• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - RBK søndag 26/5 kl 20:00

Started by ACHTUNG, May 20, 2019, 10:19:47 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

I fjor ble det jo den famøse frostgress-kampen. Forholdene er noe bedre i dag, og forhåpentligvis er bartene fortsatt på bærtur hva taktikk og samspill angår.
Gå av.

Morkel

1-0 til Tromsø. Det holder vel seg ikke hele kampen. Men hvis det skulle gjøre det så er vi 2 poeng bak Molde med seier i dag.

pidre

Brann stiller med disse elleve mot Rosenborg:

Håkon Opdal - Taijo Teniste, Bismar Acosta, Vito Wormgoor, Thomas Grøgaard - Amer Ordagic, Ruben Yttergård Jenssen, Petter Strand - Gilli Rólantsson, Daouda Bamba, Veton Berisha.

Gilbert syk, men er på benken.
Saludar a los monos!

Optimist

Quote from: Morkel on May 26, 2019, 17:10:05 PM1-0 til Tromsø. Det holder vel seg ikke hele kampen. Men hvis det skulle gjøre det så er vi 2 poeng bak Molde med seier i dag.

2-0 Tromsø. Hvis resultatet står vil det i verste fall være 5 poeng opp til Molde etter kampen i dag
Kokende idiot

SeLyren

May 26, 2019, 20:02:10 PM #54 Last Edit: May 26, 2019, 20:17:20 PM by SeLyren
Skuffende. Bamba er virkelig helt elendig. Kan ikke se det helt store potensialet heller. Det går for treigt, kjip dødballkamp.

krakra

Defensiv drittfotball. Bra vi tapte.

tintin

Quote from: krakra on May 26, 2019, 20:53:25 PMDefensiv drittfotball. Bra vi tapte.
Tåpelig. Aldri bra vi taper. Ikkje ufortjent at vi taper. Ok deler av første, rbk best i andre. Utrolig at ikkje byttene kommer før. Dårlig av LAN, gilli og bamba burde gått av leeeenge før.

Billy Elliott

LAN må jo ha ment at vi spilte helt fantastisk siden han nektet å bytte.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Bra at slik drittfotball ikke lønner seg, så folk lurer seg til å tro at det er noen form for suksessoppskrift.

haak

Aldri om vi leverer når det gjelder. Når vi har sjans å få heng, når vi møter RBK i dårlig form. Vi driter oss ut gang etter gang. Alt pratet om at vi er favoritter. Faen i helv..... så forbanne hjelpeløse vi er når det gjelder.

Billy Elliott

Om Odd vinner sine to hengekamper er vi 11 poeng bak gullet.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Giles

Elendig spill. Mangler fullstendig en ide. De få gangene Ordagic eller Strand tres opp i mellomrom åpner det seg litt. Men det hjelper lite når det skjer 2-3 ganger pr kamp. RYJ er for dårlig begge veier. Tregt, uendelig tregt. Bamba er en liten katastrofe, ser ut som fotballforståelsen er fraværende og det han har hatt av tempo og trykk er forsvunnet.
Sett inn Karadas. Da er det iallefall noe nedfallsfrukt og ubehagelig i boksen.
LAN bytter 2 minutter på overtid. Stryk. Sett Strand eller Ordagic sentralt og la de spille fotball.

Superjack

Var kjempe og krigefotball.

Ikke noe X-faktor hos Brann, overhodet.

Ble måking, kjemping, måking, kjemping.

Totalt sett var RBK farligere, spesielt på cornere kunne de fort ha fått mål, utenom den de fikk.
Hvor mange ganger prøvde Brann å komme ned på dødlinje og legge inn?

Skuffet.
Brannsupporter.

Giles

Brann vil ikke spille annerledes med LAN ved roret. Møkkafotball skal ikke lønne seg. LAN må gå.

Eivind

Nok en gang en LAN som er fullstendig handlingslammet kampen gjennom. Har ingen evne eller forsøk på å snu et kampbilde.

At Bamba og gilli spiller så lenge som de gjør er pinlig.

Huff

Skandale. Tidenes minst farlige Brann-lag i andre uten at det gjøres en dritt fra benken.

LAN forsøker å safe inn 0-0, noe som selvsagt går i dass.

Pinlig kampledelse av LAN.

Brann_ruler

hadde vært fint med en trener som iallefall forsøker å endre kamp bildet når det lugger.


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

fortune

Klager på manglende fysikk gjør han også, men det et jo han som har valgt å bare hente korte og veike midtbanespillere. Når man bytter fra Heltne til Yttergård Jensen på DM går man fra å vinne 70 % av duellene til å vinne 20 %.

Hvor lenge holder han nå? Tåler neppe to strake tap til..
First is first, second is nothing

Henki

Quote from: krakra on May 26, 2019, 20:53:25 PMDefensiv drittfotball. Bra vi tapte.


Jeg heier på Brann, så jeg er selvsagt ikke enig i dette. Mulig du heier på noen andre, så da var det gjerne et greit resultat.
Ballen skal fremover!

SK

Nok en gang svikter vi når det gjelder som mest og det settes litt forventninger til laget, noe som har blitt en vane.
Drittkamp tvers igjennom som vi fortjente å tape. Og det som provoserer mest, som flere er inne på, er at LAN sitter der som et dass kampen igjennom uten å foreta seg noe. Horneland gjorde i hvert fall grep på sin side. Hvorfor i all verden kom ikke Gilli-Komsoon-byttet langt tidligere ? For ikke å snakke om Karadas/Kjelsrud-byttet som skulle kommet med en gang RBK scoret (i hvert fall Karadas). Men neida, vi venter til det er to min igjen av tilleggstiden.

Satt LAN og var fornøyd med det som skjedde i andre omgang frem til RBK scoret?

Er vi det laget i år som har gjort det svakest mot RBK spillemessig? Skulle ikke forundre.




Henki

LAN mistet meg litt i dag igjen. Det blir mer og mer likegyldig for meg om han får beskjed om å finne seg noe annet å gjøre på.

Jeg har egentlig hele sesongen så langt, sittet med en følelse av at han virker mett og fornøyd med det han har fått til med Brann. Og når forventningene naturlig nok skrus opp i takt med pengene som er blitt brukt og tiden han har fått til rådighet, virker det som at han ikke er komfortabel med det.

Og så er det pinlig og nitrist at krisetiltaket når vi havner under, er å sette innpå Azar og han der karen som Engen lurte oss til å hente fra dem.
Ballen skal fremover!

Nixon

Helt enig med flere over her. Det så ikke ut som om Brann ønsket å vinne. De kjørte seg inn i et spor, og hverken spillere eller trener gjorde noe særlig for å endre på det. Hadde vi i det hele tatt en målsjanse der Hansen måtte gjøre en kvalifisert redning?

Det er bra jeg hadde noe sjokolade å komme hjem til.
God natt!
Rød makt på Hansa

Gepard

Man må innse at dette var en perfekt kamp for Horneland, dette er det eneste han vil med et Rbk lag, og de vil få det til best mot topplag på bortebane (molde et unntak da de får en smekk tidlig) Helt villt å se på, dødballer er det eneste de byr på.

Det er vanskelig å spille mot, siden spillerne aksepterer Hornelans stil i denne kampen, og dermed jobber hardt nok. Det er verrre når de skal spille slik på hjemmbane mot Mjøndalen. Da himler spillerne hans bare med øynene. Tror ikke man skal frykte Rbk i år, så lenge Horneland er ved roret.

Brann kunne egentlig ikke gjort så mye anderledes, foruten å ha en bedre spiller i front, Bamba skjønner ingeting og har et forferdelig kroppspråk, få han vekk. Går i offside hver bidige gang ball blir spilt i bakrom, og hytter med nevene når han ikke får ballen i bakrommet. Ubrukelig spiller.

Spelaren

Disse LAN-partyene er tragiske greier. Omtrent hver gang Nilsen skal prestere, vise at noe er på gang eller ta et viktig steg - så feiler han totalt. Null coaching fra sidelinjen, bytter langt inn i overtiden, klager på manglende fysikk når han føkkings selv har øst ut millioner på dette. Angrepsspillet vårt er dødskjedelig, og har vært det lenge. Det er ingen plan når midtlinjen passeres og det forventes at enkeltspillere skal ta fram noe magisk fra ermet.

Du har fått omtrent det du har pekt på, Nilsen.
Millionene har ikkje manglet, Nilsen.
Det som feiler er deg, Nilsen. Igjen og igjen. Og til neste kamp mot selveste LSK ser me 9000-tallet igjen, max.
Gå av.

krakra

Quote from: Henki on May 26, 2019, 21:44:31 PM
Quote from: krakra on May 26, 2019, 20:53:25 PMDefensiv drittfotball. Bra vi tapte.


Jeg heier på Brann, så jeg er selvsagt ikke enig i dette. Mulig du heier på noen andre, så da var det gjerne et greit resultat.
Interessant å høre hvem du heier på. Jeg heier også på Brann og et derfor glad når vi ikle lykkes med defensiv, kjedelig drittfotball.
Jeg er også glad for at vi rykket ned i 2014.

Belfort

May 26, 2019, 21:53:34 PM #76 Last Edit: May 26, 2019, 21:56:21 PM by Belfort
Dette var flaut! Et lag som ikke våget mer enn dette! Gir RBK selvtillit gjennom å legge seg lavt. At man ikke klarer å ta dette dårlige RBK laget, sier alt om hvor jævlig dårlig Brann er å takle et favorittstempel. Noe som de faen meg har vært i alle de 35 årene jeg har fulgt laget.
Ihvertfall definerte Brann i dag til seg selv, konkurrentene, og Bergen at de ikke har intensjoner om noe gulljakt.
Dette blir en mellomsesong. Tror ikke det blir mye publikum fremover.

Sidelinjen

Mener ikke de skal sparke LAN nå, men de må begynne jobben med å finne en erstatter. Har mistet troen på at Brann blir stort bedre under LAN.

Henki

Quote from: krakra on May 26, 2019, 21:51:45 PM
Quote from: Henki on May 26, 2019, 21:44:31 PM
Quote from: krakra on May 26, 2019, 20:53:25 PMDefensiv drittfotball. Bra vi tapte.


Jeg heier på Brann, så jeg er selvsagt ikke enig i dette. Mulig du heier på noen andre, så da var det gjerne et greit resultat.
Interessant å høre hvem du heier på. Jeg heier også på Brann og et derfor glad når vi ikle lykkes med defensiv, kjedelig drittfotball.
Jeg er også glad for at vi rykket ned i 2014.


Supert for deg at du bruker kvelden på å stå frem på denne måten. Noen vil gjerne kalle det du driver med, å være medgangssupporter. Jeg er tilbøyelig til å være enig.
Ballen skal fremover!

SittingOleBull

De hjelpesløses hjelper <3

Takk for at dere leverer trofast som en Rolex, godt at noe ikke endres i denne omskiftelige verden.

krakra

Quote from: Henki on May 26, 2019, 21:55:28 PM
Quote from: krakra on May 26, 2019, 21:51:45 PM
Quote from: Henki on May 26, 2019, 21:44:31 PM
Quote from: krakra on May 26, 2019, 20:53:25 PMDefensiv drittfotball. Bra vi tapte.


Jeg heier på Brann, så jeg er selvsagt ikke enig i dette. Mulig du heier på noen andre, så da var det gjerne et greit resultat.
Interessant å høre hvem du heier på. Jeg heier også på Brann og et derfor glad når vi ikle lykkes med defensiv, kjedelig drittfotball.
Jeg er også glad for at vi rykket ned i 2014.


Supert for deg at du bruker kvelden på å stå frem på denne måten. Noen vil gjerne kalle det du driver med, å være medgangssupporter. Jeg er tilbøyelig til å være enig.
Å ha meninger om hvordan Brann skal fremstå og hva man ønsket at Brann skal prøve å bygge suksess på er ikke å være medgangssupportere så da tar du og dine hypotetiske meningsfeller feil.

Spelaren

Quote from: Belfort on May 26, 2019, 21:53:34 PMDette blir en mellomsesong. Tror ikke det blir mye publikum fremover.

Ikkje at gullkampene våre trakk så mange flere, då. Den defensive tankegangen til LAN har gitt gode resultater, men tidvis dørgende kjedelig fotball - og dessverre er tendensen negativ. Ikkje én gang har me holdt nullen på Stadion i år, og alle seirene er med ett måls margin. Storseirene er bare vage minner og Nilsen evner ikkje å la 20-millionerstrioen Berisha, Bamba og Koomson vise seg pengene verdt.
Gå av.

Henki

Quote from: krakra on May 26, 2019, 21:57:35 PM
Quote from: Henki on May 26, 2019, 21:55:28 PM
Quote from: krakra on May 26, 2019, 21:51:45 PM
Quote from: Henki on May 26, 2019, 21:44:31 PM
Quote from: krakra on May 26, 2019, 20:53:25 PMDefensiv drittfotball. Bra vi tapte.


Jeg heier på Brann, så jeg er selvsagt ikke enig i dette. Mulig du heier på noen andre, så da var det gjerne et greit resultat.
Interessant å høre hvem du heier på. Jeg heier også på Brann og et derfor glad når vi ikle lykkes med defensiv, kjedelig drittfotball.
Jeg er også glad for at vi rykket ned i 2014.


Supert for deg at du bruker kvelden på å stå frem på denne måten. Noen vil gjerne kalle det du driver med, å være medgangssupporter. Jeg er tilbøyelig til å være enig.
a meninger om hvordan Brann skal fremstå og hva man ønsket at Brann skal prøve å bygge suksess på er ikke å være medgangssupportere så da tar du og dine hypotetiske meningsfeller feil.

Men å være glad for at Brann rykker ned, høres svært lite Brannsupportersk ut. Det tror jeg både hypotetiske meningsfeller og andre vanlige dødelige er ganske enig i.
Ballen skal fremover!

krakra

May 26, 2019, 22:03:48 PM #83 Last Edit: May 26, 2019, 22:06:47 PM by krakra
Quote from: Henki on May 26, 2019, 22:00:57 PM
Quote from: krakra on May 26, 2019, 21:57:35 PM
Quote from: Henki on May 26, 2019, 21:55:28 PM
Quote from: krakra on May 26, 2019, 21:51:45 PM
Quote from: Henki on May 26, 2019, 21:44:31 PM
Quote from: krakra on May 26, 2019, 20:53:25 PMDefensiv drittfotball. Bra vi tapte.


Jeg heier på Brann, så jeg er selvsagt ikke enig i dette. Mulig du heier på noen andre, så da var det gjerne et greit resultat.
Interessant å høre hvem du heier på. Jeg heier også på Brann og et derfor glad når vi ikle lykkes med defensiv, kjedelig drittfotball.
Jeg er også glad for at vi rykket ned i 2014.


Supert for deg at du bruker kvelden på å stå frem på denne måten. Noen vil gjerne kalle det du driver med, å være medgangssupporter. Jeg er tilbøyelig til å være enig.
Å ha meninger om hvordan Brann skal fremstå og hva man ønsket at Brann skal prøve å bygge suksess på er ikke å være medgangssupportere så da tar du og dine hypotetiske meningsfeller feil.


Men å være glad for at Brann rykker ned, høres svært lite Brannsupportersk ut. Det tror jeg både hypotetiske meningsfeller og andre vanlige dødelige er ganske enig i.
Det kommer jo an på om man er i stand til å tenke litt lengre og se de langsiktige konsekvensene av nedrykket. Som at vi fikk ryddet opp og langt grunnlaget som har gitt oss medalje. Noe som neppe hadde skjedd hvis vi ikke rykket ned. Vi hadde veldig godt av nedrykket. Derfor er jeg glad for det.

Lignende i kveld. Branns kjedelige, feige tilnærming til flere kamper har vært uangripelig så lenge vi vinner. Selv om det har drept interessen. Jeg syns derfor det er bra at vi ikke lykkes med den type fotball. Så kan vi droppe den.
At det sitter «supersupportere» som mener alt er bra så lenge Brann leverer og at det er de som mister interessen som er dårlige supportere får bare være.

Henki

Quote from: krakra on May 26, 2019, 22:03:48 PM
Quote from: Henki on May 26, 2019, 22:00:57 PM
Quote from: krakra on May 26, 2019, 21:57:35 PM
Quote from: Henki on May 26, 2019, 21:55:28 PM
Quote from: krakra on May 26, 2019, 21:51:45 PM
Quote from: Henki on May 26, 2019, 21:44:31 PM
Quote from: krakra on May 26, 2019, 20:53:25 PMDefensiv drittfotball. Bra vi tapte.


Jeg heier på Brann, så jeg er selvsagt ikke enig i dette. Mulig du heier på noen andre, så da var det gjerne et greit resultat.
Interessant å høre hvem du heier på. Jeg heier også på Brann og et derfor glad når vi ikle lykkes med defensiv, kjedelig drittfotball.
Jeg er også glad for at vi rykket ned i 2014.


Supert for deg at du bruker kvelden på å stå frem på denne måten. Noen vil gjerne kalle det du driver med, å være medgangssupporter. Jeg er tilbøyelig til å være enig.
Å ha meninger om hvordan Brann skal fremstå og hva man ønsket at Brann skal prøve å bygge suksess på er ikke å være medgangssupportere så da tar du og dine hypotetiske meningsfeller feil.


Men å være glad for at Brann rykker ned, høres svært lite Brannsupportersk ut. Det tror jeg både hypotetiske meningsfeller og andre vanlige dødelige er ganske enig i.
Det kommer jo an på om man er i stand til å tenke litt lengre og se de langsiktige konsekvensene av nedrykket. Som at vi fikk ryddet opp og langt grunnlaget som har gitt oss medalje. Noe som neppe hadde skjedd hvis vi ikke rykket ned. Vi hadde veldig godt av nedrykket. Derfor er jeg glad for det.

Flott det. Vi får satse på at det blir nedrykk i år igjen da.
Ballen skal fremover!

Gepard

Brann la seg da ikke lavt ? Rbk derimot, parkerte bussen.  Hva kamp er det folk har sett ?

krakra

Ikke behov for noe nedrykk nå, men kanskje et trenerbytte.

Så to feige lag spille dårlig fotball.

osoerli

May 26, 2019, 22:13:27 PM #87 Last Edit: May 27, 2019, 11:11:35 AM by osoerli
Drittkjedlig å sjå på Brann om dagen. Hvis dette spelet er det LAN ønskjer, så er det good bye LAN
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Larsendos

Gjør vi ikke en god kamp mot fjorårets seriemester? Måtte snu for dem før eller siden.

Første omgang er knall. Vi løper som faen.

I andre omgang er det stillingskrig der vi får 80% av angrepene ødelagt av at Bamba er på etterskudd eller i offside.

haak

Nå kjenner jeg at jeg må ha ferie fra Brann. Brann er tidenes luremus og jeg går på gang etter gang.

Spelaren

Første omgang er helt ok, men det skapes minimalt med farligheter. Alt som gir publikum litt høyere puls er RBK-forsvarere som kløner ballen farlig nær mål.

Bamba er en komplett fiasko. Omtrent Demba-Nyrén-nivå på den investeringen, kjøpt pga hype og at han driblet bra og scorte noen fine mål for en underdog. Når KBK går hen og blir bedre enn oss etter at me har svidd av 9 millioner på ham forteller det litt om investeringen. Men Nilsen er, når det kommer til angrepsspillere, en omvendt Kong Midas. Alt han tar i av angripere blir til bæsj.
Gå av.

Gepard

Quote from: Larsendos on May 26, 2019, 22:15:29 PMGjør vi ikke en god kamp mot fjorårets seriemester? Måtte snu for dem før eller siden.

Første omgang er knall. Vi løper som faen.

I andre omgang er det stillingskrig der vi får 80% av angrepene ødelagt av at Bamba er på etterskudd eller i offside.

100 % enig, Bamba katastrofal i dag. Brann må gjøre en jobb på overgangsmarkedet i sommer. Bamba og Koomsom bør ofres, hent Adegbendro som er i fryseboksen til Horneland. Og så må man få tak i en Viljhamson-aktig spiss. Fysisk og målfarlig som jobber beinhardt for laget, det blir dog ikke enkelt. Berisha blir for liten på topp, og er meget bra som innoverkant

haak

Kjenner at jeg trenger ferie fra LAN også.

Belfort

Er rimelig sikker på at LAN ikke hadde klart å få ut noe av Messi heller

Eivind

Quote from: Larsendos on May 26, 2019, 22:15:29 PMGjør vi ikke en god kamp mot fjorårets seriemester?

På tide å legge seg nå, Lars Arne.

Utmedsnolken

Selv om spillet var ok hadde RBK de største sjansene i første omgang. Brann kan spille og spille i evigheter uten at det føles særlig farlig. Spesielt når ikke ett eneste innlegg eller dødball går til noen i rød drakt
"og der snubler Sæternes igjen"

Gepard

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/mike-jensen-om-kyniske-rosenborg-skjonner-ikke-hva-du-du-snakker-om/s/5-8-1059541 kjekt å se at noen i pressen har vært på jobb idag, i motsetning til feks ballsparkgjengen, som bare babler i vei om at Brann lot Rbk få selvtillitt. Bare tull, Rbk hadde ingenting utenom dødballer. Brann manglet en spiss.

Billy Elliott

Skjønner ikke helt hvorfor alle skal sage Bamba etter denne kampen. Hva fikk han egentlig å jobbe med? Bare masse lange baller.

Ellers forklarer vel LAN greit i Ballspark-sendingen hvorfor han ikke byttet før, han var fornøyd med 1 poeng.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Huff

Ser folk klager på at RBK parkerte bussen.

Javel.

Er det RBKs ansvar å underholde på Brann stadion eller er det hjemmelaget? Vi skaper nesten ingenting i første og i andre omgang er det mye det samme, bortsett fra at en kan sløyfe ordet "nesten" foran ingenting. RBK skaper mye mer.

Hva gjøres fra benken i en kamp der vi ikke skaper en dritt: ingenting.

Ekte feighet har et navn...

Å snakke om bortelagets feighet i en kamp som dette er merkelig. Vi er sinnsykt forutsigbare, statiske og lette å forsvare seg mot. Berisha, Strand og Bamba isoleres. Førstnevnte langt til helvete ute, og nede, på kanten, Strand  i mellomrommet sammen med hele RBKs midtbane, mens Bamba har hele midtforsvaret på seg, mens han fores med meningsløse baller, jada han er mye i offside og dårlig, men det er ikke en spiss i TL som hadde lykkes under de arbeidsforholdene.

Hva gjør LAN, offensive bytter, formasjonsendring? Neida, han satser på å safe inn 0-0.

Flaut, pinlig, skammelig.




Leffen

At Bamba sages for denne kampen, skjønner jeg ikke. Han var usynlig men fikk da svært lite å jobbe med!

Det nitriste her er at vi gikk rett tilbake til sånn vi spilte før denne seiersrekken. Da Acosta og Vito allerede hadde spilt 15 pasninger mellom seg etter 5 min, var det tydelig hvor dette var på vei. Istedenfor å ta sjanser på stikkere i mellomrom ble det polet langt på Berisha. At ikke LAN har lagt denne møkkataktikken død før, er et under. Da må han hvertfall sette inn på Azar litt før så det kan bli lagt til press. Selv om jeg heller ikke vil tilbake til det.

RBK spilte en helt ordinær kamp, de var litt bedre defensivt enn tidligere. Men vi ga de faen ikke mye hodebry!

Go Up