• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2017/18

Started by Lasaron, August 17, 2017, 20:46:15 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hallais

Det høres ut som et ultimatum i mine ører. Enten signerer du på denne kontrakten her og så har vi det kjekt i god Mjelde-ånd, ellers havner du på tribunen i et halvt år. Signerer Gilli ser det ikke lyst ut for Marengo.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

marsboer



ACHTUNG

Jeg er ikke fornøyd med det, i og med at det innebærer avskjed enten med Vega eller Marengo.

Norlings Hund 2

Quote from: ACHTUNG on March 12, 2018, 14:00:10 PMJeg er ikke fornøyd med det, i og med at det innebærer avskjed enten med Vega eller Marengo.

Det innebærer garantert ikke avskjed med Vega. Gilli mener jeg er en langt mer komplett spiller enn Marengo, og også mer anvendelig, så jeg er fornøyd.

Lasaron

Går dette utover Vega blir jeg svært misfornøyd. Vega var en av våre aller beste spillere i høst.

For øvrig er det verdt å merke seg at flere spillere forlenger likevel. Jeg ser ikke bort fra at de har signert dårligere kontrakter enn de først krevde. Kanskje Soltvedt gjorde riktig i å være tøff? At Brann har spart litt lønn på det?
Tren på langskudd

Belfort

Fornuftig med resignering av Gilli. En anvendelig spiller som har mange av de kvalitetene LAN ser etter. Dette betyr mest sannsynlig farvel med Marengo, og det gjør ikke så mye. Den overgangen fremstår mer og mer merkelig.
Når det gjelder Vega, så kan ikke klubben basere seg på en spiller som hele tiden får nye skader.

ACHTUNG

Marengo har knapt fått en mulighet, før alle mulige noksagter snakker ham ned. Noen seter ut rykter om at han har dårlige avslutninger på trening og at han ikke eier skuddfot. Vel, fint mål mot TIL i siste match ifjor og stolpeskudde mot Viking visrr prov på at han har krutt i støvlene. Han har ikke farten til Koomson, men mye bedre teknikk.

Rett og slett forjævlig om ikke han får muligheten til å motbevise surmagene. Gilli er en enorm nedtur i forhold, fryktelig trist om forlengelsen med ham går på bekostning av Marrngo. Og like ille, om mulig verre, er det  om Vega må avgårde.

Falkman

Quote from: ACHTUNG on March 12, 2018, 18:22:05 PMMarengo har knapt fått en mulighet, før alle mulige noksagter snakker ham ned. Noen seter ut rykter om at han har dårlige avslutninger på trening og at han ikke eier skuddfot. Vel, fint mål mot TIL i siste match ifjor og stolpeskudde mot Viking visrr prov på at han har krutt i støvlene. Han har ikke farten til Koomson, men mye bedre teknikk.

Rett og slett forjævlig om ikke han får muligheten til å motbevise surmagene. Gilli er en enorm nedtur i forhold, fryktelig trist om forlengelsen med ham går på bekostning av Marrngo. Og like ille, om mulig verre, er det  om Vega må avgårde.

Ganske utrolig hvor mye du gnåler om dette stoleskuddet mot Viking. Det var en bra avslutning, men langtifra noe ekstraordinært.  Hvis man skulle velge mellom Gillis og Marengos skuddfot er jeg iallefall ikke tvil om hvilken jeg ville valgt. Marengo er helt klart bedre enn Gilli  på finter det ikke blir noe av. Men det  er også det eneste.

ACHTUNG

Quote from: Falkman on March 12, 2018, 23:26:02 PM
Quote from: ACHTUNG on March 12, 2018, 18:22:05 PMMarengo har knapt fått en mulighet, før alle mulige noksagter snakker ham ned. Noen seter ut rykter om at han har dårlige avslutninger på trening og at han ikke eier skuddfot. Vel, fint mål mot TIL i siste match ifjor og stolpeskudde mot Viking visrr prov på at han har krutt i støvlene. Han har ikke farten til Koomson, men mye bedre teknikk.

Rett og slett forjævlig om ikke han får muligheten til å motbevise surmagene. Gilli er en enorm nedtur i forhold, fryktelig trist om forlengelsen med ham går på bekostning av Marrngo. Og like ille, om mulig verre, er det  om Vega må avgårde.

Ganske utrolig hvor mye du gnåler om dette stoleskuddet mot Viking. Det var en bra avslutning, men langtifra noe ekstraordinært.  Hvis man skulle velge mellom Gillis og Marengos skuddfot er jeg iallefall ikke tvil om hvilken jeg ville valgt. Marengo er helt klart bedre enn Gilli  på finter det ikke blir noe av. Men det  er også det eneste.


Du får det nok som du ønsker, lille venn, den eneste artisten blir Koomson, ellers blir det forutsigbare, enkle spillere som Gilli, som får prioritet. Jeg vet at det er andre her inne også, som har sansen for Marengo og som ser det samme som jeg ser og det er noe ganske annet enn det Falkman ser. Marengo skaper uro, han har blikk for spillet, en utsøkt pasningsfot og et nivå som er nokså mye høyere enn de fleste Brannspillerne, utenom Koomson.

Falkman

Quote from: ACHTUNG on March 13, 2018, 09:34:48 AM
Quote from: Falkman on March 12, 2018, 23:26:02 PM
Quote from: ACHTUNG on March 12, 2018, 18:22:05 PMMarengo har knapt fått en mulighet, før alle mulige noksagter snakker ham ned. Noen seter ut rykter om at han har dårlige avslutninger på trening og at han ikke eier skuddfot. Vel, fint mål mot TIL i siste match ifjor og stolpeskudde mot Viking visrr prov på at han har krutt i støvlene. Han har ikke farten til Koomson, men mye bedre teknikk.

Rett og slett forjævlig om ikke han får muligheten til å motbevise surmagene. Gilli er en enorm nedtur i forhold, fryktelig trist om forlengelsen med ham går på bekostning av Marrngo. Og like ille, om mulig verre, er det  om Vega må avgårde.

Ganske utrolig hvor mye du gnåler om dette stoleskuddet mot Viking. Det var en bra avslutning, men langtifra noe ekstraordinært.  Hvis man skulle velge mellom Gillis og Marengos skuddfot er jeg iallefall ikke tvil om hvilken jeg ville valgt. Marengo er helt klart bedre enn Gilli  på finter det ikke blir noe av. Men det  er også det eneste.


Du får det nok som du ønsker, lille venn, den eneste artisten blir Koomson, ellers blir det forutsigbare, enkle spillere som Gilli, som får prioritet. Jeg vet at det er andre her inne også, som har sansen for Marengo og som ser det samme som jeg ser og det er noe ganske annet enn det Falkman ser. Marengo skaper uro, han har blikk for spillet, en utsøkt pasningsfot og et nivå som er nokså mye høyere enn de fleste Brannspillerne, utenom Koomson.

Jeg legger meg flat min gode mann, og erkjenner at du åpenbart har sett mye mer fotball fra nederlandsk 2.divisjon enn det jeg har. Det må jo være der han  har vist frem denne utsøkte pasningsfoten og spesielle forståelsen for spillet.


Norlings Hund 2

Hvis Braaten holder seg skadefri og kommer i noe i nærheten av formen fra vårsesongen i fjor, tviler jeg på at verken Gilli eller Marengo får særlig spilletid på venstrekanten (og det med god grunn).

ACHTUNG

Det holder jeg med deg i, men jeg tror uansett at Braaten enten spiller 60 eller at han avslutter siste 30.

Norlings Hund 2

I hvert fall i begynnelsen, ja. Håper virkelig han kommer i gang, gud bedre for en fotballspiller han er på sitt beste.

ACHTUNG

Braaten er et angrep alene. Og, han er en ferdig utviklet fotballspiller, som er klar til å spille ball når han er klar igjen. Han er ikke Branns fremtid, men fotball er en her og nå-affære, der det er resultatene nå som teller, ikke deam skal ha om to år. Er Braaten disponibel og klar i hele 2018, kan det gi Brann en av de tre første plassene. Braaten er bedre en Koomson, når begge er på sitt beste.

Spelaren



Frå ein BT-artikkel i kveld, så mangler 2017-tall uten at det nødvendigvis gjør det bedre for oss... Dette er helt krisedårlig.
Gå av.

osoerli

Dette er salg minus kjøp.  RBK har kjøpt dyrt og selt enno dyrare.  Medan klubbar som Godset og Sarpsborg har kjøpt billeg og selt dyrt.  Men sjøl om RBK altså har kjøpt dyrt, klarar dei å gå kraftig i overskot på spelarlogistikk.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

En nøkkel er jo at vi faktisk klarer å utvikle spillere. Og utvikle spillere som er attraktive internasjonalt. Det vil gjerne si spillere på 19-23 år med ferdigheter og kreativitet. Dette har vi vært rimelig dårlige på de siste ti årene.

Chrisstah

Diomande er fortsatt fryst helt ut i kulden i Hull om dagen.

Kan ikke se hva han har å tape på å gjenopplive karrieren sin i Norge.
Brann må vel være et bedre alternativ enn tribunen i Championship.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Lasaron

Med forlengelsen av Gilli anser jeg følgende "utlendinger" som sikre i vårsesongen: Gilli, Teniste, Acosta, Samuel, Wormgoor.

Alt tyder på at en av disse fire blir utelatt: Ordagic, Vega, Marengo, Ari
Tren på langskudd

SeLyren

Det blir nok Marengo. Vi er tynt besatt på backplass, så Ari er seff med i troppen. Vega viste litt av sitt potensial i fjor og fikk vist seg frem. Han blir nok også med. Da står vi igjen med Marengo og Ordagic. Hvem som har vist mest/minst på trening vet eg ikke, men begge to kan minne om unødvendige hastekjøp. Dette blir en suppe av misnøye og klaging i media om brutte lovnader osv. Svakt arbeid av RS.

Nixon

Gode nyheter med Gilli etter min mening. Jeg var skeptisk til han i fjor, syns han var ofte veldig usynlig, men syns han har vært bedre i vinter. Men det er ikke bra med situasjonen der vi må utelate en spiller i troppen fra A-lagsspill. Og det verste er jo at alle aspirerer til en startplass når de er skadefrie.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Har man begynt å rakke ned på Ordagic også nå? Før han har fått spille seg varm i trøyen? Gi nå folk en sjanse for pokker, man kan vente litt med å konkludere med hastekjøp!

Corran

Ordagic:
Spiller på en plass vi mangler en klar utfordrer til Barmen og Haugen. Samt at han er nyinnkjøpt og da er det jo litt tap for LAN og Soltvedt å utelate ham + at han jo må få litt tid før han utelates.

Ari:
Ble uttalt at det var uaktuelt å låne ham ut og da regner jeg med han heller ikke blir utelatt fra listen over spillere. Er også eneste rene back alternativet.

Vega:
Har bevist et meget bra toppnivå. Minuset er at han er best på den siden hvor det er flest veldig gode alternativer  og at det er mange kantalternativer. Har også vært en del skadet.

Marengo:
Har vist glimt men ikke overbevist helt enda. Har en fantastisk teknikk og drible ferdigheter og kan de rette på et par småting kan han sikkert bli meget god for Brann. Er best på den siden det er færrest "naturlige" alternativer på kanten når de unge blir lånt ut. Største minuset er at han ikke har vist så veldig mye framdrift og ikke har vært flink defensivt noe LAN er opptatt av.

Av disse tror jeg det er Vega og Marengo det står mellom og hvis ikke Vega er tipp topp etter skaden innen fristen for å levere inn listen tror jeg det er han som ryker. Om Vega er klar så kan det fort være Marengo.
Det kommer også til å bli evaluert på nytt til sommeren når de kan endre listen igjen og om den som ble valgt har gått mye skadet eller ikke har overbevist så kan det fort bli den som blir utelatt/solgt/lånt bort neste gang
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

March 15, 2018, 09:47:21 AM #976 Last Edit: March 15, 2018, 10:15:41 AM by Billy Elliott
Med mindre Vega er langtidsskadet (noe han ikke er) ville det være total galskap å ikke inkludere han. Fyren scorte altså like mange mål fra vingposisjon i fjor som vår nye spiss har klart gjennom hele karrieren. Og det på tross av at han kun startet 12 kamper!

Nå som Gilli har forlenget finnes det kun to alternativer; utelate/selge/fristille Marengo eller leie ut Jonsson. Husk at uttalelsene om at sistnevnte ikke skulle leies ut kom før Gilli forlenget. Færøyværingen kan også vikariere på backplass.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Chrisstah

Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Billy Elliott

Tviler på at Ryerson vil se på det som så veldig gjevt å flytte til Bergen for å spille for LAN og Brann. Da er nok Molde mer interessant. Men Ryerson til rosenes by og Petter Strand hem til Bergen kunne nok funket bedre for alle parter.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Chrisstah

Du kan tvile så mye du vil.
Realiteten er at Brann er mer attraktiv enn Viking pdd.

Ser at du antyder at det skal være så ille å spille for LAN.

Det er finnes mange eksempler på gode spillere LAN har hatt under sine som har hatt en fin utvikling under han. 
Så antydningen din er bare svada at det ikke skal være attraktivt å spille under vår trener.

Ta f.eks Fredrik Haugen og Kristoffer Barmen. Ingen skal ta fra de at de var gode spillere før LAN kom til klubben.
Men man kan heller ikke si at de ikke har utviklet seg i positiv retning etter LAN sin inntredning i klubben.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Billy Elliott

Quote from: Chrisstah on March 15, 2018, 11:31:45 AMDu kan tvile så mye du vil.
Realiteten er at Brann er mer attraktiv enn Viking pdd.

Ser at du antyder at det skal være så ille å spille for LAN.

På ingen måte. Jeg bare antyder at for en ung spiller, ansett som et av de største talentene i sin generasjon, er det nok mer fristende å spille for Molde og OGS enn for Brann og LAN. Førstnevnte har jo vist gang på gang at de er gode på å utvikle unge norske spillere og selge dem videre til Europa. Brann og LAN, not so much.

For en fyr som Ryerson, vokst opp som Viking-supporter, finnes det neppe et særlig brennende ønske om å tre på seg den røde Brann-drakten heller. Særlig ikke om andre klubber, som Molde, er interessert. Det var det jeg prøvde å få frem. Det sier seg selv at Brann er mer attraktiv enn Viking anno 2018.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

Ryerson har vel sagt at det ikkje er aktuellt å gå til ein annan norsk klubb.  Trur nok ikkje eingong høg løn vil få han til å endra meining på det.  Og Brann er no uansett ikkje der heller.
Kven er det forresten som tilbyr høgare løn enn Brann for tida?  RBK, Molde, Vif, Start?  Neppe fleire.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 04, 2018, 16:29:01 PM #983 Last Edit: April 04, 2018, 16:32:53 PM by Gulløl
Blir Kasper Skaanes solgt før midnatt ? Brann har skadefri tropp, rikelig med kanter og bra med indreløpere. Siste bud på Skaanes var 1,5 millioner fra Start som Brann har avslått. Om under tre måneder kan han signere gratis for en annen klubb.

Deadline day - Eliteserien
Vi følger alle bevegelsene på overgangsvinduets siste dag i Norge.

https://www.nettavisen.no/sportspill/omtale/live-deadline-day-i-eliteserien/3423432923.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Skaanes har ikke imponert meg siden 2014 og nekter plent å signere ny kontrakt. Skjønner ikke hvorfor man skal tviholde på han når det kommer gode bud. Soltvedt, let him go.

Ellers skjønner jeg lite av hvorfor Jonsson skal leies ut til Island og ikke OBOS. Har virkelig ikke Åsane eller Nest behov for en såpass god spiller?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Jonsson leies ut til Island fordi det sannsynligvis gir best sjanse for VM-spel kontra en visitt i Obos.
Gå av.

Gulløl

Ja utstillingsvinduet på Island blir klart bedre siden han i følge media kjemper en desperat kamp for å komme med i sagaøyens VM-tropp. Håper han lykkes med det, utlånet kan bli en vinn-vinn situasjon både for han og Brann.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 04, 2018, 17:11:17 PM #987 Last Edit: April 04, 2018, 17:12:56 PM by Gulløl
SISTE. Da ble det salg, ikke helt uventet !

BT:
Kasper Skaanes forlater Brann, nær seks år etter debuten.
Han blir klar for Start før overgangsvinduet stenger midnatt.
Det får BT bekreftet.
- Dette ønsker jeg ikke å kommentere, sier Branns sportssjef, Rune Soltvedt.
Starts sportslige leder, Tor-Kristian Karlsen, har ikke besvart BTs henvendelse onsdag. Skaanes-agent Stig Lillejord har heller ikke vært tilgjengelig for kommentarer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SeLyren

Trist... Skaanes har potensial til å bli en kjempegod fotballspiller, visst brukt riktig og med tillit.  Håper han får restartet karrieren, og at han får den spilletiden han fortjener. Lykke til!

Yngve

Det mest triste med dette salet er at det er absolutt ingenting som tyder på at Marengo eller vår nye bosniar er betre enn Skaanes.

Men dei har fancy utanlandske namn og har ikkje spelt i Nymark. Så dette føyer seg fint inn i god gammal Brann-tankegang.

Gulløl

April 04, 2018, 17:51:56 PM #990 Last Edit: April 04, 2018, 17:53:38 PM by Gulløl
Da står Brann igjen med følgende indreløpere:

- Fredrik Haugen
- Kristoffer Barmen
- Amer Ordagic
- Petter Orry Larsen
- Daniel Braaten


I tillegg kan nok både Henrik Kjelsrud Johansen og Deyver Vega spille indreløper om det kniper.

I dag er også Sander Christiansen kommet inn på B-listen som indreløper/midtbaneanker og kan også være aktuell for litt spilletid frem mot sommeren.

Bør være god nok dekning på indreløperplass frem til sommervinduet. Men Brann bør følge med i markedet utover våren om det blir et behov for ny indreløper i sommer. Høyst usikkert om Ordagic og Orry Larsen holder god nok kvalitet, og kan være aktuelle å skifte ut i sommer. Jeg har tro på at Ordagic kan bli bedre og bedre, men Orry Larsen har jeg ikke så store forhåpninger at det vil løsne for.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Men de har ikke bevist at de ikke er bedre enn Skaanes som jeg synes ikke er god nok pdd. Men mulig han får et oppsving i et litt annet system og med en annen trener.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Her håper jeg man har prioritert videresalgsprosenter foran tusenlapper nå. Skaanes har et enormt potensiale og går til en klubb hvor han kan få det ut med en sportssjef som kan få solgt han for gode summer hvis han gjør det.

Blir ikke overrasket overhodet hvis Skaanes etterhvert presterer på tilnærmet samme nivå som Zachariassen. En annen spiller som «ikke var god nok» for Brann.

Billy Elliott

Hva er det egentlig som tilsier at Skaanes har et «enormt» potensiale? Han er ganske god på små flater og har god kapasitet, men hva mer egentlig? Han er ikke spesielt rask, sterk, pasningssikker eller god til å skyte. Sånn jeg ser det mangler han veldig, veldig mye, og at han plutselig skal bli en klassespiller i kaos-Start har jeg lite tro på.

Nei, han var lovende i 2014, men etter det har utviklingen stagnert fullstendig. Spår at han befinner seg i Åsane eller Nest om ikke mange år. Håper Soltvedt tynet TKK for så mange kroner som bare mulig.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

sydnes76


krakra

April 04, 2018, 19:39:03 PM #995 Last Edit: April 04, 2018, 19:40:36 PM by krakra
Jeg husker da folk slo fast at Barmen var ubrukelig foran mål, og aldri kom til å putte jevnt. Husker også da folk nærmest ville gi vekk Haugen foran han løp for lite, var dor veik, var for ustabil og var en «primadonna» som aldri ville få ut potensialet.

At noen mangler noe er ikke ensbetydende med at de ikke har potensiale. Skaanes har en voldsom løpskraft og en bunnseriøs innstilling. Han gir alltid alt og har mye energi ute på banen. Kombinert med en god teknikk, kvikkhet og god blikk utgjør det et ekstremt potensiale. Han er også god på å komme på gode løp inn i boksen, noe som gjør at han ofte er involvert i målsjanser.

Han har mangler i omsetningen sin. Både som målscorer og tilrettelegger. Det ville imidlertid ikke vært noen sensasjon i det hele tatt om dette kommer med fast spilletid i en rolle som passer hans egenskaper i et offensivt lag. Gjør det det er Skaanes en klassespiller. For mellom første og siste tredjedel er han allerede veldig god.

Nixon

Quote from: krakra on April 04, 2018, 19:39:03 PMJeg husker da folk slo fast at Barmen var ubrukelig foran mål, og aldri kom til å putte jevnt. Husker også da folk nærmest ville gi vekk Haugen foran han løp for lite, var dor veik, var for ustabil og var en «primadonna» som aldri ville få ut potensialet.

Vel, du snakker om"enormt potensiale" og "solgt for gode summer", og ikke, som Barmen og Haugen har utviklet seg til, spille fast i Eliteserien, men ikke veldig attraktive for andre klubber. Jeg har god tro på at Skaanes kan få mye spilletid i Eliteserien for mange norske klubber, men Brann bør definitivt ikke legge inn noen videresalgspenger i budsjettene fremover...

Men personlig syns jeg det er synd at Skaanes forlater klubben. Han hadde fortjent mer spilletid under Nilsen etter min mening.
Rød makt på Hansa

Gepard

Skaanes et veldig naturlig salg.

God på hardt arbeid og kvikke føtter. Men mangler veldig mye for å forsvare en plass som indreløper i et lag som er helt avhengig av målfarlige spillere i de posisjonene

Nixon

Nå er han bare et naturlig salg fordi han ikke var i nærheten av å ville forlenge kontrakten. Han fikk jo flere kontraktsforslag fra Brann.
Rød makt på Hansa

Giles

Trist med Skaanes, en høytrykksspiller som burde fått mer spilletid. Ikke helt ulik toppspilleren til Nest som spiller på Sarp.
Men salget er ikke det verste.
Kjøp av sekunda vare på spissplass vil hjemsøke Brann.

Go Up