• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Glimt, 28.10.19, kl 19:00, eliteserien

Started by Lasaron, October 21, 2019, 06:47:38 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Er det på tide med en markering om at LAN må gå? Lite gjennomtenkte forslag:

- vi tar med hvite lommetørklær (mente man gjorde det i Latin-Europa før i tiden)
- taktfaste rop med krav om avgang, kombinert med bannere
- boikotte kampen
- møte opp på kampen som vanlig, men gå når dommeren blåser i gang kampen
- massiv epostkampanje med beskjed om at partoutkort ikke fornyes før LAN er avsatt
Tren på langskudd

Belfort

Møt ihvertfall opp!
Harald Schjelderup(tidligere styreleder) sa i et intervju for noen år siden at når publikum roper på styrets avgang, da blir det fort foretatt noe.
Så oppfordringen må bli at et samlet stadion roper på styrets avgang.

Christian

Eg syns Brann skal ha is i magen og slå fast: Ja, det har vært en skuffende sesong. Det har ikkje vært godt nok. Neste sesong forventer vi klar sportslig framgang og mer underholdende fotball som trekker publikum tilbake til Stadion.

At et trenerskifte skal være en vindunderkur har eg liten tro på. Det blir bare sirkus.

Nixon

Quote from: Lasaron on October 21, 2019, 06:47:38 AMEr det på tide med en markering om at LAN må gå? Lite gjennomtenkte forslag:

- vi tar med hvite lommetørklær (mente man gjorde det i Latin-Europa før i tiden)
- taktfaste rop med krav om avgang, kombinert med bannere
- boikotte kampen
- møte opp på kampen som vanlig, men gå når dommeren blåser i gang kampen
- massiv epostkampanje med beskjed om at partoutkort ikke fornyes før LAN er avsatt


Mitt stalltips er at ingenting av dette kommer til å skje. Punkt tre til en viss grad, men lave tilskuertall har vi hatt i noen kamper allerede.
Rød makt på Hansa

fortune

Quote from: Christian on October 21, 2019, 08:14:45 AMEg syns Brann skal ha is i magen og slå fast: Ja, det har vært en skuffende sesong. Det har ikkje vært godt nok. Neste sesong forventer vi klar sportslig framgang og mer underholdende fotball som trekker publikum tilbake til Stadion.

At et trenerskifte skal være en vindunderkur har eg liten tro på. Det blir bare sirkus.

Underholdende fotball var vel også ambisjonen denne sesongen, støtter opp av 20 mill i spillerkjøp. Vi har imidlertid ikke vært i nærheten av å implementere det nye spillesystemet og har istedet returnert til feig antifotball uten underholdningsverdi. Jeg forventer at vi neste sesong, dersom LAN fortsetter, fremdeles spiller kjedelig og trist fotball, men med noe bedre resultater.

Antar at Berisha, Bamba og Koomson søker seg bort, blir spennende å se om noen er villige til å ta sjansen på dem. For Branns del bør det dessuten sitte langt inne å selge, for vi får neppe inn gode erstattere. Man skal være nokså naiv dersom man som angrepsspiller tror at spill i Brann fører til noe godt.
First is first, second is nothing

fortune

Quote from: Nixon on October 21, 2019, 08:36:02 AM
Quote from: Lasaron on October 21, 2019, 06:47:38 AMEr det på tide med en markering om at LAN må gå? Lite gjennomtenkte forslag:

- vi tar med hvite lommetørklær (mente man gjorde det i Latin-Europa før i tiden)
- taktfaste rop med krav om avgang, kombinert med bannere
- boikotte kampen
- møte opp på kampen som vanlig, men gå når dommeren blåser i gang kampen
- massiv epostkampanje med beskjed om at partoutkort ikke fornyes før LAN er avsatt


Mitt stalltips er at ingenting av dette kommer til å skje. Punkt tre til en viss grad, men lave tilskuertall har vi hatt i noen kamper allerede.

Det krever iallefall en viss organisering for å ta initiativ, hvilke grupperinger har vi i dag og hvor mange er de?

Bergens glade gutter for eksempel?
First is first, second is nothing

Billy Elliott

Quote from: Christian on October 21, 2019, 08:14:45 AMEg syns Brann skal ha is i magen og slå fast: Ja, det har vært en skuffende sesong. Det har ikkje vært godt nok. Neste sesong forventer vi klar sportslig framgang og mer underholdende fotball som trekker publikum tilbake til Stadion.

At et trenerskifte skal være en vindunderkur har eg liten tro på. Det blir bare sirkus.

Det var vel Einstein som sa noe sånn som at definisjonen på galskap er å gjøre det samme om og om igjen, og samtidig forvente ulike resultater. På samme måte mener jeg det er galskap å forvente at Brann plutselig skal begynne å spille en underholdende og publikumsvennlig fotball med LAN som trener.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Quote from: Nixon on October 21, 2019, 08:36:02 AM
Quote from: Lasaron on October 21, 2019, 06:47:38 AMEr det på tide med en markering om at LAN må gå? Lite gjennomtenkte forslag:

- vi tar med hvite lommetørklær (mente man gjorde det i Latin-Europa før i tiden)
- taktfaste rop med krav om avgang, kombinert med bannere
- boikotte kampen
- møte opp på kampen som vanlig, men gå når dommeren blåser i gang kampen
- massiv epostkampanje med beskjed om at partoutkort ikke fornyes før LAN er avsatt


Mitt stalltips er at ingenting av dette kommer til å skje. Punkt tre til en viss grad, men lave tilskuertall har vi hatt i noen kamper allerede.

Du har nok rett i det. Vel vel, jeg blir i alle fall med om noen ruller i gang noe.
Tren på langskudd

Lasaron

Å sette opp en nøktern startoppstilling uten å blande inn realisme er en nitrist affære til denne kampen. Acosta har karantene. Jeg var grundig lei av ham som stopper. Han har klart seg bra på sentral midt. Nå må vi i realismens navn starte med sterkt overvurderte Wormgoor som skal vekk etter sesongen, og til dels elendige Eggen som ikke bør ha noen fremtid i klubben. Haugen går vel inn på midten. Hipp som happ hvem de velger sentralt. Kanskje Yttis.
Tren på langskudd

Corran

Blir vel at de "snur" midtbanen igjen og spiller med Barmen og RYJ litt bak og Haugen som får være litt mer offensiv.
Spennende å se om Bamba starter og hvem som da må ut. Tipper det er Gilli som ligger svakest an. Dvs om ikke han må ned på back for Teniste som fikk en smell som kan forverre seg når den ble kald????
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Karantene eller ikke. På høy tid at Berisha får seg en pause nå. Dårlig spill, dårlig kroppsspråk, dårlig oppførsel. Vår beste kamp i høst var den han måtte stå over.


               Opdal
Kalsaas - Vito - Eggen - Kristiansen
       Haugen - Barmen - RYJ
Koomson - Heggebø - Bamba

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

October 22, 2019, 11:46:49 AM #12 Last Edit: October 22, 2019, 11:57:43 AM by krakra
Ja, det blir jo en snakk bred spiss eller innoverkant. Bamba har jo fart og teknikk.

Når jeg tenker meg om vil jeg heller se Barmen på venstre indreløper, og RYJ sentralt. Så kan Kalsaas(det blir selvfølgelig Teniste), Haugen og Koomson angripe fra høyresiden, komme til innlegg der Barmen, Bamba og Heggebø angriper i boksen.

SKBCPH

Quote from: Christian on October 21, 2019, 08:14:45 AMEg syns Brann skal ha is i magen og slå fast: Ja, det har vært en skuffende sesong. Det har ikkje vært godt nok. Neste sesong forventer vi klar sportslig framgang og mer underholdende fotball som trekker publikum tilbake til Stadion.

At et trenerskifte skal være en vindunderkur har eg liten tro på. Det blir bare sirkus.

Dette var løsningen før denne sesongen, etter den forferdelige høstsesongen i fjor. Klar stagnering både resultatmessig og underholdningsmessig til tross for store investeringer.

Heller sirkus enn begravelse. Og sirkus betaler i det minste folk for å komme å se på.
- Vi har den treneren vi har.

Nixon

https://www.bt.no/sport/i/K3k02y/innfoerte-ny-regel-paa-brann-trening

Noe av det som har irritert mest de siste par årene er alle de offensive mulighetene som har blitt sløst bort fordi spilleren tar et tryggere defensivt valg. Nå setter endelig Nilsen fokus på dette og "straffer" spillerne på trening dersom de ikke utnytter sjansen til å spille ballen fremover. Så får vi se om det hjelper på mandag. En fin treningsuke blir det helt sikkert uansett...
Rød makt på Hansa

Miller

Quote from: Nixon on October 24, 2019, 10:05:00 AMhttps://www.bt.no/sport/i/K3k02y/innfoerte-ny-regel-paa-brann-trening

Noe av det som har irritert mest de siste par årene er alle de offensive mulighetene som har blitt sløst bort fordi spilleren tar et tryggere defensivt valg. Nå setter endelig Nilsen fokus på dette og "straffer" spillerne på trening dersom de ikke utnytter sjansen til å spille ballen fremover. Så får vi se om det hjelper på mandag. En fin treningsuke blir det helt sikkert uansett...

What? Har LAN åpnet øynene sine?

Spelaren

Nei, dette er Nilsen som ser det begynner å lukte litt svidd på kontoret.
Gå av.

krakra

Frykt for straff får nok spillerne til å senke skuldrene og slippe seg løs ja.

Lasaron

Straff og straff, fru blom. Hvis LAN mener en spiller ikke utnytter en situasjon offensivt, så får det andre laget ballen.
Tren på langskudd

blobby winters

Hvor lenge før kampen kan man finne ut lagoppstilling?

Jeg vurderer å se kampen på TV isteden for å ta tur til Stadion. Er rett og slett utrolig lei av dritt kjedelig fotball.

Hvis Bamba spiller og jeg ser lagoppstilling som ser ut til å satse offensivt kan jeg muligens bli fristet til å gå på Stadion.


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

October 24, 2019, 21:46:05 PM #21 Last Edit: October 24, 2019, 21:50:16 PM by Gulløl
Det å plutselig begynne å spille superoffensiv fotball mot eliteserien klart mest kontringssterke lag kan bli stygt for Brann. Hadde kanskje heller vært lurt å begynt med det i noen hjemmekamper før i år som f.eks. mot bortesvake lag som Ranheim (0-1), (Mjøndalen (0-0) og Strømsgodet (1-1), ++ .
Tipper resultatet 1-5 eller 1-6. Men jeg stiller på kampen, kan bli morsomt dette når Brann skal slå seg løs og gjøre noe de ikke kan. Kan bli finn øving inn mot neste år ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Ja, det kan vel kanskje få opp engasjementet litt om folk kan hisse seg opp over ubegripelige feil gjort av ubehjelpelige Brann-spillere :)

Om LAN går for dette skal han ha for å gutse. Han skal kanskje også få kjekt for å gutse, men uansett...

Nixon

Quote from: Kagain on October 25, 2019, 06:58:53 AMOm LAN går for dette skal han ha for å gutse.

Tja, det er kanskje å gutse for Nilsen. For andre trenere er det helt normalt å oppfordre til spill i lengderetning...
Rød makt på Hansa

Henki

I utgangspunktet er det jo flott at trenere er offensive og proklamerer at de ønsker å angripe. Men dette utspillet fra LAN bidrar egentlig bare til to ting:

1. Det tydeliggjør hvor totalt defensivt fokuset har vært hele sesongen.

2. Ingen tror på LAN når han sier det han sier.


Jeg er for øvrig enig med dem som påpeker at en plutselig omlegging av filosofien og strategien, kan få kjipe følger mot ligaens beste kontringslag.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Det var jo Glimt som ødela alt i vinter. Brann feide over all motstand med høytrykksfotball. Så møtte vi Glimt som klarte å spille av det høye presset et par ganger og kontret inn et par mål. Da skrinla LAN fotballen som gav så mange seire i vinter, på grunn av den ene kampen.
Tren på langskudd

Miller

Quote from: Henki on October 25, 2019, 07:26:20 AMI utgangspunktet er det jo flott at trenere er offensive og proklamerer at de ønsker å angripe. Men dette utspillet fra LAN bidrar egentlig bare til to ting:

1. Det tydeliggjør hvor totalt defensivt fokuset har vært hele sesongen.

2. Ingen tror på LAN når han sier det han sier.


Jeg er for øvrig enig med dem som påpeker at en plutselig omlegging av filosofien og strategien, kan få kjipe følger mot ligaens beste kontringslag.

Nå som vi ikke kjemper om medalje lengre tar jeg heller 3-4 tap hvor vi spiller underholdende og prøver fremfor 0-0 (og faktisk 1-0 seier). Ingenting ødelegger interessen mer en kamper hvor du heller sjekker instagram enn å se på kampen.

Henki

Quote from: Miller on October 25, 2019, 11:48:14 AM
Quote from: Henki on October 25, 2019, 07:26:20 AMI utgangspunktet er det jo flott at trenere er offensive og proklamerer at de ønsker å angripe. Men dette utspillet fra LAN bidrar egentlig bare til to ting:

1. Det tydeliggjør hvor totalt defensivt fokuset har vært hele sesongen.

2. Ingen tror på LAN når han sier det han sier.


Jeg er for øvrig enig med dem som påpeker at en plutselig omlegging av filosofien og strategien, kan få kjipe følger mot ligaens beste kontringslag.

Nå som vi ikke kjemper om medalje lengre tar jeg heller 3-4 tap hvor vi spiller underholdende og prøver fremfor 0-0 (og faktisk 1-0 seier). Ingenting ødelegger interessen mer en kamper hvor du heller sjekker instagram enn å se på kampen.

Tviler på at 3-4 tap som avslutning på en allerede miserabel sesong, gjør underverker for entusiasmen inn mot neste sesong. Initiativet til LAN (hvis han faktisk mener det) er for lite, for sent.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Da har Rosenborg tent gullhåpet for Glimt. Siden det er så populært for andre å "slukke Brann," så drister jeg meg frempå med følgende frekke budskap: Vi skal ta knuse deres Glimt av håp. Hører dere, Berg? Hører du, Staurvik?
Tren på langskudd

Belfort

Gleder meg til kveldens kamp. LAN lover underholdende fotball i kveld(BT)

Spelaren

Quote from: Belfort on October 28, 2019, 08:03:22 AMGleder meg til kveldens kamp. LAN lover underholdende fotball i kveld(BT)

"Vær så snill og kom på kamp, lover å ikke figurativt pisse dere i fjeset igjen!! (lygekors)"
Gå av.

Nixon

Gode nyheter! Jeg hadde funnet frem stilongens og gruet meg til et par plussgrader på Stadion i kveld. Men dette kommer garantert til å varme!
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Belfort on October 28, 2019, 08:03:22 AMGleder meg til kveldens kamp. LAN lover underholdende fotball i kveld(BT)
Altså 5-6 minusmål og scoringsrekord på Stadion i år. Glimt vil kose seg med å løpe fra trege Brann stoppere og vise hvordan angrepsfotball med mye mål skal utføres.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Hadde jeg vært KK (som vi kalte ham på ungdomsskolen) ville jeg satt opp løpedueller mot Eggen. Løpedueller og kvikke vendinger.
Tren på langskudd

Miller

Gleder meg til å
Quote from: Spelaren on October 28, 2019, 08:46:08 AM
Quote from: Belfort on October 28, 2019, 08:03:22 AMGleder meg til kveldens kamp. LAN lover underholdende fotball i kveld(BT)

"Vær så snill og kom på kamp, lover å ikke figurativt pisse dere i fjeset igjen!! (lygekors)"

Haha! Det er jo spot on ... Tipper det blir "tut og kjør" i 10-15 min før det blir mer og mer defensivt.

Håper dere som skal på stadion (jeg er ikke i byen i dag) faktisk gir beskjed om at vi er lei!


Spelaren

Etter det eurosport erfarer, er både Bamba og Haugen med frå start.
Gå av.

Lasaron

Tren på langskudd

Spelaren

TwitterKrøvel melder at han forventer et oppmøte under 5000 i kveld, for de som måtte være interesserte.

(i tillegg ryktes det at hans fravær her inne skyldes en egentlig økende forkjærlighet for rbk)
Gå av.

Lasaron

Det tror jeg null og nix på. At det kommer under 5000.
Tren på langskudd

fortune

Hvor mange var bunnoteringen da BT telte? 5600?

Jeg tipper vi ender et sted mellom 5000 og 6000 denne kampen også.
First is first, second is nothing

Spelaren

5607 var på kamp mot Haugesund. Ingen skriverier eller tall om tilsvarende tall mot Molde såvidt eg har sett, men så er det jo selveste Molde.
Gå av.

fortune

Det var definitivt flere mot Molde, men det et alltid vanskelig å estimere uten å faktisk telle.

Unnskyldningen fra Brann blir vel uansett at mandagskamper er håpløse og at fremmøtet ville vært mye høyere dersom kampen ble spilt i går. At man da ville konkurrert med Liverpool, Spurs, United og Arsenal trenger de ikke å nevne:) Hele byen har fått seg hytte, så da er man sikkert ikke så interessert i PL uansett.
First is first, second is nothing

krakra

Synd, skuffende og feigt at Berisha får fornyet tillit etter langvarige svake prestasjoner og dårlig adferd. Ikke alle som ikke nytt den samme tålmodigheten med samme prestasjoner og oppførsel. Ellers spår jeg en middelmådig kamp, som vi vinner og som får unødvendig mye skryt. Vi skaper kanskje fire-fem sjanser og Doddo er i hundre og trekker fram enkeltspillere Brann bør bygge spillet rundt.

Samlet spilletid for spillere under 21 år blir ensifret. Hvis det i det hele tatt blir noe spilletid.

Finfin respons

Kanskje.

fortune

Doddo estimerer under 5000 fremmøtte, han sitter vel med god utsikt til alle tribuner
First is first, second is nothing

Spelaren

Blir det praktisert ballen til det andre laget når det ikkje slås framover?  :)
Gå av.

Spelaren

Gå av.

fortune

Quote from: Spelaren on October 28, 2019, 19:11:36 PMDet gikk jo fint.

Nå får LAN endelig bevist at det ikke er mulig å spille offensiv fotball og at han hadde rett hele tiden:)
First is first, second is nothing

Spelaren

Gå av.

Miller

De slår ballen fremover, men hjelpe kor planløst 🙄

Go Up