• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Corran

Er jo kun 3 uker til du kan gå på stadda å se det live ca hver 14 dag (og oftere)
. Er jo mer spennende det når det er skjedd litt mellom hver gang du kikker innom
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Quote from: Erifos on February 23, 2018, 15:07:14 PMMulig med tiden å få opp et webkamera slik at man kan følge prosessen?

Engen hadde det når de bygget nytt Stadion, men vet ikke om Brann behersker denne teknologien. Inntektspotensiale her om en legger inn noen reklamer og får noen hundre klikk for dagen.
Dette er en sak for mediasjef Gorm, kanskje det er en mulighet å bytte inn den gamle faxen til Roald i et web-kamera ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Bønnhørt  :)

Klipp fra brann.no:
Brann.no vil, takket være Constructa, få muligheten til å vise bilder fra byggingen fra uke til uke. Det er montert webkamera både på innsiden og utsiden av Stadion, og nye bilder legges ut når det skjer endringer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Erifos

Quote from: Gulløl on February 27, 2018, 17:54:21 PMBønnhørt  :)

Klipp fra brann.no:
Brann.no vil, takket være Constructa, få muligheten til å vise bilder fra byggingen fra uke til uke. Det er montert webkamera både på innsiden og utsiden av Stadion, og nye bilder legges ut når det skjer endringer.

http://www.brann.no/nyheter/folg-utbyggingen-pa-stadion :)

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.


Gulløl

February 27, 2018, 22:57:56 PM #7707 Last Edit: February 27, 2018, 23:01:50 PM by Gulløl
Klipp fra BA:
Et to meter høyt gjerde og et segl vil skille byggeplassen og gresset utover våren. Når tribunen er borte, vil man også sperre for innsyn oppe ved Idrettsveien


Blir en travel sesong for ballguttene og balljentene når det er kun to meter høyde på gjerdet og de skal bevege seg inn på anleggsområdet og klatre rundt, kan bli et nytt underholdningsbidrag på kampene. Men nå som Piotr har reist til benk og tribune i Polen går vel statistisk sett antall baller utover sidelinjen ned en god prosent, så ikke sikkert det blir så ille ; )

Men mulig det er planen at dette seglet skal fange ballene, ikke vet jeg.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Piotr slo vel ikke så langt at han hadde kommet over det to meter høye gjerdet ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hallais

I og med at denne tribuneoppgraderingen ikke setter oss tilbake økonomisk kan man begynne å tenke fremover allerede. Med tidligere og tidligere serieåpninger, et håp om å stabilisere oss i toppen og et ønske om å spille kamper på vinterstid (les: ambisjon om Europa League-spill) håper jeg daglig leder og styret ser på muligheter for skyvbart tak over stadion. Er mer og mer overbevist om at det etter hvert blir tvingende nødvendig.

ACHTUNG

Hvorfor får man ikke online tilgang til de to web-kameraene? Må man vente på oppdateringer med bildeserier, med ujevne mellomrom? Ikke særlig spenstig.

Atlet Orvanger

February 28, 2018, 12:33:52 PM #7711 Last Edit: February 28, 2018, 12:40:22 PM by Atlet Orvanger
Quote from: ACHTUNG on February 28, 2018, 10:25:00 AMHvorfor får man ikke online tilgang til de to web-kameraene? Må man vente på oppdateringer med bildeserier, med ujevne mellomrom? Ikke særlig spenstig.

Først og fremst for at de som arbeider på byggeplassen skal få lov til klø seg i ræven uten at halve Bergen får dette overført live. Ville selv aldri akseptert en livestream fra min arbeidsplass og det håper jeg ikke du heller hadde akseptert.

Corran

Hvor interessant er det med en livefeed?????
Bilder er vel mer en greit nok?

MEN matten ser lovende ut på bildene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Hallais on February 28, 2018, 09:12:02 AMI og med at denne tribuneoppgraderingen ikke setter oss tilbake økonomisk kan man begynne å tenke fremover allerede. Med tidligere og tidligere serieåpninger, et håp om å stabilisere oss i toppen og et ønske om å spille kamper på vinterstid (les: ambisjon om Europa League-spill) håper jeg daglig leder og styret ser på muligheter for skyvbart tak over stadion. Er mer og mer overbevist om at det etter hvert blir tvingende nødvendig.

Skyvbart tak er sinnsvakt dyrt, tungt og må dimensjoneres for å tåle enorme krefter. Det er i en annen byggteknisk dimensjon enn enkle tribuner og korte tak slik stoda er i dag.
Gå av.

Giles

Quote from: Spelaren on February 28, 2018, 16:43:03 PM
Quote from: Hallais on February 28, 2018, 09:12:02 AMI og med at denne tribuneoppgraderingen ikke setter oss tilbake økonomisk kan man begynne å tenke fremover allerede. Med tidligere og tidligere serieåpninger, et håp om å stabilisere oss i toppen og et ønske om å spille kamper på vinterstid (les: ambisjon om Europa League-spill) håper jeg daglig leder og styret ser på muligheter for skyvbart tak over stadion. Er mer og mer overbevist om at det etter hvert blir tvingende nødvendig.

Skyvbart tak er sinnsvakt dyrt, tungt og må dimensjoneres for å tåle enorme krefter. Det er i en annen byggteknisk dimensjon enn enkle tribuner og korte tak slik stoda er i dag.
Tanken er god men da må det ny stadion til. En mindre versjon av Friends i Stockholm hadde vært topp. Det kommer nok, om femti år.

Hallais

Quote from: Spelaren on February 28, 2018, 16:43:03 PM
Quote from: Hallais on February 28, 2018, 09:12:02 AMI og med at denne tribuneoppgraderingen ikke setter oss tilbake økonomisk kan man begynne å tenke fremover allerede. Med tidligere og tidligere serieåpninger, et håp om å stabilisere oss i toppen og et ønske om å spille kamper på vinterstid (les: ambisjon om Europa League-spill) håper jeg daglig leder og styret ser på muligheter for skyvbart tak over stadion. Er mer og mer overbevist om at det etter hvert blir tvingende nødvendig.

Skyvbart tak er sinnsvakt dyrt, tungt og må dimensjoneres for å tåle enorme krefter. Det er i en annen byggteknisk dimensjon enn enkle tribuner og korte tak slik stoda er i dag.

Jaja. Jeg er ikke byggingeniør så jeg befinner meg på syltynn is.. Jeg tror også at det kan bli estetisk svært inngripende, men der har vi vel kastet kortene for et par måneder siden :) Men jeg håper de i det minste tar stilling i saken, uavhengig av utfall :)

Finfin respons

Nå er heller ikke jeg byggingeniør, men registrerer at nye fabel-aktige materialer er i fremmarsj. Hva med dekkende segl som kan trekkes ut og inn avhengig av vær og vind? Rett og slett en plastduk?

Vennlig hilsen nevøen til Stråmyr.
Kanskje.

Hallais

Quote from: Finfin respons on March 01, 2018, 20:37:21 PMNå er heller ikke jeg byggingeniør, men registrerer at nye fabel-aktige materialer er i fremmarsj. Hva med dekkende segl som kan trekkes ut og inn avhengig av vær og vind? Rett og slett en plastduk?

Vennlig hilsen nevøen til Stråmyr.

Hahaha. Jeg var inne på samme tanke men valgte å holde meg for god for uttalelsen. Jeg tenker vi er inne på noe.

Spelaren

Et sirkustelt altså? Kreativt, i det minste!
Gå av.

Hallais

Quote from: Spelaren on March 02, 2018, 01:00:07 AMEt sirkustelt altså? Kreativt, i det minste!

Det passer bra med hva vi er blitt servert på banen de siste 10 årene.

Gulløl

March 02, 2018, 11:41:30 AM #7720 Last Edit: March 02, 2018, 11:43:57 AM by Gulløl
Dette var et skuffende opplegg Brann. Bildene fra webkameraene er nå omtrent en uke gamle. Skal det være noe vits med webkamera bør de minst oppdateres en gang daglig. Når Brann lover at en "hele tiden kan følge arbeidet" er det minimum det en bør forvente. Er ikke så avansert opplegg for å få det til.

Her slår Vålerengen oss ned i støvlene med et mye bedre opplegg når de bygde på Valle. Oppdatering en gang i timen hadde de.
Klipp:
Hos VPN er vi opptatt av vår nye stadion, veldig opptatt faktisk. Derfor har vi fått satt opp et kamera på Valle som gir oss nye bilder en gang i timen og noen ganger oftere. Følg med og se hva som skjer på stadiontomta!

http://www.vpn.no/vpn-spesial/stadionsaken-vpn-spesial/2015/10/vi-folger-stadionbygging/

Klipp fra Brann.no:
Sammen med Constructa, som bygger for oss, sørger vi for at publikum hele tiden kan følge arbeidet via to bildegallerier på Brann.no. Vi har både montert kamera på innsiden og utsiden av Stadion, og holder dere som er nysgjerrige på hvordan det går oppdatert fra begynnelse til slutt.

http://www.brann.no/nyheter/folg-utbyggingen-pa-stadion
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Det er rett og slett ELENDIG av Brann!

Spelaren

I dag har de begynt å rive ned gamle sitte. Var et stort høgg nedover betongen.
Gå av.

ACHTUNG

Så det hadde kommet hele 1 nytt bilde, på hver av de to bildeseriene.

Gulløl

Quote from: ACHTUNG on March 05, 2018, 13:31:16 PMSå det hadde kommet hele 1 nytt bilde, på hver av de to bildeseriene.
De bildene kom på fredag, en uke etter de forrige. Ellers merkelig at ikke det nyeste bildet ligger fremst, nå må en klikke seg bakerst for å få det siste bildet.
Blir det kun ukentlige oppdateringer har tribunen langt på vei falt i grus før neste oppdatering. For fremtiden og det historiske hadde det vært greit å fått dokumentert det fra time til time. Slik Engen klarte.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Dersom det er noen av oss som bor nær ved, eller enda bedre, har utsikt mot søndre langside, hva med å legge ut litt bilder i denne tråden, i og med at de ikke får fingeren ut på Stadion?

ACHTUNG

De ansvarlige i Brann svarer alltid på mail, kudos for det og svaret kan jeg leve med:

Ca 1 pr uke nå, og litt hyppigere når det skjer mer. Time for time blir det ikke. Bildene må hentes ut og lastes ned manuelt.

Corran

Noen kan sikkert spandere på dem et webkamera og montere det for dem ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Korreksjon, ved nærmere ettersyn var det nyedelen av søndre som var angrepet.
Gå av.

Sint balle

March 06, 2018, 14:59:49 PM #7729 Last Edit: March 06, 2018, 15:07:46 PM by Sint balle
Hvordan laster man opp bilder? Har tatt noen fra idag

Får opp melding når jeg prøver å laste opp "There was a problem and your attachments could not be uploaded
The attachments directory can not be located. Please notify an administrator of this problem."

Bildene er jpg filer og innenfor grensen på 200kb for å laste opp (er ikke dette en veldig liten grense på filstørrelser forresten?)

Kagain

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt har funnet hvor det er mulig å laste opp bilder. Men så fungerer den delen som har med profil/egen bruker forholdsvis dårlig for meg. Har prøvd den i forskjellige nettlesere som Firefox, Edge og Epic (som er chromium-basert). Endte med å laste bildet opp på tinyurl og linke det derfra.

Sint balle

hmm, det gidder jeg ikke. Får beskrive bildene da!
Lite som er gjort på selve tribunen, ser ut som bildet litt lengre oppe i tråden. Er nok som flere skriver en del gjort på innsiden. De er begynt så smått å rive litt av veggen fra utsiden, noen små hull her og der, men forsvinner mer for hver dag så plutselig er det nok mer synlig ;)
Får prøve ta bilder litt ved gjevne mellomrom, kanskje det dukker opp en ok måte å få vist de på.

Corran

For å ha kallenavnet "sint balle" synes jeg du tok det meget rolig og avbalansert ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Sint balle

Du skulle bare visst, kokte en periode når jeg drev forandret på filtype og drit for å kunne laste de opp, bare for at det ikke skulle fungere

Billy Elliott

En kort video av rivingen kan bivånes på klubbens Snapchat, for dem som er interessert i sånn.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

Takk for heads up, som det heter på engelsk!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


SKBCPH

http://fotballbilder.no/2018/03/14/nye-bilder-av-stadion-rivingen/

Flere oppdaterte bilder fra rivingen. Sprinteren står godt utsatt ti lder synes jeg!
- Vi har den treneren vi har.

ACHTUNG

Beintøffe bilder, spesielt dronebildet.

Spelaren

Quote from: ACHTUNG on March 14, 2018, 11:27:53 AMBeintøffe bilder, spesielt dronebildet.

Me burde bare droppe utbyggingen, tenk så mykje mer sol banen får til grasvekst.
Gå av.

Nixon

Quote from: Spelaren on March 14, 2018, 12:17:45 PMMe burde bare droppe utbyggingen, tenk så mykje mer sol banen får til grasvekst.

God ide! For utenom 16- mai og kampen mot bartepakket trenger vi heller ikke de ekstra plassene.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 17, 2018, 11:54:34 AM #7743 Last Edit: March 17, 2018, 11:56:07 AM by Gulløl
Bildene er på nytt oppdatert. Bra, håper det skjer daglig fremover nå som mye skjer. Ellers ser matten bedre og bedre ut, det er bare å glede seg til kamp i morgen.



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Nixon

For de som tenker at her vil det være gode muligheter for å få sett kampen gratis; Brann skal sette opp et gjerde for å hindre gratispassasjerer.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Er nok en god del vinduer og altaner bak der og oppover som får en utsikt mot banen som dei aldri har hatt før. Gjerdet på 3 m skjuler langt mindre enn tribune vegg og tak gjorde før.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Min påstand er at de som hadde vært interessert nok i å stå på en kald altan for å se en kamp som foregår laaangt unna, allerede har tilgang på kampen digitalt. De ser den digitalt.
Tren på langskudd

Erifos

March 20, 2018, 08:37:10 AM #7748 Last Edit: March 20, 2018, 08:39:14 AM by Erifos
Quote from: Gulløl on March 18, 2018, 10:34:55 AMEr nok en god del vinduer og altaner bak der og oppover som får en utsikt mot banen som dei aldri har hatt før. Gjerdet på 3 m skjuler langt mindre enn tribune vegg og tak gjorde før.
Med hensyn til å dekke til byggeplassen: Kunne man ikke fått til noe lignende som baskerne har klart i San Sebastian?

https://pbs.twimg.com/media/DWUBMY4WAAENngM.jpg

ACHTUNG

Det ser mer ut som en halvpermanent vegg, som ikke er like lett å ta opp og ned. Jeg har ikke full innsikt, men jeg innbiller meg at de som arbeider med den nye langsiden, ønsker tilgang fra alle kanter, også fra gressmattesiden.

Go Up