• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forslag til nye sanger

Started by Chrisstah, January 12, 2007, 01:41:00 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dex1974

May 20, 2016, 10:48:46 AM #1400 Last Edit: May 20, 2016, 11:01:01 AM by dex1974
Ikke akkurat en ny sang men jeg har gledelig hørt siste tiden at folk har begynt å synge på "Vestlandets Konger" igjen! Det var en tekst jeg lagde til Slades klassiker "My oh My" på vei til Sogndal for 14 år siden.
En tekst jeg ikke var spesielt fornøyd med egentlig da den ble kompnert i fylla ;)

Har forsøkt flere ganger her inne å få folk til å lære seg den egentlige teksten men ikke lett når den er innarbeidet ble det da sagt. Tydeligvis er ikke melodien innarbeidet da folk nå synger den til barnesangen "Tre små lopper" etter originalen "She´ll be coming around the mountain (Jippi-jai-jai-jippi-jippi-jai)". Jo melodiene likner kanskje litt men det er IKKE denne :

https://www.youtube.com/watch?v=yLxqRax8mTA

Dette er og har alltid vært melodien til "Vestlandets Konger" :

https://www.youtube.com/watch?v=Zm6npiXaotA

Her er teksten som ble innført :

Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann
Vi e stolte alle mann av vårt kjære Sk Brann
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann

Da den 12.mann fremdeles lagde Brannsanger til kjente melodier var det snakk om å spille inn låten da jeg hadde flere vers, men det var en kort samtale i Køben etter en del halvlitere i forbindelse med Malmø borte i RL for 11 år siden ;)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Straffe!!!

Hvor f**n er 'like'-knappen, dex1974!!!

Grundig møkklei at ingen får til riktig melodi på denne.

Husker ikke om det var du som la tekst på det som opprinnelig var Helstad-sangen, men det er vel heller få som fikser den melodien også.

Kanskje ikke helt uvesentlig at 'We're not gonna take it' ble gitt ut i 1984, og at at 'My oh My' ble gitt ut i 1983 - når majoriteten av de som prøver å synge dem idag neppe var født på mange år enda da.

osoerli

Trudde teksten opprinneleg var:

Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann
Gjennom gleder sorg og smerte
Brann e klubben i vårt hjerte
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann

eller noko slikt
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dex1974

Quote from: Straffe!!! on May 20, 2016, 13:07:04 PM
Hvor f**n er 'like'-knappen, dex1974!!!

Grundig møkklei at ingen får til riktig melodi på denne.

Husker ikke om det var du som la tekst på det som opprinnelig var Helstad-sangen, men det er vel heller få som fikser den melodien også.

Kanskje ikke helt uvesentlig at 'We're not gonna take it' ble gitt ut i 1984, og at at 'My oh My' ble gitt ut i 1983 - når majoriteten av de som prøver å synge dem idag neppe var født på mange år enda da.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Billy Elliott

Sang vi kan synge når vi ligger under med en del mål, og det er ingen vei tilbake. Eventuelt når vi slipper inn mot antatt mye svakere motstand.

Fritt oversatt fra denne: https://www.youtube.com/watch?v=bbfy05y5Ukw

Orginaltekst:
We lose every week
We lose every weeeeeek!
You're nothing special
We lose every week

Mitt forslag:
Dokkar ekje spesiell
Dokkar ekje spesieeeeeell!
Vi tapte mot Førde
Dokkar ekje spesiell
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

dex1974

Noen som gidder å legge inn teksten til den "nye" sangen som gikk flere ganger igår? Var melodien til "Guttene fra Bergen by". Fikk med litt av slutten som "preike piss med Kniksen uten stopp" eller noe i den duren!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

stigh

Når vi ikkje lenger på Stadda kan gå
Ska vi til oven å koke som få,
drikke Hansa - kjøre oss opp,
preike piss me Kniksen det blir topp

aleksanderhjelleseth

August 19, 2016, 23:12:50 PM #1407 Last Edit: August 20, 2016, 05:15:56 AM by aleksanderhjelleseth
'

Billy Elliott

Quote from: dex1974 on May 20, 2016, 10:48:46 AM
Ikke akkurat en ny sang men jeg har gledelig hørt siste tiden at folk har begynt å synge på "Vestlandets Konger" igjen! Det var en tekst jeg lagde til Slades klassiker "My oh My" på vei til Sogndal for 14 år siden.
En tekst jeg ikke var spesielt fornøyd med egentlig da den ble kompnert i fylla ;)

Har forsøkt flere ganger her inne å få folk til å lære seg den egentlige teksten men ikke lett når den er innarbeidet ble det da sagt. Tydeligvis er ikke melodien innarbeidet da folk nå synger den til barnesangen "Tre små lopper" etter originalen "She´ll be coming around the mountain (Jippi-jai-jai-jippi-jippi-jai)". Jo melodiene likner kanskje litt men det er IKKE denne :

https://www.youtube.com/watch?v=yLxqRax8mTA

Dette er og har alltid vært melodien til "Vestlandets Konger" :

https://www.youtube.com/watch?v=Zm6npiXaotA

Her er teksten som ble innført :

Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann
Vi e stolte alle mann av vårt kjære Sk Brann
Vi e Vestlandets Konger
Vi e Brann


Bør være hyperaktuell å dra frem igjen nå i våre neste to kamper. Har ikke hørt den på Staddaen så langt i år.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Bel

På tide å blåse støv av Sæternes melodien? "Skålevik scorer mål, scorer mål, scorer mål"

Utmedsnolken

Går det ikke an å legge noe på slutten av kokkalele? dør jo bare ut med nananana-ingen og mangler et ordentlig klimaks. Hva med å gå rett over i en ny sang/rop eller legg til noe mer på slutten?
"og der snubler Sæternes igjen"

Ricky

...og på listen over omskrevne sanger man gjerne kan droppe finner man blant annet..

"Sølvet ska hem" (Greit at vi håper å ta sølv i år, men blir vel litt teit å insinuere at det er fordi det er her i Bergen at sølvmedaljene - altså 2.plassen - hører naturlig hjemme)

"Borgerkrig, republikken til Europa League" (igjen - jeg skjønner at man ønsker at Brann skal sikre seg en etterlengtet e-cupplass i år - men hele poenget med den originale

krøvel vellevold

Quote from: Ricky on October 22, 2016, 23:38:11 PM
...og på listen over omskrevne sanger man gjerne kan droppe finner man blant annet..

"Sølvet ska hem" (Greit at vi håper å ta sølv i år, men blir vel litt teit å insinuere at det er fordi det er her i Bergen at sølvmedaljene - altså 2.plassen - hører naturlig hjemme)

"Borgerkrig, republikken til Europa League" (igjen - jeg skjønner at man ønsker at Brann skal sikre seg en etterlengtet e-cupplass i år - men hele poenget med den originale


Ja sølvmedaljene kommer jo ikke HJEM. De hører ikke hjemme her. De kan godt høre hjemme i Trøndelag. Det er gullet som skal høre hjemme her. (Det var tross alt her det var de to første årene det ble delt ut seriegull til lag i en fullstendig serie der alle møtte alle på øverste nivå).

Begynner også å bli lei av et par sanger som synges stadig, varer lenge og ikke fenger folk. At sanger synges stadig og varer lenge, kan være greit når de fenger. Men ikke når de ikke gjør det. Jeg tenker spesielt på den der om å preike piss med Kniksen og det der. Kjedelig sang og få utenom BGG som synger med. Samme med den der "det går et SUS over Stadion". Sanger som ikke skaper noe trøkk trenger ikke synges om og om igjen. Da holder det med en eller to ganger - og da med bare et par repitisjoner pr gang, bare for variasjonens skyld. Mot LSK ble det ufrivillig noe komisk da man sang at LSK "synger samme sang hele kampen lang" 5-6-7 ganger. Det blir jo litt pinlig. 
Legg ned hele klubben!

Paikjetil

Det er vel en del av ultraskulturen å synge monotone og kjedelige sanger i det uendelige. Og vise frem stilige pumpende armbevegelser.

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

4-3-3

April 09, 2017, 21:27:01 PM #1415 Last Edit: April 10, 2017, 10:08:53 AM by 4-3-3
Synes det er for få spillersanger om dagen. Lagde to forslag på LAN og Haugen til denne melodien :  

https://www.youtube.com/watch?v=YAfHigPsC_s


Vi HAR Lars Arne Nilsen, han elsker SK brann. Han e som Magnus Carlsen og hulken på en gang.
Og når vi spiller kamper kommer Jesus for å se, at Brann tar med seg seriegull og vif de rykker ned.

For vi har Fredrik Haugen, på midtbanen til Brann . Han er som Torstein Helstad, og Pirlo på en gang.
Om engen ville hatt han, så hadde han sagt nei, for Haugen elsker Bergen, og Bergen elsker deg.


osoerli

http://www.brann.no/nyheter/slik-blir-du-ekte-bergenser-pa-en-dag
Det var i går at folk kunne bli ekte bergenser på ein dag med tur med Statsraaden, tur til Fløien og Brannkamp.  Følget var innom VIP-salongen i går der eg satt, og drog ein Sjanti dei hadde lært på turen, med forsongar Håkon Vatle .  Imponerande bra song på så kort tid.
Ein sjanti hadde gjort seg i repetoiret.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Spelaren

Ja, vi trenger virkelig et "satan" rungende over Stadion.
Gå av.

Kagain

Hehe, mulig at tidligere medlemmer av ARG (som Lasaron?) vil ha problemer med å rope det ut ja...

Edit: men på andre siden er det lett å skrike dette...

Lasaron

Nja, ikke så dumt tips, men jeg var ikke med der. Men jeg kan bekrefte at jeg ikke ville slengt meg på det ropet 🙂
Tren på langskudd

Kagain

Ikke? Er sikker på at det var noen her inne som har nevnt at de var medlemmer av ARG, men men. Ikke noe stress...

dex1974

Er det ikke på tide Jakob snart får en sang istedenfor bare Jakob Orlov klapp-klapp-klapp?

Kan for eksempel overta Helstadsangen?

Eller en helt ny sang!

Supporterrop er som oftest etter harry melodier så hva med hans landsmann E-type og  hiten "Angels Crying" fra 90-tallet?

https://www.youtube.com/watch?v=svnE-eQVtPM

Jakob Orlov han gir alt for SK Brann
Jakob Orlov vi e glad i han
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Utmedsnolken

Er jo bare å skrive om morten abels - our love til Orlov (eller en annen sang med de ordene i refrenget)
"og der snubler Sæternes igjen"

Alonso Solis

Hva med "Fader Jakob"?

Jakob Orlov, Jakob Orlov, scorer du? Scorer du?

... og der stopper kreativiteten min... men der finnes langt klokere hoder enn mitt her inne som sikkert klarer å komme med en verdig tekst om vår kjære signalmålscorende fagelektriker til denne melodien..?

Torvanger

Du og jeg og vi to (seilte i en tresko) - tekst

Du og eg og Vito (ekstra trykk på VITO!!)
.........

Videre er jeg blank.

Ellers har man sangen til den legendariske Biko (Sør-Afrika)

Bytt ut Biko med Vito: (scroll til 1:28)

https://youtu.be/luVpsM3YAgw

Fyre!

August 22, 2017, 02:45:18 AM #1426 Last Edit: August 22, 2017, 17:34:32 PM by Granden
Vert i Usa en stund og vert på orlando city camper og denne får de hele stadion me å ta helt av på hver gang. hopper og klapper :)

melodi : https://www.youtube.com/watch?v=uU8k7B78s7Y
Sangen begynner ved at alle synger:

ref:
lalalalalalalalala lala
lalalala lalalala lala
lalalalalala ( klapp klapp ) lalalalala
lalalala lalalala

no e du komt te bergen by og sk brann ( klapp klapp )
her ska vi vise deg at vi e faen ikje no tam.
Vi bretter arma opp, (klapp klapp )  vi jager deg så bort. ( klapp klapp )
For bergen by e nydeliig.


på store stå er stemningen så helt på topp, ( klapp klapp )
vi vinner hele tiden og det er så topp.
Vi bretter arma opp,( klapp klapp )  jager deg så bort ( klapp klapp )
for bergen by e nydelig.

ref:

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Brynjulf

Quote from: osoerli on August 22, 2017, 08:49:34 AM
Arma?


Ja, du vet, sånn som fugledansen. Folkelig. Folk strømmer til stadion for å være med på den nye dilledansen. Og med både la la la la la og klapp klapp blir det vanskelig å brette opp ermene. Spesielt hvis man går med t-skjorte.

Spelaren

Favorittlinjene mine var når han rimte "topp" med "topp".
Gå av.

Kagain

Med unntak av a-endingene så er det jo godt at noen gjør et forsøk. For min del handler ikke stadionopplevelsen om mannskor, sang og trall, men det er jo mange andre som elsker denne delen av stadion-opplevelsen. Jeg vil jo forestille meg at de kanskje har lyst å prøve på noen nye sanger. Og da må det være rom for å foreslå slikt...

Bel

På tide at Skålevik får sin egen sang, liker egentlig ikke å resirkulere sanger men gode gamle Sæternes sangen er som skapt for Skålevik. "Skålevik scorer mål, scorer mååål, Skålevik scorer mål, scorer mål" her en litt dårlig link til de som er for ung til å huske den https://www.youtube.com/watch?v=gQ90q0Oj8Yg ; En sang som drar med litt mer enn bare den indre kjerne og som kan runge..om Skålevik fortsetter trenden fra trenings kampenene

Billy Elliott

Enig i at Skålevik fortjener sang, men synes første prioritet bør være sang til Haugen. Fyren har potensiale til å bli en legende.

En annen som bør få sang, om enn bare på grunn av mulighetene navnet hans gir, er Koomson. Noe om å komme snart?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on March 05, 2018, 10:00:00 AMEn annen som bør få sang, om enn bare på grunn av mulighetene navnet hans gir, er Koomson. Noe om å komme snart?
Da er det en del å velge i. De fleste inneholder Jesus. Men denne er kanskje bedre, refrenget fra 1:00   ; )
https://www.youtube.com/watch?v=y497IokGAp0
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Koomson og Kumbaya hadde kanskje funket.

Chrisstah

Skålevik kan i grunn arve Alex Valencia sangen.

Bra trøkk i den også ettersom han har 3 navn.

Er vel Italiensk opera sang. Donna Bravisimo om jeg ikke husker helt feil.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Nixon

Rød makt på Hansa

Kagain

Det hadde jo vært klasse om denne kunne runge ut over stadion. Bymann & stril, hånd i hånd og forent om en Ghaneser.

Gulløl

Litt ironi med utbyggingen som vi får midt i glaningen og serieåpningen i Trøndelag er vel lov ?

"Vi har gravemaskiner ...ikke veivals,
vi har gravemaskiner ... ikke veivals,
vi har gravemaskiner ... ikke veivals,
vi har gravemaskiner ... ikke veivals,
for vi er Sportklubben Brann"

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Interessant konsept. Hvilken melodi tenkte du at den kunne gå på?

Fyre!

April 28, 2018, 21:16:58 PM #1441 Last Edit: April 28, 2018, 21:20:53 PM by Fyre!
bare et forslag. klar for slakt:) kan eventuelt bare ha de to siste versene og de to siste refrengene:P
melodi drunken sailor .

forsanger: ka skal me gjera ein søndags kveld da
alle: ka skal me gjera ein søndags kveld da?
forsanger: Ka skal me gjera ein søndag kveld da?
alle: Då skal me på stadda.

Heeei hoo no fylle me stadda
heeei hoo no fylle me stadda
heeei hoo no fylle me stadda
Store stå ska fyre.

forsanger: No skal me drikke og synge sanger
alle: No skal me drikke og synge sanga
forsanger: No skal me drikke og synge sanga
alle: Heilt til kampen er over

Heei hoo me knuste enga
heei hoo me knuste stabæk
heei hoo me knuste tromsø
de rykke ned til Obos

forsanger: Ka skal me gjera når gulle er hjemme
alle: ka skal me gjera når gulle er hjemme
forsanger: ka skal me gjera når gulle er hjemme
alle: vi ska pisse på rosenborg

Heei hoo de tapte kampen
heei hoo de tapte kampen
heei hoo de tapte kampen
De ble pisset på av Bergen.

Billy Elliott

Som en generell regel er det greit å holde seg borte fra a-endinger om man skal skrive sanger.

Slikt er forbeholdt nynorskbrukere og folk fra de lavere samfunnslag på Østlandet.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Igjen kjenner jeg savnet etter en liker eller tommel opp funksjon på andres innlegg
Så Dansegutten får en thumbs up
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

A-endinger og slikt skal jeg ikke si noe om. Men jeg vil si at ideen om å lage en slags supportersang basert på Drunken Sailor ikke er så dum. Det er jo en melodi som mange kjenner samt at den ikke er så altfor vanskelig rent melodisk, og da kan man kanskje få til et godt trøkk. Men selv om tematikken er kjent fra sangen er jeg usikker på om et så stort "drikkefokus" i en sang ville truffet rett.

Men i sum vil jeg berømme Fyre! for å forsøke seg på noe slikt som dette og med det legge hodet på skarpretterblokken. Av og til treffer man og av og til bommer man, men mesteparten av tiden er det noe bra man kan ta med seg videre.

dex1974

Hva med å bruke John Farnhams "You´re The Voice?"

https://www.youtube.com/watch?v=tbkOZTSvrHs

Her e vi, vi e Brann fra Bergen
Vi e klar for å trøkke te 
ååååååå åååååååå

Vi vet vi e best i verden
Det e`kkje nokken tvil
ååååååå ååååååå


Kan sikkert skrives en bedre tekst, men er dere ikke enige i at melodien kan bli en bra supportersang?
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

sloop john

Brannrusen har tatt overhånd...

Liverpool har laget en sang til The Beautiful South - Rotterdam

https://www.youtube.com/watch?v=06EbMhzwLBw

Liverpool sin sang

https://www.youtube.com/watch?v=jercaHF6tqc
.....


Fooor vi tok Seriegull I sekstitre,
Cup I åttito,
Sæternes på Ullevål fikk fansen til å Gloo,

Så kom Erik Huseklepp,
Helstad og Ørn 2
Endelig kom gullet hem pokalen den fikk roo

No e vi på tur igjen, med lars arnes menn
Og eg kan se tendensen, no skal det hem igjeen   
No skal det hem igjeen

SeLyren

https://m.youtube.com/watch?t=6s&v=kvVGkaz45SM

Det skulle vært laget en sang på denne melodien. Liverpool har jo også en versjon, men det er jo ikke akkurat stor fare for at vi skal møte de med det første. Med en fin og sjelfull tekst til er det gåsehudstemning med en gang.

Jåhnnyen

https://youtu.be/aczGAmOV8gs


Ååååååh, Bergen det er byen
Og laget SK Brann
Og når vi spiller hjemme
Så synger alle mann
Og når vi spiller borte
Så tar vi alle 3
Vi er brann fra Bergen/Kjører over Rosenborg
Hele stadion synger med/la pakket rykke ned

Gulløl

Quote from: Jåhnnyen on May 15, 2018, 20:11:56 PMhttps://youtu.be/aczGAmOV8gs


Ååååååh, Bergen det er byen
Og laget SK Brann
Og når vi spiller hjemme
Så synger alle mann
Og når vi spiller borte
Så tar vi alle 3
Vi er brann fra Bergen/Kjører over Rosenborg
Hele stadion synger med/la pakket rykke ned
Et av beste forslagene jeg har sett på lenge. Melodi og tekst passer godt i lag.
De glade guttene kjører vel denne lett i gang.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up