• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2018

Started by Nixon, October 26, 2017, 09:47:00 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Nå er det heldigvis en uke til kampe mot Tromsø. Trengs tror jeg. Skulle også
like å fått Braaten i gang mot sommeren. Leder serien med 5 poeng etter 7 runder. Jeg tror RBK drar seg etter nakkehårene for å følge Brann no, så det er bare å jobbe knallhardt på, og vinne igjen og igjen.
Brannsupporter.

Superjack

Etter å ha sett oppsummeringen av runden er det spesielt en ting jeg legger merke til, med tanke på kommentarer angående vår keeper, keepertabber skjer, den til Bugge - Pettersen var ille, og kanskje ballen i årets ES flakker mye?
Det andre er at det er mange sjanser, der keepere må redde unna, Samuel har vel knapt måtte gjøre noe som helst, i 7 kamper.
Fotballen til Brann er rett og slett bunnsolid.

Så en merknad til slutt. Liker LAN sin kommentar angående gullet, jo det skal hem, bare når som ikke er bestemt. Håper det blir i år!
 
Brannsupporter.

huleste

Faen, vil ikke vinne serien med 3 tribuner

Spelaren

Nå kommer det tøffere kamper. Et Tromsø som er i brukbar form, et snart desperat Start, gode Haugesund, tøffe Lillestrøm og deretter Rosenborg i Trondheim. Bare å tette igjen lukene, dette blir beinhardt.
Gå av.

ostraume

Tøffe kamper? Tromsø hjemme og Start borte er vel noe av det letteste man kan få i dagens ES.


Ikke at jeg innbiller meg at disse kampene blir lette å vinne, men særlig lettere enn dette blir det vel ikke?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

marsboer

Tromsø har bare plukket 1 poeng av 3 bortekamper - og de har muligens Åsen ute med skade. Brann bør overkjøre dem, men Brann er Brann. De driter seg ofte ut når det gjelder mest (bortsett fra de siste kampene).

Men fra og med 26.mai til 1.juli har vi 4 ganske tøffe kamper på rad:
- Borte mot Rosenborg
- Hjemme mot Vålerenga
- Borte mot Odd
- Hjemme mot Molde

Når vi har utført disse kampene har vi spilt 15 kamper (en halv sesong) og da blir det spennende å se hvor vi havner. Deretter spiller vi en kamp til (borte mot Bodø) før sommerferien og sommervinduet starter.

Lasaron

Jeg lurer på om backfireren vår egentlig er mye bedre en børskarakterene våre tilsier, kanskje sammen med Nilsen. Det er helt totalt hvor få skikkelige skudd Samuel har fått mot seg på så mange kamper. Etter syv kamper lurer vi fortsat på hvor god keeper han er, for han er knapt satt på prøver.
Tren på langskudd

pidre

Orry og Vega uttrykker misnøye med spilletid. Barmen skyter langt over heller enn å spille fri Merengo, som på sin side sleiver håpløst fremfor å frispille Komson.

Det er sånne små signaler som ikke er bra. Liker det ikke. Laget gutter, laget er det viktigste!
Saludar a los monos!

Spelaren

Quote from: ostraume on April 30, 2018, 07:40:18 AMTøffe kamper? Tromsø hjemme og Start borte er vel noe av det letteste man kan få i dagens ES.

TIL heime i fjor var ingen lett match, og de er nå etter en tung start greit i gang. Start i Kristiansand skulle også være lett sist (2016) men det ble også unødvendig tøft.
Gå av.

Gulløl

May 01, 2018, 13:38:06 PM #209 Last Edit: May 01, 2018, 13:40:39 PM by Gulløl
Trond Giske snakket dritt om Brann i 1 mai talen i Verdal. Da flirte og hånlo vel trønderne i barten.

Klipp:
Ap tapte valget, men ingen vet bedre enn trøndere hvordan man reiser seg igjen etter nederlag, slo tidligere Ap-nestleder Trond Giske fast i sin 1. mai-tale.
- Vi tapte et valg i fjor som vi ikke skulle tape. Vi hadde kanskje, som Brann ofte gjør, innkassert seieren litt for tidlig i sesongen, sa Giske i sin tale i industrikommunen Verdal nord i Trøndelag.


https://www.tk.no/nyheter/1-mai/politikk/giske-vi-hadde-kanskje-som-brann-ofte-gjor-innkassert-seieren-litt-for-tidlig-i-sesongen/s/5-51-450671
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Giske vet jo alt om det å ta umodne prosjekt for gitt   8)  8)  8)  .
Gå av.

Gulløl

Det var nå voldsomt så populær Brann var i 01 mai talene i år. Denne var nå mer positiv  :)
Klipp:
Mange hundre bergensere møtte opp på Torgallmenningen tirsdag ettermiddag.
Fra talerstolen holdt Jørn Eggum, leder i Fellesforbundet, en flammende appell.
- Kamerater. Velferdsstaten er vår viktigste seier. Men i motsetning til på Brann Stadion, der kampen er vunnet når dommeren blåser i fløyten og Brann har knust Rosenborg og fortsatt leder serien, tar denne kampen aldri slutt, sa han til de fremmøtte.

https://theworldnews.net/no-news/1-mai-feiringen-paraplyer-og-paroler-i-skjonn-forening
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

blobby winters

Quote from: marsboer on April 30, 2018, 08:06:16 AMTromsø har bare plukket 1 poeng av 3 bortekamper - og de har muligens Åsen ute med skade. Brann bør overkjøre dem, men Brann er Brann. De driter seg ofte ut når det gjelder mest (bortsett fra de siste kampene).

Men fra og med 26.mai til 1.juli har vi 4 ganske tøffe kamper på rad:
- Borte mot Rosenborg
- Hjemme mot Vålerenga
- Borte mot Odd
- Hjemme mot Molde

Når vi har utført disse kampene har vi spilt 15 kamper (en halv sesong) og da blir det spennende å se hvor vi havner. Deretter spiller vi en kamp til (borte mot Bodø) før sommerferien og sommervinduet starter.

Ja det var en annen her inne (husker ikke hvem) som skrev at Brann har mer eller mindre spilt mot lag i nedre halvdel av tabellen. Merkelig nok er Ranheim det eneste i øvre del av tabellen. Ellers har vi spilt mot alle fra 9. til 14. plass.
Det tar litt tid før tabbelen viser et mer tydelig bilde

Superjack

En kamp av gangen. Spent før hver kamp.
Brannsupporter.

Spelaren

Er det rart klubbene havner nede på tabellen? Me vinner jo. Gir størst utslag tidlig i sesongen det å tape eller vinne.
Gå av.

Sint balle

Eneste som var dumt i cupen idag er at Mjøndalen snur mot slutten og vinner, få de vekk før vi trekker de!

blobby winters

Quote from: Sint balle on May 02, 2018, 19:48:14 PMEneste som var dumt i cupen idag er at Mjøndalen snur mot slutten og vinner, få de vekk før vi trekker de!

Hødd er også videre men heldigvis ble Førde slått ut

Gulløl

Så koselig, krise i Molde, depresjonen siger inn over bygdebyen.

Klipp:
Reint sportslig er det nesten absurd å registrere hvor drastisk situasjonen og framtidsutsiktene har endret seg de siste ukene. Med seier på Lerkendal ville Molde ligget ti poeng foran Rosenborg. Nå er Rosenborg ett poeng foran Molde. Molde ligger plutselig seks poeng bak Brann. Og skal ikke være med i de fem siste rundene i NM.

https://www.bt.no/100Sport/meninger/Sesongen-har-sa-vidt-begynt_-men-det-er-allerede-krise-i-Molde-Fotballklubb-254547b.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Noen som har booket seg hotel i Oslo i desember allerede ;-)
Brannsupporter.

David

May 04, 2018, 16:29:21 PM #219 Last Edit: May 04, 2018, 16:35:57 PM by David
Jeg prøvde å visualisere intensiteten i kampprogrammet, siden alle er bekymret for slitasje på spillerstallen, og at vi skal gå på samme smell som i fjor.

Siden vi hviler mange av spillerne i de første cuprundene, og sannsynligvis ryker ut på veien, laget jeg en ekstra kolonne som viser varighet siden nest siste kamp.You cannot see attachments on this board.

David

May 04, 2018, 16:53:48 PM #220 Last Edit: May 04, 2018, 16:55:32 PM by David
Hvordan legger man til bilder på dette forumet? Nytt forsøk:


marsboer

Håpløst lite hvile for hver cupkamp. Vi får bare fortsette å sende inn reservepreget lag - for jeg synes at serien er viktigere enn cupen.

Gulløl

May 04, 2018, 20:21:06 PM #222 Last Edit: May 04, 2018, 20:25:47 PM by Gulløl
Mot Fyllingsdalen blir det nok ganske sikkert et litt mer toppet lag enn mot Sotra. Fyllingsdalen er et bedre lag enn Sotra og har ganske gode resultater i år og topper tabellen. Men jeg har tro på at om Brann f.eks. leder 2-0 til pause mot Tromsø, blir det mye fokus å spare krefter i andre omgang og ikke spille festfotball. Det er lov å være smart, noe LAN er.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Herlig med kun et poeng til Rosenborg. Med seier i morgen leder Brann med hele syv poeng på Trondheims stolthet : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

Superjack

Oh yes, jeg tror at med Brannseier i morgen leder Brann serien med 7 poeng. Vil være en formidabel posisjon etter 8 runder.
Og prestasjonen til Brann mot Ranheim kan vise seg å være mye sterkere enn det som det virket som under og etter kampen.
Brannsupporter.

marsboer

Det hadde vært herlig, men jeg må minne på at vi også ledet med 7 poeng i våren 2006. I høsten kollapset vi totalt og Rosenborg ledet med 7 poeng til slutt. Håper ikke at det skjer igjen!

blobby winters

Med uavgjort for RBK er kampen mot Tromsø i morgen utrolig spennende. Jeg blir veldig skuffet hvis ikke den blir utsolgt.

Nixon

Quote from: blobby winters on May 05, 2018, 19:02:40 PMMed uavgjort for RBK er kampen mot Tromsø i morgen utrolig spennende. Jeg blir veldig skuffet hvis ikke den blir utsolgt.

Kanskje folk tror på Brann-myten at jo større oppsiden er for seier, jo større er sjansen for nedtur...
Rød makt på Hansa

krakra

Ja, det er jo en myte som kun trenger å treffe en gang på 15 forsøk for at den skal «bekreftes».

Dette skal være en av årets enkleste kamper. Jeg tror ikke vi kan tape på marginer, dommerfeil eller uflaks her. Det må en solid mentalkollaps til. Og jeg klarer ikke være redd for at det skal skje. Er vi påskrudd så vinner vi uansett hvor mye fru fortuna og dommeren jobber mot oss.

Sint balle

Noen andre som ser at på de siste 6 kampene har vi 4 hjemme og 2 borte.
Henger vi med i toppen etter sommeren kan dette bli veldig spennende!

Superjack

Sparepengene mine i morgen går kun på H på Langoddsen.
Brann har under det nye regimet vært usedvanlig stabile, tror ikke på noen blemme her. Med tanke på at Tromsø vanligvis spiller på dørmatte og sannsynlig har sin beste spiller ute øker sannsynligheten enda mer for hjemmeseier.
Faren er om Brann ikke klarer få opp press og tempo, eller sliter med å drepe kampen. Håper og tror på ny 3 poenger.
Brannsupporter.

Pelle

Er det mulig å gå gjennom hele sesongen ubeseiret, i tellende kamper ?

Blir kanskje vanskeligere neste sesong, med Champions League ?
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Lasaron

Begynner å nærme seg bunnløs optimisme. (Litt ironisk uttrykk kanskje, bunnløs optimisme, smak litt på den. Tenkte det var bedre enn toppløs optimisme, skjønt noen av oss opplever litt av sistnevnte også. God søndag.)
Tren på langskudd

Spelaren

Hold av 30.mai 2020, det blir enten tur til Lisboa eller Istanbul, dette avgjøres i juni. Må selv si at Lisboa foretrekkes framfor Istanbul...
Gå av.

Lasaron

De bør selvsagt legge den til Lisboa. Tullball å legge finaler til friidrettsstadioner.
Tren på langskudd

Pelle

Quote from: Spelaren on May 06, 2018, 14:24:59 PMHold av 30.mai 2020, det blir enten tur til Lisboa eller Istanbul, dette avgjøres i juni. Må selv si at Lisboa foretrekkes framfor Istanbul...

Helt enig !

Prøver å unngå om mulig disse "burka byene"
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Lasaron

Det begynner å lukte fugl.
Tren på langskudd

Spelaren

En god start på sesongen, med en helt EKSTREMT god jobbing i forsvar. Midtbane og angrep fungerer også meget godt, å sjå Marengo og Koomson herje på hver sin side er fantastisk moro. Og nå scorer jo krepsefiskeren som om han er på sørlandet igjen!
Gå av.

Nixon

Og Sørlandet er nettopp der Skålevik skal tilbake til i neste kamp. Topp mot bunn. Tror vi etter den kampen for evig kan begrave de hjelpeløses hjelper-myten!
Rød makt på Hansa

Superjack

Fy druen for en kamp. Får litt assosiasjoner til Tyskland i VM(Nei Brann er ikke Tyskland). Måten de jobbet i press, over helen banen, og gjennvinner, kommer i overtall. Massivt. Og Nilsen Jr. er jo blitt rene spielfuhreren!
Brannsupporter.

Spelaren

Det me må passe oss for framover er karantener. Både Nilsen og Barmen har tre gule og må stå over en kamp ved neste kort. Spesielt Barmens kort var unødvendig, kontringen var ikkje så farlig.
Gå av.

Xminator

May 07, 2018, 05:18:43 AM #242 Last Edit: May 07, 2018, 05:28:03 AM by Xminator
Vel med Barmen ute har vi Orry Larsen med noen av de samme kvalitetene, og han er kommet i gang han også.

Vi må vel vinne 3 kamper til for å for å få "tidenes beste" seriestart i Norge.

Edit, 4 kamper, æsjelaget rotet ikke bort poeng før i 12. serierunde i 1995. Det blir i så fall på Lerkendal 27. mai.

Superjack

Quote from: Xminator on May 07, 2018, 05:18:43 AMVel med Barmen ute har vi Orry Larsen med noen av de samme kvalitetene, og han er kommet i gang han også.

Vi må vel vinne 3 kamper til for å for å få "tidenes beste" seriestart i Norge.

Edit, 4 kamper, æsjelaget rotet ikke bort poeng før i 12. serierunde i 1995. Det blir i så fall på Lerkendal 27. mai.

Å ta rekorden fra RBK i beste seriestart noen sinne vil jo bare være litt ekstra Piffikrydder på toppen av det å parkere bartene i serien allerede i Mai.
Brannsupporter.

Lasaron

Spørsmålet melder seg, vil noen av brannspillerne være aktuelle for landslaget snart? Skålevik har nok mange foran seg i køen. Ellers er det Barmen, Nilsen og Haugen som spiller fast, i en treer på midten. Lagerbæck spiller 4-4-2. Tipper nei.

Tren på langskudd

marsboer

Hvis forsvaret til Brann var norske (Teniste, Wormgoor, Acosta og Rolantsson), hadde garantert noen av disse fått plass. Kristiansen er ikke god nok.

Midtbanen er også veldig vanskelig ettersom vi har mange av dem som gjør det bra i større liga.

Skålevik må bare fortsette å skåre til han danker ut Ohi - da har han kanskje en sjanse. Men ikke lett der med King, Kamara, Sørloth og Maars foran i køen.

Det var lettere i 2007 da det var rekord få spillere i utlandet, hehe.

Corran

Håper ingen av dem havner på landslaget. Blir bare skadet der og får formdupper.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Lagerbäck liker lojale og hardtarbeidende spillere. Ville ikke ramlet av stolen om en spiller som Barmen kunne kommet på en landslagssamling om Brann og han fortsetter i samme stil ut sesongen.
Brannsupporter.

Pelle

Tenk om strilen tar landslagsplassen fra han som var ønsket til Brann ?

Det eneste som er sikkert er at ingen ting er sikkert !
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Huff

Quote from: Nixon on May 06, 2018, 22:59:21 PMTror vi etter den kampen for evig kan begrave de hjelpeløses hjelper-myten!

Dette maskinlaget gjør vel ikke annet enn å begrave Brannmyter. Så virker de samtidig såpass gjennomtrente, blodseriøse og fullstendig samspilte at laget i seg selv kanskje ikke kan begrave Brannmyter?


Dette er vel strengt tatt mer "Brann SV" enn "SK Brann" ?


 

Go Up