• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kontraktsituasjonen

Started by Jbech, December 13, 2021, 18:22:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Pete05

Quote from: fortune on July 03, 2024, 21:24:43 PMRuben spilte 90 minutter som høyreback mot Ham-Kam, Hellan på benken. Og siden Thore garantert er foran Ruben i køen, var Hellan på det tidspunktet i beste fall fjerdevalg.

På det tidspunkt var Hellan skadet og ikke klar for å spille. Han har måttet trene seg opp og få opp formen igjen før vi kan forvente spilletid på a-laget. Vi får se hvordan rekkefølgen blir når formen kommer seg. Å sette inn en halvskadet ny spiller er galskap og skal neppe brukes mot Horneland.

Kagain

Quote from: fortune on July 03, 2024, 15:59:57 PMDet spørs om en spiller på snart 21 år som har spilt fast i OBOS er fornøyd med å «fases inn på sikt». Spesielt siden innfasingen så langt har gitt 0 eliteserieminutter og plass nummer 4 i køen bak Crone, Ruben og sannsynligvis Thore.

Skal man lykkes med talentutvikling med Horneland som trener, må han tvinges til å bruke de unge spillerne. Da tvinges klubben i praksis til å velge mellom Hellan og Crone.

Ja, om de skulle fase inn fyren så burde de i alle fall gitt han noen minutter som innbytter. Det er jo selvsagt mulig at dette var et opphypet bomkjøp, men jeg syns det er vanskelig å si noe mer om dette om man ikke en gang får sett han i kamp for A-laget. Til syvende og sist er det dog Horneland som må gjøre dette, og om han ikke vil eller tør, så blir det ikke gjort...

andreas1989

Det morsmomme er jo at den ene gangen Hellan har blitt kastet innpå, som var oppe i Levanger så skrøt jo Horneland uhemmet av Hellan etter kampen for de offensive bidragene. Det må jo nesten være noe mer som er bakenforliggende en en relativt liten skade.

Kagain

Quote from: andreas1989 on July 04, 2024, 09:02:10 AMDet morsmomme er jo at den ene gangen Hellan har blitt kastet innpå, som var oppe i Levanger så skrøt jo Horneland uhemmet av Hellan etter kampen for de offensive bidragene. Det må jo nesten være noe mer som er bakenforliggende en en relativt liten skade.

Ja, det kan virke sånn. Men om Hellan er så god på det offensive kan jo han eventuelt ta en Blomberg og bli omskolert til ving?

andreas1989

Ikke umulig, det kan jo bli en realitet allerede i høst dersom Blomberg blir solgt.

Uansett så sies jo det at det presses på ovenifra for en foryngelse av stallen, da er Crone på utgående kontrakt åpenbart en spiller som skal ut og da trenger vi nok Hellan på backen som et tilgjengelig alternaltiv etterhvert.

Hickok

Quote from: Kagain on July 04, 2024, 09:10:04 AM
Quote from: andreas1989 on July 04, 2024, 09:02:10 AMDet morsmomme er jo at den ene gangen Hellan har blitt kastet innpå, som var oppe i Levanger så skrøt jo Horneland uhemmet av Hellan etter kampen for de offensive bidragene. Det må jo nesten være noe mer som er bakenforliggende en en relativt liten skade.

Ja, det kan virke sånn. Men om Hellan er så god på det offensive kan jo han eventuelt ta en Blomberg og bli omskolert til ving?
Både Blomberg og Hellan var opprinnelig vinger, som ble (forsøkt) omskolert til back, så å flytte de tilbake er ikke nødvendigvis den store jobben.

Kagain

Quote from: andreas1989 on July 04, 2024, 09:16:14 AMIkke umulig, det kan jo bli en realitet allerede i høst dersom Blomberg blir solgt.

Uansett så sies jo det at det presses på ovenifra for en foryngelse av stallen, da er Crone på utgående kontrakt åpenbart en spiller som skal ut og da trenger vi nok Hellan på backen som et tilgjengelig alternaltiv etterhvert.

De kan presse så mye de vil ovenfra tenker jeg. Horneland har resultatene på sin side, og han slår meg ikke som en kar som er lettpresset. Personlig så skulle jeg jo heller gjerne ha sett at Brann forsøkte å utvikle noen av de talentene som er her, så jeg er på linje med de ovenifra. På lang sikt tror jeg det vil være lurt. Men så er jo det slik at jeg ikke har noen rolle i Brann, og det er klart at Horneland er mannen som må gjøre dag-til-dag arbeidet...

andreas1989

Vel jeg tror ikke det er Horneland aleine som avgjør om Crone får ny kontrakt eller ikke og det er selvfølgelig slik det skal være.

Hadde dansken opplagt vært ønsket med videre av både trener og klubb så hadde ny kontrakt vært på plass for lenge siden.

Corran

Quote from: andreas1989 on July 04, 2024, 09:48:53 AMVel jeg tror ikke det er Horneland aleine som avgjør om Crone får ny kontrakt eller ikke og det er selvfølgelig slik det skal være.

Hadde dansken opplagt vært ønsket med videre av både trener og klubb så hadde ny kontrakt vært på plass for lenge siden.
Slik som Ruben sine siste 5 kontrakt forlengelser alle kom lenge før sesongslutt og lenge før de gikk ut?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Kristiansen er venstrebent, hurtig og særdeles spillende som stopper, ikke akkurat noe vi har alternaltiver til i dagens stall.

Crone er en konvensjonell back i en posisjon der vi allerede har to andre alternaltiver under kontrakt der den ene er mer anvendelig og den andre langt yngre og potensielt kan selges videre for gode penger med rett utvikling.

Kagain

Quote from: andreas1989 on July 04, 2024, 09:48:53 AMVel jeg tror ikke det er Horneland aleine som avgjør om Crone får ny kontrakt eller ikke og det er selvfølgelig slik det skal være.

Det er klart at det ikke er Horneland alene som avgjør om han får kontrakt, men det fins måter å presse gjennom sin vilje uten at jeg skal anklage Horneland for noe slikt. Vi må huske at noen i Brann sa før sesongen at Crone kunne finne seg en annen klubb. Han har spilt seg opp siden dengang, men det er denne konflikten mellom sportsplan og det som blir gjort. Ikke utenkelig at Crone tar en Kristiansen, eller kanskje til og med en EHJ, om de rette styrende krefter i klubben gjør sitt.

Corran

Quote from: andreas1989 on July 04, 2024, 10:09:34 AMKristiansen er venstrebent, hurtig og særdeles spillende som stopper, ikke akkurat noe vi har alternaltiver til i dagens stall.

Crone er en konvensjonell back i en posisjon der vi allerede har to andre alternaltiver under kontrakt der den ene er mer anvendelig og den andre langt yngre og potensielt kan selges videre for gode penger med rett utvikling.
Poenget var at selv om de kan være ønsket med videre så trenger ikke kontrakten være på plass før etter sesongen.
Crone er en jeg gjerne ser de forlenger med, men samtidig så er det helt riktig å avvente det til nærmere sesongslutt for å se at han er på tå hele veien.
Men Crone er en perfekt backup for Hellan om Hellan tar steget forbi.
ThoreP diskusjonen gidder jeg ikke en gang til men for meg er ikke han et alternativ på backen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Og da står fortsatt poenget om at Kristiansen representerer noe unikt i Brann mens Crone kun blir stallfyll. Utlendiger som stallfyll kan vi spare oss for.

Tviler også på at Crone vil gå med på en ny et års kontrakt. Selv om det neppe er noen som vil legge penger på bordet for dansken så er det sikkert noen mediokre danske klubber som kan tenke seg å hente han gratis når kontrakten utløper.

Corran

Quote from: andreas1989 on July 04, 2024, 11:17:48 AMOg da står fortsatt poenget om at Kristiansen representerer noe unikt i Brann mens Crone kun blir stallfyll. Utlendiger som stallfyll kan vi spare oss for.

Tviler også på at Crone vil gå med på en ny et års kontrakt. Selv om det neppe er noen som vil legge penger på bordet for dansken så er det sikkert noen mediokre danske klubber som kan tenke seg å hente han gratis når kontrakten utløper.
Nei det er ikke unikt for Ruben å være en som en er litt lunken til om en skal signere så en venter til etter/slutten av sesongen for å signere ham
Brann har til og med kjøpt tilbake spiller, som de ikke ville fornye med, før den neste sesongen startet

andreas1989

July 04, 2024, 15:41:21 PM #164 Last Edit: July 04, 2024, 16:38:38 PM by andreas1989
Jeg skriver at Kristiansen har unike ferdigheter for Brann som er ekstremt vanskelig å erstatte. Derav stadig ønske/valg om å beholde og forlenge.

Hadde Kristiansen vært på Crone sin alder hadde det vært signert en ny tre års kontrakt for lengst.

En back som Crone finner du i omtrent alle lag, Crone er alt annet enn unik.

Corran

Ruben ble signert som back de 4 første gangene han ble signert
Og da en back som er veldig god mann mot mann men meget begrenset framover
De to siste har han blitt signert som back og midstopper

Men at Ruben har unike ferdigheter det er nå å dra det litt langt.
Dvs det spørs hva en legger i unike og hva det er unikt i forhold til

Og ikke misforstå meg jeg synes Ruben har gjort sine saker bra men må innrømme jeg har håpet på en oppgradering noen ganger

andreas1989

Unike ferdigheter i Brann sammenheng i form av det som nevnes over her. Hurtighet, venstrebent og spillende stopper. Den kombinasjonen er han alene om å stå for i Brann og det er generelt sett ferdigheter som er ettertraktet i den moderne fotballen. Til sammenlikning kan man jo spørre seg om hva Crone tilbyr? Det er ikke mye å snakke om som skiller dansken ut i noe særlig grad når man skal spille fotball på den måten Brann ønsker. Corne er og forblir en traust back som vi omsider må oppgradere.

Så skal det taes med i betraktningen at Kristiansen etterhvert er en av spillerne med flest kamper i Brann historien med lang fartstid i garderoben. Han er særdeles rutinert og er i tillegg norsk. Skal man gi Corne noe så må det være at han nok sannsynligvis har en viss posisjon i garderoben og er driftsikker.

andreas1989

I dagens fotballpreik hevder Tormod Bergersen at Brann og Castro er enige om lengde(2 år), men uenige om det økonomiske rundt en ny kontrakt. VIF lusker vel i kulissene her?

Lasaron

Castro skal ikke tilhøre lønnseliten i Brann. Den saken er bare helt inormt grei.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Quote from: Lasaron on September 16, 2024, 15:11:31 PMCastro skal ikke tilhøre lønnseliten i Brann. Den saken er bare helt enormt grei.
Hvem skal være med i lønnsadelen da?
Om de skal forlenge og han er tenkt samme rolle så er det ikke mange foran ham i lønnskøen.

Dyngeland, Larsen, FHM, Kronvig og kanskje et par ungdommer som Heggebø og Wassberg foran ham, men er vel ikke noen flere?

Resten er vel alle lett å erstatte, mens Castro har noe egne egenskaper i forhold til de andre kantene

Og så spørs det hvor viktige de mener han er for laget kontra de andre.

Henki

Quote from: Corran on September 16, 2024, 15:38:48 PM
Quote from: Lasaron on September 16, 2024, 15:11:31 PMCastro skal ikke tilhøre lønnseliten i Brann. Den saken er bare helt enormt grei.
Om de skal forlenge og han er tenkt samme rolle så er det ikke mange foran ham i lønnskøen.

Dyngeland, Larsen, FHM, Kronvig og kanskje et par ungdommer som Heggebø og Wassberg foran ham, men er vel ikke noen flere?

Resten er vel alle lett å erstatte, mens Castro har noe egne egenskaper i forhold til de andre kantene

Jeg er ganske sikker på at Horneland ønsker å beholde Castro.
Ballen skal fremover!

Lasaron

Hvis du mener at seks stykker bør ha høyere lønn, så er du jo enig med meg i at Castro ikke skal tilhøre lønnseliten. Jeg tenker iallfall at lønnseliten i Brann er færre enn 7-8 stk.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Corran

Quote from: Lasaron on September 16, 2024, 19:08:41 PM

Hvis du mener at seks stykker bør ha høyere lønn, så er du jo enig med meg i at Castro ikke skal tilhøre lønnseliten. Jeg tenker iallfall at lønnseliten i Brann er færre enn 7-8 stk.

Nei eg spurte hvem du mente og så kom jeg med det slik jeg så det.
Var bare nysgjerrig på hva du mente og hvordan det sammenfalt med mine tanker

Lasaron

Ok. Så for å avslutte/avklare, mener jeg Brann skal si nei om Castro sine lønnskrav vil gjøre ham blant de 5-6 best betalte i klubben.

Corran

Men spørsmålet (nysgjerrigheten min) står enda. Hvem mener DU skal være de 5-6 best betalte pr i dag?

Pete05

Castro er i år den med flest målpoeng. Til tross for litt varierende form og skader. Selvfølgelig bør han ligge topp 3-4 på lønningslista.

En 2 års kontrakt med ok lønn burde være akseptabelt. Er vår beste kantspiller så langt i år.

Lasaron

Quote from: Corran on September 17, 2024, 10:04:18 AMMen spørsmålet (nysgjerrigheten min) står enda. Hvem mener DU skal være de 5-6 best betalte pr i dag?

Tja. Finne er jo et artig eksempel. Slik han spilte når han forlenget, var det greit at han kom opp i lønnsadelen.

Japhet (som dog har vært en skuffelse i år)

Dyngeland

Felix

Og så har vi spillere som allerede har vist et bra nivå, som er mye yngre enn Castro, og som har potensiale til å bli langt bedre. En eller to kontraktsforlengelser der bør fort sprette forbi Castro på lønn.

Castro har alt for mange middelmådige eller halvdårlige kamper, og er alt for kjeks.

BlobbyWin77

Castro blir 29Ã¥r gammel neste sesong.
Er han en spiller med sine beste år bak seg, foran seg, eller er han i beste alder?

Det er ikke en enkel vurdering å ta, men jeg vil si at han er forbi sitt beste.

Ny kontrakt: ja
Bedre betalt: nei.

Superjack

Vet ikke hva Castro tjener i forhold til resten, ei heller hva som er av lønninger ellers i ES.

Generelt bør store lønninger være utløst av sportslig suksess i form av gode bonuser når det kommer inn penger i klubben pga sportslige resultater.

Så må de få lov å forhandle seg ferdig.

Ellers fremkom det i fotballpreiken (som var god med Tormod og Jonas G) at Kristiansen går mer i gangene i administrasjonen om dagen. Altså de tror det blir en ny ettårskontrakt på Ruben.

Om både Castro og Ruben resignerer så er det ikke mye rom for fornying og forynging vinter. Det frykter jeg mer.

Brannsupporter.

andreas1989

September 17, 2024, 17:59:28 PM #179 Last Edit: September 17, 2024, 19:22:20 PM by andreas1989
Castro er vel på sin opprinnelige OBOS kontrakt? Så han kan vel ikke tjene så alt for mye? Mtp at han fyller 29 på nyåret og at dette fort er hans siste "store" kontrakt så er det jo forståelig at han ønsker seg en lønnsforhøyelse.

Vet ikke om det er konkret interesse fra andre, med det er klart at andre følger med på situasjonen.

Dickens

Jeg synes ikke Brann bør forlenge med Ruben. Er blitt en slags kulthelt og alt det der i klubben, men skjønner ikke hva Grønner maser om i siste pod at han er så "ekstremt anvendelig".

Han er jo nesten helt ubrukelig som VB og det er en posisjon han selv sier han ikke liker å spille i. Vært skadeplaget og alderen sier det meste.

På tide å fornye baki forsvaret og få ned snittalderen. Gi Holten og Helland muligheten til å kjempe om en plass ila 2025 ved siden av en spillende Sery, og ikke la en på snart 40 stå i veien for utviklingen deres.

Lasaron

Corran

Og så slipper vi gjerne at Ruben sangen går i 10 minutter

Superjack

Horneland vil sikkert ha Ruben. POL og Kalven må si nei.

Ruben er vel strengt tatt 2. valg på venstreback, en plass han ikke vil spille på, og 3. valg på stopperplass.
Hadde han vært klink førstevalg på stopperplass i denne sesongen så kunne det være naturlig å vurdere en forlengelse.

Å forlenge med en squad spiller på 37 er totalt skivebom.

Ikke trygg på at det ikke skjer.

Brannsupporter.

andreas1989

Kontraktssituasjonen til flere spillere er som kjent omtalt i BT i dag.

Som kjent er følgende spillere på utgående kontrakt;

Castro
Kristiansen
Holmen
Simba
Crone

Castro bør, og har nok høyeste prioritet, sannsynligvis med en ny kontrakt ut 2026.
Kristiansen skal i samtaler med Per-Ove i landslagspausen, skulle de bli enige er det vel liten tvil om at det er en kontrakt ut 2025.
Holmen skal i utgangspunktet tilbake til østlandet mener BT. Børsheim bør gjerne prøve seg i 1 div i 2025 og dermed Klausen i 2 div. Er vel meget sannsynlig at Holmen signerer en ny kontrakt ut 2025.
Simba har nok godt av å flytte på seg.
Crone ikke overaskende allerede bekreftet ut.

Så er det spillere med kontrakt ut 2025. Kan jo ta den positive overraskelsen her først, og det er at Jeff tilsynelatende har kontrakt ut 2026. Det har blitt hevdet i en eller annen avis at den kun løp ut 2025, så da slipper vi den sagaen i vinter, men et salg i løpet av 2025 bør uansett være målet.

Spillere på kontrakt ut 2025;

Heggebø
Dyngeland
Blomberg
Mathisen
Hjorteseth

Det er vel liten tvil om at det Heggebø som er øverst på to-do listen i Brann denne vinteren, bekreftelse til media om at Heggebø nå er førstevalg kan vel ikke kalles noe annet enn et rent frieri? Kontrakt ut 2027 bør vel være realistisk?
Dyngeland har nok sine beilere, men tryggheten hjemme i Bergen nok også viktig for landslagskeeperen. Nøkkelspiller og en viktig stemme både på og utenfor banen og en fin ambassadør for klubben. Fortjener en god kontrakt og den går vel fort ut 2027 med mindre Dyngeland vil holde døren for utlandet på gløtt med en kortere kontrakt ut 2026?
Blomberg er god på sitt beste, selv om det tidvis skroter på spilleforståelsen. Noe interesse er det nok i markedet, men Blomberg vet nok selv at han kan ta spillet sitt opp enda et nivå i Brann. Spørsmålet er hvor lang kontrakt man realistisk kan få Blomberg til å signere på? Kommer målpoengene kan nok Brann potensielt tjene en grei slump med penger på Blomberg dersom kontrakten forlenges, men vi blir nok neppe rike.
Mathisen er jeg litt mer usikker på, prestasjonene har ikke vært de helt store og humøret det samme. Toppnivået er høyt til å være i eliteserien, men det må komme oftere. Tenker Mathisen kan være åpen for et klubbskifte og for en grei sum kan nok Brann være det samme.
Site navn på listen er Hjorteseth. Det ligger vel i kortene for Hjorteseth at det beste er å finne seg en ny klubb og etablere seg der. Synd for det er en spennende spiller, men det har vært to rimelig bortkastede år på rad nå og i Brann er det ikke mangel på verken etablerte eller unge midtbanespillere.

Lasaron

Spillere på kontrakt ut 2025;

Heggebø
Dyngeland
Blomberg
Mathisen
Hjorteseth

Av disse bør Brann allerede nå bestrebe seg for å forlenge med Heggebø, Dyngeland og Blomberg.

Hjorteseth bør selges i vinter. Kanskje Mathisen også, men der kan man se høstsesongen an.

ostraume

Hjorteseth har vel nå falt utenfor laget til Ulf. Spørs om han tar steget til eliteserien.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Erlend

Ja, jeg begynner i hvert fall Ã¥ tenke at her er det bare Ã¥ selge om det kommer et bud.  NÃ¥ har han altsÃ¥ ikke klart Ã¥ etablere seg pÃ¥ midten for bunnlaget Ã…sane i fjor eller dødsdømte Sandnes Ulf i Ã¥r.  Da er det bedre Ã¥ satse pÃ¥ neste generasjon midtbanespillere ved Remmem og gjengen

Hickok

Quote from: Erlend on September 27, 2024, 13:48:39 PMJa, jeg begynner i hvert fall Ã¥ tenke at her er det bare Ã¥ selge om det kommer et bud.  NÃ¥ har han altsÃ¥ ikke klart Ã¥ etablere seg pÃ¥ midten for bunnlaget Ã…sane i fjor eller dødsdømte Sandnes Ulf i Ã¥r.  Da er det bedre Ã¥ satse pÃ¥ neste generasjon midtbanespillere ved Remmem og gjengen
Her er jeg helt enig. Og skulle han være en late bloomer, og slå gjennom senere, så er det fint for han, men for Brann får han neppe spille mer i denne omgang.

Lasaron

Det er nok riktig å prøve å selge Tomar.

Gulløl

September 27, 2024, 15:58:11 PM #190 Last Edit: September 27, 2024, 16:00:17 PM by Gulløl
Sery Larsen har definitivt kontrakt ut 2026. Han fikk også en drakt som bekrefter det etter at avtalen var signert.
https://www.brann.no/nyheter/sery-larsen-har-kommet-hem
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

esp123

September 27, 2024, 17:48:28 PM #192 Last Edit: September 27, 2024, 18:02:46 PM by esp123
Jeg mener det ville være en feil å slippe Tomar. Han har såpass unike ferdigheter med ball, at han bør ikke gis opp helt ennå. Sandnes ULF henger jo ikke sammen. Tomar og bunnlag er en elendig match. Han bør spille for lag som dominerer kamper med ball. Sandnes Ulf er på 14. plass når det gjelder ballbesittelse, og er OBOS-ligaens soleklart dårligste lag. Samme var greien med Åsane ifjor. De spilte kynisk for å redde plassen, og da forsvant Tomar ut av laget. Spørsmålet er om utlån er det rette for en spiller som Hjorteseth. En klubb som Ranheim hadde vært et mye bedre sted for Tomar.

Jeg så Tomar dominere i en Åsane-kamp ifjor, men han forsvant ut da de mistet seg selv for å beholde plassen.

En annen som er på benken i Sandnes Ulf er Alwande Roaldsøy fra Molde. Så det er ikke sikkert det er Tomar som er problemet her....

Superjack

Tomar hadde hatt mye bedre av å spille i et Brann 2.
Topp PostNord er nok en bedre arena å utvikle seg enn bunnlag i Obos.

Kan komme hjem og spille Brann 2 neste år.
Brannsupporter.

Kagain

Quote from: Superjack on September 28, 2024, 05:17:45 AMTomar hadde hatt mye bedre av å spille i et Brann 2.
Topp PostNord er nok en bedre arena å utvikle seg enn bunnlag i Obos.

Kan komme hjem og spille Brann 2 neste år.

Hjorteseth kan ha noe å by på for Brann. Men da må de ta sjansen på å bruke ham. Han er 20 år nå, og det kan fremdeles være mulig å få han på rett vei med tilpasset trening. Problemet hans er vel egentlig at Brann har voldsomt mye midtbanespillere, så det er naturlig å tro at mange andre blir foretrukket fremfor han.

Så spørs det om han er interessert i å spille fast for Brann 2, da.

Superjack

Spørs vel på hva som er mulighetene?

Om det er bunnlag i Obos, så kan han nok like bra spille i Brann 2 og håpe på muligheten på A-laget.

Kanskje Start under Azar kan være en mulighet?
Ser jo ut som Start kan holde seg. Azar kjenner jo Isak godt fra Brann.
Brannsupporter.

esp123

Start har faktisk enda lavere gjennomsnittlig ballinnehav enn Sandnes Ulf... Virker som Azar tenker relativt kynisk for å redde plassen.

Corran

Tomar hadde i Horneland sine øyne noen veldig gode egenskaper, men også mangler som var så store at han ikke egentlig var aktuell.
Dette var i hovedsak det som skjer uten ball og om han ikke har fått noen av de egenskapene enda så tror jeg ikke han har noen framtid i Brann (på a-laget).
Dette var også egenskaper han kunne utviklet selv om klubbene ligger i bunnen av obos

Lasaron

Ja, og om han pr dags dato er jevngod med Eikrem og Remmem, er det ikke vits i at han skal komme og kanskje holde dem lenger nede i køen når de er større talenter. Derfor holder jeg en knapp på at det er lurest å selge ham i vinter.

Lasaron

Følgende spillere har kontrakt ut året, og bør ikke forlenges:

Holmen
Simba
Crone
Kristiansen

Følgende spillere har kontrakt ut året, og bør forlenges:

Castro

Følgende spillere har kontrakt ut neste år eller lengre, og bør forlenges innen noen uker:

Dyngeland
Blomberg
Heggebø
Helland

Go Up