• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

15.04 kl 20:00 Sarpsborg 08 - Brann

Started by ACHTUNG, April 09, 2018, 17:41:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ACHTUNG

April 09, 2018, 17:41:47 PM Last Edit: April 10, 2018, 07:37:26 AM by ACHTUNG
Det er ingen grunn til å endre taktikk borte mot 08 vs den man hadde borte mot Godset. 08 ble løpende imellom mot Brann på Marbella og det samme kan meget fort skje søndag kveld, om LAN tillater. For alt er opp til ham, spillerne gjør det han befaler og LAN har nok innsett at å legge seg bakpå, er noe av det dummeste du gjør mot 08, for da bare maler og maler de, helt til de får hull på byllen.

I tillegg er det greit om LAN viser spillerne i stallen at førsteelleveren ikke er gitt, uansett innsats på treningene i forkant. Sender LAN de samme 11 på banen mot 08, er det skuffende. En endring blir det nok, med HKJ inn fra start for en ankelplaget Skålevik. Gilli  hemmer Branns offensive spill, med både manglende spillforståelse og forutsigbarhet. Marengo eller Vega bør starte på venstreflanken, helst Luciano, med innhopp av Vega, enten for eller Gilbert, en gang i andre. Det gir følgende forhåpentlige 11-er:

Radlinger

Teniste  Vito  Acosta  Ruben

Haugen  SHN  Barmen

Koomson  HKJ  Marengo

For å unngå slitasje på midtbaneguttene, bør Ordagic få 20-30 min for enten Haugen eller Barmen i andre.

Billy Elliott

Blir nok samme lag, med unntak av HKJ for Skålevik. At Ludcinio «I don't like to defend» Marengo skal starte borte mot Sarpsborg tror jeg er svært lite sannsynlig.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Skal Brann gå ut like offensivt mot Sarpsborg 08 som mot Strømsgodset er Marengo mannen å starte med på venstre kant. Så får heller Rolandsson komme inn ut i andre omgang om Brann skal forsvare en ledelse eller uavgjort. Ellers enig i at det er sannsynlig at HJK starter for Skålevik.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

              Radlinger

Teniste  Worm  Acosta  Ruben

 Haugen    SHN    Barmen

Vega    Koomson   Marengs

Må ha meir fart og teknikk framme.
Eventuelt Gilli på venstre back i staden for Ruben,
og Braaten som spiss med Koomson på høgrekant i staden for Vega.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ACHTUNG

Quote from: osoerli on April 10, 2018, 01:27:08 AMRadlinger

Teniste  Worm  Acosta  Ruben

 Haugen    SHN    Barmen

Vega    Koomson   Marengs

Må ha meir fart og teknikk framme.
Eventuelt Gilli på venstre back i staden for Ruben,
og Braaten som spiss med Koomson på høgrekant i staden for Vega.



Definitivt en angrepsrekke jeg ville ha applaudert! Det kan ikke bli noe annet enn et lite helvete for et forsvar å forsvare seg mot tre slike uromomenter.

Chrisstah

Hvis vi tar 3 poeng her så seiler vi for alvor opp som en outsider til tittelen.
Sarpsborg har hatt en bra start , men de er ikke så gode at det ikke finnes muligheter i denne kampen.

Blir spennende og se hvordan laget blir denne kampen. Med 2 overtråkk bør Steffen definitivt hviles slik at han er 100% raskest mulig.

Kampplanen til LAN blir nok å krige Sarpsborg ut av stilen og kanskje få litt finesse på slutten av kampen.

Tipper vi stiller noe ala:

                   Raddy
Teniste - Vito - Acosta - Kristiansen
Koomson - Haugen - SHN - Orry - Gilli
                  Barmenarmy

Evnt Barmen ned og HKJ på topp eller Braathen for Orry. 
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

pidre

Dette blir laget, den er bare helt inormt grei:


Ruddy

Tennis Wormen Costa Rubben
Gilbert Haugen Sønnen Barmy Gilli
Johansen


 

Saludar a los monos!


Nixon

Quote from: ACHTUNG on April 10, 2018, 13:52:21 PM451?

Sannsynligvis det vi kommer til å ende opp med når vi blir presset bakover i store deler av kampen.
Rød makt på Hansa

Gulløl

I fjor toppet Strømsgodset hjemmetabellen med 10-3-2. Sarpsborg var nummer to med 9-5-1.
Brann var det tredje beste bortelaget viste bortetabellen i fjor.
Ser ikke hvorfor vi skal ha mer respekt for et Sarpsborg 08 lag enn Strømsgodset laget som vi kjørte over i første omgang. Mulig at vi behersker Strømsgodset sin spillestil bedre en Sarpsborg 08 sin, ikke vet jeg, men tror ikke det er den store forskjellen. Brann hadde et godt tak på Sarpsborg 08 på Marabella for noen uker siden og vant 3-2, selv om det Sarpsborg laget var litt reservespekket og hadde hatt et tett kampprogram.
Tror LAN også på søndag går ut fra start og prøver å styre kampen og prøver å få en ledelse, og så justerer han etter hvert.
Ellers ser jeg at Ole Jørgen Halvorsen fikk seg en smell i kneet mot Haugesund, og er foreløpig usikkert om han kan spille kampen.  

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

marsboer

Husk på at årets Sarpsborg er litt forskjellig fra ifjor. De har omtrent solgt halvparten av spillerne, så vi kan kanskje ikke sammenligne med bortekampen ifjor. Ja, vi vant treningskampen, men treningskamp er treningskamp.

Jeg håper forøvrig at vi kjører på samme som vi gjorde mot Strømgodset og jeg tror forøvrig vingspillerne kommer til å gjøre bedre i denne kampen enn Kristiansund-kampen pga kunstgress. Koomson kommer til å drible bedre og raskere, håper jeg. Håper på Marengo eller Vega istedenfor Gilli.

Ninja-Bob

Eg trur at litt av grunnen til at me gjekk ut så hardt mot Strømsgodset var fordi både Ulland Andersen og Jradi var ute til den kampen. Det vil overraske (positivt) meg om Nilsen hadde planlagt det heile veka.

Norlings Hund 2

Quote from: Ninja-Bob on April 11, 2018, 09:35:16 AMEg trur at litt av grunnen til at me gjekk ut så hardt mot Strømsgodset var fordi både Ulland Andersen og Jradi var ute til den kampen. Det vil overraske (positivt) meg om Nilsen hadde planlagt det heile veka.

Jeg håper og tror det var fordi vi vet vi er gode nok - ikke bare LAN, da mange ofte tillegger LAN å legge oss bakpå med vilje i kamper der det er spillerne selv samt press og kampforløp som gjør at kampbildet endrer seg (det er mye psykologi i fotball, en trener kan legge opp en taktikk - men han kan ikke styre hva folk faktisk gjør ute på banen til enhver tid).

Jeg tror laget som sådan føler seg sikrere på både taktikk, trener og tropp enn tidligere. Vi kommer uansett til å se perioder der vi blir presset langt bakover i år også, det skjer med alle lag i løpet av en sesong.

Det vil overraske meg ekstremt mye om LAN la opp taktikken etter frafallet av Ulland Andersen og Jradi, å tro at han bryr seg så mye om de andre lagene at han legger opp taktikken etter enkeltspillerne deres er i overkant konspiratorisk. Ikke bare det, men det ville ha vært fullstendig idioti da taktikken bør legges opp etter hvem vi møter og hvordan de normalt spiller - så kan vi selvsagt prøve å ta ut enkeltspillere når vi kjenner lagoppstillingen deres, om det er nødvendig ... men verken Zlatan, Ronaldo eller Messi spiller her i Norge.

Ninja-Bob

Det kan hende at eg tar feil, altså. Håpar det, og håpar at me køyrer over 08 til helga. :)

marsboer

Er det noen som vet om Skålevik er spilleklar? eller skal vi forvente HKJ?

ACHTUNG

Godset er et bingolag, som ikke nødvendigvis er den rette pekepinnen på hvor i landskapet Brann står. 08 er nok et knepp opp fra Godset, men definitivt et lag som står godt til Brann. 08 virker å være avhengig av å kunne styre kampene, så da får man se hvordan de reagerer, om det er Brann som tar kontrollen i Særp.

Og når det gjelder midtspissen, så bør LAN vurdere andre alternativer enn KUN HJK og Skålevik, han bør vurdere både Braaten, Marengo og Koomson.

marsboer

Utfra hva jeg så av HKJ mot Kristiansund, er han faktisk flink til å skape uro for KBK. Han lager ikke mål, men han gir rom til de andre spillerne. Jeg kjenner ikke dagens Sarpsborg, men hvis de er flinke til å forsvare seg (som KBK), så kan HKJ være nøkkelen til å lage mål.

Braaten kan kanskje spille midtspiss, men han greier ikke hele 90 minutter vel? Jeg tror ikke at Marengo eller Koomson passer som midtspiss. De trenger litt plass til å løpe/drible - og da er det bedre plass på kantene.

Chrisstah

Skålevik blir nok ikke 100% til matchen.
HKJ har ifølge en artikkel fra Eurosport i går slitt med noe rusk han også, men skal visstnok være klar
på søndag.

Marengs på topp er vel noe vi aldri kommer til å se.
Da tror jeg Koomson, Barmen og Braathen kommer foran i køen.

Ordagic er jo også et alternativ til å starte om Barmen blir flyttet opp.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Lasaron

Jeg ser ikke på Marengo som et alternativ til spissplassen. Barmen er et godt alternativ, men han fungerer godt på midten også. Tror Vega og Braaten vil gjøre det bedre på spiss enn Koomson og Johansen.
Tren på langskudd

Corran

Tror ikke LAN vurderer alternativer til de to spissene vi har så lenge en av dem er tilgjengelig.
Han uttaler at det er jevnt mellom dem og at begge gjør en god jobb.
Mao ingen vits å synse om alternativer. Er ikke Skålevik klar spiller HKJ.
Og om HKJ må byttes ut kommer vel Azar inn.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Samuel
Teniste - Wormgoor - Acosta - Kristiansen/Gilli
Haugen - Nilsen - Barmen
Koomson - Vega - Marengo

Jeg har, som sagt, mer troen på Grønner enn Acosta, men vanskelig å benke Acosta etter forrige kamp. Videre vil jeg ha mer kreativitet framme enn Gilli viser for tiden. Samtidig er Gilli mer fremtid i enn Kristiansen. Vega har egentlig alt som skal til for å bli en god spiss. Braaten kan nøye seg med innhopp i første omgang. Dessuten er det på kunstgress. Blir ikke overrasket om han sesongdebuterer først på naturgress.

Forøvrig er jeg 100% sikker på at Vega ikke starter som spiss. Isåfall vil jeg ha Vega på vingen i stedet for Marengo.
Tren på langskudd

Gulløl

April 12, 2018, 13:37:10 PM #21 Last Edit: April 12, 2018, 13:41:56 PM by Gulløl
Quote from: Lasaron on April 12, 2018, 12:40:12 PMSamuel
Teniste - Wormgoor - Acosta - Kristiansen/Gilli
Haugen - Nilsen - Barmen
Koomson - Vega - Marengo

Jeg har, som sagt, mer troen på Grønner enn Acosta, men vanskelig å benke Acosta etter forrige kamp. Videre vil jeg ha mer kreativitet framme enn Gilli viser for tiden. Samtidig er Gilli mer fremtid i enn Kristiansen. Vega har egentlig alt som skal til for å bli en god spiss. Braaten kan nøye seg med innhopp i første omgang. Dessuten er det på kunstgress. Blir ikke overrasket om han sesongdebuterer først på naturgress.

Forøvrig er jeg 100% sikker på at Vega ikke starter som spiss. Isåfall vil jeg ha Vega på vingen i stedet for Marengo.
LAN uttalte før forrige kamp at han var skeptisk til at Braaten skulle starte på kunstgress, derfor tror den første kampen fra start for han blir tidligst hjemme mot Stabæk(21/4). Men mulig at han kan få et mindre innhopp i Sarpsborg om han får være med i troppen for å få han i gang.
Når det gjelder Vega og venstrekanten kan det føles som et godt alternativ for mange av oss supportere siden han er venstrefot. Men her er saken at LAN tidligere har vist liten interesse eller vilje til å bruke han der i noe særlig grad. Tror nok for de neste kampene går både Roolandsson, Braaten og Marengo foran han på venstrekanten. Vega er nok mest aktuell å konkurrere med Koomson om høyrekanten og rullere med han i den posisjonen om han får tilbake fjorårsformen når han var på sitt beste. Personlig håper jeg at med tid og stunder at Vega også kan bli et godt alternativ på indreløperplass i tillegg til kant.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Hvis hverken Vega eller Braaten kan spille på venstrekant er det fryktelig synd. Det vil bety at 2 av våre 3 beste kanter alltid sitter på benken. Jeg regner med at Koomson kommer til å være det opplagte førstevalget en god stund fremover.

Spesielt Vega er det synd om skal råtne vekk på benken. Han er relativt ung, har videresalgspotensiale og har vist tidligere at han leverer målpoeng når han får sjansen. Og er det en ting dette Brann-laget trenger så er det målpoeng fra kantene.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Høyst usikkert om to Brann spillere blir klar.

Dersom Skålevik og Kristiansen ikke blir klare for kamp, er det sannsynlig at Henrik Kjelsrud Johansen tar spissplassen, mens Gilli Rólantsson fort blir flyttet ned på venstrebacken. Det åpner for spenning rundt kantplassen Rólantsson har lagt beslag på så langt, med Deyver Vega, Ludcinio Marengo og Daniel Braaten som alternativer.

https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/To-mann-fra-Brann-elleveren-er-usikre-til-toppkampen-253445b.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

En skal ikke ønske skader o.l. på spillere og det gjør jeg ikke, men håper dette betyr vi får Gilli på back på søndag. Ønsker å se en annen enn Kristiansen på venstre back.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Vi skal inn i et veldig tett kampprogram. La spillere bli helt friske slik at de er helt skadefri i så stor del av sesongen som mulig.

Med Gilli som back håper jeg på denne spissrekken: Koomson - Vega - Marengo

Regner det som usannsynlig at Braaten ikke starter på kunstgress allerede på søndag.
Tren på langskudd

Chrisstah

Quote from: Gulløl on April 13, 2018, 08:57:14 AMHøyst usikkert om to Brann spillere blir klar.

Dersom Skålevik og Kristiansen ikke blir klare for kamp, er det sannsynlig at Henrik Kjelsrud Johansen tar spissplassen, mens Gilli Rólantsson fort blir flyttet ned på venstrebacken. Det åpner for spenning rundt kantplassen Rólantsson har lagt beslag på så langt, med Deyver Vega, Ludcinio Marengo og Daniel Braaten som alternativer.

https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/To-mann-fra-Brann-elleveren-er-usikre-til-toppkampen-253445b.html

Lukter Koomson HKJ Marengo på topp på søndag.
Kan bli bra dette med masse innlegg i boks med Barmen inn fra dypet!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

ACHTUNG

Med innhopp av Vega og Braaten i 2 omgang, kan det bli et lite h for 08.

Gulløl

Klipp fra BT:
- Amer Ordagic, som sliter med en skade i hælen, blir antakelig ikke med til Sarpsborg.
- Ruben Kristiansen og Steffen Lie Skålevik, som begge har vært småskadet denne uken, er også usikre.

Klipp fra BA:
- Amer Ordagic har også skadetrøbbel, og er den eneste spilleren Nilsen utelukker til helgens kamp mot Sarpsborg 08.
- Lars Arne Nilsen forteller til BA at Skålevik blir med til Sarpsborg, men at han må testes før de kan ta stilling til om spissen kan spille. Brann-treneren var mer bekymret for lysken til Ruben Kristiansen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg flagger en forsiktighetslinje. Grunntanken er at alle spillerne skal være helt frisk størst mulig del av sesongen. Unntak kan gjøres i helt avgjørende kamper.

Utfra det er det lurest å reise uten Braaten, Ordagic, Kristiansen og Skålevik. Det åpner for Bildøy og Kalssaas i troppen. Så er kanskje alle seniorene (minus Ordagic?) 100% klar til neste kamp.
Tren på langskudd

Nixon

Ja, Skålevik sine ankler ser jo ikke ut til å bli noe bedre. Av egen erfaring med overtråkk er det noe herk å bli bra igjen dersom man ikke får nok hvile og omsorg. Men det er jo synd, for vi har dårligst dekning på spissplassen.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja, iallfall når man bare regner med de som er regnet som spiss.
Tren på langskudd

Gulløl

April 15, 2018, 15:34:11 PM #32 Last Edit: April 15, 2018, 15:39:39 PM by Gulløl
Fremdeles er det ledige billetter på bortefeltet.
https://www.ticketmaster.no/event/sarpsborg-08-brann-billetter/560009

Siden det er gratis inngang til alle som sykler til kampen kan det gå mot et fullsatt Stadion.
Kl.13.50 i dag var det kun 956 billetter igjen inkl. bortefeltet. Kapasiteten er 5759.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Er det informert om spelartropp nokon stad?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: osoerli on April 15, 2018, 16:13:43 PMEr det informert om spelartropp nokon stad?
Pleier å komme 75 min før kampstart.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Ole Jørgen Halvorsen som var litt usikker på grunn av kneskade er med i troppen til Sarpsborg.
Dette er troppen til Sarpsborg 08:
Aslak Falch, Anders Kristiansen, Amin Askar, Jon-Helge Tveita, Bjørn Inge Utvik, Joonas Tamm, Joackim Jørgensen, Joachim Thomassen, Gaute Vetti, Ole Jørgen Halvorsen, Matti Lund Nielsen, Tobias Heintz,, Kristoffer Larsen, Harmeet Singh, Kristoffer Zachariassen, Ronny Scwartz, Mikkel Agger, Patrick Mortensen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 15, 2018, 17:46:00 PM #36 Last Edit: April 15, 2018, 17:50:20 PM by Gulløl
Steffen Lie Skålevik spiller. Samme lag som sist.
Ordagic og Braaten er de som ikke er med i troppen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Jeg antydet da HKJ signerte at dette er en spiss som LAN ville være ivrig med å bruke. Det kan se ut som jeg tok smertelig feil. Må si jeg er svært overrasket over at han heller velger en skadet Skålevik enn å starte med HKJ. Hva det må si om sistnevntes prestasjoner på trening lar jeg stå usagt.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Romarius

Hmm, samme lag igjen? Litt merkelig med Skålevik fra start. Dette er en kamp han kunne hvilt i, for så å være frisk og fin i de to neste.
Gilli fra start er vel ok denne kampen, men ser for meg endringer på minst en av kantene neste kamp.

Gulløl

BA: Nilsen har signalisert at han og Kjelsrud Johansen mest sannsynlig må dele på spissplassen i Østfold.

En omgang hver omtrent ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Gilli er ubrukelig på.flanken, fatter ikke hvorfor LAN gir ham klippekort.

Spelaren

Haugen skyter best med vristen. Fin start for øvrig.
Gå av.

Spelaren

Gå av.

Serez

Lurer på om det var hopping av muren Wormgoor og Haugen diskuterte før frisparket. Deilig med tidlig mål.

Gulløl

Meget solid. Kom litt for lavt på slutten av omgangen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Tjokk å feit å full.
Spanande å sjå om Brann klarer å spela 2 gode omgangar
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Falkman2

Sier som Asgeir Kleppa. med denne elendige treneren og denne møkkafotballen kan vi aldri bli noe topplag.

Spelaren

Quote from: Falkman2 on April 15, 2018, 19:57:26 PMSier som Asgeir Kleppa. med denne elendige treneren og denne møkkafotballen kan vi aldri bli noe topplag.

Nå har me rikelig med tid å tape denne kampen på. S08 har allerede skapt to farligheter foran kassen vår i andre omgang.
Gå av.

Spelaren

Passivt, lar S08 spille ut på ving og fylle på uten at det tas ut en mann i farlig sone. Radlinger ser helt idiotisk ut, for øvrig. Reprisen viser lite flakking så den der var svak.
Gå av.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Go Up