• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: Belfort on August 15, 2018, 21:25:24 PMJournalist i FVN bekrefter at Skålevik har bestemt seg for å bli i Brann

Var det opp til han?
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on August 15, 2018, 21:43:44 PM
Quote from: Belfort on August 15, 2018, 21:25:24 PMJournalist i FVN bekrefter at Skålevik har bestemt seg for å bli i Brann

Var det opp til han?

Ja, slik jeg forstår journalister i FVN og BT var det nå opp til han

Belfort

Kjelsrud blir. Til og med Sandefjord vil ikke ha han

Corran

RBK får kritikk for overgangskvindu på Eurosport. De har kjøpt en spiller som liker best å ha fri rolle bak spiss og ikke liker faste roller og de skal ha ham på venstrekant.
Han andre de har kjøpt spiller på et lag på nivå med mjøndalen og spiller for et lag som bare forsvarer seg (får mange kort)
Og nå er Rune Soltvedt på Eurosport
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Det må være lov å si at Soltvedt øyensynlig har gjort et godt overgangsvindu nå. En spissutfordrer og en ny stopper. Litt usikker på om RYJ er verdt de 4 millionene det ble nevnt her inne, men vi får la han forsøke seg. Skulle gjerne likt å vite hvor mye Brann ga for Grøgaard og Eggen dog... Og hvordan dette berømmelige lønnstaket ser ut...

Brannfan23


tintin

Quote from: Brannfan23 on August 15, 2018, 22:05:09 PMSå Vega blir i Brann?
Ja foreløpig, store deler av Europa har vel åpent vindu til 31/8

Morkel

Quote from: Belfort on August 15, 2018, 21:54:53 PMKjelsrud blir. Til og med Sandefjord vil ikke ha han

Nei, virker som Fitim Azemi er mer aktuell for dem.

Nixon

Quote from: Belfort on August 15, 2018, 21:48:03 PM
Quote from: Nixon on August 15, 2018, 21:43:44 PM
Quote from: Belfort on August 15, 2018, 21:25:24 PMJournalist i FVN bekrefter at Skålevik har bestemt seg for å bli i Brann

Var det opp til han?

Ja, slik jeg forstår journalister i FVN og BT var det nå opp til han

Det er litt foruroligende spør dere meg. Er vi tilbake til Snille-Brann?
Rød makt på Hansa

Corran

Slik jeg har hørt/forstått det sa Brann Nei ang Skålevik

Men til noe helt annet, etter å sett på Eurosport så er jeg blitt forvirret. Start holder på å signere en kar som er under kontrakt, men de må bli enige med spiller og klubb og regner med at det skal gå i orden i løpet av noen timer eller morgendagen. Stenger ikke vinduet om 8 minutter? Eller holder det å ha startet forhandlinger?
De sa også at det kunne komme flere inn de neste dagene, noe som kan være kontraktsløse spillere

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Då ble Brann kåret til vinner i dette vinduet på eurosport
Ikke mange som trodde dette på slutten av forrige uke
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Et pent vindu. Nå er det på tide å rette blikket mot vintervinduet!
Gå av.

Alonso Solis

Regner med det er innafor å diskutere andre klubbers overgangspolitikk her også.

Kan noen komme med et godt argument for at RBK avslo et bud på 35 millioner på Trondsen(ca. 10 ganger mer enn vi fikk for sønnen)? Mener de helt alvorlig at han er verdt mye mer?

Jose Arrogantio

Det er godt mulig de ikke hadde noen potensielle erstatninger for ham i kikkerten. Og da selger man ikke en fast spiller midt i en gullkamp. Det vil fort koste mer å miste gullet samt erstatte Trondsen i vinter enn de får ved å selge ham.

Spelaren

Rosenborg trenger ikkje å selge spillere.
Gå av.

Superjack

Quote from: Spelaren on August 16, 2018, 08:46:26 AMRosenborg trenger ikkje å selge spillere.

Nei, og når de ikke fikk muligheten å svi av 20-30 millioner så kunne de heller ikke selge noe...

RBK ble vel strengt tatt ikke styrket noe særlig, på papiret?
Brannsupporter.

Spelaren

Quote from: Superjack on August 16, 2018, 10:29:48 AM
Quote from: Spelaren on August 16, 2018, 08:46:26 AMRosenborg trenger ikkje å selge spillere.

Nei, og når de ikke fikk muligheten å svi av 20-30 millioner så kunne de heller ikke selge noe...

RBK ble vel strengt tatt ikke styrket noe særlig, på papiret?

De har slitt med skader på flere spillere tidligere i sesongen. Disse er nå på bedringens vei og styrker dem foran høstsesongen mer enn nok. Adegbenro er også ventet helt i innspurten.
Gå av.

Hallais

Solid avslutning på vinduet. Så vil tiden vise om investeringene kom for sent. Jeg kjøper Rune Soltvedts argument om at mekanismene i overgangsmarkedet er slik at spillerne kom først nå, men nå har vi allerede tapt en kamp etter overgangsvinduet åpnet (mot en medaljerival), og neste kamp mot en medaljerival er allerede neste kamp. Heldigvis får vi anledning til å spille inn laget mot dumpekandidaten Vålerengen og et svekket Ranheim før vi skal spille borte mot Haugesund.

Superjack

Erfaringsmessig er det ikke nødvendigvis positivt med mange nye inn på en gang. Jeg tror LAN på at det viktigste er å ha spillere nok. LAN blir nok ikke en rullerings-manager. Stammen ut sesongen blir nok lik. Men jeg tror at Eggen Rismark får spilletid ganske så snart, samme for RYJ og Bamba. Det er egentlig et skifte i hele sentrallinjen i såfall, og så får vi håpe det setter seg fort.


Nå tror jeg LAN vil gå inn for suksess i både serie, samt cup og evt ecup neste sesong med en bredere stall.
Og når andre spillere kommer inn, om noen ikke leverer over tid, så vet jo dem som går ut at det er vanskelig å spille seg inn igjen også. Så her er det å prestere som gjelder.
Brannsupporter.

Huff

Mot S08 tror jeg at Grøgård og Yttergård Jensen starter, førstnevnte fordi jeg tviler på om Kristiansen er 100 prosent. Ser en på høstsesongen som helhet, så tror jeg kun Bamba og Yttergård jensen vil spille seg til fast plass i førsteellveren, og i så fall snakker en ikke enorme forandringer.

Skal en spekulere rundt neste vindu så er jo Opdal, Løfgren og Løkberg bekreftet. Jonsson skal vel også tilbake, i alle fall i utgangspunktet, og Branns begeistring for Petter Strand er jo viden kjent.

Av spillere en kan forvente at forsvinner, så er det vel ikke direkte usannsynlig at Vega forsvinner i dette vinduet. Foran neste sesong er det også relativt sannsynlig at Kristiansen vender nesen nordover og drar hjem til Tromsø. Videre tror jeg ikke at Azar eller Braathen får nye kontrakter, og jeg tror det er både i Branns og Kjelsrud Johansens interesse å skilles ved neste korsvei. Det virker heller ikke som vi ønsker å beholde Orry Larsen, og jeg er spent på hvordan Ordagics fremtid vurderes på stadion. Til slutt er det vel ikke usannsynlig at en større klubb henter Haugen om han får en god høstsesong.

Av de overnevnte spillerne vil jeg beholde Kristiansen og Haugen. Resten kan godt forsvinne, og jeg deler Branns begeistring for Strand, som jeg håper de får hentet. Foran neste sesong håper jeg at en også vurderer Marengos posisjon i klubben, jeg mener at han ikke er god nok for en gullkandidat, og vi har en annen spillertype tilgjengelig i Gilli. Jeg håper vi får inn en offensiv kantspiller, ala Marengo, men bedre. Så må en bruke høstsesongen på å se om det fungerer med Yttergård Jensen eller Barmen som DM, eller om vi må ha inn en spiller som minner mer om sønnen. Dette vil også være avgjørende for om en bør hente Strand, for dersom både Haugen, Barmen, Løkberg og Yttergård Jensen ender opp som indreløperalternativer er det ingen grunn til å hente en til. Jeg håper videre at en fra nå av fyller på kun med unge, salgbare spillere. Det hadde vært ok om en i fremtiden kunne få litt mer for ens nøkkelspillere enn en tiendedel av det RBK og Molde får for sine.



ACHTUNG

Du lever opp til nicket ditt, Huff. Marengo sørger nok for at du får ete i deg det du har lirt av deg, før sesongen er omme.

Lasaron

Quote from: ACHTUNG on August 16, 2018, 16:42:43 PMDu lever opp til nicket ditt, Huff. Marengo sørger nok for at du får ete i deg det du har lirt av deg, før sesongen er omme.

Artig det der med deg og Marengo. Han er egentlig kjempegod, men bare du ser det foreløpig. Alt som skal til er at Marengo spiller en überkamp, så skjønner vi andre det også. Vi venter på denne kampen.
Tren på langskudd

ACHTUNG

August 16, 2018, 17:07:11 PM #2172 Last Edit: August 16, 2018, 17:34:04 PM by ACHTUNG
Quote from: Lasaron on August 16, 2018, 17:00:37 PM
Quote from: ACHTUNG on August 16, 2018, 16:42:43 PMDu lever opp til nicket ditt, Huff. Marengo sørger nok for at du får ete i deg det du har lirt av deg, før sesongen er omme.

Artig det der med deg og Marengo. Han er egentlig kjempegod, men bare du ser det foreløpig. Alt som skal til er at Marengo spiller en überkamp, så skjønner vi andre det også. Vi venter på denne kampen.

Det er nok bare du og dine som har fått ideen at Marengo ikke duger.

Bare slik at du kan få en liten idė om hvordan holdningen er til hollenderen, utenom denne noe til tider bedreviterske, kvasielitistiske forumdebatten:

http://www.brann.no/nyheter/marengo-ble-beste-spiller-i-mai

En av barnehageonklene til min sønn, som følger Brann via skjermen, men som har lovet å begynne å gå igjen: "Fy faen for en teknikk Marengo har, eg elsker å se han spille."

Marengo er som Barmen var for noen sesonger siden, spilleren enkelte åndssnobber ikke fatter hvorfor er i førsteelleveren. MARENGO ARMY!!

Lasaron

Marengo er ikke helt ueffen, og han er tidvis underholdende. Men det blir litt lite sluttprodukt med mannen.
Tren på langskudd

ACHTUNG

August 16, 2018, 17:36:11 PM #2174 Last Edit: August 16, 2018, 17:39:26 PM by ACHTUNG
Hmmmm, hvor er Marengo på VG-børsen....

https://vglive.no/tournaments/seasons/1675/ratings

Haugen får for øvrig AAAALT for godt betalt. Vito bør toppe, av Brannspillerne.

Lasaron

På 8. plass. Du verden. Det hadde jeg ikke trodd. Det er jo så lite sluttprodukt.
Tren på langskudd

ACHTUNG

August 16, 2018, 17:55:03 PM #2176 Last Edit: August 16, 2018, 18:03:04 PM by ACHTUNG
Lasaron, er du like opphengt i målpoeng som Huseklepp? Ta Mike Jensen f.eks, han har normalt sett ikke veldig mange målpoeng, det hører med til sjeldenhetene at han scorer og han har ikke mange assists, er han derfor en ubrukelig spiller?

Kanskje du får deg en aha-opplevelse, når du ser at Marengo ikke er så ille som du vil ha det til, med sine tre målpoeng vs f.eks Komsoon med 5, som har langt flere startede og spilte kamper. Ludciano har ikke akkurat hatt klippekort:

http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=tournamentStatistics&tournamentId=1

Jose Arrogantio

Quote from: ACHTUNG on August 16, 2018, 17:36:11 PMHmmmm, hvor er Marengo på VG-børsen....

https://vglive.no/tournaments/seasons/1675/ratings

Haugen får for øvrig AAAALT for godt betalt. Vito bør toppe, av Brannspillerne.

Skaanes på siste? Hva skjedde der, så dårlig var han ikke.

ACHTUNG

Ruben K får for øvrig latterlig lav score. Uansett er det åpenbart at Marengos dribleraid fenger.

Finfin respons

Når Marengo fikk ballen mot Molde var han en av få som ikke fikk panikk i press og skvettet på seg. Spesielt i panikkomgangen. Den som vil kan telle konskonstruktive sekunder. Koomson sine var destruktive.
I et akseptabelt høt antall tilfeller:
Marengo holder på ballen når han får den og leverer den fra seg til folk i bedre posisjoner og større sjansepotensiale enn han selv var i da han fikk den. Og det skjer fort, det skjer direkte.

Fyren er et funn, men ennå litt ukomplett. Grunnen til at han ikke leverer mer sluttprodukt er dårlige relasjoner. De er ikke helt på plass. Så han kan levere mer. Da vil flere enn altet torvanger se det.
Men
Han har tatt store steg defensivt utifra hva vi forventer i vårt kjære fire-tre-<3-Land. Store steg.
Men la oss være ærlig, i Rammen vil vi heller ha Sørensen. Så velg ditt spill og velg ditt motspill. Og slå kontra.
Kanskje.

Lasaron

Quote from: ACHTUNG on August 16, 2018, 17:55:03 PMLasaron, er du like opphengt i målpoeng som Huseklepp? Ta Mike Jensen f.eks, han har normalt sett ikke veldig mange målpoeng, det hører med til sjeldenhetene at han scorer og han har ikke mange assists, er han derfor en ubrukelig spiller?

Kanskje du får deg en aha-opplevelse, når du ser at Marengo ikke er så ille som du vil ha det til, med sine tre målpoeng vs f.eks Komsoon med 5, som har langt flere startede og spilte kamper. Ludciano har ikke akkurat hatt klippekort:

http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=tournamentStatistics&tournamentId=1

Ille og ille. Jeg mener ikke han er ille. Jeg syns det er flott at vi har slike spillertyper og gir de spilletid. Og så påpeker jeg at dribleriene hans ofte ebber ut i lite eller ingenting. Han leverer svært få ok innlegg og har bare ett mål.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Lasaron, kjære Lasaron.... Et mål mot LSK og et mot Start. I tillegg teller vel skuddet mot Glimt som målgivende til svikeren.

Lasaron

Ja, selvsagt, han scorte jo mot Start også. Glemte den. Har ikke fått summet meg til å sett målene på tv. Fra tribuneplass så det ut til at skuddet skiftet retning og at målet således var litt heldig. Stemmer det?
Tren på langskudd

ACHTUNG

Skudd som flakker, treffer Startkeeperen og i mål. Hadde han fått like mye spilletid som Komsoon, skal du ikke se bort fra at det hadde blitt flere målpoeng. (12 vs 18 kamper)

Corran

Quote from: ACHTUNG on August 16, 2018, 18:14:47 PMRuben K får for øvrig latterlig lav score. Uansett er det åpenbart at Marengos dribleraid fenger.
Ruben K har fått som fortjent
Tror også Marengsen hadde vært bedre med en annen back
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Ruben er upresis med pasninger, ja, men det er litt pga skaden tipper jeg

marsboer

Quote from: Jose Arrogantio on August 16, 2018, 18:01:46 PMSkaanes på siste? Hva skjedde der, så dårlig var han ikke.

Det bekrefter vel at LAN gjør spillerne bedre enn de egentlig er. Mange Brann-spillerne har forlatt Brann, slet i de andre klubbene. Til og med Huseklepp.

ACHTUNG

Skaanes har en løpskapasitet som få andre matcher. Hans evige problem er den manglende fysikken.

Belfort

Quote from: ACHTUNG on August 17, 2018, 09:08:04 AMSkaanes har en løpskapasitet som få andre matcher. Hans evige problem er den manglende fysikken.

Ja, har aldri skjønt at noen ikke har fortalt han at han bør legge på seg 5-6 kg muskler. Det ville han fint klart over tid

Lasaron

Det har tatt seg litt opp med "syting" i media i det siste. Flere spillere. Orry har vi visst om lenge. I det siste har Vega og Marengo hengt seg på. Ordagic var ute av troppen sist kamp, så det kommer kanskje noe der også? Vinduet er fortsatt åpent i en del land, og vi har en stor tropp. Ikke utenkelig at noen forsvinner i løpet av de to neste ukene.
Tren på langskudd

Gulløl

August 22, 2018, 11:40:56 AM #2190 Last Edit: August 22, 2018, 11:44:03 AM by Gulløl
Tror nok at både Marengo og Vega er borte senest før oppkjøringen foran 2019 sesongen starter. Stor sannsynlighet at en av de forsvinner om kort tid også, mest sannsynlig Vega. Tror ikke LAN slipper begge kantene nå i høst, da blir det for lite kantspillere og svekket konkurranse.
Synd om de forsvinner men virker ikke som noen av de takler det å sitte på benken er periode og en konkurransesituasjon som er tøff.
Klipp fra BA:
- Nå har jeg vært på benken i to kamper etter ferien, og det føles ikke bra i det hele tatt. Jeg tør ikke tenke på hvordan det føles å sitte på benken i ti kamper, sier Marengo.

https://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/vil-dra-om-han-ikke-far-spille/s/5-8-862489

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel

Quote from: Lasaron on August 22, 2018, 11:28:25 AMOrdagic var ute av troppen sist kamp, så det kommer kanskje noe der også?

Han var småskadet da og virker ikke på meg som en spiller som klager så mye til media.

ACHTUNG

Journalistene er selvsagt på de man antar er misfornøyde og får det de er ute etter. Det er ikke akkurat slik at Marengo, Orry og Vega ber om å få lov til å ventilere. Noen ganger kunne det også vært greit å ha lydbåndopptak av hvordan samtalene foregikk, for jeg er sikker på at det er nyanser som kommer bort og så ender det opp med å bli tabloidisert. Vi kan uansett ikke forvente at Orry, Vega og Marengo skal ha et nært forhold til Brann. De ser at manglende spilletid kan skade karrieren og da kan det være greit å signalisere at man ser seg om etter noe annet, hvis ikke ønsket om mest mulig spilletid blir innfridd.

LAN og Soltvedt bør uansett vite at ingen kommer på Stadion for å se Brann spille effektiv, men kjedelig fotball. Og det bør heller ikke vært frikort til Komsoon, som slurver minst like mye som Marengo defensivt. Dersom laget kun består av Gilli-typer, da blir det uansett dørgende kjedelig. Jeg ønsker å se flanker som kan dra av spillere, finte dem på ræv, som Marengo gjør, men registrerer at så lenge LAN regjerer og han har Gilli sånn noenlunde skadefri, da blir det en del mislykkede dribleforsøk og halvpresise pasninger.

Corran

Tror litt av grunnen til at Gilli velges før Marengo er at en ikke får noen flere målpoeng med Marengo kontra Gilli
Marengo har potensiale som også LAN påpeker, men det er ikke kommet noe særlig med målpoeng ut av det enda.

Her er div poeng og børs på dem og Koomson fra Alt om fotball
Koomson Mål 1    Assist 4    Børs 5,47
Gilli          Mål 1    Assist 2    Børs 4,94
Marengo  Mål 2    Assist 1    Børs 4,

Nå sier ikke slik statistikk alt, men det er også mitt inntrykk.
Jeg vil også helst underholdes, men tar heller kynisk og effektivt spill med seire enn underholdende fotball og tap.
Hjalp ingenting på humøret at Brann spilte underholdende og rykket ned f.eks.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Marengo er på 6 plass på VG-børsen og har færre kamper enn både Gilli og Komsoon. Det blir blodig urettferdig å anklage Ludciano for ikke å levere nok målpoeng, når han knapt får sjansen.

Jose Arrogantio

For å få poeng på VG-børsen må man ha spilt i minst 60% av kampene, så at han knapt får sjansen er ikke sant.

Nixon

He he, knapt fått sjansen. Nei, Marengo har fått sine sjanser og bør vel i så måte sende noen blomster til Skaanes...
Rød makt på Hansa

SK

Marengo må vel skjønne at han må jobbe mer mer sluttproduktet sitt, for der er han ikke spesielt bra. Hadde han vært like god til å legge inn og avslutte som han er til det som kommer rett før det, hadde han vært svært vanskelig å benke.

Norlings Hund 2

Marengo er en god spiller, for all del, men han har sine svakheter også.

Forøvrig er jeg ikke helt enig angående Gilli, hadde vi hatt 10 x Gilli på banen ville vi ha peiset over motstanderne. Det er mer morsomt enn tunneler og fiksfakseri som renner ut i ingenting.

blobby winters

Gilli er back
Marengo er ving.

At Gilli får lov til å spille som ving når vi har Marengo skadefri har jeg aldri forstått. Eneste forklaring som finnes er at LAN vil prioritere defensiv jobbing tilbake for å hjelpe Ruben/Grøgaard overfor en spiller som kan skape farligheter.

Go Up