• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Quote from: SeLyren on May 03, 2018, 13:43:09 PM
Quote from: Billy Elliott on May 03, 2018, 09:55:44 AM
Quote from: SeLyren on May 03, 2018, 09:42:01 AMFor å sitere en kommentar fra bt.no: 1,35millioner? Nesten som å vinne i lotto! Hurra.

Hva er det Molde vinner når de i sommer får 80 mill+ for 17-år gamle Braut Håland da?

Christiansen er kjent som et av Norges største midtbanetalenter, og er også kaptein på det norske G17-landslaget som skal spille EM i England i ukene som kommer.

Å fremstille det at vi får utdanningskompensasjon for han som å vinne i lotto viser en mangel på fotballforståelse så stor at det nesten er uvirkelig. Christiansen er neppe verdt det samme som Braut, men om han imponerer i det forestående EM er det ikke utenkelig at vi kunne ganget 1,3 miller med både 10 og 20 om vi hadde hatt han under kontrakt.
Hva har det med fotballforståelse å gjøre at en priser seg lykkelig for at en slukøret klubbkasse får seg et påfyll som kommer godt med? Slike hersketeknikker er noe dritt og det kan du bare legge fra deg.

Fantes ikke en eneste hersketeknikk i innlegget du siterte. Når noen kaller det å miste et av Norges største midtbanetalenter for lommerusk som å vinne i lotto, så er det idioti. Rett og slett. Det kan ikke sies på noen annen måte.

Når storklubber som Juventus, Gladbach og Frankfurt (de vi vet om) er interessert, og vi kun sitter igjen med solidaritetsmidler, vitner det om en dårlig fotballforståelse når man bejubler dette.

Jeg mistenker dog at de som kommenterer slik i sosiale medier og BT ikke gjør det fordi de faktisk mener dette er en bra deal for Brann, men heller gjør det for å sende et stikk til spilleren. Du skal ikke tro du er noe, etc.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Jose Arrogantio

Hehe. Angrep på intelligens og mistenkeliggjøring av hensikter. Ikke hersketeknikker i det hele tatt, bare sunn debatt.

Billy Elliott

Quote from: Jose Arrogantio on May 04, 2018, 10:09:43 AMHehe. Angrep på intelligens og mistenkeliggjøring av hensikter. Ikke hersketeknikker i det hele tatt, bare sunn debatt.

- Å si at 2+2 er lik 5 vitner om manglende mattekunnskaper, sa den ene.

- Hersketeknikk!, svarte den andre.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Stril Power

Quote from: Jose Arrogantio on May 04, 2018, 01:11:06 AMFaller Branns tilskuertall fortere enn ligaen generelt? Sist jeg sjekket var ikke Brann noe verre enn resten av Norge (mulig var frafallet faktisk mindre om jeg husker riktig).

Eg veit ikkje om dette burde stått i den andre tråden, men sidan du spurte. Slik er tilskodartala for eliteserien og Brann dei siste 20 åra, pluss så langt i år.

Jose Arrogantio

Quote from: Billy Elliott on May 04, 2018, 10:17:37 AM
Quote from: Jose Arrogantio on May 04, 2018, 10:09:43 AMHehe. Angrep på intelligens og mistenkeliggjøring av hensikter. Ikke hersketeknikker i det hele tatt, bare sunn debatt.

- Å si at 2+2 er lik 5 vitner om manglende mattekunnskaper, sa den ene.

- Hersketeknikk!, svarte den andre.

Må være mulig å være uenig i hvor stort et talent er eller hvor mye mer verdivekst Brann skulle fått fra en spiller uten å bli kalt idiot.

Jose Arrogantio

Quote from: Stril Power on May 04, 2018, 12:30:50 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 04, 2018, 01:11:06 AMFaller Branns tilskuertall fortere enn ligaen generelt? Sist jeg sjekket var ikke Brann noe verre enn resten av Norge (mulig var frafallet faktisk mindre om jeg husker riktig).

Eg veit ikkje om dette burde stått i den andre tråden, men sidan du spurte. Slik er tilskodartala for eliteserien og Brann dei siste 20 åra, pluss så langt i år.

Takk, så ingenting som er spesielt med Branns nedgang altså.

marsboer

Legg merke til at publikumstallet økte omtrent da Rosenborg sluttet å dominere - og nå synker det som Rosenborg dominerer igjen. Flest publikum i Eliteserien i dette året som Brann vant - så vi får håpe at Brann vinner i år :)

Men ellers påvirker stadionutbyggingen publikumstallet mer enn dere tror. F.eks. jeg liker å sitte på Fjordkraft-tribunen pga rimlig billettpris og muligheten til å se kampen fra sidelengs (jeg liker ikke å være bak et mål). For å få samme "opplevelse", må man nå betale over 400 kr for SPV-Premium-billett.

Billy Elliott

Quote from: Jose Arrogantio on May 04, 2018, 21:00:27 PM
Quote from: Billy Elliott on May 04, 2018, 10:17:37 AM
Quote from: Jose Arrogantio on May 04, 2018, 10:09:43 AMHehe. Angrep på intelligens og mistenkeliggjøring av hensikter. Ikke hersketeknikker i det hele tatt, bare sunn debatt.

- Å si at 2+2 er lik 5 vitner om manglende mattekunnskaper, sa den ene.

- Hersketeknikk!, svarte den andre.

Må være mulig å være uenig i hvor stort et talent er eller hvor mye mer verdivekst Brann skulle fått fra en spiller uten å bli kalt idiot.

Jeg synes utsagnet om at å miste Christiansen for 1,3 mill var som å vinne i Lotto er idiotisk. Og jeg argumenterte for hvorfor jeg mener det. Betyr ikke at jeg mener, eller har uttalt, at personen er en idiot.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Jeg så deler av kampen mellom Hamkam og Strømmen i dag. 98-modellen til Strømmen, Petter Mathias Olsen, scoret to mål etter dype løp fra høyreflanken. Simen Bolkan Nordli (99-modell) scoret to for Hamkam. Også høyreving.

Jeg mener ikke herved at Brann skal hente noen av de, men de er herved lansert som mulig interessante.
Tren på langskudd

Hallais

Vi har vel relativt god erfaring med å hente spillere fra HamKam. Ja, med unntak av Ramiro Corrales da, som ikke ville forholde seg til at vi har det gøy i Brann..

blobby winters

Quote from: Lasaron on May 05, 2018, 16:31:37 PMJeg så deler av kampen mellom Hamkam og Strømmen i dag. 98-modellen til Strømmen, Petter Mathias Olsen, scoret to mål etter dype løp fra høyreflanken. Simen Bolkan Nordli (99-modell) scoret to for Hamkam. Også høyreving.

Jeg mener ikke herved at Brann skal hente noen av de, men de er herved lansert som mulig interessante.

Vi har for mange utlendinger i stallen så ikke utenkelig at Vega (dessverre) forsvinner - særlig når han ikke trives på benken som back-up til Koomson.
Kanskje en norsk 98 modell som er villig til å være back-up er løsningen

Falkman


Falkman

Quote from: Lasaron on May 05, 2018, 16:31:37 PMJeg så deler av kampen mellom Hamkam og Strømmen i dag. 98-modellen til Strømmen, Petter Mathias Olsen, scoret to mål etter dype løp fra høyreflanken. Simen Bolkan Nordli (99-modell) scoret to for Hamkam. Også høyreving.

Jeg mener ikke herved at Brann skal hente noen av de, men de er herved lansert som mulig interessante.

Olsen er på lån, fra LSK

Lasaron

Bismar ACosta Rica har 8 landskamper, den siste i januar 2014. Men er det en ørliten sjanse for at han er aktuell for VM-troppen? Legger landslagstreneren merke til at han spiller i et bunnsolid forsvar for en suveren serieleder? Men om han, mot formodning, blir tatt ut så er det ikke sikkert at han får spilletid. Men gjør han det, kan han bli et salgsobjekt i sommer.

Uansett, slik Brann presterer nå kan det tenkes at noen av våre beste spillere vil gjøre seg interessante for større klubber.
Tren på langskudd

marsboer

Har også tenkt på tanken at Acosta kan gjøre det bra i VM, men hvem vil kjøpe en 31-åring egentlig? Han er ikke god nok for de største ligaene og de mellomstore ligaene liker å kjøpe yngre spillere med muligheten til videresalg.

Kanskje USA eller Kina?

Lasaron

Kina kan absolutt være aktuell.
Tren på langskudd

Chrisstah

Må jo gå an å lage en total video av Acosta, kan se ut som en million dollar den.

Men vil vi virkelig miste han nå som er så god som han er?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

ZsoltKorcsmar

Quote from: Lasaron on May 07, 2018, 09:51:11 AMKina kan absolutt være aktuell.

Kina er nok uaktuelt. Grunnen er enkel:

Selv om det er flust av penger i den kinesiske ligaen, så kan de bare ha tre utenlandske spillere i kamptroppen til hver kamp. Lagene prioriterer følgelig angrepsspillere på disse plassene, og henter mye brasilianere/diverse stjernespillere i spiss og kantposisjoner.

Forsvarene består stort sett utelukkende av kinesere.

Dette gjør forøvrig at det ofte blir mye mål i kampene. Når Oscar, Hulk, Tevez osv. virkelig har dagen så renner målerne inn. Har hatt mange bets på over 3,5 og 4,5 mål som har gått inn av den grunn :)

Tenk dere selv; dersom man kunne hente 3 utenlandske spillere til Brann, og kunne velge fra øverste hylle.

Velger man Ronaldo, Messi og Neymar? Eller Ramos, Pique og Hummels? De fleste syntes førstnevnte er morsomt :)



For øvrig; jeg har ikke sett maken til stopperpar i den tiden jeg har fulgt Brann siden Soma-Bjarnasson på sitt beste eller Sigurdsson-Bjarnasson i glansdagene.

Hva er egentlig den beste stopperkonstellasjonen på 2000-tallet?

Spelaren

Han er "god nok" for de største ligaer, hvis man bare husker at det er ganske mange flere lag enn barsa, mænju og så videre i disse ligaene. Men det er lite bevegelse i markedet, høyere terskler for eldre midtstoppere så han blir nok her.
Gå av.

Gulløl

Et hypotetisk spørsmål. Om Brann får et bud i sommer på 25 millioner tilsammen for høyresiden med Teniste og Koomson + Hetle Nilsen fra selveste Rosenborg. Mye penger for fattige Brann. Vil Brann da selge ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Quote from: Gulløl on May 07, 2018, 12:41:56 PMEt hypotetisk spørsmål. Om Brann får et bud i sommer på 25 millioner tilsammen for høyresiden med Teniste og Koomson + Hetle Nilsen fra selveste Rosenborg. Mye penger for fattige Brann. Vil Brann da selge ?

Nei.
Tren på langskudd

Norlings Hund 2

Kommer neppe til å skje, RBK vil aldri tilby så mange penger for de tre spillerne - eller tro at de er gode nok for dem, kanskje med unntak av Koomson.

Men det er nok uansett få spillere vi i det hele tatt vurderer å selge hvis vi fortsetter å gjøre det like bra - da må det være heftige bud fra utlandet.

Spelaren

Me er vel egentlig ikkje "fattige" heller.
Gå av.

Corran

rbk kunne funnet på å prøve å kjøpe de om Brann leder med en del poeng når vinduet åpner. Ikke for å bruke dem men for at konkurrent skal miste sine beste spillere. De har jo gjort det før
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

blobby winters

Quote from: Gulløl on May 07, 2018, 12:41:56 PMEt hypotetisk spørsmål. Om Brann får et bud i sommer på 25 millioner tilsammen for høyresiden med Teniste og Koomson + Hetle Nilsen fra selveste Rosenborg. Mye penger for fattige Brann. Vil Brann da selge ?

Et hypotetisk svar, nei.
Ikke så lenge siden at hele høyre siden signerte for Brann eller skrev under ny kontrakt. 2020, sommer 2021 og ut 2021.

Leffen

Det er jo en fordel med å ha en relativt aldrende tropp, at ikke så mange spillere er attraktive for andre klubber. Koomson og Haugen er vel de hotteste. Men tror aldri i verden noen blir solgt til sommeren.

haak

Er Pål Alexander Kirkevold et urealistisk kjøp i sommer?
Bøtter vell inn mål i Danmark og det gjør vell at andre nasjoner er mer aktuell.
Kanskje kamp om seriegull i Norge kan friste?

Gulløl

Quote from: haak on May 10, 2018, 17:37:03 PMEr Pål Alexander Kirkevold et urealistisk kjøp i sommer?
Bøtter vell inn mål i Danmark og det gjør vell at andre nasjoner er mer aktuell.
Kanskje kamp om seriegull i Norge kan friste?
Vet at han scorer mye mål og at han er sterk og rask og at han har en venstrefot som er god.
Men har han mye løpskraft og egner til å spille høytrykksfotball ? Da kan det hende at LAN er interessert.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

marsboer

Vi blir mer attraktive hvis vi leder serien til sommervinduet, så det er ikke utenkelig at noen vil signere "gratis" for oss. Jeg vil gjerne at Skålevik skal fortsette å skåre for oss, men om han blir skadet eller får karantene, så har vi et problem. Jeg aner ikke hvor lenge HKJ er ute. Vi bør kanskje skaffe oss en spisstalent som godtar å sitte på benken.

Hvis vi svir av flere millioner på en spiss, så bør han faen meg være bedre enn Skålevik.

Men LAN vil heller forsterke bakover. Jonsson tilbake og Ordagic ut? Eller skal vi se etter norske back?

ACHTUNG

Liseth, den tidligere Fana-spilleren, som nå spiller for Nest-Sotra og puttet i cupkampen mot FKH onsdag, er en spiller jeg håper LAN og Soltvedt følgere nøye med. Her har vi med en kommende målmaskin å gjøre, i tillegg til at han både er teknisk, robust og løpssterk. Liseth fikk seg et mål mot Levanger også nylig. Fyller 21 år i september, definitivt en spiller som har en fremtid på et høyere nivå.

http://www.nestsotra.no/lag/sondre-liseth-3380948722619695169

Crispo 2

Matthías Vilhjálmsson i RBK ryktes tilbake fra skade til sommeren. Han passer perfekt i laget vårt om han finner tilbake til formen fra i fjor.

Men tviler på RBK slipper han til oss.
Per Pettersen 1960-1964

Kagain

RBK har jo mange spisser etterhvert, så om ingen av de blir kjøpt så har de kanskje litt for mange. Hvordan har skadesituasjonen til Vilhjalmsson (er det forresten han de kaller "Gummi"?). Har han hatt mye skader eller er den han sliter med nå en av få?

ACHTUNG

Det er rett og slett utopi å tro at RBK vil slippe noen av sine spillere, til en konkurrent. Det er like lite sannsynlig som at Brann vil slippe spillere motsatt vei. Bendtner kan jo forsvinne når som helst nå i sommer, så RBK trenger nok de spissalternativene de har. Det er vel heller sannsynlig at de kommer til å skaffe en erstatter for dansken i sommer.

Falkman

Quote from: ACHTUNG on May 11, 2018, 10:00:56 AMDet er rett og slett utopi å tro at RBK vil slippe noen av sine spillere, til en konkurrent. Det er like lite sannsynlig som at Brann vil slippe spillere motsatt vei. Bendtner kan jo forsvinne når som helst nå i sommer, så RBK trenger nok de spissalternativene de har. Det er vel heller sannsynlig at de kommer til å skaffe en erstatter for dansken i sommer.

Vel, de slapp jo Helstad i 2006, da forutsetningene var påfallende like slik de er nå, både med tanke på spillerens situasjon, og tabellens utseende. Så  helt utopisk vil jeg ikke si at det er. Men usannsynlig, absolutt.

krakra

Men han er jo en utlending, som gjør at vi må kvitte oss med enda en utlending. I tillegg til Jonsson. Og hvis LAN mener det er for tynt på backene er det ikke unaturlig at han vil ha Jonsson med i høst.

 Viljamsson er en bra LAN-spiss isolert sett, men han har vært skadet i åtte måneder og har rundet 31 år. Det er ikke bare-bare å komme tilbake etter et så langt skadeavbrekk. Se på Braaten. Han tjener nok også fett i RBK. Så spørsmålet er om vi vil bruke en utlendingsplass, og solide lønnsmidler på en spiss som har vært ute i åtte måneder og fortsatt ikke er skadefri? Er han klar i juli vil han ha vært ute i ti måneder og han har ikke hatt noen sesongoppkjøring. Så hvor lang tid vil han trenge på å komme i form? Resten av sesongen?

krakra

Quote from: Brannfan82 on April 28, 2018, 08:50:08 AM
Quote from: marsboer on April 27, 2018, 13:38:11 PMHvis Stabæk er fortsatt på bunnen i løpet av sommervinduet, kan det hende at vi får Ohi billig?

Ellers hører jeg at det er rykter om at LAN er interessert i Ranheims Michael Karlsen (som var tidligere i Hødd). Det var forøvrig han som misset straffen som gjorde at Hødd ikke kunne rykke opp.

Personlig håper jeg at Skålevik fortsetter å skåre - men det er alltid fint å ha en BEDRE backup :)

Å tro at Skålevik kommer til å score mer enn 10 mål for Brann, er som å tro på Loch Ness monsteret. En kvalitetsspiss må hentes i sommeren.
Sterk analyse

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

Quote from: ostraume on May 13, 2018, 18:27:57 PMEr Ohi mulig å få til?

Kinesiske Henan Jianye bød 20 millioner for ham i vinter, fikk ja frå klubben men nei frå Ohi. Tror han befinner seg godt utenfor vår rekkevidde...
Gå av.

krakra

Er Ohi gira på å sitte på benken her da?

Nixon

En spiss til på benken må vi ha etter min mening. Slik det er nå er det alt for tynt dersom vi skal holde koken ut sesongen på toppen. Vi har rett og slett ikke gode nok alternativer bak Skålevik. Vi ser jo på kantene hvor bra det er å ha god dekning. Det gjør ingenting når Gilli må ned på backen og at Braaten er ute med skade, Vi hadde garantert merket det over tid dersom Larsen eller Barmen må spille spiss.
Rød makt på Hansa

krakra

Absolutt, men da må det være noen som tåler å være på benken.

Billy Elliott

Mener Kastrati kan være en god kandidat. Jobber knallhardt som førsteforsvarer, slik LAN liker, og er god foran kassen, hvor han vil få mange flere muligheter for Brann enn elendige Sandefjord.

Mest sannsynlig ikke så altfor dyr heller. Vil nok godta utfordrerrollen for en sjanse til å ta seriegull, istedet for nedrykk.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

marsboer

Vi må trolig se etter norske spillere ettersom Jonsson skal trolig tilbake til oss og kvoten er allerede overfylt. Ettersom alle spillerne våre spiller veldig bra for tiden, må vi enten hente noen som er enda bedre eller noen som godtar å sitte på benken. Hvis noen skal sitte på benken, vil jeg heller ha norske talenter enn noen som er på vei til å legge opp.

Vi trenger norske talenter til disse plassene:
- 1 back
- 1 midtstopper
- 1 spiss

Se gjerne etter dem i 1.divisjon. Sikkert noen som briljerer der.

ostraume

Quote from: krakra on May 13, 2018, 20:37:06 PMAbsolutt, men da må det være noen som tåler å være på benken.

Enig i det, men la oss nå kjøpe noen som har et nivå som gir de anledning til å danke ut Skålevik. Backup (HKJ) har vi allerede.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Quote from: marsboer on May 14, 2018, 07:39:56 AMVi trenger norske talenter til disse plassene:
- 1 back
- 1 midtstopper
- 1 spiss

Trenger vi en stopper i sommer? Vi har 4 stoppere, det må da holde?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

marsboer

Quote from: ostraume on May 14, 2018, 08:43:33 AMVi har 4 stoppere, det må da holde?

Hvem er den fjerde? Karadas?

Jeg vil aldri gi Karadas en sjanse som midtstopper i Eliteserien igjen. Cupen eller lavere divisjon går greit, men ikke Eliteserien. Han duger bare som spiss i de 10-20 siste minuttene.

Nixon

Quote from: marsboer on May 14, 2018, 12:47:31 PMJeg vil aldri gi Karadas en sjanse som midtstopper i Eliteserien igjen. Cupen eller lavere divisjon går greit, men ikke Eliteserien. Han duger bare som spiss i de 10-20 siste minuttene.

Karadas virker i bedre form nå enn da han spilte den famøse kampen mot Kristiansund i fjor. Men hvor god tror du at et eventuelt annet fjerdevalg ville vært? Ta med i beregningen hvor mye vårt tredjevalg spiller.
Rød makt på Hansa

Crispo 2

Hugo Vetlesen på Stabæk har noe ved seg som jeg liker.
Per Pettersen 1960-1964

pidre

Quote from: Billy Elliott on May 13, 2018, 22:07:11 PMMener Kastrati kan være en god kandidat. Jobber knallhardt som førsteforsvarer, slik LAN liker, og er god foran kassen, hvor han vil få mange flere muligheter for Brann enn elendige Sandefjord.

Mest sannsynlig ikke så altfor dyr heller. Vil nok godta utfordrerrollen for en sjanse til å ta seriegull, istedet for nedrykk.

Han er en crazy type, men må jo bare like han. Absolutt LAN-materiale.  
Saludar a los monos!

krakra

Quote from: marsboer on May 14, 2018, 12:47:31 PM
Quote from: ostraume on May 14, 2018, 08:43:33 AMVi har 4 stoppere, det må da holde?

Hvem er den fjerde? Karadas?

Jeg vil aldri gi Karadas en sjanse som midtstopper i Eliteserien igjen. Cupen eller lavere divisjon går greit, men ikke Eliteserien. Han duger bare som spiss i de 10-20 siste minuttene.
ar jo signert proffkontrakt med Martiniussen. Hvor god han er vet jeg ikke, men det er tullete å signere proffkontrakter med spillere som ikke er god nok til å steppe inn i mine øyne, så regner med det ikke er krise hvis han må spille en kamp eller to.

Et fjerdevalg på stopperplass risikerer å ikke starte en eneste kamp på en hel sesong. Er han heldig får han vel 3-4 kamper. Noen tror kanskje en slik rolle er attraktiv fordi vi leder serien, men jeg tviler på vi får noe stort stoppertalent som holder bra ES-kvalitet allerede nå til å akseptere en slik rolle. Ei heller en rutinert stopper som holder ES-kvalitet. Det må enten være en som kan få spilletid i en annen posisjon, en mot slutten av karrieren(som Braaten eller Karadas) eller en der 3. divisjon for andrelaget er en god nok kamparena(Martiniussen).

Når det gjelder spiss så bør det være en som er i stand til å gi Skålevik konkurranse. Absolutt. Men det må samtidig være en som tåler å tape den konkurransen. Hvor lenge tror folk at Ohi vil akseptere å sitte på benken i Brann? En måned? Kanskje to? Og slik Skålevik presterer for tiden er det rett og slett ikke gitt at Ohi tar plassen hans. Ohi er større og bedre teknisk, men han scorer færre mål og jeg er veldig usikker på om han er villig til å legge ned den samme innsatsen i press som Skålevik. Noe som er viktig for et lag som har presspillet som sin største styrke.

Go Up