• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Billettsalgstall

Started by krøvel vellevold, April 17, 2006, 16:54:06 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Rød makt på Hansa

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

I all spenningen rundt ny trener er det verdt å merke seg signalene i dag om at det kan komme innstramninger pga økt smitte i samfunnet, og at ting som skulle lettes kan bli utsatt. Man kan jo da tenke seg at antall tilskuere på fotballkamper kanskje ikke står høyt på listen over lettelser som får bestå. Kanskje det blir 200 lenger enn vi har trodd.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Tren på langskudd

Spelaren

Det registreres drøyt 10% så mange nye smittede per dag nå som under toppen i vår. Den "dramatiske" økningen fra en lang periode på 10-12 nye tilfeller daglig til rundt 30 nå kan tilskrives noen få, isolerte ting. Ferieavvikling, Hurtigruten og et bryllup der man gav en god f i begrensninger leietaker visste om. Men eg har ingen illusjoner om at politikerne vil lette på disse tåpelige restriksjonene. Brann Stadion eller Fosshaugane - ett fett.
Gå av.

SK

Skal man ha strengere restriksjoner, så må jo det bli på de områdene som faktisk har ført til denne økte smitten. Og ikke helt andre steder, som f.eks. antallet på fotballkamper. Men kan vi forvente at myndighetene legger til grunn slik åpenbar logikk? Selvsagt ikke.

Lasaron

Ja, de er strenge. Jeg er ikke sikker, men jeg tror de er for strenge.
Tren på langskudd

Corran

De fleste smittetilfellene siste ukene kan spores til utenlqandsreiser
Steng grensene. Karantene og testing for alle som kommer inn i landet.
La det gå 14 dager og se hvordan det da utvikler seg.
Åpne så opp for ting i landet som bredde idrett, tilskuere o.l. men hold karantene og testing på alle som kommer inn i landet.

Alle land i Europa som nå opplever oppgang i smittetilfeller har fått dette etter grensene åpnet.
Er dette tilfeldig? Kanskje men sannsynligheten er stor for at det er sammenheng.

enten det eller så har de slått på igjen 5g nettet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

August 06, 2020, 22:01:02 PM #15308 Last Edit: August 06, 2020, 22:02:41 PM by Jose Arrogantio
Quote from: Corran on August 06, 2020, 21:21:01 PMDe fleste smittetilfellene siste ukene kan spores til utenlqandsreiser
Steng grensene. Karantene og testing for alle som kommer inn i landet.
La det gå 14 dager og se hvordan det da utvikler seg.
Åpne så opp for ting i landet som bredde idrett, tilskuere o.l. men hold karantene og testing på alle som kommer inn i landet.

Alle land i Europa som nå opplever oppgang i smittetilfeller har fått dette etter grensene åpnet.
Er dette tilfeldig? Kanskje men sannsynligheten er stor for at det er sammenheng.

enten det eller så har de slått på igjen 5g nettet

De fleste smittetilfellene de siste to ukene (som man har kunnet spore) kan spores til Norge. I følge FHI er 65% av de kjente smittekildene de siste to ukene i Norge.



Blant "ukjent" i den grafen der er smittetilfeller på cruiseskip i internasjonalt farvann.

Europa har åpnet opp flere ting enn grensene, og godt mulig at folk med det har begynt å ta slappere på reglene som er igjen, slik som i Norge. Så oppgang hadde nok skjedd uten åpning av grensene. Bare se på det alvorlige oppblusset som kom i USA etter at de begynte å åpne opp innenfor landet (men ikke grensene).

Det er ikke så enkelt som å stenge grensene, og så kan man åpne opp ellers.

Corran

USA er et kapittel for seg selv så de holder vi unna ;-)

Men ser at det har endret seg denne uken men om jeg tyder tabellen riktig så var de fleste tilfellene i oppblussingen i forrige uke fra utlandet og at det da denne uken er flere som etter fester har fått det er jo ikke unaturlig.
Mente å lese forrige uke at det var flest fra utlandet og festene i Moss (var det Moss?) stammet fra utlandet, men kan være jeg husker feil her.
Uansett var jeg en liten uke for sent ute med min påstand for da var det drøye 50% fra utlandet som siste to uker er blitt til litt under 40%.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Eg hadde gitt opp denne sesongen uansett. Kanskje Brann kan satse på å selge Brann-bind.
Gå av.

Superjack

Quote from: Spelaren on August 06, 2020, 23:13:31 PMEg hadde gitt opp denne sesongen uansett. Kanskje Brann kan satse på å selge Brann-bind.

Regner med du tenker på Brann-munnbind?
Brannsupporter.

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on August 06, 2020, 22:38:05 PMUSA er et kapittel for seg selv så de holder vi unna ;-)

Men ser at det har endret seg denne uken men om jeg tyder tabellen riktig så var de fleste tilfellene i oppblussingen i forrige uke fra utlandet og at det da denne uken er flere som etter fester har fått det er jo ikke unaturlig.
Mente å lese forrige uke at det var flest fra utlandet og festene i Moss (var det Moss?) stammet fra utlandet, men kan være jeg husker feil her.
Uansett var jeg en liten uke for sent ute med min påstand for da var det drøye 50% fra utlandet som siste to uker er blitt til litt under 40%.


40 eller
Quote from: Corran on August 06, 2020, 22:38:05 PMUSA er et kapittel for seg selv så de holder vi unna ;-)

Men ser at det har endret seg denne uken men om jeg tyder tabellen riktig så var de fleste tilfellene i oppblussingen i forrige uke fra utlandet og at det da denne uken er flere som etter fester har fått det er jo ikke unaturlig.
Mente å lese forrige uke at det var flest fra utlandet og festene i Moss (var det Moss?) stammet fra utlandet, men kan være jeg husker feil her.
Uansett var jeg en liten uke for sent ute med min påstand for da var det drøye 50% fra utlandet som siste to uker er blitt til litt under 40%.


Jeg vil
Quote from: Superjack on August 06, 2020, 23:33:49 PM
Quote from: Spelaren on August 06, 2020, 23:13:31 PMEg hadde gitt opp denne sesongen uansett. Kanskje Brann kan satse på å selge Brann-bind.

Regner med du tenker på Brann-munnbind?

Hvorfor ikke begge deler?

Lasaron

Hvorfor ikke? Brann-bind kan jo passe...
Tren på langskudd

Corran

Må ha god merking da så ikke noen bruker feil bind feil sted
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Ja, det skulle tatt seg ut.
Tren på langskudd

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Henki

Det ville vel være merkelig hvis man stenger ned, eventuelt utsetter videre åpning, men åpner for flere tilskuere på fotballkamper. Vanskelig å se for seg at de åpner for flere fra 1.september i hvert fall.
Ballen skal fremover!

Nixon

Ikke uventet beholdes grensen på 200 videre.
Rød makt på Hansa

Lasaron

I Tyskland er det tusenvis på kampene. Er det slik å forstå at de slipper inn så og så mange basert på stadionets størrelse? Dortmund hadde 10 000. Stuttgart 8 000. Union 4 000.
Tren på langskudd

Corran

Er vel greit med restriksjoner i dag. Hadde vel ikke kommet mange til denne kampen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Lasaron on September 20, 2020, 09:28:42 AMI Tyskland er det tusenvis på kampene. Er det slik å forstå at de slipper inn så og så mange basert på stadionets størrelse? Dortmund hadde 10 000. Stuttgart 8 000. Union 4 000.
Å slippe inn et antall basert på Stadion sin størrelse er det absolutt mest fornuftige i forhold til avstandsregelen.
10% f.eks for Brann hadde betydd 1768 tilskuere og for Mjøndalen 435 tilskuere. Om det istedenfor eventuelt skulle komme en såkalt "rettferdig" regel at alle eliteserieklubber skulle fått slippe inn 1000 tilskuere høres ikke akkurat ut som en klok beslutning om det skulle skje.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Gulløl on September 20, 2020, 11:24:08 AM
Quote from: Lasaron on September 20, 2020, 09:28:42 AMI Tyskland er det tusenvis på kampene. Er det slik å forstå at de slipper inn så og så mange basert på stadionets størrelse? Dortmund hadde 10 000. Stuttgart 8 000. Union 4 000.
Å slippe inn et antall basert på Stadion sin størrelse er det absolutt mest fornuftige i forhold til avstandsregelen.
10% f.eks for Brann hadde betydd 1768 tilskuere og for Mjøndalen 435 tilskuere. Om det istedenfor eventuelt skulle komme en såkalt "rettferdig" regel at alle eliteserieklubber skulle fått slippe inn 1000 tilskuere høres ikke akkurat ut som en klok beslutning om det skulle skje.

Helt enig. Hvor mange en an slippe inn må ha noe med fasilitetene å gjøre også.
Noen har mange innganger og mange fasiliteter på hver tribune mens andre ikke har 4 tribuner en gang. Hvorfor disse da skal behandles likt skjønner eg ikkje. Og det er jo ikke urettferdig for dess bedre plass klubbene har dess høyere snitt har de til vanlig så det vil bare gjenspeile normale tider sånn ca.
Og eg vet at et av argumentene mot dette er antall som rieser med kollektiv transport. Men her kunne de jo ha hatt en mann i hver bybanevogn som delte ut munnbind f.eks
Og med forskjellig klokkeslett på innslipp så ville en jo også fordelt trykket litt utover
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

November 17, 2020, 14:25:48 PM #15323 Last Edit: November 17, 2020, 14:30:03 PM by Huff
https://www.bt.no/sport/i/KypMKX/datoene-for-eliteserien-2021-er-klare-starter-i-april-og-slutter-i-no

Sakser denne inn her. Eliteserien skal beste år begynne tidlig i april. Om dette angår Brann eller ikke gjenstår å se, men terminlisten ligner i divisjonen under.

Jeg har faktisk allerede diskutert temaet med en smittevernsekspert, og vedkommende mente det var lite sannsynlig med gjenåpning av samfunnet, jfr fullt billettsalg, før tidligst i juni.

Slik jeg leser dette legges det altså opp til 2-3 måneder med eliteseriespill med tilnærmet tomme tribuner. De har lagt inne et forbehold om koronaen, men med denne terminlisten virke det nesten som de har glemt hele greien

Nixon

Hva er det som gjør at du føler at de har glemt hele greien? Med så stor usikkerhet som det er rundt viruset og når de nye vaksinene slår inn, er det sikkert for risikabelt å legge opp sesongen etter det.
Rød makt på Hansa

Superjack

De skal sikkert på ferie når det åpnes opp for publikum....
Brannsupporter.

Spelaren

Det er jo mulig de har økt tillatt antall tilskuere innen den tid. Deler de i tillegg ut en rød maske burde 4-5000 være innen rekkevidde.
Gå av.

Lasaron

Da blir det hjemmekamp mot Sarpsborg på meg. Kamp nr 3 i år. Da er jeg oppe i normalen fra ca midten på 90-tallet. Ikke verst.
Tren på langskudd

Corran

Blir kamp nummer 4 i morgen og mulig en kamp til da det er en bekjent med 2 billetter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Blir kamp nummer tre i dag. Har uavgjort og tap og satser på å fylle HUB-rekken i kveld!
Rød makt på Hansa

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

November 28, 2020, 17:46:24 PM #15331 Last Edit: November 28, 2020, 17:48:30 PM by Spelaren
Hm, venter fortsatt på min sjanse. De sender vel sms? Sitter på tre partoutkort og synes oddsene burde være i min favør nå.
Edit : Lå visst en epost i innboksen fra i går for de to siste kampene.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on November 28, 2020, 17:46:24 PMHm, venter fortsatt på min sjanse. De sender vel sms? Sitter på tre partoutkort og synes oddsene burde være i min favør nå.
Edit : Lå visst en epost i innboksen fra i går for de to siste kampene.

Er dette det første tilbudet du har fått fra Brann denne sesongen?
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on November 29, 2020, 09:21:22 AMEr dette det første tilbudet du har fått fra Brann denne sesongen?

Nei, det kom en epost tidligere i år også, etter at den vanlige trekningen ikkje hadde resultert i nok interesserte og de slengte ut en føler om førstemann til møllen. Eg har hele tiden hatt som oppfatning av at de sendte en sms der du hadde litt svartid før billetten gikk til nestemann i trekningen, men det er godt mulig det bare var min misforståtte oppfatning. I alle fall har eg ikkje gått glipp av noe særlig...
Gå av.

Nixon

Ja, den fikk jeg også, men den var utenom den offisielle tildelingen og det var førstemann til mølla. Jeg misset også den fordi jeg så mailen for sent.

Men dersom de har sendt ut mail om de to siste hjemmekampene, så har jeg også bare fått tilbud om billetter til én kamp i år, i juli. De to andre kampene jeg har vært på har jeg fått fordi noen har hatt en ekstra billett.

Så da blir det jakt om billett til en eller begge de to siste kampene!:)
Rød makt på Hansa

Spelaren

Vel, nr 4 popper ut any day now så 2020 går nok uten meg på tribunen. Men eg havnet nå ca midt på plakaten til Brann så litt har man nå igjen for innsatsen.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on November 30, 2020, 09:49:16 AMVel, nr 4 popper ut any day now så 2020 går nok uten meg på tribunen.

Gratulerer!:) Og dersom fristen for å gi tilbakemelding til Brann ikke er gått ut er det bare å si ja, sende billettene på mail til undertegnede, og så fikser jeg navneendring med Brann i henhold til smittesporing!:)
Rød makt på Hansa

Gulløl

April 07, 2021, 11:09:14 AM #15337 Last Edit: April 07, 2021, 11:11:37 AM by Gulløl
Solbergs plan for gjenåpning i trinn 1 vil blant annet vurdere å åpne for:

Inntil 200 personer på arrangementer utendørs, men 200 personer ganger 3 kohorter hvis publikum sitter i faste tilviste plasser.


Hvor mange vil en kohort utgjøre i denne sammenheng og hvor mange vil dette utgjøre i totalt publikumstall å slippe inn på Brann Stadion ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

April 07, 2021, 11:16:27 AM #15338 Last Edit: April 07, 2021, 11:36:27 AM by Spelaren
Quote from: Gulløl on April 07, 2021, 11:09:14 AMSolbergs plan for gjenåpning i trinn 1 vil blant annet vurdere å åpne for:

Inntil 200 personer på arrangementer utendørs, men 200 personer ganger 3 kohorter hvis publikum sitter i faste tilviste plasser.


Hvor mange vil en kohort utgjøre i denne sammenheng og hvor mange vil dette utgjøre i totalt publikumstall å slippe inn på Brann Stadion ?

Det høres ut som en repetisjon av fjorårets 600, det der. Arrangementet er utendørs, og det begrenses til tre grupper á 200 personer ved faste, tilviste plasser.

Siste trinn, nr 4, kan tidligst komme 9 veker etter at trinn 1 er innført - og det fortsatt "kan være antallsbegrensninger knyttet til store offentlige arrangementer og breddeidrett- og fritidsaktiviteter" på dette trinnet også. Dvs først ved et tenkt trinn 5 kan det åpnes for vanlig ferdsel på Stadion.
Gå av.

SKBCPH

Er vi heldig kan vi få fullt hus i en eventuell nedrykkskvalifiseringskamp i romjulen. :-)
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

Quote from: SKBCPH on April 07, 2021, 11:57:50 AMEr vi heldig kan vi få fullt hus i en eventuell nedrykkskvalifiseringskamp i romjulen. :-)
Ja jul med din glede ......
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Abid Raja heller kaldt vann på drømmene om fulle tribuner i 2021:

https://www.nettavisen.no/sport/raja-tviler-sterkt-pa-fulle-fotballtribuner-i-2021-veldig-ambisiost/s/12-95-3424111539?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1617872265

Har ikke alle som har behov for vaksine blitt tilbudt vaksine i løpet av sommeren?

Hvorfor kan vi ikke være tilbake til normalen, både på tribunene og i samfunnet ellers, i høst da?

Jeg forstår det bare ikke...
- Vi har den treneren vi har.

Corran

Burde innføres vaksinepass som i Danmark og de som har dette kan gå på staddaen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Når alle voksne (18+) har fått tilbud om vaksine + tid for nødvendige stikk og "modning", bør restriksjonene fjernes helt.
Gå av.

Gulløl

April 08, 2021, 12:34:26 PM #15344 Last Edit: April 08, 2021, 12:42:40 PM by Gulløl
Når alle over en alder har fått begge vaksiner bør vel alle over den alderen(opp til en maksgrense) få komme inn ved å vise billett/partoutkort + aldersbevis i døren. Nå blir det i første omgang tre tribuner/kohorter med 200 tilskuere på hver. Den fjerde tribunen/kohorten bør ved seriestart kunne åpnes for aldersgruppene som er vaksinert der folk kan sitte tett med kroppskontakt og lov til å klemme. Eller klikker Abid Raja til et slikt forslag, han virker litt humørsyk for tiden. Vi kan kalle tribunen "nye gamle sitte" eller "Abid-tribunen" for den del om det hjelper.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Men hvorfor får en ikke på Brann stadion ha 4 kohorter?
En på hver tribune hadde jo vært naturlig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: Corran on April 10, 2021, 16:17:50 PMMen hvorfor får en ikke på Brann stadion ha 4 kohorter?
En på hver tribune hadde jo vært naturlig

Enig. Det er fordi regjeringen tror at med fire kohorter på en stadion sånn, så ville smittetallene blitt for høye.

Jeg mener det burde vært lov.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on April 10, 2021, 16:32:41 PM
Quote from: Corran on April 10, 2021, 16:17:50 PMMen hvorfor får en ikke på Brann stadion ha 4 kohorter?
En på hver tribune hadde jo vært naturlig

Enig. Det er fordi regjeringen tror at med fire kohorter på en stadion sånn, så ville smittetallene blitt for høye.

Jeg mener det burde vært lov.

Hvorfor skulle disse reglene plutselig følge logisk tenkning nå, etter over 1 år med varierende regler?
Det ville virkelig utfordret logikk og forvirret befolkningen.
Brannsupporter.

fortune

Det er jo også sært at man får slippe inn 600 tilskuere uavhengig av hvor stort stadion man har. Internasjonalt har det vel vært vanlig med en prosentandel av stadions kapasitet, siden det er avgjørende for hvilke men avstand man kan holde til øvrige tilskuere.

Mjøndalens stadion er vel halvfullt med 600 fremmøtte? :)
First is first, second is nothing

Lasaron

Det kan virke som det viktigste er å være mest mulig firkantet. Det eneste saklige arrangementet jeg kan komme på, er at flere vil reise til samme sted samtidig om kapasiteten økes. Spørs om det er godt nok.
Tren på langskudd

Go Up