• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Viking, 01.12.19 kl 18:00. Eliteserien.

Started by Lasaron, November 25, 2019, 08:34:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Forøvrig gleder jeg meg til å høre ekspertene snakke om hvor viktig Vito er for Brann igjen...

Spelaren

Quote from: krakra on December 01, 2019, 19:27:51 PMForøvrig gleder jeg meg til å høre ekspertene snakke om hvor viktig Vito er for Brann igjen...

Hvem skal ellers stå og ballwatche 1-4? En tenåring?
Gå av.

SK

Tromsø på direkte nedrykk akkurat nå. Ikke bra i forhold til å kvitte seg med RYJ. Mye vanskeligere hvis de går ned.

krakra

Quote from: SK on December 01, 2019, 19:35:57 PMTromsø på direkte nedrykk akkurat nå. Ikke bra i forhold til å kvitte seg med RYJ. Mye vanskeligere hvis de går ned.
Da spiller de jo på et nivå han kanskje behersker.

Finfin respons

December 01, 2019, 19:43:54 PM #54 Last Edit: December 01, 2019, 20:14:43 PM by Finfin respons
Kooms og Gilli ut.
To spillere som kanskje har et godt forhold til BT?
Kanskje.

Spelaren

Kvinge har noe spennende ved seg. Altfor ung, selvsagt.
Gå av.

krakra

Quote from: Spelaren on December 01, 2019, 19:44:35 PMKvinge har noe spennende ved seg. Altfor ung, selvsagt.
Har gjort mer på 10 minutter enn Koomson, Gilli og Grøgaard gjorde tilsammen i hele kampen. Men unggutter gir jo minuspoeng, så bra han ikke startet.

Superjack

Og igjen er det bare rett å sette innpå ungdom på umulige resultater. 0-6, 1-4 osv. Er det sånn at LAN kan ta den at: det lønner seg å være på laget når vi vinner, som argument for ikke bruke dem???
Brannsupporter.

Finfin respons

Trist å se Bamba og Barmen ikke gidde å jobbe forut for det siste målet. Med flere.
Kanskje.

krakra

Jeg syns BT skal ha baller nok til å fortelle om disse spillerne som er mest kritiske til LAN er spillere som har vært her fra vår første sesong i ES etter OBOS-sesongen eller en overvekt av spillere som har blitt hentet de siste tre vinduene. Jeg mistenker at mange av de som står i front i kampen mot LAN innad i stallen er spillere som ikke har vært med på å bygge Brann opp igjen, men som har kommet hit etter at vi ble etablert i toppen for å "skumme fløten", som har vært en fiasko og som prøver å skyve mye av ansvaret over på treneren.

For min del er det stor forskjell på om spillere som Acosta, Haugen, Barmen, Kristiansen osv. er kritiske til LAN eller om spillere som Eggen, Berisha eller RYJ er det. De tre sistnevnte bør egentlig holde kjeft og se seg selv i speilet.

Eivind

Bemerket meg at Haugen unnlot å svare direkte på om han har tillit til LAN.

Asgeir Kleppa2

Quote from: krakra on December 01, 2019, 20:18:41 PMJeg syns BT skal ha baller nok til å fortelle om disse spillerne som er mest kritiske til LAN er spillere som har vært her fra vår første sesong i ES etter OBOS-sesongen eller en overvekt av spillere som har blitt hentet de siste tre vinduene. Jeg mistenker at mange av de som står i front i kampen mot LAN innad i stallen er spillere som ikke har vært med på å bygge Brann opp igjen, men som har kommet hit etter at vi ble etablert i toppen for å "skumme fløten", som har vært en fiasko og som prøver å skyve mye av ansvaret over på treneren.

For min del er det stor forskjell på om spillere som Acosta, Haugen, Barmen, Kristiansen osv. er kritiske til LAN eller om spillere som Eggen, Berisha eller RYJ er det. De tre sistnevnte bør egentlig holde kjeft og se seg selv i speilet.

Merkelig hvordan KraKra skal ha det til at spillerne er problemet, og illojale når det sportslige ansvaret for problemene UANSETT er på vår middelmådige trener!

Han har tydeligvis ikke fantasi til å tenke seg at spillerne kanskje har tatt opp problemstillinger over lang tid, men møtt veggen på tross av at de kanskje har hatt rett.

Hva skal man da gjøre KraKra, la klubben gå til helvete fordi man skal være lojal i media overfor en wannabe trener som sakte men sikkert har sunket skuten?

Regner med du er typen som mener at Assange er problemet når han avdekket krigsforbrytelser begått av USA, for der er logikken til KraKra....

Jose Arrogantio

Quote from: Asgeir Kleppa2 on December 01, 2019, 20:35:20 PM
Quote from: krakra on December 01, 2019, 20:18:41 PMJeg syns BT skal ha baller nok til å fortelle om disse spillerne som er mest kritiske til LAN er spillere som har vært her fra vår første sesong i ES etter OBOS-sesongen eller en overvekt av spillere som har blitt hentet de siste tre vinduene. Jeg mistenker at mange av de som står i front i kampen mot LAN innad i stallen er spillere som ikke har vært med på å bygge Brann opp igjen, men som har kommet hit etter at vi ble etablert i toppen for å "skumme fløten", som har vært en fiasko og som prøver å skyve mye av ansvaret over på treneren.

For min del er det stor forskjell på om spillere som Acosta, Haugen, Barmen, Kristiansen osv. er kritiske til LAN eller om spillere som Eggen, Berisha eller RYJ er det. De tre sistnevnte bør egentlig holde kjeft og se seg selv i speilet.

Merkelig hvordan KraKra skal ha det til at spillerne er problemet, og illojale når det sportslige ansvaret for problemene UANSETT er på vår middelmådige trener!

Han har tydeligvis ikke fantasi til å tenke seg at spillerne kanskje har tatt opp problemstillinger over lang tid, men møtt veggen på tross av at de kanskje har hatt rett.

Hva skal man da gjøre KraKra, la klubben gå til helvete fordi man skal være lojal i media overfor en wannabe trener som sakte men sikkert har sunket skuten?

Regner med du er typen som mener at Assange er problemet når han avdekket krigsforbrytelser begått av USA, for der er logikken til KraKra....

Tror du misforstår Krakra ganske kraftig her. Han har vært kritisk til LAN lengre enn de fleste.

Asgeir Kleppa2

Quote from: Jose Arrogantio on December 01, 2019, 20:36:45 PMTror du misforstår Krakra ganske kraftig her. Han har vært kritisk til LAN lengre enn de fleste.

Da beklager jeg den delen, poenget står uansett, ser ingen illojalitet om spillerne over tid har forsøkt de rette kanaler, og har blitt overkjørt av sportslig ledelse.

krakra

December 01, 2019, 20:39:32 PM #64 Last Edit: December 01, 2019, 20:47:01 PM by krakra
Quote from: Asgeir Kleppa2 on December 01, 2019, 20:35:20 PM
Quote from: krakra on December 01, 2019, 20:18:41 PMJeg syns BT skal ha baller nok til å fortelle om disse spillerne som er mest kritiske til LAN er spillere som har vært her fra vår første sesong i ES etter OBOS-sesongen eller en overvekt av spillere som har blitt hentet de siste tre vinduene. Jeg mistenker at mange av de som står i front i kampen mot LAN innad i stallen er spillere som ikke har vært med på å bygge Brann opp igjen, men som har kommet hit etter at vi ble etablert i toppen for å "skumme fløten", som har vært en fiasko og som prøver å skyve mye av ansvaret over på treneren.

For min del er det stor forskjell på om spillere som Acosta, Haugen, Barmen, Kristiansen osv. er kritiske til LAN eller om spillere som Eggen, Berisha eller RYJ er det. De tre sistnevnte bør egentlig holde kjeft og se seg selv i speilet.

Merkelig hvordan KraKra skal ha det til at spillerne er problemet, og illojale når det sportslige ansvaret for problemene UANSETT er på vår middelmådige trener!

Han har tydeligvis ikke fantasi til å tenke seg at spillerne kanskje har tatt opp problemstillinger over lang tid, men møtt veggen på tross av at de kanskje har hatt rett.

Hva skal man da gjøre KraKra, la klubben gå til helvete fordi man skal være lojal i media overfor en wannabe trener som sakte men sikkert har sunket skuten?

Regner med du er typen som mener at Assange er problemet når han avdekket krigsforbrytelser begått av USA, for der er logikken til KraKra....
Jeg orker ikke gå inn i noen diskusjon med en som tydeligvis legger som premiss at det er ETT problem i Brann og skal "diskutere" hva dette er. Særlig ikke noen med en historikk som din.

Men det er altså ikke snakk om illojalitet, men spillere som har prestert dårlig siden de kom her og som har vært i media og skyldt på kollektiv og uflaks,, og nektet å ta selvkritikk på egne prestasjoner. Hvis de også er de som løper og sladrer til media om treneren så er dette spillere man ikke vil ha i klubben.

Asgeir Kleppa2

Quote from: krakra on December 01, 2019, 20:39:32 PMJeg orker ikke gå inn i noen diskusjon med en som tydeligvis legger som premiss at det er ETT problem i Brann og skal "diskutere" hva dette er. Særlig ikke noen med en historikk som din.

Oisann lille venn da, historikk som min? Du mener å bli slengt full av dritt av bl.a deg for 4 år siden når jeg hevdet det alle ser tydelig idag?

Og ett problem? Jeg klarer faktisk å ha mere enn en tanke i hodet samtidig, i motsetning til deg virker det som, det er bare å lese mine svar fra noen dager siden det jeg ramser opp ganske tydelig problemene til SKB, og avslutter med at vi kan beholde ass. trener til de er løst opp i.

DU derimot har i ukesvis bare hengt deg opp i illojale spillere, så er vel tydelig hvem som bare klarer å diskutere ett problem....


Vi vet begge 2 hvorfor du ikke vil eller "orker" å "diskutere" med meg, fordi du var tarvelig i sin tid, og det er vondt å se at alt jeg skrev dengang ble virkelighet! Tøysegutt......

krakra

December 01, 2019, 20:47:21 PM #66 Last Edit: December 01, 2019, 20:51:31 PM by krakra
God natt, Asgeir. Du får fortsette å hovere over at LAN bare skaffet oss to medaljer på fire sesonger i ES etter å ha tatt over et lag på nedre halvdel i OBOS året før. Det beviser viiiirkelig at du hadde rett.

At LAN var rett mann da vi skulle erstatte Norling kan da ingen være uenig med. At en klovn som slaktet ansettelsen den gang faktisk har så lite skamvett at han hovererer fem år senere etter opprykk, bronse og sølv fordi mye tyder på at LAN ikke kan ta laget lenger er intet annet enn komisk. Siden du er en slik fyr gidder jeg altså ikke diskutere mer med deg.

Asgeir Kleppa2

Quote from: krakra on December 01, 2019, 20:47:21 PMGod natt, Asgeir. Du får fortsette å hovere over at LAN bare skaffet oss to medaljer på fire sesonger i ES etter å ha tatt over et lag på nedre halvdel i OBOS året før. Det beviser viiiirkelig at du hadde rett.

Nå analyserte jeg vel det også ganske klart for ett par dager siden også..... Ikke at jeg egentlig tror du klarer å forstå det da.....

Natta lille venn

krakra

December 01, 2019, 20:53:05 PM #68 Last Edit: December 01, 2019, 20:57:52 PM by krakra
Jeg leste denne "analysen" og den var da like svak som resten av tullet ditt. Det er veldig lett å "analysere" hvor enkelt prestasjoner har vært.  Du skrev jo før fjorårets sesong.

"Vi får nok svar på dette i årets sesong, klarer de fremgang har jeg feil, men har jeg rett kommer vi til å slite godt! Han er ikke taktisk god nok over hele linjen."

Brann hadde fremgang, du tok feil. Men istedenfor å innrømme det, så stakk du av. Forsvant helt.  Så kommer du sesongen etterpå og erklærer at du hadde rett hele tiden. Du er typen som kunne komme tilbake om så ti år senere, med seriegull og hele pakken, og erklært at du hadde rett om LAN den dagen han ble sparket.

Giles

December 01, 2019, 20:55:35 PM #69 Last Edit: December 01, 2019, 20:57:57 PM by Giles
Kleppa har rett, LAN har ansvaret uansett og jeg finner det sannsynlig at internkommunikasjonen er under båten. LAN plukker spillere, legger opp spillestil og kampplan.Har igrunnen all makt og har forvaltet den dårlig. Fullstendig inkonsekvent når han uttaler seg, i beste fall en tåkefyrste og unndrar seg saklig debatt med virkelighetsfjerne bortforklaringer(spilte godt, marginer bla bla bla) når spillet har vært under enhver kritikk i 18 lange måneder.
Bli kvitt LAN først så kan spillerne tas etterpå. For ja, en rekke av de har underprestert eventuelt er de overvurdert, noe jeg ikke ser bort fra.

krakra

Quote from: Giles on December 01, 2019, 20:55:35 PMKleppa har rett, LAN har ansvaret uansett og jeg finner det sannsynlig at internkommunikasjonen er under båten. LAN plukker spillere, legger opp spillestil og kampplan.Har igrunnen all makt og har forvaltet den dårlig. Fullstendig inkonsekvent når han uttaler seg, i beste fall en tåkefyrste og unndrar seg saklig debatt med virkelighetsfjerne bortforklaringer(spilte godt, marginer bla bla bla) når spillet har vært under enhver kritikk i 18 lange måneder.
Bli kvitt LAN først så kan spillerne tas etterpå. For ja, en rekke av de har underprestert eventuelt er de overvurdert, noe jeg ikke ser bort fra.
er ikke noe enten eller. LAN må gå, og Brann må definere en sportslig strategi og hente en trener som passer inn i den. Det er åpenbart, men samtidig må det ryddes i stallen. For det er nok av spillere der som ikke har holdningene som skal til for å spille på et lag med ambisjoner om gull. Overbetalte, middelmådigheter med et alt for stort selvbilde.

Brann bør satse på egne talenter, og hente unggutter uten ifra som kan utvikles innenfor den stilen de etterhvert skal spille. Det bør være slutt på å hente spillere som har nådd toppen, gi dem millionlønn og satse på at de skal løfte oss til nye høyder.

Jose Arrogantio

For meg er rekkefølgen viktig. LAN ut først, så må ny trener inn som kan evaluere spillerne og finne ut hvem som må vekk basert på holdninger og prestasjoner.

krakra

Hva slags grunnlag har treneren til å evaluere spillerne? De vil jo sannsynligvis vise en helt annen mentalitet når de får viljen sin og får ut treneren. Men vurderingen av hvilke spillere vi har kan ikke bare baseres på hva spillerne viser når ting går deres vei.

Jeg mener det er sportssjefen som bør vurdere hvem i dagens stall som skal fortsette. Og at denne vurderingen bør være minst like hard som vurderingen av treneren. Han kan rådføre seg med ny trener angående spillertyper og lignende, men dette med å bygge toppidrettskultur er er et langsiktig arbeid som bør ledes av sportssjefen og da er det sportssjefen som bør luke vekk ugresset i stallen når det kommer til slike ting.

BBB-mod

Quote from: Asgeir Kleppa2 on December 01, 2019, 20:45:53 PMlille venn da

Ikke gidd å begynn på den veien igjen. Det er faktisk fullt mulig å diskutere her uten.

BBB-mod

Asgeir Kleppa2

December 01, 2019, 21:08:49 PM #74 Last Edit: December 01, 2019, 21:10:51 PM by Asgeir Kleppa2
Quote from: BBB-mod on December 01, 2019, 21:07:04 PM
Quote from: Asgeir Kleppa2 on December 01, 2019, 20:45:53 PMlille venn da

Ikke gidd å begynn på den veien igjen. Det er faktisk fullt mulig å diskutere her uten.

BBB-mod

Men hvor var du når jeg ble slengt full av dritt da lille venn? Fuck off! Men å definere meg som en med "min historikk" er stuereint..... :D Ban meg, har klart meg fint uten dette latterlige forumet drevet av...., vel ingen, bortekam til RBK på forside til for 2 dager siden, gratulerer!


Quote from: krakra on December 01, 2019, 20:53:05 PMJeg leste denne "analysen" og den var da like svak som resten av tullet ditt. Det er veldig lett å "analysere" hvor enkelt prestasjoner har vært.  Du skrev jo før fjorårets sesong.

"Vi får nok svar på dette i årets sesong, klarer de fremgang har jeg feil, men har jeg rett kommer vi til å slite godt! Han er ikke taktisk god nok over hele linjen."

Brann hadde fremgang, du tok feil. Men istedenfor å innrømme det, så stakk du av. Forsvant helt.  Så kommer du sesongen etterpå og erklærer at du hadde rett hele tiden. Du er typen som kunne komme tilbake om så ti år senere, med seriegull og hele pakken, og erklært at du hadde rett om LAN den dagen han ble sparket.

Edit er kjekt er det ikke KraKra.... Og det viser jo absolutt at du ikke leste hva jeg skrev for ett par dager siden når du drar opp saker fra 2017, men du må gjerne tro at du har rett. Dagens situasjon viser at min analyse av hans trenerkapasiteter var rett for 4 år siden!

Men ikke lett å få en med din historikk til å forstå ABCen i fotballen, regner med du har A kurs som undertegnede

Natti natt tøysegutten, PS! en korrekt person viser til hva som ble endret i editen, ikke at du er mye korrekt da!

Forøvrig er jo ditt siste svar til Giles OK, kanskje du forstår at illojalitet kanskje ikke er ordet å bruke i denne situasjonen? Jeg mener, undere har jo skjedd før sies det, så hvem vet, kanskje ett lys tentes i disse juletider.......?

Jose Arrogantio

Grunnlaget vil være samtaler med sportssjefen, så kan treneren bestemme ut i fra det.

Ser poenget ditt, men generelt synes jeg treneren bør ha noe å si angående spillere ut og inn.

Og denne treneren skal helst ikke være LAN.

Giles

Bra Jose, ny trener og sportssjef får evaluere spillerne. Eventuelt også en ny sportssjef. LAN må uansett ut.

krakra

December 01, 2019, 21:11:35 PM #77 Last Edit: December 01, 2019, 21:15:05 PM by krakra
Quote from: Asgeir Kleppa2 on December 01, 2019, 21:08:49 PM
Quote from: BBB-mod on December 01, 2019, 21:07:04 PM
Quote from: Asgeir Kleppa2 on December 01, 2019, 20:45:53 PMlille venn da

Ikke gidd å begynn på den veien igjen. Det er faktisk fullt mulig å diskutere her uten.

BBB-mod

Men hvor var du når jeg ble slengt full av dritt da lille venn? Fuck off!


Quote from: krakra on December 01, 2019, 20:53:05 PMJeg leste denne "analysen" og den var da like svak som resten av tullet ditt. Det er veldig lett å "analysere" hvor enkelt prestasjoner har vært.  Du skrev jo før fjorårets sesong.

"Vi får nok svar på dette i årets sesong, klarer de fremgang har jeg feil, men har jeg rett kommer vi til å slite godt! Han er ikke taktisk god nok over hele linjen."

Brann hadde fremgang, du tok feil. Men istedenfor å innrømme det, så stakk du av. Forsvant helt.  Så kommer du sesongen etterpå og erklærer at du hadde rett hele tiden. Du er typen som kunne komme tilbake om så ti år senere, med seriegull og hele pakken, og erklært at du hadde rett om LAN den dagen han ble sparket.

Edit er kjekt er det ikke KraKra.... Og det viser jo absolutt at du ikke leste hva jeg skrev for ett par dager siden når du drar opp saker fra 2017, men du må gjerne tro at du har rett. Dagens situasjon viser at min analyse av hans trenerkapasiteter var rett for 4 år siden!

Men ikke lett å få en med din historikk til å forstå ABCen i fotballen, regner med du har A kurs som undertegnede

Natti natt tøysegutten, PS! en korrekt person viser til hva som ble endret i editen, ikke at du er mye korrekt da!

Forøvrig er jo ditt siste svar til Giles OK, kanskje du forstår at illojalitet kanskje ikke er ordet å bruke i denne situasjonen? Jeg mener, undere har jo skjedd før sies det, så hvem vet, kanskje ett lys tentes i disse juletider.......?
Når du foran fjorårssesongen skriver at "Hvis vi får framgang i år så tar jeg feil", vi leverer en god sesong og du forsvinner helt. Før du dukker opp igjen året etterpå når vi har hatt en svak sesong og ikke bare hoverer, men skal "ta igjen" på alle som sa imot deg den gangen, så sier det litt om integriteten din.

De fleste trenere får sparken på et eller annet tidspunkt. Det betyr ikke at de ikke er gode trenere, eller at de som spådde nedturer flere år i forveien har noe grunnlag for å hovere. Jeg har lest alt du har skrevet og det er tynt og tendensiøst. Du legger stor vekt på at han overtok et ungt lag, og spillere uten som mye å vise til, som var lett å forme. Når du har bortforklart LANs suksess tidligere har du blant annet gitt æren til Daniel Braaten. Så dine analyser er ikke så troverdige.

krakra

December 01, 2019, 21:13:07 PM #78 Last Edit: December 01, 2019, 21:16:53 PM by krakra
Quote from: Jose Arrogantio on December 01, 2019, 21:09:30 PMGrunnlaget vil være samtaler med sportssjefen, så kan treneren bestemme ut i fra det.

Ser poenget ditt, men generelt synes jeg treneren bør ha noe å si angående spillere ut og inn.

Og denne treneren skal helst ikke være LAN.
Trener bør ha noe å si, men jeg syns sportssjefen skal ha ansvaret og siste ordet. Særlig når det gjelder langsiktig arbeid som å bygge en kultur og ha de riktige typene sånn sett. Så kan treneren komme med ønsker og innspill og gjerne ha en vetorett også.

Dette må gjerne komme etter LAN er ute, men det bør uansett tilfalle sportssjefen, som har et litt tyngre grunnlag også.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on December 01, 2019, 21:13:07 PM
Quote from: Jose Arrogantio on December 01, 2019, 21:09:30 PMGrunnlaget vil være samtaler med sportssjefen, så kan treneren bestemme ut i fra det.

Ser poenget ditt, men generelt synes jeg treneren bør ha noe å si angående spillere ut og inn.

Og denne treneren skal helst ikke være LAN.
Trener bør ha noe å si, men jeg syns sportssjefen skal ha ansvaret og siste ordet. Særlig når det gjelder langsiktig arbeid som å bygge en kultur og ha de riktige typene sånn sett. Så kan treneren komme med ønsker og innspill og gjerne ha en vetorett også.

Dette må gjerne komme etter LAN er ute, men det bør uansett tilfalle sportssjefen, som har et litt tyngre grunnlag også.


Greit nok det. Viktigste er rekkefølgen, ikke hvem sitt ord som tynger mest av ny trener og Soltvedt.

Tror også det blir enklere å gjøre det på en ryddig måte uten potensielt videre bråk om straffede spillere om det kan gjøres med uttalte grunnlag i en ny treners vurderinger.

Corran

Dette bør skje fra i morgen.
Evaluering gjennomføres samt samtaler både med spillere og trenere.
Styret får Sportssjef og DL sin rapport.
Lan får sparken
Om  det er spillere som har vært så illojale som enkelte mener kan være å kan de bli fristilt.
Definere spillestil og lete etter trener som passer ønsket om spillestil
Ny trener ansettes.
Når Januar begynner har ny trener et par måneder på seg til å avdekke hva som MÅ inn for at Brann skal bli et underholdende medalje lag igjen. Mao her må en fristille/selge de som ikke er i planene og erstatte der det MÅ erstattes (dvs ikke er nok å fylle på med unge spillere).
Kvinge viste jo i dag at han ikke står tilbake for noen av kantspillerne vi har pr i dag. Syntes også Bamba viste litt mer på kanten enn alle andre kantspillere har gjort.

Det som kommer til å skje fra i morgen.
Evaluering gjennomføres samt samtaler både med spillere og trenere.
Styret får Sportssjef og DL sin rapport.
LAN fortsetter.
Spillere som har vært sterkest i opprør blir sendt på dør bortsett fra Haugen og Barmen da de ikke tør hive de på dør, men om de er blant de mest kritiske så blir de frosset ut neste år.
Når januar kommer så fylles det på med noen trauste spillere.
Ja og så kommer det en middels aldrende midstopper
Ungdommer blir brukt i treningskamper og får masse lovord.
Til seriestart legges spillestil om litt og ungdommen er hverken på banen eller benken og det er de samme som starter igjen.
Det offensive spillet skal komme når de har fått øvd litt mer på det.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Jeg kjøper ikke helt at Soltvedt er så pro LAN. Mitt inntrykk er at Soltvedt ønsker at talentsatsingen skal være en del av Branns strategi og at LAN står i veien for det. Men for både Johannessen og Soltvedt er det nok viktig at LAN behandles med respekt. At man ikke står og hinter om at han skal vekk eller sparker ham midt i sesongen for å gjøre seg selv mer populær. Dette er mannen som reddet Brann.

Den oppbyggingen av klubben etter at vi rykket ned og var i ferd med å etablere oss i OBOS eller gå konkurs har LAN hovedæren for. Der tror jeg sitter dypt hos begge og derfor har det nok vært viktig at prosessen er respektabel. Det er ikke noe som bor brukes imot dem. Å sparke trener midt i sesongen er bare noe man gjør hvis man er i fare for å rykke ned, eller har en klar kandidat man er redd for å miste. Tror ikke det har vært tilfellet i år. Da er det greit og proft å vente til etter sesongen.

Så har det vært noen uheldige uttalelser, men når media, supportere og enkelte spillere legger er stort press på å fjerne treneren før sesongen er over så er det menneskelig at man pusher tilbake. Ikke riktig valg, men ikke så forferdelig som noen framstilte det som.

Uansett tror jeg LAN er ferdig og da håper jeg de tar seg  tid ril å meisle ut en klar strategi. Ikke bare på spillestil, men også på hvordan man vil fremstå(frittalende og fargerike eller trauste og «proffe» f.eks) om man skal ha en genuin satsing på talenter osv.

Jeg vet hvordan jeg vil at Brann skal være og der hadde Landro vært perfekt, men det viktigste er uansett at Brann tar noen valg de kan stå for også når den nye treneren har fått sparken.

Huff

Quote from: Corran on December 01, 2019, 21:42:59 PMDet som kommer til å skje fra i morgen.

LAN fortsetter.



Jeg tipper LAN er Brann-trener på denne tid i morgen, men jeg nekter å tro at han blir sittende etter dette. I så fall må evalueringen stille trenerapparatet i et overraskende positivt lys.

Personlig tipper jeg at Branns ledelse, både styret, sport og den administrative ledelsen var enige om at LAN kom til å bli sittende uansett hva som dukket opp i evalueringen før kampen borte mot Godset. Etter denne kollapsen tror jeg at LANs stilling har blitt svekket. Etter dagens kollaps, som i lys av det som skjedde i Drammen er ekstrem, tror jeg at en ikke ser noen annen utvei enn å sparke LAN.

Fyren har jo mistet garderoben fullstendig. Noen spillere må bort, men en kan ikke fristille halve stallen. Brann vil til og med kanskje måtte ut med sluttpakker til flere av de en vil fristille, Ettersom flere har prestert elendig det siste halvannet året vil det neppe finnes noen som vil overta lønnsforpliktelsene deres, og et fellestrekk for mange av Branns spillere er at de er på slutten av karrieren og derfor neppe vil takke ja til svære lønnskutt.

En vil dermed risikere å bruke opp neste års overgangsbudsjett på sluttpakker fordi en må kvitte seg med spillere. Så skal en begynne å bygge opp laget, uten penger til spillerkjøp og med skralt med penger til spillerlønninger. I dette scenarioet skal treneren som Bergen har gitt opp oppnå både resultater og begynne å underholde for å vinne publikum tilbake. Å lykkes med LAN er tilnærmet umulig nå, det tror jeg de ansvarlige ser.

ostraume

«Gøy» at Gilli har fått sjansen i sin ønskede høyrebackposisjon. For en katastrofe av en back. Gi bort.

Ja, og LAN kan vel ikke overleve dette? La oss dog være edruelige og takknemlige for innsatsen. Forsvinner han nå står han igjen som en av de bedre trenerne Brann har hatt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

kabelmann

RYJ, Gilli, Rismark, Gilbert... det er jaggu meg mye dårlig på dette laget.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Finfin respons

Quote from: Eivind on December 01, 2019, 20:23:47 PMBemerket meg at Haugen unnlot å svare direkte på om han har tillit til LAN.

Det kan være spillerkollegialitet. Skulle han være den eneste som uttalte seg når planen er at man skal snakke sammen internt?

Man kan ikke ta Haugen på det.
Kanskje.

Finfin respons

Quote from: krakra on December 01, 2019, 20:18:41 PMJeg syns BT skal ha baller nok til å fortelle om disse spillerne som er mest kritiske til LAN er spillere som har vært her fra vår første sesong i ES etter OBOS-sesongen eller en overvekt av spillere som har blitt hentet de siste tre vinduene. Jeg mistenker at mange av de som står i front i kampen mot LAN innad i stallen er spillere som ikke har vært med på å bygge Brann opp igjen, men som har kommet hit etter at vi ble etablert i toppen for å "skumme fløten", som har vært en fiasko og som prøver å skyve mye av ansvaret over på treneren.

For min del er det stor forskjell på om spillere som Acosta, Haugen, Barmen, Kristiansen osv. er kritiske til LAN eller om spillere som Eggen, Berisha eller RYJ er det. De tre sistnevnte bør egentlig holde kjeft og se seg selv i speilet.

HELT ENIG Med store bokstaver.
Kanskje.

Henki

Quote from: Finfin respons on December 02, 2019, 18:09:43 PM
Quote from: Eivind on December 01, 2019, 20:23:47 PMBemerket meg at Haugen unnlot å svare direkte på om han har tillit til LAN.

Det kan være spillerkollegialitet. Skulle han være den eneste som uttalte seg når planen er at man skal snakke sammen internt?

Man kan ikke ta Haugen på det.

Man kan vel heller ikke ta Haugen på at han viser dårlige holdninger, kroppsspråk og mangel på vilje til å jobbe for laget. Det har jo blitt påstått, eller i hvert fall antydet, at de spillerne som er mest mot LAN, er spillere som verken jobber eller opptrer særlig positivt, og at de ei heller er særlig gode fotballspillere. Ingenting av dette er kjennetegn på Fredrik Haugen. Han er i tillegg en av de største lokale profilene Brann har.

Er Haugen involvert i et opprør mot LAN, er det enda en god grunn til å støtte et slikt opprør.
Ballen skal fremover!

krakra

Man må jo skille eplene og pærene her. Det er greit å være kritisk til treneren, og sågar mene at han bør gå. Det er også greit å si tydelig ifra om dette i de rette kanalene.

Det som ikke er greit er å løpe å sladre til media om interne prosesser eller dasse rundt på banen i en "boikott" mot treneren. Haugen har vel heller ikke stått i media og pekt på alle andre som har sviktet mens han enten har sagt eller antydet at han selv har vært god, når han virkelig ikke har det.

Det er jo fult mulig at det er spillere som ønsker LAN ut, uten at de oppfører seg som illojale amatører.

Henki

Quote from: krakra on December 02, 2019, 21:08:12 PMMan må jo skille eplene og pærene her. Det er greit å være kritisk til treneren, og sågar mene at han bør gå. Det er også greit å si tydelig ifra om dette i de rette kanalene.

Det som ikke er greit er å løpe å sladre til media om interne prosesser eller dasse rundt på banen i en "boikott" mot treneren. Haugen har vel heller ikke stått i media og pekt på alle andre som har sviktet mens han enten har sagt eller antydet at han selv har vært god, når han virkelig ikke har det.

Det er jo fult mulig at det er spillere som ønsker LAN ut, uten at de oppfører seg som illojale amatører.

Ja, det mener jeg også. Og hvis Haugen er en av dem som ønsker LAN ut, synes jeg det viser at det ikke nødvendigvis bare er "primadonnaer" eller muldvarper som ønsker LAN ut.
Ballen skal fremover!

krakra

Ikke alle som vil ha vekk LAN er primadonnaer, men alle primadonnaene vil ha vekk LAN.

Fritt sitert.

Henki

Quote from: krakra on December 02, 2019, 21:23:10 PMIkke alle som vil ha vekk LAN er primadonnaer, men alle primadonnaene vil ha vekk LAN.

Fritt sitert.

Det kan vi sikkert enes om. Men kan det være at også primadonnaene har et poeng akkurat i denne saken? Et lite ett i hvert fall?
Ballen skal fremover!

Corran

Haugen har vært en av dem jeg har syntes kan vise litt negativt kroppsspråk i motgang. Men om han og Barmen er "mot" LAN så er det et meget stort problem for Brann/Lan siden de er litt mer enn bare leiesoldater. De er kontinuitetsbærere og klubbens lokale alibi.
Om det er Grøgaard, Gilli og Holmen så er det lett for Lan og klubben å avfeie det.

Apropo Haugen så likte jeg veldig godt en ting han gjorde i går som ga ham et stort pluss i min bok. Når Kvinge kom inn jogget Haugen bort til ham og ga ham en klapp på skulderen og ga han noen oppmuntrende ord.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Quote from: Corran on December 02, 2019, 21:27:04 PMApropo Haugen så likte jeg veldig godt en ting han gjorde i går som ga ham et stort pluss i min bok. Når Kvinge kom inn jogget Haugen bort til ham og ga ham en klapp på skulderen og ga han noen oppmuntrende ord.

Fint!
Kanskje.

Elfakiri

Quote from: krakra on December 01, 2019, 19:27:51 PMForøvrig gleder jeg meg til å høre ekspertene snakke om hvor viktig Vito er for Brann igjen...

Denne agendaen din mot Vito er pinlig.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

krakra

Quote from: Elfakiri on December 03, 2019, 20:39:34 PM
Quote from: krakra on December 01, 2019, 19:27:51 PMForøvrig gleder jeg meg til å høre ekspertene snakke om hvor viktig Vito er for Brann igjen...

Denne agendaen din mot Vito er pinlig.

Har ingen særlig agenda mot Vito. Han er en bra midtstopper og en helt ok kaptein. Jeg vil heller si at jeg har en agenda mot de som framstiller ham som uerstattelig og hans farvel som Branns største problem. Det er flust av kapteiner som er bedre enn Vito. Når vi i de tre årene han har vært kaptein har hatt tre cupfiaskoer, to e-cupfiaskoer og tre høstfiaskoer på rad så nytter det ikke å peke på få innslupne mål og påstå at han har vært en fantastisk kaptein uten å argumentere for det.

Go Up