• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Treneren etter Horneland

Started by Kagain, August 30, 2021, 12:25:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

nero

Mer voksenopplæring i Brann. Vi liker tydeligvis å ansette folk som har liten eller ingen erfaring i rollene sine. Når det er sagt, er jeg adskillig mer positiv til Fakiri inn.
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: nero on January 05, 2022, 10:45:28 AMMer voksenopplæring i Brann. Vi liker tydeligvis å ansette folk som har liten eller ingen erfaring i rollene sine. Når det er sagt, er jeg adskillig mer positiv til Fakiri inn.
Vi hadde et rimelig erfarent trenerteam i fjor.

nero

Sant nok. Men er det så smart å gå til den motsatte ytterligheten? Ser igjen ut som kriteriene er navn og lokal tilhørighet. Skulle ønske de av og til gikk for kompetanse i stedet.
Lions led by donkeys.

Nixon

Quote from: nero on January 05, 2022, 10:53:28 AMSer igjen ut som kriteriene er navn og lokal tilhørighet. Skulle ønske de av og til gikk for kompetanse i stedet.

Kompetanse kan være så mangt. Horneland poengterer at det er Huseklepps personlige egenskaper som var avgjørende. Altså ikke navnet, men fyren.
Rød makt på Hansa!

nero

Forresten, hvem er det som har ansatt disse assistenttrenerne?Er det Hornis? Jimmi? Den konstituerte daglige lederen? Hvem tar egentlig avgjørelsene på Stadda nå?
Lions led by donkeys.

krakra

Både Fakiri og Huseklepp har erfaring og engasjement med spillerutvikling. Ja, det er litt tynt på Huseklepp, men jeg syns likevel vi bygger et team som er langt mer passende til strategien enn vi hadde i fjor. Jeg mistenker at Torres kanskje går ut av trenerteamet, og at Haugen går inn som fysisk trener, siden Fakiri blir spillerutvikler. Det tror jeg er en fin rollefordeling. Jeg liker at trenerteamet er litt ungt og uerfarent, så lenge de har en viss peiling og engasjement for de tingene man faktisk skal satse på.

nero

January 05, 2022, 11:01:13 AM #656 Last Edit: January 05, 2022, 11:03:00 AM by nero
Quote from: Nixon on January 05, 2022, 10:59:31 AM
Quote from: nero on January 05, 2022, 10:53:28 AMSer igjen ut som kriteriene er navn og lokal tilhørighet. Skulle ønske de av og til gikk for kompetanse i stedet.

Kompetanse kan være så mangt. Horneland poengterer at det er Huseklepps personlige egenskaper som var avgjørende. Altså ikke navnet, men fyren.

Ja, alle er jo enige i at Huseklepp er en grei kar. Men det var jo Kåre også.
Lions led by donkeys.

Lasaron

Poenget med å lansere Huseklepp i denne tråden var ikke at han skal ta over nesten umiddelbart. Men at assistenttrenere relativt ofte diskuteres når en klubb skal skifte trener, og Horneland skal jo slutte en dag. Hva denne ansettelsen har å si for årets sesong, har vi derimot en annen tråd for.

Det er fullt mulig Huseklepp kan bli en bra trener. Jeg tror han kan være god på offensiv samhandling, utvikling av spillere, og laguttak.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: nero on January 05, 2022, 11:01:13 AM
Quote from: Nixon on January 05, 2022, 10:59:31 AM

Ja, alle er jo enige i at Huseklepp er en grei kar. Men det var jo Kåre også.

Jeg håper og regner med at "grei" ikke er er den viktigste faktoren her.
Rød makt på Hansa!

Lasaron

Forøvrig har jo Fakiri gjort seg mer aktuell i denne tråden også.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on January 05, 2022, 11:04:58 AMPoenget med å lansere Huseklepp i denne tråden var ikke at han skal ta over nesten umiddelbart. Men at assistenttrenere relativt ofte diskuteres når en klubb skal skifte trener, og Horneland skal jo slutte en dag. Hva denne ansettelsen har å si for årets sesong, har vi derimot en annen tråd for.

Det er fullt mulig Huseklepp kan bli en bra trener. Jeg tror han kan være god på offensiv samhandling, utvikling av spillere, og laguttak.

Tror det blir mye spilletid på våre unge lovende, Kniklas, Kolskogen, Serry Larsen, Wolfe og Heggebø om Huseklepp skal få et ord i laguttak.

Tror som du at han kan være god på offensiv samhandling, spille med høyt press og for utviklingen av disse unge nye.
Huesklepp er veldig opptatt av dette å ufarliggjøre det å spille fotball. Med en Wassberg på Kniksenakademiet som sammen kan fortelle disse unge at selv om de får spille 15 minutter på Brann, så har de ikke oppnådd noe som helst enda.  

Kan nesten ikke huske sist det var så mye lokalt i og rundt A-laget til Brann.
Brannsupporter.

nero

Quote from: Superjack on January 05, 2022, 11:11:53 AM

Men det er dessverre ikke nødvendigvis noen oppskrift på sportslig suksess.

Greit nok at assistentreneren ikke er så fantastisk viktig, men Horneland har jo vist at han nok kunne trenge litt hjelp på det taktiske og mht til spillemønstre offensivt. Er ikke sikker på om Huse har så mye å bidra med der, selv om han er gammel angrepsspiller. Men vi får se.
Lions led by donkeys.

Superjack

Quote from: nero on January 05, 2022, 11:21:17 AM
Quote from: Superjack on January 05, 2022, 11:11:53 AM

Men det er dessverre ikke nødvendigvis noen oppskrift på sportslig suksess.

Absolutt ikke. Men jeg tror det kan få opp noe interesse rundt klubben, i alle fall kortsiktig. Og Huseklepp er i alle fall ok med å by litt på seg selv.
Brannsupporter.

krakra

Fakiri går jo også inn og jeg tror han kan bidra mye på spillemåten. Det står i BA at Fakiris erfaring gjorde det lettere å gå for en mer uerfaren Huseklepp.

Corran

Var først litt overasket og tenkte at dette umulig kunne være smart, men så har jeg gjennom media og andre kanaler fått høre litt mer om hva folk som kjenner ham og har vært tett på ham og da er jeg mer positiv
Her er noen sitater fra BA hvor han også forventer og forstår at liten erfaring vil bli brukt mot ham

Joakim Jonson i eurosport (som mener mye rart):
- Jeg har egentlig ikke noe negativt å si om dette. Når jeg har snakket med Erik, har jeg opplevd ham som dedikert, interessert og nysgjerrig, og med en ekstremt god oversikt over norsk fotball. Men ikke minst vet han hva det vil si å være en del av Brann, sier Jonsson.
- Jeg mener dette er ett av de beste grepene Brann har gjort de siste årene!

Simen Hopsdal (spilt med Huse og hatt han som trener i Fyllingen):
Den tidligere Åsane-spilleren gir Huseklepp de beste skussmål som trener.
- Han kan fremstå veldig snill, ydmyk og sympatisk, men han har bein i nesen. Han er ikke redd for å si ifra. Både i garderoben og ute på feltet kan han være knalltøff, forteller Hopsdal.
- At han kan fotball er det ingen tvil om. Han ser detaljer andre ikke ser, og han er veldig flink med enkeltmennesker, fortsetter Fyllingsdalen-spilleren.
- Jo mer jeg tenker på, jo mer riktig blir egentlig denne ansettelsen. Om det er noen som vet hva det å være Brann-spiller innebærer, så er det jo «Huse»!

Som sagt har jeg også snakket med andre som er eller kjenner noen som er tettere på Huse og som har vært tett på Fyllingen også komme med lignende beskrivelser.
Han skal også være veldig opptatt av unge spillere og at de skal få sjansen.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lissabon

January 11, 2022, 13:06:48 PM #665 Last Edit: January 11, 2022, 13:54:22 PM by Lissabon
På  https://rbkweb.no/ ; får Horneland mye av skylden for at mange talenter glipper for RBK. Glapp, ikke er der lenger osv.

Talenter som bl a plukkes opp av Glimt.

Talenter de bare for smuler for i form at komp.

Dorsin får selvsagt også mye pepper.

Det sier meg at Jimmi må ha meget stor makt over logistikken, og at Huseklepp og Fakiri må bidra til å unngå katastrofer.

Finfin respons

Quote from: Lissabon on January 11, 2022, 13:06:48 PMPå  https://rbkweb.no/ ; får Horneland mye av skylden for at mange talenter glipper for RBK. Glapp, ikke er der lenger osv.

Talenter som bl a plukkes opp av Glimt.

Talenter de bare for smuler for i form at komp.

Dorsin får selvsagt også mye pepper.

Det sier meg at Jimmi må ha meget stor makt over logistikken, og at Huseklepp og Fakiri må bidra til å unngå katastrofer.

En annen mulig forklaring kan jo være at det er andre årsaker til at talenter glapp i RBK.
Men jeg er enig i at El Fakiri må sluke noen sverd og Huseklepp noen kameler.
Kanskje.

Lasaron

Åsane har foreløpig signert to spillere fra lavere divisjoner. Fortsetter Åsane å levere, med den spillerlogistikken de har, så styrker Morten Røssland seg.
Tren på langskudd

Lissabon

Det er greit at Myrlid ikke er et teknisk vidunder, men har han goalgetteregenskaper holder det, behøver ikke være en god fotballspiller, heller ikke Odd Iversen var et vidunder, bare dundret inn mål.

Haaland bør være like aktuell som Skaanes for eksempel.

Hva skjer med Steinseide, han hadde bøttevis med landskamper for aldersbestemte landslag, noe er skjedd, hva.

Kvinge bør absolutt med, farlig kantspiller.

Lasaron

Tren på langskudd

Lasaron

Morten Røssland står ovenfor en ny type utfordring i år. Foran denne sesongen er ikke Åsane spesielt svekket spillermessig. Og de får en hel sesong med tipp topp anlegg.

I forfjor var de nyopprykket, og spilte naivt (mente mange), men overrasket og klarte kvalik.

Så mistet de mange spillere som gikk til klubber på høyere nivå, og det ble sagt at de skal være fornøyd bare de ikke rykker ned. Likevel klarte de nesten kvalik for opprykk, og var aldri i nedrykksstriden.

Nå er det grunn til å forvente at de skal kjempe om topp seks. Det har aldri før blitt stilt så store forventninger til Åsane. Så hvordan takler Røssland det?
Tren på langskudd

krakra

Han har uansett ikke overbevist før han har fått sparken fra Rosenborg.

esp123

Åsane var meget gode til å komme seg inn i mellomrommet og gode posisjoner i siste tredjedel igår. Mangel på kvalitet gjorde at de ikke greide å omsette det til gode målsjanser. Pep Guardiola pleier å si at det er hans jobb å få ballen inn til siste tredjedel. Resten av jobben er opp til spillerne.

Pyton

Quote from: esp123 on February 08, 2022, 10:05:02 AMÅsane var meget gode til å komme seg inn i mellomrommet og gode posisjoner i siste tredjedel igår. Mangel på kvalitet gjorde at de ikke greide å omsette det til gode målsjanser. Pep Guardiola pleier å si at det er hans jobb å få ballen inn til siste tredjedel. Resten av jobben er opp til spillerne.

Her sviktet midtbanen/indreløpere i går. Begge trenerne var vel innom nettopp dette. Litt overraskende med tanke på hvem vi har der men får sette det på konto for første treningskamp.

Superjack

Quote from: esp123 on February 08, 2022, 10:05:02 AMÅsane var meget gode til å komme seg inn i mellomrommet og gode posisjoner i siste tredjedel igår. Mangel på kvalitet gjorde at de ikke greide å omsette det til gode målsjanser. Pep Guardiola pleier å si at det er hans jobb å få ballen inn til siste tredjedel. Resten av jobben er opp til spillerne.

Ja, la merke til det samme. Dette tror jeg Åsane med mer trening og samkjøring hadde straffet Brann brutalt for i går.

Det du sier om Pep er også veldig interessant, for i Brann også virker det om det er treneren som legger opp til første 2/3 delene og så er det litt lykke og fromme der fremme. Og slik har det vært siden Mjelde sine dager. Men er spillerene flinke nok individuelt til dette?

Jeg ble ikke beroliget av kampen i går. Joda, Brann kunne fått flere mål, men som vanlig, det gjorde de ikke.
De hadde, også som vanlig, litt kollektiv slå seg av, slik at Åsane kunne score.

Åsane er IKKE skarpeste laget i Obos i år, Brann har nå øvd 14 dager i syden, og har ikke mer kontroll på samspill offensivt enn de har.

Om Brann klarer direkte opprykk så tror jeg det blir mer på grunn av at mange lag tar poeng mot hverandre. Om ett eller to av lagene klarer å være vesentlig bedre enn de andre i Obos så tror jeg Brann får problemer. For jeg tror ikke Brann er i stand til å dominere denne divisjonen. Basert på det jeg har sett. Altså kampen i går.
Brannsupporter.

nero

Lions led by donkeys.

Lasaron

Hvorfor må Brann ha en ufattelig mye bedre spillerstall enn de andre for å rykke opp?
Tren på langskudd

krakra

Jeg tror han hadde vært en god assistent for Røssland.

1908

Horneland har no hatt ansvaret for treningene i 2 år.. Hva har han fått til?

Superjack

Quote from: 1908 on February 11, 2022, 21:08:58 PMHorneland har no hatt ansvaret for treningene i 2 år.. Hva har han fått til?

Nedrykk og null seire mot Obosmotstandere i oppkjøringen til 2022 sesongen.

Altså null
Brannsupporter.

ostraume

Horneland ville jo ikke ha jobben, men ble overtalt. Merkelige greier.

Når det er sagt så synes jeg det blir litt for dumt å idiotforklare Horneland og genierklære Røssland. Begge er vel helt kurante fagfolk. Godt mulig sistnevnte er bedre, men det er noe ekstremt forumforutsigbart over at man har et visst tog som vil korsfeste den til enhver tids sittende trener.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Quote from: ostraume on February 12, 2022, 11:10:04 AMGodt mulig sistnevnte er bedre, men det er noe ekstremt forumforutsigbart over at man har et visst tog som vil korsfeste den til enhver tids sittende trener.

Samtidig må man kunne ønske at klubben agerer raskt dersom utviklingen går i feil retning. Mange ser det som usannsynlig at Brann rykker opp med denne treneren, og mange av disse mener at vi har den beste stallen i OBOS. Dette er ikke sesongen for å gi treneren tid,og for meg er det åpenbart at Brann skal være opprykksfavoritt, men prestasjonene tilsier noe helt annet.

Jeg vil ikke hogge hodet av Horneland etter to treningskamper, men hvis trenden fortsetter må Brann seriøst vurdere å bytte ut treneren. Han har tross fått forme laget og ledet laget såpass lenge at en skal kunne forvente at ting fungerer.

Til slutt vil jeg si at jeg overhodet ikke tror Horneland er inkompetent. Men jeg er ikke sikker på at han er riktig trener for et lag som må styre 90 prosent av kampene sine. Jeg fryktet at Horneland må spille på svakhetene sine som trener.

Lissabon

La Fakiri overta/bytte med Horneland hvis han har papirene i orden.

Plan B, Fakiri, Huseklepp og Karadas.

krakra

February 12, 2022, 13:12:17 PM #683 Last Edit: February 12, 2022, 13:14:48 PM by krakra
Quote from: ostraume on February 12, 2022, 11:10:04 AMHorneland ville jo ikke ha jobben, men ble overtalt. Merkelige greier.

Når det er sagt så synes jeg det blir litt for dumt å idiotforklare Horneland og genierklære Røssland. Begge er vel helt kurante fagfolk. Godt mulig sistnevnte er bedre, men det er noe ekstremt forumforutsigbart over at man har et visst tog som vil korsfeste den til enhver tids sittende trener.
Horneland og Røssland har helt forskjellige styrker. Horneland er en ekstraordinært dyktig kommunikator og leder, i alle fall utad(sannsynligvis innad også). Røssland er også en bra leder, men Horneland er noe for seg selv. Hvordan han så enkelt og konsist kan få fram et veldig klart, tydelig og konkret budskap har jeg ikke sett i Brann før. KI og Norling var oppe i skyene og svulstige, Horneland er veldig konkret. I tillegg forfekter han verdier som Brann trenger, og har manglet. Nøkternhet, ydmykhet, kravstorhet, ærlighet og tydelighet. Jeg skjønner godt at Brann vil ha en sånn -type- i en lederrolle.

Røssland har sine store styrker og engasjement i spill, kollektiv og struktur. Han har en klar idé om hvordan laget skal spille, han er god på å få dette igjennom hos spillerne sine og han er veldig flink til  å se struktur eller mangel på struktur hos andre lag, og utnytte dette. Når han snakker om fotball utover Åsane, så er det veldig tydelig at han ser veldig mye norsk fotball og at han er opptatt av hvordan lagene spiller. Horneland er ikke noen fotballidiot han heller. Han er flink til å vurdere enkeltsituasjoner og hva som kunne vært gjort bedre nærmest på direkten, der andre trenere "må si den igjen" og han treffer godt. Men når det gjelder spillestil og struktur så er det veldig synlig at han verken har den samme kunnskapen, forståelsen eller interessen som Røssland har.

Så jeg syns det blir for dumt å snakke hvem som er best. Det handler mer om hvem som har egenskapene Brann har mest behov for. Det kan godt være at Horneland-typen er det mest effektive for Brann akkurat nå, men jeg mener helt klart at Røssland-typen er den som gir oss størst potensiale. At Brann skal bli et topplag uten noen klar formening om hvordan de skal spille, ingen klart definerte roller, ingen spillestil man har utviklet og perfeksjonert over tid, klarer jeg ikke se for meg.

Det ideelle hadde jo vært hvis man kunne satt disse i et team hvor de uten å tråkke i veien for hverandre kunne brukt sine styrker til det fulle, men det er krevende. Kjetil Knutsen og Nils Arne Eggen er jo trenergenier som på mange måter kan sies å være blandinger av Røssland og Horneland, med store styrker både i lederegenskaper og det fotballfaglige, klare og nærmest urokkelige prinsipper om hvordan laget skal spille og en sterk vilje til å stadig fylle på med kunnskap og videreutviklet dette.

Min hovedinnsigelse mot Brann er at de støtt og stadig signaliserer at de ikke er så opptatt av spillestil. Det virker nærmest som de syns alt maset om spillestil er noe jåleri. At så lenge man "angriper med fart og mange mann" så er resten bare fisefint flisespikkeri som låser klubben unødvendig mye. Se på sportsplanen de har lagd. Halvparten av det som handler om spillestil er jo hvorfor de -ikke- vil ha noen fast formasjon og resten er bare selvfølgeligheter som gjelder 99% av norske fotballag. Inkludert Åsane som visstnok er så omstendelige.

Skal man fortsette med Horneland så må man nok uansett justere ambisjonene i spillet. Å skulle presse så høyt krever ganske høy grad av spilleforståelse hos både spillere og trenere, og et sterkt samspill. I alle fall bør man senke vanskelighetsgraden mot lag som Start, KFUM og Åsane som er eksperter på å spille av slikt press.

ostraume

Quote from: krakra on February 12, 2022, 13:12:17 PMAt Brann skal bli et topplag uten noen klar formening om hvordan de skal spille, ingen klart definerte roller, ingen spillestil man har utviklet og perfeksjonert over tid, klarer jeg ikke se for meg.

Veldig bra innlegg, og gode poenger i dette med forskjellige egenskaper. Enig. Men akkurat her (i sitatet over) synes jeg du trekker den litt langt. Det vil jo være en spillestil og roller også i Horneland sitt Brann. På den annen side er han jo oppflasket med Grindhaug som uttalte (rett nok med glimt i øyet); "taktikk? Nei, det er nå bare å peise på".

For min del så handler det ble mest om å bli litt forumtrøtt over den jevne strømmen av idiotforklaring (som for all del det er andre enn du som står for hoveddelen av).

Trenere må kjeppjages når de mister det. Skarsfjord satt for lenge og var i en merkelig krigsmodus mot supporterne, LAN mistet garderoben og ble tvunget vil å være noe han ikke er. Begge ble sittende for lenge. Vi er ikke der med Horneland så i mitt hode er det helt meningsløst å snakke om sparking selv om jeg er enig i at det lett å se grønnere gress.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lissabon

Horneland mangler den viktigste egenskapen, å få satt en stil et spill.

Aner ikke hvordan de trener, men ta Eggen da, på trening brølte han plutselig oooooovvveerrrrgggannngg når ham mente de skulle ta momentet og kjøre overgang, på trening.

Han refset bakoverpasninger og tversoverpasninger, på trening.

Mye spill med kun utsidevrist og vrist.

"Leder vi må jo angripe for å unngå utligning" osv.

nero

krakra peker på noe helt vesentlig her. Vi har vinglet som fulle sjømenn mht spillestil i alle år. Offensive MIM, defensive Nilsen, LAN og Skars. Naiv offensiv stil igjen hos Norling og Kåre. Aldri har vi hatt noen klar filosofi om spillestil, og den nye "sportsplanen" følger opp i samme sporet. Fremadrettet fotball, du.
Lions led by donkeys.

krakra

Quote from: ostraume on February 12, 2022, 14:04:11 PM
Quote from: krakra on February 12, 2022, 13:12:17 PMAt Brann skal bli et topplag uten noen klar formening om hvordan de skal spille, ingen klart definerte roller, ingen spillestil man har utviklet og perfeksjonert over tid, klarer jeg ikke se for meg.

Veldig bra innlegg, og gode poenger i dette med forskjellige egenskaper. Enig. Men akkurat her (i sitatet over) synes jeg du trekker den litt langt. Det vil jo være en spillestil og roller også i Horneland sitt Brann. På den annen side er han jo oppflasket med Grindhaug som uttalte (rett nok med glimt i øyet); "taktikk? Nei, det er nå bare å peise på".

For min del så handler det ble mest om å bli litt forumtrøtt over den jevne strømmen av idiotforklaring (som for all del det er andre enn du som står for hoveddelen av).

Trenere må kjeppjages når de mister det. Skarsfjord satt for lenge og var i en merkelig krigsmodus mot supporterne, LAN mistet garderoben og ble tvunget vil å være noe han ikke er. Begge ble sittende for lenge. Vi er ikke der med Horneland så i mitt hode er det helt meningsløst å snakke om sparking selv om jeg er enig i at det lett å se grønnere gress.
Når man ser på hva slags midtbanespillere, backer og kanter vi har spilt med under Horneland, så virker det ikke som det er veldig klare rammer eller roller. Det er sikkert noen, men hva skjer når Horneland drar? Vil man hente en trener med de samme prinsippene, eller begynner man på nytt?

esp123

Jeg tror ikke man trenger å begynne på nytt. Jeg ser på Horneland som en «steady-the-ship» ansettelse. Stødig fyr som kan få på plass en viss struktur og resultater. Rett og slett få Brann tilbake til Eliteserien. Så får vi se når Brann skal ta neste steg. Da håper jeg de ansetter en trener med en identitet. Begynner faktisk å bli en del av de i Norge.

Lissabon

February 12, 2022, 15:29:09 PM #689 Last Edit: February 12, 2022, 15:31:24 PM by Lissabon
Det er 4-5 angrepsvarianter

Lynhurtig kontring når ballen vinnes gunstig

Rask opprulling selv om motstander er i balanse

Ballinnehav og leting etter åpning / skudd

Langball håpe noe skjer

Press pumping av baller inn i feltet

Når det gjelder forsvar er jeg ikke kompetent til å mene så mye, men press gegenpress er jo på moten, krevende.

Annet, presshøyde høyt middels eller lavt.

Noen lag praktiserer mannsoppdekning, få lag.

Når det gjelder systemer er etter mitt syn 4-3-3 oppskrytt, er vanskelig.

4-5-1 kan passe noen mannskaper, fordrer ekstremt offensive midtbanekanter som raskt omstiller til "ving".

Jeg liker 4-4-2 fordi vekselvis den ene backen eller den andre kan agere "ving", ikke samtidig.

Begge spissene er faktisk spisser, bevegelige og raske

Branns "problem" er vedtak om skjerm, sønnen, som i hans tilfelle er dårlig med ball.
Det må kompenseres med veldig kreative offensive partnere. D bør sønnen ha allt defensivt ansvar, allt.

Lissabon

February 17, 2022, 08:49:35 AM #690 Last Edit: February 17, 2022, 08:51:50 AM by Lissabon
KK har sett Celtic 11 ganger før kveldens kamp, 11 Celtic-kamper.

Det er en fornøyelse å lese intervjuene med fyren, konkret, konstruktiv, uredd. Hvis det er sant at Horneland er så veldig grundig, hvorfor overrumples Brann ?

Desverre er det umulig å se noen åpenbare kandidater nå der ute som kan overta som er ledig/uten jobb nå.

Lissabon

KK får et nesten helt nytt lag ( av middelmådigheter ) til å funke etter 3-4 ukers trening.

Han har ikke hentet etablerte stjerner.

Lasaron

Jepp. Det skjer år etter år etter år.
Tren på langskudd

esp123

February 18, 2022, 11:41:58 AM #693 Last Edit: February 18, 2022, 11:44:17 AM by esp123
Det er jo litt enklere når Glimt henter kvalitet og ferdigheter som passer perfekt inn i det eksisterende byggverket.

Men så er jo det KK som har bygd dette, og det er det som er imponerende. At man har klare roller og spillestil, som gjør det mulig å plukke erstattere som passer inn uten å måtte endre for mye.

Sammenlignet med Brann, som ikke har noe byggverk, så tar set selvfølgelig mye kortere tid å implementere nye spillere.

krakra

Hjelper å ha en trener som kan å bygge da

esp123

Quote from: krakra on February 18, 2022, 11:43:24 AMHjelper å ha en trener som kan å bygge da
Enig, og derfor måtte jeg endre innlegget mitt.

Lasaron

Tren på langskudd

Lissabon

February 18, 2022, 16:46:50 PM #697 Last Edit: February 18, 2022, 17:19:35 PM by Lissabon
Å lage vanskeligheter for motstanderen er en undervurdert greie.

Som motspill. Frykter man en bortekamp er løsningen å gønne på, kjøre på slik at de ikke får dominert.

RBK i Europa, Glimt i Europa. Passivitet og me-må-ikkje-tømme-midtbano og så videre passiviserer og dermed har man allerede tapt mye.

Hvorfor skal Brann ( I OBOS ) spille med en skjerm/defensiv_midtbnespiller/Sønnen ? Hvilke kollosale motstandere skal rulle over dem ?

Hvis de skal ha en skjerm/sønnen med mener jeg de 2 andre på midten må være tildels ekstremt offensive og kreative, dvs ikke Moberg.

Likeledes bør sidebackene stå høyt i de fleste OBOS-kamper, det er tross allt ikke Barcelona man møter hver helg.

Lasaron

Sønnen, med Kniklas og Rasmussen rundt seg, blir bra.

Eventuelt 4-4-2, med Sønnen og Rasmussen sentralt.
Tren på langskudd

Superjack

Hvorfor legger Brann opp til et spill der man skal tilpsse seg motstander, i Obos, der Knutsen klarer å kjøre samme fotball, Glimt fotball, om det er Roma eller Celtic eller Mjøndalen?
Brannsupporter.

Go Up