Fredrik Haugen

Forside Forum Brann Fredrik Haugen

• This topic has 1,737 svar, 137 deltakere, and was last updated 1 dag, 7 timer siden by Billy Elliott.
Viser 15 innlegg - 1,711 til 1,725 (av totalt 1,738)
  • Forfatter

Corran
    Participant

Til Billy: Det var i følge agenten hans at det var interesse (ikke tilbud) og interessen er vel så som så når de ikke vil investere noen kroner for å få ham nå. Og uansett om det hadde kommet tilbud fra utlandet og tilbud av interesse så hadde vel ikke start vært aktuelt for det er jo til utlandet han vil.

Billy Elliott
    Participant

Klipp fra BT:
    Etter det BT har grunn til å tro, har Haugens agent Atta Aneke både mottatt konkrete tilbud og henvendelser fra flere andre europeiske klubber.

https://www.bt.no/100Sport/fotball/Haugen-kan-havne-i-Start-248220b.html

Corran
    Participant

Hvor konkret kan de være om Start er et alternativ?

Billy Elliott
    Participant

Start er et alternativ fordi de er villig til å betale overgangssum. Haugen vil at Softball skal få tilbake pengene sine.

Så blir det jo umulig for meg å vurdere hvor konkret tilbudene fra utlandet er, men nå er det nå det BT skriver da. At de kjenner til konkrete tilbud.

glennbergen
    Participant

Og om Start i tillegg tilbyr en bedre lønnspakke + de lover å være fleksible angående bud utenlandsfra forstår jeg godt at det er et alternativ.

Corran
    Participant

Skurrer litt for meg. Virker rart at det er kommet konkrete tilbud fra klubber som ikke vil kjøpe ham fri
    Da må de jo ha sagt til ham enten at her er et tilbud om du kommer gratis nå eller her er et tilbud om du kommer i sommer etter kontrakten din. Og det er jo til utlandet han helst vil. Og når utenlandske klubber er interesserte, men ikke villig til å legge penger i borde så er de kun halv interesserte og ikke villige til å satse mye på ham, men ser på ham mer som stallfyll som kan slå til.
    Om han har mottatt konkrete tilbud hvorfor er da Start av interesse? Kan ikek vært noen gode tilbud da?
    Samtidig så sies det at dørene ikke er lukket for Brann enda. Kan det være et lite spill som foregår for å få et bedre tilbud fra Brann eller en begynnende villighet til å fire litt på kravene?
    Men dette blir bare synsing fra alle parter siden det ikke foreligger noe konkret annet enn BT sin artikkel basert på uttalelser fra agenter (som ofte viser seg å være kun bløffing)
    BTW her er sitat fra BA «Spillerens agent, Atta Aneke, hevder at flere klubber, både i Norge og utlandet, viser interesse for 25-åringen.»
    Mao her er det interesse og ikke konkrete tilbud (foruten Start som de nevner litt senere i artikkel) så litt forskjellig hva BA og BT sier. Eg har BA+ så det var den jeg leste ang kommentar lengre oppe i tråd fra Billy.

krakra2
    Participant

Hvorfor skulle de kjøpe ham fri, når de kan få ham gratis? De fleste er midt i sesong, og de ser kanskje ikke på Haugen som en som kan gå rett inn på laget midt i sesongen, men en spiller som kan komme inn i for-sesongen og spilles inn.

Hvis det ikke er interesse fra utlandet er det jo enda mer krise at Brann ikke gjør en bedre innsats for å forlenge med Haugen. Det påstår jo selv at spilleren ikke vil forlenge fordi han vil ut. Hvis det ser at det ikke skjer bør de jo gjenoppta kontakten og faktisk prøve å komme til enighet. Istedenfor risikerer man altså at han forsvinner til en annen norsk klubb.

Og dette handler neppe kun om penger. Verdighet og respekt er også viktig. For Haugen føler seg neppe veldig verdsatt når han får tilbud om en lønn langt under det Vito tjener, og sannsynligvis under det Acosta tjener også og kanskje også under det Piotr tjente før han ble solgt, på nivå med en reserve og en offentlig uttalt beskjed om at «Jaja, hvis han vil bli får han bare takke ja». Så går treneren ut med «Det er null problem for det er en drøss med gode spillere som vil hit». Jeg skjønner godt at han ikke vil gå krypende tilbake til Brann og si ja hvis en annen norsk klubb er villig til å gi ham et bedre tilbud.

svak-midtbane
    Participant

Haugen-skandalen er ALENE nok til å kvitte seg med Soltvedt.

Rune Soltvvedt er i ferd med å sende Brann ned i OBOS.

glennbergen
    Participant

Folk som sier Haugen er grisk og at det kun handler om mer penger kan ta seg en bolle. Alle vil vel få betalt det man er verdt.

Om man er rørlegger, kanskje den beste rørleggeren i firmaet, og en annen rørlegger blir ansatt og får dobbelt lønn, i tillegg til at en vikar får samme lønn som deg, selvsagt blir man misfornøyd da. Og om et annet rørlegger-firma kommer og tilbyr deg en mye bedre lønn kan du ikke komme her å si at du ville blitt fordi «du er glad i firmaet» eller noe sånt piss…

svak-midtbane
    Participant

Hvorfor i all verden skal Brann være «snill» her, de vil neppe få en krone selv, Softball får allt, for det vi vet kan det hende de pengene går til et fiaskokjøp fra sportssjefen

Nixon
    Participant

Det vil bli en absurd situasjon dersom Haugen velger Start bare fordi de er eneste klubb som vil betale for han nå. Da håper jeg heller at Haugen ikke tar hensyn til Softball, men blir i Brann til sommeren og heller følger drømmen sin om å spille i utlandet. Å investere i fotballspillere er uansett en risikosport, så det bør være grenser for hvor mye hensyn Haugen skal ta når han først har kommet i denne situasjonen.

Corran
    Participant

Krakara: Hvorfor skulle de kjøpe ham fri, når de kan få ham gratis? De fleste er midt i sesong, og de ser kanskje ikke på Haugen som en som kan gå rett inn på laget midt i sesongen, men en spiller som kan komme inn i for-sesongen og spilles inn.

Ja det er derfor jeg mener at det ikke er sannsynlig at han har fått noen konkrete tilbud av interesse

GLenBergen: Vet ikke om det var meg du hintet til, men vil understreke at jeg IKKE mener Haugen er grisk.

Jeg tror at med Start sin interesse og Haugen sine uttalelser så kan det være litt større sannsynlighet for at Brann og Haugen kan ta en runde til og nærme seg hverandre litt mer og gjerne bli enige

krakra2
    Participant

Hva blir folkets reaksjoner hvis man nok engang blåser lønnstaket når Piotr skal erstattes og gir den nye keeperen en vesentlig bedre deal enn det Haugen har blitt tilbudt?

Billy Elliott
    Participant

Ville gitt 0 mening å blåse lønnstaket for ny keeper, når man ikke en gang kan rikke seg en tomme over for vår soleklart viktigste spiller. Så dum tror jeg ikke Soltvedt er.

Nixon
    Participant

Jeg tror lett vår nye førstekeeper vil tjene mer enn det Haugen ble tilbudt. Jeg kunne nesten satt penger på akkurat det.

Viser 15 innlegg - 1,711 til 1,725 (av totalt 1,738)