2018, 15:24:09 PM- Vi gjør dette fordi vi nå har mannskap til det. Det har veldig mye med løpskraft å gjøre, og vi har ennå ikke mange nok løpssterke spillere i stallen til å gjennomføre dette når vi får noen skader og fravær. Det har vi sett i de siste kampene. Men i begynnelsen av årets sesong fikk vi til akkurat det vi prøvde på og det dere påpeker: Vi presset motstanderen i senk. De 3-4 første bortekampene var «outstanding», sier Nilsen.

Quote from: Superjack on May 27, 2018, 16:10:08 PMog nå Marengo på kanten i Brann får lov å "jukse" litt, på grunn av egenskapene de har i det angripende spillet.

Den viktigste og mest varige forskjellen mellom de første kampene og de siste er Teniste og Kristiansen ut, Gilli ned på back og Marengo inn som fast på kant. Så det spørs vel om det med full tropp er plass til en juksende Marengo fra start i så mange kamper.
Rød makt på Hansa

krakra

Hadde håpet på et visst fokus på det vi gjør med ball også. For når vi ikke klarer å presse så høyt og intenst som vi gjorde i starten av sesongen, så avsløres det ganske kjapt at vi har solide begrensinger i ballferdighetene. Både som lag og individuelt. Det blir fort upresist og omstendelig. Veldig få av målene i år har kommet etter godt spill med ball. Det har enten vært kriging, eller et resultat av at det høye presset har ført til feil hos motstander.

Av de fem bakerste er vel Radlinger den beste ballspilleren. Det er ikke engang satt på spissen. Vito er kanskje bedre. Stopperne er gode murblokker, men med ball er det fortsatt store begrensninger. Særlig hos Acosta. Teniste har riktignok overrasket positivt med innleggskvaliteten sin. Lenge siden vi har hatt en høyreside som er så gode på innlegg.

Barmen er ikke kreativ, og begrenset teknisk. Uavhengig av hvor mange videoer Torvanger viser av to-tre mål de siste årene. Dette avsløres når vi må angripe mot etablert. Da blir det for treigt og omstendelig. Det samme gjelder Heltne Nilsen. Kantene er bra, Skålevik er åpenbart en sliter og en som avslutter angrep. Hans bidrag i oppbyggingen er veldig begrenset. Og å gi ham ballen utenfor sekstenmeteren er ganske bortkasta.

Det er veldig stor forskjell i forutsetningene for angrepsspillet når presset sitter, og når det ikke sitter. Når vi ikke klarer det ekstreme presset så må vi angripe mot etablert, gjerne bygd opp bakfra. De gangene vi har blitt tvunget til det har vi i bestefall fremstått som middelmådige, også i år.

Det er fire spillere i den normale førsteelveren som har over ordinære ferdigheter med ball i forhold til posisjonene sine. Radlinger, Haugen, Koomson og Marengo. Skuffende hvis nok et overgangsvindu kun skal handle om løpskraft.

Norlings Hund 2

Heldigvis er det mulig å ha flere tanker samtidig, noe jeg føler meg sikker på at de har. Det er mer skivebom å ignorere løpskraft når man spiller en type fotball som krever mye av det.

krakra

Det er jo ingen som har sagt at løpskraft skal ignores.
Jeg har iallefall ikke sett det. Større ferdigheter med ball, både individuelt og som lag, vil riktignok gjøre behovet for løpskraft mindre. Naturligvis.

Norlings Hund 2

Selvsagt, men det aller beste er jo uten tvil om man har begge deler - både et solid maskineri og gode individuelle ferdigheter.

krakra

Selvsagt, og gjerne spillere som scorer mange mål, slår mange assists, nekter motstander å komme forbi, vinner alle dueller osv osv.

Pose og sekk er vel og bra, men når treneren analyserer hva stallen mangler og trenger inn mot neste vindu er det litt skuffende at han tilsynelatende nok en gang har falt på "løpskraft" som første svar.

Superjack

Quote from: krakra on May 27, 2018, 17:59:24 PMDet er jo ingen som har sagt at løpskraft skal ignores.
Jeg har iallefall ikke sett det. Større ferdigheter med ball, både individuelt og som lag, vil riktignok gjøre behovet for løpskraft mindre. Naturligvis.

Jeg er veldig enig med krakra her. Spillere inn, bør helst være med bedre ballferdigheter. Det vil i sin tur føre til færre av balltapene der man må jage etter å vinne den tilbake.  Men samtidig vil de måtte være ekstremt løpssterke for å kunne beherske LAN stilen.

Skaanes var jo tydelig på at LAN var mest opptatt av ikke miste ballen. Tror nok det fortsatt gjelder. 1. Ikke miste ballen, 2. om den mistes skal den vinnes tilbake umiddelbart.



Brannsupporter.

Superjack

Quote from: krakra on May 27, 2018, 18:12:21 PMSelvsagt, og gjerne spillere som scorer mange mål, slår mange assists, nekter motstander å komme forbi, vinner alle dueller osv osv.

Barcelona mot United i CL finalen 2011 var vel tilnærmet det. Verdens beste pasnings og ballsikre spillere, kombinert med gegenpress av en annen verden.
Tyskland i VM 2014 var vel ikke så langt unna heller.



Brannsupporter.

Superjack

Quote from: krakra on May 27, 2018, 18:12:21 PMPose og sekk er vel og bra, men når treneren analyserer hva stallen mangler og trenger inn mot neste vindu er det litt skuffende at han tilsynelatende nok en gang har falt på "løpskraft" som første svar.

Kan det ha vært utifra lommeboken i Brann. Enklere å finne løpskraft i tilbudshyllen enn gode teknikere med bra arbeidsmoral?
Uten at jeg har sett det uttalt direkte så leser iallefall jeg mellom linjene i mange av intervjuene til LAN at han ønsker å forsterke med det siste.
Brannsupporter.

Norlings Hund 2

Quote from: krakra on May 27, 2018, 18:12:21 PMSelvsagt, og gjerne spillere som scorer mange mål, slår mange assists, nekter motstander å komme forbi, vinner alle dueller osv osv.

Pose og sekk er vel og bra, men når treneren analyserer hva stallen mangler og trenger inn mot neste vindu er det litt skuffende at han tilsynelatende nok en gang har falt på "løpskraft" som første svar.

Alt har med forutsetninger og økonomi å gjøre også. Jeg vil ikke si at det er skuffende, slik jeg ser det er det bra at vi har en trener med en tydelig filosofi og en plan for en gangs skyld - en som faktisk følges, og som ikke bare er tomme ord.

Selvsagt er løpskraft enormt viktig for ham, men LAN også vet at vi trenger spillere med gode ferdigheter. Luksusspillere bør dog være utelukket, uavhengig av ferdigheter, da det er begrenset hvor mange slike vi kan ha på laget uten at spillestilen vår faller gjennom.  

pidre

Bamba med kontrakt ut 2020.
Saludar a los monos!

Superjack

Kan jo hende noen kan la seg friste av gullfest i Bergen i høst...
Brannsupporter.

Spelaren

Quote from: pidre on May 27, 2018, 21:50:27 PMBamba med kontrakt ut 2020.

Blir for dyr for oss, men kanskje noe Molde vil vurdere? De selger vel Braut i sommer for en sum tilsvarende våre salg siste ti år. Rosenborg er egentlig godt forspent på spissplass.
Gå av.

Belfort

Quote from: pidre on May 27, 2018, 21:50:27 PMBamba med kontrakt ut 2020.

Bamba ville vært en meget solid forsterkning. Må da være investorer som er villig til å betale nå.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up