• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Brann - Tromsø 27.10.2024 Klokken 19:15

Started by Superjack, October 22, 2024, 07:55:45 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Respons

Quote from: Kagain on October 27, 2024, 18:49:11 PM
Quote from: Hickok on October 27, 2024, 17:36:31 PMBlir nok blåkopi fra sist med unntak av Castro for Mathisen.

Ikke overraskende fikk du rett

Mathias Dyngeland
Eivind Helland, Japhet Sery Larsen, Ruben Kristiansen, Joachim Soltvedt
Sander Kartum, Emil Kornvig, Felix Horn Myhre
Ole Didrik Blomberg, Aune Heggebø, Niklas Castro.

Fint at denne kampen går på direktesport, da kan jeg få sett den fra hjemmets lune vrede...

Kan bli en lunefull kamp :-/
Respons, kanskje?

esp123

Jeg er enig. Midtbanen deres ser veldig lett ut.

krakra

Erlend

Mange gode kvaliteter på unge Helland, men akkurat avslutninger kan han vel med fordel overlate til andre

Erlend

Quote from: Erlend on October 27, 2024, 19:40:51 PMMange gode kvaliteter på unge Helland, men akkurat avslutninger kan han vel med fordel overlate til andre

For eksempel Castro.  Han gjør som han vil

krakra

Kornvig har et latterlig toppnivå for tiden. Håper vi unngår kollapsen i andreomgang.

Savner ikke Sigvart.

Billy Elliott

Elsker korte cornere.

Men, med unntak av de to målene får vi til lite. Og TIL ser farlige ut. Dette kan fort snu til tap i andre.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

boven

BA: "Brann leder fullt fortjent 2-0. Det har vært total enveiskjøring på Stadion. "

En påstand som må være et symptom på langt fremskreden overtenning.

Men for noen herlige mål.

esp123

October 27, 2024, 20:07:57 PM #59 Last Edit: October 27, 2024, 20:13:59 PM by esp123
Kornvig mangler litt konsentrasjon  i det defensive. Han skrur litt av.

Edit: Gjelder forsåvidt flere. Virket daue mot slutten av omgangen. Enorme rom foran vårt forsvar.

Og Helland gjør det helt OK på høyreback. Men hjelpe og trøste det er lite bidrag offensivt.

esp123

Kornvig skrur jo fullstendig av flere ganger. Se på Romsaas-sjansen der!

esp123

Norlings Hund 2

Quote from: esp123 on October 27, 2024, 20:25:54 PMIkke offside vel??

Grei offside det. Han er jo i offside idet skuddet går, så det spiller slik sett ingen rolle at den kommer fra motstander.

Fine skudd i dag, Castro fortjener i grunn nesten å krediteres for den der :)

Erlend

Quote from: Norlings Hund 2 on October 27, 2024, 20:30:54 PM
Quote from: esp123 on October 27, 2024, 20:25:54 PMIkke offside vel??

Grei offside det. Han er jo i offside idet skuddet går, så det spiller slik sett ingen rolle at den kommer fra motstander.

Fine skudd i dag, Castro fortjener i grunn nesten å krediteres for den der :)

Synes nesten det verste er at Heggebø (igjen) blir snytt for en veldig flott assist

krakra

Man skjønner jo at klubben kvitter seg med etablerte spillere når Horneland ikke klarer å hive inn noen unggutter her.

esp123

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kagain

Quote from: krakra on October 27, 2024, 20:59:22 PMMan skjønner jo at klubben kvitter seg med etablerte spillere når Horneland ikke klarer å hive inn noen unggutter her.

Ja, det burde vært mulig å gi Haaland en debut på 10 minutter i stedet for 10 sekunder.

Ellers vil jeg si meg enig med det kommentatorene pekte på; Heggebø er veldig god på å få tak i ballen fra motspilleren og sette i gang spillet. Jeg ser at han ligger tidvis noe lavt, men da får jo midtbanen mulighet til å være lengre fremme. Når Finne er inne så er det litt motsatt; midtbanen må holde litt igjen siden Finne er der fremme.

Falkman

Quote from: esp123 on October 27, 2024, 21:07:11 PMHaha, det mest meningsløse dobbelbytte.

Hvorfor det?? Heggebø var glimrende, men  på 3-0, var det vel ikke krise å gi Finne noen minutter. Ei heller Mathiesen, for den del.

krakra

Neste gang Horneland avviser snakk om gullkamp fordi Glimt har kontroll så bør noen påpeke at vi har samme luke til Molde og Viking som Glimt har til oss og at vi er i bedre form enn alle disse. Så da burde jo sølvkampen også avblåses.

esp123

Quote from: Falkman on October 27, 2024, 21:55:41 PM
Quote from: esp123 on October 27, 2024, 21:07:11 PMHaha, det mest meningsløse dobbelbytte.

Hvorfor det?? Heggebø var glimrende, men  på 3-0, var det vel ikke krise å gi Finne noen minutter. Ei heller Mathiesen, for den del.

Dette var en kommentar på dobbeltbytte i det 93. Minutt.

krakra

Horneland påpeker det samme som meg om midtbanen. Den holder et skyhøyt nivå på det beste, men har en tendens til å kollapse i perioder av andreomgang. Ikke like ille i dag, men fortsatt ikke helt solid. Vi var faktisk veldig effektive i dag.

Syns både Kornvig og Kartum sliter med å holde nivået og konsentrasjonen oppe gjennom hele kampen. FHM er bra, men også han faller litt i kvalitet i perioder.

Falkman

Quote from: esp123 on October 27, 2024, 21:56:22 PM
Quote from: Falkman on October 27, 2024, 21:55:41 PM

Hvorfor det?? Heggebø var glimrende, men  på 3-0, var det vel ikke krise å gi Finne noen minutter. Ei heller Mathiesen, for den del.

Dette var en kommentar på dobbeltbytte i det 93. Minutt.

Ah. misforsto, beklager.

Superjack

Quote from: krakra on October 27, 2024, 21:59:20 PMHorneland påpeker det samme som meg om midtbanen. Den holder et skyhøyt nivå på det beste, men har en tendens til å kollapse i perioder av andreomgang. Ikke like ille i dag, men fortsatt ikke helt solid. Vi var faktisk veldig effektive i dag.

Syns både Kornvig og Kartum sliter med å holde nivået og konsentrasjonen oppe gjennom hele kampen. FHM er bra, men også han faller litt i kvalitet i perioder.

Jeg tror Brann faller litt etter 55-60 minutter i kamp etter kamp fordi det er umulig å holde samme intensitet så mye lenger.

Derfor behøver Brann 4 indreløpere av høy kvalitet, der det er naturlig å bytte.

Kanskje Sande eller Opsahl kan komme der i løpet av vinteren, og Kniklas vet vi kan det.

Tror et Brann med en indreløper til av høyt nivå denne sesongen hadde ledet serien.
Brannsupporter.

Spelaren

Mye mer rom for Tromsøs vinger enn eg er komfortabel med. Men hjelpes for noen dårlige avsluttere de har.
Gå av.

Lasaron

Flott seier. Felix og Castro de beste. Dyngeland også god. Helland i utvikling.

Ulrik Mathiesen, hvor mange straffer har han skaffet oss nå, siden han kom til oss? 5? 6?

Noen ord om Japhet: Jeg syns han har vært tryggere etter han ble kaptein. Bedre. På slutten av kampen i dag så jeg han var borte og heiet på de to som skulle byttes inn. Og etter at Finne hadde scoret på straffen, var han med på å løfte Finne frem foran Bataljonen. Det virker som at han prøver å være en god kaptein. Jeg ville egentlig han skulle bli det da Sønnen forlot oss, og ser gjerne at han blir det permanent neste år.

Nå er vi vel så godt som sikret topp fire og Europa!
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Dickens

For noen scoringer!

Men hva i alle dager var det "Ultras-gjengen" dro i gang med i dag!? En ny sang med noen elendige nødrim ala "Her kommer super-Brann" også med noe forferdelige LSK rop på slutten med "allez, allez, allez"

Er det ingen voksne i området der oppe som kan sette foten ned på dette her?

fortune

Quote from: Dickens on October 27, 2024, 22:43:24 PMFor noen scoringer!

Men hva i alle dager var det "Ultras-gjengen" dro i gang med i dag!? En ny sang med noen elendige nødrim ala "Her kommer super-Brann" også med noe forferdelige LSK rop på slutten med "allez, allez, allez"

De voksne har overlatt nøklene til ultras-gjengen for lenge siden, nå aksepterer de heller kjeft for å ikke gi maks innsats på runde 8 av en shalala-sang.

Fascinerende hvordan noen mennesker virker å bli nærmest viljeløse i møte med ungdommer som bruker ute-stemme.
First is first, second is nothing

Dickens

Quote from: fortune on October 27, 2024, 22:50:35 PM
Quote from: Dickens on October 27, 2024, 22:43:24 PMFor noen scoringer!

De voksne har overlatt nøklene til ultras-gjengen for lenge siden, nå aksepterer de heller kjeft for å ikke gi maks innsats på runde 8 av en shalala-sang.

Fascinerende hvordan noen mennesker virker å bli nærmest viljeløse i møte med ungdommer som bruker ute-stemme.

Helt tragisk hvordan det supportermiljøet der oppe har utviklet seg. Ser de ikke selv at de mister hele identiteten sin ved å omfavne denne utrolig oppbrukte "Ultras-stilen" som omtrent 90% av alle fans i Skandinavia holder på med? Vil man virkelig bare blir en I mengden? Med akkurat samme melodier, men med andre tekster.

Denne Løvstakken-sangen blir jo totalt misbrukt ved å synge den på repeat i 9 minutter.

Ikke meningen at dette skal være hovedfokus etter en nydelig kamp, men det er skremmende å se hvilken vei det er i ferd med å gå på det feltet.

Eivind

Ble en pinlig seanse hele den greien med "superBrann" etter kampslutt ja. Mest tafatte tribunelåten noensinne på stadion?

Corran

Fantastisk bra kamp i dag men til tider litt rotete og slipper Tromsø litt vel myt til

Helland tror jeg hadde sin dårligste kamp på back til nå MEN gjorde seg ikke bort og hadde nok vært bedre om Kartum og Blomberg hjalp ham litt.
Hver gang Tromsø vred over på sin venstre så var Helland alene og Kartum og Blomberg kom halsende etter. Blomberg litt unnskyldt for at han er veldig høyt oppe i presset men noen må ha litt kortere vei tilbake for å hjelpe.
Soltvedt får mer hjelp av både midtstopper, indreløper og kant samt at det virker som om Kornvig er mer oppe i situasjoner på vår venstre enn vår høyre.

Castro, FHM, Heggebø og Kornvig er meget gode i dag.
Soltvedt er endelig litt mer med. Han har en del fine og har noen vakre forseringer og driblinger.
Han har også noen håpløse pasninger og noen dårlige defensive involveringer, men havner på pluss siden hos meg i dag.

Blomberg kan godt benkes og erstattes med Mathisen neste kamp.
Kartum er voldsomt opp og ned. Gjør noe helt fantastisk og så noe helt håpløst Også trekk for å hjelpe  Helland for lite

Jeff må gi seg med den tåpelige trøyeholdingen som ga ham det gule kortet som han egentlig skulle hatt tidligere. Synes også at Jeff er bedre når han spiller venstre midtstopper enn høyre.
Ruben er bra i dag og

Men men en deilig seier og veldig bra spill til tider og våre beste menn er dritgode.
Har et håp om medalje nå
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Dickens

Quote from: Eivind on October 27, 2024, 23:07:47 PMBle en pinlig seanse hele den greien med "superBrann" etter kampslutt ja. Mest tafatte tribunelåten noensinne på stadion?

Ja, uten tvil! Fikk ikke med meg hele teksten, men fanget opp de elendige nødrimene og det toppet seg da det ble sunget "allez,allez,allez" eller noe "shalala" i moll. Få det vekk!!!

Corran

Ja store stå er dessverre i fritt fall og snart er det nok en forza fula kopi
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: fortune on October 27, 2024, 22:50:35 PMDe voksne har overlatt nøklene til ultras-gjengen for lenge siden, nå aksepterer de heller kjeft for å ikke gi maks innsats på runde 8 av en shalala-sang.

He he, man er livredd for at den nye generasjonen skal bli lei hvis de ikke får viljen sin og ta med seg tifoen sin og gå.

Ellers var kampen bra. Synes dog kanskje at det blir litt underkommunisert hvor mange store sjanser og nestensjanser Tromsø skapte. De kom til tider veldig lett til.

Enig med Horneland at de første skåringen til Felix og Castro var finest. Pulsen min pleier sjelden å øke når en Brannspiller kommer alene med keeper. For det er knapt nok en målsjanse. Men med Castro i form så kommer jeg kanskje til å reise meg fra setet neste gang!
Rød makt på Hansa

Dickens

Horneland må begynne å bli flinkere på å gi talentene mer spilletid når man leder så klart som i dag. Det er nærmest en hån å gi Haaland 20 sek i en kamp vi ledet 3-0 før timen var spilt. Gi de guttene ihvertfall 10-15 i en slik kamp. Laget faller jo ikke fra hverandre av noe sånt. Og nå har vi jo også 5 spillere som må sone karantene ved neste gule kort.

Corran

Quote from: Dickens on October 28, 2024, 00:26:43 AMHorneland må begynne å bli flinkere på å gi talentene mer spilletid når man leder så klart som i dag. Det er nærmest en hån å gi Haaland 20 sek i en kamp vi ledet 3-0 før timen var spilt. Gi de guttene ihvertfall 10-15 i en slik kamp. Laget faller jo ikke fra hverandre av noe sånt. Og nå har vi jo også 5 spillere som må sone karantene ved neste gule kort.
Ta nå det en får ;)
Det er ikke ofte Hornis gjør sånne bytter som i dag engang.
Og nå fikk jo Haaland være på banen på Brann stadion når Brann scoret samt at de vant og publikum kokte.
Flott det for en som fikk beskjed om at han kunne gå i fjor.

Men ja han kunne fått mer tid

Dickens

Quote from: Corran on October 28, 2024, 00:51:21 AM
Quote from: Dickens on October 28, 2024, 00:26:43 AMHorneland må begynne å bli flinkere på å gi talentene mer spilletid når man leder så klart som i dag. Det er nærmest en hån å gi Haaland 20 sek i en kamp vi ledet 3-0 før timen var spilt. Gi de guttene ihvertfall 10-15 i en slik kamp. Laget faller jo ikke fra hverandre av noe sånt. Og nå har vi jo også 5 spillere som må sone karantene ved neste gule kort.
Ta nå det en får ;)
Det er ikke ofte Hornis gjør sånne bytter som i dag engang.
Og nå fikk jo Haaland være på banen på Brann stadion når Brann scoret samt at de vant og publikum kokte.
Flott det for en som fikk beskjed om at han kunne gå i fjor.

Men ja han kunne fått mer tid

Alt er bedre enn ingenting, men det der var nesten ingenting. Selv om det helt sikkert er fantastisk for en lokal kjuagutt å oppleve det. Men må være frustrerende å vite at det er omtrent 0% sjanse å komme inn om man så leder 3-0 eller ligger under 3-0.

Og når det kommer til stemningen, så var det på ingen måte noe kok i dag. Ganske så skuffende trøkk tross så mange på tribunen.

esp123

Det vi vet er at Horneland ikke gir vekk gratis minutter. Når Haaland får spilletid, så er han i miksen!

Norlings Hund 2

Quote from: esp123 on October 28, 2024, 07:47:22 AMDet vi vet er at Horneland ikke gir vekk gratis minutter. Når Haaland får spilletid, så er han i miksen!

Enig, jeg tror dette mest var så han skulle få kjenne på følelsen av å løpe ut på gresset på Brann Stadion. Horneland er opptatt av at ting ikke skal skje for raskt, med mindre han blir tvunget. Så la oss håpe han blir tvunget :D

Dickens

Selv speaker Remi-André Taule virket litt lavmælt etter scoringene i går. Vanligvis ropes navnene fem ganger, men i går nøyde han seg med tre. Kokte vi fra oss med Europa?

Lasaron

Quote from: Dickens on October 28, 2024, 13:45:32 PMSelv speaker Remi-André Taule virket litt lavmælt etter scoringene i går. Vanligvis ropes navnene fem ganger, men i går nøyde han seg med tre. Kokte vi fra oss med Europa?

Jeg syns det klarer seg med èn gang, der han også sier etternavnet. Som på 90-tallet.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Superjack

Og så lurer noen på hvorfor POL må lage plass i troppen for at de unge skal få prøve seg i det hele tatt.

Brannsupporter.

Hickok

Quote from: Dickens on October 28, 2024, 13:45:32 PMSelv speaker Remi-André Taule virket litt lavmælt etter scoringene i går. Vanligvis ropes navnene fem ganger, men i går nøyde han seg med tre. Kokte vi fra oss med Europa?
Greit å spare de to siste gangene til vi setter scoringene som vinner serien mot Viking. :)

krakra

Quote from: Superjack on October 28, 2024, 15:16:05 PM

Og så lurer noen på hvorfor POL må lage plass i troppen for at de unge skal få prøve seg i det hele tatt.

Nettopp. Er jo bare å se på Helland. Han hadde knapt spilt noe i det hele tatt i år, tror totalen var på 15 minutter. Så må han inn i en rolle han så og si aldri har spilt i og som ikke passer egenskapene hans. På de seks kampene han har spilt, så har vi vunnet fem kamper, og spilt ett uavgjort. Ubeseiret.

Skal ikke gi Helland æren for den rekken, men det viser i alle fall at det ikke har vært veldig farlig å ha ham på laget, selv om det har vært ute av posisjon. Det ville det neppe vært tidligere i år heller, og det samme gjelder trolig flere av ungguttene våre.

Likevel tror mange fortsatt at grunnen til at ungguttene ikke spiller er at de ikke er gode nok, at "er du god nok er du gammel nok"(og Helland brukes utrolig nok som eksempel på dette) og at det ikke er nødvendig å rydde plass til ungguttene. Noen påstår faktisk at det er bra for ungguttene å ha Kristiansen i stallen fordi han kan veilede dem. Skal ikke nekte for at Kristiansen nok er en fin fyr for ungguttene, men det er enda viktigere at de faktisk får spille og vi har andre fine typer i stallen.

Erlend

Syntes gjengen i Ballspark leverte en veldig fin metafor på det i forrige ukes episode: "hvis du sier at du skal begynne å gå til jobb hver dag, men lar bilen stå på parkeringsplassen i tilfelle du får bruk for den, tror du ikke det senker sannsynligheten for at du oppnår det målet?"

Litt sånn fritt gjengitt fra noe jeg hørte for en uke siden, sikkert ikke særlig ordrett

vekkreist

Må bare se denne om igjen og om igjen...

https://youtu.be/9LN6bamdobE?si=DdIVMq-JardznB5_&t=62

Er jo en sann fryd å se hvordan laget reagerer på Emil sitt mål. Flere som tar seg til hodet, ellevilt stemming!

Han skyter jo som en hest sparker denne Dansken!

Er han vår nye "hemmelighet"?......

Superjack

Quote from: Erlend on October 28, 2024, 15:40:18 PMSyntes gjengen i Ballspark leverte en veldig fin metafor på det i forrige ukes episode: "hvis du sier at du skal begynne å gå til jobb hver dag, men lar bilen stå på parkeringsplassen i tilfelle du får bruk for den, tror du ikke det senker sannsynligheten for at du oppnår det målet?"

Litt sånn fritt gjengitt fra noe jeg hørte for en uke siden, sikkert ikke særlig ordrett

Ballspark var i dag bedre enn på lenge.
Samtidig er de totalt schizofren i forhold til de yngre når de klager på at de ikke kom innpå i går, men synest Ruben skal ha ny kontrakt.
Brannsupporter.

Rossi

Det var så hinsides dårlig, at jeg sluttet å høre på Ballspark for en tid tilbake. Er det blitt bedre?

Under sterk tvil om jeg skulle utsette meg for det, har jeg de siste ukene lyttet på Fotballpreik BA. Dessverre er ikke dette noe særlig bedre enn Ballspark. Jonas Johnsen er likevel tildels ok og det kommer faktisk noen små inside drypp av interesse. Men Jonas Grønner, han er jo helt forkvaklet og bare pinlig å høre på.

Er det så vanskelig å lage en seriøs Brann-pod? Det burde være mulig.

World domination within 5 years.

ACHTUNG

Quote from: Rossi on October 28, 2024, 20:35:48 PMDet var så hinsides dårlig, at jeg sluttet å høre på Ballspark for en tid tilbake. Er det blitt bedre?

Under sterk tvil om jeg skulle utsette meg for det, har jeg de siste ukene lyttet på Fotballpreik BA. Dessverre er ikke dette noe særlig bedre enn Ballspark. Jonas Johnsen er likevel tildels ok og det kommer faktisk noen små inside drypp av interesse. Men Jonas Grønner, han er jo helt forkvaklet og bare pinlig å høre på.

Er det så vanskelig å lage en seriøs Brann-pod? Det burde være mulig.

Fra hvilken stein har du krøpet under fra? Du kan ikke være fullstendig humørløs, i og med at du har selveste John Cleese på profilbildet, men det er jo fullstendig paradoksalt at du ikke takler å høre på Ballspark, som er en humørbombe av de sjeldne. Ønsker du heller å lytte til knusktørre Lars Tjernås-analyser?

andreas1989

Man kan vel spørre deg om det samme? Ballspark humorbombe? Du mener Ballspark produserer "Humor i Særklasse"?

Go Up