• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Start - Brann, lørdag 12.05.18 kl 18:00 (9. runde)

Started by Lasaron, May 07, 2018, 08:57:47 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Brann er de hjelpeløses hjelper, og alt det der. Ekstrem topp mot bunn. Har Brann noen gang, på papiret, vært større favoritter på bortebane før? Gunstig for oss at Start gikk på nok et tap, at de ikke fikk en vitamininnsprøytning. Dempsey får ikke lede laget, usikker på hvordan det slår ut. Han spilleren som ble utvist tror jeg ikke er blant Starts beste.

Bør bli rekordoppmøte av brannfans der nede. Plass til mange, lørdag, fantastisk form. Brannfansen kan lett eie stemningen der, og få det til å høres ut som hjemmebane.

Virker ikke som om noen ble skadet i gårsdagens kamp, dermed går det mot samme ellever her. Om Kristiansen blir friskmeldt skal han i mine øyne uansett ikke inn på laget i denne omgang.
Tren på langskudd

huleste

Alle mann til Kristiansand! Lørdagsbortekamp på sørlandet i mai, høres jo like bra ut som det kommer til å bli

ACHTUNG

Brann kommer til å male på som før og det fine er jo at Branns spillestil kommer mer til sin rett på kunstgress, paradoksalt nok. Det kan ikke bli noe annet enn uendret førsteellever, med mindre noen skader seg i den kommende uken.

Gulløl

Dette må vel være årets verste bortkamp så langt ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Pelle

Quote from: Gulløl on May 07, 2018, 12:11:15 PMDette må vel være årets verste bortkamp så langt ?

Du tenker på at de har en som er godt trent (Kasper) ?
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Spelaren

Quote from: Lasaron on May 07, 2018, 08:57:47 AMOm Kristiansen blir friskmeldt skal han i mine øyne uansett ikke inn på laget i denne omgang.

Kristiansen går og fisker etter sykemelding, holdt på å kjøre ham ned i Roald Amundsens vei i dag der han gikk og glante i mobilen.
Gå av.

Superjack

Her blir det lik startoppstilling som mot TIL, full trøkk, 0-5 borteseier. 
Brannsupporter.

Gulløl

Quote from: Spelaren on May 07, 2018, 17:11:36 PMKristiansen går og fisker etter sykemelding, holdt på å kjøre ham ned i Roald Amundsens vei i dag der han gikk og glante i mobilen.
Sjekket vel børskarateren til superback Gilli Gilli Gilli Rólantsson. Han med skuddfoten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

marsboer

Kanskje denne kampen blir som bortekampen mot Lyn i 2007. 0-6-tap og rødt kort på Radlinger. Men da vinner vi serien på slutten ;)

blobby winters

På papir skal dette være stor seier for Brann.
Har nettopp sett analyse av Start på Europris hvor de har blitt straffet med mål i mot gang etter gang fordi de prøver å spille ut bakfra, tåler ikke høy press, gjør feil og får mål i mot.
Høres ut som en kamp hvor Brann skal kose seg. 1 ting vi har vært knallgod på er høypress.
Men, fotball.. og Brann....man vet aldri.

Billy Elliott

Smellen må komme. Skaanes-mål er garantert. Dette blir tap.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Tror jeg øker med 1, blir 0-6, borteseier. Skaanes kan sikte mot nedrykk på Sørlandet, der han kunne valgt jevnlig  spilletid og et mulig seriegull med sin barndoms klubb, Brann.
Brannsupporter.

Nixon

Det spørs vel litt om du og Skaanes har samme definisjon på jevnlig spilletid.
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on May 08, 2018, 11:33:27 AMDet spørs vel litt om du og Skaanes har samme definisjon på jevnlig spilletid.

Det tror jeg er helt sant. Men det med seriegull vs nedrykk er en faktapåstand.
Brannsupporter.

Tom C

Dersom det blir 0-6 i Kristiansand, da skal jeg spise sokkene mine. Tipper 1-0. Dette er en kamp der Start har alt å vinne, og kan spille helt uten press, ettersom "alle" tydeligvis har innkassert seieren til den suverene serieleder Brann.
Synes at, selv om vi selvfølgelig har vært solide, så har vi hatt en del marginer på vår side så langt. Tror at marginene denne gangen vipper i makrellenes favør, og at vi (som vanlig) får noen elendige dommerinvolveringer av Mr Moen.
Aldri mer Obos....

Lasaron

Er Svein Oddvar Moen dommer? Han er jo Norges beste. Pleier å dømme bra mot oss også, det er iallfall mitt inntrykk. (Ikke ironi).

Start har spilt ganske mange kamper nå med lave forventninger og mulighet til å slå oppover. Ikke urealistisk at Dempsey ryker etter kampen.
Tren på langskudd

Leffen

Får ikke en kamp med høyere bananskallfaktor enn denne. Men at Start ikke har noe å tape tror jeg ikke stemmer. Seff er det topp mot bunn, men presset er heftig stort der nå mtp ambisjonene til Start En Drøm

Norlings Hund 2

Samtidig finner vi heller ikke et lag som henger dårligere sammen. Hvorfor tror noen at de skal snu det mot det vanskeligste laget de har møtt i år?

For det er akkurat det vi mest sannsynlig kommer til å være.

Superjack

May 08, 2018, 15:57:43 PM #18 Last Edit: May 08, 2018, 15:59:27 PM by Superjack
Quote from: Leffen on May 08, 2018, 15:42:19 PMFår ikke en kamp med høyere bananskallfaktor enn denne. Men at Start ikke har noe å tape tror jeg ikke stemmer. Seff er det topp mot bunn, men presset er heftig stort der nå mtp ambisjonene til Start En Drøm

Start med Karlsen og Co skulle bli fantastisk gode med lettbente spillere med masse pasninger. Med sånn ca helt nytt lag fra det som rykket opp og dermed ingen relasjoner.

Jeg tror at om Brann kjører massiv pressfotball mot det laget der noe i nærheten av det som ble prestert mot Tromsø og Godset så blir det mange mål. Til Brann.
Tror også Dempsey blir første mann ut av ES trenerene.

Faktisk vil jeg påstå at denne kampen kanskje er den sikreste B i årets ES, uansett lag og kamp.
Brannsupporter.

Lasaron

Første mann ut var Magnus Powell. Nestemann blir Dempsey.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on May 08, 2018, 16:18:35 PMFørste mann ut var Magnus Powell. Nestemann blir Dempsey.

Førstemann ut etter dem som er der i dag ;-)
Brannsupporter.

Corran

Var det ikke denne Karlsen noen ville ha til Brann. Ser han nå får kjempe kritikk for innkjøpene sine som virker planløse Og ingen ledere er handlet inn
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Har de brukt den nye og hippe metoden jeg ikke husker navnet på?
Tren på langskudd

Kagain

Moneyball tenker du? Vet ikke hvem som bruker den for tiden, men det var vel mange som hadde store forhåpninger til Karlsen for noen år siden. Han hadde vel da vært Sportsdirektør (eller hva man skal kalle det) hos noen klubber nedover på kontinentet.


Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

Slå langt på Brann ?
Klipp fra Fædrelandsvennen:
Dempsey tar grep etter sesongstarten: Vil spille en enklere type fotball
- Vi må endre på ting, sier Start-trener Mark Dempsey etter fire poeng fra de første åtte kampene.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Tom C

Quote from: Kagain on May 08, 2018, 18:10:39 PMMoneyball tenker du? Vet ikke hvem som bruker den for tiden, men det var vel mange som hadde store forhåpninger til Karlsen for noen år siden. Han hadde vel da vært Sportsdirektør (eller hva man skal kalle det) hos noen klubber nedover på kontinentet.

Brentford, som er laget mitt i England, bruker den metoden der, og har hatt bra suksess med det de siste årene. Har gått fra å være et dårlig league one lag til å bli et lag som hvert år kjemper om playoff til premier league. FC Midtjylland i Danmark er vel den største suksesshistorien for klubber som jobber etter moneyball prinsippet dog.
Aldri mer Obos....

marsboer

Greit at de satser på moneyball-business, men de har byttet ut nesten hele laget som rykket opp for å erstatte dem med moneyball-spillere. Vinnermentalitet og samspillet er ikke der lenger.  De burde ha tatt et steg om gangen og skifte ut litt etter litt.

Churchill

Har en litt ekkel følelse, siden dette er en kamp vi bare skal vinne. Litt for lett å feile da.
...we shall never surrender.

Lasaron

Husk at i de fleste tilfeller der det ene laget er soleklar favoritt, vinner favoritten.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Brann vet hva som skal til og kan bare fortsette i samme spor. Det blir nok balldominans favør Brann og før eller siden smeller det.

Churchill

Lowe(?) eller noe i den duren. Midtstopper fra caribien ble skadet i dagens kamp mot Egersund. Aner ikke noe om fyren, men vi kan jo alltids håpe han er en sentral spiller og at han er ute i søndagens kamp.
...we shall never surrender.

Jose Arrogantio

Quote from: Churchill on May 09, 2018, 19:27:28 PMLowe(?) eller noe i den duren. Midtstopper fra caribien ble skadet i dagens kamp mot Egersund. Aner ikke noe om fyren, men vi kan jo alltids håpe han er en sentral spiller og at han er ute i søndagens kamp.

Vet ikke mye om ham men han have spilt 6 så langt i hvert fall så sikkert et savn om han er ute.

Churchill

Dempsey;
Et skår i gleden var det at Damion Lowe måtte gi seg med en skade i låret.

- Vi får se hvor alvorlig det er, men han er nok ute en liten stund. Det er veldig synd ettersom han nå akkurat var på vei tilbake i form etter å ha vært ute i en lengre periode, sier Dempsey.
...we shall never surrender.

Crispo 2

Om noen trenger skyss Stavanger-Kristiansand-Stavanger så har jeg plass i bilen på lørdag👌👌
Per Pettersen 1960-1964

Crispo 2

Noen som vil ta en educated guess på hvor mange supportere vi stiller på lørdag?

500?
Per Pettersen 1960-1964

Spelaren

Hadde gjerne tatt turen til byen eg bodde i mellom 2008 og 2012 men eksamenstid er eksamenstid.
Gå av.

ACHTUNG

De som fikk mer eller mindre full hvile i cupen mot FKF:

Vito, Acosta, Gilli, Haugen, Skålevik og Koomson.

De som måtte spille enten hele eller store deler av cupkampen:

Radlinger, Teniste, Barmen, SHN og Marengo.

Radlinger tok neppe skade av kamptreningen og Marengo spilte 60 minutter, der han som vanlig ga bånn gass, så hollenderen har vel ikke fått optimalt med hvile han heller.

Start stilte med følgende ellever i cupkampen mot Egersund og med 3 bytter i andre omgang:


J. Deumeland

S. Larsen

L. Salvesen

T. Christensen

A. Sigurdarson

H. Robstad

I. Twum

K. Skaanes

M. Bringaker

E. Wichne

D. Lowe

På benken:

E. Käck

E. Berger

A. Aremu

K. Kabran

N. Sandberg

K. Finnbogason

B. Boujar

52 Lowe (ut) /  Berger (inn)
64 Christensen (ut) /  Sandberg (inn)
86 Sigurdarson (ut) /  Finnbogason (inn)


Jeg kan ikke påberope meg å ha svart belte i kunnskap om hvem som spiller fast på Start, men det ser umiddelbart ut som om sørlendingene stilte med en skarpere ellever enn Brann. Kan noen bekrefte eller avkrefte det?

huleste

I forrgie eliteseriekamp startet denne gjengen:

Jonas Deumeland

Simon Larsen

Espen Berger

Elliot Käck

Damion Lowe

Afeez Aremu

Adnan Hadzic

Kasper Skaanes

Lars-Jørgen Salvesen

Kevin Kabran

Kristian Flóki Finnbogason

ACHTUNG

Da har de vel hatt rundt samme belastning på rundt samme antall fra foretrukket førsteellever, som Brann. Barmen og Heltne er vel de som har fått den største belastningen, midtbanespillere som de er.

marsboer

Liker ikke at både Heltne og Barmen står i fare for karantene (3 gule hver). Vi trenger begge to mot Haugesund den 16.mai. Barmens siste gule kort var ganske unødvendig.

ACHTUNG

Generelt sett pådrar spesielt Heltne, men også Barmen, især denne sesongen, fryktelig unødvendig gule kort. Barmen hang jo i shortsen på TIL-spilleren i flere sekunder, med begge hendene, etter min mening var det så usportslig at man ikke hadde reagert om dommeren trakk opp det røde.

Nixon

Barmen har vel to gule for hindring av overganger. Det sier vel kanskje litt om hvor han har problemer.
Rød makt på Hansa

krakra

Den mot TIL var jo bare dum. Ikke spesielt farlig kontring, en spiller som har vært svak hele kampen på et lag som ikke har skapt noe mot oss. Var det ikke på 2-0? Helt bortkastet gult kort.

Gulløl

Er vel typisk at både Heltne og Barmen må stå over mot Rosenborg, da er Brann ganske svekket til toppkampen på Lerkendal.

Faderen burde gitt grei beskjed til sønnen at han skulle tatt et taktisk gult kort mot Tromsø, slik at han kunne stått over kampen mot Start. Selv om sønnen sier at slikt gjør han ikke.

Så bør Barmen ta et taktisk gult på slutten av kampen mot FKH og stå over mot LSK(om Heltne ikke får gult før i den kampen). Barmen forstår forhåpentligvis at det kan være fornuftig.

Men nå får vi først se om noen av de får gult mot Start og må sone mot FKH. Det får de nok ikke siden de nok ikke vil gå glipp av 16 mai kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Det beste er om begge holder seg i skinnet både mot Start, FKH og LSK, men det er vel for mye å forvente. Om begge får gult i Kristiansand, vil Branns midtbane være betydelig svekket til møtet med FKH 16 mai. Dersom begge fortsatt har 3 gule før møtet med LSK 21.05, bør en av dem, ideelt sett Barmen benkes til den kampen. Begge kan ikke benkes, for da vil det gå ille på Åråsen.

Hvem kan erstatte hvem i trioen på midten? Ordagic har vist at han kan erstatte Haugen bra, om SHN er ute gjør Barmen en like god figur, på sin egen måte, i ankerrollen og Orry har ved flere anledninger vist at han kan kopiere endel av det Barmen gjør, i indreløperrollen. Men om Brann stiller med Haugen, Orry, Ordagic mot RBK, er Brann betydelig svekket på midten, så her bør nok LAN tenke taktisk og kynisk.

Gepard

Start har mye bra ballspillere, men har så langt i år vært lite samspilte og naive i utspilling. Ergo er eneste medisin for brann knallhardt høyt press som mot Sarp borte. Stress sjabre Startspilllere fra første sekund

Å legge seg bakpå og gi startspillerne en sårt tiltrengt ro med ball er muligens oppskrift på sesongens første tap

oslo øst

blir nok fullt på bortefeltet ca 100 billetter igjen på bortefeltet tar vel 547 tror jeg . vet om noen som ikke har kjøpt billett ennå så fullt blir det
for de som ikke vet 160,- hvis du kjøper på nett og 190,- i døra

Go Up