• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Mathias Knutsen Rasmussen

Started by Kagain, September 30, 2020, 16:10:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Churchill

Synd, men sikkert nødvendig. Får vi penger for ham?
...we shall never surrender.

SKBCPH

Quote from: Churchill on August 26, 2021, 14:32:27 PMSynd, men sikkert nødvendig. Får vi penger for ham?

Kanskje Start kan legge noen hundre tusen på bordet for han...
- Vi har den treneren vi har.

Derabilo

Dette synes jeg er tillitsvekkende. Brann har tydeligvis identifisert at når de nå skal rydde opp og lage en bedre, ny kultur, så står Mathias Rasmussen i veien for det. Det betyr ikke nødvendigvis at Mathias Rasmussen ikke kan være en god person i en annen klubb som har den gode kulturen tilstede. Men han er bare ikke en god person å ha tilstede når den kulturen skal skapes.
Bergen ut av Norge -

Eivind

Rasmussen fremstår rett og slett uintelligent i sin fremtoning. Er heller ikke med på hyllekoret over hvor bra han skal ha vært.

Noen ok kamper men stort sett er spillet hans preget av alt for stor frekvens av enkle feilpasninger.

Nixon

Min første tanke var at dette var noe strengt. Men ser man på historikken som blir nevnt her er det vel «three strikes and you're out» og greit nok. Ikke minst som et signal. Men sportslig er det ikke bra.
Rød makt på Hansa!

baggenGBG

Quote from: Nixon on August 26, 2021, 14:53:40 PMMin første tanke var at dette var noe strengt. Men ser man på historikken som blir nevnt her er det vel «three strikes and you're out» og greit nok. Ikke minst som et signal. Men sportslig er det ikke bra.

Og vi vet jo ikke om det har blitt en konflikt mellom Horne og Rasmussen de siste dagene (jfr Horneland klikket i vinkel tirsdag og onsdag)

krakra

Hadde Brann hatt en sterk kultur, så hadde han neppe blitt kastet ut, men man har jo en rimelig svak og skjør kultur, som man skal forsøke å bygge til noe bra. Da må de som ikke vil være med på det gå ut. Vi har jo en kaptein og visekaptein som fremstår ganske svak og feig også, så skal ikke nødvendigvis så mye til for å velte lasset.

Nixon

Men hva skjer nå? Bedt om å finne seg en ny klubb er ikke det samme som å finne seg en ny klubb. Bare spør Kristiansen og en av målvaktene våre.
Rød makt på Hansa!

ZsoltKorcsmar

Synd. Vår beste fotballspiller (touch, overblikk, pasninger, spillforståelse), men fremstår direkte dum/lite intelligent.

Har levert noen sleivspark til media, både ang trenerteam/vurderinger der og nå også hvor han går mot klubbens avgjørelse mtp Barmen.

Pyton

Quote from: baggenGBG on August 26, 2021, 14:56:13 PM
Quote from: Nixon on August 26, 2021, 14:53:40 PMMin første tanke var at dette var noe strengt. Men ser man på historikken som blir nevnt her er det vel «three strikes and you're out» og greit nok. Ikke minst som et signal. Men sportslig er det ikke bra.

Og vi vet jo ikke om det har blitt en konflikt mellom Horne og Rasmussen de siste dagene (jfr Horneland klikket i vinkel tirsdag og onsdag)

Han var vel tidligere i sesongen ute med noen uheldige meldinger i media. Når alt går bra kan en klubb være litt overbærende med slike utspill men når det er krise - med store bokstaver på flere fronter - så er det en annen ledelse og behov for å gå i takt. Her kan det virke som Rasmussen sliter litt med hodet.

SK

Dette er bra.
Viser at klubben tar dette på alvor nå.
Rasmussen har jo uttalt seg
mye angående dette
og fremstått usedvanlig lite selvkritisk.

Finfin respons

I følge et ubekreftet rykte skal han også ha hamstret Pallesendrakter til søskenbarn og tremenninger på morssiden.  Ikke greit, nei.
Kanskje.

Gulløl

Quote from: Finfin respons on August 26, 2021, 17:00:48 PMI følge et ubekreftet rykte skal han også ha hamstret Pallesendrakter til søskenbarn og tremenninger på morssiden.  Ikke greit, nei.
Går i hvert fall dårlig med salget av drakten med det uheldige feiltrykket Rassmusen. Rasmussen kunne ikke tillatte seg å kjøpe den selv en gang.
Du skal itte trø i kunstgraset...... Du er sjøl en liten vek en, du treng sjøl ......

kabelmann

Quote from: Finfin respons on August 26, 2021, 17:00:48 PMI følge et ubekreftet rykte skal han også ha hamstret Pallesendrakter til søskenbarn og tremenninger på morssiden.  Ikke greit, nei.

Godt mulig jeg er skikkelig treig her, men så lenge han betaler for dem, hva kan være problemet med å hamstre drakter?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kveitebollen

Vi veit vel eigentleg ikkje nøyaktig kva Rasmussen sa i det upubliserte intervjuet til TV2, som fekk det til å renne over for Horneland? Eg tviler litt på at Rasmussen med vilje har forsøkt å skape ein ny debatt i media om det var riktig av klubben å oppfordre nachdeltakarane til å stå fram. Eg trur han berre er så uheldig at han svarer ærleg kvar gong han får ein mikrofon i kjeften.

Sånn eg ser for meg at dette gjekk for seg og går vidare:
- TV2 lurer uheldeg utsegn ut av Rasmussen
- TV2 konfronterer Horneland, som klikkar og ber MR finne seg ny klubb
- Ein muldvarp vidareformidlar til BT
- Ingen av partane vil foreløpig kommentere
- MR ber om unskyldning og får bli verande i klubben.

Finfin respons

Quote from: Kveitebollen on August 26, 2021, 18:00:49 PMVi veit vel eigentleg ikkje nøyaktig kva Rasmussen sa i det upubliserte intervjuet til TV2, som fekk det til å renne over for Horneland? Eg tviler litt på at Rasmussen med vilje har forsøkt å skape ein ny debatt i media om det var riktig av klubben å oppfordre nachdeltakarane til å stå fram. Eg trur han berre er så uheldig at han svarer ærleg kvar gong han får ein mikrofon i kjeften.

Vi vet ikke hvordan dette går, nei.

Men det er om ikke annet et meeget sterkt signal om å holde kjeft for fremtiden.

Må ærlig innrømme at jo flere av de 12 som forsvinner ut av klubben, jo bedre - synes jeg.
Kanskje.

Finfin respons

Quote from: kabelmann on August 26, 2021, 17:38:33 PM

Godt mulig jeg er skikkelig treig her, men så lenge han betaler for dem, hva kan være problemet med å hamstre drakter?

Siste:
Et annet og ekstremt hårete og utroverdig rykte går ut på at han kansellerte hele kjøpet da han oppdaget at Pallesen skriver etternavnet sitt Knudsen med d og ikke med t. Skal visstnok ha ført til intern misnøye blant butikkansatte på stadion.

(For ordens skyld: dette var bare kødd og oppspinn fra min side. Lov å ha det litt morro med rykterenking!)
Kanskje.

ZsoltKorcsmar

Quote from: Finfin respons on August 26, 2021, 18:10:42 PM
Quote from: Kveitebollen on August 26, 2021, 18:00:49 PMVi veit vel eigentleg ikkje nøyaktig kva Rasmussen sa i det upubliserte intervjuet til TV2, som fekk det til å renne over for Horneland? Eg tviler litt på at Rasmussen med vilje har forsøkt å skape ein ny debatt i media om det var riktig av klubben å oppfordre nachdeltakarane til å stå fram. Eg trur han berre er så uheldig at han svarer ærleg kvar gong han får ein mikrofon i kjeften.

Vi vet ikke hvordan dette går, nei.

Men det er om ikke annet et meeget sterkt signal om å holde kjeft for fremtiden.

Må ærlig innrømme at jo flere av de 12 som forsvinner ut av klubben, jo bedre - synes jeg.

Enig. Begge reservekeeperne, Gerson, Pedersen, Grøgaard etc kan for min del pakke snippesken.

-Få inn en ny skikkelig keeper, ha Opdal som reserve og en junior som tredjevalg.

-Gerson, Pedersen og Grøgaard er ikke vanskelig å erstatte. Aldrende, middels og tydeligvis ikke de beste holdningene.

kabelmann

Quote from: Finfin respons on August 26, 2021, 18:17:03 PM(For ordens skyld: dette var bare kødd og oppspinn fra min side. Lov å ha det litt morro med rykterenking!)
😅
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Superjack

Når man ikke forstår at i den situasjonen man har satt klubben ikke har vett å holde komplett kjeft. Legge seg paddeflat og begynner å mene at noen er uheldig behandlet av disse 12 brøhodene, så er der bare en vei. Ut

Fjotter
Brannsupporter.

Nixon

Jeg er forsåvidt enig med overnevnte her, men Brann balanserer litt på en knivsegg med denne avskiltingen av Rasmussen i forhold til omdømmet sitt. Mange opplever dette som veldig strengt, og at Brann har tatt avgjørelsen for å vise handlekraft og når stemningen innad kanskje har vært litt opphetet.

Men hva skjer med Rasmussen dersom han ikke finner seg en ny klubb? Vinduet stenger tross alt på tirsdag i neste uke. Får han ikke lov til å bidra ut sesongen?
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Jeg vil tro han har mulighet til å bidra, om Brann opplever at han endrer seg. Slik tipper jeg Brann tenker.
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on August 27, 2021, 06:21:46 AMJeg er forsåvidt enig med overnevnte her, men Brann balanserer litt på en knivsegg med denne avskiltingen av Rasmussen i forhold til omdømmet sitt. Mange opplever dette som veldig strengt, og at Brann har tatt avgjørelsen for å vise handlekraft og når stemningen innad kanskje har vært litt opphetet.

Men hva skjer med Rasmussen dersom han ikke finner seg en ny klubb? Vinduet stenger tross alt på tirsdag i neste uke. Får han ikke lov til å bidra ut sesongen?

Jeg tror omdømmetapet etter nachspielskandalen vil ligge lengre og skade mer enn eventuelt omdømmetap her. Og det er jo også med på å bygge opp igjen omdømme i noena øyne, som kanskje balanserer det litt ut.

Jeg er i hvert fall godt fornøyd med at Brann er litt hensynsløse mot de som var på nachspiel når de nå trenger å bygge en toppidrettskultur i stallen.

Lasaron

Han hadde vel tjent på å innta en litt mer ydmyk holdning.

Jeg bruker flere tusen kroner i året på Brann, direkte og indirekte. Med håp om at Brann skal bli best. Da er det litt provoserende at en god håndfull profesjonelle fotballspillere i Brann gir dæng i å prøve å bli best.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Nixon on August 27, 2021, 06:21:46 AMJeg er forsåvidt enig med overnevnte her, men Brann balanserer litt på en knivsegg med denne avskiltingen av Rasmussen i forhold til omdømmet sitt. Mange opplever dette som veldig strengt, og at Brann har tatt avgjørelsen for å vise handlekraft og når stemningen innad kanskje har vært litt opphetet.

Brann har jo hatt ambisjoner om å være Norges mest åpne klubb. Vet ikke om det gjelder lengre. Men en del av åpenheten må jo være at man kan få lov å si seg uenig med disposisjonene til trener og slikt, så lenge man yter sitt beste.

Men dette smaker litt for mye av at Brann føler seg såret av den rettmessige kritikken som har kommet deres vei og har bestemt seg for å vise handlekraft. Det kan nok også anses som et forsøk på å signalisere "Get in line!" til spillerne. At de tenker å gå tilbake til et mer autoritært styre ala Skarsfjord og LAN i starten av hans Brann-karriere.

Finfin respons

Må si jeg er litt spent på hva som ble sagt i det upubliserte intervjuet.
Spørs om det kommer på linje-tv i det hele tatt?
Kanskje.

Leffen

Nå vet ikke jeg noe om hvordan MR opptrådte på nachspielet, men kan vel være at han allerede var nære å ryke, og så rant begeret over med mediehåndteringen?

krakra

August 27, 2021, 09:24:58 AM #127 Last Edit: August 27, 2021, 09:26:40 AM by krakra
Quote from: Kagain on August 27, 2021, 08:40:53 AM

Brann har jo hatt ambisjoner om å være Norges mest åpne klubb. Vet ikke om det gjelder lengre. Men en del av åpenheten må jo være at man kan få lov å si seg uenig med disposisjonene til trener og slikt, så lenge man yter sitt beste.

Men dette smaker litt for mye av at Brann føler seg såret av den rettmessige kritikken som har kommet deres vei og har bestemt seg for å vise handlekraft. Det kan nok også anses som et forsøk på å signalisere "Get in line!" til spillerne. At de tenker å gå tilbake til et mer autoritært styre ala Skarsfjord og LAN i starten av hans Brann-karriere.
Det er ingen arbeidsplasser som aksepterer at ansatte er ute og mener og synser hva de vil om interne forhold. Dette er en alvorlig sak der tre spillere har fått sparken (i praksis) og ni andre har fått skriftlig advarsel. En sak som per dags dato har resultert i to straffesaker og en aldri så liten omdømmekrise for klubben. Det sier seg selv at Brann ikke aksepterer at spillere er ute med stadige skudd fra hofta om håndtering. Særlig ikke spillere som nettopp har fått en alvorlig skriftlig advarsel. Da ligger du lavt.

Det er tydeligvis et sjokk for mange, inkludert spillerne selv, at det forventes den samme graden av profesjonalitet fra dem som fra en vanlig kontoransatt i en middels stor bedrift. Men jeg syns det er flott.

Jeg vet ikke hva rekkefølgen er her, men mitt inntrykk er at Rasmussen har fått klar beskjed om å droppe disse uttalelsene i media, og deretter har gjort et intervju med Tv2. Da kan man ikke se isolert på dette ene intervjuet. Da er det virkelig snakk om dråpen som får det hele til å renne over.

Nixon

Quote from: Leffen on August 27, 2021, 09:19:43 AMNå vet ikke jeg noe om hvordan MR opptrådte på nachspielet, men kan vel være at han allerede var nære å ryke, og så rant begeret over med mediehåndteringen?

Det ironiske her var jo at både Rasmussen og Kolskogen var avslørt tidlig som deltakere, men også at de hadde gått hjem tidlig. Så de var på en måte utenfor faresonen basert på de opplysningene som var tilgjengelig i alle fall.

Men et moment her er jo den skriftlige advarselen. Det er klart at de som fikk den advarselen, fikk mye mindre spillerom enn de andre spillerne.
Rød makt på Hansa!

krakra

Er det ikke også litt ironisk at MR skal klage på et press for å gå ut offentlig med at man var på nachet, når han selv outet Kolskogen mer eller mindre uoppfordret?

Intel

Quote from: krakra on August 27, 2021, 09:24:58 AM
Quote from: Kagain on August 27, 2021, 08:40:53 AM

Det er ingen arbeidsplasser som aksepterer at ansatte er ute og mener og synser hva de vil om interne forhold. Dette er en alvorlig sak der tre spillere har fått sparken (i praksis) og ni andre har fått skriftlig advarsel. En sak som per dags dato har resultert i to straffesaker og en aldri så liten omdømmekrise for klubben. Det sier seg selv at Brann ikke aksepterer at spillere er ute med stadige skudd fra hofta om håndtering. Særlig ikke spillere som nettopp har fått en alvorlig skriftlig advarsel. Da ligger du lavt.

Det er tydeligvis et sjokk for mange, inkludert spillerne selv, at det forventes den samme graden av profesjonalitet fra dem som fra en vanlig kontoransatt i en middels stor bedrift. Men jeg syns det er flott.

Jeg vet ikke hva rekkefølgen er her, men mitt inntrykk er at Rasmussen har fått klar beskjed om å droppe disse uttalelsene i media, og deretter har gjort et intervju med Tv2. Da kan man ikke se isolert på dette ene intervjuet. Da er det virkelig snakk om dråpen som får det hele til å renne over.
Spillerne fikk vel munnkurv tidlig i prosessen når man ser intervjuet etter Godset kampen så sier nok Rasmussen endel mer enn han bør om selve saken og da bryter jo han munnkurven som igjen kan føre til en skriftlig advarsel nr 2- Sånn sett er klubben helt innafor. Men åpenheten i klubben og hva som skjedde på nachspielet får man da aldri vite

krakra

Er det spilleren som, etter eget sigende, forlot nachspielet først - etter bare 20 minutter - som skal opplyse oss om hva som skjedde der?

Intel

Quote from: krakra on August 27, 2021, 10:06:48 AMEr det spilleren som, etter eget sigende, forlot nachspielet først - etter bare 20 minutter - som skal opplyse oss om hva som skjedde der?
Kan vel forteller om forløpet til nachspielet er vel en essensiel del av hele greien eller? Er ikke det så viktig for deg?

krakra

Kan ikke si at Rasmussens uttalelser har vært spesielt informative om forløpet. De dro til Stadion fordi de ikke ville forstyrre kjærestene sine som skulle på jobb dagen etterpå (Haha!) og alle var enige om å invitere jentene dit, som sikkert syns det var kult å dra på Brann Stadion? Og han husker ikke hvem som tok initiativet til å dra dit?

Eller så sier det seg selv at Brann ikke reagerer på Rasmussens uttalelser fordi han beskriver forløpet til nachspielet.

Huff

Synes Rasmussen-saken er vanskelig.

Jeg synes det er en uting at flere og flere arbeidsgivere forventer blind lojalitet og truer arbeidstakere som er kritiske til bedriften i offentligheten. Dette er en trussel mot ytringsfriheten, og hindrer ofte samfunnsborgerne i å tilegne seg viktig informasjon i en rekke saker. Samtidig forstår jeg Brann her, de må rydde opp og forsøke både å gjenvinne bergensernes tillit samt skape en toppidrettskultur, og da er det selvsagt ikke positivt at en spiller lirer av seg en masse pisspreik i media.

Kagain

Jeg ser at Jimmien har noen tanker rundt dette med å uttale seg. Tipper at mediene kommer til å ta hyppig kontakt med Rasmussen fremover da han ser ut til å være litt mer løsmunnet enn mange av de andre. Jimmien sier i alle fall følgende:

"Våre spillere må gjerne ytre seg og stå til rådighet, det ønsker vi at de gjør. Det har vi ikke noe problemer med. Det er klart, vi har også en krevende situasjon, noe som gjør at man skal også huske på hvilken situasjon klubben er i, men vi har ingen problem med at spillerne ytrer seg."

Dette var svaret Jimmien ga da han fikk spørsmål om fraværet til Rasmussen hadde sammenheng med at han har fått beskjed om å finne seg et nytt sted å være.

https://www.tv2.no/sport/14190714/

Nixon

Mye tåkeprat her fra Brann. Kan de ikke bare si ting rett ut? Er Rasmussen inne eller ute?
Rød makt på Hansa!

Finfin respons

August 27, 2021, 12:56:18 PM #137 Last Edit: August 27, 2021, 13:00:40 PM by Finfin respons
Quote from: Huff on August 27, 2021, 12:06:08 PMSynes Rasmussen-saken er vanskelig.

Jeg synes det er en uting at flere og flere arbeidsgivere forventer blind lojalitet og truer arbeidstakere som er kritiske til bedriften i offentligheten. Dette er en trussel mot ytringsfriheten, og hindrer ofte samfunnsborgerne i å tilegne seg viktig informasjon i en rekke saker. Samtidig forstår jeg Brann her, de må rydde opp og forsøke både å gjenvinne bergensernes tillit samt skape en toppidrettskultur, og da er det selvsagt ikke positivt at en spiller lirer av seg en masse pisspreik i media.

Ja, det er en viktig side du peker på.
Privatpersonen Rasmussen kan ta opp i avisene saker som har med partipolitikk og borettslagets satsing på ladepunkt, men ansatte Rasmussen kan ikke uten videre kommentere i avisen ting som foregår på jobben sin.

Ekstra problematisk gråsone dette: fordi de vel har det i kontraktene sine å være tilgjengelig for media og svare på spørsmål fra dem. Tipper de har en eksplisitt lojalitetsklausul ovenfor Brann i den delen av jobben sin. Det vil si at de kan si: "I første omgang var vi helt rævva" uten at det er illojalt (!) Det kan ikke en kontoransatt gjøre på vegne av sin arbeidsgiver sånn uten videre, slik det har blitt.

Så det er viktig å ikke blande sammen to ulike typer arbeidsforhold, på samme måte som man ikke må blande epler og pærer /svineribbe og sviske og rødkål.
Kanskje.

Kagain

Quote from: Nixon on August 27, 2021, 12:51:24 PMMye tåkeprat her fra Brann. Kan de ikke bare si ting rett ut? Er Rasmussen inne eller ute?

Tror det er en del uenighet innad i Brann også. I en artikkel fra BA siteres Vibes slik:

"- Brann har årsmøtevedtak på å være Norges mest åpne klubb. Ærlighet er en av fire kjerneverdier i klubben. Bør ikke spillerne stå fritt til å si hva de føler?

- Det handler ikke om å ikke snakke fritt, men om å ha forstått at sine handlinger og ord påvirker en klubb, en arbeidsgiver og en hel by. Man må gjerne være åpen og ærlig, men man har ansvar for å vurdere hvordan det påvirker klubben. Du kan ikke gjøre som du vil når du spiller for Sportsklubben Brann. Det er mange forventninger og krav. Du kan si det du vil, men det du sier kan få konsekvenser"

Lengre nede i samme artikkel spør forfatter direkte om hva de tenker om spillere som uttrykker at Barmen ble urettferdig behandlet, og da begynner vibes å snakke om lojalitetsplikt. Her snakker hun også om det som Krakra var inne på, at det er for personalsak å regne at Barmen fikk foten i stumpen. Enhver kritikk av dette er en kritikk av Brann. JEg vet ikke hvor mye det er greit for BA at jeg kopierer inn av en artikkel bak en betalingsmur, så jeg tar ikke mer direkte klipping fra det.

Det som jeg syns er interessant er hvordan Vibes sin forståelse av lojalitetsplikt ville ha sett ut om det var en varslingssak. Da kan jo folk uttrykke støtte til det varsleren sier. Og slik som hun fremstiller det vil det være illojalt mot arbeidsgiver.

I samme artikkel nevnes det i en bisetning at da Rasmussen var ute i media og benektet KI sin kritikk på løpskapasiteten hans ble han også kalt inn på kammerset. I media het det at han var "helt uenig".

Jimmien driver også med noen semantiske konstruksjoner rundt Rasmussen-saken. Han blir spurt om det er en personalsak. Han nekter og kaller det for en personsak. Han driver også med noe som minner om politisk prat. Han blir spurt om det er slik å forstå at uttalelser kan få sportslige konsekvenser for spilleren, og han svarer

"Nei, ikke isolert sett."

Her har vi en snedig helgardering fra hans side.

https://www.ba.no/rasmussen-falt-i-unade-hos-brann-etter-uttalelser-i-media-dette-har-han-faktisk-sagt/s/5-8-1686639

krakra

Også i varslingssaker er det krav til hvordan man gjennomfører varslingen som gjør at man ikke bare kan løpe til media sånn uten videre. Man kan faktisk få sparken for å "varsle" til media.

Så og si hver eneste avgjørelse som tas er det uenighet om. Hvordan skulle man klart å bygge noe form for fellesskap hvis alle skulle løpe til media hver gang de var uenig med ledelsen?

SK

August 27, 2021, 15:24:37 PM #140 Last Edit: August 27, 2021, 17:40:12 PM by SK
Føler at Brann bare må kutte ut dette svadaet om å kalle seg Norges mest åpne klubb. Rett og slett fordi mange ikke skjønner hva det går i og tror at det er en blankofullmakt for alle involverte i Brann til å enhver tid kunne uttale hva de føler for. Jf. spørsmålet fra journalisten til Vibeke. Har jo aldri vært dette som er poenget med det, at man bare fritt skal uttale seg om personalsaker i klubben slik man føler for.

Rasmussen har selv satt seg i den situasjonen han nå er i.

Nixon

Lurer på hva Rasmussen sa i det TV2-intervjuet som fikk Horneland til å klikke da han fikk sitatene for å kunne gi et tilsvar. Mer av det samme, eller gikk han lenger i kritikk av klubb og forsvar av Barmen?

Spørs om Jimmi klarer å kvitte seg med han før tirsdag kveld. Hvis ikke tror jeg at Horneland kommer til å gi han en fair sjanse til å bidra ut sesongen.
Rød makt på Hansa!

gladiporno

Quote from: Nixon on August 29, 2021, 21:19:39 PMLurer på hva Rasmussen sa i det TV2-intervjuet som fikk Horneland til å klikke da han fikk sitatene for å kunne gi et tilsvar. Mer av det samme, eller gikk han lenger i kritikk av klubb og forsvar av Barmen?

Spørs om Jimmi klarer å kvitte seg med han før tirsdag kveld. Hvis ikke tror jeg at Horneland kommer til å gi han en fair sjanse til å bidra ut sesongen.

Det Rasmussen sa til TV2 var vel at han følte at klubben presset nachspiel-deltakerne til å stå frem. Litt latterlig i seg selv, ettersom han er den eneste som outet en annen deltaker (Kolskogen) til media uten dennes godkjenning.

For øvrig tror jeg ikke Jimmi vil få problemer med å kvitte seg med ham. Rasmussen er egentlig en klassespiller.  Jeg håper at han blir værende i Brann. Hvis ikke håper jeg at han blir erstattet med noen tilsvarende.

Nixon

Ja, det fikk jeg med meg at han sa. Men siden intervjuet ikke ble publisert lurte jeg litt på om det var ting som var verre.

Tiden blir veldig knapp her for å finne noe tilsvarende. Er redd for at det ikke kommer til å skje. Så jeg håper at ting har roet seg litt nå, og at det kan bli våpenhvile ut sesongen i alle fall.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Skal man tro Jimmi nå nettopp på Eurosport vil Rasmussen bli behandlet som de andre spillerne resten av sesongen. Så gjenstår det å se om treneren er enig.
Rød makt på Hansa!

krakra

Håper han klarer å ta seg sammen, for han kan bli en nyttig spiller for Røssland. Eller en annen spiller som skal spille offensiv fotball.

Huff

Skal Brann fortsette i 4-2-3-1 ser jeg egentlig duoen SHN og Rasmussen som det beste alternativet av duoer på DM. Det er noe med Siverts defensive egenskaper og Rasmussens evne til å slå presise pasninger fremover som virker forlokkende.

Pyton

Jeg faktisk veldig usikker på hvor Rasmussen er best. Han har en ekstremt dårlig timing på når han skal drible, spiller på små flater/små marginer, taper ballen svært ofte og har egentlig ikke mange pasninger som kommer frem til riktig adresse. I de to siste kampene etter pausen hvor han har vært på banen så er pasningssikkerhet/prosent på lavt 60-tall. Det er ekstremt dårlig. Kombinert med et høyt antall balltap passer han dessverre overhodet ikke som en duo på midten. Han har enkelte gode pasninger forover men det vil være en dårlig posisjon for han. Får han god tid så kommer det fine pasninger men det kan vi ikke forvente. Dessverre er han en altfor «arrogant» som spiller som er farlig i den posisjonen. De fleste husker to fantastiske pasninger men glemmer/overser alle de andre. Skal jeg gjette er han bak Pedersen, Strand og Felix som den andre i den dype rollen. Tar det for gitt at SHN faktisk spiller der. Synes ikke han er i nærheten dessverre utenom som slåsskjempe og kranglefant bak. Virker treg og sliter med posisjonering. Håper formen kommer styggfort

Rasmussen er i mine øyne best nærmere mål, kanskje en 10er eller spiss, hvor risiko går mer over på motstander. Han er målfarlig men hans største utfordring er den arrogante stilen som er morsom når det går bra, og akkurat motsatt når det ikke går... Egentlig burde han kjempe med Taylor om 10er rollen, der kommer kreativiteten bedre til sin rett.

Men først må han bli venn med treneren igjen - uavhengig hva Jimmi sa så er det Horneland som tar ut laget.

Eivind

Veldig enig Pyton. Irriterende at folk i hytt og gevær skryter av den geniale pasningsfoten når han egentlig slår en haug med enkle feilpasninger som lett fører til farlige brudd.

Startet oppløftende noen kamper som DM tidligere i sesongen men utenom et par kamper er han like dritt som resten av laget.

krakra

Det er jo ingen Brannspillere som leverer opp til sitt potensiale for tiden, kanskje med unntak av Heggebø. Vi sender benkeslitere til bedre klubber så de kan få spilletid. Sier litt om hvor skoen trykker. Med den rette treneren og den rette coachingen er Rasmussen en potensiell klassespiller. Jeg tror ikke den treneren er Horneland, for å si det forsiktig.

Go Up