• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribunekultur

Started by Lasaron, March 21, 2015, 10:21:39 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Quote from: Nixon on April 25, 2022, 11:54:18 AMDet finnes en gjeng som er mer fornøyd etter en tapt kamp med god stemning, enn en vunnet kamp med dårlig stemning.

Spørsmål fra sidelinjen. Jeg ser det er noen som kaller seg for Brann ultras nå på en del kamper. Er dette tidligere Bergens glade gutter, eller er det en ny gruppering?

Corran

Når vi er inne på det Jeg må si at jeg liker dårlig at vi på stadion også har fått et par mann som mesteparten av kampen har ryggen til banen og bare er oppsangere.
Hvor er da spontaniteten?
Greit med ham som står med ryggen til banen når han drar i gang Gje meg en B......... for det er bare en kort stund og er en tradisjonsrik greie.

Men nå ble det litt vel mye gamlefar takter og alt var så mye bedre før ;-) 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Corran on April 25, 2022, 21:53:10 PMNår vi er inne på det Jeg må si at jeg liker dårlig at vi på stadion også har fått et par mann som mesteparten av kampen har ryggen til banen og bare er oppsangere.
Hvor er da spontaniteten?
Greit med ham som står med ryggen til banen når han drar i gang Gje meg en B......... for det er bare en kort stund og er en tradisjonsrik greie.

Men nå ble det litt vel mye gamlefar takter og alt var så mye bedre før ;-) 

Vi kan forsøke å gi det en positiv spinn da. Brann er fra Bergen. Bergen var hovedsetet for hanseatene for noen hundre år siden. Hanseatene var tyskere. I tysk fotball er det vanlig med ultras, hvor det er en som styrer showet og en gjeng som hopper etter (forsøker du deg på noen spontaniteter på langsidene får du sjelen response. Dette er i alle fall min konklusjon etter jeg så Dortmund live). Så Brann følger bare opp den tyske arven sin.

Jeg må konkludere med at jeg er usikker på om dette ble et veldig positivt spinn...

Optimist

Liker at det er litt blanding mellom tysk og engelsk stil på stadion jeg. Det er fortsatt mye spontanitet på tribunene, spesielt bortekamper. Samtidig blir det litt mer organisert og evt. mer trøkk når det er noen som starter opp så alle synger det samme.
Det med flagg kan jeg skjønne at folk irriterer seg over. Men inntrykket mitt er at de fleste på Frydenbø er der mest for stemningen, ikke å se kampen (spesielt store stå). Det er jo et mål om at hele Frydenbø skal være en tribune hvor alle synger. Og det vil da alltid være en del plasser på Frydenbø hvor man både kan være med på stemning og samtidig se kampen?
Kokende idiot

opplett

Jeg henger meg på Optimist her. Liker at vi har en slags blandingskultur. Det beste av engelsk kultur (sanger med faktiske tekster, gode melodier, morsomheter, spissfindigheter og spontanitet) og tysk kultur (det visuelle i form av flagg, bannere, pyro).  Litt organisering for å starte første setning i noen av sangene gjør meg ingenting. Det er ikke akkurat sånn at den megafonen blir misbrukt, som den gjør mange andre steder.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Quote from: opplett on April 27, 2022, 09:19:56 AMJeg henger meg på Optimist her. Liker at vi har en slags blandingskultur. Det beste av engelsk kultur (sanger med faktiske tekster, gode melodier, morsomheter, spissfindigheter og spontanitet) og tysk kultur (det visuelle i form av flagg, bannere, pyro).  Litt organisering for å starte første setning i noen av sangene gjør meg ingenting. Det er ikke akkurat sånn at den megafonen blir misbrukt, som den gjør mange andre steder.

Man kan fin ha oppsanger UTEN megafon
Megafon senker oss i norge ned på nivå med/under kanarifansen
Flagg og bannere er jeg helt for men ikke flagg mens det er pågår spill på banen
Pyro e konge men da  kan de ikke utføre det på øverste halvdel
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Optimist on April 26, 2022, 23:39:53 PMMen inntrykket mitt er at de fleste på Frydenbø er der mest for stemningen, ikke å se kampen (spesielt store stå).
Neppe
Alle på nedre del og  og på andre siden av SS er der for å se kampen og stemning
Og at noen er på kamp mest for stemningen så blir det FOR MEG helt feil
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Det er nok mange av de. Jeg er egentlig litt slik selv, men vil jo selvfølgelig helst se kampen i tillegg. Da føles syngingen for laget mer ekte føler jeg. Forflytter meg litt rundt på Frydenbø fra kamp til kamp, og de gangene jeg IKKE er på store stå, har jeg nesten aldri hatt problemer med å se banen. Så synes egentlig at det er litt storm i vannglass dette her. Så lenge det er høylytt og de fleste synes det er kjekt på stadion, er jeg fornøyd.
Kokende idiot

Lasaron

Jeg så Liverpool-kampen i går, og det var mektig å høre trøkket fra publikum. Vi er ikke så mange, men det er jo noe å strekke seg etter, når det gjelder stemmebruk pr person.

Flagging er kult å se på, fra tv, eller fra en annen tribune. Og sikkert for spillerne. Men jeg foreslår at det bare brukes under innmarsj, ved målfeiring, og lignende situasjoner der det passer og det ikke foregår spill.

Vi snakker stadig om at NFF ikke har respekt for supporterne når de bare går for raske penger i forhold til tv-avtaler, og flytter og skalter og valter med kamptidspunkter etc. Vel, er det respekt for medsupportere å ta fra de sikten til kampene de har betalt for å se? Nei, det er helt saklig og objektivt verre enn hva NFF holder på med.
Tren på langskudd

Optimist

Noen som vet her om det planlegges noe tifo til 16. mai?
Kokende idiot

erlend@bataljonen.no

Quote from: Optimist on May 05, 2022, 08:30:50 AMNoen som vet her om det planlegges noe tifo til 16. mai?

Ja, det er det!

Optimist

Kokende idiot

opplett

https://www.bataljonen.no/oppsummering-fra-tribunemote-2-mai-2022/

Jeg er ikke medlem av Bataljonen, men er alltid på Frydenbø. Synes dette var veldig spennende lesning, og det virker utenfra som Bataljonen har blitt veldig proaktiv. Jeg får vel melde meg inn snart  ;)
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Nixon

Bataljonen har absolutt steppet opp og tatt steg siden det noe mer sedate forrige regime. De må bare passe på at det ikke blir for striglet og regissert. Og med et evig mas om at hele kortsiden må synge til en hver tid når de nå skal ha flere såkalte sideforsangere. Det er ikke så populært alle steder. For eksempel på den ene øvre delen jeg jeg har plass. Mener å huske at noen ivrige ungdommer har blitt jaget vekk ved noen anledninger...;)
Rød makt på Hansa

opplett

Forståelig, kanskje man bør tilpasse det litt. Antar det er Felt Z du snakker om. Hvis ikke feltet ønsker å ha forsanger foran seg er det nok unødvendig å plassere en der, da blir det vel heller fort litt amper stemning.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

I det store og hele en veldig flott utvikling. Jeg meldte meg inn som støttemedlem for nettopp å støtte det gode arbeidet.

Her er det om å gjøre å finne en balanse som på den ene siden gjør at utviklingen i mengde og kok fortsetter, samtidig som man ikke støter fra seg folk med mikrofoner, flagging, regisserte opplegg etc.

Jeg syns det er synd at en del nå føler seg tvunget mellom kok og dårlig sikt, og mindre kok og god sikt.

Jeg sitter på langsiden. Når spillet pågår ser jeg på kampen, ikke på vaiende flagg på tribunen. Men jeg kan se kampen og høre synging samtidig, og av og til henge meg på syngingen.
Tren på langskudd

Corran

Skremmende at det er vurdert PA anlegg og at det er vedtatt mer bruk av megafon
Blir vel innført tromme snart og da
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Quote from: Lasaron on May 11, 2022, 11:41:30 AMMen jeg kan se kampen og høre synging samtidig, og av og til henge meg på syngingen.

Det er bra det fortsatt er en del folk som deg som sitter på langsiden og av og til er med på syngingen 😉

Ellers vil jeg bare henvende meg til det jeg sa tidligere med at det fortsatt er veldig lett å kunne være med på koket, uten å miste sikt. Kjøper man billett (på Frydenbø) på alle andre felt enn store stå, er det ikke ofte man får noe foran seg etter min erfaring.
Kokende idiot

Corran

Quote from: Optimist on May 11, 2022, 21:38:25 PM
Quote from: Lasaron on May 11, 2022, 11:41:30 AMMen jeg kan se kampen og høre synging samtidig, og av og til henge meg på syngingen.

Det er bra det fortsatt er en del folk som deg som sitter på langsiden og av og til er med på syngingen 😉

Ellers vil jeg bare henvende meg til det jeg sa tidligere med at det fortsatt er veldig lett å kunne være med på koket, uten å miste sikt. Kjøper man billett (på Frydenbø) på alle andre felt enn store stå, er det ikke ofte man får noe foran seg etter min erfaring.
Det er titt og ofte noen tullinger der
Senest sist kamp hadde jeg to over ivrige flagg viftere foran meg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Quote from: Corran on May 11, 2022, 21:33:28 PMSkremmende at det er vurdert PA anlegg og at det er vedtatt mer bruk av megafon
Blir vel innført tromme snart og da

Enig i at tromme er fy fy. Men hva er det egentlig som er så gale å benytte seg av megafon i 3 sek i starten av en sang for å få hele feltet med seg? Mulig du er uenig med meg, men jeg synes ikke at vi ødelegger kulturen bare av å bruke et redskap som gir forsanger høyere stemme i noen få sekunder.
Kokende idiot

Corran

Quote from: Optimist on May 11, 2022, 21:41:03 PM
Quote from: Corran on May 11, 2022, 21:33:28 PMSkremmende at det er vurdert PA anlegg og at det er vedtatt mer bruk av megafon
Blir vel innført tromme snart og da

Enig i at tromme er fy fy. Men hva er det egentlig som er så gale å benytte seg av megafon i 3 sek i starten av en sang for å få hele feltet med seg? Mulig du er uenig med meg, men jeg synes ikke at vi ødelegger kulturen bare av å bruke et redskap som gir forsanger høyere stemme i noen få sekunder.
For det første så høres det helt jævlig forvrengt ut alle andre retninger enn den veien de synger i den.
For det andre så høres det veldig regissert ut og lite spontant.
Det er noe eg forbinder med kanarifansen og slikt riff raff.

For meg er det på nivå med trommer slik bruken er i dag
Og hvorfor trenger man den?
Han som starter Gi meg en B ropet trenger den ikke for å bli hørt på hele tribunen.

Vi går nå i en retning der de som er forsanger blir sure om andre enn dem starter sanger
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

1908

Quote from: Optimist on May 11, 2022, 21:41:03 PM
Quote from: Corran on May 11, 2022, 21:33:28 PMSkremmende at det er vurdert PA anlegg og at det er vedtatt mer bruk av megafon
Blir vel innført tromme snart og da

Enig i at tromme er fy fy. Men hva er det egentlig som er så gale å benytte seg av megafon i 3 sek i starten av en sang for å få hele feltet med seg? Mulig du er uenig med meg, men jeg synes ikke at vi ødelegger kulturen bare av å bruke et redskap som gir forsanger høyere stemme i noen få sekunder.

Hvis du ser kamper på tv, så hører man hvor ille det er når en gruppe bruker megafon i starten..

Optimist

Quote from: 1908 on May 11, 2022, 21:52:02 PM
Quote from: Optimist on May 11, 2022, 21:41:03 PM
Quote from: Corran on May 11, 2022, 21:33:28 PMSkremmende at det er vurdert PA anlegg og at det er vedtatt mer bruk av megafon
Blir vel innført tromme snart og da

Enig i at tromme er fy fy. Men hva er det egentlig som er så gale å benytte seg av megafon i 3 sek i starten av en sang for å få hele feltet med seg? Mulig du er uenig med meg, men jeg synes ikke at vi ødelegger kulturen bare av å bruke et redskap som gir forsanger høyere stemme i noen få sekunder.

Hvis du ser kamper på tv, så hører man hvor ille det er når en gruppe bruker megafon i starten..

Ja har hørt det på en del kamper selv, og skjønner hva du mener. Personlig synes ikke jeg det er så gale hvis én bruker det litt noen sekund på stadion. Men dette er nok veldig smak og behag. Fotball og tribunekultur er følelser, og folk føler forskjellig. Det finnes ikke noe fasit på hvordan ting skal være, men de fleste har en viss enighet om at det skal være høyest mulig lydnivå på stadion.
Kokende idiot

1908

Quote from: Optimist on May 11, 2022, 22:00:08 PM
Quote from: 1908 on May 11, 2022, 21:52:02 PM
Quote from: Optimist on May 11, 2022, 21:41:03 PM
Quote from: Corran on May 11, 2022, 21:33:28 PMSkremmende at det er vurdert PA anlegg og at det er vedtatt mer bruk av megafon
Blir vel innført tromme snart og da

Enig i at tromme er fy fy. Men hva er det egentlig som er så gale å benytte seg av megafon i 3 sek i starten av en sang for å få hele feltet med seg? Mulig du er uenig med meg, men jeg synes ikke at vi ødelegger kulturen bare av å bruke et redskap som gir forsanger høyere stemme i noen få sekunder.

Hvis du ser kamper på tv, så hører man hvor ille det er når en gruppe bruker megafon i starten..

Ja har hørt det på en del kamper selv, og skjønner hva du mener. Personlig synes ikke jeg det er så gale hvis én bruker det litt noen sekund på stadion. Men dette er nok veldig smak og behag. Fotball og tribunekultur er følelser, og folk føler forskjellig. Det finnes ikke noe fasit på hvordan ting skal være, men de fleste har en viss enighet om at det skal være høyest mulig lydnivå på stadion.

Får ikke høyere lydnivå på stadion med bruk av megafon. Det handler om at folk på supporterfeltene gjør jobben sin..

Optimist

May 11, 2022, 23:26:27 PM #274 Last Edit: May 13, 2022, 08:53:21 AM by Optimist
Jeg er ikke noen spesiell pådriver for megafon, men klarer å se poengene til bataljonen når de nevner det. Så klart ansvaret ligger hos folket generelt på tribunen, men veldig ofte tar det et helt vers før sidene blir med, og da slutter mange av de som var med i starten av sangen. Derfor tester de dette ut, så folk på sidene hører med en gang at nå er det sang på gang, og synger med. Er en grunn til at megafon brukes av noen, det er ikke bare for å være jævlig med resten.
Kokende idiot

Lasaron

Høyest lydnivå mulig? Tja, for å spissformulere det: Da er det jo bare å sette på kjempehøy musikk, iallfall på scoringer. Da blir volumet kjempehøyt. Men det er kunstig, fjusk og motbydelig. Vi vil høre vår egen jubel. Megafon er faktisk litt likt som å sette på musikk. Litt likt.
Tren på langskudd

Optimist

May 12, 2022, 07:44:35 AM #276 Last Edit: May 13, 2022, 08:52:44 AM by Optimist
Med høyest mulig lydnivå mente jeg selvfølgelig supporterne sine stemmer. Det skjønte du vel 😉
Kokende idiot

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

Mulig at denne nyheten står på en mer fornuftig plass å lese det men legger ut en link her:

https://klanen.no/blogger/trond-l/nyheter-om-pyro-paa-tribuna
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

May 14, 2022, 08:55:04 AM #279 Last Edit: May 14, 2022, 08:56:44 AM by Gulløl
Oppdatert sangside ser det ut til. Godt jobbet.
https://www.bataljonen.no/sanger/

Håper siden blir godt oppdatert fremover både med nye sanger ikke minst at de sangene som synges mest ligger øverst til enhver tid.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Bataljonen har også skrevet et «tribunemanifest»
https://www.bataljonen.no/pa-supportertribunen/

Ser ut som at det er et mål om å faktisk være best i Norge. Føler at det aldri var noe tydelig med den gamle lederen. Er det noe Brannsupportere har potensiale til er det å være de mest høylytte supporterne i Norge, så artig at det står på et manifest nå!
(Kan godt hende at dette har vært et tydelig mål før. Men det har ikke jeg sett)
Kokende idiot

Lasaron

Det er blitt veldig in, hipt og kult med banestorming. I Norge er den foreløpig bare på et veldig uskyldig plan. Men tror vi NFF ser på norsk fotball som et vakuum? I Europa er det på kort tid skjedd en del kjipe ting i forbindelse med banestorminger. Jeg kan ikke huske en slik hyppighet noen gang. Fortsetter denne trenden, frykter jeg at man smekker opp kjipe gjerder igjen.

Noe å tenke på?
Tren på langskudd

Optimist

June 01, 2022, 00:41:46 AM #282 Last Edit: June 01, 2022, 00:44:23 AM by Optimist
Jeg digger hvordan tribunekulturen og stemningen har vært rundt Brann de siste månedene. Jeg har så og si bare positivt å si for tiden. Men, det er én ting jeg sliter med. Det er så flaut når noen drar i gang «hvis du elsker Brann reis opp», uten at de andre tribunene reiser seg, så denne sangen kan vi bare droppe. Den ble sunget 4 ganger mot Mjøndalen, og ingen på de andre tribunene reiste seg noen av gangene. Da er det flaut å stå på store stå og synge den. Det er ikke særlig mye futt i sangen heller. Folk må bare godta at folk på de tre sittetribunene reiser seg når det passer dem, uten å bli oppfordret til det. For det skjer av og til at hele stadion reiser seg naturlig, da er det god stemning!
Kokende idiot

Nixon

Problemet med den sangen er som oftest timingen. Hvis den skal fungere må den ri på en bølge, komme når stemningen er på et toppunkt, når folk er på nippet til å reise seg på egen hånd. Og ikke som nå helt random, også når det er helt dødt både på banen og tribunen. Da har den aldri fungert.

Her kunne jeg selvsagt kommet med en sylskarp observasjon om at de som starter disse sangene står med ryggen til kampen og har ikke peiling på hva som skjer. Men skal la være...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Det er ikke farlig om det ikke bys opp til organisert sang hele tiden. Stemningen kommer ikke til å dø ut, om forsangerne holder litt igjen av og til. Tipper jeg.
Tren på langskudd

Optimist

Quote from: Nixon on June 01, 2022, 06:41:30 AMHer kunne jeg selvsagt kommet med en sylskarp observasjon om at de som starter disse sangene står med ryggen til kampen og har ikke peiling på hva som skjer. Men skal la være...

Som en som går på store stå kan jeg bekrefte det. Men skal ikke si så mye på det, de gjør jobben sin bra. Eneste jeg har noe å si på er at timingen/valg av sang kunne vært bedre av og til, og at det er lov med en pause på 1-2 minutter en gang i blant. Er begrenset hvor mye en stemme tåler!
Kokende idiot

opplett

Tror det som irriterer meg mest er at vi ikke utnytter potensialet for trøkk i sangene. Vi har mange gode sanger og melodier, men synes det som blir dratt i gang på store stå ofte er i et for dypt stemmeleie til å få ordentlig trøkk. Når man må hente frem sin indre bass-stemme så er det alt for dypt.

I tillegg går det ofte alt for fort, men det er kanskje ikke like lett å justere når det er en levende organisme som skal holde et noenlunde likt tempo.

Dypt + for fort = sangene dør lettere ut/halvsynges.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Eg er jo som oftest litt surmaget mot store stå, men syntes de i år (og i fjor)har laget noen bra sanger som er godt trøkk i
Og på Bella Ciao synger til og med noen av mine kompiser med og de har eg aldri sett synge før bortsett fra nystemten.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Ingen tvil om at det har blitt gjort en god jobb med stemningen de par siste sesongene. All ære for det. Så grinebiter-innvendingene er egentlig bare småting i det store bildet. De må gjerne synge non-stop dersom de ønsker det, men kanskje også ha et halvt øye på det som skjer på banen slik at spontaniteten ikke forsvinner. Og også være flinkere til å lese stemningen med tanke på hva slags sanger som blir startet.
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Optimist on June 01, 2022, 00:41:46 AMJeg digger hvordan tribunekulturen og stemningen har vært rundt Brann de siste månedene. Jeg har så og si bare positivt å si for tiden. Men, det er én ting jeg sliter med. Det er så flaut når noen drar i gang «hvis du elsker Brann reis opp», uten at de andre tribunene reiser seg, så denne sangen kan vi bare droppe. Den ble sunget 4 ganger mot Mjøndalen, og ingen på de andre tribunene reiste seg noen av gangene. Da er det flaut å stå på store stå og synge den. Det er ikke særlig mye futt i sangen heller. Folk må bare godta at folk på de tre sittetribunene reiser seg når det passer dem, uten å bli oppfordret til det. For det skjer av og til at hele stadion reiser seg naturlig, da er det god stemning!

I forbindelse med den der "Reis opp hvis du elsker Brann"-sangen, vil jeg faktisk si at den der "Sitt ned hvis du hater xxxxxxx"-delen av sangen er flere og mange hakk kleinere.
Ballen skal fremover!

Corran

Den har irritert meg og.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Wingfoot

Det der er 2 forskjellige sanger.

"Reis opp" er en sang, som kun går i det.

I "hvis du hater xxx sitt ned"-sangen, så synges det "hvis du elsker Brann så hopp"  ;)  :)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Lasaron

Ett er iallfall sikkert: Til lags åt alle kan ingen gjera.
Tren på langskudd

Optimist

Aiaiai folkens. De siste par dagene har det vært noen opphetede diskusjoner om tromme på tribunen! Jeg er ganske sikker på at flesteparten er sterkt imot tromme, men det er noen sterke stemmer (jeg vil tro i BGG) som gjerne vil ha tromme. Og man skal ikke skimse av makten til BGG på store stå. Blir spennende å følge med tribunemøtene i månedene/årene fremover!
Kokende idiot

Corran

Med tromme så latterliggjør BGG alle Brann supportere opp gjennom årene.
Vi har alltid latterliggjort supportergrupper som har brukt trommer og til og med hatt sanger mot dem.
Å da komme med trommer viser alle at nå er Brann supporterne like dårlige som vi har sagt andre er.

Trommer gjør også alt mer monotont

All respekt for dem vil forsvinne når de først kommer med ropert og så med trommer.

Hørte forresten at det var mange som trodde de hadde hatt trommer sist men at dette bare var stoler som "klappet".
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Er trommefolket de samme som kjefter på folk på bortekamper som ikke synger med? Som står med ryggen til fordi stemningen er viktigere enn alt og fotballen ikke er så viktig? Som syns det er gøyere å se inn i et veivende flagg enn å se hva om skjer på banen?

Kan ikke de begynne å heie på Åsane i stedet? De mangler syngende supportere. Der kan de sikkert spille tromme så mye de orker, uten å irritere "ikke-relevante gubber" på felt Z.

Eller de kan skrinlegge trommeplanene sine og fortsette å heie på Brann.

Men hvis trommer, flagg og dirigering med ryggen til er viktigere enn fotball, så kan de gå til Åsane.
Tren på langskudd

Optimist

Stemmer Corran. Bare at det var folk som hoppet på metall- og treunderlag som lagde den tromme-lignende lyden. Så ingen tromme enda!

Lasaron, selv om de kanskje ikke holder på slik som det var på 90-tallet, så er de enormt viktige for stemningen. Personlig vil jeg ikke ha tromme, men uten den gjengen, så hadde stemningen aldri vært så god som den har vært i 2022. Det er viktig å sette pris på alle supportere - også gretne gamle gubber på felt z. Også er det enormt viktig at alle som bryr seg om tribunekulturen deltar på tribunemøtene. Det skal ikke skje noe omfattende nytt uten at det går gjennom der. Tribunemøter er åpent for alle, og dersom alle som bryr seg deltar, får vi svaret på hva folk flest vil ha på tribunen.
Kokende idiot

Finfin respons

Jeg uttaler meg på vegne av alle supportere som p.t. bor på deler av nordvestlandet, vi har hatt et zoom møte og blitt enige om at vi ikke vil ha trommer eller vuvuzuele. Men noen er svake for innføring av sånne store supporterhandsker som er vanlige i NFL, men jeg vet ikke hvor representativt det synspunktet er.
Kanskje.

1908


Sidelinjen

Hvis noen brannsupportere stiller med tromme på kamp bør de bortvises for livstid på stadion.

Go Up