• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tribunekultur

Started by Lasaron, March 21, 2015, 10:21:39 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: Corran on November 03, 2019, 22:20:52 PMBlussene hadde nok kommet uansett. Var nok også en takk for sist nå apeberget fyrte bluss på staddaen.
Det interessante nå er om grupperingen som fikk banner frastjålet følger reglene og legger ned?

Ja, det var jo ikke akkurat slik at de løp ut i bussen og hentet blussene da flagget ble tatt. Bluss hadde det blitt uansett. Men kanskje ikke kastet på banen?

Det var jo uansett ikke særlig smart i forhold til å få bedre rammer for blussingen. Nå får jo NFF bare sterkere argumenter for at det skal være totalforbud under kampene.

For det må jo være mulig å bli enige om et kompromiss. Fri flyt av bluss har jeg ingen tro på. Bluss og alkohol er som kjent en farlig kombinasjon, og det ville bare vært et tidsspørsmål før noen eller noe hadde blitt skadet. Men hva med å ha dedikerte folk, uten masker, som har lov til å blusse i godkjente soner i løpet av kampen?
Rød makt på Hansa

Corran

Om det hadde blitt lov med blussing i kontrollerte former ville nok noe av det vi så i dag forsvunnet, men slike kamper vil uansett få fram idiotene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Corran on November 03, 2019, 22:20:52 PMBlussene hadde nok kommet uansett. Var nok også en takk for sist nå apeberget fyrte bluss på staddaen.
Det interessante nå er om grupperingen som fikk banner frastjålet følger reglene og legger ned?

Var de like fancy med masker og greier som "gutta fra Oschlo" var på Staddaen?

Lasaron

Tren på langskudd

Kagain

Oh man. Den "kule hacker-estetikken" til Alan Walker har truffet fotballen også!

Yngve

Blei det ein dyr kveld for deko med bluss i går?

Corran

Litt på siden ang disse blusserne. Når eg kom i går så var det noen meget strikse vakter og han som visiterte meg skulle absolutt ha meg til å ta av hetten. Eg var litt grinete og sa han kunne jo kjenne på den men av tok eg den ikkje for det regnet/sluddet så jævlig.
Han ble litt sur og ga seg ikkje så til slutt sa eg te han at bluss klarte de jo ikkje å finne på supportere så det er mest sannsynlig ikkje i hetten man gjemmer ting og da ga han seg.


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

DumboMumbo

Brannsupporterenes problem har alltid vært en grunnleggende usikkerhet på hvordan man skal oppføre seg og kle seg.

Ta Martin Andresens retur til stadion året etter at han ledet Brann til seriegull. Fikk han noen anerkjennelse fra de beinharde supporterne på SS ? Nei selvsagt ikke.
Det var en gyllen mulighet for SS til både å vise og få respekt som kommer hvert 50. år.

Corran

Quote from: DumboMumbo on February 06, 2020, 12:50:35 PMBrannsupporterenes problem har alltid vært en grunnleggende usikkerhet på hvordan man skal oppføre seg og kle seg.

Ta Martin Andresens retur til stadion året etter at han ledet Brann til seriegull. Fikk han noen anerkjennelse fra de beinharde supporterne på SS ? Nei selvsagt ikke.
Det var en gyllen mulighet for SS til både å vise og få respekt som kommer hvert 50. år.
Problemet med MA var vel at han på gullfesten gikk høyt ut og snakket om neste sesong og så gikk det et par måneder og så stakk han til vif
Da fikk han jo litt stempel som sviker
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Par månader? Par veker, tenkjer eg vi seier. Knappast.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on February 06, 2020, 22:19:32 PMPar månader? Par veker, tenkjer eg vi seier. Knappast.
Husket ikke helt så ville ikke overdrive men ja.....
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

DumboMumbo

Quote from: Corran on February 06, 2020, 16:02:26 PM
Quote from: DumboMumbo on February 06, 2020, 12:50:35 PMBrannsupporterenes problem har alltid vært en grunnleggende usikkerhet på hvordan man skal oppføre seg og kle seg.

Ta Martin Andresens retur til stadion året etter at han ledet Brann til seriegull. Fikk han noen anerkjennelse fra de beinharde supporterne på SS ? Nei selvsagt ikke.
Det var en gyllen mulighet for SS til både å vise og få respekt som kommer hvert 50. år.
Problemet med MA var vel at han på gullfesten gikk høyt ut og snakket om neste sesong og så gikk det et par måneder og så stakk han til vif
Da fikk han jo litt stempel som sviker

Jeg husker ikke eksakt hva han sa, men han tok ihvertfall forbehold det husker jeg. Noe sånt som at "Brann skal ta gull til neste år" ikke "Jeg skal ta en sesong til og vi skal vinne".

Her har vi jo de kronisk usikre Brannsupporterene i et nøtteskall, det at han gikk til Vif var større enn at han ledet Brann til gull.

Gikk jo selvfølgelig ikke an å vise storsinn. Ja, ja kanskje det dukker opp en lignende mulighet neste gang vi vinner gull om 30-40 år.


SK

Det han sa var omtrent «når vi står her igjen neste år og feirer gull», og ble vel av de fleste oppfattet som noe man typisk sier i jubelrus og som man ikke kan legge for mye i.   

Og ja - behandligen og mottakelsen MA fikk da han kom tilbake med VIF var tvers igjennom ynkelig og patetisk. Som du er inne på var det et enormt mindreverdighetskompleks som kom til syne hos mange.

Corran

En kan da ikke hylle en mann som stikker fra klubben når klubben endelig e på topp når han var en av de aller viktigste brikkene?
En kan da heller ikke hylle en vif spiller på staddaen?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Eg undrast på om dei forskjellige "partia" i denne debatten er dei same som i Mjelde vs Andresen.
Tren på langskudd

SK

Quote from: Corran on February 07, 2020, 22:11:39 PMEn kan da ikke hylle en mann som stikker fra klubben når klubben endelig e på topp når han var en av de aller viktigste brikkene?
En kan da heller ikke hylle en vif spiller på staddaen?


Selvsagt kan man det. Her bekrefter du jo det som sies lenger oppe - man gjør mer ut av at han var i VIF, enn at han ledet oss til det første gullet på 44 år. Er vi virkelig så usikre på oss selv?

DumboMumbo

Quote from: Corran on February 07, 2020, 22:11:39 PMEn kan da ikke hylle en mann som stikker fra klubben når klubben endelig e på topp når han var en av de aller viktigste brikkene?
En kan da heller ikke hylle en vif spiller på staddaen?


Bra karikatur av en 14 åring på Store Stå.

Sett ut i fra et historisk perspektiv så er det selvsagt ingen tvil om at Brann supporterene burde gitt Martin Andresen en form for anerkjennelse.

Dette er jo noe som skjer jevnlig i utlandet. Senest forrige helg mellom Dortmund og Union, men selvsagt SS vet jo alltid best.

Corran

Quote from: SK on February 08, 2020, 02:39:24 AM
Quote from: Corran on February 07, 2020, 22:11:39 PMEn kan da ikke hylle en mann som stikker fra klubben når klubben endelig e på topp når han var en av de aller viktigste brikkene?
En kan da heller ikke hylle en vif spiller på staddaen?


Selvsagt kan man det. Her bekrefter du jo det som sies lenger oppe - man gjør mer ut av at han var i VIF, enn at han ledet oss til det første gullet på 44 år. Er vi virkelig så usikre på oss selv?
Nei man kan ikke det MA var jo hyllet som Brann spiller til de grader før han byttet klubb. Så byttet han klubb og kom her med en motstander og da ser jeg ingen grunn til å hylle ham.
Dere er vel de samme som mener det var feil å slenge dritt til Hore Andre Flo og?


In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: DumboMumbo on February 08, 2020, 10:52:39 AM
Quote from: Corran on February 07, 2020, 22:11:39 PMEn kan da ikke hylle en mann som stikker fra klubben når klubben endelig e på topp når han var en av de aller viktigste brikkene?
En kan da heller ikke hylle en vif spiller på staddaen?


Bra karikatur av en 14 åring på Store Stå.

Sett ut i fra et historisk perspektiv så er det selvsagt ingen tvil om at Brann supporterene burde gitt Martin Andresen en form for anerkjennelse.

Dette er jo noe som skjer jevnlig i utlandet. Senest forrige helg mellom Dortmund og Union, men selvsagt SS vet jo alltid best.

Han fikk masse annerkjennelse og i ettertid har han også fått det. Men han er ikke en klubblegende. Han er en dyktig leiesoldat som var her 2,5 sesong (om jeg husker rett).
Og å da hylle ham når han kommer som motstander er bare tøv.
Selvfølgelig var han viktig og selvfølgelig skal han ha mye ære men ikke under en kamp mot en rival.
MA forventer heller ikke noe annet.
I tillegg e jo MA et klæssetryne av dimensjoner på banen så selv om han var vårt klæssetryne en stund kan vi jo ikke bare stå som idioter og elske alle under kamp.

Men enkelte er jo mer opptatt av å slenge dritt om egne enn mot motstandere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

DumboMumbo

Quote from: Corran on February 08, 2020, 15:09:56 PM
Quote from: DumboMumbo on February 08, 2020, 10:52:39 AM
Quote from: Corran on February 07, 2020, 22:11:39 PMEn kan da ikke hylle en mann som stikker fra klubben når klubben endelig e på topp når han var en av de aller viktigste brikkene?
En kan da heller ikke hylle en vif spiller på staddaen?


Bra karikatur av en 14 åring på Store Stå.

Sett ut i fra et historisk perspektiv så er det selvsagt ingen tvil om at Brann supporterene burde gitt Martin Andresen en form for anerkjennelse.

Dette er jo noe som skjer jevnlig i utlandet. Senest forrige helg mellom Dortmund og Union, men selvsagt SS vet jo alltid best.

Han fikk masse annerkjennelse og i ettertid har han også fått det. Men han er ikke en klubblegende. Han er en dyktig leiesoldat som var her 2,5 sesong (om jeg husker rett).
Og å da hylle ham når han kommer som motstander er bare tøv.
Selvfølgelig var han viktig og selvfølgelig skal han ha mye ære men ikke under en kamp mot en rival.
MA forventer heller ikke noe annet.
I tillegg e jo MA et klæssetryne av dimensjoner på banen så selv om han var vårt klæssetryne en stund kan vi jo ikke bare stå som idioter og elske alle under kamp.

Men enkelte er jo mer opptatt av å slenge dritt om egne enn mot motstandere

Da får vi bare konkludere med at det å kunne anerkjenne en motspiller ikke er en del av Brann kulturen.

Ryktet vår står på spill om vi kunne finne på å utvise en fin gest mot en spiller, en gang på 50 år.

Men hva er det du er så redd for Corran ? Hva hadde konsekvensene vært om man sang "Martin Andresen" noen ganger i hans første retur til Stadion.

Corran

Quote from: DumboMumbo on February 08, 2020, 15:37:08 PMDa får vi bare konkludere med at det å kunne anerkjenne en motspiller ikke er en del av Brann kulturen.

Ryktet vår står på spill om vi kunne finne på å utvise en fin gest mot en spiller, en gang på 50 år.

Men hva er det du er så redd for Corran ? Hva hadde konsekvensene vært om man sang "Martin Andresen" noen ganger i hans første retur til Stadion.

Håper det var greit at eg ikke tok med alt i sitatet. Begynte å bli langt ;-)

Jo en kan gjerne anerkjenne en motspiller, men det kommer helt an på for hva og situasjonen.

Og dette små latterlige om at ryktet står på spill og slikt svada er pisspreik. MA var hyllet og har siden blitt hyllet så hva er problemet om han ikke blir hyllet under en kamp. Er du redd for å såre følelsene hans?
MA er jo også en spiller som er vant til slikt og forventer slikt. Han er nok litt mer tykkhudet enn andre.

Jeg er ikke redd for noe, men hadde folk under kamp begynt å hylle MA så hadde for meg vært merkelig. Om en hadde en markering i pausen eller før kampen så why not. Men ikke under kamp.

Fotball dreier seg mye om oss mot dem, rivalisering og litt hat (under kamp) Det er litt av gøyen med å være supporter. Eg har ingen problemer med drittslenging mot vif og klanen, men eg e også i stand til å sitte å ta en pils med vifsupportere eller andre supportere for den del.

Konsekvensen av å hylle en motspiller under kampen er å gi ham en boost og god følelse. Målet under kamp bør jo vær mer å få ham ut av fatning.

Og til slutt for å være helt ærlig så husker eg ikkje hverken jubling eller drittslenging av MA på hans første kamp tilbake på stadion. Og eg satt jo riktig nok da på motsatt side av SS.
Eg husker godt drittslenging og piping på andre spillere som har returnert så det jo ikke ha vært så ille.

 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SK

Om ikke MA er en klubblegende, så har han bidratt langt mer enn mange såkalte klubblegender. Ingen MA til Brann i 2005, intet gull til Brann i 07. Enkelt og greit. Å i stedet fokusere på at han kommer som VIF-spiller, blir bare stakkarslig.

Og ikke blande Flo inn i dette. Verste fyren som noensinne har vært ikledd Brann-drakten, har ingen likhetstrekk med MA annet at de gikk fra Brann på et tidspunkt.

Corran

Quote from: SK on February 08, 2020, 20:33:23 PMOm ikke MA er en klubblegende, så har han bidratt langt mer enn mange såkalte klubblegender. Ingen MA til Brann i 2005, intet gull til Brann i 07. Enkelt og greit. Å i stedet fokusere på at han kommer som VIF-spiller, blir bare stakkarslig.

Og ikke blande Flo inn i dette. Verste fyren som noensinne har vært ikledd Brann-drakten, har ingen likhetstrekk med MA annet at de gikk fra Brann på et tidspunkt.
Stakkarslig?
Det som er stakkarslig er behovet for å måtte hylle en spiller og trener hos en motstander under en kamp.
Mannen ble hyllet masse etter gullet og det er/var mange anledninger til å hylle ham, men det er da ikke nødvendig under en kamp vel?
Og at de ikke hadde fått gullet uten ham er ikke usannsynlig, men dog ikke noe en kan vite og rett og slett ikke enkelt og greit som du sier. De hadde mye ressurser og om det var en annen like sterk/tydelig kaptein som kom og som ikke forlot oss rett etter gullet så kanskje vi hadde fått flere gode år istedenfor starten på nedturen som kom når MA stakk.

Blir bare stakkarslig å fokuser på at han kommer som en helt, bygge ham opp og hylle ham når han kommer for å gjøre det han kan, og med alle sine skitne triks, for å ta 3 poeng fra klubben du støtter.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

DumboMumbo

Quote from: Corran on February 08, 2020, 21:59:15 PM
Quote from: SK on February 08, 2020, 20:33:23 PMOm ikke MA er en klubblegende, så har han bidratt langt mer enn mange såkalte klubblegender. Ingen MA til Brann i 2005, intet gull til Brann i 07. Enkelt og greit. Å i stedet fokusere på at han kommer som VIF-spiller, blir bare stakkarslig.

Og ikke blande Flo inn i dette. Verste fyren som noensinne har vært ikledd Brann-drakten, har ingen likhetstrekk med MA annet at de gikk fra Brann på et tidspunkt.
Stakkarslig?
Det som er stakkarslig er behovet for å måtte hylle en spiller og trener hos en motstander under en kamp.
Mannen ble hyllet masse etter gullet og det er/var mange anledninger til å hylle ham, men det er da ikke nødvendig under en kamp vel?
Og at de ikke hadde fått gullet uten ham er ikke usannsynlig, men dog ikke noe en kan vite og rett og slett ikke enkelt og greit som du sier. De hadde mye ressurser og om det var en annen like sterk/tydelig kaptein som kom og som ikke forlot oss rett etter gullet så kanskje vi hadde fått flere gode år istedenfor starten på nedturen som kom når MA stakk.

Blir bare stakkarslig å fokuser på at han kommer som en helt, bygge ham opp og hylle ham når han kommer for å gjøre det han kan, og med alle sine skitne triks, for å ta 3 poeng fra klubben du støtter.


Nå er det  en gang slik at en tidligere spillers første hjemmekamp er supporternes sjanse til å vise hva de mener. Andre former for organisert hyllest er selvsagt ikke problem å få til. For en tidligere spiller så er det den ultimate anerkjennelsen å få hyllest av supporterne. Helt noe annet enn å få blomsterbukett av direktøren.
La oss bare bli enige om at på Brann stadion så skal ingen tidligere spillere under noen omstendigheter møtes med annet enn piping.
Sånn er Stadion kulturen vår.

Corran

Quote from: DumboMumbo on February 09, 2020, 07:14:51 AM
Quote from: Corran on February 08, 2020, 21:59:15 PM
Quote from: SK on February 08, 2020, 20:33:23 PMOm ikke MA er en klubblegende, så har han bidratt langt mer enn mange såkalte klubblegender. Ingen MA til Brann i 2005, intet gull til Brann i 07. Enkelt og greit. Å i stedet fokusere på at han kommer som VIF-spiller, blir bare stakkarslig.

Og ikke blande Flo inn i dette. Verste fyren som noensinne har vært ikledd Brann-drakten, har ingen likhetstrekk med MA annet at de gikk fra Brann på et tidspunkt.
Stakkarslig?
Det som er stakkarslig er behovet for å måtte hylle en spiller og trener hos en motstander under en kamp.
Mannen ble hyllet masse etter gullet og det er/var mange anledninger til å hylle ham, men det er da ikke nødvendig under en kamp vel?
Og at de ikke hadde fått gullet uten ham er ikke usannsynlig, men dog ikke noe en kan vite og rett og slett ikke enkelt og greit som du sier. De hadde mye ressurser og om det var en annen like sterk/tydelig kaptein som kom og som ikke forlot oss rett etter gullet så kanskje vi hadde fått flere gode år istedenfor starten på nedturen som kom når MA stakk.

Blir bare stakkarslig å fokuser på at han kommer som en helt, bygge ham opp og hylle ham når han kommer for å gjøre det han kan, og med alle sine skitne triks, for å ta 3 poeng fra klubben du støtter.


Nå er det  en gang slik at en tidligere spillers første hjemmekamp er supporternes sjanse til å vise hva de mener. Andre former for organisert hyllest er selvsagt ikke problem å få til. For en tidligere spiller så er det den ultimate anerkjennelsen å få hyllest av supporterne. Helt noe annet enn å få blomsterbukett av direktøren.
La oss bare bli enige om at på Brann stadion så skal ingen tidligere spillere under noen omstendigheter møtes med annet enn piping.
Sånn er Stadion kulturen vår.
Det blir så latterlig og snurt når folk skal overdrive meninger til andre og hele tiden sette det på spissen. Måten du avslutter innlegget er forferdelig dårlig måte å diskutere på.
Hvorfor skal vi bli enige om at ingen tidligere spillere under noen som helst omstendighet skal møtes med noe annet enn piping? Dette er ikke i nærheten av det jeg mener eller sier.
Og nei sånn er ikke stadion kulturen vår.
Når det gjelder MA så var ikke dette første mulighet til å hylle MA etter gullet. Han hadde blant annet blitt hyllet på en smekkfull festplass på en måte vi ikke har sett maken til i min livstid i Bergen.




 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on February 09, 2020, 14:34:27 PMDet blir så latterlig og snurt når folk skal overdrive meninger til andre og hele tiden sette det på spissen.

Får meg til å savne Krøvel!;)

Ellers er jeg helt enig at det ikke på noen måte var naturlig å hylle Andresen da han kom tilbake første gang i blå drakt. Følelser snur fort i fotball, og man kan ikke ha en fast "kultur" for å hylle tidligere Brannspillere som Mumbo ønsker seg. Hver gjenkomst lever sitt eget liv.

Men nå kunne jeg klappet inn Andresen dersom han kom inn på banen i pausen på en kamp.
Rød makt på Hansa

DumboMumbo

Quote from: Nixon on February 10, 2020, 10:53:42 AM
Quote from: Corran on February 09, 2020, 14:34:27 PMDet blir så latterlig og snurt når folk skal overdrive meninger til andre og hele tiden sette det på spissen.

Får meg til å savne Krøvel!;)

Ellers er jeg helt enig at det ikke på noen måte var naturlig å hylle Andresen da han kom tilbake første gang i blå drakt. Følelser snur fort i fotball, og man kan ikke ha en fast "kultur" for å hylle tidligere Brannspillere som Mumbo ønsker seg. Hver gjenkomst lever sitt eget liv.

Men nå kunne jeg klappet inn Andresen dersom han kom inn på banen i pausen på en kamp.

Det ønsker jeg heller ikke. Slike hyllester skal henge høyt. Det bør være en spiller som har bidratt til edelt metall på en sentral måte.

Når man ikke finner det naturlig å hylle kapteinen som ledet Brann til sitt første seriegull på 3 millioner år så kan jeg ikke skjønne i hvilke andre situasjoner det liksom skulle passe.


Lasaron

Eg har benytta meg av alle hovudaksjonsmåtane, fleire gonger. Applaus, buing, og ingenting. Det kjem heilt an på.

Eg var ikkje på den mykje omtala kampen då MA kom tilbake, men at det blei bua på han har sjølvsagt med å gjere at han sa "Vi" og "neste år" på Festplassen, og kort tid etter figurerte i Vålerengendrakt medan han var under kontrakt med Brann.

Møter Brann Andreas Vindheim i e-cup ein gong kjem eg sikkert til å klappe. Ikkje det at han var så stor for oss, men han er lokal, har spelt for oss, og klarte seg ganske greitt. Han er liksom ein av våre. Det leiar meg inn på ein digresjon som eg vi gjenta. For meg er det viktig at vi har spelarar vi kan sei er "ein av oss." Ikkje berre drakta, altså.
Tren på langskudd

Corran

Må si meg enig med Lasaron
Noen spillere blir en av oss enten etter lang og tro tjeneste eller at de er lokale eller andre ting som har gjort dem til publikumsfavoritter. Kvisvik var jo en slik type spiller.

MA ble jo aldri "en av oss", men kun en leiesoldat som viste at det var nettopp det han var når han forsvant, noe egentlig alle viste at han ville gjøre da dette var på det nærmeste klart allerede om sommeren. 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Elfakiri

Quote from: SK on February 08, 2020, 02:39:24 AM
Quote from: Corran on February 07, 2020, 22:11:39 PMEn kan da ikke hylle en mann som stikker fra klubben når klubben endelig e på topp når han var en av de aller viktigste brikkene?
En kan da heller ikke hylle en vif spiller på staddaen?


Selvsagt kan man det. Her bekrefter du jo det som sies lenger oppe - man gjør mer ut av at han var i VIF, enn at han ledet oss til det første gullet på 44 år. Er vi virkelig så usikre på oss selv?

Martin Andresen ledet ikke Brann til noe seriegull. Viktig del av klubben som kaptein. Men er mange som skal ha æren for at gullet kom hem. Spillere,Mons Ivar,Hardball. Det at gullet kom hem var et teamarbeid og ikke noe som utelukkende ble gjort mulig av en person.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Lasaron

Quote from: Elfakiri on April 20, 2020, 18:31:02 PM
Quote from: SK on February 08, 2020, 02:39:24 AM
Quote from: Corran on February 07, 2020, 22:11:39 PMEn kan da ikke hylle en mann som stikker fra klubben når klubben endelig e på topp når han var en av de aller viktigste brikkene?
En kan da heller ikke hylle en vif spiller på staddaen?


Selvsagt kan man det. Her bekrefter du jo det som sies lenger oppe - man gjør mer ut av at han var i VIF, enn at han ledet oss til det første gullet på 44 år. Er vi virkelig så usikre på oss selv?

Martin Andresen ledet ikke Brann til noe seriegull. Viktig del av klubben som kaptein. Men er mange som skal ha æren for at gullet kom hem. Spillere,Mons Ivar,Hardball. Det at gullet kom hem var et teamarbeid og ikke noe som utelukkende ble gjort mulig av en person.

Det seier du berre fordi du Er Hassan El Fakiri. Bevares, du var god den høsten du og.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on April 20, 2020, 19:53:00 PMDet seier du berre fordi du Er Hassan El Fakiri. Bevares, du var god den høsten du og.

Det er et innlegg mot Lyn i 2007 de fleste kommer til å huske til de tar på seg tredressen.
Gå av.

Lasaron

Ja. Men Fakiren hadde også ein utsøkt målgivande som berga uavgjort borte mot Start. Pluss eit flaksemål mot Fredrikstad. Og så var han god på innkast og proffesional faults.

Tren på langskudd

Lasaron

https://www.youtube.com/watch?v=CQVLn2KBN8M&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0dGvFyW_GhoxuZ18Ss4dJQNluirpMhcqDmICXZvZwEAl0N01JyupmwK8o

Jeg fikk tilsendt denne, visste ikke at den fantes. Det er Brann-Viking 2007, med massevis av gullfeiring. Og det er gullfeiringen jeg tenker på.

Jeg var på kampen, og særlig kvarteret mellom kampslutt og medaljeutdelingen var überfantastisk. Det kvarteret har jeg letet etter, men ikke funnet. Her er den ikke i sin helhet, men et par minutter etter kampslutt er med, pluss de siste 3-4 minuttene før medaljeutdelingen. I tillegg til hele medaljeutdelingen og diverse etterpå.

Altså, det som skjedde etter kampslutt der, er mitt beste minne med Brann noensinne. Og FOR en tribunekultur vi oppviste der. Verdensklasse! Vi måkte på med sang etter sang, hyllest etter hyllest. Hele Stadion. Alle sammen. Alle tribunene. Syngende rødt. Og alt dette klarte vi uten musikk over høytalerne. Ingen kunstig stimuli, som egentlig passiviserer. Som døyver lyden av vår egen jubel.

Ja, jeg har skrevet om dette før, men jeg syns det er viktig, og måtte bare nå når jeg så og hørte denne feiringen igjen. Alle andre bør lære av oss. Og vi må lære av historien, slik at neste gullfeiring også blir gjort uten musikk.

God fornøyelse :)
Tren på langskudd

SK

August 12, 2020, 21:10:03 PM #234 Last Edit: August 12, 2020, 21:14:51 PM by SK
Når man er inne på sånt og 2007, vil jeg også trekke frem Lyn-kampen og stemningen fra 2-1 og spesielt etter kampen. Har aldri opplevd større kok og elektrisk stemning noensinne på Stadion, og spørs om det noensinne har vært det. I tillegg var det annonsert flaggdag, slik at det var enormt mange med flagg på alle tribuner. Klippet under er fra Frydenbø, men alle de andre tribunene var noe i retning av dette. 10-15 minutter etter kampslutt var det knapt noen som var gått hjem.

https://m.youtube.com/watch?v=0L5ESnL0y78

Corran

Tårer i øynene nesten
Hadde partoutkort den gangen og så fikk med meg alle kampene Var stort.

Kanskje en ide å vise det til dagens spillere så de kan se ka de kan oppleve om de underholder nok
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

opplett

Jeg fortsetter diskusjonen her som jeg startet på i kamptråden fra KBK-kampen.

Quote from: Optimist on September 29, 2021, 22:15:01 PMHelt enig. Unngå alt annet enn stemmer når det kommer til lyd.

Skjønner at folk er skeptisk til SS på øvre del. Men lydmessig tror jeg at det er et hakk opp, til og med uten gjengen på felt z. Ellers er det forståelig at det er mye følelser rundt dette, og det bryter med tradisjonen å få SS og felt z mer samlet

Jeg sto/satt på nedre Frydenbø på søndag, og til å være så folk på stadion synes jeg det var bra trøkk. Akustikken man får av å være oppe hjalp nok en del på dette også. Må si jeg også merket at det er mye lettere å hive seg på sangene når man står under SS og får sangen bakfra, siden man i større grad føler at man står i gjengen og det er høyere volum på sangen. Så håper at det kan gjøre at folk som hverken er på Z eller SS hiver seg på.

Nå skjønner jeg at det er delte følelser rundt forsangerne, men personlig syntes jeg ikke det gjorde noe at en av dem var helt nede på Frydenbø og hauset oss på de nedre feltene. Hvis man kan være litt smart med plassering av forsangere og unngå dem der  man vet at det ikke faller i god jord (les Felt Z), så kan det fungere greit.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Kardemommeloven er jo grei å bruke her. Ikke plag andre med å ta vekk sikten, kjefte på de som ikke synger, irritere med megafon, etc. Syng når man vil. Hopp når man vil. Etc.
Tren på langskudd

Optimist

Fint reflektert fra en som verken er på store stå eller felt z, Opplett.

Quote from: Lasaron on September 30, 2021, 13:31:30 PMKardemommeloven er jo grei å bruke her. Ikke plag andre med å ta vekk sikten, kjefte på de som ikke synger, irritere med megafon, etc. Syng når man vil. Hopp når man vil. Etc.

Sikten har da ikke blitt ødelagt av at SS flyttet seg? Og megafon blir vel heller ikke brukt? (Mulig de gjør det, men jeg har ikke fått det med meg). Enig i at det ikke skal være kjefting og «press», men synes at det er helt greit å prøve å få de andre på supportertribunen til å synge med. Nøkkelelementet for meg er at det må være engasjerende, ikke kjeftende. Men folk tolker vel slik forskjellig
Kokende idiot

Kagain

Quote from: Optimist on September 30, 2021, 15:19:52 PMEnig i at det ikke skal være kjefting og «press», men synes at det er helt greit å prøve å få de andre på supportertribunen til å synge med. Nøkkelelementet for meg er at det må være engasjerende, ikke kjeftende. Men folk tolker vel slik forskjellig

For all del, det burde være greit å prøve å få andre med, så lenge det blir akseptert at folk som meg er ikke på stadion for å synge, men for å se fotball og heie. Og det tror jeg egentlig det er. Jeg ender ofte på kortsiden med supporterne da de jeg går på kamp med er gamle supporter-gamper. De synger og hoier, men jeg føler ikke helt for mannskor så jeg er stille. Har aldri merket noe kjeft for det.

Lasaron

Observasjon: Jeg vet ikke om det skyldtes at mennesker gir mindre klang enn tomme tribuner. Men jeg hørte de syngende supporterne dårligere i går. Jeg sitter nesten på midtstreken, men litt nærmere bortesupporterne. Og når de trøkket på i går hørte jeg de klart bedre. Det betyr at mange flere enn meg gjorde det samme, i enda større grad.
Tren på langskudd

Spelaren

Også på felt G, som er hakket nærmere Bataljonen enn der Lasaron sitter, var det irriterende god lyd fra de blå. Det burde klistres opp eggekartonger i taket der :P  .
Gå av.

Lasaron

Jeg leser hva Aleksander Osdal skriver på Twitter, og slutter meg til det. Man må kunne ha god kok uten å sperre sikten for de som faktisk vil se kampen. Det går an å koke og se samtidig også. Skal folk som både vil koke og se, måtte velge mellom koking og seing? Å sperre for sikten er faktisk dårlig gjort.

Forøvrig, jeg lurer på om at det å stille seg oppunder taket først og fremst er god indremedisin, og lite annet. Jeg sitter på Fjordkraft, omtrent 10 meter til høyre for midten. Vi som sitter i det området hører bortesupporterne mye bedre enn Bataljonen, og vi hører Bataljonen merkbart mindre nå enn da de stod nede. Dette er verdt å merke seg etter en kamp der veldig mange var fornøyd med koket der oppe.
Tren på langskudd

opplett

Er man på Store Stå eller rett ved siden av bør man vel forvente flagg og bannere osv.?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Quote from: opplett on April 24, 2022, 09:33:11 AMEr man på Store Stå eller rett ved siden av bør man vel forvente flagg og bannere osv.?

Hvorfor bør man forvente flagging etc mens spillet pågår? Hvorfor skal det være normalt? Man er jo der først og fremst for å se en fotballkamp. Det går an å flagge etc når det ikke pågår spill. Det går an å synge, heie, skrike og hoppe uten at det flagges.

Hvorfor skal folk som irriterer seg over at sikten tas fra dem, føle at de må velge mellom koking og seing?
Tren på langskudd

opplett

Quote from: Lasaron on April 24, 2022, 09:54:10 AMHvorfor bør man forvente flagging etc mens spillet pågår? Hvorfor skal det være normalt? Man er jo der først og fremst for å se en fotballkamp. Det går an å flagge etc når det ikke pågår spill. Det går an å synge, heie, skrike og hoppe uten at det flagges.

Hvorfor skal folk som irriterer seg over at sikten tas fra dem, føle at de må velge mellom koking og seing?

Skal ikke si at jeg ikke forstår problemstillingen. Er kanskje derfor jeg også er veldig fan av hvordan de har gjort hele kortsiden på Intility til en ståtribune. Da kan man ha koking og flagg og det man ønsker sentralt på feltet, og koking uten visuelle blokkeringer rundt. Men alle står sammen i en klynge likevel og kokingen smitter over på alle på tribunen.

Synes vi lider litt av at Store Stå feltet på stadion er såpass lite og og avgrenset, med nummererte plasser på resten av tribunen. Det blir et skille mellom de som koker og resten. Hadde hele tribunen vært en ståtribune hadde alle naturlig klynget seg mot midten av tribunen, og «kokingen» hadde mye lettere smittet over på resten av tribunen siden man er klynget sammen. Man hadde sikkert mistet noen gamle travere som liker at ting er som de alltid har vært, men tror man kunne vunnet mye også.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Synes stemningen og syngingen var veldig bra i går MEN
Flagg vifting mens spillet pågår er en uting. Er mange som liker å være inne blant de som synger og vil se kampen.
Få vekk roperten. Ble vel ikke så mye brukt i går. Når en mann kan dra "Gi meg en B" for hele tribunen så må de klare seg uten ropert. Vi som sitter nedenfor hører ikke hva som blir skreket i den uansett for lyden blir så forvridd

Eg er også for pyro og har tidligere gitt støtte moralsk og økonomisk til både pyro og tifo
Men når de står bak på en tribune så kan det ikke fyres opp bluss o.l.. Da må en stå nederst.
I går regnet det med små gnister over oss på tribunen foran og eg fikk 2-3 små gnister på meg. I utgangspunktet ikke så farlig, men om en hadde snudd seg for å se på det så kunne de truffet en i øynene.
Mulig litt gammel gretten gubbe nå, men dette er jo noe de burde tenkt konsekvensen av før de flyttet opp på øvre delen



In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Wingfoot

Helt enig med Corran og Lasaron, flagging mens spillet er i gang er en uting.
Holdt på å rable for meg når jeg ikke fikk med meg hva som skjedde i flere Brann-angrep i første omgang fordi det var ørten flagg som vaiet foran meg på store stå, selv om jeg hadde posisjonert med helt ute til ene siden.
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Lasaron

Fetisjen for flagg må ikke ødelegge for de som går på fotballkamp for å se fotballkamp. Det går helt fint å synge uten flagg.
Tren på langskudd

Nixon

Det finnes en gjeng som er mer fornøyd etter en tapt kamp med god stemning, enn en vunnet kamp med dårlig stemning.
Rød makt på Hansa

Go Up