• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2018

Started by Lasaron, April 09, 2018, 09:49:45 AM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

marsboer

Hvis Brann greier på en eller annen måte å ta gullet, så er det ikke utenkelig at Fredrik Haugen forsvinner. Men jeg tror heller at Vito kommer til å forsvinne. Enten nå eller løpet av vintervinduet. 

Vi må også forvente å miste flere av spillerne hvis vi vinner gullet. Da er nesten alle attraktive. Det er nok derfor vi forsterker skikkelig i dette (+ neste vinduet i forkant).  Det er ganske smart av Brann.

Om det blir sølv eller bronse isteden, beholder vi nok flere av spillerne :)

Pluss-siden er jo at vi blir mer attraktive - fordi vi kommer til å spille ut i europa. Da ønsker forhåpentligvis mange å spille for oss.

nero

Quote from: Spelaren on August 15, 2018, 07:33:39 AMEndelig er erstatteren for Helstad her!
Det tok LITT tid, men nå er vi der!
Lions led by donkeys.

Alonso Solis

August 15, 2018, 08:55:07 AM #2052 Last Edit: August 15, 2018, 08:57:18 AM by Alonso Solis
FOR et vindu, gitt at Eggen og Bamba kommer. Jeg var skikkelig, skikkelig skeptisk til det meste her i livet når Heltne dro til storklubben i det eksotiske utland, men nå tar jeg rett og slett av meg den fine røde hatten for Soltvedt og Co. Meget solid levert!

Var Molde-kampen(e) en blessing in disguise?

pidre

Quote from: ACHTUNG on August 15, 2018, 08:27:52 AMDe som garantert forsvinner, blant annet av naturlige årsaker, i tillegg til Radlinger, Acosta, Vito, Ruben og Haugen:

Braaten

Karadas

Orry

Inntil 8 spillere forsvinner før neste sesong og det kommer nok Brann til å merke i 2019, dersom ikke man forsterker ytterligere i vintervinduet. Uansett kan det bli en mellomsesong til neste år.

Her var det mye grums.

Orry skal helst ingen steder!
Saludar a los monos!

tintin

Kommer Eggen no så kan vi jo signere løfgren fra neste år, men han kommer sikkert med det samme siden han er i byen no...

Corran

Orry forsvinner. Han er blitt små muggen pga at han ikke spiller mer og innkjøpene som er gjort tyder jo også på at han ikke er med i videre planer.
Helt greit at han forsvinner. Laget noen fine mål men det er det.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Rød makt på Hansa

Atlet Orvanger

Frykter at kjøpene av to midtstoppere betyr at Vito forsvinner i dette vinduet. Hvorfor skal vi ellers kjøpe to spillere i en posisjon der vi aldri roterer på spillere? Dersom det skjer har vi mistet de to som har vært viktigst for den gode våren vi hadde defensivt - samt de to eneste ledertypene/innpiskerene jeg ser i dette laget (kjenner ikke de som kommer inn godt nok).


osoerli

Quote from: Nixon on August 15, 2018, 09:19:38 AM
Quote from: Alonso Solis on August 15, 2018, 08:55:07 AMMeget solid levert!

Ja, med en solid lommebok er alt mulig...;)
Hvis 8-9 mill for Bamba stemmer, er det nok med lommeboka til Trond
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Et evt. Bamba-kjøp lukter helt klart av Mohnillioner.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Leffen

Etter det TV 2 erfarer blir det trolig ingen overgang for Christian Eggen Rismark. Brann skal ha vært interessert i Ranheim-stopperen over lang tid, men overgangen ser ut til å gå i vasken.

Bamba, YESS!!

tintin

Hvis prisen stemmer på bamba håper eg at det ikkje ligger noen videresalgsprosenter i avtalen

Billy Elliott

Quote from: tintin on August 15, 2018, 09:30:02 AMHvis prisen stemmer på bamba håper eg at det ikkje ligger noen videresalgsprosenter i avtalen

Bør helst være en ganske lang kontrakt også.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

tintin

Quote from: Leffen on August 15, 2018, 09:28:59 AMEtter det TV 2 erfarer blir det trolig ingen overgang for Christian Eggen Rismark. Brann skal ha vært interessert i Ranheim-stopperen over lang tid, men overgangen ser ut til å gå i vasken.

Bamba, YESS!!
Rart hvis det går i vasken, må jo ha vært enig med klubben siden de skulle diskutere kontrakt...

tintin

Ballspark sender direkte fra Flesland no

tintin

Ifølge transfermarkt er jesper løfgren primært h.back men spiller og stopper, bra om han kan bekle begge deler...

Billy Elliott

Quote from: Leffen on August 15, 2018, 09:28:59 AMEtter det TV 2 erfarer blir det trolig ingen overgang for Christian Eggen Rismark. Brann skal ha vært interessert i Ranheim-stopperen over lang tid, men overgangen ser ut til å gå i vasken.

Ifølge VG stemmer ikke dette. Fra VG Direkte for 20 minutter siden:

"Ifølge VGs opplysninger er Brann og Ranheim - etter litt tautrekking - enige om en overgang for midtstopper Christian Eggen Rismark (27). Barnebarnet til trenerlegenden Nils Arne Eggen hadde egentlig kontrakt med Ranheim ut neste år og er dermed kjøpt fri av Brann. Han reiste til Bergen i går og skal, slik VG forstår, bare være en medisinsk test unna å kunne signere for gulljagende Brann."

Også BT står på at han snart er klar.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Ninja-Bob

August 15, 2018, 10:14:15 AM #2067 Last Edit: August 15, 2018, 10:16:19 AM by Ninja-Bob
Men på Ballspark-sendinga sa dei at overgangen til Eggen Rismark hang i ein «langt tynnare tråd» enn Bamba-overgangen, om eg hugsar rett.

Norlings Hund 2

TV2 har oppdatert saken sin nå:

"Svenske Jesper Löfgren, Ranheims Christian Eggen Rismark og Kristiansund-spiss Daouda Bamba ser alle ut til å bli Brann-spillere i løpet av dagen. Onsdag morgen meldte BT at Brann og Kristiansund er enige om en overgangssum som skal være mellom 8 og 9 millioner kroner for Bamba."

VG melder at bare den medisinske testen gjenstår for Eggen Rismark.

ACHTUNG

Det må sies at BTs podcast-gjeng gjør en glimrende jobb for tiden, en perfekt firerbande med Pamer, Bøyum, Huseklepp og Doddo. Enestående bra live-sending fra Flesland. Huseklepp er en få fotballspillende fotballeksperter som er verdt å høre på.

SeLyren

Kjøpefest! Soltvedt alså, for en luring.

Chrisstah

Quote from: Atlet Orvanger on August 15, 2018, 09:25:19 AMFrykter at kjøpene av to midtstoppere betyr at Vito forsvinner i dette vinduet. Hvorfor skal vi ellers kjøpe to spillere i en posisjon der vi aldri roterer på spillere? Dersom det skjer har vi mistet de to som har vært viktigst for den gode våren vi hadde defensivt - samt de to eneste ledertypene/innpiskerene jeg ser i dette laget (kjenner ikke de som kommer inn godt nok).



Kan hende LAN tenker at vi må være litt mer uforutsigbare.
Han har vist at han ikke er helt fremmed for å lege om formasjonen.

Kan tyde på at disse blir hentes mtp å legge om formasjonen i de kampene det trengs.

3-5-2/5-4-1/5-3-2

For det kan hende formasjonen vår begynner å bli sårbar og at vi trenger å være litt mer uforutsigbare.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Leffen

Quote from: ACHTUNG on August 15, 2018, 10:33:32 AMDet må sies at BTs podcast-gjeng gjør en glimrende jobb for tiden, en perfekt firerbande med Pamer, Bøyum, Huseklepp og Doddo. Enestående bra live-sending fra Flesland. Huseklepp er en få fotballspillende fotballeksperter som er verdt å høre på.

Enig! Huseklepp er overraskende analytisk av seg. Eneste som er litt irriterende er at Doddo hele tiden skal spilles opp som "comic relief".

Belfort

For et deilig kok det er nå

Optimist

Rismark fra Ranheim er nå bekreftet klar for Brann! I følge BT og Ranheim selv.
Kokende idiot

Pelle

Eggen klar for Brann kan ikke finne ord for kor fantastisk det er !
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle

Billy Elliott

Mange nye inn, men skal noen ut? Vega er jo den eneste som ryktes bort? Men hva med for eksempel HKJ? Nå har vi jo plutselig fire spisser til en posisjon. Kan ikke se at han selv vil synes det er noe gjevt å sitte på tribunen resten av sesongen. Kan vi få leid ut eller solgt han?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

AtroZ

La oss for all del kalle ham Rismark og ikke Eggen.. Likevel et søt poeng fra BA om bestefar Eggen som kan bli tvunget til å sitte på Stadion å heie på Brann GULL!
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

AtroZ

Quote from: Billy Elliott on August 15, 2018, 11:47:07 AMMange nye inn, men skal noen ut? Vega er jo den eneste som ryktes bort? Men hva med for eksempel HKJ? Nå har vi jo plutselig fire spisser til en posisjon. Kan ikke se at han selv vil synes det er noe gjevt å sitte på tribunen resten av sesongen. Kan vi få leid ut eller solgt han?
La merke til at LAN hadde en liten prat i midtsirkelen etter treningen i dag der han avsluttet med å håndhilse på Vega. Takk for nå?
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Erifos


[/quote]
La merke til at LAN hadde en liten prat i midtsirkelen etter treningen i dag der han avsluttet med å håndhilse på Vega. Takk for nå?
[/quote]
https://www.bt.no/100Sport/fotball/Se-Ballspark-fra-Stadion--Mer-om-Branns-overgangsfest-259857b.html

Spol frem til 13:55. Ser dessverre ut som et farvel...

Spelaren

August 15, 2018, 12:52:16 PM #2080 Last Edit: August 15, 2018, 12:56:19 PM by Spelaren
Trasig med Vega-exit. Har alltid likt fyren, jobber som bare pokker og de eminente sklitaklingene der han sklir opp på siden bakfra er pur fotballkunst.

Edit: Dersom det skjer altså... Er jo ingenting avklart der i gården.
Gå av.

nero

Så Bambaovergangen er ikke offisiell ennå?
Lions led by donkeys.

Corran

Er kun Rismark som er offisiell pr nå
Er vel både legesjekk og personlig avtale som tar litt tid.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

stigh

Quote from: Spelaren on August 15, 2018, 12:52:16 PMTrasig med Vega-exit. Har alltid likt fyren, jobber som bare pokker og de eminente sklitaklingene der han sklir opp på siden bakfra er pur fotballkunst.

Edit: Dersom det skjer altså... Er jo ingenting avklart der i gården.


Fra bt: Oppdatering Vega:
Håndtrykket til Vega kan ha vært noe så uskyldig som at han var god på trening. Men han kan forsvinne i dag, eller gå til et annet land i løpet av måneden.

Ninja-Bob

Frå BA si livedekning av overgangsvindauget:

«Det blir trolig ingen overgang på Deyver Vega onsdag kveld. Costaricaneren sliter benken i Brann og vil vekk (...)»

https://www.ba.no/vis/direkte/cjku1ajq3001i08f8x8270f7h?mode=static

Lasaron

BA skriver noe om at alt tyder på at Vega ikke går til en annen norsk klubb i dette vinduet, men at blant annet det danske vinduet er åpent ut august. Og så er det heller ikke avklart om denne Löfven kommer, og eventuelt når.
Tren på langskudd

Corran

Fra BA:
Etter det BA kjenner til har Daouda Bamba bestått den medisinske testen. Alt skal da være ryddet av veien. 23-åringen blir definitivt Brann-spiller!

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Svensken signert, men fra 1. januar. Da kan Vega bli.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

Löfgren signert. Fra og med 2019. Brann opplyser ikke om kontraktslengde. Blir Bamba signert har vi for mange på den kvoten.

Forøvrig et mysterium det med Stenevik. På lagsidene til Brann er Grøgaard allerede kommet inn, mens Stenevik står oppført som utlånt.

Edit: Glemte at Bamba ikke går i kvoten. Vega kan bli.
Tren på langskudd

ACHTUNG


Nixon

Quote from: Billy Elliott on August 15, 2018, 13:40:40 PMSvensken signert, men fra 1. januar.

Jeg er generelt sett skeptisk til spillere som ikke har egen side på Wikipedia, men satser på at Nilsen sin magefølelse fra treningene er rett og at vi etterhvert får en solid spiller i den unge svensken.
Rød makt på Hansa

Belfort

Bamba bekreftet, kontrakt ut 2021. Kunne tenkt meg ett år til

Lasaron

BA skriver at svensken har fått treårskontrakt.
Tren på langskudd

Tom C

Quote from: Belfort on August 15, 2018, 13:47:51 PMBamba bekreftet, kontrakt ut 2021. Kunne tenkt meg ett år til

Det var faktisk litt deilig. Bamba var faktisk den jeg var litt bekymret for skulle lage trøbbel med urealistiske krav i den personlige kontrakten. Vet ikke helt hvorfor, men det har vel med personligheten og den åpenbart høye selvtilliten fyren har, så vet man jo aldri. Gleder meg til å se han spille i rød drakt, ihvertfall frem til han finner ut at han er for stor for oss også... :)
Aldri mer Obos....

Jose Arrogantio

Når hadde vi sist et like begivenhetsrikt vindu?

Lasaron

Vinteren 1996? Da kom det en del. Skal prøve meg på en liste etter husken.

Morten Pettersen fra Start, floppet.
Claus Eftevaag
Tore Andre Flo
Jan Ove Pedersen
Morten Pedersen
Var det da Arne Vidar Moen kom også?
Tren på langskudd

nero

Quote from: Jose Arrogantio on August 15, 2018, 13:57:24 PMNår hadde vi sist et like begivenhetsrikt vindu?
Bortsett fra RBHs klovnerier må vi vel tilbake til 06-07. Dette er herlig. Soltvedt og POL er guder.
Lions led by donkeys.

nero

Husker signeringen av Martin Andresen. Da våknet håpet for alvor hos mange av oss. Dette minner jo litt om det..
Lions led by donkeys.

tintin

Sommeren 07 med azar, bakke, fakiri var og en sånn nesten:-) eller bommer eg?

Belfort

Syk dag. Våkner ikke byen nå så...

Go Up