• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

SK Brann vs Astana, ECL, torsdag 22. august, kl 19:00

Started by Eivind, August 16, 2024, 08:14:10 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Utmedsnolken

August 22, 2024, 20:24:52 PM #200 Last Edit: August 22, 2024, 20:27:05 PM by Utmedsnolken
Begynner å bli lei av den Horneland-trillingen. Rundt og rundt uten at noe annet skjer enn at de mister ballen og motstanderen kontrer. Var overlegne når man satt fart og angrep, men når tempoet gikk ned så det ut som Astana trives. Fikk tilogmed lov å ta over initiativet mot slutten. Denne kampen skulle vært drept tidlig.

Korte cornere og korte frispark uten å få ballen i feltet når Brann er spesialister på å stange ballen i mål i ecupene. 
"og der snubler Sæternes igjen"

nero

Egentlig en svak kamp mot et dårlig lag. Lenge siden jeg har sett så mange unødvendige balltap. De tok jo ballen tilbake umiddelbart hver gang, men mot et bedre lag hadde vi blitt straffet. Litt slapt balltempo også, og vi sliter med å omgjøre dominansen til store sjanser. Derfor klarte vi ikke å få det viktige tredjemålet som hadde gjort jobben lettere der borte på den asiatiske steppen. Likevel bør vi klare dette.
Lions led by donkeys.

esp123

Jeg lurer oppriktig på om enkelte her har sett samme kamp som meg. Brann spilte jo ball i hatt mot et lag som er rangert vesentlig høyere enn oss. Astana skapte så godt som ingenting. Vi skulle skapt mer, men vi sliter litt med 3-4-3.

Men folk som surmuler etter denne kampen bør oppsøke psykolog.

Rossi

Noen forresten som la merke tll Finnes feiring etter målet. Ingen tvil om hva han mener om å sitte på benken.
World domination within 5 years.

nero

Quote from: esp123 on August 22, 2024, 20:39:33 PMJeg lurer oppriktig på om enkelte her har sett samme kamp som meg. Brann spilte jo ball i hatt mot et lag som er rangert vesentlig høyere enn oss. Astana skapte så godt som ingenting. Vi skulle skapt mer, men vi sliter litt med 3-4-3.

Astana skapte ingenting, greit nok, men vi skapte vel egentlig ikke så mye, vi heller, bortsett fra scoringene på tross av den totale dominansen.
Lions led by donkeys.

Christian

Quote from: esp123 on August 22, 2024, 20:39:33 PMJeg lurer oppriktig på om enkelte her har sett samme kamp som meg. Brann spilte jo ball i hatt mot et lag som er rangert vesentlig høyere enn oss. Astana skapte så godt som ingenting. Vi skulle skapt mer, men vi sliter litt med 3-4-3.

Enig. Selvfølgelig kunne vi ønsket oss et mål til, men dette var definitivt godkjent.

Det blir en ny kamp i Almaty, men at dette laget magisk skal forvandles til et lag som skal være i stand til filleriste Brann om en uke har eg vanskelig for å se.

Sint balle

Forsiktig optimist, vi har jo egentlig full kontroll, helt til vi unødvendig roer ned tempe etter 2-0.

Kan passe oss bra at Astana må mer frem i returkampen.

Alt dette styret om hvor slitsomt og gale turen dit blir, minner meg litt om når Brann spillerne gikk i 17mai tog rett før cupfinalen. Tror ikke det blir av veldig betydning.

esp123

Vi skapte flere gode muligheter. Og spilte oss ofte til gode posisjoner. Dette var en bra kamp. Dette er Play-off til Conference League. Det er ikke andre runde i cupen.

Og det er krevende å spille slik vi spiller, så det er ikke unaturlig at intensiteten faller. Men når vi først får 2-0 så må vi også være smarte. Det er ikke bare å kjøre på, det gjelder å ta vare på den ledelsen vi har også. 2-0 er et bra utgangspunkt.

Utmedsnolken

du får sende Monsamjelden til terapeut da. Kommentar fra pause:
«Brann er et bedre lag enn Astana, men jeg synes de har spilt litt med håndbrekket på før pause. Balltempoet er litt lavere enn vi så mot, for eksempel, Fredrikstad. Skal Brann score flere mål må de ha flere samtidige bevegelser, true rommet oftere og - ikke minst - få opp balltempoet»
"og der snubler Sæternes igjen"

esp123

Sammenlignet med ditt innlegg, så er jo han euforisk. Men Mjelde hadde sikkert hatt godt av det han også.

Spelaren

Dette var kjekt! Astana var dårligere enn eg forventet, og hadde en del slurv. Brann var ok, Myhre enorm!
Gå av.

opplett

Synes Astana gjorde en del rart, samtidig som man så at det bor noen kvaliteter i spillerne deres.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

gnagsår

Kalvenes snakket om at de har booket et fly hvor spillerne kan legge ned setene, og ha mulighet til å sove og restitutere på fly. 10 timer ned, 9 1/2 timer tilbake. Mener at Astana-treneren snakket om at reisen hadde det et døgn for dem i pressekonferansen.

Jeg synes det er smart at det brukes penger på dette. Når det er en såpass lang reise, og en så viktig kamp er det fint å luke ut så mange faktorer som kan påvirke laget som mulig.

andreas1989

August 22, 2024, 21:15:16 PM #213 Last Edit: August 22, 2024, 21:18:26 PM by andreas1989
Quote from: gnagsår on August 22, 2024, 21:10:53 PMKalvenes snakket om at de har booket et fly hvor spillerne kan legge ned setene, og ha mulighet til å sove og restitutere på fly. 10 timer ned, 9 1/2 timer tilbake. Mener at Astana-treneren snakket om at reisen hadde det et døgn for dem i pressekonferansen.

Jeg synes det er smart at det brukes penger på dette. Når det er en såpass lang reise, og en så viktig kamp er det fint å luke ut så mange faktorer som kan påvirke laget som mulig.

Astana overnattet i Tyrkia, Brann skal "bare" ha et fuelstop. Men Astana kom tidligere til Bergen enn det Brann vil komme til Almaty.

Synes Felix oppsummerer det fint. Et bedre lag enn St Mirren, likere Go Ahead, men potensielt hvassere på siste tredjedel.

Lasaron

Jeg er brukbart fornøyd med å vinne 2-0. Men i første omgang syns jeg Astana så ut som et lag som ligger på 9. plass i kazakhstan eller noe sånt. Kjipt vi ikke drepte det hele.

Etter 2-0 skjedde det noe med Brann. Det så ut som man brått ble mer redd for å slippe inn enn lysten på å score. Og det kledde oss dårlig. Mange feil. Men stillingen holdt seg, da. Kanskje det var et steg i riktig retning for å bli enda bedre, å prøve på det?

Det jeg mener er at gode lag, særlig i Spania og Italia, de er flinke på å legge om taktikken hvis de leder 2-0. De fikser det fint. Ofte. Og man må vel øve for å bli god.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Lasaron

Forøvrig var det rart å dra hjemover etter en 2-0-seier i en slik kamp. Det føles litt annerledes enn en vanlig 3-poenger. Det føles noen prosent mindre som en seier.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

RepublikkenBergen

Virket som Brann laget gav 60-70% i dag.. Mye på tvers og bakover.. Kampen tok aldri av.. Det gjorde det heller ikke på tribunen..

opplett

Quote from: Lasaron on August 22, 2024, 21:45:29 PMForøvrig var det rart å dra hjemover etter en 2-0-seier i en slik kamp. Det føles litt annerledes enn en vanlig 3-poenger. Det føles noen prosent mindre som en seier.

Veldig rart. Noe helt annerledes enn å gå hjem med hjemmekampen som den siste av to. En slags tom følelse, og et gnag om at vi helst skulle hatt 3-0 med oss til bortekampen..
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Heispassasjer

I det 54 minuttet:
«Pallesen går ned i feltet! Godt slått corner fra Branns høyre side. Marochkin holder rundt Branns store stopper, som faller til bakken idet han skal sette frem hodet og kan heade inn 2-0. Dommeren avviser alle skarrete rop om straffe!»

Hvorfor ble ikke denne situasjonen VAR sjekket?
Brann skulle ha vunnet 3-0. Sol hadde garantert satt straffen.

krakra

Det skjedde vel på 2-0? Syns Palle gikk litt lett ned.

Heispassasjer

Quote from: krakra on August 22, 2024, 22:06:02 PMDet skjedde vel på 2-0? Syns Palle gikk litt lett ned.
54 minutt, på 1-0. Se reprisen. Tydelig at han ble hindret syns jeg. Snytt for en straffe..

Corran

Straffen ble sjekket på VAR for dommeren holdt seg på øret mens han jogget bakover og blåste så i gang. Men at ikke VAR tar en straffe er jo ikke noe nytt.

Kampen var grei og Brann dominerte totalt stort sett. Alle farligheter i mot kom fra personlige feil og da stort sett av Soltvedt eller Ruben.
Synes de to rotet utrolig mye
ThoreP ble rundlurt noen ganger men hadde også en del bra.
Kartum kommenterte jeg i 1 omgang at var begynt å bli veldig god og når han ble byttet ut i 2 omgang synes jeg det var helt rett for han var ikke bra.
Sande begynte meget bra men etter 2-0 synes jeg ikke han var så god.

Heggebø med dagens pasning som ikke blir assist siden FHM bommet først

Og til slutt. OM Kornvig fortsetter utviklingen så kan vi snart synge Kem faen e Sivert Hetle For vi har Emil Kornvig for vi.......

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Dette var en meget solid kamp.

I deler av kampen, kanskje spesielt i 1. omgang så var det skikkelig skikkelig bra.

Mudtbanen gjordr gjennvinninger på gjennvinninger.

Kunne fort spilt seg til flere
store sjanser og mål da.

Mest positivt:
Brann ser ut som kollektivet vi så i 2023. Solid
Kornvig vokser og vokser i rollen
Felix, selvfølgelig
Soltvedt virker å være bedre i hælen. Tok skudd og spurter, ikke sett på noen uker.

Brannsupporter.

Dickens

Utrolig merkelig og frustrerende kamp hvor ballinnehavet havner på 79-21 og vi "kun" vinner 2-0.

Astana virket helt sjokkerte i første omgang da Brann endelig fikk i gang spillet sitt. Det var latterlig lavt nivå til tider og de minnet meg om skottene i første oppgjøret.

Det var enkle pasningsfeil, dårlige valg og de ble megastresset hver gang de ble presset. Utrolig frustrerende å bare gå til pause med 1-0. Ganske sikker på at de hadde gått helt i oppløsning om vi hadde puttet to og tre i første. Men det får vi aldri vite.

Skjønner ikke hvorfor Pamer hauser de så sykt opp i Ballspark. Det er ingen som sier at det blir lett om en uke, men jeg klarer ikke å se at de skal bli så ekstremt mye bedre på 6 dager at de slår oss med tre mål. Det nekter jeg å tro.

Hickok

Quote from: Heispassasjer on August 22, 2024, 21:59:40 PMI det 54 minuttet:
«Pallesen går ned i feltet! Godt slått corner fra Branns høyre side. Marochkin holder rundt Branns store stopper, som faller til bakken idet han skal sette frem hodet og kan heade inn 2-0. Dommeren avviser alle skarrete rop om straffe!»

Hvorfor ble ikke denne situasjonen VAR sjekket?
Brann skulle ha vunnet 3-0. Sol hadde garantert satt straffen.
De sjekket den nok, men jeg kan ikke huske en eneste slik straffesituasjon som har blitt omgjort til straffe av VAR.

Nixon

August 23, 2024, 07:18:36 AM #225 Last Edit: August 23, 2024, 07:22:28 AM by Nixon
Quote from: gnagsår on August 22, 2024, 21:10:53 PMKalvenes snakket om at de har booket et fly hvor spillerne kan legge ned setene, og ha mulighet til å sove og restitutere på fly.

Dette var godt nytt. Spesielt med tanke på hjemreisen på natten rett før ny kamp. Jeg så for meg en heller trang 1+2-konfigurasjon slik de har brukt til de andre Europa-kampene. For antall seter er ganske likt. Sikkert ikke billig, men sannsynligvis verdt hver krone.

Ellers så jeg en interessant artikkel om Bodø Glimt sine rutiner når det kom til slike kamper. Deres innstilling var at når man ikke har tid til å bruke nok dager på å omstille seg, så er det bedre å ta kampen nesten på direkten mens man fortsatt er på norsk tid. For det skal visstnok komme en dupp etter 48 timer.
Rød makt på Hansa

mobli

Quote from: Billy Elliott on August 22, 2024, 19:55:44 PMEn meget god kamp av oss, men redd det ikke er nok.

Nå skal vi bort til et land hvor det er 400 grader, spillerne ikke får puste og hvor det er umulig å sove. Visumnekt også?

Nordmenn og svensker har kunnet reise visumfritt til Kasakhstan siden 2015, mens dansker har kunne gjort det samme siden 2017.

Ironisk nok var Heltne Nilsen en av de to Hødd-spillerne som ble nektet visum til Kasakhstan i 2013.

andreas1989

August 23, 2024, 08:31:07 AM #227 Last Edit: August 23, 2024, 08:33:24 AM by andreas1989
Kommer vel en egen tråd for returen der vi kan diskutere dette videre, men BA kan nå presentere opplegget.

Avreise fra Flesland kl 9 på tirsdag med ankomst Almaty kl 22 på kvelden.
Hjemmreise fra Almaty etter kampslutt på torsdagen og ankomst Flesland kl 9 fredag morgen.

Må si at jeg er skeptisk til ankomst Almaty sent tirsdag kveld, men takstameteret tikker vel greit på det flyet så det er vel kanskje en medvirkende årsak?

Brann forholder seg naturligvis til norsk tid på reisen, så sånn sett så er det vel ankomst kl 19.

Nixon

Verdt å merke seg at Brann mer eller mindre kopierer landslagets reiseopplegg når de skal til Kasakhstan uken etter. Og det er heller ikke veldig ulikt hvordan Glimt har reist til andre tidssoner. Så det er ikke helt førstereis-opplegg med fare for sportslig kollaps som enkelt har fryktet.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Nixon on August 23, 2024, 08:54:44 AMVerdt å merke seg at Brann mer eller mindre kopierer landslagets reiseopplegg når de skal til Kasakhstan uken etter. Og det er heller ikke veldig ulikt hvordan Glimt har reist til andre tidssoner. Så det er ikke helt førstereis-opplegg med fare for sportslig kollaps som enkelt har fryktet.
Nei, har sett mange kritisere Brann for å ikke følge Olympiatoppens anbefalinger, men disse er jo gjerne rettet mot utøvere som fort har flere uker, om ikke måneder, mellom konkurransene sine. Det funker ikke nødvendigvis når man har et så tett program som Brann har.

Jeg lurer dessuten på om man hadde kritisert Brann for å ikke reise til Island to døgn i forveien for å tilpasse seg tidssoneforskjellen hvis vi skulle spilt der. Olympiatoppen anbefaler ett døgn per time tidsforskjell. Litt råflott for et fotballag syns jeg.

andreas1989

Blir vel uansett en trenings uke med lavere intensitet enn normalt i Brann.

De trener vel som normalt lørdag, søndag og mandag, så blir det vel treningsfri tirsdag og en litt roligere økt på onsdag ettermiddag/kveld i Almaty. Kamp torsdag, treningsfri fredag og en økt på lørdagen før det er kamp igjen på søndagen.

Morkel

Quote from: krakra on August 23, 2024, 08:58:37 AM
Quote from: Nixon on August 23, 2024, 08:54:44 AMVerdt å merke seg at Brann mer eller mindre kopierer landslagets reiseopplegg når de skal til Kasakhstan uken etter. Og det er heller ikke veldig ulikt hvordan Glimt har reist til andre tidssoner. Så det er ikke helt førstereis-opplegg med fare for sportslig kollaps som enkelt har fryktet.
Nei, har sett mange kritisere Brann for å ikke følge Olympiatoppens anbefalinger, men disse er jo gjerne rettet mot utøvere som fort har flere uker, om ikke måneder, mellom konkurransene sine. Det funker ikke nødvendigvis når man har et så tett program som Brann har.

Jeg lurer dessuten på om man hadde kritisert Brann for å ikke reise til Island to døgn i forveien for å tilpasse seg tidssoneforskjellen hvis vi skulle spilt der. Olympiatoppen anbefaler ett døgn per time tidsforskjell. Litt råflott for et fotballag syns jeg.

Ja, et døgn per time er hvis man skal tilpasse seg tidsforskjellen. Brann skal vel som landslaget fortsette å følge Norsk døgnrytme.

Lasaron

Det er ikke sikkert det er så dumt med en uke med mindre trening.

andreas1989

Det kan sikkert være greit med en rolig uke i blant, men noe sier meg at Horneland ikke er begeistret for en sånn uke. I praksis så forsvinner jo to treningsdager i reising, så skal det restitueres i tillegg.

esp123

Det er vel et større problem tilpasse seg andre veien? Brann spiller jo da kampen kl 16 norsk tid, mens Astana spilte kamp kl 22 Kasakhstansk tid?

Corran

Quote from: krakra on August 23, 2024, 08:58:37 AM

Viser jo hvordan enkelte leker eksperter på nett og egentlig ikke vet noe
Roger Gjelsvik som uttalte seg er jo en mann fra Olympiatoppen og har hatt mye med utøvere som reiser å gjøre.
Han sa vel at dette var null problem for det var bare å følge norsk tid siden de var der så kort.
Om en er der lengre kan det å leve på annen tid enn lokal tid medføre litt problemer.
Og Brann kopierer jo landslaget sitt opplegg som også er skreddersydd fotballspillere som skal yte maks
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

Jeg har reist mye i forskjellige tidssoner. Tre timer er tilnærmet null problem, særlig når du egentlig ikke trenger å forholde deg til tidssonen i landet du besøker. Gå på norsk tid og drit i hva Kosakkene sier at klokken er.
...we shall never surrender.

Go Up