• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Treneren etter Freyr Alexandersson

Started by Belfort, January 11, 2025, 14:33:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Belfort

Trolig er dette en trener som ikke vil sitte så lenge. Aldri har det vel lagt i kortene hvem omgivelsene kommer til og peke på når dette går dårlig. Huseklepp er favoritt med en odds på 1

krakra

January 11, 2025, 14:36:19 PM #1 Last Edit: January 11, 2025, 14:38:08 PM by krakra
*hvis

Hvis dette går dårlig.

Ellers virker denne Hartmann litt som en Fakiri-type så det burde være fullt mulig å ha et team med lignende rollefordeling som under Horneland. Kanskje la begge være assistenter og så kjøre inn en reell toppspillerutvikler i den rollen.

Gulløl

Kan nevnes at "Trener etter Horneland"-tråden har tett oppunder 3000 innlegg, spennende om denne tråden klarer flere 😉. Kan også nevnes at "Erik Horneland-tråden" bare har klart usle 923 innlegg til sammenligning.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Quote from: Gulløl on January 11, 2025, 14:56:56 PMKan nevnes at "Trener etter Horneland"-tråden har tett oppunder 3000 innlegg, spennende om denne tråden klarer flere 😉. Kan også nevnes at "Erik Horneland-tråden" bare har klart usle 923 innlegg til sammenligning.

Brannsupportere er mye flinkere å fabulere om fremtiden, enn å leve i nuet?
Brannsupporter.

Kagain

Jeg er både glad og litt snurt over at denne tråden ble opprettet. Litt snurt fordi det ikke var meg som opprettet den (jeg ventet til Brann kom med en offisiell uttalelse), men glad for at andre syns slik en tråd hører hjemme her.

Hett tips på treneren etter Alexandersson; Horneland eller Huseklepp....

Chrisstah

Quote from: Kagain on January 11, 2025, 16:39:27 PMJeg er både glad og litt snurt over at denne tråden ble opprettet. Litt snurt fordi det ikke var meg som opprettet den (jeg ventet til Brann kom med en offisiell uttalelse), men glad for at andre syns slik en tråd hører hjemme her.

Hett tips på treneren etter Alexandersson; Horneland eller Huseklepp....

Mike Tullberg
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

nero

January 11, 2025, 17:12:38 PM #6 Last Edit: January 11, 2025, 17:14:13 PM by nero
Gleder meg til 3000+ poster med krav om «Huseklepp nå!». Tror de første vil komme rundt starten av februar.
Lions led by donkeys.

Kagain

Quote from: nero on January 11, 2025, 17:12:38 PMGleder meg til 3000+ poster med krav om «Huseklepp nå!». Tror de første vil komme rundt starten av februar.

Hvis du vil kan vi tyvstarte på de med en gang! Allerede før han offisielt er bekreftet av Brann.

Churchill

Mitt håp er at Freyr og Hartmann gjør det så bra i Brann at de overtar Ajax om la oss si to og et halvt år. I mellomtiden har Horneland og Fakiri gjort det OK i Frankrike, men likevel fått sparken. Etter at duoen har floppet fullstendig i Molde, er de igjen klar til å ta over Brann. Huseklepp, Horneland og Hassan er forent atter en gang.
...we shall never surrender.

Superjack

Quote from: Kagain on January 11, 2025, 17:23:34 PM
Quote from: nero on January 11, 2025, 17:12:38 PMGleder meg til 3000+ poster med krav om «Huseklepp nå!». Tror de første vil komme rundt starten av februar.

Hvis du vil kan vi tyvstarte på de med en gang! Allerede før han offisielt er bekreftet av Brann.

Facebook gråter for Huseklepp allerede
Brannsupporter.

Lasaron

Jeg er 99% sikker på at Huseklepp får bli værende i trenerteamet rundt A-laget hvis han vil. Det er ikke sikkert han får nøyaktig samme posisjon. Om han da blir misfornøyd med det og vil vekk, så er han kanskje en trenertype som ikke tåler motgang så godt. La oss huske på at han bare har vært trener i medgang.

Under LAN hadde han en perfekt joker-rolle, men han likte så dårlig å ikke få starte kamper at han ganske så snart gikk til Haugesund.

Så kanskje han ikke passer som hovedtrener i Brann? Hvis han ikke tåler dette?
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Lasaron

Jeg kommer nok også i denne tråden til å omtale trenere som er lokale og på et relativt lavt nivå i divisjonssystemet. I den grad jeg gjør det, er det fordi de kan vise seg å være potensielle om noen år. For det kan jo være Freyr blir hos oss i 3-5 år.

Forøvrig mener jeg Huseklepp har svekket sitt kanditatur så langt denne vinteren. Til å bli fremtidig Branntrener. Men den som lever, får se.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Kagain

Quote from: Lasaron on January 14, 2025, 08:43:33 AMJeg kommer nok også i denne tråden til å omtale trenere som er lokale og på et relativt lavt nivå i divisjonssystemet. I den grad jeg gjør det, er det fordi de kan vise seg å være potensielle om noen år. For det kan jo være Freyr blir hos oss i 3-5 år.

Det er helt topp. Om jeg husker fra forrige tråd var de store lokale heltene som ble nevnt

Morten Kalvenes
Morten Røssland
Steffen Landro

Kalvenes er vel uaktuell så lenge broder Kalvenes styrer, mens både Røssland og Landro er uten jobb for tiden. Ingen av de er vel direkte unge lengre.

Av de som er lokale nå har vi vel

Tommy Knarvik som holder på i Askøy med gode resultater - ung som trener?
Renate Blindheim for Sotra - hun er jo ung og ser ut til å foretrekke 4-3-3, men vil Brann hente en kvinne?
Eirik Bakke - Gode resultat i Åsane, ser ut til å foretrekke 3-5-2 i følge Transfermarkt.
Erik Huseklepp

4-3-3 trenere som ikke er "unge" (dvs. over 50 år)
Tore Andre Flo.

Lasaron

Askøy måtte kutte i utgifter og måtte bli enig med Knarvik om å avslutte forholdet.

Norlings Hund 2

Nå virker vel Hartmann som en ganske åpenbar kandidat i denne tråden, dersom de gjør det bra i noen år men Freyr likevel må gå til slutt.

Lasaron

Ja, man kan si at Hartmann nå automatisk er en kandidat. Forøvrig er historien full av eksempler på at en trener tar en periode nummer to i samme klubb, så man skal ikke utelukke Horneland. Og så har man Karadas, Fakiri og Nesselquist.

Kagain

Quote from: Norlings Hund 2 on January 14, 2025, 17:32:23 PMNå virker vel Hartmann som en ganske åpenbar kandidat i denne tråden, dersom de gjør det bra i noen år men Freyr likevel må gå til slutt.

Han har jo uttalte ambisjoner om å bli hovedtrener, men ser per nu ut til å henge sammen med Alexandersson. Vil jo tro at Alexandersson tar han med seg videre om han blir hentet til en bedre klubb, og om Alexandersson blir sparket er det vel fort gjort å anta at Hartmann går med i dragsuget?

Lasaron

Skal forsøke å se Dortmund - Werder.

Dortmund ledes i dag av en viss Tullberg.

Lasaron

Og der nevnte den engelske kommentatoren at Tullberg var linket til Brann tidligere i måneden. Det er stort å høre for en liten mann fra Frekhaug.

tsrqpo

Dette kan vel tolkes som om Brann ikke var helt på viddene når de vurderte han, en skarve u-lags trener med manglende hovedtrenererfaring, som den neste Brann treneren?

Lasaron

Sant? Nå leder Dortmund 2-0, etter å ha fått den gode stopperen utvist på stillingen 0-0.

Nixon

Tullberg er allerede erstattet som Dortmund-trener.
Rød makt på Hansa

nero

Han var nok aldri vurdert som en permanent løsning.
Lions led by donkeys.

Superjack

Jeg la merke til denne i BA sin artikkel om trenerjakten:
"Noen var helt uaktuelle på grunn av økonomi, som Kjetil Knutsen, Ronny Deila og Ole Gunnar Solskjær."

Dette synest jeg er uheldig om det stemmer. Om KK hadde vært tilgjengelig så hadde det vært helt greit å sprenge banken for Kjetil.
Om Kjetil hadde krav om 8-10 millioner i årslønn, så hadde Brann fint klart det. Det hadde også garantert økt verdien på Brann i sponsormarked og ikke minst, spillermarkedet, umiddelbart.

Nå kan det hende at dette er en unøyaktighet og at Kjetil hverken ville, og kanskje også Brann heller ikke ønsket, å gå den veien. Uavhengig av økonomi.
Brannsupporter.

Pancho P

Quote from: Superjack on February 08, 2025, 11:10:25 AMJeg la merke til denne i BA sin artikkel om trenerjakten:
"Noen var helt uaktuelle på grunn av økonomi, som Kjetil Knutsen, Ronny Deila og Ole Gunnar Solskjær."

Dette synest jeg er uheldig om det stemmer. Om KK hadde vært tilgjengelig så hadde det vært helt greit å sprenge banken for Kjetil.
Om Kjetil hadde krav om 8-10 millioner i årslønn, så hadde Brann fint klart det. Det hadde også garantert økt verdien på Brann i sponsormarked og ikke minst, spillermarkedet, umiddelbart.

Nå kan det hende at dette er en unøyaktighet og at Kjetil hverken ville, og kanskje også Brann heller ikke ønsket, å gå den veien. Uavhengig av økonomi.

Spørsmålet er korleis forholdet mellom Knutsen og omgivelsane hadde blitt. Brann har blitt ekstremt opptatt av "totalpakken", der både det sportslege, omdømmemessige og identitetsmessige  står i sentrum. Ikkje minst med tanke på supportarane sin posisjon i klubben.

Ein kan få inntrykk av at Knutsen, Thomassen & co krever fullstendig lydigheit mot styret og den sportslege leiinga og at supportardemokratiet står særdeles svakt i Bodø for tida.

Eg er redd det hadde blitt stygge scener i Bergen med Kjetil Knutsen på trenarbenken, om han ikkje hadde klart å belite seg nokonlunde. Og då hadde han vel ikkje vore Kjetil Knutsen lenger?

Superjack

Quote from: Pancho P on February 08, 2025, 11:47:59 AM
Quote from: Superjack on February 08, 2025, 11:10:25 AMJeg la merke til denne i BA sin artikkel om trenerjakten:

Spørsmålet er korleis forholdet mellom Knutsen og omgivelsane hadde blitt. Brann har blitt ekstremt opptatt av "totalpakken", der både det sportslege, omdømmemessige og identitetsmessige  står i sentrum. Ikkje minst med tanke på supportarane sin posisjon i klubben.

Ein kan få inntrykk av at Knutsen, Thomassen & co krever fullstendig lydigheit mot styret og den sportslege leiinga og at supportardemokratiet står særdeles svakt i Bodø for tida.

Eg er redd det hadde blitt stygge scener i Bergen med Kjetil Knutsen på trenarbenken, om han ikkje hadde klart å belite seg nokonlunde. Og då hadde han vel ikkje vore Kjetil Knutsen lenger?

Dette tenker jeg også kan være en annen grunn enn penger som gjorde / gjør KK uaktuell.
Brannsupporter.

Kagain

Quote from: Superjack on February 08, 2025, 13:12:35 PMDette tenker jeg også kan være en annen grunn enn penger som gjorde / gjør KK uaktuell.

Ja, tror kanskje ikke penger alene stoppet det. Det har vel blitt sagt at KK har fått forskjellige tilbud fra langt større klubber uten at han har latt seg friste. Så tror ikke Brann hadde klart å hente han uansett.

Superjack

Nei, og KK er smart nok til å vite at det er vanskelig å komme til en ny klubb å få alt på sitt vis, der han kan stole fullt og helt på dem rundt seg.

Ellers så liker jeg ikke denne «treneren etter...» trådene. Vært enklere å bruke tråden «fremtidige trenerkandidater» for å unngå at alle diskusjoner om trenere ender opp i en hel rekke tråder.

Men det er nå bare meg.
Brannsupporter.

Lasaron

Ja. Slik det er nå så er det bare relevant å diskutere KK som en eventuell erstatter for Freyr i fremtiden. I denne tråden.

krakra

Snart er kanskje Horneland, og Fakiri, tilgjengelige igjen?

SeLyren

Vet ikke med denne Horneland. Har hørt at han er litt "enkel" taktisk og at han ikke er så god på å gi ungdommen tillit- selv om vi leder med flere mål. Ryktene skal dessuten ha det til at han liker å stjele med seg assistent trenere.

Andre kandidater må vurderes.

Belfort

Quote from: krakra on February 08, 2025, 21:22:38 PMSnart er kanskje Horneland, og Fakiri, tilgjengelige igjen?

Han venter nok på at Høgmo får sparken, så han ka ta over sin våte drøm Molde

krakra

Uansett oppløftende å se at Horneland ikke nødvendigvis kan lage gull av gråstein. Kanskje stallen ikke er så begrenset som mange skulle ha det til.

Kagain

Quote from: krakra on February 08, 2025, 22:52:54 PMUansett oppløftende å se at Horneland ikke nødvendigvis kan lage gull av gråstein. Kanskje stallen ikke er så begrenset som mange skulle ha det til.

Han har i alle fall fått noe å tygge på der nede i frankerland. 6 kamper spilt: en vunnet, to uavgjorte og tre tap gir et poengsnitt på 0.83 sammenlignet med snittet på 2.07 som han hadde i Brann.

Horneland har nok sitt å si på hva Brann leverte, og jeg skal ikke nedvurdere jobben han gjorde med å bygge mentalitet og kultur i Bergen. Er usikker på om han får lov til å forsøke mye lengre med St. Etienne. Men jeg forventet at om de gir han sjansen ut sesongen, de rykker ned og Horneland får fortsette som trener i divisjonen, så vil St. Etienne rykke opp med veldig god margin. Da har Horneland fått bygget litt der, fått spillerne mer samkjørte og klare til å ta igjen når de har rykket opp.

Superjack

Horneland fikk 100 carte blanche etter nachspiel skandalen.
Laget ble også forsterket og det gikk en skikkelig faen i gruppen etter nedrykket.

Dette var ekstremt viktig i det som skjedde etter nachspielet og nedrykket. Ikke undervurder psykologi i fotball.
Det er ekstremt mange veldig gode fotballspillere, men et fåtall ender opp på vinnerlag.

Nå har Horneland overtatt en gruppe med «tapere» å snu det er ikke lett. Og han kan ikke forvente samme drahjelp som i Bergen med det som skjedde her. Kan også fort få en spillergruppe mot seg, om de ikke får resultater og går lei av brølingen og plystringen hans. Kanskje spesielt når han heller ikke er i stand til å snakke med brorparten av dem.
Brannsupporter.

andreas1989

Kampen i går var vel ganske tydelig den dårligste prestasjonen fra Horneland&co så langt.

Så skal det nå nevnes at det individuelle nivået på spillerne Rennes disponerer går langt utenpå dem Horneland disponerer.

Keeperen fremstår som ganske så solid, ellers er det ikke så mye å skryte av.

Kun en spiller inn i januar, selv om det ble solgt for store summer.

Kjapt innspill

Etter at han løy om slitasje og behovet for å "måtte kjenne at det var riktig", som ikke var de egentlige grunnene og bare gjorde livet surt for Kalvenes og Ludvigsen, nyter jeg motgangen hans i Frankrike.

Han gjorde mye bra for Brann, men i det store bildet er han en ganske alminnelig trener.

andreas1989

Tror nå det er ganske så tidlig å avskilte Horneland som en allminnelig trener. Ikke er jeg enig heller.

Det er lett å se hva man prøver på i Saint-Etienne, men spillermatriellet er rett og slett ikke bra nok til å få til det i en liga som Ligue 1. Så om noe så må man vel kunne si at Horneland burde ha en mer pragmatisk tilnæring.

Det har vært noen poengtap som rett og slett skyldes grove personlige feil av enkelt spillere.

Kjapt innspill

I europeisk målestokk mener jeg han er en helt alminnelig trener, uavhengig av starten i St. Etienne. Han har naturligvis blytunge arbeidsforhold der. Et dårlig valg av klubb når han skal prøve seg utenlands, men kanskje litt blendet av egen opptur i Bergen?

Kjell249

Tror ofte man undervurderer tilfeldigheter når det gjelder trenere. Det er veldig mange faktorer som spiller inn. Klubb, støtteapparat, spillere, osv.

Tror Horneland var perfekt for å rydde opp i en ukultur, og samtidig få tid til å bygge opp et lag i førstedivisjon. Spørs om han får samme tålmodigheten i Frankrike.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Superjack

Quote from: Kjapt innspill on February 09, 2025, 17:17:56 PMI europeisk målestokk mener jeg han er en helt alminnelig trener, uavhengig av starten i St. Etienne. Han har naturligvis blytunge arbeidsforhold der. Et dårlig valg av klubb når han skal prøve seg utenlands, men kanskje litt blendet av egen opptur i Bergen?

Det er jo selvfølgelig veldig "romantisk" å ta over en klubb med potensiale, men som har underrepresentert i lange tider, i håp om å få den opp og i god stand igjen.
Men jeg er rimelig sikker på at erfaringsdata viser at dette skjer veldig veldig sjelden, og at klubber som sliter over tid ofte gjør dette lenge og gjerne spiser trenere. Mye sitter ofte i veggene i styre, klubbledelse ellers og mer.

Brannsupporter.

krakra

Quote from: Superjack on February 09, 2025, 17:46:08 PM
Quote from: Kjapt innspill on February 09, 2025, 17:17:56 PMI europeisk målestokk mener jeg han er en helt alminnelig trener, uavhengig av starten i St. Etienne. Han har naturligvis blytunge arbeidsforhold der. Et dårlig valg av klubb når han skal prøve seg utenlands, men kanskje litt blendet av egen opptur i Bergen?

Det er jo selvfølgelig veldig "romantisk" å ta over en klubb med potensiale, men som har underrepresentert i lange tider, i håp om å få den opp og i god stand igjen.
Men jeg er rimelig sikker på at erfaringsdata viser at dette skjer veldig veldig sjelden, og at klubber som sliter over tid ofte gjør dette lenge og gjerne spiser trenere. Mye sitter ofte i veggene i styre, klubbledelse ellers og mer.

Stallen Horneland fikk jobbe med fra høsten 2021 hadde følgende spillere: Dyngeland, Wolfe, Kristiansen, Sery Larsen, Horn Myhre, Rasmussen, Heltne Nilsen, Finne, Heggebø, Blomberg.

Syns det tidvis, særlig i enkelte kretser, overdrives hvor mye "gråstein" Horneland måtte jobbe med. Det var mye kvalitet og mange solide typer i stallen allerede høsten 2021. Nachspillet gjorde også at man fikk kvitte seg med råtne egg som Barmen og Forren og etter nedrykket forsvant det noen til.

Skal ikke snakke ned Horneland som beviselig gjorde en veldig god jobb for Brann, men denne ideen om at han var en form for magiker som fikk en svak stall til å gjøre det bra og at alt skal falle sammen uten ham ser jeg ikke. Det er fortsatt mye kvalitet i stallen, det er mye potensiale i akademiet og den toppidrettskulturen han innførte ser ikke ut til å forsvinne under Freyr. Ei heller presspillet. Så var det flere ting som manglet i spillet under Horneland, som vi forhåpentligvis kan videreutvikle nå.

Så må jeg si at jeg syns Horneland dro på en måte som ødelegger en del av ettermælet for min del. Ikke helt Svikert Heltne Nilsen, men måten han kastet ledelsen under bussen på, og drev og snakket om Molde på til Høgmo gjør at jeg ikke gråter over at det går som det går i Frankrike.

Superjack

Som noen over er inne på, Horneland fremstår ikke for meg som noen unikum som ikke kan erstattes. Han er ikke en Eggen eller Knutsen.

Og begge de to kunne også fått gode jobber i det store utland, men valgte / velger å bli i prosjektet de har, fremfor å kaste prosjektet de er på under bussen.

Så jeg også har nok litt sånn skadefryd i meg om Horneland mislykkes.
Brannsupporter.

Eivind

Lett å romantisere det som har vært. Så også med Horneland og den "fantastisk offensive fotballen". Vi har utrolig mye å gå på i det offensive spillet, men har blitt vant til trenere som Skarsfjord, Steinar Nilsen, LAN og Kåre Ingebrigtsen. Så da var det en befrielse for oss alle med et angripende Brannlag.

Men; det er lett å glemme alle sliteseirene mot bunnlag på stadion, og bare tenke at alt var så fantastisk sprudlende under Horneland. Har genuint tro på at Frey kan utvikle oss, så lenge han får de riktige forutsetningene til det.

Heller ikke utenkelig at "plystrehorne" tærer på en spillergruppe. At Horneland har sett det komme og at nedturen hadde kommet neste sesong med Horneland.

Churchill

Problemet til Hornisen er nok mest at han ikke får et år i League 2 på seg for å drille inn spillestil og holdninger, slik han fikk i Brann. Rykker St Etienne ned, brenner det nok snart et blått lys for han.
...we shall never surrender.

Corran

Quote from: krakra on February 09, 2025, 17:52:57 PM
Quote from: Superjack on February 09, 2025, 17:46:08 PM

Stallen Horneland fikk jobbe med fra høsten 2021 hadde følgende spillere: Dyngeland, Wolfe, Kristiansen, Sery Larsen, Horn Myhre, Rasmussen, Heltne Nilsen, Finne, Heggebø, Blomberg.

Syns det tidvis, særlig i enkelte kretser, overdrives hvor mye "gråstein" Horneland måtte jobbe med. Det var mye kvalitet og mange solide typer i stallen allerede høsten 2021. Nachspillet gjorde også at man fikk kvitte seg med råtne egg som Barmen og Forren og etter nedrykket forsvant det noen til.

Skal ikke snakke ned Horneland som beviselig gjorde en veldig god jobb for Brann, men denne ideen om at han var en form for magiker som fikk en svak stall til å gjøre det bra og at alt skal falle sammen uten ham ser jeg ikke. Det er fortsatt mye kvalitet i stallen, det er mye potensiale i akademiet og den toppidrettskulturen han innførte ser ikke ut til å forsvinne under Freyr. Ei heller presspillet. Så var det flere ting som manglet i spillet under Horneland, som vi forhåpentligvis kan videreutvikle nå.

Så må jeg si at jeg syns Horneland dro på en måte som ødelegger en del av ettermælet for min del. Ikke helt Svikert Heltne Nilsen, men måten han kastet ledelsen under bussen på, og drev og snakket om Molde på til Høgmo gjør at jeg ikke gråter over at det går som det går i Frankrike.
De spillerne du nevner der er jo alle vrakgods/reserver fra andre klubber, en som fikk 1 årskontrakter, 1 som gikk til glimt og feilet, og et par ungdommer fra egne rekker.
Dette var jo da ikke mye kvalitet sånn sett.
Dyngeland gikk ned i lønn for å komme til en klubb der han kanskje skulle få spille.
FHM kom til Brann for han var langt bak i køen på vif eller han kunne være backup på back. Og ble også brukt på back her en periode men var bare glad han endelig fikk spille fotball
Finne var benkesliter i vif
Rasmussen og SHN kom som vrakgods fra utlandet der de hadde feilet.
Rasmussen ble jo nesten frigitt før sesongen i OBOS, men valgte å bli

Så at de ble gode under Horneland eller tok nye steg er det ikke tvil om. Så jo det var litt gråstein over de.

Men klart at når alle sto der med luen i hånden etter nachet på staddaen og Horneland tok litt ansvar samt det som skjedde med nedrykket og publikums støtte utover den høsten var en gigantisk katalysator som hjalp både Hornisen, spillerne og Brann.
At de da fikk en god start i Obos fikk også til en medgangsbølge som aldri egentlig tok slutt selv om det var noen dupper.

Horneland var rett mann til rett tid og han fikk med seg de rette assistentene og spillerne samt at ledelsen i Brann ble oppgradert (og de som var der før var ikke bare gale de heller men de hadde spilt sin rolle ut)

Å gjenskape dette for ham blir vanskelig. Han klarte det i Brann og han klarte noe lignende i Haugesund. Så han kan klare det igjen men da på ledelsen og spillerne spille med ham. Han er avhengig av en god garderobe og ledelse som er litt tålmodig selv om de rykker ned
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Corran on February 09, 2025, 22:26:38 PMÅ gjenskape dette for ham blir vanskelig. Han klarte det i Brann og han klarte noe lignende i Haugesund. Så han kan klare det igjen men da på ledelsen og spillerne spille med ham. Han er avhengig av en god garderobe og ledelse som er litt tålmodig selv om de rykker ned

Tror egentlig at Horneland er best i klubber som gir han tid og som man gjerne ikke har så store forventningene til. Haugesund har jo aldri vært en klubb man har forventet skal utfordre de ledende klubbene. Brann lå jo brakk etter at KI ga seg, og forventningene var mer "Så får vi håpe at vi overlever". Brann måtte jo gå flere omganger med Horneland for å få han til å ta over etter KI. Så kom nachspielskandalen kom, en gudegave for Horneland. Da fikk han ryddet ut noen råtne egg (som andre her nevner), og han sto frem som en solid leder og ikke bare en forfremmet assistenttrener. Spillerne var egentlig for gode til å rykke ned, og det var jo bare såvidt at Brann rykket ned. Jeg mistenker at om Horneland hadde vunnet kvalifiseringene så hadde han kanskje ikke fått Brann til så godt i den påfølgende sesongen.

Så om Alexandersson ikke får det til så vil jeg tro at Horneland blir tilbydd jobben igjen, men jeg er usikker på om han kan få til det samme en gang til. Spesielt med tanke på de spillerne som er i klubben nå.

ACHTUNG

Horneland kommer nok til å bli hissigere på Felix og andre, kanskje Serry, nå.

Kjapt innspill

Quote from: Churchill on February 09, 2025, 21:57:44 PMProblemet til Hornisen er nok mest at han ikke får et år i League 2 på seg for å drille inn spillestil og holdninger, slik han fikk i Brann. Rykker St Etienne ned, brenner det nok snart et blått lys for han.

Det er vel ikke usannsynlig at St. Etienne vurderer et nytt trenerbytte allerede om de to neste kampene går galt. Det er fortsatt tid igjen til å redde sesongen. Med tap mot Marseille og dumpekandidat Le Havre vil de kanskje føle at byttet ikke ga effekten de håpet på, og at de kan trekke et desperat lodd i håp om å få en effekt resten av kampene.

Kjell249

Ser på ba.no at Høgmo går tilbake på Horneland sitat. Noen som vil oppdatere om hva artikkelen sier🤓?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Go Up