• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Rasmus Holten

Started by Kagain, February 26, 2022, 19:33:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Siden han har signert proffkontrakt er det vel naturlig at han får sin tråd han også

https://www.brann.no/nyheter/rasmus-holten-har-skrevet-proffkontrakt

Der står det at

"Holten skal etter planen spille for Brann 2 den kommende sesongen, i tillegg til den nasjonale serien for G18 og NM for G19. "

Men med de beskrivelsene han får som spiller så ser det ut som en spiller Brann han ha nytte av.

Fakiren omtaler han slik

"Han er stor, sterk, har bra fart og er god med ballen, både på lange og korte pasninger"

med stor så er det oppgitt 195 cm på sokkelesten.

Velkommen skal han være, så får man se om det er nok en lovende unggutt som må vise seg andre steder eller om klarer å bli stor spiller for Brann...

Gulløl

Noen som kan si noe om Rasmus Holten sine egenskaper, styrker og svakheter, og om han har vist utvikling for Brann 2 i år ? Er han så bra at han som 18 åring ved inngang til 2023 sesongen kan komme inn som et fjerdevalg i A-lagsstallen og begynne å få noen innhopp ?

Denne beskrivelsen gir Fakiri i linken i åpningsinnlegget fra februar:
- Rasmus har gode forutsetninger for å bli en veldig god midtstopper. Han er stor, sterk, har bra fart og er god med ballen, både på lange og korte pasninger, sier El Fakiri.

Det står at han har bra fart. Vil det si raskere enn Skovgaard og Pallesen men tregere enn Kristiansen ?

Fakta:
Navn: Rasmus Holten
Posisjon: Midtstopper.
Født: 20.02.2005
Høyde: 195cm
Til Brann: September, 2021.
Tidligere klubber: Smørås og Fana.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Fakiri må nesten bruke seg selv som "benchmark" når han sier Holten har bra fart. Eller så er det snakk om "bra fart" på samme måte som Runar Hove visstnok er rask. Altså, etter at man har løpt 50 meter, så har man høy toppfart.

Holten er tung i steget. Egentlig minner han mye om Runar Hove. Svær, trygg med ball og tung i steget. Han imponerte meg i andrelagets siste kamp mot Sandnes Ulf. Da var han "overalt" og ryddet opp både i lufta og langs bakken. Var også veldig aktiv med kjeften og pisket lagkameratene opp i press.

Corran

Quote from: krakra on June 20, 2022, 12:11:31 PMFakiri må nesten bruke seg selv som "benchmark" når han sier Holten har bra fart. Eller så er det snakk om "bra fart" på samme måte som Runar Hove visstnok er rask. Altså, etter at man har løpt 50 meter, så har man høy toppfart.

Holten er tung i steget. Egentlig minner han mye om Runar Hove. Svær, trygg med ball og tung i steget. Han imponerte meg i andrelagets siste kamp mot Sandnes Ulf. Da var han "overalt" og ryddet opp både i lufta og langs bakken. Var også veldig aktiv med kjeften og pisket lagkameratene opp i press.
Uten å ha sett ham i det hele tatt bortsett fra høydepunkter så er det spillere som kan se veldig tunge ut i steget helt til en oppdager at de faktisk holder følge med spillere som ser mye raskere ut
Og igjen helt uten at jeg vet om det er tilfellet med Holten
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Holten får mye skryt for tiden. Skaanes hyller ham blant annet for ballferdighetene i dagens mytteripodcast. Håper han får spilletid i vinter. Kanskje han blir Sery Larsens makker?

Optimist

Quote from: krakra on January 30, 2023, 20:06:15 PMHolten får mye skryt for tiden. Skaanes hyller ham blant annet for ballferdighetene i dagens mytteripodcast. Håper han får spilletid i vinter. Kanskje han blir Sery Larsens makker?

Holten og Jeph tror jeg kunne blitt en enorm duo der bak. Forhåpentligvis har Holten en ro som gjør at han holder seg unna tabber hvor gjerne Kolskogen kunne tabbet seg ut.
Kokende idiot

Kagain

Quote from: krakra on January 30, 2023, 20:06:15 PMHolten får mye skryt for tiden. Skaanes hyller ham blant annet for ballferdighetene i dagens mytteripodcast. Håper han får spilletid i vinter. Kanskje han blir Sery Larsens makker?

Basert på det som har blitt sagt om Holten så ville jo det dekket over noen av utfordringene Sery Larsen har (hodestyrke og styrke).

Oppsummert av det jeg har oppfattet rundt Holten så er han

* Høy
* Sterk
* Kjapp
* Gode ballferdigheter

Jeg mener, det er noe som man burde kunne arbeide med. Blomstrer det helt ut så kan det være noe nært en komplett stopper. Men da krever det nok kamptrening så vel som utenom kamp...

Gulløl

Hvor bra er Holten sin hodestyrke ? Vet at han er høy men er han på nivå med Pallesen å rydde unna i luften ? Eller mer som Skovgaard og Sery Larsen som vel  kan karakteriseres som mer middels i luften ? Kolskogen og Kristiansen er vel de som mangler mest luftstyrke.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Med normal god utvikling vil jo 195 cm høye Holten fortsatt bli bedre i timing, få bedre spenst og bli sterkere. I verste fall blir han ganske god til å renske unna i luften.

Jeg har sett ham i èn kamp på nært hold. Det var i sommer, på Nymark for Brann 2, mot Bremnes. Han hadde gode langpasninger og var trygg i pasningsspillet forøvrig. Videre var det helt tydelig at han var svært opptatt av å flytte beina sine så fort han kunne, og utnytte sine lange bein. I flere dueller han var på etterskudd i, klarte han å strekke ut det ene beinet å krangle til seg ballen likevel.

Og så var han verbalt god.
Tren på langskudd

Nixon

Jeg så Holten oppe på Voss i mai i fjor i cupen. Han kom inn og gjorde ikke et veldig godt inntrykk. Syntes han virket både treig, keitete og usikker. Så begynte tilbakemeldingene fra Brann 2 å bli gode utover året, og nå er det fra de rundt A-laget at skryten kommer fra. Ingenting er bedre enn det. Har gått fra pessimist til betinget optimist.

Blir spennende å se han nede på Solkysten i de tre kampene. Regner vel med at det blir vanlig opplegg der tilnærmet hele laget blir byttet ut til pause slik at de fleste får sjansen til å få kamptrening.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg kom på at jeg så ham i høst også. Da var han svak. Jeg tror jeg omtalte det som en "denne kampen må jeg lære av"-kamp, for hans del. Men han har et bra potensiale.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Nixon on January 31, 2023, 11:34:39 AMJeg så Holten oppe på Voss i mai i fjor i cupen. Han kom inn og gjorde ikke et veldig godt inntrykk. Syntes han virket både treig, keitete og usikker. Så begynte tilbakemeldingene fra Brann 2 å bli gode utover året, og nå er det fra de rundt A-laget at skryten kommer fra. Ingenting er bedre enn det. Har gått fra pessimist til betinget optimist.

Blir spennende å se han nede på Solkysten i de tre kampene. Regner vel med at det blir vanlig opplegg der tilnærmet hele laget blir byttet ut til pause slik at de fleste får sjansen til å få kamptrening.

Da Horneland skulle oppsummere debutantenes innsats etter den cupkampen, så glemte han Holten. Tror til og med han sa noe alá "har jeg husket alle da?" uten at han kom på Holten.

I starten av sesongen fremstod han som en ganske typisk "høy, ung midtstopper", som ikke hadde så mye annet enn høyden å by på, men han fikk en periode på sensommeren(tror jeg) der han var helt enorm og dominerte i nesten alle faser en stopper kan dominere i. Ryddet opp både i luften og langs bakken, brøt pasninger og styrte spillet med ro og presise framspill. I den perioden kunne han nok klart seg helt fint i OBOS-ligaen også. Så fikk han en liten formdupp utpå høsten.

Det er spennende med en så stor stopper som har såpass gode ferdigheter og ro med ballen. Så ser jeg at alle har begynt å beskrive ham som veldig rask. Jeg syns han virket treig i fjor, men mulig han har en god toppfart og har forbedret akselerasjonen sin.

SeLyren

Høres ut som en beskrivelse av Hove. Er skeptisk til så høye stoppere, men det kan absolutt fungere viss en har en lavere og raskere stopper i makkerparet. Det er ikke sååå ofte en midtstopper får lange spurter, men å være kjapp langs bakken inni boksen derimot.

krakra

Hove er en sammenligning. En annen er Kristoffer Ajer.

SeLyren

Håper din sammenligning er bedre enn min, tiden vil vise. Men det er digg med ett skikkelig stoppertalent, det har vi ikke hatt i Brann siden Grønner, og han feilet de med.

Go Up