• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Skader og karantener

Started by Superjack, April 12, 2023, 11:31:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Støttes.

Hvor gammel er Kvale?
Brannsupporter.

Lasaron

Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

andreas1989

Parmer meldte jo både det ene og det andre i den chatten i dag etter det jeg kunne se, men vi får da tro at det da stemmer at Torsvik igjen er skadet.

Kvale spilte heller ikke forrige Brann 2 kamp, men det hadde vært spennende å se han få sjansen for førstelaget. 2 div er vel uansett en ganske grei kamparena denne høsten.

Superjack

Og det er mange nivå av skadet. Er det lysken igjen? Eller en vondt i noe som går over?

Uansett virker det kjeks. Veldig synd.
Brannsupporter.

Kagain

Quote from: andreas1989 on June 21, 2024, 15:59:17 PMKvale spilte heller ikke forrige Brann 2 kamp, men det hadde vært spennende å se han få sjansen for førstelaget. 2 div er vel uansett en ganske grei kamparena denne høsten.

Enig med at Kvale først kan få etablere og vise seg frem på Brann 2 før vi snakker om fast plass. Jeg tenker dog at med tanke på at han, om jeg husker riktig, kom tidligere på ungdomslandslag enn Wolfe, burde Brann forsøke å gi han sjansen som innbytter i eliteserien. 20 minutter her, 10 minutter der. Da får de trent han på et høyere nivå, og sett mer av potensialet hans.

Hickok

Quote from: andreas1989 on June 21, 2024, 15:59:17 PMParmer meldte jo både det ene og det andre i den chatten i dag etter det jeg kunne se, men vi får da tro at det da stemmer at Torsvik igjen er skadet.

Kvale spilte heller ikke forrige Brann 2 kamp, men det hadde vært spennende å se han få sjansen for førstelaget. 2 div er vel uansett en ganske grei kamparena denne høsten.
Han spilte G19 NM kampen for 2 dager siden. https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=8637568

andreas1989

Og han var tilbake på banen for Brann 2 i dag. Hva angår Torsvik så skulle jo man tro at et eller annet medie snart komme med en ny oppdatering.

Nixon

BA siterer Horneland på at Blomberg er ute "en god stund".
Selv sier Blomberg at han håper på Haugesund 13. juli.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Nixon on June 24, 2024, 13:36:17 PMBA siterer Horneland på at Blomberg er ute "en god stund".
Selv sier Blomberg at han håper på Haugesund 13. juli.
Men gledelig i samme artikkel at Mathisen, Castro, Sande og Warming trener for fullt. Ingen tilbakeslag for nevnte fire heldigvis, tåler hard trening slik som på dagens trening.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

andreas1989

Quote from: BA- Han er ute en god stund. Han er den av kantene som har hatt kontinuitet i år, så det er overhodet ikke bra å miste ham. Det er kjipt, for han var på et bra sted nå, sier Brann-trener Eirik Horneland, som dog kan glede seg over at kantalternativene Ulrik Mathisen, Niklas Castro og Magnus Warming trente for fullt på mandagens harde trening.

Fredagens seriekamp mot Strømsgodset kommer definitivt for tidlig. Det samme gjør storkampen mot Bodø/Glimt helgen etter, mens hjemmekampen mot Haugesund 13. juli kan gå.

- De sier at jeg er ute i tre-fire uker, men jeg føler meg bedre allerede, sier 24-åringen, som pådro seg skaden for halvannen uke siden.

Wombat

Har hatt stor tro på Blom i lang tid, men han har noe for inbitt over seg, prøver for hardt til tider. Kanskje greit med en liten ufrivillig kortere pause

Så helt greit at noen andre får prøve seg, og gjerne Warming over 2 kamper, selv om jeg har sansen for Ulrik
Don't bang the drum like monkeys do

Lasaron

Jonas Torsvik
Niklas Wassberg
Monga Simba
Ruben Kristiansen
Thore Pedersen
Joakim Soltvedt
Ole Didrik Blomberg (har sett på bilder at han trener)

I tillegg er Mads Sande friskmeldt, men sikkert temmelig rusten.

Eivind Helland er bortreist.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Erlend

Og FHM er utilgjengelig til kampen i midtuken, det blir en tynn benk der nede

Kagain

Quote from: Erlend on July 19, 2024, 11:46:11 AMOg FHM er utilgjengelig til kampen i midtuken, det blir en tynn benk der nede

I henhold til sportsplanen skulle jo det medføre mulighet for ungfoler. Blir nok noen av de på benken, men sikkert ikke like mange på banen. Tipper Warming blir eneste voksne på benken. Vil også anta at Kvale ikke er på benken, men det er sikkert noen andre som ikke kan spille venstreback som blir sittende der...

Superjack

Mulig det har stått andre steder, men jeg har ikke sett det.

Hva er det med Thore P nå?

Brannsupporter.

Kagain

Quote from: Superjack on July 19, 2024, 20:09:43 PMMulig det har stått andre steder, men jeg har ikke sett det.

Hva er det med Thore P nå?

Jeg har kun tilgang til alt+ og det eneste jeg ser som er nevnt der er at

"BÃ¥de Ruben og Thore Pedersen er ute mot Sarpsborg 08"

https://www.ba.no/folg-sarpsborg-08-brann/s/5-8-2687580

Hva som holder de ute ser jeg ikke der. Blir det nevnt i en eller annen artikkel skal jeg oppdatere denne tråden.

Superjack

Må være ærlig på at jeg nå mener det nå er på tide å takke av Ruben.

Om han ender litt perifer ut sesongen og så klappes av på Stadion i vinter så er nok det greit.

Brannsupporter.

Supertzar

Fyren er flink til å doble på sida si, men har ikkje utfordra 1 mot 1 heile sesongen. Alle veit han snur og slår tilbake. Veldig forutsigbar og tannlaus.

Corran

Igjen. Eg har ikke lest kamptråden enda da jeg av en eller annen grunn sparte den til slutt.
Men etter å ha sett kampen i dag så tenker jeg at jeg heller tar Ruben enn Sol
Og etter forrige kam sa jeg det motsatte så PLEASE få inn en venstre back
Kvale kan da ikke være så dårlig??????????
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Er Mathiesen skadet igjen? Ellers virker det rart å sette inn en Blomberg uten treningsgrunnlag foran Mathiesen.
First is first, second is nothing

Pete05

Quote from: fortune on July 25, 2024, 19:54:56 PMEr Mathiesen skadet igjen? Ellers virker det rart å sette inn en Blomberg uten treningsgrunnlag foran Mathiesen.

Horneland sa ingenting om det på pressekonferansen etter kampen. Men ville sette inn ballsikre spillere... Skjønner ikke at Blomberg er i den kategorien.

fortune

Quote from: Pete05 on July 25, 2024, 20:07:08 PM
Quote from: fortune on July 25, 2024, 19:54:56 PMEr Mathiesen skadet igjen? Ellers virker det rart å sette inn en Blomberg uten treningsgrunnlag foran Mathiesen.

Horneland sa ingenting om det på pressekonferansen etter kampen. Men ville sette inn ballsikre spillere... Skjønner ikke at Blomberg er i den kategorien.

Merkelig, Blomberg hadde jo også et klassisk «har ikke spilt fotball på 2 måneder»-touch som sendte motspiller alene gjennom. Gikk heldigvis bra.

stigh

Quote from: Pete05 on July 25, 2024, 20:07:08 PM

Han sa vel på pressekonferanse at han vurderte Mathisen inn. Men ville ha ballsikre spillere inn. Og Mathisen var mer på bakrom, va ikke det vi trengte eller noe i den dur

andreas1989

Vedrørende Jonas Torsvik så sies det at han ikke har lidd noe tilbakeslag eller ny skade, men sliter med voksesmerter, noe som gjør at han for øyeblikket ikke tåler belastningen av en full trenings hverdag. Det er vel det samme som Wassberg har fått kjenne på?

ostraume

Kan vi en gang for alle ta livet av forummyten om at unggutter "tåler mer trening" enn etablerte spillere?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Muligens, men i tilfellene Wassberg og Torsvik snakker vi vel om en solid dose uheldigheter og tilfeldigheter i tillegg utover normalen.

Fusentast

Nok en spiller som må gjennomføre lyskeoperasjon for Gilmore's Groin, i tillegg hangler en rekke spillere midt i sesongen... Det må være anledning til å stille spørsmål ved Branns medisinske apparat og hvordan de styrer belastningen på spillerne. Fra utsiden fremstår det nokså talentløst.
I don't think you can the rules!

Corran

Slik jeg forsto det hin dagen så er denne siste noe en har vært klar over lenge at måtte ende i operasjon
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: Fusentast on July 30, 2024, 13:06:53 PMNok en spiller som må gjennomføre lyskeoperasjon for Gilmore's Groin, i tillegg hangler en rekke spillere midt i sesongen... Det må være anledning til å stille spørsmål ved Branns medisinske apparat og hvordan de styrer belastningen på spillerne. Fra utsiden fremstår det nokså talentløst.
Spørsmålet må vel først og fremst stilles om trenerapparatet med hovedtrener i spissen. Det er jo hans filosofi at belastningsskader er noe man skal trene seg gjennom.

Fusentast

Quote from: krakra on July 30, 2024, 13:38:55 PM
Quote from: Fusentast on July 30, 2024, 13:06:53 PMNok en spiller som må gjennomføre lyskeoperasjon for Gilmore's Groin, i tillegg hangler en rekke spillere midt i sesongen... Det må være anledning til å stille spørsmål ved Branns medisinske apparat og hvordan de styrer belastningen på spillerne. Fra utsiden fremstår det nokså talentløst.
Spørsmålet må vel først og fremst stilles om trenerapparatet med hovedtrener i spissen. Det er jo hans filosofi at belastningsskader er noe man skal trene seg gjennom.

Det er jo selvsagt et samspill mellom det medisinske apparatet og det sportslige, og det kan jo tenkes at det sportslige i alt for stor grad tenker kortsiktig og har for stor makt. Det er jo en fallitterklæring av dimensjoner fra klubbens side om de ikke klarer å håndtere dette på en bedre måte og om det er sånn at belastningsskader skal fordrives med enda mer belastning.

Fusentast

Og på toppen av dette er det flust av ungdommer på NTGU/NTG tilknyttet Brann som sliter med tretthetsbrudd etc. som kan knyttes til overbelastning og slitasje over tid. Dette understreker vel behovet som å gjøre noe med belastningsstyringen og det medisinske i hele Brannsystemet.

fortune

I starten av Horneland-æraen var det nærmest humor knyttet til skader, både ved at treneren nærmest gjorde narr av spillere som var skadet og at man bare skulle trene seg gjennom småskader og herdes. Er neppe like moro nå..

Fusentast

Quote from: fortune on July 30, 2024, 14:11:31 PMI starten av Horneland-æraen var det nærmest humor knyttet til skader, både ved at treneren nærmest gjorde narr av spillere som var skadet og at man bare skulle trene seg gjennom småskader og herdes. Er neppe like moro nå..

Brann burde jo være et interessant case å studere for fysio/lege for å finne ut hvor mye belastning en spiller (ikke) tåler gjennom en sesong.

Kagain

Quote from: Corran on July 30, 2024, 13:24:20 PMSlik jeg forsto det hin dagen så er denne siste noe en har vært klar over lenge at måtte ende i operasjon

Da har jeg samme spørsmål som jeg har hatt mange ganger før: Om man har vært klar over at det skulle ende i operasjon, hvorfor har man da ikke enten

- Gjort operasjonen tidligere slik at det forhåpentligvis er lettere å lege og en mindre operasjon?
- Spilt inn en backup på høyrebacken? Hellan har jo vært i laget i et halvt år, det burde ha bydd seg muligheter for innhopp i tippeligaen før nå.

Jeg stiller også spørsmål med hvor mange som har fått akkurat den samme skaden. Spørsmålet er "Hvorfor?". Det minner meg om følgende sitat

"Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results"

Corran

Slik jeg har forstått det og det er blitt forklart tidligere er at denne skaden kan en gå med lenge uten problemer og en kan helt fint spille kamper med den fram til den blir så ille at den må opereres.
Den må opereres uansett og skaden blir ikke verre av å trene og spille.
Så da spiller og trener en så lenge det lar seg gjøre og så opererer en når en kommer til det punktet at en må operere.

Men når jeg leser litt om det nå så ser det ut som om at en bør operere så raskt som mulig om en er toppidrettsutøver for ellers kan det ta lengre tid å komme tilbake.

Det er en veldig vanlig skade hos mannlige fotballspillere
Sto masse om det her
https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/idrettsskader/idrettsbrokk

Kagain

Quote from: Corran on July 30, 2024, 14:32:42 PMSlik jeg har forstått det og det er blitt forklart tidligere er at denne skaden kan en gå med lenge uten problemer og en kan helt fint spille kamper med den fram til den blir så ille at den må opereres.
Den må opereres uansett og skaden blir ikke verre av å trene og spille.
Så da spiller og trener en så lenge det lar seg gjøre og så opererer en når en kommer til det punktet at en må operere.

Men når jeg leser litt om det nå så ser det ut som om at en bør operere så raskt som mulig om en er toppidrettsutøver for ellers kan det ta lengre tid å komme tilbake.

Interessant. Men uansett hvorvidt det blir verre, tar lengre tid å komme tilbake eller andre ting så tenker jeg at Brann burde begynne å gi eventuelle erstattere noen innhopp for å bli kjent med rollen slik at når det smeller så er laget mer forberedt...

Kagain

Når vi snakker om interessante ting: Det er ikke bare Brann som sliter med å stable på beina et lag i Europa. Glimt har noen utfordringer også:

https://www.nettavisen.no/sport/absurd-glimt-problem-for-cl-kvalik-ufattelig/s/5-95-1937784

Det som jeg syns er spesielt interessant her er at Knutsen blir sitert slik

"Det er et veldig komplekst bilde. I utgangspunktet er en type strekkskade slik at du på et eller annet sted på veien har gjort noe feil, sier trener Kjetil Knutsen til Nettavisen."

Han peker også på at de kanskje må se på hva de gjør i Glimt for å få få slutt på dette. Nå kan vel ikke lysketrøbbelet i Brann sammenlignes med strekkskader, men jeg håper de på stadion tenker litt på om det er treningen som er problemet også...

krakra

Hellan med brudd i foten selvsgt

Christian

Quote from: krakra on August 02, 2024, 13:00:15 PMHellan med brudd i foten selvsgt
Jævlig synd. Tror Hellan ellers kunne etablert seg godt på høyrebacken nå. Hvem skal da spille back..?

haak

Nå må Brann kjøpe ny DM. Thore P på back og Kornvig/Opshal brukes som indreløpere.

krakra

Hvor skal Felix spille da?

Nixon

Synd, men jeg tenker at Blomberg, som avsluttet som høyreback i går, kan gjøre en like god jobb som en reserveløsning. For selv om Hellan gjorde en god figur, så er jo han mer lovende enn uerstattelig akkurat nå. Men bredden blir jo klart svekket her.
Rød makt på Hansa

haak

Quote from: krakra on August 02, 2024, 13:09:41 PMHvor skal Felix spille da?
Felix skal selvfølgelig spille. Poenget var at jeg mener de bør erstatte SHN med en ny spiller. Om det koster 10-15 mill så er den rollen enormt viktig i måten Brann spiller.

Superjack

Quote from: krakra on August 02, 2024, 13:00:15 PMHellan med brudd i foten selvsgt

Men hva betyr det i tid ute? Ser ikke noe sted noe om det.
Brannsupporter.

krakra

Quote from: Superjack on August 02, 2024, 13:12:42 PM

Men hva betyr det i tid ute? Ser ikke noe sted noe om det.
Så vidt jeg kan se er vanlig periode ute åtte uker, men det kommer sikkert an på hvor bruddet er.

Corran

Eller de kan benytte han de kjøpte som DM som DM og få ham god og tilpasse ham plassen og taktikken ham.

Ellers er vel det mest sannsynlige det vi så i går. Kriseløsning med Blomberg på back.

Men skjedde dette i går under kamp eller på trening i dag?

Corran

Btw Hvem melder dette Ser det verken i BA eller hos Brann

Nixon

Quote from: Corran on August 02, 2024, 13:19:35 PMBtw Hvem melder dette Ser det verken i BA eller hos Brann

Da er det bare ett alternativ igjen!;)
Rød makt på Hansa

Christian

Ikke for ødelegge for Nixons gjettelek, altsÃ¥:  https://www.bt.no/sport/ballspark/i/y6gMq2/siste-nytt-om-brann-direkte

Forstår det som om det må ha skjedd ila kampen, men uten at det nødvendigvis var derfor han gikk av.

Go Up