• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

VAR- tråden

Started by Gulløl, February 13, 2023, 13:03:31 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Man kan jo lure på hvilken plass på tabellen vi hadde hatt nå uten VAR.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Erlend

Etter en kjapp gjennomgang:
Tromsø borte:  Straffe etter VAR
Odd hjemme: Dømmes straffe av dommer på banen, han kalles bort til skjermen og velger å stå på avgjørelsen
HamKam borte: Tildelt straffe helt uten VAR
Kristiansund hjemme: Tildelt straffe helt uten VAR

Og så har jo rekken med VAR-straffer kommet mot S08, KFUM, B/G og nå sist Rosenborg, så det er jo ikke rart man nå sitter med inntrykket av at alle straffer vi får kommer fra VAR.

Og det er fortsatt elleville tall at dommeren måtte ha hjelp for å få med seg 5 av 8 straffer

Lasaron

Nå kan det tenkes at dommere generelt holder litt igjen fordi de vet at VAR tar det om det skulle vært straffe. Sagt på en annen måte: Hadde det ikke vært VAR, ville vi likevel fått straffe i en del av situasjonene, iallfall. Men vi kan nok regne som et fakta at lag som har mye ball innenfor motstanders 16-meter, generelt har nytte av VAR.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Hickok

Quote from: Superjack on October 21, 2024, 08:35:17 AMFHM kunne fint vært dømt straffe på. Samtidig hadde vel Felix og ball såpass stor fart ut av banen at det ikke var sånn at Felix hadde kontroll på ball.
Hadde ballen vært kontrollert av Felix på bakken så hadde den dytten gitt straffe. Tror jeg.
Dette gjelder tydeligvis ikke i alle kamper. FFK-LSK var vel et greit eksempel på at kontroll ikke nødvendigvis betyr noe.

Hickok

Quote from: Lasaron on October 21, 2024, 09:04:33 AMNå kan det tenkes at dommere generelt holder litt igjen fordi de vet at VAR tar det om det skulle vært straffe. Sagt på en annen måte: Hadde det ikke vært VAR, ville vi likevel fått straffe i en del av situasjonene, iallfall. Men vi kan nok regne som et fakta at lag som har mye ball innenfor motstanders 16-meter, generelt har nytte av VAR.
Det er godt mulig du har rett i (jeg tror også det samme), men det er jo sagt at de skal dømme på det de ser. Så lenge VAR kun skal overprøve opplagte feil, så blir jo i så fall den tankegangen med å holde igjen veldig feil.

Corran

Nå hadde vel ikke Mathisen kontroll på ballen og ville vel aldri nådd den når han ble tatt og fikk en riktig straffe.
FHM sin hadde blitt frispark 10 av 10 ganger hvor som helst ellers på banen så det er klink straffe.
Og at Brann hadde fått en billig VAR avgjørelse spiller ingen rolle. Ingen i VAR rommet eller dommers skal se en straffbar handling og si at den dømmer vi ikke på for de fikk en i sted.

Handsen det snakkes om er tidligere enn Soltvedt sin soleklare hands utenfor.
Og den er tilsvarende den noen skrek at Brann skulle få hands på.
Det var en ball som ble skutt opp i en hånd som sto rett ned langs kroppen.

Og vil ikke påstå at VAR fungerer bedre.
Brann ble snytt for en straffe i går. Viking skulle fått et må annullert pga at Vetlesen rev vekk en Odd spiller.
At VAR ikke går inn og annullerer der er en skandale.

Og når skal VAR begynne å ta holding i feltet og dommerne slå hardere ned på holding?
Holdingene i fotball ødelegger fotballen nå

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Falkman

Quote from: Erlend on October 21, 2024, 08:55:21 AMEtter en kjapp gjennomgang:
Tromsø borte:  Straffe etter VAR
Odd hjemme: Dømmes straffe av dommer på banen, han kalles bort til skjermen og velger å stå på avgjørelsen
HamKam borte: Tildelt straffe helt uten VAR
Kristiansund hjemme: Tildelt straffe helt uten VAR

Og så har jo rekken med VAR-straffer kommet mot S08, KFUM, B/G og nå sist Rosenborg, så det er jo ikke rart man nå sitter med inntrykket av at alle straffer vi får kommer fra VAR.

Og det er fortsatt elleville tall at dommeren måtte ha hjelp for å få med seg 5 av 8 straffer

Ikke at det spiller allverdens til rolle, men borte mot Ham/Kam fikk vi vel faktisk to straffer. Og ingen av dem etter VAR-avgjørelser om jeg husker rett.

osoerli

Takk VAR. Brann tar aldri medalje utan VAR. På tide å slutta med idiotiske tennisballar og fiskekaker kanskje.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

andreas1989

October 22, 2024, 12:35:35 PM #808 Last Edit: October 22, 2024, 12:37:36 PM by andreas1989
Quote from: osoerli on October 22, 2024, 12:21:15 PMTakk VAR. Brann tar aldri medalje utan VAR. På tide å slutta med idiotiske tennisballar og fiskekaker kanskje.

På tide å slutte med idiotiske kommentarer? Man blir ikke mostander av noe som ødelegger sporten bare fordi eget lag har profitert på det. Å være konsekvent kaller man det.

Corran

Quote from: osoerli on October 22, 2024, 12:21:15 PMTakk VAR. Brann tar aldri medalje utan VAR. På tide å slutta med idiotiske tennisballar og fiskekaker kanskje.

Hvordan kan du komme med en slik påstand?
Vil gjerne at du underbygger den.
For det du sier her er at Brann har med seg VAR mange ganger mer enn motstanderne i toppen?
At dommerne ikke evner å se når Brann spillere blir tatt eller dømmer for mye mot Brann sik at mål blir annulert

Mao det du sier her er at de som alltid har sagt at dommere og NFF jobber i mot Brann har rett
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Rossi

Quote from: andreas1989 on October 22, 2024, 12:35:35 PM

På tide å slutte med idiotiske kommentarer? Man blir ikke mostander av noe som ødelegger sporten bare fordi eget lag har profitert på det. Å være konsekvent kaller man det.

Det ødelegger ikke sporten. Det gjør det mer rettferdig.

Så er det noen få som kaster fiskekaker, og som får en sterk stemme.
World domination within 5 years.

Corran

Det er få som kaster fiskekaker men det er mange som er mot VAR.
Tror de fleste undersøkelsene jeg har sett i aviser o.l. har det vært flertall mot VAR
Størst prosent mot VAR så jeg vel i og rett etter EM

ostraume

Jeg er nok sånn sett inkonsekvent, men for meg er det klart at det betyr noe at VAR er til fordel for Brann. Mye lettere å spise VAR når du "vet" at det går i pluss for eget lag. Det er vel ikke så rart?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Christian

Quote from: Corran on October 22, 2024, 13:50:45 PMDet er få som kaster fiskekaker men det er mange som er mot VAR.
Tror de fleste undersøkelsene jeg har sett i aviser o.l. har det vært flertall mot VAR
Størst prosent mot VAR så jeg vel i og rett etter EM
Undersøkelsene har vel vært varierte - noen også fordi de stiller forskjellige spørsmål. Jeg har vel aldri sett et stort flertall som er mot alle former for VAR (om et flertall i det hele tatt). "Generelt mot VAR" + "VAR som vi har det i Norge i dag er ikke godt nok" får typisk flertall, men det tror jeg også "Generelt for VAR" + "VAR er en god idé, men MÅ bli bedre" får om spørsmålet stilles på den måten. "VAR ødelegger sporten!" tror jeg ikke jeg har sett med noe flertall i en undersøkelse.

Mitt inntrykk er at det har fungert bedre i høst enn det gjorde før sommeren.

andreas1989

Quote from: ostraume on October 22, 2024, 14:07:20 PM

Jeg er nok sånn sett inkonsekvent, men for meg er det klart at det betyr noe at VAR er til fordel for Brann. Mye lettere å spise VAR når du "vet" at det går i pluss for eget lag. Det er vel ikke så rart?

Fair nok for de som utelukkende tenker på egens klubb fromme og lykke. Men det er vel veldig mange som prinsipielt er i mot inngripen dette medfører for hele sporten, og da blir det idiotisk å tro at noen skal endre mening bare fordi ditt eget lag har fått betalt for dette, det kan se helt annerledes ut neste høst.

Jeg hører folk sier dette bare blir bedre og bedre, kontroverser er det hver eneste helg og i nesten hver enste kamp, og det flere år etter at dette makverket ble introdusert.

Christian

Quote from: andreas1989 on October 22, 2024, 14:46:37 PMJeg hører folk sier dette bare blir bedre og bedre, kontroverser er det hver eneste helg og i nesten hver enste kamp, og det flere år etter at dette makverket ble introdusert.
Flere år? Vi nærmer oss to sesonger.

Kanskje folk opplever at det fungerer bedre fordi de opplever at VAR hjelper dommeren å ta gode avgjørelser på en måte som ikke påvirker kampopplevelsen i så stor grad.

Kontroverser blir vi nok ikke kvitt, men kanskje de mest åpenbare feilene. At det er VAR-kontroverser i nesten hver eneste kamp er vel ikke riktig. Eller mener du da at det var VAR-kontroverser i RBK-Brann fordi vi snakker om noen avgjørelser i etterkant?

andreas1989

Quote from: Christian on October 22, 2024, 15:13:40 PMFlere år? Vi nærmer oss to sesonger.

VAR så dagens lys i 2016 og er fortsatt like kontroversielt over hele Europa.

Og ja, helgens kamp var nok et eksempel på at systemet ikke er konsekvent nok til å kunne fungere.

ACHTUNG

Nei, her er det full støtte til VAR. Men det bør forbedringer til i 2025.

andreas1989

Her som i hos deg personlig?

Rossi

October 23, 2024, 00:37:53 AM #819 Last Edit: October 23, 2024, 05:58:58 AM by Rossi
Quote from: Corran on October 21, 2024, 10:03:07 AMFHM sin hadde blitt frispark 10 av 10 ganger hvor som helst ellers på banen så det er klink straffe.
Og at Brann hadde fått en billig VAR avgjørelse spiller ingen rolle.
Enig i at det var straffe objektivt sett. Det er en tendens til at både dommere og VAR-bussen ikke følger regelverket, men har en mer subjektiv tilnærming. A-la; tja de har fått en straffe, tenker det får holde..

Dette kan altså ikke tilskrives VAR itself. Her er det en ukultur i dommerstanden.

Corran

Quote from: Rossi on October 23, 2024, 00:37:53 AM
Quote from: Corran on October 21, 2024, 10:03:07 AMFHM sin hadde blitt frispark 10 av 10 ganger hvor som helst ellers på banen så det er klink straffe.
Og at Brann hadde fått en billig VAR avgjørelse spiller ingen rolle.
Enig i at det var straffe objektivt sett. Det er en tendens til at både dommere og VAR-bussen ikke følger regelverket, men har en mer subjektiv tilnærming. A-la; tja de har fått en straffe, tenker det får holde..

Dette kan altså ikke tilskrives VAR itself. Her er det en ukultur i dommerstanden.

Selvfølgelig kan det tilskrives VAR
Med din logikk kan ingenting tilskrives var for da er VAR kun en haug med kamera og en teknologi for å vise bildene
Men dommerne som sitter i bussen og tolker situasjonene og dommeren på banen er en del av VAR og dermed så kan det tilskrives var.

Det er VAR i sin helhet man er i mot eller for

Rossi

Tror denne VAR motstanden kommer til ebbe ut, ja med unntak av de få da, som aldri gir seg.

andreas1989

Quote from: Rossi on October 23, 2024, 15:21:09 PMTror denne VAR motstanden kommer til ebbe ut, ja med unntak av de få da, som aldri gir seg.

8 år inn og dette er fortsatt argumentasjonen?

Corran

Quote from: Rossi on October 23, 2024, 15:21:09 PMTror denne VAR motstanden kommer til ebbe ut, ja med unntak av de få da, som aldri gir seg.
Hvor mange år til tror dud et tar?

Rossi

October 24, 2024, 00:22:38 AM #824 Last Edit: October 24, 2024, 03:04:42 AM by Rossi
Den tekniske delen av VAR er bra, det er den menneskelig komponenten som har mangler - les: dommere i bussen.

Det er potensial for forbedring, men mye mye mindre feil nå, enn med gammeldags dommertrio.

andreas1989

October 24, 2024, 07:24:15 AM #825 Last Edit: October 24, 2024, 07:29:42 AM by andreas1989
Hehe, så du påstår altså at årsken til at avgjørelsene ikke kommer og kvitteres ut på sekunder er de tre på banen?

Henki

Vi har fått tre straffer de siste rundene som har vært klink riktige (Glimt, KFUM og FKH). Det er eksempler på det VAR fungerer til. Jeg venter gladelig et minutt for å få et korrekt idømt straffe. RBK hadde ikke fått en slik straffe mot seg på Lerkendal før VAR. Annulleringen av FKH sin scoring var også klink riktig. Det hadde føltes ekstremt bittert å miste poeng fordi noen scorte med hånden.

Det som virkelig ødelegger øyeblikk og spontanitet er jo når vi må vente i det som føles som evigheter fordi man skal sjekke centimeter-offsider ved scoring. Det må vekk. Det samme gjelder situasjoner der man ofte ender opp med skjønnsavgjørelser selv om dommeren ser på skjermen. Der er jo straffeavgjørelser på grunn av hands det mest nærliggende eksempelet.

Videre trenger vi VAR i forbindelse med vold og farlige taklinger, og for å avdekke åpenbare forsøk på filming. Det siste har det jo nærmest blitt helt slutt på etter at VAR ble innført.

Ballen skal fremover!

Morkel

Fotball er et underholdningsprodukt. Motstanden mot VAR forsvinner ikke før tiden for avgjørelser går ned, den ikke minimerer underholdningsverdien og dreper tempo i kamper. De fleste jeg kjenner er motstandere av VAR. Men alle er positive til et VAR som fungerer. Det er ikke sånn at folk er negative til VAR som et konsept, det handler mer om hvordan det påvirker kampene og fjerner noen av de tingene som er best med fotball. Spontanitet, tempo og energi.

Hawkeye er et eksempel på teknologi som bidrar positivt med tanke på underholdningen. Når ballen er inne vibrerer det i klokken til dommeren og han blåser for mål. Det tar maks 10 sekunder. Her er dommeren som regel raskere enn TV-produksjonen. Så er den også riktig i 99,99% av tiden, fordi man kan kvalifisere om ballen er helt inne eller ikke. De studiene som er gjort på VAR rundt omkring viser vel at VAR har marginal påvirkning på om avgjørelsene blir riktige.
Klarer man å lage en VAR som fungerer som Hawkeye. At den effektiviserer dommeravgjørelser ved mål, ballen er ute, offside og andre ting som kan håndteres med teknologi så vil VAR bidra positivt på produktet.

Det vil også hjelpe å sette en makstid på avgjørelser. Så må man bare leve med at det kan gjøres feil også der. For den mennesklige faktoren vil aldri bli perfekt uansett.

andreas1989

Lasaron

VAR til å leve med:

1. Dommerne skal dømme som før.
2. Assistentdommere skal slutte med tunge flagg, de skal dømme offside når de mener det er offside, med en gang.
3. VAR-dommerne skal overkjøre hoveddommer. Hoveddommer skal ikke bruke tid på å sjekke noe en annen dommer allerede har konkludert med etter å ha sett på skjerm. Dette vil få ned tidsbruk betraktelig.
4. Tidsbegrensing, kanskje på 30 sekunder etter eventuell forseelse?

Når det gjelder dette med filming og grove taklinger eller lignende. Det går utmerket an å lage en ordning der slike ting kan straffes klekkelig i etterkant. Nei, det vil ikke hjelpe det lidende laget der og da, men det vil holde antall tilfeller kraftig nede.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Henki

Quote from: Morkel on October 24, 2024, 11:12:17 AMFotball er et underholdningsprodukt. Motstanden mot VAR forsvinner ikke før tiden for avgjørelser går ned, den ikke minimerer underholdningsverdien og dreper tempo i kamper. De fleste jeg kjenner er motstandere av VAR. Men alle er positive til et VAR som fungerer. Det er ikke sånn at folk er negative til VAR som et konsept, det handler mer om hvordan det påvirker kampene og fjerner noen av de tingene som er best med fotball. Spontanitet, tempo og energi.

Hawkeye er et eksempel på teknologi som bidrar positivt med tanke på underholdningen. Når ballen er inne vibrerer det i klokken til dommeren og han blåser for mål. Det tar maks 10 sekunder. Her er dommeren som regel raskere enn TV-produksjonen. Så er den også riktig i 99,99% av tiden, fordi man kan kvalifisere om ballen er helt inne eller ikke. De studiene som er gjort på VAR rundt omkring viser vel at VAR har marginal påvirkning på om avgjørelsene blir riktige.
Klarer man å lage en VAR som fungerer som Hawkeye. At den effektiviserer dommeravgjørelser ved mål, ballen er ute, offside og andre ting som kan håndteres med teknologi så vil VAR bidra positivt på produktet.

Det vil også hjelpe å sette en makstid på avgjørelser. Så må man bare leve med at det kan gjøres feil også der. For den mennesklige faktoren vil aldri bli perfekt uansett.

En makstid på avgjørelser er absolutt ikke noe dårlig forslag. Jeg er også helt med på at en god del ting ikke fungerer med VAR. Jeg nevnte noen eksempler lenger oppe, det å måtte vente på å få vite om mål er mål skader underholdningsverdien, det ødelegger øyeblikk og det skaper helt unødvendig mas fordi avgjørelsene ofte er svært marginale (ref. centimeter-offside).
Men jeg står på at VAR må kunne brukes i den typen situasjoner som vi har sett eksempler på med Brann sine straffer de siste rundene. Det hadde vært relativt absurd dersom Brann ikke hadde fått straffer der. Det så jo alle som var tilstede da situasjonene rullet over storskjermen. Den typen avgjørelser bør passe godt inn med den typen tidsfrist du nevner.
Ballen skal fremover!

Henki

Quote from: Lasaron on October 24, 2024, 12:39:43 PMNår det gjelder dette med filming og grove taklinger eller lignende. Det går utmerket an å lage en ordning der slike ting kan straffes klekkelig i etterkant. Nei, det vil ikke hjelpe det lidende laget der og da, men det vil holde antall tilfeller kraftig nede.

Noen filmer seg til straffespark mot Brann på overtid i cupfinalen. Brann taper på grunn av det. Er det verdt det?
Ballen skal fremover!

Nixon

Quote from: Henki on October 24, 2024, 12:43:42 PMNoen filmer seg til straffespark mot Brann på overtid i cupfinalen. Brann taper på grunn av det. Er det verdt det?

Vi skulle hatt VAR i cupfinalen i 1995 da Eivind Karlsbakk ble feilaktig utvist!
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Nixon on October 24, 2024, 13:32:22 PM
Quote from: Henki on October 24, 2024, 12:43:42 PMNoen filmer seg til straffespark mot Brann på overtid i cupfinalen. Brann taper på grunn av det. Er det verdt det?

Vi skulle hatt VAR i cupfinalen i 1995 da Eivind Karlsbakk ble feilaktig utvist!

Haha, ja. Men han dommeren fra Trondheim hadde sikkert dømt på samme måte likevel :D
Ballen skal fremover!

Christian

Den avgjørelsen er så drøy. Klarer fremdeles å hisse meg litt opp over den.

Hickok

Tiden er en ting, men når vi fortsatt ikke er kvitt opplagte feile avgjørelser, så føles det litt meningsløst at mange er borte. Da føles det bare enda mer urettferdig når en av de opplagt feile går mot en. Den manglende straffen for dytt i ryggen på Felix f.eks.

Lasaron

Quote from: Henki on October 24, 2024, 12:43:42 PM
Quote from: Lasaron on October 24, 2024, 12:39:43 PMNår det gjelder dette med filming og grove taklinger eller lignende. Det går utmerket an å lage en ordning der slike ting kan straffes klekkelig i etterkant. Nei, det vil ikke hjelpe det lidende laget der og da, men det vil holde antall tilfeller kraftig nede.

Noen filmer seg til straffespark mot Brann på overtid i cupfinalen. Brann taper på grunn av det. Er det verdt det?

Gøy øvelse. Hva med:

Brann går i ledelsen på overtid i seriefinalen i 2028, men målet er litt sånn rart, så ingen jubler og alle venter på VAR, som etter noen minutter godkjenner. Jubelen kommer altså ikke når ballen går i mål, men mange minutter etterpå. Foran 9 568 tilskuere.

Optimist

Quote from: Lasaron on October 24, 2024, 15:16:15 PMGøy øvelse. Hva med:

Brann går i ledelsen på overtid i seriefinalen i 2028, men målet er litt sånn rart, så ingen jubler og alle venter på VAR, som etter noen minutter godkjenner. Jubelen kommer altså ikke når ballen går i mål, men mange minutter etterpå. Foran 9 568 tilskuere.

Denne realiteten ser vi jo allerede tegn til. Prima eksempel: Første scoring mot Glimt. Skulle tro det var 7-0-målet mot Mjøndalen med tanke på den labre jubelen. Har aldri vært så lite glad over et mål for Brann før - i en så viktig kamp! VAR tok rett og slett fra meg scoringsgleden.
Også kan folk snakke om at Brann ikke hadde fått straffen uten VAR, men det er irrelevant for meg. Følelsene et viktigst.
Kokende idiot

Churchill

VAR er definitivt et fremskritt og er temmelig sikkert kommet for å bli. Systemet er enda langt fra perfekt, men jeg synes vi ser forbedringer. Jeg synes ikke det spiller så stor rolle at man må vente litt på å få en beslutning, om noe så synes jeg at det tilfører spillet enda et spenningsmoment. Av de to situasjonene som er beskrevet over her, vil jeg langt heller vente to minutter på å sleppe jubelen løs fremfor å gremmes over at vi tapte på en dommerfeil.
...we shall never surrender.

Henki

October 25, 2024, 12:03:20 PM #839 Last Edit: October 25, 2024, 12:05:52 PM by Henki
Quote from: Lasaron on October 24, 2024, 15:16:15 PM
Quote from: Henki on October 24, 2024, 12:43:42 PM

Gøy øvelse. Hva med:

Så Brann blir seriemester på grunn av den scoringen? Og dreier situasjonen seg om filming eller om centimeteroffside o.l?
Ballen skal fremover!

Lasaron

Ja. Seriemester, på stadion, foran 9568 tilskuere. Jeg vet ikke hva situasjonen dreier seg om. Kanskje noe lignende som den som Fredrikstad scorte på for et par måneder siden, der de ikke jublet. Husker ikke hva det dreide seg om heller. Poenget er at slike situasjoner skjer.

Henki

Quote from: Lasaron on October 25, 2024, 13:03:08 PMJa. Seriemester, på stadion, foran 9568 tilskuere. Jeg vet ikke hva situasjonen dreier seg om. Kanskje noe lignende som den som Fredrikstad scorte på for et par måneder siden, der de ikke jublet. Husker ikke hva det dreide seg om heller. Poenget er at slike situasjoner skjer.

Vel, dersom vi holder oss til situasjoner som handler om filming, som var det jeg trakk frem, så ville det med liten sannsynlighet gjelde i forbindelse med en scoring. Det ville gjerne ha handlet om et straffespark som kunne ført til scoring. Det hadde selvsagt vært bittert å ikke få det straffesparket, men det hadde vært lettere å akseptere en slik avgjørelse.

Centimeters-offside-avgjørelser, tunge flagg o.l. ved scoring bør vi vekk fra, men hvis spørsmålet er om jeg hadde klart å glede meg over et seriegull til Brann som ble sikret som følge av en VAR-situasjon, er svaret på det åpenbart ja. Jeg hadde rablet, jeg hadde drukket meg full, og jeg hadde proklamert for alle som ville, og ikke ville høre på, hvem vi er og hva vi var. Det hadde jeg gjort med sammen med titusenvis av andre rablende gale bergensere.

Nå skal det jo sies at en kamp med 9568 tilskuere med stor sannsynlighet ikke hadde vært noen seriefinale i det hele tatt. Det høres mer ut som en totalt uviktig kamp der 7.plassen eller noe slikt sto på spill, og der antall solgte billetter ble oppgitt til 9568 og alle så at det sikkert var et par tusen færre tilstede enn akkurat det
Ballen skal fremover!

Corran

VAR har en lang vei å gå og eg tror aldri det blir bra
Og VAR har null troverdighet hos meg når de er mer opptatt av 2 cm offside (som senere er blitt bevist at teknologien ikke var god nok da det faktisk ikke var offside og må skulle stått) enn soleklare straffer som det til FHM forrige runde eller all den jævla holdingen som ødelegger fotballen mer enn VAR
Ja holding vil jeg si er verre enn filming

Henki

Quote from: Corran on October 25, 2024, 15:27:47 PMVAR har en lang vei å gå og eg tror aldri det blir bra
Og VAR har null troverdighet hos meg når de er mer opptatt av 2 cm offside (som senere er blitt bevist at teknologien ikke var god nok da det faktisk ikke var offside og må skulle stått) enn soleklare straffer som det til FHM forrige runde eller all den jævla holdingen som ødelegger fotballen mer enn VAR
Ja holding vil jeg si er verre enn filming

Tror ikke vi skal kreve at VAR skal løse problemet med holding, f.eks. på dødballer. Vi skulle fått det gøy hvis VAR-rommet skulle avgjøre hvem som var førstemann til å dra i trøyen til motstanderen hver gang det skulle tas corner.

Holding er for øvrig kjipe greier, men jeg vil påstå at det er mye kjipere å filme seg til straffespark.
Ballen skal fremover!

Corran

Eg ser at de 50-50 situasjonene ikke kan tas men det er nok av de inne i feltet der angriper blir revet ned og det er null reaksjon
Og jo eg mener det er minst like ille som filming.
Filming er det mindre av (også før VAR)

Om dommerne hadde slått litt hardere ned på det så hadde det forsvunnet og.

Som Ronaldo i EM som blir dratt ned
Eller han rbk spilleren som har dobbelt livtak bakfra rundt en Brann spiller sist. Ja greit det blir frispark, men Brann sin overgang blir ødelagt og det er et soleklart gult kort
Samme runde så er det en Odd spiller som blir revet vekk av viking spiller på 2-2 Soleklart frispark
Skjer hele tiden noe rundt holding som kan tas da det ikke er slike 50-50 dueller.

Og er det 50 - 50 dueller der begge holder like mye så døm til forsvaret første gangen og gi beskjed til begge
Neste gang dømmer en straffe. Etter et par kamper så er det ikke slike situasjoner lengre.

Henki

Quote from: Corran on October 25, 2024, 22:25:31 PMEg ser at de 50-50 situasjonene ikke kan tas men det er nok av de inne i feltet der angriper blir revet ned og det er null reaksjon
Og jo eg mener det er minst like ille som filming.
Filming er det mindre av (også før VAR)

Om dommerne hadde slått litt hardere ned på det så hadde det forsvunnet og.

Som Ronaldo i EM som blir dratt ned
Eller han rbk spilleren som har dobbelt livtak bakfra rundt en Brann spiller sist. Ja greit det blir frispark, men Brann sin overgang blir ødelagt og det er et soleklart gult kort
Samme runde så er det en Odd spiller som blir revet vekk av viking spiller på 2-2 Soleklart frispark
Skjer hele tiden noe rundt holding som kan tas da det ikke er slike 50-50 dueller.

Og er det 50 - 50 dueller der begge holder like mye så døm til forsvaret første gangen og gi beskjed til begge
Neste gang dømmer en straffe. Etter et par kamper så er det ikke slike situasjoner lengre.

Enig i at holding er kjipt. Jeg misunner ikke dommerne som skal holde oversikt over holding i 16-meteren på dødballer.
Ballen skal fremover!

Rossi

Utrolig hvor mye plass disse VAR-motstanderne får i media. Kanskje på tide BT gir VAR-tilhengere en tilsvarende stemme?

VAR er ikke juks. Det den gammeldagse dommertrioen holdt på med, det var juks det.

Den kampen i Stavanger, var det 3 eller 4 straffespark Hobber-Nilsen unnlot å blåse?

Corran

Kanskje VAR motstanderne får mer plass i media pga at det er fler av dem?
Kanskje de i media og er VAR motstandere?

sydnes76

Er i utgangspunktet i mot VAR slik det er i dag, men det som blir sagt av Torgersen i artikkelen fremstår jo helt latterlig.

Henki

Quote from: sydnes76 on October 27, 2024, 10:41:39 AMEr i utgangspunktet i mot VAR slik det er i dag, men det som blir sagt av Torgersen i artikkelen fremstår jo helt latterlig.

Ja, hvis VAR-motstanden baseres på en helt irrasjonell følelse om at VAR er juks, da er argumentene svake. 
Ballen skal fremover!

Go Up